En als overheden nou eens gewoon genoeg bouwgrond vrijgeven kan er genoeg gebouwd worden, is er geen kunstmatig tekort en dus ook geen prijsopdrijving waardoor de speculant er geen baat bij heeft de boel leeg te laten staan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:09 schreef Yorrit het volgende:
nee hoor, degene die zijn pand ongebruikt laat staan, parasiteert op de potentiele woonruimte.
En vanuit het oogpunt van een huiseigenaar is het niet OK dat zijn huis gekraakt wordt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:13 schreef Yorrit het volgende:
[..]
vanuit mijn oogpunt is het juist niet okee om van mij te stelen!
het is niet zijn huis, hij is alleen maar eigenaar van het pand.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
En vanuit het oogpunt van een huiseigenaar is het niet OK dat zijn huis gekraakt wordt.
En nu?
Ja maar die wet vinden wij dan weer niet gelden voor ons,.....je kent het welquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Yorrit het volgende:
[..]
het is niet zijn huis, hij is alleen maar eigenaar van het pand.
kraken mag (onder voorwaarden) van de wet, stelen niet (en nee dat is niet hetzelfde).
Nu begin je het een klein beetje te begrijpen. Vanuit mijn oogpunt is het okee, vanuit jouw oogpunt niet. Wel, om dit soort conflicten van belangen nou op te lossen, heeft met afspraken gemaakt. Die staan in de wet. Als één partij ervoor kiest zich niet meer aan die afspraak te houden, loop je grote kans dat de ander dat óók niet meer doet. De samenleving vervalt dan in wetteloosheid, en in een oorlog van allen tegen allen (Bellum omnium contra omnes).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:13 schreef Yorrit het volgende:
[..]
vanuit mijn oogpunt is het juist niet okee om van mij te stelen!
het gaat niet om wetten die voor bepaalde personen wel of niet zouden geldenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ja maar die wet vinden wij dan weer niet gelden voor ons,.....je kent het wel
gelukkig houden de meeste mensen die kraken zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevantquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nu begin je het een klein beetje te begrijpen. Vanuit mijn oogpunt is het okee, vanuit jouw oogpunt niet. Wel, om dit soort conflicten van belangen nou op te lossen, heeft met afspraken gemaakt. Die staan in de wet. Als één partij ervoor kiest zich niet meer aan die afspraak te houden, loop je grote kans dat de ander dat óók niet meer doet. De samenleving vervalt dan in wetteloosheid, en in een oorlog van allen tegen allen (Bellum omnium contra omnes).
Hier heb ik nog geen feiten van gezien. Toon die eens, je vriendjes konden dat ook al niet......quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:26 schreef Yorrit het volgende:
[..]
gelukkig houden de meeste krakers zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevant
Dat is toch hetzelfde?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Yorrit het volgende:
[..]
kraken mag (onder voorwaarden) van de wet, stelen niet (en nee dat is niet hetzelfde).
kan ik niet. net als dat jij niet het tegendeel kunt tonenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:27 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Hier heb ik nog geen feiten van gezien. Toon die eens, je vriendjes konden dat ook al niet......
De politie mag (onder voorwaarden) je auto/fiets/vervoermiddel (tijdelijk) in beslag nemen om (bijvoorbeeld) iemand te achtervolgen. Jij als eigenaar van het vervoermiddel zal er niet blij mee zijn, en zeker niet als achteraf blijkt dat je vervoermiddel beschadigd is hierdoor. Ook kan je je eigen vervoermiddel niet gebruiken terwijl de politie deze tijdelijk in bezit genomen heeft. Ook moet je naar alle waarschijnlijkheid tijd besteden aan het bezoeken van een politiebureau om je vervoermiddel terug te vragen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Yorrit het volgende:
[..]
Ik dacht even dat je het punt begon te begrijpen, maar helaas. Je slaat de plank volledig mis. Jij kan de situatie (en tot nu toe elke situatie) alleen maar bekijken vanuit jouw oogpunt (of het oogpunt van de krakers). Alleen leven er behalve jou nog andere mensen in de maatschappij. Echt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:26 schreef Yorrit het volgende:
[..]
gelukkig houden de meeste mensen die kraken zich wel gewoon aan die afspraken dus is dit hier niet relevant
nee is niet hetzelfde..quote:
Jawel hoor.. ik hoef maar even naar buiten te lopen en binnen de 500 meter ben ik al meermaals geconfronteerd met de uitwassen van het krakenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:32 schreef Yorrit het volgende:
kan ik niet. net als dat jij niet het tegendeel kunt tonen
ja omdat je alleen die gasten ZIETquote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:39 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Jawel hoor.. ik hoef maar even naar buiten te lopen en binnen de 500 meter ben ik al meermaals geconfronteerd met de uitwassen van het kraken
Het prototype ongewassen, vieze dreads dragend dubieus bierdrinkend tuig zit hier in meerdere panden, al dan niet vergezeld van loslopende, slecht verzorgde, schurftige honden... Agressief naar medebuurtbewoners, geluidsoverlast, vuil dat overal wordt neergeflikkerd en zo meer... Gelukkig is het nu wat kouder, anders ben ik helemaal gesjochten, want dan zitten ze voor m'n deur in het park te stinken en kabaal te maken...
Ik heb van de mensen hier op Fok begrepen dat het hier gaat om een minderheid... Het zijn er alleen zo veel...
Dus in feite zijn krakers geen normale mensen volgens jou?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:44 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja omdat je alleen die gasten ZIET
de mensen die kraken en wel hun vuil netjes buitenzetten, niet agressief zijn en geen geluidsoverlast veroorzaken merk je niks van, omdat je denkt dat het normale mensen zijn
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus in feite zijn krakers geen normale mensen volgens jou?
Game set and match......quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:46 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus in feite zijn krakers geen normale mensen volgens jou?
Is dat zo? Ik geloof er niets van. Ik zie alleen maar wild beschilderde panden met de cliche bakbrommer voor de deur.. en wat er uit het kraakcafé komt ziet er ook niet meteen uit als modelburger...quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:44 schreef Yorrit het volgende:
ja omdat je alleen die gasten ZIET
de mensen die kraken en wel hun vuil netjes buitenzetten, niet agressief zijn en geen geluidsoverlast veroorzaken merk je niks van, omdat je denkt dat het normale mensen zijn
Dat was ik ja, en die mening deel ik nog steeds.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Als er geen woonbestemming op zit, zou je het volgens de redenatie van een van de users (een van de kraakvoorstanders) hier niet mogen kraken. Het pand moet namelijk perse volgens de gemeentelijke definitie gebruikt worden en als die definitie niet wonen is mag je het derhalve niet kraken.
Als ik later tijd heb zal ik de betreffende post opzoeken.
Een oneliner is geen argument. Ik leg uit hoe de eigenaar parasiteert.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:06 schreef DonJames het volgende:
Grappige woordkeuze. De enige parasiet is namelijk de kraker.
Nee. Als de eigenaar zijn pand uitbaat dan heeft hij geen vermogensschade. Er zou alleen sprake kunnen zijn van speculatiewinstderving wanneer hij ongestoord en vaak onrechtmatig op de stad kan parasiteren door leegstand.quote:En hoezo geen schade? Je zegt het zelf al, vermogensschade.
Probeer je me nu tot een Nazi-vergelijking te dwingen, of een anderzins fout regime?quote:Je refereert nu aan ongeschreven recht. Prima, dat is ook recht. Toch maak je hier een denkfout. Regels van ongeschreven recht kunnen dat alleen zijn als ze door de maatschappij erkend worden.
Het gesundes Volksempfinden is geen argument.quote:En dat is hier niet het geval, kijk maar eens in dit topic hoeveel mensen het al niet met jou oneens zijn.
Als wetten niet overtreden werden door mensen die hun eigen moraal volgen, dan was het hier een heel erg onvrije samenleving. Die voorbeelden kun je zelf ook wel bedenken. Overtreding hoort bij de dynamiek van het recht. En zonder kraken waren veel buurten er veel slechter aan toe geweest en was menig fraai historisch gebouw met grond gelijk gemaakt voor een nieuw project, alleen maar omdat er dan één iemand nog rijker aan wordt, ten koste van ons allemaal. Want het is ook mijn stad, het gebouw mag van iemand anders zijn, zijn huis het is niet en de stad is ook niet van hem. Het gaat ook om wat het eigendomsrecht allemaal niet is.quote:Dus nee, die vlieger gaat hier mooi niet op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |