Ietsjes veranderd, maar verders ben ik het helemaal eens met je!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman Scheringa.. KNEUS!!!!
Pffff..... ga morgen even lekker je 250 euro pinnenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman.. KNEUS!!!!
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef snabbi het volgende:
"Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Ik denk dat de oorzaak toch echt bij DSB zelf ligt.
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.
In dat geval moet je juist boos zijn op Scheringa, dat zijn zooi opgeruimd moet worden met jouw belastingcenten. Niet op water en brood maar met zijn hoofd onder de valbijlquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef Popki het volgende:
Nee, ik heb geen rekening bij DSB lopen....
En wie maakt dat mogelijk?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Maar wie leende dat geld dan uitquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Wel de lusten en niet de lastenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.quote:
Oh please!!!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar wie leende dat geld dan uit
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.
Dan hadden ze maar ander beleid moeten voeren.
Ik heb graag een stabieler systeem want de praktijk is op dit moment zo dat verliezen op anderen afgewenteld worden, dat kan echt niet vind ik. Ook is het maar net wat je allemaal in je welvaart maatstaf mee neemt, het is bijvoorbeeld goed voor het milieu dat er minder grondstoffen gebruikt worden, waardoor uitstoot van allerlei stoffen beperkter blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Ik denk dat dat wel meevalt als we het slim aanpakken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Nog even doorzetten en je zit in fase 4, sterktequote:Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef Popki het volgende:
[..]
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.
Je mag ook een beetje je hersens gebruiken en je eigen financieel plaatje op orde hebben als consument....
Dat komt denk ik omdat een bank die wel aan fractioneel reserve bankieren doet veel winstgevender is, concurrenten die niet mee doen worden gewoon weggeconcurreerd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:22 schreef justanick het volgende:
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen
Inderdaad, elke bank maakt van geld geld, het liefst in 10-voud of meer. Zodra er 1¤ wordt opgenomen zou je theorietisch 10¤ van je uitgezette geld moeten afbouwen. Dat is de crux van hoe het systeem nu werkt, het is al snel een enorme stap terug wil je dat anders aanpakken. Zoals Bolkensteijn al aangeeft, dat wil ook weer niemand.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:22 schreef justanick het volgende:
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.
Gewoon een kwestie van wat slechte leningen opsnorren, breed uitmeten in de media, hier en daar de boel een beetje opblazen en de boel begint al te wankelen. Een paar goede trappen verder en het bankje in kwestie is niet meer.
Kijk maar naar ABN AMRO, banken die minder winst maken worden door de aandeelhouders aan splinters gehakt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat komt denk ik omdat een bank die wel aan fractioneel reserve bankieren doet veel winstgevender is, concurrenten die niet mee doen worden gewoon weggeconcurreerd.
Amen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen
Dat soort banken trekken ook minder geld aan omdat mensen naar hoge rentes zoeken en het risico snel vergeten (, totdat een bank valt). Lees : die hebben geen overlevingskans.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef Q. het volgende:
Kijk maar naar ABN AMRO, banken die minder winst maken worden door de aandeelhouders aan splinters gehakt.
Schaf het garantiestelsel af, dan denken de mensen (hopelijk) wat meer na.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:30 schreef elcastel het volgende:
[..]
Dat soort banken trekken ook minder geld aan omdat mensen naar hoge rentes zoeken en het risico snel vergeten (, totdat een bank valt). Lees : die hebben geen overlevingskans.
Puike samenvatting.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Zorg gewoon dat garantie geld kost. Neem je een betrouwbare bank (die bijvoorbeeld een grotere reserve aanhoudt, minder risicovol geld doorschuift), dan heb je garanties. Wil je meer rendement, vergeet dan je vangnet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:31 schreef Q. het volgende:
Schaf het garantiestelsel af, dan denken de mensen (hopelijk) wat meer na.
In mijn ogen moet je daar ook naartoe. Mensen hebben ook zelf verantwoordelijkheden als ze geld wegzetten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zorg gewoon dat garantie geld kost. Neem je een betrouwbare bank (die bijvoorbeeld een grotere reserve aanhoudt, minder risicovol geld doorschuift), dan heb je garanties. Wil je meer rendement, vergeet dan je vangnet.
Mijns inziens is het de taak van de toezichthouder om ervoor te zorgen dat er een betrouwbaar systeem is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Zorg gewoon dat garantie geld kost. Neem je een betrouwbare bank (die bijvoorbeeld een grotere reserve aanhoudt, minder risicovol geld doorschuift), dan heb je garanties. Wil je meer rendement, vergeet dan je vangnet.
Is het niet gewoon makkelijker om het te verbieden dat direct opeisbaar geld nog door banken uitgeleend kan worden, wie rente wil kan dan een spaardeposito aanschaffen waarop het geld voor een bepaalde periode op vast wordt gezet, dat geld kan dan wel uitgeleend worden door de bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef elcastel het volgende:
Ik heb liever dat een betrouwbaar systeem niet afhankelijk is van een toezichthouder, als die namelijk zit te slapen ben ik de sjaak en kan de toezichthouder hooguit een andere baan zoeken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef Popki het volgende:
Mijns inziens is het de taak van de toezichthouder om ervoor te zorgen dat er een betrouwbaar systeem is.
Toch vreemd dat mensen die wurgcontracten tekenen als 'tokkies' worden weggezet, terwijl de Übermensch die deze wurgcontracten weet af te zetten plotseling 'het slachtoffer' is van 'slinkse'; types als Lakemanquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Lichten ze mensen op dan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef TheFrankey het volgende:
en niemand die zich drukt maakt over de dames van RADAR en NOVA. Die verdienen tonnen per jaar......overheidsgeld
Je wilt een hoog rendement en een betrouwbaar systeem?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef Popki het volgende:
[..]
Mijns inziens is het de taak van de toezichthouder om ervoor te zorgen dat er een betrouwbaar systeem is.
Nee, maar is ook onevenredig. Maar goed ging het niet over in dit topic.quote:
Had de Postbank niet zulke spaarrekeningen destijds ? Hoe dan ook dat werd niet beloond door extra garanties, ik denk inderdaad dat zo'n systeem beter werkt. Mijn voorbeeld was ook maar iets wat ik ter plekke uit mijn mouw schudt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet gewoon makkelijke om het te verbieden dat direct opeisbaar geld nog door banken uitgeleend kan worden, wie rente wil kan dan een spaardeposito aanschaffen waarop het geld voor een bepaalde periode op vast wordt gezet.
Daar komt het nu wel op neer ja. Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.quote:Ik heb liever dat een betrouwbaar systeem niet afhankelijk is van een toezichthouder, als die namelijk zit te slapen ben ik de sjaak en kan de toezichthouder hooguit een andere baan zoeken.
Daar maak ik me inderdaad niet druk om. Goed vermaak mag best wat kosten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef TheFrankey het volgende:
en niemand die zich drukt maakt over de dames van RADAR en NOVA. Die verdienen tonnen per jaar......overheidsgeld
Waar zie je hoog rendement staan?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je wilt een hoog rendement en een betrouwbaar systeem?
Laten we eerlijk wezen, veel mensen zaten bij Icesaven DSB voor de hoge rente
Vind ik een zwak argument, dus als iemand iets roept op TV dan zijn wij burgers zo dom dat wij massaal gehoorzamen? Er was natuurlijk heel wat aan de hand, de praktijken van DSB zijn echt niet verantwoord en dat gaat al meer dan 10 jaar zo. Het is echt de schuld van DSB zelf.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Nee, maar is ook onevenredig. Maar goed ging het niet over in dit topic.
Die Lakeman blijft een schuldige in dit verhaal. Wat een zak hooi. Ongelofelijk. Hij heeft het probleem vertwintigvoudigd.
Ik denk dat men niet of erg slecht voorbereid is op dit scenario. Dat geldt ook voor DNB.quote:Daar komt het nu wel op neer ja. Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.
ook een zwak argument. Het is nml wel zo dat burgers klakkeloos doen wat een ander zegt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Vind ik een zwak argument, dus als iemand iets roept op TV dan zijn wij burgers zo dom dat wij massaal gehoorzamen? Er was natuurlijk heel wat aan de hand, de praktijken van DSB zijn echt niet verantwoord en dat gaat al meer dan 10 jaar zo. Het is echt de schuld van DSB zelf.
Laten we het houden op 'lucratieve deals', of dat nou hoge spaarrentes zijn of grotere bedragen die je kunt lenen. Mensen moeten gewoon eens wennen aan het feit dat een hoger rendement meer risico inhoudt en dat heel hoog risico inhoudt dat je je geld helemaal kunt kwijtraken. Voor wat betreft die hypotheken (in dit geval dus) moet er veel strenger worden omgegaan met de hoogte ervan, ik hoor overal dat men 4-4,5 keer zijn jaarsalaris kan uittrekken aan hypotheek maar ken talloze mensen (hoog- én laagopgeleid) die er 'iets' overheen gaan als dat hun droomhuis mogelijk maakt ...quote:
Een systeem dan waarbij de toezichthouder veilig in slaap kan vallen en waarbij, mocht de toezichthouder wel wakker blijven, het alleen maar beter kan worden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef elcastel het volgende:
Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.
Dat is het zieke, ieder weldenkend mens zag dit aankomen, maar niemand wil die stap terug nemen. Een bank wil niet een stap terug maken ivm aandeelhouders, een politicus wil niet optreden want die wordt er binnen 4 jaar op afgerekend ... we denken tegenwoordig lange termijn, maar handelen allemaal korte termijn, los dat maar eens op !quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Popki het volgende:
Ik denk dat men niet of erg slecht voorbereid is op dit scenario. Dat geldt ook voor DNB.
Het ouderwets bankieren is totaal anders dan hedendaags bankieren met de genomen risico's.
Het is absoluut niet goed dat de financiele instellingen dat aanbieden. Ik ben echter wel van mening dat je als consument wel moet kunnen inschatten wat je betekent voor je financieel plaatje, je vaste lasten.quote:Voor wat betreft die hypotheken (in dit geval dus) moet er veel strenger worden omgegaan met de hoogte ervan, ik hoor overal dat men 4-4,5 keer zijn jaarsalaris kan uittrekken aan hypotheek maar ken talloze mensen (hoog- én laagopgeleid) die er 'iets' overheen gaan als dat hun droomhuis mogelijk maakt ...
Ha, dat is een mooie uitspraak. Dat vond ik ook treffend toen de AFM over de tophypotheek begon, de hele Tweede Kamer ging uit z'n dak.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef elcastel het volgende:
we denken tegenwoordig lange termijn, maar handelen allemaal korte termijn, los dat maar eens op !
Nee, we schieten er niks mee op mensen af te branden puur om ze af te branden. Een betoog waarin je het een en ander betoogt mag natuurlijk wel.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
Zullen het weer over hem hebben? Stelling: Lakeman is gek en zou het land uit gejaagd moeten worden
Hoog moet je een beetje relativeren, maar die paar tiende procenten zijn voor de echte wrekken onder ons genoeg reden om hun geld bij ome Dirk te stallen. Dirk pocht graag met zijn 'hoge rente' op de website.quote:
Meer van hetzelfde imhoquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:49 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
ook een zwak argument. Het is nml wel zo dat burgers klakkeloos doen wat een ander zegt.
Fortis had alle vertouwen totdat iemand riep dat hij om zou kunnen vallen. Hup weg geld.....
Ik denk dat de richtlijnen niet eens zo vekeerd liggen vwb hypotheken, maar dat ze inderdaad beter moeten worden nageleefd. Waarom - met de nodige foutjes en uitzonderingen - werkt een BKR wél streng en beperkend, maar kan een AFM of een DNB dat niet ? Er schort gewoon vooral wat aan de toetsing van de richtlijnen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
Een systeem dan waarbij de toezichthouder veilig in slaap kan vallen en waarbij, mocht de toezichthouder wel wakker blijven, het alleen maar beter kan worden.Ik heb niet zoveel bezwaar tegen het voorlichten van consumenten en er voor te zorgen dat bepaalde producten niet voor iedereen op de markt beschikbaar zijn, mocht de toezichthouder wakker zijn, dan kan hij/zij zich daar op richten en is het mooi meegenomen. Mocht hij/zij zitten te slapen dan zit de belastingbetaler/klant/burger in ieder geval niet met de brokken.
Stelling: Lakeman is een held en verdient een bronzen beeld van 12 meter hoog.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
Het gaat niet echt meer om Lakeman hier.
Zullen het weer over hem hebben? Stelling: Lakeman is gek en zou het land uit gejaagt moeten worden
De ellende is niet veroorzaakt door Lakeman.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
Het gaat niet echt meer om Lakeman hier.
Zullen het weer over hem hebben? Stelling: Lakeman is gek en zou het land uit gejaagt moeten worden
Eens! Waar kan ik doneren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Stelling: Lakeman is een held en verdient een bronzen beeld van 12 meter hoog.
Nou in ieder geval niet meer op mijn DSB rekeningquote:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Stelling: Lakeman is een held en verdient een bronzen beeld van 12 meter hoog.
Heb je enig idee hoeveel mensen/gezinnen er in de problemen zijn geraakt dankzij de DSB bank?quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
En zonder dat dit een DSB bash topic word....wat vinden jullie?
Precies. Lakeman was weer te zien bij Nova vanavond, wilde champagne halen terwijl ontzettend veel mensen hun baan verliezen. Dan ben je gewoon een zuur en zielig mannetje, en ziek in je hoofd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:35 schreef TheFrankey het volgende:
De teloorgang van DSB is een succes van Lakeman + Media. In en intriest
www.lakemanleed.nl is een terechte site
En hardwerkende mensen met een spaarrekening, betaalrekening, deposito of ander normaal product bij de DSB Bank? Meer dan 4000 mensen met meer dan 100.000 euro op de rekening, die hebben pech gehad? Geblokkeerde betaalrekening, pech gehad?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:32 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen/gezinnen er in de problemen zijn geraakt dankzij de DSB bank?
Hardwerkende mensen die voor de rest van hun leven geld moeten afbetalen omdat ze in 1 van de vieze truckjes van de DSB bank zijn getrapt! In een beschaafd land als Nederland kun je er vanuit gaan dat een bank een zorgplicht heeft, Dirk Scheringa heeft van deze verwachting misbruik gemaakt en daarmee duizenden gezinnen naar de financiële afgrond geholpen.
Minder dan een kwart van deze mensen heeft zich aangemeld bij Stichting Hypotheekleed. Dat betekend dat de DSB bank nu minstens 8000 slachtoffers heeft, en als deze bank niet gestopt word, zullen er nog velen volgen.
Lakeman is daarom een held dat hij het aangedurft heeft om op te roepen deze bank te slopen!
Het aantal slachtoffers zal zich nu stabiliseren op 10.000, het had veel erger kunnen worden. Hopelijk wordt Schurk Scheringa ooit nog eens strafrechtelijk vervolgd
Man je weet niet waar je over praat.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:59 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik denk dat de richtlijnen niet eens zo vekeerd liggen vwb hypotheken, maar dat ze inderdaad beter moeten worden nageleefd. Waarom - met de nodige foutjes en uitzonderingen - werkt een BKR wél streng en beperkend, maar kan een AFM of een DNB dat niet ? Er schort gewoon vooral wat aan de toetsing van de richtlijnen.
Mensen kunnen wijzen naar tokkies/paupers die teveel lenen, maar ik vind het nog kwalijker dat er mensen zijn die er wél verstand van hebben, maar toch die financieel rotte peren in het systeem opnemen, wat dat aangaat vind ik banken schuldiger dan de leners zelf. En daar hebben de banken ook weer hun reden voor.
Oftewel, mensen kunnen zelf de verantwoordelijkheid niet aan, banken kunnen het ook niet, er zal dus ergens overkoepeling moeten zijn die dat zooitje in toom houdt, ik denk dat dat relatief makkelijk moet kunnen. Let wel, ik heb het hier over maxima die gesteld worden aan hypotheken, niet over de leenproducten zelf, ik denk dat die sowieso eerst een toetsing én keurmerk moeten hebben (met gradatie) voordat ze gelanceerd mogen worden.
Dat dus. Nederlanders kunnen ook oorzaak en gevolg niet zo goed schijdenquote:Op maandag 12 oktober 2009 23:32 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel mensen/gezinnen er in de problemen zijn geraakt dankzij de DSB bank?
Hardwerkende mensen die voor de rest van hun leven geld moeten afbetalen omdat ze in 1 van de vieze truckjes van de DSB bank zijn getrapt! In een beschaafd land als Nederland kun je er vanuit gaan dat een bank een zorgplicht heeft, Dirk Scheringa heeft van deze verwachting misbruik gemaakt en daarmee duizenden gezinnen naar de financiële afgrond geholpen.
Minder dan een kwart van deze mensen heeft zich aangemeld bij Stichting Hypotheekleed. Dat betekend dat de DSB bank nu minstens 8000 slachtoffers heeft, en als deze bank niet gestopt word, zullen er nog velen volgen.
Lakeman is daarom een held dat hij het aangedurft heeft om op te roepen deze bank te slopen!
Het aantal slachtoffers zal zich nu stabiliseren op 10.000, het had veel erger kunnen worden. Hopelijk wordt Schurk Scheringa ooit nog eens strafrechtelijk vervolgd
Ik werk in de industrie, wij maken echt dingen die werkelijk waarde aan de economie toevoegenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:40 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Toch vreemd dat mensen die wurgcontracten tekenen als 'tokkies' worden weggezet, terwijl de Übermensch die deze wurgcontracten weet af te zetten plotseling 'het slachtoffer' is van 'slinkse'; types als Lakeman![]()
Duizenden mensen gedupeerd omdat een paar Übermenschen even snel rijk wilden worden over de ruggen van een duizenden
Je 'werkt' vast en zeker voor een financiele instelling of betrekt je inkomen uit iets dergelijks
Klopt, dat DSB zich ontzettend slecht heeft gedragen en echt niet beter verdiende. Maar, omdat groot op tv je gelijk te vieren terwijl gewone mensen keihard getroffen worden is heel erg sneu... Je moet wel heel erg zielig zijn als je daar je plezier uit haalt.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Man je weet niet waar je over praat.
Simpele ziel.
DSB was een grote legale roversbende. Ik kan er geen traan om laten dat deze vandaag kapot is gegaan.
Hopen dat Aegon de volgende is
Voor de mensen die hier op dit moment door getroffen worden is het idd zuur. Voor de financiele wereld en de lange termijn is het een zege!quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:58 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Klopt, dat DSB zich ontzettend slecht heeft gedragen en echt niet beter verdiende. Maar, omdat groot op tv je gelijk te vieren terwijl gewone mensen keihard getroffen worden is heel erg sneu... Je moet wel heel erg zielig zijn als je daar je plezier uit haalt.
het is toch de Lakeman show?quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:58 schreef Radioheader het volgende:
[..]
Klopt, dat DSB zich ontzettend slecht heeft gedragen en echt niet beter verdiende. Maar, omdat groot op tv je gelijk te vieren terwijl gewone mensen keihard getroffen worden is heel erg sneu... Je moet wel heel erg zielig zijn als je daar je plezier uit haalt.
Jij gelooft werkelijk dat de DSB de enige was die zich schuldig maakt aan dit soort praktijken? De hele financiele wereld is verrot , maar helaas ook een noodzakelijk kwaad. Je kunt er niet zonder, al is het maar om een lopende rekening te hebben waar je loon op wordt gestort. Maar eigenlijk is het van de zotte, dat je verplicht wordt een rekening te hebben bij een instelling, waar je in veel gevallen voor moet betalen, en die vervolgens ons geld tegen hoge rente aan onszelf gaat uitlenen. Als dat geen prachtig bedrijfsmodel is weet ik het ook niet meer.quote:Op maandag 12 oktober 2009 23:53 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Man je weet niet waar je over praat.
Simpele ziel.
DSB was een grote legale roversbende. Ik kan er geen traan om laten dat deze vandaag kapot is gegaan.
Hopen dat Aegon de volgende is
De Financiele wereld heeft kanker, DSB was ook zo'n kanker gezwel. Het wordt tijd voor een chemokuur voor de Financiele wereld. Laten we hopen dat het balletje verder rolt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 00:06 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Jij gelooft werkelijk dat de DSB de enige was die zich schuldig maakt aan dit soort praktijken? De hele financiele wereld is verrot , maar helaas ook een noodzakelijk kwaad. Je kunt er niet zonder, al is het maar om een lopende rekening te hebben waar je loon op wordt gestort. Maar eigenlijk is het van de zotte, dat je verplicht wordt een rekening te hebben bij een instelling, waar je in veel gevallen voor moet betalen, en die vervolgens ons geld tegen hoge rente aan onszelf gaat uitlenen. Als dat geen prachtig bedrijfsmodel is weet ik het ook niet meer.
Hoe radicaal anders kun je tegen iets aankijken. Je bent het spoor geloof ik echt bijster, of niet? De partij die anderen dupeert, is de DSB Bank, die spaarders misleidt en opzadelt met torenhoge koopsompolissen. Lakeman komt op voor de belangen van een groep gedupeerden. En dat heeft -ie voortreffelijk gedaan.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen![]()
x2, Nu alweer zakt Nout wellink door het ijs, zit die man soms vastgespijkerd aan zijn stoel daar???quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:22 schreef isogram het volgende:
[..]
Hoe radicaal anders kun je tegen iets aankijken. Je bent het spoor geloof ik echt bijster, of niet? De partij die anderen dupeert, is de DSB Bank, die spaarders misleidt en opzadelt met torenhoge koopsompolissen. Lakeman komt op voor de belangen van een groep gedupeerden. En dat heeft -ie voortreffelijk gedaan.
Ik verklaar die man tot HELD van 2009. Dankzij de oproep van deze man zijn consumenten in actie gekomen en hebben ze duidelijk laten merken dat ze het niet langer pikken dat ze de dupe worden van slinkse bankiers die er alleen op uit zijn om mensen financieel uit te kleden. Wat Lakeman via zijn oproep heeft bereikt, had wereldwijd al veel vaker en veel eerder moeten gebeuren. Veel te vaak konden falende bankiers, of leveranciers van (financiële) wanproducten ongestraft weglopen; hoe erg ze de klanten ook hadden misleid.
Die Lakeman mag van mij wel een heel FUST champagne opdrinken. Vandaag is de dag dat consumenten het hypocriete oplichterspraktijkje van de DSB een halt hebben toegeroepen, door hun macht massaal te doen laten gelden. Die man moet onmiddellijk een lintje krijgen, als -ie dat nog niet heeft.
Ik zeg:
[ afbeelding ]
Wat is in vredesnaam je punt? De media mag misstanden niet aan de kaak stellen? Zitten we hier in Noord-Korea ofzo? Waar wil je heen met je punt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:44 schreef druide het volgende:
Lakeman is slechts een pion. De Nederlandse media gaven hem de benodigde zendtijd om de DSB de grond in te boren, voor zover ze dat bij monde van anderen al niet hadden gedaan. Ik vind het vooral triest dat media zoveel macht hebben...
Dus lakeman is strafbaar voor het benoemen van de feiten?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:25 schreef Kjerring het volgende:
c) Maar toch vind ik Lakeman strafbaar. Het banksysteem werkt zo dat een bank niet contant heeft liggen wat er in theorie tot hun beschikking is. Voorwaarde voor het werken hiervan is dat mensen dat niet weten, en niet met zijn allen naar de bank rennen. Dat vind ik dus ook het kwalijke van wat er nu gebeurd is; élke bank valt om als iemand anderen zover krijgt hun geld er massaal vanaf te halen.
Dat heeft niets met de kredietcrisis te maken, en ook niet met het wanbeleid bij DSB.
Het zit verweven in het banksysteem. Dus slechte praktijken en min of meer terecht of niet, het is wel iemands bedrijf en de banen/levens van 1400 anderen moedwillig kapot maken, als je weet dat mensen naar je luisteren om je positie en gebruikte medium.
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed .. zijn er nu niet nog veel meer mensen de dupe en is er niet nóg meer leed?Je komt op voor circa 2000 mensen met *hypotheekleed* terwijl je ondertussen een veelvoud van 2000 mensen meesleept in grote ellende.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:41 schreef isogram het volgende:
Of mensen met meer dan 100.000 euro ook hun spaargeld terugkrijgen, is nog afwachten. Het is te vroeg om te zeggen dat ze het niet terugkrijgen. Verder staat Lakeman volledig in zijn recht, wanneer hij opkomt voor de belangen van gedupeerde spaarders.
Hij beroept zich telkens op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van banken. Maar wat hij gedaan heeft strookt niet met zijn eigen gedachtengang.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dus lakeman is strafbaar voor het benoemen van de feiten?
Ik vond het heel ironisch om Lakeman gisteren bij Pauw & Witteman te zien. Tegen een hoogleraar financiële markten: "Je hebt echt geen idee waar je over praat". Lakeman gaf aan dat hij verwacht dat zo'n 80 tot 85% van de 4,5 miljard van de activa beschikbaar is voor schuldeisers, wat inhoudt dat Hypotheekleed heel veel geld krijgt. Dat was volgens mij wat hij probeerde te vertellen. Ik vraag me nog steeds af of dat wel gaat lukken, want naar mijn weten is stichting Hypotheekleed nog geen schuldeiser.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:17 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Hij beroept zich telkens op de maatschappelijke verantwoordelijkheid van banken. Maar wat hij gedaan heeft strookt niet met zijn eigen gedachtengang.
Eng mannetje die nu bereikt heeft dat een veelfout van mensen nu een probleem hebben.
Hier ben ik het volledig mee eens. Weinig sympathieke man die meent dat hij de redder van de samenleving is.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond het heel ironisch om Lakeman gisteren bij Pauw & Witteman te zien. Tegen een hoogleraar financiële markten: "Je hebt echt geen idee waar je over praat".
Overigens vind ik het een hele nare man om te zien debatteren. Laat niemand uitpraten en strooit met verwensingen. Het was heel erg duidelijk te merken dat hij ook persoonlijk een hekel heeft aan Nout Wellink bijvoorbeeld.
Een schurftige bloedhond, dat is het. Geen haar beter dan Scheringaquote:Op maandag 12 oktober 2009 19:14 schreef Lekiamh het volgende:
Ja, die Lakeman is wat mij betreft ook een crimineel.
Klopt. De curator kan letterlijk tegen meneer Lakeman zeggen dat hij in de stront kan zakken, aangezien hij niet op het lijstje van schuldeisers staat.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vond het heel ironisch om Lakeman gisteren bij Pauw & Witteman te zien. Tegen een hoogleraar financiële markten: "Je hebt echt geen idee waar je over praat". Lakeman gaf aan dat hij verwacht dat zo'n 80 tot 85% van de 4,5 miljard van de activa beschikbaar is voor schuldeisers, wat inhoudt dat Hypotheekleed heel veel geld krijgt. Dat was volgens mij wat hij probeerde te vertellen. Ik vraag me nog steeds af of dat wel gaat lukken, want naar mijn weten is stichting Hypotheekleed nog geen schuldeiser.
Ik vrees dat het allemaal weinig gevolgen zal hebben. De regering zal waar nodig wel bijspringen en garant staan voor verschillende miljoenen. Zo leren mensen natuurlijk nooit dat ze zelf ook goed moeten kijken waar ze hun centen wegzetten.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:35 schreef FoRAiN het volgende:
Akkoord gedupeerden DSB onzeker
` Het akkoord van DSB en het Steunfonds
Probleemhypotheken staat op losse
schroeven.Er is alleen een mondelinge
overeenkomst.Voorzitter Hendrickx van
het Steunfonds zei in NOVA dat het
akkoord donderdag onder druk van De
Nederlandsche Bank niet ondertekend is.
Vandaag wil Hendrickx van de curatoren
bij DSB horen of de afspraak nog geldt.
De afspraak moet leiden tot individuele
regelingen voor mensen met een te dure
hypotheek met een daaraan gekoppelde
kapitaalverzekering of koopsompolis.
Het steunfonds wil 3000 gedupeerden
helpen.Van hen hebben sinds donderdag
20 een regeling afgesproken met DSB.
Wat voor gevolg heeft dit eigenlijk?
Duizenden mensen die niets te maken hebben met de woekerpolissen duperen om maar geld te proberen los te krijgen vind jij uitstekend werk? Aparte manier van redeneren heb je...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 01:58 schreef isogram het volgende:
De media kan echt niet zomaar een bank de grond in boren. Dan moet er echt wel wat aan de hand zijn. En daarvan is bij de DSB Bank zonder meer sprake. Leve de vrije nieuwsgaring in Nederland. Uitstekend werk van onder meer Radar en die meneer Lakeman.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Walgelijk eigenlijk want het groepje van Lakeman bestond op het moment van zijn uitspraak uit 1300 DSB-gedupeerden, maar als we al voorzichtig de balans gaan opmaken hebben we nu al:
2000 mensen zonder baan straks
4000 mensen met spaargeld boven een ton
4500 mensen met een achtergesteld deposito
Al meer dan 10.000 direct gedupeerden omdat wat pauper zo nodig boven hun stand moesten leven Lakeman dacht slim te zijn door iets te willen forceren.
Plus > duizenden mensen met een betaalrekening of een spaarrekening (including me) die mogelijk maanden niet bij hun geld kunnen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Walgelijk eigenlijk want het groepje van Lakeman bestond op het moment van zijn uitspraak uit 1300 DSB-gedupeerden, maar als we al voorzichtig de balans gaan opmaken hebben we nu al:
2000 mensen zonder baan straks
Al meer dan 10.000 direct gedupeerden omdat wat pauper zo nodig boven hun stand moesten leven
En uiteraard niet te vergeten de mensen waar de stichting van Jelle Hendrickx mee bezig was, met de grote hoeveelheden koopsommen e.d. waar een akkoord voor was bereikt. Dit akkoord staat nu ook op losse schroeven, het ging hier ook om zo'n 4000 mensen oid. Die vrouw van Radar zei gisteren bij Pauw & Witteman ook: "Er was een vrouw die door de regeling 80.000 euro terug kreeg van de DSB, dit was al getekend e.d. maar de vraag is of zij dit nu nog krijgt". Deze 4000 mensen kun je wat mij betreft ook meetellen met de gedupeerden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:05 schreef MikeyMo het volgende:
Die heb je dan ook nog idd
Je maandsalaris zal maar net afgelopen vrijdag/maandag gestort zijn
Waar vind je dat lijstje precies?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. De curator kan letterlijk tegen meneer Lakeman zeggen dat hij in de stront kan zakken, aangezien hij niet op het lijstje van schuldeisers staat.
Dat is onzin. Die regeling zou Dirk noooooooooooooooit hebben ondertekend als Lakeman zijn oproep niet had gedaan.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 09:29 schreef chratnox het volgende:
[..]
En uiteraard niet te vergeten de mensen waar de stichting van Jelle Hendrickx mee bezig was, met de grote hoeveelheden koopsommen e.d. waar een akkoord voor was bereikt. Dit akkoord staat nu ook op losse schroeven, het ging hier ook om zo'n 4000 mensen oid. Die vrouw van Radar zei gisteren bij Pauw & Witteman ook: "Er was een vrouw die door de regeling 80.000 euro terug kreeg van de DSB, dit was al getekend e.d. maar de vraag is of zij dit nu nog krijgt". Deze 4000 mensen kun je wat mij betreft ook meetellen met de gedupeerden.
Ik blijf erbij. Wat er gedaan is door de DSB is absoluut niet goed te praten, maar misschien was het een mogelijkheid om een oplossing te zoeken die niet iedereen die bij DSB zit en er niets mee te maken heeft direct te duperen. DSB had volgens Dirk Scheringa enkele honderdduizenden klanten, die nu allemaal direct of indirect gedupeerd zijn.
2000 medeplichtigen ja.quote:
Dat zijn dus wel 4000 mensen met hersenen. Want anders hadden ze niet zoveel geld gehad. Waarom zijn ze dan toch zo dom om meer dan 100.000 euro op 1 bank te laten staan? Een bank waarvan al een week lang duidelijk was dat de kans aanwezig was dat hij zou gaan omvallen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Mensen die denken dat je spaargeld in deze tijd voor 8,5% (later 6,5%) rente kunt wegzettenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
De DSB bank had al 10.000 mensen/gezinnen slachtoffer gemaakt, en zou hier gewoon mee doorgaan als ze niet tegen zouden zijn gehouden.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 08:52 schreef MikeyMo het volgende:
Al meer dan 10.000 direct gedupeerden omdat wat pauper zo nodig boven hun stand moesten leven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |