Dirk zit gewoon op Fok! en wel hier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:35 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Dirk S. vanavond aan het doen is, hoe hij zich voelt...
Ietsjes veranderd, maar verders ben ik het helemaal eens met je!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman Scheringa.. KNEUS!!!!
Pffff..... ga morgen even lekker je 250 euro pinnenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman.. KNEUS!!!!
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef snabbi het volgende:
"Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Ik denk dat de oorzaak toch echt bij DSB zelf ligt.
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.
In dat geval moet je juist boos zijn op Scheringa, dat zijn zooi opgeruimd moet worden met jouw belastingcenten. Niet op water en brood maar met zijn hoofd onder de valbijlquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef Popki het volgende:
Nee, ik heb geen rekening bij DSB lopen....
En wie maakt dat mogelijk?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Maar wie leende dat geld dan uitquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Wel de lusten en niet de lastenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.quote:
Oh please!!!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar wie leende dat geld dan uit
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.
Dan hadden ze maar ander beleid moeten voeren.
Ik heb graag een stabieler systeem want de praktijk is op dit moment zo dat verliezen op anderen afgewenteld worden, dat kan echt niet vind ik. Ook is het maar net wat je allemaal in je welvaart maatstaf mee neemt, het is bijvoorbeeld goed voor het milieu dat er minder grondstoffen gebruikt worden, waardoor uitstoot van allerlei stoffen beperkter blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Ik denk dat dat wel meevalt als we het slim aanpakken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Nog even doorzetten en je zit in fase 4, sterktequote:Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef Popki het volgende:
[..]
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.
Je mag ook een beetje je hersens gebruiken en je eigen financieel plaatje op orde hebben als consument....
Dat komt denk ik omdat een bank die wel aan fractioneel reserve bankieren doet veel winstgevender is, concurrenten die niet mee doen worden gewoon weggeconcurreerd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:22 schreef justanick het volgende:
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen
Inderdaad, elke bank maakt van geld geld, het liefst in 10-voud of meer. Zodra er 1¤ wordt opgenomen zou je theorietisch 10¤ van je uitgezette geld moeten afbouwen. Dat is de crux van hoe het systeem nu werkt, het is al snel een enorme stap terug wil je dat anders aanpakken. Zoals Bolkensteijn al aangeeft, dat wil ook weer niemand.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:22 schreef justanick het volgende:
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.
Gewoon een kwestie van wat slechte leningen opsnorren, breed uitmeten in de media, hier en daar de boel een beetje opblazen en de boel begint al te wankelen. Een paar goede trappen verder en het bankje in kwestie is niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |