abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73627164
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lakeman heeft zaken in een stroomversnelling gebracht maar er valt hem verder weinig toe te schrijven. Het is toch vooral DSB zelf geweest die het vertrouwen van haar klanten te grabbel heeft gegooid. Ook vind ik dat velen minder snel met sociaal-economisch gezwam mee moeten gaan, waarin gesteld wordt dat mensen een bepaald 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' moeten hebben. Daar komen alleen maar ongelukken van want veel mensen hebben dat gedroomde 'maatschappelijke verantwoordelijkheids gevoel' niet. En volkomen terecht, de geeiste 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' is meestal eenzijdig.
De uitspraken van Lakeman hebben in mijn ogen zeker ook bijgedragen aan de ondergang. Veel mensen zullen zijn uitspraken met een korrel zout nemen, maar tegelijk denken: "Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.

Dit gaat in mijn ogen verder dan alleen de stroomversnelling. Ondanks de slechte PR van DSB ging het juist steeds harder met zowel het spaar, als het leendeel. Niet alle negatieve publiciteit zorgt ook dat er daadwerkelijk imagoschade optreedt. Als dit wel zo was, dan was DSB niet zo gegroeid de afgelopen tijd. (want slecht nieuws is er al langer).
pi_73627220
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:32 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Echt, je zit weer ontzettend uit je nek te kletsen. Het DGS heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat vergoedt alleen de spaartegoeden onder de 100k. Die bedragen staan nu al vast, en daar verandert een schikking met gedupeerden helemaal niks aan.

Dat ik het moet uitleggen.

Een bank heeft tegoeden en verplichtingen. Als het meer verplichtingen als spaartegoeden heeft, is er een tekort. Banken die deelnemen aan het DGS zijn onder voorwaarden aansprakelijk voor het aanzuiveren van dat tekort.

Hoe hoger de tegoeden, en hoe lager de verplichtingen, hoe lager het bedrag dat aangezuivert moet worden door de andere banken.

Zo moeilijk is het toch niet?
pi_73627272
quote:
Allemaal van die kansloze huilies op die site!

"boehoehoe, ik ga morgen m'n rechtsbijstandsverzekering bellen!!! "
pi_73627320
quote:
Goede site....zal haarbaard wel niet leuk vinden. Ik denk dat hij Lakeman is. Op zijn minst de zoon van

klein grapje kun je wel hebbe ntoch haatbaard.

Trouwens haatbaard, wie is nu de volgende? Jij weet als geen ander dat werkelijk ELKE bank zich schuldig maakt aan dit soort praktijken

[ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2009 21:43:47 ]
pi_73627374
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat ik het moet uitleggen.

Een bank heeft tegoeden en verplichtingen. Als het meer verplichtingen als spaartegoeden heeft, is er een tekort. Banken die deelnemen aan het DGS zijn onder voorwaarden aansprakelijk voor het aanzuiveren van dat tekort.

Hoe hoger de tegoeden, en hoe lager de verplichtingen, hoe lager het bedrag dat aangezuivert moet worden door de andere banken.

Zo moeilijk is het toch niet?
Wat een gelul. Je snapt er overduidelijk helemaal niks van. Ik ga vanaf nu echt niet meer op je bullshit in. Zoek maar een ander om bijdehand tegen te doen met je lulpraatjes.
pi_73627466
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Goede site....zal haarbaard wel niet leuk vinden. Ik denk dat hij Lakeman is. Op zijn minst de zoon van

klein grapje kun je wel hebbe ntoch haatbaard.
Natuurlijk. Zoals je ziet lach ik me nu al rot om die kneuzen op die site. Ik ga die site de komende weken dan ook goed in de gaten houden en me ook op dat forum inschrijven. Lijkt me echt briljant entertainment om die tokkies daar een beetje te jennen.
pi_73627486
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:44 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wat een gelul. Je snapt er overduidelijk helemaal niks van. Ik ga vanaf nu echt niet meer op je bullshit in. Zoek maar een ander om bijdehand tegen te doen met je lulpraatjes.
altijd handig zo'n spiegel
pi_73627554
quote:

Van die 250 euro die je per dag kan pinnen kun je aardig wat van dit spul kopen
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73627714
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:20 schreef Tahiti het volgende:
Blijkbaar is er een Lakeman nodig om een geldwolf als Scheringa te stoppen.
Like he said. De DSB bank heeft jarenlang foutief gehandeld. Niet in het belang van de klant, maar in hun eigenbelang. Helaas leidt dit er wel toe dat duizenden mensen hoogstwaarschijnlijk naar hun geld kunnen fluiten (lees: achtergestelde deposito's).

Jammer voor de gedupeerden, maar blij dat een boevenbank als DSB omvalt. Gewoon een smet.
Veritas vos liberabit
pi_73627789
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:35 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Dirk S. vanavond aan het doen is, hoe hij zich voelt...
Dirk zit gewoon op Fok! en wel hier.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73628106
Een curator kan eigenlijk niets met een dergelijk schikkingsvoorstel. Hij moet de belangen afwegen van de schuldeisers en de schuldenaren. In feite moet de curator ervoor zorgen dat zoveel mogelijk geld binnenkomt om de schuldeisers te kunnen compenseren. De schikking wordt hierdoor sowieso wel ontbonden.

Het is nog maar de vraag of de mensen die vast zitten aan deze moord-producten wel een betere regeling gaan krijgen. Elke euro die zij gecompenseerd worden, zal een andere schuldeiser moeten lijden. (lees de schikking op zichzelf zorgt dat ze een schuldeiser worden voor een uitgestelde of gereduceerde betaling)

Waar overigens het DGS vandaan komt in de discussie rondom het voldoen van een schuldenlast is mij een raadsel.
pi_73628870
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding

De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman.. KNEUS!!!!
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:11:01 #104
236264 crew  capricia
pi_73628989
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.

De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman Scheringa.. KNEUS!!!!
Ietsjes veranderd, maar verders ben ik het helemaal eens met je!

Of heb jij een rekening lopen bij de DSB?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73629143
Nee, ik heb geen rekening bij DSB lopen....
pi_73629225
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:

De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman.. KNEUS!!!!
Pffff..... ga morgen even lekker je 250 euro pinnen

Levenslang op water en brood

Financiele instellingen hebben boter op hun hoofd, tijd dat ze eens hun eigen handelen gaan aanpassen. Een iemand die iets roept is echt niet het enige wat nodig is om een bank te trashen. Of wel natuurlijk... het is allemaal de schuld van...

I'll sing you a lullaby.
pi_73629283
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Ik denk dat de oorzaak toch echt bij DSB zelf ligt.
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73629383
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef snabbi het volgende:
"Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.
pi_73629435
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Ik denk dat de oorzaak toch echt bij DSB zelf ligt.
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 22:18:45 #110
236264 crew  capricia
pi_73629448
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.
Dan hadden ze maar ander beleid moeten voeren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73629535
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef Popki het volgende:
Nee, ik heb geen rekening bij DSB lopen....
In dat geval moet je juist boos zijn op Scheringa, dat zijn zooi opgeruimd moet worden met jouw belastingcenten. Niet op water en brood maar met zijn hoofd onder de valbijl
I'll sing you a lullaby.
pi_73629536
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:

[..]

En wie maakt dat mogelijk?
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:20:27 #113
141482 Q.
JurassiQ
pi_73629558
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
For great justice!
pi_73629603
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:

[..]

Maar wie leende dat geld dan uit
I'll sing you a lullaby.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:21:26 #115
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73629616
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:

[..]

Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Wel de lusten en niet de lasten dat is het motto.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_73629629
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

En wie maakt dat mogelijk?
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.
Je mag ook een beetje je hersens gebruiken en je eigen financieel plaatje op orde hebben als consument....
pi_73629691
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Maar wie leende dat geld dan uit
Oh please!!!!
pi_73629698
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.
Dan hadden ze maar ander beleid moeten voeren.
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.

Gewoon een kwestie van wat slechte leningen opsnorren, breed uitmeten in de media, hier en daar de boel een beetje opblazen en de boel begint al te wankelen. Een paar goede trappen verder en het bankje in kwestie is niet meer.
pi_73629748
quote:
Ik heb graag een stabieler systeem want de praktijk is op dit moment zo dat verliezen op anderen afgewenteld worden, dat kan echt niet vind ik. Ook is het maar net wat je allemaal in je welvaart maatstaf mee neemt, het is bijvoorbeeld goed voor het milieu dat er minder grondstoffen gebruikt worden, waardoor uitstoot van allerlei stoffen beperkter blijft.
pi_73629807
quote:

[..]

Ik denk dat dat wel meevalt als we het slim aanpakken.
Bijvoorbeeld door minder geld uit te geven aan prullaria en minder middelen te verspillen.
Mensen die daar hun brood mee verdienen scholen we om zodat ze zichzelf nuttig kunnen maken in het onderwijs of de zorg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')