De uitspraken van Lakeman hebben in mijn ogen zeker ook bijgedragen aan de ondergang. Veel mensen zullen zijn uitspraken met een korrel zout nemen, maar tegelijk denken: "Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lakeman heeft zaken in een stroomversnelling gebracht maar er valt hem verder weinig toe te schrijven. Het is toch vooral DSB zelf geweest die het vertrouwen van haar klanten te grabbel heeft gegooid. Ook vind ik dat velen minder snel met sociaal-economisch gezwam mee moeten gaan, waarin gesteld wordt dat mensen een bepaald 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' moeten hebben. Daar komen alleen maar ongelukken van want veel mensen hebben dat gedroomde 'maatschappelijke verantwoordelijkheids gevoel' niet. En volkomen terecht, de geeiste 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' is meestal eenzijdig.
quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:32 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Echt, je zit weer ontzettend uit je nek te kletsen. Het DGS heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat vergoedt alleen de spaartegoeden onder de 100k. Die bedragen staan nu al vast, en daar verandert een schikking met gedupeerden helemaal niks aan.
Allemaal van die kansloze huilies op die site!quote:
Goede site....zal haarbaard wel niet leuk vinden. Ik denk dat hij Lakeman is. Op zijn minst de zoon vanquote:
Wat een gelul. Je snapt er overduidelijk helemaal niks van. Ik ga vanaf nu echt niet meer op je bullshit in. Zoek maar een ander om bijdehand tegen te doen met je lulpraatjes.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Dat ik het moet uitleggen.
Een bank heeft tegoeden en verplichtingen. Als het meer verplichtingen als spaartegoeden heeft, is er een tekort. Banken die deelnemen aan het DGS zijn onder voorwaarden aansprakelijk voor het aanzuiveren van dat tekort.
Hoe hoger de tegoeden, en hoe lager de verplichtingen, hoe lager het bedrag dat aangezuivert moet worden door de andere banken.
Zo moeilijk is het toch niet?
Natuurlijk. Zoals je ziet lach ik me nu al rot om die kneuzen op die site. Ik ga die site de komende weken dan ook goed in de gaten houden en me ook op dat forum inschrijven. Lijkt me echt briljant entertainment om die tokkies daar een beetje te jennen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:43 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
Goede site....zal haarbaard wel niet leuk vinden. Ik denk dat hij Lakeman is. Op zijn minst de zoon van
klein grapje kun je wel hebbe ntoch haatbaard.
altijd handig zo'n spiegelquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:44 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat een gelul. Je snapt er overduidelijk helemaal niks van. Ik ga vanaf nu echt niet meer op je bullshit in. Zoek maar een ander om bijdehand tegen te doen met je lulpraatjes.
quote:
Like he said. De DSB bank heeft jarenlang foutief gehandeld. Niet in het belang van de klant, maar in hun eigenbelang. Helaas leidt dit er wel toe dat duizenden mensen hoogstwaarschijnlijk naar hun geld kunnen fluiten (lees: achtergestelde deposito's).quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:20 schreef Tahiti het volgende:
Blijkbaar is er een Lakeman nodig om een geldwolf als Scheringa te stoppen.
Dirk zit gewoon op Fok! en wel hier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:35 schreef capricia het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat Dirk S. vanavond aan het doen is, hoe hij zich voelt...
Ietsjes veranderd, maar verders ben ik het helemaal eens met je!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman Scheringa.. KNEUS!!!!
Pffff..... ga morgen even lekker je 250 euro pinnenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:08 schreef Popki het volgende:
Deze man moeten ze levenlang op sluiten en alleen voeden met water en brood.
Hij weet totaal niet wat hij heeft aangericht richting rekeninghouders en spaarders bij DSB.
Hij moet werkelijk .aangeklaagd worden voor zijn onverantwoorde houding
De economie en financiele instellingen hadden echt net dit zetje nodig Lakeman.. KNEUS!!!!
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:40 schreef snabbi het volgende:
"Als mijn buurman zijn geld wel weg haalt, zit ik straks met de gebakken peren". Het is juist deze houding (die door het recente klimaat extra aangewakkerd is), die zorgt dat er onrust ontstaat bij elke malloot die iets roept.
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Ik denk dat de oorzaak toch echt bij DSB zelf ligt.
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:17 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die gedacht is toch heel logisch want dat is ook gewoon zo. Als bij iedereen de buurman z'n geld weg haalt, dan gaat iedere bank die aan fractioneel reserve bankieren doet failliet.
In dat geval moet je juist boos zijn op Scheringa, dat zijn zooi opgeruimd moet worden met jouw belastingcenten. Niet op water en brood maar met zijn hoofd onder de valbijlquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:13 schreef Popki het volgende:
Nee, ik heb geen rekening bij DSB lopen....
En wie maakt dat mogelijk?quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:16 schreef Prutzenberg het volgende:
Als één man een bank kan slopen lijkt het me wijs om het hele financiële stelsel te herzien.
Maar wie leende dat geld dan uitquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef Popki het volgende:
[..]
Onverantwoord consumeergedrag van de mensen is natuurlijk ok......
Wel de lusten en niet de lastenquote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Dat het mogelijk wordt gemaakt wil niet zeggen dat je met beide handen moet grijpen.quote:
Oh please!!!!quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:21 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Maar wie leende dat geld dan uit
Nee, het hele financiele systeem moet op de schop. Er is nl (bijna) geen bank die dit systeem niet hanteert. ING, Fortis / ABN en SNS zijn om deze reden ook bijna omgeflikkerd. Sterker nog, je kunt iedere bank binnen zes tot twaalf maanden omver krijgen met een beetje media-aandacht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is een strategische keuze van de betreffende bank.
Dan hadden ze maar ander beleid moeten voeren.
Ik heb graag een stabieler systeem want de praktijk is op dit moment zo dat verliezen op anderen afgewenteld worden, dat kan echt niet vind ik. Ook is het maar net wat je allemaal in je welvaart maatstaf mee neemt, het is bijvoorbeeld goed voor het milieu dat er minder grondstoffen gebruikt worden, waardoor uitstoot van allerlei stoffen beperkter blijft.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
Het systeem is dan ook extreem gammel. Maar terug naar een stabieler systeem betekent dat we enorm aan welvaart in moeten leveren en ik geloof niet dat iemand dat wil.
Ik denk dat dat wel meevalt als we het slim aanpakken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:20 schreef Q. het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |