abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:28:28 #126
141482 Q.
JurassiQ
pi_73630117
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat komt denk ik omdat een bank die wel aan fractioneel reserve bankieren doet veel winstgevender is, concurrenten die niet mee doen worden gewoon weggeconcurreerd.
Kijk maar naar ABN AMRO, banken die minder winst maken worden door de aandeelhouders aan splinters gehakt.
For great justice!
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:29:00 #127
141482 Q.
JurassiQ
pi_73630144
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:25 schreef Boris_Karloff het volgende:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen
Amen.
For great justice!
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:30:24 #128
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73630224
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:28 schreef Q. het volgende:
Kijk maar naar ABN AMRO, banken die minder winst maken worden door de aandeelhouders aan splinters gehakt.
Dat soort banken trekken ook minder geld aan omdat mensen naar hoge rentes zoeken en het risico snel vergeten (, totdat een bank valt). Lees : die hebben geen overlevingskans.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:31:12 #129
141482 Q.
JurassiQ
pi_73630276
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:30 schreef elcastel het volgende:

[..]

Dat soort banken trekken ook minder geld aan omdat mensen naar hoge rentes zoeken en het risico snel vergeten (, totdat een bank valt). Lees : die hebben geen overlevingskans.
Schaf het garantiestelsel af, dan denken de mensen (hopelijk) wat meer na.
For great justice!
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:31:22 #130
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73630285
quote:
Gadverdamme, gaat die Lakeman aan de champagne terwijl gewone rekeninghouders niet meer bij hun geld kunnen. Echt een reden voor een feestje. Duizenden mensen duperen omdat een paar paupers hun handtekening onder iets zetten wat ze niet begrijpen
Puike samenvatting.
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_73630517
De teloorgang van DSB is een succes van Lakeman + Media. In en intriest

www.lakemanleed.nl is een terechte site

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2009 22:36:21 ]
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:36:51 #132
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73630604
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:31 schreef Q. het volgende:
Schaf het garantiestelsel af, dan denken de mensen (hopelijk) wat meer na.
Zorg gewoon dat garantie geld kost. Neem je een betrouwbare bank (die bijvoorbeeld een grotere reserve aanhoudt, minder risicovol geld doorschuift), dan heb je garanties. Wil je meer rendement, vergeet dan je vangnet.
pi_73630674
en niemand die zich drukt maakt over de dames van RADAR en NOVA. Die verdienen tonnen per jaar......overheidsgeld
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:39:21 #134
212634 Ron.Burgundy
Milk was a bad choice
pi_73630746
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef elcastel het volgende:

[..]

Zorg gewoon dat garantie geld kost. Neem je een betrouwbare bank (die bijvoorbeeld een grotere reserve aanhoudt, minder risicovol geld doorschuift), dan heb je garanties. Wil je meer rendement, vergeet dan je vangnet.
In mijn ogen moet je daar ook naartoe. Mensen hebben ook zelf verantwoordelijkheden als ze geld wegzetten.

De mensen die een extra risico genomen hebben die worden nu "beloond" omdat ze hun geld weggezet hebben voor een procentpunt meer.
You've got a dirty, whorish mouth, that's what you have.
pi_73630760
quote:

[..]

Mijns inziens is het de taak van de toezichthouder om ervoor te zorgen dat er een betrouwbaar systeem is.
pi_73630785
quote:
Is het niet gewoon makkelijker om het te verbieden dat direct opeisbaar geld nog door banken uitgeleend kan worden, wie rente wil kan dan een spaardeposito aanschaffen waarop het geld voor een bepaalde periode op vast wordt gezet, dat geld kan dan wel uitgeleend worden door de bank.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef Popki het volgende:
Mijns inziens is het de taak van de toezichthouder om ervoor te zorgen dat er een betrouwbaar systeem is.
Ik heb liever dat een betrouwbaar systeem niet afhankelijk is van een toezichthouder, als die namelijk zit te slapen ben ik de sjaak en kan de toezichthouder hooguit een andere baan zoeken.
pi_73630811
quote:
Toch vreemd dat mensen die wurgcontracten tekenen als 'tokkies' worden weggezet, terwijl de Übermensch die deze wurgcontracten weet af te zetten plotseling 'het slachtoffer' is van 'slinkse'; types als Lakeman

Duizenden mensen gedupeerd omdat een paar Übermenschen even snel rijk wilden worden over de ruggen van een duizenden

Je 'werkt' vast en zeker voor een financiele instelling of betrekt je inkomen uit iets dergelijks
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73630879
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef TheFrankey het volgende:
en niemand die zich drukt maakt over de dames van RADAR en NOVA. Die verdienen tonnen per jaar......overheidsgeld
Lichten ze mensen op dan?
I'll sing you a lullaby.
pi_73630988
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:39 schreef Popki het volgende:

[..]

Je wilt een hoog rendement en een betrouwbaar systeem?

Laten we eerlijk wezen, veel mensen zaten bij Icesaven DSB voor de hoge rente
I'll sing you a lullaby.
pi_73631032
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:42 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lichten ze mensen op dan?
Nee, maar is ook onevenredig. Maar goed ging het niet over in dit topic.

Die Lakeman blijft een schuldige in dit verhaal. Wat een zak hooi. Ongelofelijk. Hij heeft het probleem vertwintigvoudigd.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:45:01 #141
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73631042
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
Is het niet gewoon makkelijke om het te verbieden dat direct opeisbaar geld nog door banken uitgeleend kan worden, wie rente wil kan dan een spaardeposito aanschaffen waarop het geld voor een bepaalde periode op vast wordt gezet.
Had de Postbank niet zulke spaarrekeningen destijds ? Hoe dan ook dat werd niet beloond door extra garanties, ik denk inderdaad dat zo'n systeem beter werkt. Mijn voorbeeld was ook maar iets wat ik ter plekke uit mijn mouw schudt.
quote:
Ik heb liever dat een betrouwbaar systeem niet afhankelijk is van een toezichthouder, als die namelijk zit te slapen ben ik de sjaak en kan de toezichthouder hooguit een andere baan zoeken.
Daar komt het nu wel op neer ja. Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.
pi_73631067
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:38 schreef TheFrankey het volgende:
Daar maak ik me inderdaad niet druk om. Goed vermaak mag best wat kosten.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
pi_73631081
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je wilt een hoog rendement en een betrouwbaar systeem?

Laten we eerlijk wezen, veel mensen zaten bij Icesaven DSB voor de hoge rente
Waar zie je hoog rendement staan?
pi_73631186
Icesaven mooi meerfout
pi_73631217
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:44 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Nee, maar is ook onevenredig. Maar goed ging het niet over in dit topic.

Die Lakeman blijft een schuldige in dit verhaal. Wat een zak hooi. Ongelofelijk. Hij heeft het probleem vertwintigvoudigd.
Vind ik een zwak argument, dus als iemand iets roept op TV dan zijn wij burgers zo dom dat wij massaal gehoorzamen? Er was natuurlijk heel wat aan de hand, de praktijken van DSB zijn echt niet verantwoord en dat gaat al meer dan 10 jaar zo. Het is echt de schuld van DSB zelf.
I'll sing you a lullaby.
pi_73631236
quote:
Daar komt het nu wel op neer ja. Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.
Ik denk dat men niet of erg slecht voorbereid is op dit scenario. Dat geldt ook voor DNB.
Het ouderwets bankieren is totaal anders dan hedendaags bankieren met de genomen risico's.
pi_73631282
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Vind ik een zwak argument, dus als iemand iets roept op TV dan zijn wij burgers zo dom dat wij massaal gehoorzamen? Er was natuurlijk heel wat aan de hand, de praktijken van DSB zijn echt niet verantwoord en dat gaat al meer dan 10 jaar zo. Het is echt de schuld van DSB zelf.
ook een zwak argument. Het is nml wel zo dat burgers klakkeloos doen wat een ander zegt.

Fortis had alle vertouwen totdat iemand riep dat hij om zou kunnen vallen. Hup weg geld.....
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:50:09 #148
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73631299
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef Popki het volgende:
Waar zie je hoog rendement staan?
Laten we het houden op 'lucratieve deals', of dat nou hoge spaarrentes zijn of grotere bedragen die je kunt lenen. Mensen moeten gewoon eens wennen aan het feit dat een hoger rendement meer risico inhoudt en dat heel hoog risico inhoudt dat je je geld helemaal kunt kwijtraken. Voor wat betreft die hypotheken (in dit geval dus) moet er veel strenger worden omgegaan met de hoogte ervan, ik hoor overal dat men 4-4,5 keer zijn jaarsalaris kan uittrekken aan hypotheek maar ken talloze mensen (hoog- én laagopgeleid) die er 'iets' overheen gaan als dat hun droomhuis mogelijk maakt ...
pi_73631343
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:45 schreef elcastel het volgende:
Ik blijf een voorkeur houden voor een goeie toezichthouder omdat men anders door de bomen het bos niet meer ziet en we hebben allemaal voor de zoveelste keer kunnen zien dat mensen daar zelf niet mee om kunnen gaan, maar ik vrees dat ik teveel naar een utopie kijk, want ik heb maar weinig goed werkende financiele toezichthouders gezien de laatste tijd, om precies te zijn 0.
Een systeem dan waarbij de toezichthouder veilig in slaap kan vallen en waarbij, mocht de toezichthouder wel wakker blijven, het alleen maar beter kan worden. Ik heb niet zoveel bezwaar tegen het voorlichten van consumenten en er voor te zorgen dat bepaalde producten niet voor iedereen op de markt beschikbaar zijn, mocht de toezichthouder wakker zijn, dan kan hij/zij zich daar op richten en is het mooi meegenomen. Mocht hij/zij zitten te slapen dan zit de belastingbetaler/klant/burger in ieder geval niet met de brokken.
  maandag 12 oktober 2009 @ 22:52:17 #150
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_73631387
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 22:48 schreef Popki het volgende:
Ik denk dat men niet of erg slecht voorbereid is op dit scenario. Dat geldt ook voor DNB.
Het ouderwets bankieren is totaal anders dan hedendaags bankieren met de genomen risico's.
Dat is het zieke, ieder weldenkend mens zag dit aankomen, maar niemand wil die stap terug nemen. Een bank wil niet een stap terug maken ivm aandeelhouders, een politicus wil niet optreden want die wordt er binnen 4 jaar op afgerekend ... we denken tegenwoordig lange termijn, maar handelen allemaal korte termijn, los dat maar eens op !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')