Waar dacht je aan? Privé vliegtuig met wat leuk gezelschap en goed eten en drinken?quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:38 schreef Drive-r het volgende:
Stijlvol reizen, dat klinkt goed. Ik moet in 2010 maar weer eens wat stijlvolle dingen regelen.
Stijlvol is het niet. Het wordt wel onder de noemer 'design' verkochtquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:41 schreef k_man het volgende:
De plaatjes doen al meteen afbreuk aan de TT, merk ik.
Privé vliegtuigen zit er nog even niet in. Wel in ieder geval een lang weekend St. Petersburg op uitnodiging van wat lokale, vrij foute, Russische nouveau-riche. Lijkt me nogal interessant, ben benieuwd.quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waar dacht je aan? Privé vliegtuig met wat leuk gezelschap en goed eten en drinken?
Of een weekendje shoppen in Milaan?
Kijk je wel eens naar die the-apprentice-variant met Starck, die nu op de BBC loopt?quote:Op zondag 11 oktober 2009 23:42 schreef DutchTrain het volgende:
Stijlvol is het niet. Het wordt wel onder de noemer 'design' verkocht
TU IPO' ers zeggen dat ook altijd. Je kan ook nog doen aan project design, process design en service design. En de volgende discussie is natuurlijk wanneer iets 'goed' ontworpen is... maar dat is voor een andere keerquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:51 schreef k_man het volgende:
Alles is design. Kijk eens om je heen: alles wat je ziet is ooit door iemand ontworpen. Het gaat erom of het goed gebeurd is.
Pitrquote:Op zondag 11 oktober 2009 23:46 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Privé vliegtuigen zit er nog even niet in. Wel in ieder geval een lang weekend St. Petersburg op uitnodiging van wat lokale, vrij foute, Russische nouveau-riche. Lijkt me nogal interessant, ben benieuwd.
Het ligt er natuurlijk aan wat je de leukste plekken vindt. De meeste plekken kun je zelf inderdaad een keer doen, maar wat belachelijk restaurants en een mooie plek bij wat ballet o.i.d. lijkt me wel weer apart. Enfin, we zien wel, ik denk dat het maart wordt ofzo.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:13 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Pitr![]()
een lang weekend is wel erg kort. En op uitnodiging van een 'nieuwe Rus' kom je niet op de leukste plekken. Die kun je voor een 2e bezoek bewaren.
Je zit nu inderdaad niet in de meest ideale tijd voor Stockholm. Hoewel er dan nog steeds voldoende te doen is, momenteel ook een mooie Dali tentoonstelling in het Modern Museum. Verder had ik je wel wat tips kunnen gevenquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:21 schreef Lemans24 het volgende:
Geulukkig, de Zweedse invloeden zijn weer uit de TT!
mijn geplande uitje naar Stockholm van afgelopen weekend, werd het zoveelste Ryanair tripje wat ik op het laatste moment cancelde... Kon me met geen mogelijkheid bedenken wat ik daar in oktober te zoeken heb.
Had je dat niet bij het boeken al kunnen verzinnen?quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:21 schreef Lemans24 het volgende:
Geulukkig, de Zweedse invloeden zijn weer uit de TT!
mijn geplande uitje naar Stockholm van afgelopen weekend, werd het zoveelste Ryanair tripje wat ik op het laatste moment cancelde... Kon me met geen mogelijkheid bedenken wat ik daar in oktober te zoeken heb.
En in datzelfde thema: Is het nu eigenlijk waar dat je meer kans maakt om ge-upgrade te worden als je in je pak komt? De enige keer dat ik ooit ge-upgrade ben had ik overigens een yogabroek aan (maar nog wel een gouden FD pasquote:
Pak aan is niet nodig, ook zonder krijg ik upgrades (maar ik zie er dan niet uit als een toerist... laptop, werkmap, en niet al te shabby kleding - en dan bedoel ik gewoon een relatief nieuwe nette polo ipv een uitgewassen t-shirt van een festival 7 jaar geleden...). De keren dat ik met pak aan vlieg, zit ik meestal al in businessquote:Op maandag 12 oktober 2009 10:33 schreef Hik het volgende:
Daar zijn we weer. Zal ik in dit topic nog maar een keer die stijlvolle koffers plakken? (Als stijlvol hetzelfde is als duur).
[..]
En in datzelfde thema: Is het nu eigenlijk waar dat je meer kans maakt om ge-upgrade te worden als je in je pak komt? De enige keer dat ik ooit ge-upgrade ben had ik overigens een yogabroek aan (maar nog wel een gouden FD pas).
Nee, lijkt me niet. Ik word in ieder geval vrij vaak ge-upgrade en draag dan nooit een pak.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:33 schreef Hik het volgende:
Daar zijn we weer. Zal ik in dit topic nog maar een keer die stijlvolle koffers plakken? (Als stijlvol hetzelfde is als duur).
[..]
En in datzelfde thema: Is het nu eigenlijk waar dat je meer kans maakt om ge-upgrade te worden als je in je pak komt? De enige keer dat ik ooit ge-upgrade ben had ik overigens een yogabroek aan (maar nog wel een gouden FD pas).
tsja, goedkope tickets... In juli leek het nog een goed idee.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:52 schreef Fogel het volgende:
[..]
Had je dat niet bij het boeken al kunnen verzinnen?
Wat hebben die nou als voordeel, dat de hoge prijs rechtvaardigt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:16 schreef Drive-r het volgende:
En mijn koffers zijn niet echt stijvol, wel redelijk prijzig (Tumi).
Nou ja, mijn Samsonites gingen nogal snel kapot en waren niet handig qua indeling enzo. Alles van Tumi is gewoon extreem degelijk en voor mij optimaal ontworpen. Natuurlijk betaal je een premie voor het merk, maar dat doe je bij Samsonite natuurlijk ook (in mindere mate).quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:42 schreef k_man het volgende:
[..]
Wat hebben die nou als voordeel, dat de hoge prijs rechtvaardigt?
De foto's op google zien er iig wel stijlvol uit.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:11 schreef UIO_AMS het volgende:
De stijlvolle reiziger is hier.
Nou ja, volgende week een midweek met de familie naar het Hof van Saksen. Valt dat onder de noemer stijlvolle reizen of designvakanties?
Nee, dat valt onder 'noodzaak' als het een goed concert isquote:Op maandag 12 oktober 2009 13:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De foto's op google zien er iig wel stijlvol uit.
Ik vlieg van Madrid voor één dag naar Barcelona voor een concert, is dat stijlvol of gewoon decadent?
(terug met de nachttrein, om nog een beetje CO2 vriendelijk te zijn...)
Dat zijn de betere inderdaad. Voor werk heb ik dat soort zaken wel eens, altijd wel welkome onderbrekingen, zeker als er een overnachting bij zit. Lekker wat uren niet bereikbaar zijn en slapen in de vliegtuigstoel...quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, dat valt onder 'noodzaak' als het een goed concert is
's middags na het werk naar Oslo vliegen om daar te dineren om direct na het diner weer terug te vliegen, dat valt eerder onder decadent
Stijlvol is ook highly overratedquote:
OK. Van mijn weekendtas van Samsonite kreeg ik een tijdje terug ook nog de vraag of ik 'm speciaal voor de reis gekocht had. Hij is zo'n 10 jaar oud.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:56 schreef Drive-r het volgende:
Mijn eerste Tumi is nu vier jaar oud en ziet er zonder overdrijven uit alsof hij gisteren gekocht is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Dat zijn de betere aankopen! Ik heb de onderstaande zooi bij elkaar verzameld door de jaren heen. Met alles even blij, het is gewoon goed, degelijk spul. Heb niet voor alles de hoofdprijs betaald trouwens. Meestal weet ik wel wat ik wil en wacht ik gewoon tot zo'n shop op Heathrow weer van zijn spul af moet. De weekendtas heb ik in de VS gekocht voor minder dan 50% van de prijs hier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:58 schreef k_man het volgende:
[..]
OK. Van mijn weekendtas van Samsonite kreeg ik een tijdje terug ook nog de vraag of ik 'm speciaal voor de reis gekocht had. Hij is zo'n 10 jaar oud.
Gebruik je ook witte handschoenen als je je trolly gebruikt?quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:12 schreef Drive-r het volgende:
Hm, nu ziet iedereen dat ik een fetish heb![]()
Om iedereen gerust te stellen: ik reis nog steeds het liefste licht bepakt met een mooie, oude leren dokterstas in mijn vrije tijd. Dat ding wordt alleen wat zwaar als er documenten enzo mee moeten en ik heb geen zin om mijn rug te breken voor mijn baan.
Dat dan net weer nietquote:Op maandag 12 oktober 2009 15:51 schreef Fogel het volgende:
[..]
Gebruik je ook witte handschoenen als je je trolly gebruikt?
Dat zou ook wel netjes zijn. Maar dat soort luxe hebben we in ieder geval niet. Wel goeie auto's met chauffeur, dat maakt het reizen in veel landen ook net wel aangenaam. Reis zelf net zo lief met de trein als dat toevallig zo uitkomt, maar met werk lukt dat niet altijd.quote:
Dan ga ik daar eens naar op zoekquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:05 schreef k_man het volgende:
Daarom moet je dus naar Starck kijken. Die veegt in dat programma de vloer aan met een groep jonge Engelse wannabe designers.
Dat vindt ik dan weer niet zo stijlvol...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:18 schreef Fogel het volgende:
Gezondheid!
Heb je Mexicaanse/varkens/H1N1 griep?
Je kan het maar gehad hebben...quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:21 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat vindt ik dan weer niet zo stijlvol...
Hier op kantoor heeft de helft het al gehad nadat een iemand er mee begon. Ik ben een weekje erg waardeloos geweest, maar nooit echt koortsig, dus ik vermoed dat ik er gewoon te gezond voor benquote:
Al gepost door Hik, als je echt hip, happening en stylish wil zijn moet je het volgende item kopen:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Hier op kantoor heeft de helft het al gehad nadat een iemand er mee begon. Ik ben een weekje erg waardeloos geweest, maar nooit echt koortsig, dus ik vermoed dat ik er gewoon te gezond voor ben![]()
Verder OT, wat is nou verder een beetje echt stijlvol reismateriaal? Wat moet ik als liefhebber echt aanschaffen binnenkort?
Zolang het maar geen Luis Vuitton isquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:36 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Verder OT, wat is nou verder een beetje echt stijlvol reismateriaal? Wat moet ik als liefhebber echt aanschaffen binnenkort?
Eens!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Zolang het maar geen Luis Vuitton isVind dat zo stuitend lelijk
Heel gaaf, maar dat zal hem wel niet worden, dan koop ik dit jaar liever een auto van mijn bonusquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Al gepost door Hik, als je echt hip, happening en stylish wil zijn moet je het volgende item kopen:
[ afbeelding ]
de Henk!! (je zult alleen wel je complete kerstbonus er aan uit moeten geven)
Nog even wat meer acrobatische dingen uithalen op de beurs en ervoor zorgen dat je zowel de auto als de Henk van de bonus kan betalenquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:48 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Heel gaaf, maar dat zal hem wel niet worden, dan koop ik dit jaar liever een auto van mijn bonus
Hm, ik ben altijd al geen enorme fan van trolleys en die met vier wielen doen nog minder voor me. Misschien wel als het een grotere trolley is die niet meer aan boord maar. Voor de kleinere trolleys (zoals ik gebruik) kost het je enkel weer meer ruimte voor je spullen en zo enorm handig vind ik ze niet. Bij zware koffers gaan ze wel echt gelden, dan scheelt het gewoon sjouwen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Niet zozeer stijlvol, maar vindt een trolley met 4 wieltjes wel super handig !
Goeie, zal ik eens naar kijken. Ik ben op zich wel fan van Paul Smith, maar zijn tassen en koffers zijn me iets te opzichtig.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 12:45 schreef Blik het volgende:
Heeft Tom Ford niet iets dandy-achtigs om mee te sjouwen
Stijlvolle reizen behoeven stijlvolle uitrustingquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:03 schreef Gits het volgende:
Ik dacht dat het hier over stijlvolle vakanties ging...lees ik alleen maar over koffers enzo.
Ik dacht bij stijlvol op vakantie aan hotels waar het net is alsof je thuis bent ipv in zo'n middle of the road inrichting. Maar dan niet zo overdesigned als sommige design hotels soms zijn.
Heel mooi vond ik de Victoria Hotels in Vietnam.
Ik weet niet hoe ik een link moet posten, anders had ik het wel gedaan.
Heel mooie stijlvolle hotels, wel wat prijzig maar niet onbetaalbaar.
Haha, nice! In Londen zijn er veel design hotels die ook goeie clubs en restaurants hebben, dus daar loop ik wel eens binnen. St. Martins Lane is altijd wel een mooie en het Sandersson, beide hebben hele goeie cocktails bars en zijn erg strak gedaan, vind ik zelf.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:22 schreef DutchTrain het volgende:
Misschien dat dit helpt
[ afbeelding ]
Klopt, en het eten is ook niet te versmaden. Zou echter niet mijn eerste keuze zijn, in een stad als Barcelona zijn zoveel kleine, onbekende tentjes waar ik liever heen gaquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:08 schreef Fogel het volgende:
Hotel Arts is erg mooi! Heb daar niet zo lang geleden een congres gehad. Helaas niet daar overnacht.
Neem de kleinst mogelijke. En geef hem een naam.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:52 schreef Thetallguy het volgende:
Round Ireland with a fridge uitgelezen, ben al gelijk aan het orienteren welk model koelkast ik meeneem op mijn volgende tripje.
Bedankt, het klopt. Op de site zien de foto;s van de kamers er wat merkwaardig uit. In het echt stukken beter. Er is goed over de inrichting nagedacht. het is stijlvol en alles is van goede kwaliteit maar idd geen merken oid. Past ook niet echt in Asia vind ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 21:04 schreef Thetallguy het volgende:
http://www.victoriahotels-asia.com/
deze
Ik krijg ineens flashbacks naar dit topic en commentaar:quote:Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef Fogel het volgende:
bubbelbad op de kamer werkte niet, gemeld, tweede dag kwam iemand kijken en heeft het gemaakt. Bubbelbad weer geprobeerd, werkte maar liefst een minuut of 2 voordat alles weer uitviel.
Later lach je erom!quote:Op zondag 30 maart 2003 13:15 schreef punchdrunk het volgende:
en wat klinkt nu beter: "door de vrieskou op de berg moesten we s'ochtends over elkaars sokken pissen om onze tenen te ontdooien" of: " en toen we opstonden, bleken alle aardbeien in het hilton op te zijn, dus moesten we bij het ontbijt genoegen nemen met champagne en perzikken"... zeg nou zelf.
OK, OK... je hebt een puntquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:03 schreef Hik het volgende:
[..]
Ik krijg ineens flashbacks naar dit topic en commentaar:
[..]
Later lach je erom!
En ik heb niet eens (echt) gespamdquote:
unglaublichquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:44 schreef flipsen het volgende:
[..]
En ik heb niet eens (echt) gespamd
Die stonden vanavond in Rotown. Zullen ook nog wel elders in het land staan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:21 schreef k_man het volgende:
Ik hoorde vanochtend iets van Katzenjammer op de radio. Best leuk. Is dat nou hip in Noorwegen?
Op de 'mainstream' radio hoor je ze niet. Dus wat dat betreft niet hip genoeg misschen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 23:21 schreef k_man het volgende:
Ik hoorde vanochtend iets van Katzenjammer op de radio. Best leuk. Is dat nou hip in Noorwegen?
Je zou er nog van opkijken hoeveel Australie soms op NL lijkt!! (wel met een beter klimaat natuurlijk...quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 08:41 schreef DutchTrain het volgende:![]()
Tja, je zou maar op wereldreis zijn in plaats van door de regen en de mist te moeten fietsen door een Hollands landschap
... en is het tijd voor ontbijt.
Kijk nu: [TK] klein koelkastjequote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:48 schreef Thetallguy het volgende:
Die heb ik inderdaad ook in mijn collectie, vond ik ook een erg mooi verhaal om te lezen
Het nieuwtje van Vogue en UIO is alweer een tijdje naar de achtergrond verdwenen, dus nu ga jij Hik maar stalken tijdens haar vakantie?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 19:29 schreef k_man het volgende:
Hoe lang ga je? Welk hotel? Welke maatschappij? Wat kost de vlucht?
Ik wil ook. Valt het op?
Zal m'n vader leuk vinden...quote:
Vanaf waar?quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:08 schreef DutchTrain het volgende:
Ben ook al een tijdje een reisje naar Istanbul aan het bedenken, vluchten zijn er af en toe voor rond de 150 euro met Malev, Austrian of Czech, maar nooit wanneer ik er tijd voor heb...
Vanaf Schiphol uiteraard. Op het moment hebben Austrian, Czech en Swiss ongeveer dezelfde prijs van 185 euro voor een retourtje.quote:
Dat zou je denken he, maar hij is drukker dan ooit: besturen, commissies, lezingen... er komt geen eind aan. Maar hij heeft het naar z'n zin, dus prima natuurlijk.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 23:16 schreef Fogel het volgende:
Als je pa met pensioen is kan hij toch juist spontaan dingen doen? Of is dat het probleem juist dat hij dat al doet?
Thnx, gelijk maar even gereageerdquote:
Oh, wacht. Da's allemaal met overstappen, zeker? Niet echt efficiënt.quote:Op zondag 25 oktober 2009 01:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vanaf Schiphol uiteraard. Op het moment hebben Austrian, Czech en Swiss ongeveer dezelfde prijs van 185 euro voor een retourtje.
Dat is inderdaad met overstappen. Maar met Czech kun je dan op de heenweg nog een hele dag + nacht Praag doen bijvoorbeeld. Vanuit de luchthaven van Zürich ben je ook zo in de stad en kun je lunchen aan het meer en in Wenen kun je even een Schnitzel eten in de stad en weer terug.quote:Op zondag 25 oktober 2009 09:20 schreef k_man het volgende:
Oh, wacht. Da's allemaal met overstappen, zeker? Niet echt efficiënt.
Waarom zou ik het bij twee laten?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:44 schreef Fogel het volgende:
Je vriendin woont toch in Stockholm? Of heb je er twee?
Die planning is er alquote:Op woensdag 28 oktober 2009 09:20 schreef Fogel het volgende:
Heb je de route ook al bepaald en wat je gaat eten op welke dag?![]()
Mijn huishoudster kwam vorige week met Nepalese ingemaakte citroenen. Mijn hemel, wat is dat spul lekker op een boterham met kaasquote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:04 schreef Blik het volgende:
Oktober: Chinees en Daal Baht (Nepalese rotzooi) (+ bier)
Nice! Ik kan ook dagen dromen met de vriendin over zo'n reis. We willen dan eigenlijk een vol jaar gaan, met misschien een paar weken "break" rond de kerst of (als we juist na de kerst beginnen) een zomer in Europa.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 10:00 schreef Blik het volgende:
Het is inderdaad vroege planning. Een belangrijk punt is de planning van de reis. Er zijn een aantal dingen die we zeker willen doen, en voornamelijk voor de Annapurna-trail in Nepal is het belangrijk om in een bepaald seizoen te gaan. Verder willen we ook in het goede seizoen in Nieuw-Zeeland en Zuid-Amerika zitten. September 2010 is te vroeg, dus wordt het september 2011. Dan zitten we in oktober/november in Nepal. In de zomer in Nieuw-Zeeland en ook in het goede seizoen in Zuid-Amerika.
Verder is het prettig om dit te plannen in verband met werk (onbetaald verlof opnemen), budget (halen we het qua budget of niet), verhuren van huis (we hebben een koophuis). Het budget is geen punt meer, dus daarom is de beslissing bij deze genomen om te gaan.
We hebben tijdens onze vakantie in Panama er al hevig over gediscussieerd, dus we weten ook al een globale planning. De belangrijkste "highlights" die we sowieso willen doen:
- Trans-Mongolië Express
- Tibet
- Nepal - Annapurna-trail (of een andere, iets kortere trekking zoals Annapurna Sanctuary)
- Nieuw-Zeeland
- Zuid- Amerika
Het mooiste is als je je dromen werkelijkheid kan laten wordenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:06 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Nice! Ik kan ook dagen dromen met de vriendin over zo'n reis. We willen dan eigenlijk een vol jaar gaan, met misschien een paar weken "break" rond de kerst of (als we juist na de kerst beginnen) een zomer in Europa.
Dingen die vooral veel opkomen tijdens het dromen zijn inderdaad Tibet, Nepal, Mongolie, China en dan een tijdje Japan. Paar mooie weken Indonesië en een stop in Australië. Maar eigenlijk snel naar Nieuw-Zeeland en een lange periode dat hele lang rondreizen. In Zuid-Amerika de hele route rond Patagonië doen en dan nog een tijdje road-trippen in de VS. Dromen....
Ik denk dat het bij mij tegen die tijd een last-minute iets wordt...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Het mooiste is als je je dromen werkelijkheid kan laten wordenEn dat gaat in 2011 gebeuren
Tof Ttg! Wanneer ga je?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 20:13 schreef Thetallguy het volgende:
Kaartjes voor FC Porto - Rio Ave besteld (wat een topper)
Voedsel, vrouwen en voetbal in Porto, een voorverkenning
Een vrouw neem ik zelf mee, voetbal is nu geregeld en er iets eten gaat denk ik ook wel lukken.
Net als bij bora-boraquote:Op woensdag 28 oktober 2009 11:12 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik denk dat het bij mij tegen die tijd een last-minute iets wordt...
Duurt alleen nog zo langquote:
Plannen doet mijn vrouw altijd (die is daar nogal conscentieus in). Alleen, heeft die altijd de neiging om heeeeele vroege vluchten te boeken 6.30 etc. En de vroege ochtend is nooit mijn beste tijdquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:33 schreef Thetallguy het volgende:
Plannen vind ik altijd best leuk, onderdeel van alle fun
Er is toch niks beters dan doodmoe het vliegtuig in te gaan? Kun je in ieder geval een beetje slapenquote:Op woensdag 28 oktober 2009 15:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Plannen doet mijn vrouw altijd (die is daar nogal conscentieus in). Alleen, heeft die altijd de neiging om heeeeele vroege vluchten te boeken 6.30 etc. En de vroege ochtend is nooit mijn beste tijd. We hebben nu een compromis, voor 9.00 uur wordt er niet meer gevlogen
Ik ben ook gewoon jaloers op 27 graden hoor (hoewel dat misschien wat fris is voor het zwembadquote:Op donderdag 29 oktober 2009 20:29 schreef Hik het volgende:
Overigens, ik weet dat niet iedereen hier in Nederland zit....
Ik reis altijd met mijn Bose set en daar ben ik vrij tevreden over. Het noise-cancelling gedeelte is ok, maar ik had er daarvoor al nooit zo'n last van. Ik luister echter graag naar muziek en merk dat door die noise-cancelling ik het volume een stuk minder hoog hoef te zetten en dus een stuk prettiger luister tijdens de vlucht. Op zich dus een aanrader, helaas niet goedkoop, volgens mij iets van £299 hier. Maar uiteindelijk ooit eens aangeschaft toen ik het op kantoor na 4 maanden verbouwing op het dak (en wij zitten op de bovenste verdieping) niet meer uit kon houden. Lekker op rekening van de baas gezet.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:19 schreef Fogel het volgende:
27 graden... moet er niet aan denken, en 40 al helemaal niet.
Heeft iemand hier toevallig ervaring met "noise-cancelling headphones"? Zo ja, hoe tevreden ben je en welk merk/type heb je?
Ik ben van plan die te gaan kopen voor mijn vlucht naar de VS. Ik heb vorig jaar eens een keer die van een collega getest en het is erg prettig dat het vliegtuiggeluid sterk verminderd wordt zelfs al heb je geen muziek aanstaan.
Je hebt twee verschillende Bose sets, eentje is iets van £269 en de andere iets van £299 in de UK. Verschil zit volgens mij in batterijen en grootte van het apparaat. De mijne is oplaadbaar (2 batterijen, erg handig), de andere werkt op AA batterijen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 09:45 schreef Fogel het volgende:
Ik zag dat KLM FB een poos geleden ook reclame maakte voor een Bose set van ca 300¤, kan dezelfde set zijn als wat jij hebt.
Op rekening van de baas zetten is misschien ook een optie voor mij, dat ga ik even uitzoeken
Dat is zo, maar daar kan je geen muziek mee luisterenquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:59 schreef flipsen het volgende:
300 euro?!? Een setje oordoppen bij de Etos is een stuk goedkoper lijkt me
[sub]Jahaa, ik weet wel dat 300 euro bij jullie geen half maandsalaris is...[/[sub]
Maar die doppen zorgen er niet voor dat het omgevingsgeluid "verdwijnt".quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:59 schreef flipsen het volgende:
300 euro?!? Een setje oordoppen bij de Etos is een stuk goedkoper lijkt me
Jahaa, ik weet wel dat 300 euro bij jullie geen half maandsalaris is...
[patser-modus]quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 14:57 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar die doppen zorgen er niet voor dat het omgevingsgeluid "verdwijnt".
Het is zelfs geen half weeksalaris![]()
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 15:56 schreef Drive-r het volgende:
[..]
[patser-modus]
Het is ongeveer van 09:00 tot 16:00 uur in de middag, om precies te zijn![]()
[/patser-modus]
Maar dat maakt niet uit, het blijft een hoop geld. Ik zit erover te denken om er nog eentje te kopen voor op kantoor (heb eigenlijk alles dubbel omdat ik constant reis en niet elke keer alles in en uit wil pakken), maar ik wil dan eigenlijk een ander merk proberen, misschien Sennheiser. Die schijnt ook goed te zijn, alleen jammer dat die AA batterijen heeft.
In het noorden, waar ik het grootste deel van de week heb gezeten, was het ook 40(+). Toen ik in Accra uit het vliegtuig stapte vond ik het eventjes "frisjes"quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:30 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik ben ook gewoon jaloers op 27 graden hoor (hoewel dat misschien wat fris is voor het zwembad). Hier was het gewoon weer 40 graden toen ik gistermiddag in de auto stapte. Bleeehhh..... Het is een erg lange, erg hete en erg natte natte tijd geweest dit jaar.
Welja, als we toch aan het patsen zijn met onze maand/week/uursalarissen, kan jij ook wel even melden dat je SJAAL is BEZORGDquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 20:19 schreef k_man het volgende:
Mijn nieuwe sjaal werd vanmiddag bezorgd.
Jehovas brengen toch alleen vrede en geluk en niet christus (of een sjaal)?quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welja, als we toch aan het patsen zijn met onze maand/week/uursalarissen, kan jij ook wel even melden dat je SJAAL is BEZORGD
Christus...
Ze zeggen toch altijd "Wij komen Jezus brengen!"? En daarop volgt dan meestal de standaard grap: "Mja, zet maar in de achtertuin..."quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:14 schreef Fogel het volgende:
Jehovas brengen toch alleen vrede en geluk en niet christus (of een sjaal)?
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:09 schreef flipsen het volgende:
[..]
Welja, als we toch aan het patsen zijn met onze maand/week/uursalarissen, kan jij ook wel even melden dat je SJAAL is BEZORGD
Christus...
quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:17 schreef flipsen het volgende:
Je ervarignen met het terugvragen van luchthavenbelasting wordt gevraagd in het vliegtickettopic Fogel
Thanks!quote:Op zondag 1 november 2009 21:45 schreef Fogel het volgende:
Welkom thuis BB!
Wat is daar nou leuk aan dan? (doe 's een uitlegpoging?...quote:Grijze wolken en regen daarintegen, laat maar komen
Het voelt voor mij enorm lang, de tijd dat we weggeweest zijn! Echt tof. Ben helemaal uit de routine, en vol van alle belevingen!quote:Op maandag 2 november 2009 03:45 schreef flipsen het volgende:
Welcome back Bora! Wel omgevlogen (letterlijk) zeg... Voel jij dat ook zo? Of leek het toch een vakantie van 1,5 maand omdat je zoveel plekken hebt gezien?
Ga jij ook uitleggen wat er leuk is aan warmte?quote:Op zondag 1 november 2009 22:37 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Thanks!![]()
[..]
Wat is daar nou leuk aan dan? (doe 's een uitlegpoging?...)
Ik heb er moeite mee omdat het zo deprimerend op m'n systeem uitwerkt, die laaghangende bewolking....
>> M'n oogleden beginnnen nu tegen te werken, geloof ik..
Welterusten allemaal!
Nou, ik vind je uitleg best begrijpelijk, zelfs voor een hitte-fan!quote:Op maandag 2 november 2009 13:59 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ga jij ook uitleggen wat er leuk is aan warmte?
Een voordeel van bewolking: minder zonlicht (want veel zonlicht vind ik irritant) en daardoor ook minder warm (want warmte vind ik ook niks). Een voordeel van regen: het ruikt lekker fris en als je allergieen hebt (pokkegras), heb je daar minder of geen last van als het regent. En als het regent schijnt de zon over het algemeen niet en dat is een voordeel
quote:Op maandag 2 november 2009 14:10 schreef Lemans24 het volgende:
Zo, net mijn 10 dagen Madrid achter de rug en het was warm! Iedere dag 23-25 graden en geen druppel regen. Maar goed, dat is absoluut niet normaal voor eind oktober:
[ afbeelding ]
Klopt dat de gemiddelde mens een beter humeur krijgt van zonlicht, maar ik ben niet gemiddel en ik heb al helemaal nooit beweerd een echt mens te zijnquote:Op maandag 2 november 2009 14:40 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Nou, ik vind je uitleg best begrijpelijk, zelfs voor een hitte-fan!
Wat betreft de warmte en de zonneschijn is het prettig dat de mensen gemiddeld positiever en beter gehumeurd zijn. Ikzelf ook: als de zon schijnt, voel ik me in topvorm.
Ik vind het heerlijk om het warm te hebben; bij kou heb ik bovendien (gek genoeg) veel meer last van m'n gezondheid (buikkrampen) dus dat doe ik ook liever zonder.
Geen zware truien, jassen of parapluien meeslepen; alleen een zonnebril.En eventueel een bikini en een handdoek... En geen stress of je een feest wel buiten kunt organiseren, of een bepaald uitstapje niet moet uitstellen....
Als het regent, ruikt het buiten indd lekker, maar dat weegt voor mij toch niet op tegen zomerlucht...
Ook zweten is trouwens goed voor je lichaam, aangezien het je gifstoffen afvoert. Maargoed, dat doe je onder die dikke truien natuurlijk ook...
Enfin, zonlicht is goed voor het moreel! [ afbeelding ]
*Ieder z'n ding dus.*
quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:01 schreef Fogel het volgende:
Samsonite is wel een erg burgerlijk merk natuurlijk
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb er ook één van ruim 15 jaar terug, en hij is nog steeds onvernietigbaar.
Alleen het verslepen ervan is wat rot, vanwege het oude systeem.
Verder zijn ditmaal onze Quicksilver-tassen meegegaan: die doorstaan de jaren / reizen eveneens erg goed.
[ Bericht 0% gewijzigd door Bora-Bora op 02-11-2009 17:06:14 ] FR
Yep! Maar van de vermoeidheid merk je eigenlijk niet veel, als je het zo in stukken knipt!quote:Op maandag 2 november 2009 15:03 schreef Hik het volgende:
Jeee... Bora! Ik was zo benieuwd hoe het was! Maar je zult wel helemaal gaar zijn inderdaad. Dat zijn heel wat kilometers en tijdzones in een korte periode...
Heb het nu bekeken en het grote verschil tussen die sennheiser en bose waar drive-r en ik het over hadden is dat de shures "sound isolating" zijn (ze houden het geluid van buitenaf zoveel mogelijk tegen), waar de andere "sound canceling" zijn (er wordt actief een tegenfasegeluid geproduceerd om zo de geluidsgolven zo veel mogelijk te neutraliseren).quote:Op maandag 2 november 2009 17:04 schreef Bora-Bora het volgende:
Fogel, vroeg jij niet ergens om tips voor headphones voor het vliegtuig?
Mijn man en zwager zijn op 't ogenblik weg van Shure in ear headphones. M'n man heeft ze tijdens de reis gebruikt en vond het erg prettig.
In de VS zijn ze vele malen goedkoper; en gemakkelijk in Apple-stores te vinden.
Zie ook de Amerikaanse website, om een idee te krijgen:
http://store.apple.com/us/search?find=shure&mco=Nzc1MjMwNg
Whoooo het is opeens 29 graden hier. Lekker, maar wel een tikkie aan de frisse kantquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 00:30 schreef Gaoxing het volgende:
Ik ben ook gewoon jaloers op 27 graden hoor (hoewel dat misschien wat fris is voor het zwembad). Hier was het gewoon weer 40 graden toen ik gistermiddag in de auto stapte. Bleeehhh..... Het is een erg lange, erg hete en erg natte natte tijd geweest dit jaar.
quote:Op dinsdag 3 november 2009 10:48 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Whoooo het is opeens 29 graden hier. Lekker, maar wel een tikkie aan de frisse kantOnze Thaise medemens draagt natuurlijk onmiddellijk jassen en (liefst gebreide) sjaals
quote:Thailand remains 2nd best value destination
Thailand remains the second best-value destination, while Iceland wins the first, according to Lonely Planet's "Best in Travel 2010" book.
London came as the third, followed by South Africa, India, Malaysia, Mexico, Bulgaria, Kenya and Las Vegas in Nevada.
The annual snapshot book captures "the world's hottest travel trends, destinations, journeys and experiences for the year ahead," Lonely Planet said.
The economic collapse in Iceland meant the island was no longer punitively expensive, said the guide, putting the beleaguered country at the top of its best-value list.
"Have you always wanted to discover this magical, mysterious country? To explore ice caps and volcanoes, and wallow in hot springs? Been put off because of the prohibitive prices? Well, 2010 is your year." Thailand, at number two, remained "perennially good value", said the book.
Jee joh, ik ben blij voor je dat je het beestje weer teruggevonden hebt!!quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:52 schreef flipsen het volgende:
Ik ben toe aan een zeer uitgebreide siesta... Wat een klotebegin van de week hier. Zondag tot 3 uur ´s nachts zitten werken, toen moesten we gisteren om 7 uur op om de papierhandel voor het civiele huwelijk alvast in orde te maken op het stadhuis, daarna terug naar huis (mja, we wonen 25km buiten het centrum), werken en weer naar de stad voor privé-salsales. Deze Hollander wordt namelijk geacht de hele avond te dansen op zijn eigen bruiloft. Toen we ´s avonds terugkwamen: geen Bella die ons altijd bij het hek begroet. Wtf![]()
Tot 2 uur ´s nachts lopen zoeken in de omgeving en bidden dat ik niet ergens een hondenlichaam langs de kant van de weg vond. Maar geen BellaNiet geslapen uiteraard, 6x bed uit om te kijken, nada. Vanochtend om half 7 opgestaan en maar weer gaan zoeken. Op goed geluk het bos achter ons huis ingelopen tot aan het meer, maar nog steeds niets. Toen terug via een ander stuk en opeens... zag ik haar staan
Nog nooit zo blij geweest geloof ik
Had de moed al aardig opgegeven vannacht, aangezien ze nooit buiten het hek komt en dus ook geen auto´s gewend is.
Wij wonen tussen Frey G. Butler en het straatje (mwa, zandpad) erboven, aan avenida Bustillo. Hond teruggevonden vlakbij het eind van Frey G. Butler aan de rand van het meer. Stoute hond!
Bella! De hond van mijn jeugd heette zo. Machtig groot beest!quote:Op dinsdag 3 november 2009 16:52 schreef flipsen het volgende:
Ik ben toe aan een zeer uitgebreide siesta... Wat een klotebegin van de week hier. Zondag tot 3 uur ´s nachts zitten werken, toen moesten we gisteren om 7 uur op om de papierhandel voor het civiele huwelijk alvast in orde te maken op het stadhuis, daarna terug naar huis (mja, we wonen 25km buiten het centrum), werken en weer naar de stad voor privé-salsales. Deze Hollander wordt namelijk geacht de hele avond te dansen op zijn eigen bruiloft. Toen we ´s avonds terugkwamen: geen Bella die ons altijd bij het hek begroet. Wtf![]()
Tot 2 uur ´s nachts lopen zoeken in de omgeving en bidden dat ik niet ergens een hondenlichaam langs de kant van de weg vond. Maar geen BellaNiet geslapen uiteraard, 6x bed uit om te kijken, nada. Vanochtend om half 7 opgestaan en maar weer gaan zoeken. Op goed geluk het bos achter ons huis ingelopen tot aan het meer, maar nog steeds niets. Toen terug via een ander stuk en opeens... zag ik haar staan
Nog nooit zo blij geweest geloof ik
Had de moed al aardig opgegeven vannacht, aangezien ze nooit buiten het hek komt en dus ook geen auto´s gewend is.
Wij wonen tussen Frey G. Butler en het straatje (mwa, zandpad) erboven, aan avenida Bustillo. Hond teruggevonden vlakbij het eind van Frey G. Butler aan de rand van het meer. Stoute hond!
Weet je zeker dat we dan de juiste krijgen? - die over de Malediven?quote:Op dinsdag 3 november 2009 21:41 schreef DutchTrain het volgende:
@B-B & flipsen: Omdat ik er nog altijd niet aan heb gedacht om het artikel over de Malediven in te scannen / op te sturen, kunnen jullie nu gebruik maken van http://www.columbusmagazine.nl/gratis/
Je krijgt het digitaal. It never hurts to try. Ik kan hem alleen niet echt downloaden, het is alleen digitaal bladeren (en dat zuigt)quote:Op dinsdag 3 november 2009 22:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Weet je zeker dat we dan de juiste krijgen? - die over de Malediven?
Ik had zo'n proefabonnementje + agenda aangevraagd, en nou heb ik 2x hetzelfde nummer ontvangen, en geen agenda....Beetje onhandig om te regelen, aangezien de boel bij familie in NL ligt (ze versturen niet naar het buitenland...
)
Maarreh, neem de tijd hoor, DT.
Bron: een FB e-mail aan mijn dochter van 4... (de FB e-mails van mijn kinderen komen uiteraard bij mij aan en vreemdgenoeg krijgt alle de oudste dochter dit soort nieuws)quote:Economy Comfort - A better class of Intercontinental travel.
KLM’s new Economy Comfort provides the perfect solution to economy class passengers who want extra comfort...but still need great value.
Situated between the Economy Class and World Business Class Cabins, Economy Comfort features seats with 12% more legroom and up to twice the recline of our standard economy seats. And in addition to extra space, Economy Comfort passengers enjoy faster disembarkation.
Economy Comfort seats usually cost between EUR 80 to 150 extra each way way, depending on the duration of the flight. But Platinum Flying Blue Elite members and holders of fully flexible Economy tickets (booking classes X,S and B) can upgrade at no extra cost via all online and offline booking channels, while Flying Blue Elite Gold and Silver members receive a 50% and 25% discount respectively. Please note that seats are limited: first come, first served!
Economy Comfort will be introduced across our Intercontinental fleet from December 2009. So next time you fly, take a step up in comfort.
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:19 schreef Fogel het volgende:
Bron: een FB e-mail aan mijn dochter van 4... (de FB e-mails van mijn kinderen komen uiteraard bij mij aan en vreemdgenoeg krijgt alle de oudste dochter dit soort nieuws)
quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Fogel het volgende:
De oudste is dus 4.
Jonger dan 4?? Heeft die ook FB?quote:
Absoluut, vooral omdat ze zo vaak intercontinentaal reistquote:Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oja, dat gaat haar zeker boeien.
[..]
Jonger dan 4?? Heeft die ook FB?
Proficiat! Dat je vele glazen gratis drank mag nuttigen in de loungequote:Op woensdag 4 november 2009 12:35 schreef Drive-r het volgende:![]()
Feestje vandaag. Voor het eerst ergens wat bereikt in mijn leven!
Gold member by British Airways. Life is sweeetttt.
![]()
Ok, geen idee of ik er echt wat aan heb. Ik vlieg op zich ook veel prive, dus kan ik dan tenminste de lounge ook altijd in.
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:19 schreef flipsen het volgende:
12% meer beenruimte? Hm, klinkt weinig, maar zal dan toch wel zo 7 of 8 cm zijn? Ik heb overigens intercontinentaal nog nooit zo vervelend gezeten als in de 777 van KLeM naar Sao Paolo. Kwam voornamelijk door een object onder de stoel voor je, ws voor het PES? Vond het echt 3x niets
quote:What is the Economy Comfort zone?
On intercontinental flights you can reserve a seat with extra comfort in Economy Class. These 'Economy Comfort’ seats offer up to 10 centimetres (4 inch) extra legroom and double the recline. The zone is located in the front of the aircraft, so upon arrival you’ll be among the first to be on your way.
For an Economy Comfort seat you pay from EUR 80 to 150 extra for one way, depending on the duration of the flight. If you are a Platinum Flying Blue Elite member, or if you travel on a fully flexible Economy ticket, you pay nothing extra for an Economy Comfort seat. Flying Blue Elite Gold and Silver members receive a discount.
OH! Wacht!!quote:Op woensdag 4 november 2009 13:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Absoluut, vooral omdat ze zo vaak intercontinentaal reist
Ik ga binnenkort de jongste ook registreren, die is 2. Ben benieuwd of ze dan business class nieuws krijgt
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:27 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
OH! Wacht!!Ik dacht dat het over FaceBook ging!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een hekel aan avrojets, die stinken altijd zo bij take-off en landing.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik ga mij morgen eens in een Avrojet proppen, gelukkig is London City niet zo heel verAlleen geen Facebook-punten op dutyreizen geloof ik.
Kijk eerst maar eens of je wel met een Frans adres mag registreren en of daar bij een van de programmas nadelen aan zitten. Bij FaceBook (:P) bijvoorbeeld moeten mensen met een adres in Frankrijk meer punten bij elkaar sprokkelen om een hogere status te krijgen...quote:Op woensdag 4 november 2009 19:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat denken jullie; 'lid' worden van Qantas of van British Airways? Wat is interessanter?
Gisteren ook al idd. En echt met een ontzettend grote hoeveelheid aan karretjes. Wij hadden het idee dat ze wellicht aan het oefenen waren, of rubber aan het verwijderen waren van de runwayquote:Op woensdag 4 november 2009 20:33 schreef DutchTrain het volgende:
Waarschuwing:
Vandaag stond de sneeuwploeg al weer klaar toen ik rond half vijf op Schiphol landde...
Oh dank je wel voor de uitleg.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk eerst maar eens of je wel met een Frans adres mag registreren en of daar bij een van de programmas nadelen aan zitten. Bij FaceBook (:P) bijvoorbeeld moeten mensen met een adres in Frankrijk meer punten bij elkaar sprokkelen om een hogere status te krijgen...
Afgelopen jaren heeft het begin november eigenlijk altijd wel gesneeuwd. Aangezien een groot deel van de crew van de sneeuwploeg gewoon kantoorpersoneel is van Schiphol, moet er wel geoefend worden voordat er echt sneeuw gaat vallen.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:36 schreef Thetallguy het volgende:
Gisteren ook al idd. En echt met een ontzettend grote hoeveelheid aan karretjes. Wij hadden het idee dat ze wellicht aan het oefenen waren, of rubber aan het verwijderen waren van de runway
Misschien vind je hier ook wel wat relevante info: Frequent Flyer Programma's #2quote:Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh dank je wel voor de uitleg.
Ik heb helemaal geen notie van de ins en outs van die programma's, dus het was nooit bij me opgekomen om daar naar te kijken!
Veel te gevaarlijk! Wat denk je wel, straks slipt zo'n zoutstrooiende sneeuwschuiver uit de bochtquote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:
Als ze die sneeuwploeg nu eens inzetten als er sneeuw ligt...
Bij BA heeft het enorme voordelen om met een niet-UK adres te registeren. Gold status is normaal bijvoorbeedl 1,500 tier points, maar met een NL adres wordt het maar 800. Scheelt nogal!quote:Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh dank je wel voor de uitleg.
Ik heb helemaal geen notie van de ins en outs van die programma's, dus het was nooit bij me opgekomen om daar naar te kijken!
Oh Bora...... je jetlag!quote:
Oh, toch vervelend! Heel veel beterschap aan jullie alledrie van de Fogelfamilie!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:29 schreef Fogel het volgende:
Zeg flipsen, ben je nog steeds bang voor de varkensgriep? Ik heb het nu zelf en 2 van de kinderen ook (en natuurlijk de ene die in een risicogroep zit niet), het valt allemaal wel mee.
quote:Op donderdag 5 november 2009 12:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh Bora...... je jetlag!Mijn jongste is niet noodzakelijkerwijs jonger dan die van Fogel he?
Hij is vijf
quote:Op donderdag 5 november 2009 19:39 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik weet waar we naar toe gaan voor onze mini-huwelijksreis! Via een topic in KAA kwam ik op http://www.holambraonline.com.br/index.asp
Sinds ik een woordje Spaans spreek kan ik het Portugees ook wel redelijk volgen gelukkig...
quote:Bebidas Típicas
A bebida nacional da Holanda é a cerveja...
Ik denk de jongste, want de afdelingsleider op de creche + een assistent hebben het ook...quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wie van de 3 heeft het naar jouw idee mee naar huis gebracht?
Omdat er op getest is en de test een positief resultaat gaf.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:58 schreef Lemans24 het volgende:
hoe weet je überhaupt zo zeker dat het Mexicaans / H1N1 / Gripe A is? Ik vermoed dat ik het (samen met mijn medereizigers) al in de zomer heb opgelopen, maar ben daar niet zeker van. Koorts was matig, maar de droge hoest duurde wel weken.
Ja, de Franse regel daarvoor is meen ik dat in het geval dat 10% van de kinderen ziek zijn, de school dicht gaat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:56 schreef Gaoxing het volgende:
Hier hoorde ik dat twee jaren (ik schat zo'n 150 kinders per jaar) van een internationale school zijn thuisgehouden de afgelopen dagen, omdat er een groot aantal kinderen mexicaanse griep had. De Thai schijnen daar een regel voor te hebben. 'Onze' school heeft nog maar 4 gevallen gehad (op 1400 leerlingen).
Ik vond mijn oplossing voor die reis naar Glasgow best wel origineelquote:Op zondag 8 november 2009 23:07 schreef Fogel het volgende:
flipsen, werk aan de winkel: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #17
Mooi.quote:Op zondag 8 november 2009 17:20 schreef k_man het volgende:
Goed, het zou eens tijd worden: van mijn tripje in augustus heb ik nu uiteindelijk toch alle foto's uitgezocht en online gezet.;
- België: Doel
- Luxemburg
- Duitsland: Baden Baden, Zwarte Woud, Stuttgart, Düsseldorf (Meilenwerk)
Nu verder met Praag en Madrid...
Oh help... er gaan directe vluchten naar Glasgow, en nog stuur je iemand op avontuurquote:Op maandag 9 november 2009 07:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik vond mijn oplossing voor die reis naar Glasgow best wel origineel
Tja, je had kunnen langskomen......quote:
Dank je.quote:
Als ik weer een vakantie per auto doe, dan denk ik eerder aan een route die eindigt in de buurt van Nice / Monaco en onderweg voert langs alle hoogtepunten uit het oeuvre van Le Corbusier.quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef k_man het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Lijkt me wel leuk hoor, maar behalve een stedentripje München zie ik zo één twee drie waar ik dan in de omgeving verder nog meer naar toe zou willen. De route België - Luxemburg - Baden Baden - Stuttgart was een mooi rondje.Bovendien heb ik het Mercedes Museum ook pas bezocht toen ik geen Mercedes meer had, dus het BMW Museum kan nu ook nog wel even wachten.
[quote]
Neurenberg (als er een race op de Norisring is, kun je op de tribunes die Hitler liet bouwen zitten), Dresden (Glaeserne Manufaktur), Leipzig (Plattenbau en DDR museum), Wolfsburg (Autostad)... Nou ja, dat is mijn plan voor een autotour volgend voorjaar.
Misschien makkelijker, maar niet zo leuk. Een deel van de lol van zo'n vakantie per auto is het toeren in de auto. En ik heb een erg leuke auto, vind ik.quote:Op maandag 9 november 2009 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ook leuk. Alhoewel het wellicht makkelijker is om voor een paar euro naar Marseille te vliegen en daar een auto te huren.
Mijn man is zwaar onder de indruk dat je gaat dansen voor een Argentijns publiek, op je bruiloft.quote:Op maandag 9 november 2009 14:29 schreef flipsen het volgende:
Salsalessen gaan redelijk, maar we oefenen te weinig (vriendin was ziek dit weekend). Tango gaan wij niet doen, maar een oom en tante van vriendin-lief gaan een demonstratie geven als het goed is
Ja, leuk!quote:Op maandag 9 november 2009 14:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tja, je had kunnen langskomen......
Ah joh, dan doet iedereen maar een jas aan. Behalve je vriendin, natuurlijk, maar die voelt die dag toch geen kouquote:Op maandag 9 november 2009 14:29 schreef flipsen het volgende:
Ik heb het ook koud! Lag vanochtend alwéér een dun laagje sneeuw in de tuinNog minder dan een maand te gaan en we willen het civiele huwelijk wel buiten houden ja?!?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Mijn man is zwaar onder de indruk dat je gaat dansen voor een Argentijns publiek, op je bruiloft.![]()
Hij zou stijf van de stress staan, zegt 'ie. (Gelukkig maar dat 'ie met een Nederlandse is getrouwd!)
(Pasjes-dyslexie...)
Er wordt dus zelfs vanuit Frankrijk met je meegeleefd.
Chéri zegt: "Nou, vanaf het toetje dan." -in de hoop dat er vanaf dan niet meer gedanst wordt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
![]()
Uiteraard zijn jullie nog steeds van harte welkom he![]()
slapen ze niet in Argentinië?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef flipsen het volgende:
Lol, het dansen begint pas ná het toetje, rond een uurtje of 1 is de planning voorlopigTot in de vroege uurtjes, er wordt zelfs nog ontbijt geserveerd
Dat doen ze alleen maar zodat jij als gierige Nederlander die niet voor Prado wil betalen op zijn Nederlands erover kan klagenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:44 schreef k_man het volgende:
Over bureaucratie gesproken, in Spanje snappen ze dat ook heel goed. Het Prado is tot 20:00 open en na 18:00 is het gratis. Als je je na 18:00 meldt bij de ingang mag je echter niet naar binnen. De bewaking houdt je dan tegen. Je moet namelijk eerst naar het ticket office om een kaartje te gaan halen. Het ticket office is zo ver mogelijk verwijderd van de ingang als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij het ticket office zit een dame met een dikke stapel kaartjes die niks anders doet dan deze kaartjes uitdelen aan de langslopende bezoekers. Er wordt geen woord gewisseld. Je loopt naar de balie, de dame reikt je een kaartje aan en je vertrekt weer. Met het bemachtigde kaartje loop je terug naar de ingang, die zo ver mogelijk van het ticket office verwijderd is als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij de ingang werpt de bewaking een korte, minachtende blik op je kaartje en laat je binnen.
Allejemig zeg.... Ik heb 'm net helemaal afgekeken: wat zijn die in diepe shit terechtgekomen zeg...quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:53 schreef flipsen het volgende:
http://player.omroep.nl/embed/serie/743
Toch wel de meest bizarre/treurige/onmogelijke/... (kan er eigenlijk geen goed woord voor verzinnen) uitzending van "Ik vertrek". Dat dit kan in Nederland, zou Stegeman zeggen
Tof hoor, zo'n Argentijnse bruiloft!!quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef flipsen het volgende:
Lol, het dansen begint pas ná het toetje, rond een uurtje of 1 is de planning voorlopigTot in de vroege uurtjes, er wordt zelfs nog ontbijt geserveerd
Ik ook!quote:
Ik zie het helemaal voor me, vooral de na-sleepquote:Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Hik het volgende:
Over bruiloften gesproken: ik was afgelopen weekend op die van mijn ex-vriend. Was daar overigens in de hoedanigheid van oud-bestuursgenootje, niet als ex, maar toch...
Vriendin van mij stond omstandig een verhaal te vertellen en knalde met haar hand tegen het glas witte wijn dat ik in mijn hand had. Klein plonsje wit op de sleep van de bruid die achter mij stond...![]()
Godzijdank was het wit en maar een klein plonsje, want een vol glas rode wijn van "de ex" op de jurk van de de bruid was toch een beetje moeilijk te verklaren geweest...
Omdat ik vier of vijf dagen eerder ook daar was, ook even mijn ervaring:quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:44 schreef k_man het volgende:
Over bureaucratie gesproken, in Spanje snappen ze dat ook heel goed. Het Prado is tot 20:00 open en na 18:00 is het gratis. Als je je na 18:00 meldt bij de ingang mag je echter niet naar binnen. De bewaking houdt je dan tegen. Je moet namelijk eerst naar het ticket office om een kaartje te gaan halen. Het ticket office is zo ver mogelijk verwijderd van de ingang als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij het ticket office zit een dame met een dikke stapel kaartjes die niks anders doet dan deze kaartjes uitdelen aan de langslopende bezoekers. Er wordt geen woord gewisseld. Je loopt naar de balie, de dame reikt je een kaartje aan en je vertrekt weer. Met het bemachtigde kaartje loop je terug naar de ingang, die zo ver mogelijk van het ticket office verwijderd is als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij de ingang werpt de bewaking een korte, minachtende blik op je kaartje en laat je binnen.
Bijna jammer dat het geen rode wijn wasquote:Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Hik het volgende:
Over bruiloften gesproken: ik was afgelopen weekend op die van mijn ex-vriend. Was daar overigens in de hoedanigheid van oud-bestuursgenootje, niet als ex, maar toch...
Vriendin van mij stond omstandig een verhaal te vertellen en knalde met haar hand tegen het glas witte wijn dat ik in mijn hand had. Klein plonsje wit op de sleep van de bruid die achter mij stond...![]()
Godzijdank was het wit en maar een klein plonsje, want een vol glas rode wijn van "de ex" op de jurk van de de bruid was toch een beetje moeilijk te verklaren geweest...
Welkom terugquote:
Ik ben samen met mijn rugzak en een kameleon van raffia terug gekomen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Welkom terug
Ben je alleen teruggekomen of heb je iemand meegenomen?
Mwwwwaaaa..quote:Op woensdag 11 november 2009 14:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijna jammer dat het geen rode wijn was
Meer dan tof zelfs, het was geweldig!quote:
ja, maar het is nooit meer dan de helft van "helemaal aan de andere kant", bij een rechthoekig gebouwquote:Op woensdag 11 november 2009 15:27 schreef k_man het volgende:
Oh en 'direct links om de hoek' is een subjectief begrip.
Ik heb er al wat over gepost in dit topic: Nederlandse wijken in het buitenland? maar ik zou het je afraden: het is een piepklein gehucht, met 2 straten vol kitscherige trapgevels en een levensechte molen; het is grappig om een keer te zien maar om er je huwelijksreis (al dan niet mini) te gaan vieren: nee.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:39 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik weet waar we naar toe gaan voor onze mini-huwelijksreis! Via een topic in KAA kwam ik op http://www.holambraonline.com.br/index.asp
Sinds ik een woordje Spaans spreek kan ik het Portugees ook wel redelijk volgen gelukkig...
ayudame...quote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
Du hast den schönsten Arsch der Welt.
(Mijn hotel in Madrid had de Duitse MTV op de tv)
Die is al een tijdje oud, maar blijft maar terugkomen. Hoorde 'm ook weer tijdens de roadtrip in Roemenië deze zomer. De daarbij gemaakte video is niet geschikt voor dit forumquote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
Ah, ik moet nog even de laatste anderhalve week bijlezen! Welkom terug....quote:Op woensdag 11 november 2009 15:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Meer dan tof zelfs, het was geweldig!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens meegemaakt dat je thuis kwam en zag dat ze je tas open hadden gemaakt?
Ik maakte mijn rugzakhoes open en daar lagen allemaal dingen los in, die in het bovenste vak van mijn rugzak zaten. Dat bovenste vak van mijn rugzak heb ik zeker dichtgeritst en de dingen die los rondzwierven in mijn hoes, had ik ook nog eens in een apart tasje gedaan wat ook afgesloten was.
Heel vreemd.
Dat is wel heel bizar!quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:29 schreef Hik het volgende:
Bij thuiskomst uit Suriname bleek mijn ondergoed uit mijn rugzak gestolen.
Dus ja, ze maken de boel wel eens open...
Ze kunnen 3 koffers openmaken in de tijd dat ze de spullen van 1 netjes terug zouden doen... denk dat dat de enige reden is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat is wel heel bizar!
Nu hebben ze bij mij een toilettasje open gemaakt waar pleisers enzo inzaten, maar ik was eigenlijk vooral verbaasd dat ze het niet netjes terug hadden gedaan. Anders was het me vast ook nooit opgevallen.
Er is overigens ook nog een Engelstalige danceversiequote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
of Faith no More met Schutzenfestquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is overigens ook nog een Engelstalige danceversie
Voor soortgelijke teksten, google eens naar de laatste single van Rammstein... (NSFW!)
Die Rammstein clip gaat eigenlijk nergens over...quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:40 schreef flipsen het volgende:
Die Rammstein clip is wel grappig ja![]()
Gaan we deze nog volkrijgen vandaag eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |