quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:06 schreef HomoSaabiens het volgende:Mooi klote van die reistijden. Misschien ben ik nog wel sneller, ook al vlieg ik een stukje om via Frankfurt.

Verder nog tips UIO? Ik ga volgende week, ben wel benieuwd.

Heeft de port gesmaakt?
Port smaakte prima. Wij zijn alleen bij Graham's wezen proeven. Voor ¤ 3 per persoon krijg je een korte rondleiding en 3 glaasjes port. Je kan natuurlijk meer porthuizen bezoeken.

Qua voedsel:
Bom Porto aan de Cais de Gaia (zuidkant Douro) is heel goed. Aan de Cais de Gaia zit nog een Portugees restaurant en die vonden we allemaal wat minder.
Chez Lapin aan de Cais de Ribeira (noordkant Douro) is ook goed. De inktvis wel tenminste. En de gegrillde worst vooraf.

Qua nachtclubs:
Industrial-publiek is vrij jong.
La Movida is voornamelijk latin.
Heb ik me allemaal laten vertellen.

En verder:
Café Majestic heeft de naam en faam. Ziet er wel mooi uit, maar ik zou er niet voor omlopen.
Livraria Lello is wel één van de mooiste boekenzaken die ik heb gezien. Overigens niet qua aanbod van boeken, maar het plafond en de trap maken een bezoek waard.
Museum van Contemporary Art is apart. Mooie tentoonstelling van foto's uit Afrika, de rest is te zweverig voor mij. Heel mooi park om een beetje rond te dwalen zit bij entree inbegrepen.
Cristal Palace: gemoedelijk parkje bij een soort sportpaleis / concertgebouw. Uitgang linksaf gaan en daar route Solar Vinho Porto volgen. Aardige wandeling naar beneden en je kunt gelijk beneden aan de boulevard links het Portmuseum induiken.