abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 20:07:51 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57721430
Het is weer zover!

Na de voorbereiding en het reisverslag in:
Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
de vervolgkeuze die we moesten maken in:
Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
en de tweede voorverkenning:
Granada: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
moesten we weer een keuze maken.
Bilbao? Of toch Barca? Voorverkenningen se continuar!
Hoe we desondankus op Valencia zijn gekomen als bestemming kun je lezen in:
Voorverkenning van Valencia! Voedsel, vrouwen en voetbal.

De bestemming

Deze keer hadden we een mooi aantal keuzes bedacht voor de volgende voorverkenning:
  • Istanbul
  • San Sebastian
  • Budapest
  • Sevilla
  • Porto

De keuze viel uiteindelijk op Sevilla!!!

De bestemming waar we eigenlijk vorige keer naar toe hadden moeten gaan, maar dat door mitä op wonderbaarlijke wijze werd begrepen als zijnde Valencia. Na maanden op prijsvechters (Vueling, Clickair) te hebben gewacht voor een directe vlucht, was echter de maat vol. We gaan nu dus naar:

Palma de Mallorca

Vrijdag 11 april vertrekken we, maandag 14 april komen we weer terug.

Achtergrond

Het illustere reisgezelschap is ontstaan na een paar stedentrippen met groepen van kantoor. Een groot punt van irritaties bij die groepsreizen is altijd het reisprogramma, met al dan niet verplichte onderdelen, geweest. Het verplichte gezamenlijk ontbijt om 09.00 uur heb ik altijd weten te missen. Dit tot groot afgrijzen van de organisators. (Het met z'n allen gaan stappen is ook altijd zo'n favoriet van me geweest. Hierbij voldoet het middel de taxi-actie als geen ander.) Het afwijken van het programma werd dus vaak een doel op zich. Om deze reden willen we een programma opstellen voor de volgende verkenning, waar we naar hartelust van af kunnen wijken.

Aangezien we werkzaam zijn bij een advieskantoor, moeten we nu ook nog iets melden over de missie, de doelstellingen, de prestatie-indicatoren, etc. van onze reis. Zaken, waar we alleen maar met goede argumenten van af zouden moeten kunnen wijken.

In onwillekeurige volgorde zijn dit de punten:

1. Voedsel.
    2. Vrouwen Nachtleven.
    3. Voetbal.
    4. Goedkope taxi's.
    5. Terrasjes.
    6. Cultuur en andere bezienswaardigheden. (Musea, stierenvechten, hammams, etc)
    7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.
    8. De juiste kleding.

Tips met betrekking tot deze punten zijn welkom.

Dus dit topic is alleen voor tips?

Nee, niet alleen voor jullie tips. In dit topic zal uiteindelijk ons verslag inclusief voorbereiding over Palma komen te staan. Gevolgd uiteraard door onze bevindingen en een conclusie. Ondanks het feit dat we niet als een stel toeristen foto's willen maken van elk plein en elke fontein die we zien zal dit topic toch enige foto's krijgen. Mitä_kuuluu heeft namelijk een semi-professionele camera die hij overal mee naar toe sleept. De telefoonfoto's van Lissabon hadden toch niet de door hem gewenste kwaliteit. De rest kon er wel mee leven. Zijn foto's van Granada en Valencia zijn wel erg mooi.

De oplettende lezer heeft natuurlijk ook al door, dat we nog niets hebben gezegd over het hotel waar we terecht komen. We zitten in het Hotel Almudaina in het centrum van de stad Palma. Uiteraard hebben we 4 eenpersoonskamers, omdat Limlander en mitä_kuuluu snurken en de collega die we voor het gemak Dennis noemen, achterlijk vroeg wakker is.

Dit is de officiële lezing. Officieus omdat er een paar vrijgezellen meegaan.

Mochten jullie dus nog tips hebben voor ons reisprogramma, of juist tips van zaken die we wel moeten doen, dan zien wij die graag tegemoet.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_57721510
    Zondag 13 april

RCD Mallorca - Sevilla

Ook nog een beetje van Sevilla meepikken dus, twee vliegen in één klap
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 20:13:48 #3
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57721575
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
    Zondag 13 april

RCD Mallorca - Sevilla

Ook nog een beetje van Sevilla meepikken dus, twee vliegen in één klap
    Dat hadden wij ook al gezien. Mitä gaat wegens overweldigend succes wederom de kaartjes regelen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:15:08 #4
    45833 crew  Fogel
    pi_57722939
    Qua voedsel kan ik het volgende aanraden:

* Kochkäs´ Burger mit Hausfritten und Speck-Krautsalat

* Jägerbraten mit Rahmschwammerl und Butterspätzle

* Schnitzel Wiener Art, Röstkartoffeln oder Hausfritten, Salatteller

* Bauernfrikadelle mit Spiegelei, Zwiebelsauce, Röstkartoffeln, Speck-Krautsalat

* Fiaker-Rindergulasch mit Semmelknödeln und einem Salatteller

* Lendenpfanne: Schweinemedaillons in Rahmchampignons serviert mit Eierspätzle und einem Salatteller

En natuurlijk niet vergeten om jullie Duits een beetje op te frissen alvorens naar deze ietwat afgelegen Duitse deelstaat af te reizen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:24:04 #5
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723163
    We gaan naar de stad en niet de Duitse strandvakantiebestemmingen. Het is een mooie universiteitsstad. Heb ik me laten vertellen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 21:25:30 #6
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57723200
    ik snurk niet
    en
    laat dat semi maar weg bij die camera

en je bent de 'loop-acties' bij de stadswandelingen vergeten

en oja fiësta!! Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:29:43 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723308
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:25 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    ik snurk niet
    en
    laat dat semi maar weg bij die camera

en je bent de 'loop-acties' bij de stadswandelingen vergeten

en oja fiësta!! Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken
    Dit jaar gaan we echt goede clubs bezoeken.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 21:38:24 #8
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57723551
    club-major?
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
    pi_57723595
    Ik vind dat er geen nieuwe voorverkenningen mogen komen voordat de vorige fatsoenlijke beschreven, geëvalueerd en gearchiveerd is.
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:48:58 #10
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723865
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:40 schreef k_man het volgende:
    Ik vind dat er geen nieuwe voorverkenningen mogen komen voordat de vorige fatsoenlijke beschreven, geëvalueerd en gearchiveerd is.
    We hebben nog 2 weken. Voor een adviesorganisatie als de onze een eitje.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 22:08:45 #11
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_57724552
    Ik ben er zelf ooit één keer op vakantie geweest, maar echt veel indruk heeft Mallorca niet op me gemaakt.
    Vaag herinner ik me een uitstap (in bootjes) door de grotten van Drach, en een bezoek aan een bedrijf (een van de vele) waar parels werden verwerkt.

Om toch een constructrieve bijdrage te leveren, heb ik enkele tips van internet geplukt:
    quote:
    Wat is er te doen:
    Wandelen; er zijn vele boekjes met wandelingen op Mallorca verkrijgbaar.
    Bergbeklimmen: de wanden van de Serra de Tramuntana zijn een bekend klimgebied
    Fietsen: Mallorca is een geliefd eiland voor wielrenners
    Zwemmen en snorkelen. Vooral de stranden aan de oostkust zijn hiervoor geschikt
    Zeilen. Er zijn zeilscholen, er is de mogelijkheid tot het huren van zeilschepen met of zonder bemanning.
    Golfen: er zijn zeer veel prachtige golfbanen op Mallorca. Sommige hotels geven korting op de green fee.

te zien:
    De kathedraal van de hoofdstad is een bezoek meer dan waard.
    Valdemossa: bezoek het klooster waar Chopin en zijn minnares Georges Sand verbleven
    Costa Nord de Valdemossa: een levend museum over de geschiedenis van het eiland, gesponsord door Michael Douglas die een huis bezit op Mallorca
    Het boemeltreintje van de hoofdstad Palma naar Soller aan de noordwestkust. Het brengt u door een prachtig landschap
    In Soller vindt u gebouwen met details van de architect Gaudi en zijn leerlingen
    Ets Calderels; tussen Villafranca de bonnay en Sant Joan. Een museum voor de mallorcaanse tradities.
    Klooster van Lluc in de hoogste bergketen van Mallorca de Serra de Tramuntana.

te eten:
    Coca amb trempó: een pizza-achtig gerecht met verschillende kruidige vullingen.
    Sobrasada: een soort paté gemaakt van varkensvlees en scherpe paprika gerijpt en verpakt in een varkensmaag: heel lekker!!
    Frit mallorqui: gebakken aardappelen met paprika en wortels
    Arroz brut: “vuile rijst” een gerecht van haas, paddestoelen en rijst
    Palo: een likeur, ooit als geneesmiddel bedacht
    Hierbas: een kruidenbitter, ook goed voor de gezondheid
    De wijnen van Mallorca komen uit de buurt van Binisalem
    Mayonaise. Het vehaal gaat dat de eigenlijke naam van deze populaire saus “mahonaise” is van het buureiland Mahon.
    Alvast veel plezier gewenst, heren.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 22:16:22 #12
    45833 crew  Fogel
    pi_57724782
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
    We gaan naar de stad en niet de Duitse strandvakantiebestemmingen. Het is een mooie universiteitsstad. Heb ik me laten vertellen.
    Ik heb een documentaire gezien over de stad en dacht 'waarom hebben mijn ouders me gvd meegesleept naar de strandlocatie toen ik nog maar een kleine Fogel was'. Met andere woorden: het zag eruit alsof het zeer de moeite waard was om te bezoeken!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 31 maart 2008 @ 12:58:01 #13
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57735322
    Oh my...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 31 maart 2008 @ 13:06:00 #14
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57735432
    Wandelen:

Muziek:

Vervoer:

Accomodatie:

Uitgaansleven:

Overigens moest ik best hard zoeken voor deze plaatjes en waren de meeste eigenlijk best mooi
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator maandag 31 maart 2008 @ 13:23:00 #15
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57735735
    Die tram ziet er ook best aardig uit, maar dat is zeker zo'n toeristending en niet een onderdeel van het openbaar vervoer in Palma.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 31 maart 2008 @ 15:29:15 #16
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57738124
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
    Die tram ziet er ook best aardig uit, maar dat is zeker zo'n toeristending en niet een onderdeel van het openbaar vervoer in Palma.
    Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.
    Dus het lijkt me vrijwel zéker een toeristentram. Valt nog mee dat er geen paard voor loopt.

Moderator maandag 31 maart 2008 @ 15:32:22 #17
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57738190
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:29 schreef Hik het volgende:
    Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.
    Dus het lijkt me vrijwel zéker een toeristentram. Valt nog mee dat er geen paard voor loopt.

We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 31 maart 2008 @ 16:32:56 #18
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57739399
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.
    Nou ja, valt-ie in elk geval niet op daar... (tussen de pensionados)
    Ik zou voor straf al z'n korte broeken op hotpantsniveau afknippen trouwens, zal 'm leren! (Of zijn ze al op die lengte? )
      maandag 31 maart 2008 @ 18:18:58 #19
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57741733
    nee die zijn niet op die lengte... en zoals het weerbericht ernu uit ziet, laat ik ze thuis. :w 18 graden
      Admin dinsdag 1 april 2008 @ 09:39:59 #20
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_57755322
    Sevilla Goede keuze heren!
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 10:03:46 #21
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57755689
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 09:39 schreef yvonne het volgende:
    Sevilla Goede keuze heren!
    Vonden wij ook. Alleen de vliegmaatschappijen vonden van niet.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_57760781
    Cursus Duits is inderdaad aan te raden. Daarnaast kun je er ook wel met Spaans terecht. De paar uur die ik op de luchthaven heb doorgebracht heb ik maar een enkel woord Spaans gezien en vooral veel Duitsers...
      Moderator woensdag 2 april 2008 @ 13:33:41 #23
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57778544
    Het zegt natuurlijk ook wel iets dat we met Air Berlin vliegen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 2 april 2008 @ 20:06:21 #24
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57787331
    quote:
    Mallorca
    Tientallen discotheken en honderden kroegen en restaurants zorgen ervoor dat je je geen minuut zult vervelen in Mallorca.
    In El Arenal vind je de belangrijkste uitgaansgelegenheden. Kroegen die je zeker vaak zult gaan bezoeken zijn De Zaak, de Babbelaar en de Bier Express. Zin om te dansen: in de bekende disco's als Veronica, Zorbas, Riu Palace en BCM gaat het door tot in de vroege ochtend-uurtjes.

Heb je zin om lekker te eten, dan val je met je neus in de boter, want er zijn in El Arenal ontelbaar veel leuke restaurantjes, zoals Steakhouse Hollandia en Hans en Grietje, die tegen een goede prijs een uitgebreide maaltijd serveren.

Meer over bars en discotheken:

kroeg/bar:

De Babbelaar: Leuk Nederlands café. Het café heeft een gezellig terras en binnen is het altijd een feest.

Heeren van Amstel: Een gezellig Nederlands feestcafé met een gezellig terras.

Discotheken:

Het Feestpaleis: Zoals de naam het al zegt, een echt feestpaleis waar veel Nederlandse muziek wordt gedraaid.

BCM: Een grote discotheek in Magaluf waar voornamelijk house muziek wordt gedraaid. Vinden veel grote feesten plaats. Er zijn tevens super lasershows.
    i bezoek de site: http://www.bcm-planetdance.com

Pacha: Grote discotheek waar men verschillende muzieksoorten draait, van salsa tot house. Er is een grote tuin aanwezig en er zijn vaak feesten.
    i bezoek de site: http://www.pachamallorca.com

Tito's: Tito's is een chique discotheek met tevens een mooi uitzicht over Playa de Palma.
    i bezoek de site: http://www.titosmallorca.com

Riu Palace: Discotheek met verschillende soorten muziek zoals rock, pop en house. De entree is ongeveer fl. 30,-, hier kan men dan wel gratis voor drinken.
    i bezoek de site: http://www.riupalace.com

Euhh, hoe werkt een annuleringsverzekering?? Mss hadden we toch iets meer onderzoek moeten verrichten voor het boeken

Anywho, nieuwe missie, zoek de authentieke locaties
      Moderator woensdag 2 april 2008 @ 23:04:40 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_57793299
    "Bier & Bitterballenfeest bij cafe Sjonnie & Anita"
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')