abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:07:12 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_43420702
Jawel, de voorverkenningen krijgen een vervolg. Ergens half maart 2007.

Met drie andere collega's ben ik bezig met een queste! We zijn namelijk op zoek naar een Europese stad om met een grote groep collega's naar toe te gaan. Om onze collega's van alle mogelijke informatie te voorzien, voer ik met die drie collega's dus voorverkenningen uit. En we zijn er nog steeds niet uit!

Na de voorbereiding en het reisverslag in:
Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
de vervolgkeuze die we moesten maken in:
Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
en de tweede voorverkenning:
Granada: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
moeten we nu dus weer een keuze maken.

Daarbij kunnen we natuurlijk jullie hulp wel weer gebruiken. Hierbij is het van belang om te weten waar onze interesses liggen. De lezers van voorgaande topics zullen dat wel weten, maar het kan geen kwaad ze nogmaals te benoemen:
1. Voedsel
2. Vrouwen Nachtleven
3. Voetbal
4. Goedkope taxi's
5. Terrasjes
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.

Help ons aub een keuze te maken.

Gisteravond zijn we met z'n drieën (mitä_kuuluu kon niet) al de kroeg ingedoken om een bestemmingenlijstje op te stellen. Daarbij hadden we al wat criteria opgesteld, namelijk: zuidelijk, redelijk warm, redelijk goedkoop bereikbaar en op het Iberisch schiereiland.

De aangedragen lijst bevatte de volgende bestemmingen:
  • Madrid
  • Porto
  • Sevilla
  • Valencia
  • Barcelona
  • Bilbao

    Porto en Madrid vielen vrij rap af. Madrid omdat zowel mitä_kuuluu als limlander daar recentelijk zijn geweest en Porto omdat de opvatting is dat we daar niet goedkoop kunnen komen. Pure onzin als je het mij vraagt, maar niemand spreekt ook Portugees dus een streep erdoor.

    Bleven er dus 4 over. Wat doet een weldenkende Hollandse kerel dan? Jawel, die smst z'n Spaanse ex in Spanje met het volgende:
    quote:
    Hoi Ana,
    Het is weer zover. Ik sta in een kroeg met wat vrienden en we moeten beslissen over een Spaanse bestemming. Welke raad je ons aan? Barcelona, Bilbao, Sevilla of Valencia?
    Ana is, in tegenstelling tot de Spaanse manana manana gedachte, bijzonder snel met antwoorden en een paar minuten later rinkelt m'n telefoon dan ook:
    quote:
    Moeilijk, alle 4 geweldige steden. Maar Valencia zou ik dan niet bezoeken en zou voor Bilbao of Barcelona gaan. Krijg je geen spijt van.
    Kijk, daar heb je wat aan! Weer twee steden waar we een streep door kunnen trekken. Nu gaat het alleen nog tussen Bilbao en Barcelona. In Barcelona zijn we allemaal wel eens geweest, zelfs met een groep collega's en Bilbao kennen we niet zo goed. Ja, er is een schitterend museum. En de tapas (erg belangrijk, mitä_kuuluu is dol op de jamon!) schijnen er erg goed te zijn.

    Overtuig ons met je argumenten! Ken je leuke, aparte hotels, vertel het ons!
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:15:14 #2
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43420907
    Overigens ligt mijn persoonlijke voorkeur bij Bilbao. Volgens mij minder massaal en toeristisch dan Barcelona waar we dus al een keer geweest zijn met een hele grote groep.

    Daarentegen zal Barcelona waarschijnlijk een beter nachtleven hebben. En goedkoper te bereiken zijn.

    Moeilijk!
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43421043
    Beste UIO en zijn jongens

    Ik ben voor Barcelona. Barcelona is namelijk de meest geweldige stad ooit. Ik weet een hoop leuke adresjes voor jullie. Zoals daar zijn:


    De Margarita Blue. Heerlijke cocktails, hele lekkere mexicaanse tapasachtige hapjes, aardige bediening, leuk publiek (Lees: lekkere wijven)

    http://www.margaritablue.com/index_content.html

    Danzatoria Tibi Dabo. Hele mooie club in een een grote villa bovenop de bekende berg. 3 verschillende zalen met heel verschillende muziek, waaronder ook een heel leuke popzaal waar ze gewoon madonna en Kylie draaien. Weer lekkere wijven. Heerlijke verwarmde tuin

    http://www.danzatoria-barcelona.com/

    Bestial. Supermooi en niet al te duur restaurant aan het strand. Lekker eten terwijl je uitkijkt over de zee, in een hele mooie maar ook gezellige atmosfeer

    http://www.worldsbestbars(...)estial-barcelona.htm

    La Paloma. Club in een oud theater met Moulin Rouge gevoel. Heel veel verschillende avonden, ook bijvoorbeeld avonden met spaanse dans.

    http://www.lapaloma-bcn.com/

    Verder was er in mei iig een mooie tentoonstelling met het werk van Malevich in het Casa Mila van Gaudi aan de Passeig de Gracia. Entree gratis.

    ow, en het is natuurlijk heerlijk om zo vanuit de stad het strand op te lopen! Barcelona

    Groetjes,
    Ripley
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_43421069
    Ik zou voor Sevilla gaan. Ik vond Bilbao nou niet echt een mooie stad, op het Guggenheim na dan. Sevilla is een stad met veel oude cultuur, Tapas, Universiteit (=vrouwen ) en meer 'authentiek spaans' dan Bilbao. Ik moet wel zeggen dat ik op een maandag in Bilbao wa,s dus alles was zo ongeveer dicht. En in Sevilla ben ik een paar dagen geweest.
    Aldus.
    pi_43421100
    Barcelona is me veels te touristisch en masaal, ik denk dat ik Madrid nog leuker vond dan Barcelona.
    Aldus.
    pi_43421175
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:22 schreef Z het volgende:
    Barcelona is me veels te touristisch en masaal, ik denk dat ik Madrid nog leuker vond dan Barcelona.
    Ach, ik ben in sevilla meer "authentiek Spaanse" souvenierswinkels tegengekomen dan in Barcelona. Het is alleen net als bij Amsterdam - je moet niet op het damrak blijven hangen en naar de juiste plekjes gaan. En ik ben natuurlijk verliefd op de organische vormen van Gaudi. En het nachtleven is er super
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_43421339
    tvp
    History became legend, legend became myth.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:30:11 #8
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421342
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:20 schreef Ripley het volgende:
    Beste UIO en zijn jongens
    Danzatoria Tibi Dabo. Hele mooie club in een een grote villa bovenop de bekende berg. 3 verschillende zalen met heel verschillende muziek, waaronder ook een heel leuke popzaal waar ze gewoon madonna en Kylie draaien. Weer lekkere wijven. Heerlijke verwarmde tuin

    http://www.danzatoria-barcelona.com/
    Groetjes,
    Ripley
    Hoi Ripley,

    Dank je voor je uitgebreide post!. De Danzatoria Tibi Dabo is in ieder geval mij en Limlnder welbekend. Helaas waren we bij ons laatste bezoek gedwongen snel vertrokken daar.

    Je tips zullen we ter harte nemen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43421372
    Kijk eens jongens, een prachtige Gaudi trap MET een leuk meisje erop!

    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
    pi_43421403
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:24 schreef Ripley het volgende:

    [..]

    ... Gaudi. En het nachtleven is er super
    Dat kan ik niet ontkennen.
    Aldus.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:35:39 #11
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421496
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:21 schreef Z het volgende:
    Ik zou voor Sevilla gaan. Ik vond Bilbao nou niet echt een mooie stad, op het Guggenheim na dan. Sevilla is een stad met veel oude cultuur, Tapas, Universiteit (=vrouwen ) en meer 'authentiek spaans' dan Bilbao. Ik moet wel zeggen dat ik op een maandag in Bilbao wa,s dus alles was zo ongeveer dicht. En in Sevilla ben ik een paar dagen geweest.
    Hoi Z,

    Het fenomeen 'dicht op maandag' is ons een bekend concept. Vandaar dat wij op donderdagochtend willen vertrekken en zondag rond het avonduur terug willen keren in Amsterdam.

    Vreemd genoeg zij m'n ex in het smsje niets over Sevilla, waaruit ik opmaakte dat dat haar derde keus zou zijn. De vorige voorverkenning was in Granada, dus ook al Andalusië, en dat was ons goed bevallen. Dus we houden het zeker in ons achterhoofd.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:35:44 #12
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_43421498
    Iets zegt me dat ik hier iets van een tvp moet plaatsen
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:37:52 #13
    108998 suravida
    Keep It Simple Stupid
    pi_43421563
    Ik zou Barcelona doen, Bilbao is leuk voor 1 dag. Mocht je daar langer naartoe willen gaan zou ik je aanraden om meer langs te kust (spectaculair en met leuke plaatsjes) en in San Sebastian te gaan kijken.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:39:04 #14
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421584
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:30 schreef valek het volgende:
    tvp
    Wat? Kun je nou niet eens even typen waarom je dit topic in de gaten wil houden? Komt er weer iemand met een nietszeggend 'tvp' geval. Mên, wat heb ik daar een hekel aan.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:40:14 #15
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421623
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:35 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    Iets zegt me dat ik hier iets van een tvp moet plaatsen
    Ja lekker mitä. Zie m'n vorige post.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 10 november 2006 @ 11:41:46 #16
    113525 Limlander
    I am a passenger
    pi_43421675
    Waar is die trap en staat dat meisje er altijd Tibi Dabo was inderdaad goed
    Het betekent niets,
    regen op de wegen..
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:46:29 #17
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421831
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:37 schreef suravida het volgende:
    Ik zou Barcelona doen, Bilbao is leuk voor 1 dag. Mocht je daar langer naartoe willen gaan zou ik je aanraden om meer langs te kust (spectaculair en met leuke plaatsjes) en in San Sebastian te gaan kijken.
    De omgevingsfactoren van Bilbao zijn mij ook bekend. Maar hoe is bijvoorbeeld het nachtleven en het voedsel?

    Het probleem van Barcelona is dat het eigenlijk al redelijk normaal is voor ons om naar toe te gaan. We zijn er al eens geweest en we weten dat het goed is. Om en rond Barcelona heb ik aardig wat kennisjes wonen en de echt toeristische trekpleisters zullen we wel weten te mijden.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 11:47:37 #18
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43421854
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:41 schreef Limlander het volgende:
    Waar is die trap en staat dat meisje er altijd Tibi Dabo was inderdaad goed
    Ik moet zeggen dat Rip hier inderdaad een bijzonder goed punt heeft.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43421950
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:46 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    De omgevingsfactoren van Bilbao zijn mij ook bekend. Maar hoe is bijvoorbeeld het nachtleven en het voedsel?
    Het voedsel is wat mij betreft super. In het zuiden is het net alsof ze alleen maar Tapas eten, in het noorden is het makkelijker maaltijden te eten en dan vooral vis, Merluza a la Plancha en nog veel meer heerlijke visgerechten. En de omgeving van Bilbao (vooral de kust) is inderdaad prachtig!
    Aldus.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 12:00:53 #20
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43422172
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:51 schreef Z het volgende:
    Het voedsel is wat mij betreft super. In het zuiden is het net alsof ze alleen maar Tapas eten, in het noorden is het makkelijker maaltijden te eten en dan vooral vis, Merluza a la Plancha en nog veel meer heerlijke visgerechten. En de omgeving van Bilbao (vooral de kust) is inderdaad prachtig!
    Dat doet me deugd te horen Z. Ik zie net ook dat Bilbao een metronetwerk heeft:



    en dat ook de omgeving goed bereikbaar is gezien de diverse treinsporen naar bijvoorbeeld Santander en San Sebastian. Een metrokaartje kost trouwens ook bijna niets: Billete Día - ¤ 3,00 (para todas las zonas).
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43422293
    Ik ga met Kerst naar Barcelona met vrienden, dus ik doe een stiekeme tvp en houd dit topic in de gaten voor deze en gene tips.

    Overigens heb ik van de week een appartement voor 4 personen geboekt, dus daar kan ik tzt ook over berichten .
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 12:06:14 #22
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43422305
    Hmmm, dit klinkt weer wat minder voor de stad zelf:
    quote:
    Bilbao is that elusive but lucky combination of being both attractive and welcoming to visitors, yet retaining its character as an everyday working city unconcerned by the attention of tourists. Most people might see the magnificent titanium and limestone Guggenheim museum as the only reason for a tourist visit to this primarily industrial city and, in truth, it could be reason enough - but Bilbao and the surrounding Basque region offer much more.

    There are several places worth visiting within an hour or so of Bilbao. Santander is an attractive seaside town - drive up to the coast via the interesting transporter bridge on the Nervion river north of the city at Portugalete. Durango has an ancient centre worth seeing, as does tne Basque capital Vitoria-Gasteiz. In the Urkiola Natural Park, the Duranguesado Massif rises from a beautiful valley popular with walkers and La Concha in San Sebastian/Donostia is Biscay's finest beach.
    Aan de andere kant heeft dezelfde website een mooie foto-tour van Bilbao: http://www.norbiton.com/ukdave/bilbao/index.htm
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_43422344
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 11:46 schreef UIO_AMS het volgende:

    [..]

    Om en rond Barcelona heb ik aardig wat kennisjes wonen en de echt toeristische trekpleisters zullen we wel weten te mijden.
    Ik ken er geen hond, dus als je wat wilt spuien, leef je uit .
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 12:09:47 #24
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43422396
    De hotels in Bilbao zijn daarentegen gunstig geprijsd. Zie ook deze site.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator vrijdag 10 november 2006 @ 12:11:27 #25
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_43422445
    quote:
    Op vrijdag 10 november 2006 12:05 schreef marsterretje het volgende:
    Ik ga met Kerst naar Barcelona met vrienden, dus ik doe een stiekeme tvp en houd dit topic in de gaten voor deze en gene tips.

    Overigens heb ik van de week een appartement voor 4 personen geboekt, dus daar kan ik tzt ook over berichten .
    Dat klinkt ook interessant, vertel eens iets over de kosten van zo'n appartement.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')