Jawel, de voorverkenningen krijgen een vervolg. Ergens half maart 2007.
Met drie andere collega's ben ik bezig met een queste! We zijn namelijk op zoek naar een Europese stad om met een grote groep collega's naar toe te gaan. Om onze collega's van alle mogelijke informatie te voorzien, voer ik met die drie collega's dus voorverkenningen uit.
En we zijn er nog steeds niet uit! ![]()
Na de voorbereiding en het reisverslag in:
Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning de vervolgkeuze die we moesten maken in:
Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?en de tweede voorverkenning:
Granada: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning moeten we nu dus weer een keuze maken.
Daarbij kunnen we natuurlijk jullie hulp wel weer gebruiken. Hierbij is het van belang om te weten waar onze interesses liggen. De lezers van voorgaande topics zullen dat wel weten, maar het kan geen kwaad ze nogmaals te benoemen:
1. Voedsel
2.
Vrouwen Nachtleven
3. Voetbal
![]()
4. Goedkope taxi's
5. Terrasjes
6. Cultuur en andere bezienswaardigheden
7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.
Help ons aub een keuze te maken.
Gisteravond zijn we met z'n drieën (mitä_kuuluu kon niet) al de kroeg ingedoken om een bestemmingenlijstje op te stellen. Daarbij hadden we al wat criteria opgesteld, namelijk: zuidelijk, redelijk warm, redelijk goedkoop bereikbaar en op het Iberisch schiereiland.
![]()
De aangedragen lijst bevatte de volgende bestemmingen:
Madrid
Porto
Sevilla
Valencia
Barcelona
Bilbao
Porto en Madrid vielen vrij rap af. Madrid omdat zowel mitä_kuuluu als limlander daar recentelijk zijn geweest en Porto omdat de opvatting is dat we daar niet goedkoop kunnen komen. Pure onzin als je het mij vraagt, maar niemand spreekt ook Portugees dus een streep erdoor.
Bleven er dus 4 over. Wat doet een weldenkende Hollandse kerel dan? Jawel, die smst z'n Spaanse ex in Spanje met het volgende:quote:
Hoi Ana,
Het is weer zover. Ik sta in een kroeg met wat vrienden en we moeten beslissen over een Spaanse bestemming. Welke raad je ons aan? Barcelona, Bilbao, Sevilla of Valencia?
Ana is, in tegenstelling tot de Spaanse manana manana gedachte, bijzonder snel met antwoorden en een paar minuten later rinkelt m'n telefoon dan ook:quote:
Moeilijk, alle 4 geweldige steden. Maar Valencia zou ik dan niet bezoeken en zou voor Bilbao of Barcelona gaan. Krijg je geen spijt van.
Kijk, daar heb je wat aan!
Weer twee steden waar we een streep door kunnen trekken. Nu gaat het alleen nog tussen Bilbao en Barcelona. In Barcelona zijn we allemaal wel eens geweest, zelfs met een groep collega's en Bilbao kennen we niet zo goed. Ja, er is een schitterend museum. En de tapas (erg belangrijk, mitä_kuuluu is dol op de jamon!) schijnen er erg goed te zijn.
Overtuig ons met je argumenten! Ken je leuke, aparte hotels, vertel het ons!