Dat hadden wij ook al gezien. Mitä gaat wegens overweldigend succes wederom de kaartjes regelen.quote:Op zondag 30 maart 2008 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
Zondag 13 april
RCD Mallorca - Sevilla
Ook nog een beetje van Sevilla meepikken dus, twee vliegen in één klap

ik snurk niet
  ik snurk niet 
 laat dat semi maar weg bij die camera
 laat dat semi maar weg bij die camera 
 en je bent de 'loop-acties' bij de stadswandelingen vergeten
 fiësta!!
  fiësta!!   Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken
 Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken  

Dit jaar gaan we echt goede clubs bezoeken.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:25 schreef Mitä_kuuluu het volgende:ik snurk niet
enlaat dat semi maar weg bij die camera
en ojafiësta!!
Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken

We hebben nog 2 weken. Voor een adviesorganisatie als de onze een eitje.quote:Op zondag 30 maart 2008 21:40 schreef k_man het volgende:
Ik vind dat er geen nieuwe voorverkenningen mogen komen voordat de vorige fatsoenlijke beschreven, geëvalueerd en gearchiveerd is.

Alvast veel plezier gewenst, heren.quote:Wat is er te doen:
Wandelen; er zijn vele boekjes met wandelingen op Mallorca verkrijgbaar.
Bergbeklimmen: de wanden van de Serra de Tramuntana zijn een bekend klimgebied
Fietsen: Mallorca is een geliefd eiland voor wielrenners
Zwemmen en snorkelen. Vooral de stranden aan de oostkust zijn hiervoor geschikt
Zeilen. Er zijn zeilscholen, er is de mogelijkheid tot het huren van zeilschepen met of zonder bemanning.
Golfen: er zijn zeer veel prachtige golfbanen op Mallorca. Sommige hotels geven korting op de green fee.
te zien:
De kathedraal van de hoofdstad is een bezoek meer dan waard.
Valdemossa: bezoek het klooster waar Chopin en zijn minnares Georges Sand verbleven
Costa Nord de Valdemossa: een levend museum over de geschiedenis van het eiland, gesponsord door Michael Douglas die een huis bezit op Mallorca
Het boemeltreintje van de hoofdstad Palma naar Soller aan de noordwestkust. Het brengt u door een prachtig landschap
In Soller vindt u gebouwen met details van de architect Gaudi en zijn leerlingen
Ets Calderels; tussen Villafranca de bonnay en Sant Joan. Een museum voor de mallorcaanse tradities.
Klooster van Lluc in de hoogste bergketen van Mallorca de Serra de Tramuntana.
te eten:
Coca amb trempó: een pizza-achtig gerecht met verschillende kruidige vullingen.
Sobrasada: een soort paté gemaakt van varkensvlees en scherpe paprika gerijpt en verpakt in een varkensmaag: heel lekker!!
Frit mallorqui: gebakken aardappelen met paprika en wortels
Arroz brut: “vuile rijst” een gerecht van haas, paddestoelen en rijst
Palo: een likeur, ooit als geneesmiddel bedacht
Hierbas: een kruidenbitter, ook goed voor de gezondheid
De wijnen van Mallorca komen uit de buurt van Binisalem
Mayonaise. Het vehaal gaat dat de eigenlijke naam van deze populaire saus “mahonaise” is van het buureiland Mahon.

Ik heb een documentaire gezien over de stad en dacht 'waarom hebben mijn ouders me gvd meegesleept naar de strandlocatie toen ik nog maar een kleine Fogel was'. Met andere woorden: het zag eruit alsof het zeer de moeite waard was om te bezoeken!quote:Op zondag 30 maart 2008 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
We gaan naar de stad en niet de Duitse strandvakantiebestemmingen. Het is een mooie universiteitsstad. Heb ik me laten vertellen.

Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.quote:Op maandag 31 maart 2008 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
Die tram ziet er ook best aardig uit, maar dat is zeker zo'n toeristending en niet een onderdeel van het openbaar vervoer in Palma.

We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.quote:Op maandag 31 maart 2008 15:29 schreef Hik het volgende:
Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.
Dus het lijkt me vrijwel zéker een toeristentram. Valt nog mee dat er geen paard voor loopt.

Nou ja, valt-ie in elk geval niet op daar...quote:Op maandag 31 maart 2008 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.
 (tussen de pensionados)
 (tussen de pensionados)  )
 )

nee die zijn niet op die lengte... en zoals het weerbericht ernu uit ziet, laat ik ze thuis. :w 18 graden
 nee die zijn niet op die lengte... en zoals het weerbericht ernu uit ziet, laat ik ze thuis. :w 18 graden  

Goede keuze heren!
  Goede keuze heren!

Vonden wij ook. Alleen de vliegmaatschappijen vonden van niet.quote:

quote:Mallorca
Tientallen discotheken en honderden kroegen en restaurants zorgen ervoor dat je je geen minuut zult vervelen in Mallorca.
In El Arenal vind je de belangrijkste uitgaansgelegenheden. Kroegen die je zeker vaak zult gaan bezoeken zijn De Zaak, de Babbelaar en de Bier Express. Zin om te dansen: in de bekende disco's als Veronica, Zorbas, Riu Palace en BCM gaat het door tot in de vroege ochtend-uurtjes.
Heb je zin om lekker te eten, dan val je met je neus in de boter, want er zijn in El Arenal ontelbaar veel leuke restaurantjes, zoals Steakhouse Hollandia en Hans en Grietje, die tegen een goede prijs een uitgebreide maaltijd serveren.
Meer over bars en discotheken:
kroeg/bar:
De Babbelaar: Leuk Nederlands café. Het café heeft een gezellig terras en binnen is het altijd een feest.
Heeren van Amstel: Een gezellig Nederlands feestcafé met een gezellig terras.
Discotheken:
Het Feestpaleis: Zoals de naam het al zegt, een echt feestpaleis waar veel Nederlandse muziek wordt gedraaid.
BCM: Een grote discotheek in Magaluf waar voornamelijk house muziek wordt gedraaid. Vinden veel grote feesten plaats. Er zijn tevens super lasershows.
i bezoek de site: http://www.bcm-planetdance.com
Pacha: Grote discotheek waar men verschillende muzieksoorten draait, van salsa tot house. Er is een grote tuin aanwezig en er zijn vaak feesten.
i bezoek de site: http://www.pachamallorca.com
Tito's: Tito's is een chique discotheek met tevens een mooi uitzicht over Playa de Palma.
i bezoek de site: http://www.titosmallorca.com
Riu Palace: Discotheek met verschillende soorten muziek zoals rock, pop en house. De entree is ongeveer fl. 30,-, hier kan men dan wel gratis voor drinken.
i bezoek de site: http://www.riupalace.com

Mss hadden we toch iets meer onderzoek moeten verrichten voor het boeken
 Mss hadden we toch iets meer onderzoek moeten verrichten voor het boeken 

Het wordt een geheel nieuwe traditie. We zijn er trots op. De volgende keer gaan we weer naar Sevilla.quote:Op donderdag 3 april 2008 15:37 schreef Hik het volgende:
Overigens is het mooi te zien dat jullie nu voor het tweede jaar op rij ergens heen gaan waar jullie eigenlijk niet willen zijn...

Maar er moet wel een dalende lijn in zitten dan natuurlijk, qua Spanje bestemmingen. Dus de uiteindelijke bestemming wordt dan... Benidorm?quote:Op donderdag 3 april 2008 22:36 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het wordt een geheel nieuwe traditie. We zijn er trots op. De volgende keer gaan we weer naar Sevilla.

quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Fogel het volgende:
Als je alleen de spullen thuis laat, maar wel het camerahuis en 1 objectief meeneemt komt het toch nog goed
 Onmogelijk, dan moet ik ook een flitser mee, oplader voor accu's van de camera, oplader voor de flitser, en tis een objectief van 700 gr + camera van 1300 oid, en gezien de ervaringen van voorgaande jaren, doe ik er toch niet veel mee... en zeker gezien deze bestemming zonder al te veel historie...
 Onmogelijk, dan moet ik ook een flitser mee, oplader voor accu's van de camera, oplader voor de flitser, en tis een objectief van 700 gr + camera van 1300 oid, en gezien de ervaringen van voorgaande jaren, doe ik er toch niet veel mee... en zeker gezien deze bestemming zonder al te veel historie... 

Als ik de reacties uit het Valenciatopic moet geloven ben je allergisch voor fotos die met mobiele telefoons genomen worden, is dat reden genoeg?quote:Op dinsdag 8 april 2008 23:43 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
[..]
Of er moeten goede redenen komen waarom ik 'm wel zou meenemen

Veel plezier!
 Veel plezier!  

Nope, behalve die op m'n telefoonquote:Op woensdag 9 april 2008 07:24 schreef UIO_AMS het volgende:
Señor Compensado neemt z'n telelens niet mee? Geen oeverloos gesleep met camera's door mitä als attractie voor de rest meer?
Neem je wel een kleine camera mee?

IJzersterk argument. Twee broeken dus.quote:Op donderdag 10 april 2008 16:43 schreef Hik het volgende:
1 broek??
En wat nou als je in het vliegtuig wordt ondergekotst door een Duits kindje?

Weet je zeker dat het tegen de Duitse kindjes is en niet tegen UIO's gejengel?quote:Op donderdag 10 april 2008 22:45 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
=> oordopjes, tegen het gejengel van dat zieke Duitse kindje

Betekent dit dat het voetbalavontuur gelukt is?quote:

En dus heb jij de overhemdenstijkservice in het hotel ook maar niet getest?quote:Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef UIO_AMS het volgende:
En we hebben gelijk maar met alle tradities gebroken nadat mitä niet eens zijn camera meebracht.

Sterker nog, ik heb m'n overhemden nog snel even zelf gestreken voor vertrek.quote:Op maandag 14 april 2008 23:36 schreef Fogel het volgende:
En dus heb jij de overhemdenstijkservice in het hotel ook maar niet getest?

Die scorende voetballer hierboven leek me dan ook wel toepasselijk...quote:Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef UIO_AMS het volgende:
Net thuis van onze voorverkenning. Voedsel, vrouwen en voetbal van Palma de Mallorca. Als goede medewerkers van een accountancy en advieskantoor kunnen we een vinkje zetten.
En we hebben gelijk maar met alle tradities gebroken nadat mitä niet eens zijn camera meebracht.

Het belangrijkste reisitem.quote:

Zonder dit kom je ook niet heel ver:quote:

Wat zijn die objecten onder de armen van de collega die we voor het gemak Dennis noemen en Mita? Zijn jullie gaan vliegeren?quote:Op woensdag 16 april 2008 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
Alvast een voorproefje voor de mensen die foto's willen zien in dit topic:
[ afbeelding ]
Met v.l.n.r.: UIO_AMS, de collega die we voor het gemak Dennis noemen, Limlander en Mitä_kuuluu

Ja, hoe moet je anders onopgemerkt staren naar de mooie vrouwen om je heen.quote:Op woensdag 16 april 2008 23:16 schreef k_man het volgende:
Ik draag nooit een zonnebril. Ik vrees nu dat ik op al mijn vakanties tot nog toe het belangrijkste gemist heb.

Hoezo herkenbaar? We hebben toch zonnebrillen op.quote:Op donderdag 17 april 2008 12:43 schreef Hik het volgende:
Mijn god... we breken écht met tradities hier: Een herkanbare foto van de voorverkenners!

Nu je het zegt....quote:Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Hoezo herkenbaar? We hebben toch zonnebrillen op.

Tevens groot nieuws!
 Tevens groot nieuws!  

Nog groter nieuws dan dat.quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:
Eén van jullie blijkt nu - negen maanden later - vader te zijn

Ik dacht dat ik de enige was die tegenwoordig automatisch zo reageert als vrienden "groot nieuws" roepen...quote:Op vrijdag 14 november 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Eén van jullie blijkt nu - negen maanden later - vader te zijn

) nog plek voor ons. Ondanks de naam blijkt het eten toch best redelijk te zijn. Dat we aan alle kanten geflankeerd worden door Duitsers deert ons niet. Onze oosterburen zijn gelukkig niet zo luidruchtig als een Nederlands voetbalteam of een veertigtal Jafra-verkoopsters.
) nog plek voor ons. Ondanks de naam blijkt het eten toch best redelijk te zijn. Dat we aan alle kanten geflankeerd worden door Duitsers deert ons niet. Onze oosterburen zijn gelukkig niet zo luidruchtig als een Nederlands voetbalteam of een veertigtal Jafra-verkoopsters. 

Doe eens/ En wat is dat nieuws? En je hebt niet eens gemeld dat ik uit het raam heb gehangen tijdens jullie restaurant besprekingquote:Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef UIO_AMS het volgende:
Men is er stil van. Zal ik nog wel de zaterdag beschrijven?
Net trouwens de foto's bekeken: bij wegbrengen was maar één vriendin aanwezig.

Bijna 2 A4'tjes tekst en dit is alles dat men te zeggen heeft.quote:Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef Fogel het volgende:
Ja.

Oh sorry. Ja, meneer.quote:Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Bijna 2 A4'tjes tekst en dit is alles dat men te zeggen heeft.

Het waren Spaanse bouwvakkers met drilboren die de weg verbeterden. Zijn dat genoeg sappige details?quote:

Ken je me nou nog niet, u?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het waren Spaanse bouwvakkers met drilboren die de weg verbeterden. Zijn dat genoeg sappige details?

Juist wel. Daarom ben ik ook zo verbaasd naar je interesse in die mannen. Totaal niet jouw type.quote:

quote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:56 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Juist wel. Daarom ben ik ook zo verbaasd naar je interesse in die mannen. Totaal niet jouw type.

Ja, daar heb ik nou echt wakker van gelegenquote:Op vrijdag 9 januari 2009 17:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Het waren Spaanse bouwvakkers met drilboren die de weg verbeterden. Zijn dat genoeg sappige details?

|  | 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |