abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 30 maart 2008 @ 20:07:51 #1
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_57721430
Het is weer zover!

Na de voorbereiding en het reisverslag in:
Lissabon: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
de vervolgkeuze die we moesten maken in:
Voorverkenning: voedsel, vrouwen en voetbal. Waar?
en de tweede voorverkenning:
Granada: voedsel, vrouwen en voetbal; een voorverkenning
moesten we weer een keuze maken.
Bilbao? Of toch Barca? Voorverkenningen se continuar!
Hoe we desondankus op Valencia zijn gekomen als bestemming kun je lezen in:
Voorverkenning van Valencia! Voedsel, vrouwen en voetbal.

De bestemming

Deze keer hadden we een mooi aantal keuzes bedacht voor de volgende voorverkenning:
  • Istanbul
  • San Sebastian
  • Budapest
  • Sevilla
  • Porto

De keuze viel uiteindelijk op Sevilla!!!

De bestemming waar we eigenlijk vorige keer naar toe hadden moeten gaan, maar dat door mitä op wonderbaarlijke wijze werd begrepen als zijnde Valencia. Na maanden op prijsvechters (Vueling, Clickair) te hebben gewacht voor een directe vlucht, was echter de maat vol. We gaan nu dus naar:

Palma de Mallorca

Vrijdag 11 april vertrekken we, maandag 14 april komen we weer terug.

Achtergrond

Het illustere reisgezelschap is ontstaan na een paar stedentrippen met groepen van kantoor. Een groot punt van irritaties bij die groepsreizen is altijd het reisprogramma, met al dan niet verplichte onderdelen, geweest. Het verplichte gezamenlijk ontbijt om 09.00 uur heb ik altijd weten te missen. Dit tot groot afgrijzen van de organisators. (Het met z'n allen gaan stappen is ook altijd zo'n favoriet van me geweest. Hierbij voldoet het middel de taxi-actie als geen ander.) Het afwijken van het programma werd dus vaak een doel op zich. Om deze reden willen we een programma opstellen voor de volgende verkenning, waar we naar hartelust van af kunnen wijken.

Aangezien we werkzaam zijn bij een advieskantoor, moeten we nu ook nog iets melden over de missie, de doelstellingen, de prestatie-indicatoren, etc. van onze reis. Zaken, waar we alleen maar met goede argumenten van af zouden moeten kunnen wijken.

In onwillekeurige volgorde zijn dit de punten:

1. Voedsel.
    2. Vrouwen Nachtleven.
    3. Voetbal.
    4. Goedkope taxi's.
    5. Terrasjes.
    6. Cultuur en andere bezienswaardigheden. (Musea, stierenvechten, hammams, etc)
    7. De mogelijkheid tot het huren van fietsen, dan wel een georganiseerde fietstocht door de stad.
    8. De juiste kleding.

Tips met betrekking tot deze punten zijn welkom.

Dus dit topic is alleen voor tips?

Nee, niet alleen voor jullie tips. In dit topic zal uiteindelijk ons verslag inclusief voorbereiding over Palma komen te staan. Gevolgd uiteraard door onze bevindingen en een conclusie. Ondanks het feit dat we niet als een stel toeristen foto's willen maken van elk plein en elke fontein die we zien zal dit topic toch enige foto's krijgen. Mitä_kuuluu heeft namelijk een semi-professionele camera die hij overal mee naar toe sleept. De telefoonfoto's van Lissabon hadden toch niet de door hem gewenste kwaliteit. De rest kon er wel mee leven. Zijn foto's van Granada en Valencia zijn wel erg mooi.

De oplettende lezer heeft natuurlijk ook al door, dat we nog niets hebben gezegd over het hotel waar we terecht komen. We zitten in het Hotel Almudaina in het centrum van de stad Palma. Uiteraard hebben we 4 eenpersoonskamers, omdat Limlander en mitä_kuuluu snurken en de collega die we voor het gemak Dennis noemen, achterlijk vroeg wakker is.

Dit is de officiële lezing. Officieus omdat er een paar vrijgezellen meegaan.

Mochten jullie dus nog tips hebben voor ons reisprogramma, of juist tips van zaken die we wel moeten doen, dan zien wij die graag tegemoet.
  • Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_57721510
    Zondag 13 april

RCD Mallorca - Sevilla

Ook nog een beetje van Sevilla meepikken dus, twee vliegen in één klap
    2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 20:13:48 #3
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57721575
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 20:11 schreef Thetallguy het volgende:
    Zondag 13 april

RCD Mallorca - Sevilla

Ook nog een beetje van Sevilla meepikken dus, twee vliegen in één klap
    Dat hadden wij ook al gezien. Mitä gaat wegens overweldigend succes wederom de kaartjes regelen.
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:15:08 #4
    45833 crew  Fogel
    pi_57722939
    Qua voedsel kan ik het volgende aanraden:

* Kochkäs´ Burger mit Hausfritten und Speck-Krautsalat

* Jägerbraten mit Rahmschwammerl und Butterspätzle

* Schnitzel Wiener Art, Röstkartoffeln oder Hausfritten, Salatteller

* Bauernfrikadelle mit Spiegelei, Zwiebelsauce, Röstkartoffeln, Speck-Krautsalat

* Fiaker-Rindergulasch mit Semmelknödeln und einem Salatteller

* Lendenpfanne: Schweinemedaillons in Rahmchampignons serviert mit Eierspätzle und einem Salatteller

En natuurlijk niet vergeten om jullie Duits een beetje op te frissen alvorens naar deze ietwat afgelegen Duitse deelstaat af te reizen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:24:04 #5
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723163
    We gaan naar de stad en niet de Duitse strandvakantiebestemmingen. Het is een mooie universiteitsstad. Heb ik me laten vertellen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 21:25:30 #6
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57723200
    ik snurk niet
    en
    laat dat semi maar weg bij die camera

en je bent de 'loop-acties' bij de stadswandelingen vergeten

en oja fiësta!! Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:29:43 #7
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723308
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:25 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    ik snurk niet
    en
    laat dat semi maar weg bij die camera

en je bent de 'loop-acties' bij de stadswandelingen vergeten

en oja fiësta!! Eens zien of we dit keer alle travo-tenten kunnen ontwijken
    Dit jaar gaan we echt goede clubs bezoeken.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 21:38:24 #8
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57723551
    club-major?
    "An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
    pi_57723595
    Ik vind dat er geen nieuwe voorverkenningen mogen komen voordat de vorige fatsoenlijke beschreven, geëvalueerd en gearchiveerd is.
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 21:48:58 #10
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57723865
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:40 schreef k_man het volgende:
    Ik vind dat er geen nieuwe voorverkenningen mogen komen voordat de vorige fatsoenlijke beschreven, geëvalueerd en gearchiveerd is.
    We hebben nog 2 weken. Voor een adviesorganisatie als de onze een eitje.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      zondag 30 maart 2008 @ 22:08:45 #11
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_57724552
    Ik ben er zelf ooit één keer op vakantie geweest, maar echt veel indruk heeft Mallorca niet op me gemaakt.
    Vaag herinner ik me een uitstap (in bootjes) door de grotten van Drach, en een bezoek aan een bedrijf (een van de vele) waar parels werden verwerkt.

Om toch een constructrieve bijdrage te leveren, heb ik enkele tips van internet geplukt:
    quote:
    Wat is er te doen:
    Wandelen; er zijn vele boekjes met wandelingen op Mallorca verkrijgbaar.
    Bergbeklimmen: de wanden van de Serra de Tramuntana zijn een bekend klimgebied
    Fietsen: Mallorca is een geliefd eiland voor wielrenners
    Zwemmen en snorkelen. Vooral de stranden aan de oostkust zijn hiervoor geschikt
    Zeilen. Er zijn zeilscholen, er is de mogelijkheid tot het huren van zeilschepen met of zonder bemanning.
    Golfen: er zijn zeer veel prachtige golfbanen op Mallorca. Sommige hotels geven korting op de green fee.

te zien:
    De kathedraal van de hoofdstad is een bezoek meer dan waard.
    Valdemossa: bezoek het klooster waar Chopin en zijn minnares Georges Sand verbleven
    Costa Nord de Valdemossa: een levend museum over de geschiedenis van het eiland, gesponsord door Michael Douglas die een huis bezit op Mallorca
    Het boemeltreintje van de hoofdstad Palma naar Soller aan de noordwestkust. Het brengt u door een prachtig landschap
    In Soller vindt u gebouwen met details van de architect Gaudi en zijn leerlingen
    Ets Calderels; tussen Villafranca de bonnay en Sant Joan. Een museum voor de mallorcaanse tradities.
    Klooster van Lluc in de hoogste bergketen van Mallorca de Serra de Tramuntana.

te eten:
    Coca amb trempó: een pizza-achtig gerecht met verschillende kruidige vullingen.
    Sobrasada: een soort paté gemaakt van varkensvlees en scherpe paprika gerijpt en verpakt in een varkensmaag: heel lekker!!
    Frit mallorqui: gebakken aardappelen met paprika en wortels
    Arroz brut: “vuile rijst” een gerecht van haas, paddestoelen en rijst
    Palo: een likeur, ooit als geneesmiddel bedacht
    Hierbas: een kruidenbitter, ook goed voor de gezondheid
    De wijnen van Mallorca komen uit de buurt van Binisalem
    Mayonaise. Het vehaal gaat dat de eigenlijke naam van deze populaire saus “mahonaise” is van het buureiland Mahon.
    Alvast veel plezier gewenst, heren.
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      Moderator zondag 30 maart 2008 @ 22:16:22 #12
    45833 crew  Fogel
    pi_57724782
    quote:
    Op zondag 30 maart 2008 21:24 schreef UIO_AMS het volgende:
    We gaan naar de stad en niet de Duitse strandvakantiebestemmingen. Het is een mooie universiteitsstad. Heb ik me laten vertellen.
    Ik heb een documentaire gezien over de stad en dacht 'waarom hebben mijn ouders me gvd meegesleept naar de strandlocatie toen ik nog maar een kleine Fogel was'. Met andere woorden: het zag eruit alsof het zeer de moeite waard was om te bezoeken!
    TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
    TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
      maandag 31 maart 2008 @ 12:58:01 #13
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57735322
    Oh my...
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      maandag 31 maart 2008 @ 13:06:00 #14
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57735432
    Wandelen:

Muziek:

Vervoer:

Accomodatie:

Uitgaansleven:

Overigens moest ik best hard zoeken voor deze plaatjes en waren de meeste eigenlijk best mooi
    Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
      Moderator maandag 31 maart 2008 @ 13:23:00 #15
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57735735
    Die tram ziet er ook best aardig uit, maar dat is zeker zo'n toeristending en niet een onderdeel van het openbaar vervoer in Palma.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 31 maart 2008 @ 15:29:15 #16
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57738124
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 13:23 schreef UIO_AMS het volgende:
    Die tram ziet er ook best aardig uit, maar dat is zeker zo'n toeristending en niet een onderdeel van het openbaar vervoer in Palma.
    Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.
    Dus het lijkt me vrijwel zéker een toeristentram. Valt nog mee dat er geen paard voor loopt.

Moderator maandag 31 maart 2008 @ 15:32:22 #17
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57738190
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:29 schreef Hik het volgende:
    Ik bespeur mannen en vrouwen in korte broeken.
    Dus het lijkt me vrijwel zéker een toeristentram. Valt nog mee dat er geen paard voor loopt.

We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      maandag 31 maart 2008 @ 16:32:56 #18
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57739399
    quote:
    Op maandag 31 maart 2008 15:32 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

We hebben Mitä verboden een korte broek mee te nemen. We vrezen het ergste.
    Nou ja, valt-ie in elk geval niet op daar... (tussen de pensionados)
    Ik zou voor straf al z'n korte broeken op hotpantsniveau afknippen trouwens, zal 'm leren! (Of zijn ze al op die lengte? )
      maandag 31 maart 2008 @ 18:18:58 #19
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57741733
    nee die zijn niet op die lengte... en zoals het weerbericht ernu uit ziet, laat ik ze thuis. :w 18 graden
      Admin dinsdag 1 april 2008 @ 09:39:59 #20
    2589 crew  yvonne
    On(t)deugend
    pi_57755322
    Sevilla Goede keuze heren!
    Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
    Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
    Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
      Moderator dinsdag 1 april 2008 @ 10:03:46 #21
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57755689
    quote:
    Op dinsdag 1 april 2008 09:39 schreef yvonne het volgende:
    Sevilla Goede keuze heren!
    Vonden wij ook. Alleen de vliegmaatschappijen vonden van niet.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_57760781
    Cursus Duits is inderdaad aan te raden. Daarnaast kun je er ook wel met Spaans terecht. De paar uur die ik op de luchthaven heb doorgebracht heb ik maar een enkel woord Spaans gezien en vooral veel Duitsers...
      Moderator woensdag 2 april 2008 @ 13:33:41 #23
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57778544
    Het zegt natuurlijk ook wel iets dat we met Air Berlin vliegen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 2 april 2008 @ 20:06:21 #24
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57787331
    quote:
    Mallorca
    Tientallen discotheken en honderden kroegen en restaurants zorgen ervoor dat je je geen minuut zult vervelen in Mallorca.
    In El Arenal vind je de belangrijkste uitgaansgelegenheden. Kroegen die je zeker vaak zult gaan bezoeken zijn De Zaak, de Babbelaar en de Bier Express. Zin om te dansen: in de bekende disco's als Veronica, Zorbas, Riu Palace en BCM gaat het door tot in de vroege ochtend-uurtjes.

Heb je zin om lekker te eten, dan val je met je neus in de boter, want er zijn in El Arenal ontelbaar veel leuke restaurantjes, zoals Steakhouse Hollandia en Hans en Grietje, die tegen een goede prijs een uitgebreide maaltijd serveren.

Meer over bars en discotheken:

kroeg/bar:

De Babbelaar: Leuk Nederlands café. Het café heeft een gezellig terras en binnen is het altijd een feest.

Heeren van Amstel: Een gezellig Nederlands feestcafé met een gezellig terras.

Discotheken:

Het Feestpaleis: Zoals de naam het al zegt, een echt feestpaleis waar veel Nederlandse muziek wordt gedraaid.

BCM: Een grote discotheek in Magaluf waar voornamelijk house muziek wordt gedraaid. Vinden veel grote feesten plaats. Er zijn tevens super lasershows.
    i bezoek de site: http://www.bcm-planetdance.com

Pacha: Grote discotheek waar men verschillende muzieksoorten draait, van salsa tot house. Er is een grote tuin aanwezig en er zijn vaak feesten.
    i bezoek de site: http://www.pachamallorca.com

Tito's: Tito's is een chique discotheek met tevens een mooi uitzicht over Playa de Palma.
    i bezoek de site: http://www.titosmallorca.com

Riu Palace: Discotheek met verschillende soorten muziek zoals rock, pop en house. De entree is ongeveer fl. 30,-, hier kan men dan wel gratis voor drinken.
    i bezoek de site: http://www.riupalace.com

Euhh, hoe werkt een annuleringsverzekering?? Mss hadden we toch iets meer onderzoek moeten verrichten voor het boeken

Anywho, nieuwe missie, zoek de authentieke locaties
      Moderator woensdag 2 april 2008 @ 23:04:40 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_57793299
    "Bier & Bitterballenfeest bij cafe Sjonnie & Anita"
      donderdag 3 april 2008 @ 15:36:06 #26
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57805824
    "De Bierexpress"
    "Het Feestpaleis"

Mèn... volgens mij hadden jullie ook gewoon op het Leidseplein/Rembrandplein kunnen gaan zitten.
      donderdag 3 april 2008 @ 15:37:09 #27
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57805846
    Overigens is het mooi te zien dat jullie nu voor het tweede jaar op rij ergens heen gaan waar jullie eigenlijk niet willen zijn...
      Moderator donderdag 3 april 2008 @ 22:36:09 #28
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57816392
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 15:37 schreef Hik het volgende:
    Overigens is het mooi te zien dat jullie nu voor het tweede jaar op rij ergens heen gaan waar jullie eigenlijk niet willen zijn...
    Het wordt een geheel nieuwe traditie. We zijn er trots op. De volgende keer gaan we weer naar Sevilla.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 4 april 2008 @ 10:09:10 #29
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57823529
    quote:
    Op donderdag 3 april 2008 22:36 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het wordt een geheel nieuwe traditie. We zijn er trots op. De volgende keer gaan we weer naar Sevilla.
    Maar er moet wel een dalende lijn in zitten dan natuurlijk, qua Spanje bestemmingen. Dus de uiteindelijke bestemming wordt dan... Benidorm?

Nogmaals, de tekst is niet helemaal in overeenstemming met de best-mooie plaatjes die ik googlede)
      dinsdag 8 april 2008 @ 22:18:53 #30
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57920861

Ze weten het nog niet, maar ik ga m'n camera spullen thuis laten
      Moderator dinsdag 8 april 2008 @ 23:37:13 #31
    45833 crew  Fogel
    pi_57923698
    Als je alleen de spullen thuis laat, maar wel het camerahuis en 1 objectief meeneemt komt het toch nog goed
      dinsdag 8 april 2008 @ 23:43:24 #32
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57923876
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 23:37 schreef Fogel het volgende:
    Als je alleen de spullen thuis laat, maar wel het camerahuis en 1 objectief meeneemt komt het toch nog goed
    Onmogelijk, dan moet ik ook een flitser mee, oplader voor accu's van de camera, oplader voor de flitser, en tis een objectief van 700 gr + camera van 1300 oid, en gezien de ervaringen van voorgaande jaren, doe ik er toch niet veel mee... en zeker gezien deze bestemming zonder al te veel historie...

Of er moeten goede redenen komen waarom ik 'm wel zou meenemen
      Moderator dinsdag 8 april 2008 @ 23:45:35 #33
    45833 crew  Fogel
    pi_57923943
    quote:
    Op dinsdag 8 april 2008 23:43 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

Onmogelijk, dan moet ik ook een flitser mee, oplader voor accu's van de camera, oplader voor de flitser, en tis een objectief van 700 gr + camera van 1300 oid, en gezien de ervaringen van voorgaande jaren, doe ik er toch niet veel mee... en zeker gezien deze bestemming zonder al te veel historie...

Of er moeten goede redenen komen waarom ik 'm wel zou meenemen
    Als ik de reacties uit het Valenciatopic moet geloven ben je allergisch voor fotos die met mobiele telefoons genomen worden, is dat reden genoeg?
      Moderator woensdag 9 april 2008 @ 07:24:03 #34
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57926817
    Señor Compensado neemt z'n telelens niet mee? Geen oeverloos gesleep met camera's door mitä als attractie voor de rest meer?

Neem je wel een kleine camera mee?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 9 april 2008 @ 10:15:25 #35
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57928807
    Volgens de weersites komt de temperatuur komend weekend niet boven de 20 graden uit. Veel te koud voor een goede voorverkenning.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 10 april 2008 @ 10:07:44 #36
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57951600
    Uiteraard zijn de koffers nog niet gepakt. Morgenochtend zullen we rond een uur of negen op Schiphol zijn. Handige informatie voor de mensen die ons uit willen zwaaien.

Mij benieuwen wie als laatste bij de balie van Airberlin zal staan.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 10 april 2008 @ 10:12:15 #37
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57951678
    Veel plezier!
    Geniet ervan... het zal vast wel goedkomen met het weer. Nu de taxi's nog!
      Moderator donderdag 10 april 2008 @ 16:01:58 #38
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57959489
    En dan nu de vraag wat ik allemaal mee moet nemen. Is dit voldoende:

Qua kleding (inclusief wat ik morgen aan trek):
    4 overhemden
    1 trui
    4 t-shirts
    4 onderbroeken
    4 paar sokken
    1 broek
    1 jas
    1 colbert
    1 shawl
    2 paar schoenen
    1 paar slippers
    1 zwembroek (twijfelgeval)
    1 korte broek (twijfelgeval)

Qua reisaccesoires:
    1 zonnebril
    1 leesboek
    1 reisgids over Mallorca

Qua badspullen:
    deodorant
    scheerschuim
    scheermesje
    wattenstaafjes
    nagelschaartje
    haarmousse/gel
    tandpasta
    tandenborstel

Qua beveiliging:
    condooms

Qua reisbenodigdheden:
    paspoort
    boekingsdocument vlucht
    boekingsdocument hotel
    rijbewijs

En verder natuurlijk:
    telefoon (en oplader)
    portemonnee (met inhoud)
    sigaretten
    aansteker (niet in handbagage)
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 10 april 2008 @ 16:43:25 #39
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57960247
    1 broek??

En wat nou als je in het vliegtuig wordt ondergekotst door een Duits kindje?
      donderdag 10 april 2008 @ 19:18:17 #40
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57963432
    quote:
    Op woensdag 9 april 2008 07:24 schreef UIO_AMS het volgende:
    Señor Compensado neemt z'n telelens niet mee? Geen oeverloos gesleep met camera's door mitä als attractie voor de rest meer?

Neem je wel een kleine camera mee?
    Nope, behalve die op m'n telefoon
      Moderator donderdag 10 april 2008 @ 21:47:14 #41
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57966972
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 16:43 schreef Hik het volgende:
    1 broek??

En wat nou als je in het vliegtuig wordt ondergekotst door een Duits kindje?
    IJzersterk argument. Twee broeken dus.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 10 april 2008 @ 22:45:23 #42
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57969171
    => oordopjes, tegen het gejengel van dat zieke Duitse kindje
    pi_57969308
    quote:
    Op donderdag 10 april 2008 22:45 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
    => oordopjes, tegen het gejengel van dat zieke Duitse kindje
    Weet je zeker dat het tegen de Duitse kindjes is en niet tegen UIO's gejengel?
      donderdag 10 april 2008 @ 22:53:18 #44
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57969437
    Mss zijn gesnurk als het hotel dunne wandjes heeft
      Moderator vrijdag 11 april 2008 @ 06:55:19 #45
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_57974315
    Een topic als deze verdient toch foto's, dus ik heb mijn kleine camera uit de la getrokken. De batterijen zitten inmiddels in de oplader.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 11 april 2008 @ 07:45:36 #46
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_57974542
    Heb ik alles?
    Paspoort.... check
    Creditcard...check
    Hmm... gaat dan lukken toch?
    pi_57977288
    Twee jaar geleden ben ik ook naar Mallorca geweest en heb daar een auto gehuurd. Zo zie je toch een stuk meer van het eiland. Palma zelf vond ik weinig aan.
    Nog een tip voor als je een echt rustig stukje strand wilt, ga naar El Mago. Er is daar een naaktstrand gedeelte, maar ook een gewoon strand gedeelte, helaas alleen te bereiken met de auto.
      vrijdag 11 april 2008 @ 12:17:02 #48
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_57979193
    Mitä neemt géén camera mee?!
      maandag 14 april 2008 @ 17:05:12 #49
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58045680

Moderator maandag 14 april 2008 @ 18:50:45 #50
    45833 crew  Fogel
    pi_58047684
    Hebben jullie de reis overleefd?
    pi_58048281
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 17:05 schreef Hik het volgende:
    [ afbeelding ]

Betekent dit dat het voetbalavontuur gelukt is?
      Moderator maandag 14 april 2008 @ 23:28:50 #52
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58056948
    Net thuis van onze voorverkenning. Voedsel, vrouwen en voetbal van Palma de Mallorca. Als goede medewerkers van een accountancy en advieskantoor kunnen we een vinkje zetten.

En we hebben gelijk maar met alle tradities gebroken nadat mitä niet eens zijn camera meebracht.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator maandag 14 april 2008 @ 23:36:56 #53
    45833 crew  Fogel
    pi_58057140
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef UIO_AMS het volgende:
    En we hebben gelijk maar met alle tradities gebroken nadat mitä niet eens zijn camera meebracht.
    En dus heb jij de overhemdenstijkservice in het hotel ook maar niet getest?
      Moderator maandag 14 april 2008 @ 23:50:31 #54
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58057415
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 23:36 schreef Fogel het volgende:
    En dus heb jij de overhemdenstijkservice in het hotel ook maar niet getest?
    Sterker nog, ik heb m'n overhemden nog snel even zelf gestreken voor vertrek.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      dinsdag 15 april 2008 @ 15:14:21 #55
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58067540
    quote:
    Op maandag 14 april 2008 23:28 schreef UIO_AMS het volgende:
    Net thuis van onze voorverkenning. Voedsel, vrouwen en voetbal van Palma de Mallorca. Als goede medewerkers van een accountancy en advieskantoor kunnen we een vinkje zetten.

Die scorende voetballer hierboven leek me dan ook wel toepasselijk...
      dinsdag 15 april 2008 @ 19:13:27 #56
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_58071731
    Ik begon vorig jaar al met tradities breken door mijn vertrek naar een andere werkgever
      Moderator woensdag 16 april 2008 @ 10:47:26 #57
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58083633
    Alvast een voorproefje voor de mensen die foto's willen zien in dit topic:

Met v.l.n.r.: UIO_AMS, de collega die we voor het gemak Dennis noemen, Limlander en Mitä_kuuluu
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      woensdag 16 april 2008 @ 13:01:49 #58
    71048 Tokay
    makes your day!
    pi_58086613
    "Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
    - A.A. Milne, Winnie the Pooh
      Moderator woensdag 16 april 2008 @ 13:13:55 #59
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58086845
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 13:01 schreef Tokay het volgende:
    Het belangrijkste reisitem.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator woensdag 16 april 2008 @ 13:19:48 #60
    45833 crew  Fogel
    pi_58086958
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 13:13 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het belangrijkste reisitem.
    Zonder dit kom je ook niet heel ver:

en

Moderator woensdag 16 april 2008 @ 14:55:36 #61
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58088961
    Dat is waar, maar een goede zonnebril is belangrijker.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_58089879
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 10:47 schreef UIO_AMS het volgende:
    Alvast een voorproefje voor de mensen die foto's willen zien in dit topic:

[ afbeelding ]
    Met v.l.n.r.: UIO_AMS, de collega die we voor het gemak Dennis noemen, Limlander en Mitä_kuuluu
    Wat zijn die objecten onder de armen van de collega die we voor het gemak Dennis noemen en Mita? Zijn jullie gaan vliegeren?
      woensdag 16 april 2008 @ 15:50:13 #63
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_58089952
    dat zijn van die zonwering-dingen voor in je auto met logo van real mallorca. ze werden gratis uitgedeeld en tja, we benne toch hollanders hè? :p
      Moderator woensdag 16 april 2008 @ 15:59:04 #64
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58090142
    Ik heb geen auto. En al had ik een auto, dan nog niet.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_58100679
    Ik draag nooit een zonnebril. Ik vrees nu dat ik op al mijn vakanties tot nog toe het belangrijkste gemist heb.
      Moderator donderdag 17 april 2008 @ 07:31:30 #66
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58104173
    quote:
    Op woensdag 16 april 2008 23:16 schreef k_man het volgende:
    Ik draag nooit een zonnebril. Ik vrees nu dat ik op al mijn vakanties tot nog toe het belangrijkste gemist heb.
    Ja, hoe moet je anders onopgemerkt staren naar de mooie vrouwen om je heen.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 17 april 2008 @ 12:43:51 #67
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58109488
    Mijn god... we breken écht met tradities hier: Een herkanbare foto van de voorverkenners!
      Moderator donderdag 17 april 2008 @ 13:01:19 #68
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_58109903
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 12:43 schreef Hik het volgende:
    Mijn god... we breken écht met tradities hier: Een herkanbare foto van de voorverkenners!
    Hoezo herkenbaar? We hebben toch zonnebrillen op.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 17 april 2008 @ 14:40:50 #69
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_58112214
    quote:
    Op donderdag 17 april 2008 13:01 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Hoezo herkenbaar? We hebben toch zonnebrillen op.
    Nu je het zegt....
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 08:07:40 #70
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_63211784
    Gisteravond hebben we dan eindelijk de evaluatiebijeenkomst gehad in een Turks restaurant op de Albert Cuijp.

Ik zal later een samenvatting geven.

Tevens groot nieuws!
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
    pi_63211914
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 08:07 schreef UIO_AMS het volgende:
    Tevens groot nieuws!
    Eén van jullie blijkt nu - negen maanden later - vader te zijn
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 08:47:06 #72
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_63212150
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:
    Nog groter nieuws dan dat.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 14 november 2008 @ 09:34:49 #73
    407 Hik
    La vida es un carnaval
    pi_63213003
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 08:27 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ik dacht dat ik de enige was die tegenwoordig automatisch zo reageert als vrienden "groot nieuws" roepen...
      Moderator vrijdag 14 november 2008 @ 09:50:51 #74
    45833 crew  Fogel
    pi_63213369
    Maar eigenlijk is dat dan juist klein nieuws...

Het grotere nieuws is dat de nieuwe bestemming bekend is?
      Moderator woensdag 7 januari 2009 @ 21:01:47 #75
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64786614
    Goed, bijna negen maanden na dato lijkt me een uitermate geschikt moment om het reisverslag te beginnen. Jullie zullen begrijpen dat het één en ander wat weggezakt is. Ik doe in ieder geval mijn best.

Foto's zijn genomen, maar ik heb ze helaas niet thuis op de hardware staan. Als ik weer op kantoor ben, zal ik daar even zoeken.

Vrijdag 11 april 2008
    We vertrekken vanaf Schiphol met een vlucht van AirBerlin. De twee vrijgezellen arriveren solo, de twee anderen worden gebracht door hun vriendinnen. Nou ja, er was in ieder geval één vriendin bij. Of er een tweede was, staat me niet meer helder voor de geest.

De gate bevindt zich op de H-pier. Al snel wordt duidelijk wie onze medepassagiers zijn. Aan de ene kant staat een compleet voetbalteam en aan de andere kant tientallen dames uit de veertig plus categorie die ons verstikken met enorme wolken goedkope parfum. De indeling in het vliegtuig komt hiermee overeen. Enig verschil is dat wij tussen de dames zitten. De collega die wij voor het gemak Dennis noemen, moet plaatsnemen naast twee van de dames. Ik kom gezellig bij jullie zitten, is zijn vriendelijke openingszin. Als je je handen maar thuis laat, is het directe antwoord. Dit belooft veel goeds.

Uiteindelijk komen we erachter dat de dames deel uitmaken van een groep Jafra-verkoopsters die het voorgaande jaar de beste verkoopresultaten hebben behaald en derhalve door de organisatie zijn uitgenodigd voor een cruise met de beste verkoopsters uit Europa. Voor de niet-kenners: Jafra is een cosmetica merk dat zijn producten verkoopt op de Tupperware-manier.

Eenmaal aangekomen op Mallorca (en ja, we hoorden geklap na de landing) hebben we snel onze spullen te pakken. Een taxi blijkt voor ons ervaren taxi-klanten een fluitje van een cent. De chauffeur is niet van de gezelligste soort, maar hij weet in ieder geval direct Hotel Almudaina te vinden.

Na even opgefrist te hebben, besluiten we de omgeving te verkennen. De boulevard blijkt om de hoek te zijn en het eerste de beste terras is gevonden. Tapas doen het altijd goed op een lege maag. Over de boulevard zien we diverse toeristen op huurfietsen rondrijden en naast het terras blijkt het startpunt van de hop on hop off open bus te liggen. Ook dit belooft veel goeds.

Geïnspireerd door de vele toeristische activiteiten om ons heen ontstaat het onzalige idee de bustour te doen. Helaas voor ons is de hop on hop off net weg en de volgende vertrekt pas een klein half uur later. Daar kunnen we niet op wachten en we lopen dus maar richting het centrum van de stad. De tocht voert ons langs de mooie kathedraal, smalle weggetjes met lange trappen en de overdekte markt. Deze laten we voor wat het is, want we moeten natuurlijk ook nog wat te bezoeken hebben op de zaterdag.

De collega die we voor het gemak Dennis noemen is al eens in Palma geweest en hij toont ons de plek van waar de trein naar Port Soller vertrekt. Mitä_kuuluu en ik besluiten dat dat wel een mooie manier is om de zaterdagmiddag te besteden. Ondertussen hebben we wel genoeg gelopen en vinden we het tijd voor een kleine siesta. De taxi terug naar het hotel blijkt een zeer korte rit.

Na een kort dutje en een heerlijke douche verzamelen we weer in de lobby van het hotel. Ergens een biertje drinken en dan wat eten is het plan. Nabij de boulevard lijkt ons een prima plek om dat te verzorgen. Het kan natuurlijk ook niet anders dan dat we in een Ierse pub belanden. Het barmeisje blijkt van Nederlandse afkomst en aan haar vragen we of het makkelijk is om kaartjes voor de voetbalwedstrijd RCD Mallorca – Sevilla te regelen. Een levendige discussie ontstaat bij de locals. Overigens geen één is Spaans. Hun advies is om op de ochtend van de wedstrijddag naar het stadion te gaan en daar gewoon kaartjes te halen. Dat we daar niet zelf op waren gekomen.

Na een paar potjes poolen en de nodige pints of Guinness met de locals beginnen we toch wel trek te krijgen. In de straatjes zijn vele restaurantjes te vinden, maar velen zitten al vol. Gelukkig heeft restaurant Popeye (ik verzin het niet ) nog plek voor ons. Ondanks de naam blijkt het eten toch best redelijk te zijn. Dat we aan alle kanten geflankeerd worden door Duitsers deert ons niet. Onze oosterburen zijn gelukkig niet zo luidruchtig als een Nederlands voetbalteam of een veertigtal Jafra-verkoopsters.

Terug op de boulevard vragen we aan een paar Spaanse tieners waar het nachtleven van Palma zich afspeelt. Ze wijzen naar een stuk verderop aan de boulevard. Het is een mooie warme avond dus lopen we er heen. Na een minuut of 20 realiseren we dat het toch een stuk verder is dan we in gedachten hadden. Omkijkend naar waar we vandaan zijn gekomen, zien we wel dat we verder dan de helft zijn dus moedig stappen we voort.

De eerste bar waar flink wat leven in de brouwerij is, is een Braziliaanse. Het blijkt een uitstekende keuze te zijn. Geen idee hoeveel tijd later staan we er op de dansvloer en vermaken ons prima. Helaas beginnen mijn spieren roet in het eten te gooien en ik geef te kennen dat voor mij de nacht erop zit. Vanuit mijn ooghoek zie ik wel een Braziliaanse dame in onze richting lonken...

Tot zover de beschrijving van de vrijdag. De horen, zien en zwijgen clausule treedt in werking.

Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 12:09:14 #76
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64805508
    Men is er stil van. Zal ik nog wel de zaterdag beschrijven?

Net trouwens de foto's bekeken: bij wegbrengen was maar één vriendin aanwezig.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 12:29:55 #77
    45833 crew  Fogel
    pi_64806164
    Ja.
    pi_64806394
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 12:09 schreef UIO_AMS het volgende:
    Men is er stil van. Zal ik nog wel de zaterdag beschrijven?

Net trouwens de foto's bekeken: bij wegbrengen was maar één vriendin aanwezig.
    Doe eens/ En wat is dat nieuws? En je hebt niet eens gemeld dat ik uit het raam heb gehangen tijdens jullie restaurant bespreking
    Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
      Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 13:17:52 #79
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64807660
    O ja, Ripley hing uit het raam tijdens de evaluatie van deze trip. Het restaurant waar de bespreking plaats vond, zit tegenover haar voordeur.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 13:19:54 #80
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64807742
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 12:29 schreef Fogel het volgende:
    Ja.
    Bijna 2 A4'tjes tekst en dit is alles dat men te zeggen heeft.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      Moderator donderdag 8 januari 2009 @ 22:24:47 #81
    45833 crew  Fogel
    pi_64830612
    quote:
    Op donderdag 8 januari 2009 13:19 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Bijna 2 A4'tjes tekst en dit is alles dat men te zeggen heeft.
    Oh sorry. Ja, meneer.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 17:20:58 #82
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_64858497
    Mooi verslag tot nu toe! Alle herinneringen komen weer helemaal naar boven...
    En als ik het me goed herinner, waren wij met z'n tweeën de volgende dag al rond een schappelijke tijd aan het ontbijt, is het niet? Half tien ofzo?
      Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 17:24:38 #83
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64858612
    Dat lag aan de wegwerkzaamheden onder het raam.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 17:29:46 #84
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_64858771
    sappige details heren
      Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 17:44:07 #85
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64859275
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:29 schreef Ripley het volgende:
    sappige details heren
    Het waren Spaanse bouwvakkers met drilboren die de weg verbeterden. Zijn dat genoeg sappige details?
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 17:44:47 #86
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_64859291
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Het waren Spaanse bouwvakkers met drilboren die de weg verbeterden. Zijn dat genoeg sappige details?
    Ken je me nou nog niet, u?
      Moderator vrijdag 9 januari 2009 @ 17:56:08 #87
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_64859681
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:44 schreef Ripley het volgende:
    Ken je me nou nog niet, u?
    Juist wel. Daarom ben ik ook zo verbaasd naar je interesse in die mannen. Totaal niet jouw type.
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      vrijdag 9 januari 2009 @ 17:59:41 #88
    6724 Ripley
    Smikeslut.
    pi_64859786
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:56 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Juist wel. Daarom ben ik ook zo verbaasd naar je interesse in die mannen. Totaal niet jouw type.
      zondag 25 januari 2009 @ 17:16:21 #89
    99453 Mitä_kuuluu
    Vittu saatana perkele
    pi_65390779
    quote:
    Op vrijdag 9 januari 2009 17:44 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik nou echt wakker van gelegen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')