quote:Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Fogel het volgende:
De oudste is dus 4.
Jonger dan 4?? Heeft die ook FB?quote:
Absoluut, vooral omdat ze zo vaak intercontinentaal reistquote:Op woensdag 4 november 2009 13:04 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oja, dat gaat haar zeker boeien.
[..]
Jonger dan 4?? Heeft die ook FB?
Proficiat! Dat je vele glazen gratis drank mag nuttigen in de loungequote:Op woensdag 4 november 2009 12:35 schreef Drive-r het volgende:![]()
Feestje vandaag. Voor het eerst ergens wat bereikt in mijn leven!
Gold member by British Airways. Life is sweeetttt.
![]()
Ok, geen idee of ik er echt wat aan heb. Ik vlieg op zich ook veel prive, dus kan ik dan tenminste de lounge ook altijd in.
quote:Op woensdag 4 november 2009 13:19 schreef flipsen het volgende:
12% meer beenruimte? Hm, klinkt weinig, maar zal dan toch wel zo 7 of 8 cm zijn? Ik heb overigens intercontinentaal nog nooit zo vervelend gezeten als in de 777 van KLeM naar Sao Paolo. Kwam voornamelijk door een object onder de stoel voor je, ws voor het PES? Vond het echt 3x niets
quote:What is the Economy Comfort zone?
On intercontinental flights you can reserve a seat with extra comfort in Economy Class. These 'Economy Comfort’ seats offer up to 10 centimetres (4 inch) extra legroom and double the recline. The zone is located in the front of the aircraft, so upon arrival you’ll be among the first to be on your way.
For an Economy Comfort seat you pay from EUR 80 to 150 extra for one way, depending on the duration of the flight. If you are a Platinum Flying Blue Elite member, or if you travel on a fully flexible Economy ticket, you pay nothing extra for an Economy Comfort seat. Flying Blue Elite Gold and Silver members receive a discount.
OH! Wacht!!quote:Op woensdag 4 november 2009 13:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
Absoluut, vooral omdat ze zo vaak intercontinentaal reist
Ik ga binnenkort de jongste ook registreren, die is 2. Ben benieuwd of ze dan business class nieuws krijgt
quote:Op woensdag 4 november 2009 18:27 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
OH! Wacht!!Ik dacht dat het over FaceBook ging!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb een hekel aan avrojets, die stinken altijd zo bij take-off en landing.quote:Op woensdag 4 november 2009 19:16 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik ga mij morgen eens in een Avrojet proppen, gelukkig is London City niet zo heel verAlleen geen Facebook-punten op dutyreizen geloof ik.
Kijk eerst maar eens of je wel met een Frans adres mag registreren en of daar bij een van de programmas nadelen aan zitten. Bij FaceBook (:P) bijvoorbeeld moeten mensen met een adres in Frankrijk meer punten bij elkaar sprokkelen om een hogere status te krijgen...quote:Op woensdag 4 november 2009 19:41 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat denken jullie; 'lid' worden van Qantas of van British Airways? Wat is interessanter?
Gisteren ook al idd. En echt met een ontzettend grote hoeveelheid aan karretjes. Wij hadden het idee dat ze wellicht aan het oefenen waren, of rubber aan het verwijderen waren van de runwayquote:Op woensdag 4 november 2009 20:33 schreef DutchTrain het volgende:
Waarschuwing:
Vandaag stond de sneeuwploeg al weer klaar toen ik rond half vijf op Schiphol landde...
Oh dank je wel voor de uitleg.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:28 schreef Fogel het volgende:
[..]
Kijk eerst maar eens of je wel met een Frans adres mag registreren en of daar bij een van de programmas nadelen aan zitten. Bij FaceBook (:P) bijvoorbeeld moeten mensen met een adres in Frankrijk meer punten bij elkaar sprokkelen om een hogere status te krijgen...
Afgelopen jaren heeft het begin november eigenlijk altijd wel gesneeuwd. Aangezien een groot deel van de crew van de sneeuwploeg gewoon kantoorpersoneel is van Schiphol, moet er wel geoefend worden voordat er echt sneeuw gaat vallen.quote:Op woensdag 4 november 2009 20:36 schreef Thetallguy het volgende:
Gisteren ook al idd. En echt met een ontzettend grote hoeveelheid aan karretjes. Wij hadden het idee dat ze wellicht aan het oefenen waren, of rubber aan het verwijderen waren van de runway
Misschien vind je hier ook wel wat relevante info: Frequent Flyer Programma's #2quote:Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh dank je wel voor de uitleg.
Ik heb helemaal geen notie van de ins en outs van die programma's, dus het was nooit bij me opgekomen om daar naar te kijken!
Veel te gevaarlijk! Wat denk je wel, straks slipt zo'n zoutstrooiende sneeuwschuiver uit de bochtquote:Op woensdag 4 november 2009 20:38 schreef Fogel het volgende:
Als ze die sneeuwploeg nu eens inzetten als er sneeuw ligt...
Bij BA heeft het enorme voordelen om met een niet-UK adres te registeren. Gold status is normaal bijvoorbeedl 1,500 tier points, maar met een NL adres wordt het maar 800. Scheelt nogal!quote:Op woensdag 4 november 2009 20:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Oh dank je wel voor de uitleg.
Ik heb helemaal geen notie van de ins en outs van die programma's, dus het was nooit bij me opgekomen om daar naar te kijken!
Oh Bora...... je jetlag!quote:
Oh, toch vervelend! Heel veel beterschap aan jullie alledrie van de Fogelfamilie!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:29 schreef Fogel het volgende:
Zeg flipsen, ben je nog steeds bang voor de varkensgriep? Ik heb het nu zelf en 2 van de kinderen ook (en natuurlijk de ene die in een risicogroep zit niet), het valt allemaal wel mee.
quote:Op donderdag 5 november 2009 12:37 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh Bora...... je jetlag!Mijn jongste is niet noodzakelijkerwijs jonger dan die van Fogel he?
Hij is vijf
quote:Op donderdag 5 november 2009 19:39 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik weet waar we naar toe gaan voor onze mini-huwelijksreis! Via een topic in KAA kwam ik op http://www.holambraonline.com.br/index.asp
Sinds ik een woordje Spaans spreek kan ik het Portugees ook wel redelijk volgen gelukkig...
quote:Bebidas Típicas
A bebida nacional da Holanda é a cerveja...
Ik denk de jongste, want de afdelingsleider op de creche + een assistent hebben het ook...quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wie van de 3 heeft het naar jouw idee mee naar huis gebracht?
Omdat er op getest is en de test een positief resultaat gaf.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:58 schreef Lemans24 het volgende:
hoe weet je überhaupt zo zeker dat het Mexicaans / H1N1 / Gripe A is? Ik vermoed dat ik het (samen met mijn medereizigers) al in de zomer heb opgelopen, maar ben daar niet zeker van. Koorts was matig, maar de droge hoest duurde wel weken.
Ja, de Franse regel daarvoor is meen ik dat in het geval dat 10% van de kinderen ziek zijn, de school dicht gaat.quote:Op zaterdag 7 november 2009 03:56 schreef Gaoxing het volgende:
Hier hoorde ik dat twee jaren (ik schat zo'n 150 kinders per jaar) van een internationale school zijn thuisgehouden de afgelopen dagen, omdat er een groot aantal kinderen mexicaanse griep had. De Thai schijnen daar een regel voor te hebben. 'Onze' school heeft nog maar 4 gevallen gehad (op 1400 leerlingen).
Ik vond mijn oplossing voor die reis naar Glasgow best wel origineelquote:Op zondag 8 november 2009 23:07 schreef Fogel het volgende:
flipsen, werk aan de winkel: Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #17
Mooi.quote:Op zondag 8 november 2009 17:20 schreef k_man het volgende:
Goed, het zou eens tijd worden: van mijn tripje in augustus heb ik nu uiteindelijk toch alle foto's uitgezocht en online gezet.;
- België: Doel
- Luxemburg
- Duitsland: Baden Baden, Zwarte Woud, Stuttgart, Düsseldorf (Meilenwerk)
Nu verder met Praag en Madrid...
Oh help... er gaan directe vluchten naar Glasgow, en nog stuur je iemand op avontuurquote:Op maandag 9 november 2009 07:51 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ik vond mijn oplossing voor die reis naar Glasgow best wel origineel
Tja, je had kunnen langskomen......quote:
Dank je.quote:
Als ik weer een vakantie per auto doe, dan denk ik eerder aan een route die eindigt in de buurt van Nice / Monaco en onderweg voert langs alle hoogtepunten uit het oeuvre van Le Corbusier.quote:Op maandag 9 november 2009 15:45 schreef k_man het volgende:
Nee, dat denk ik niet. Lijkt me wel leuk hoor, maar behalve een stedentripje München zie ik zo één twee drie waar ik dan in de omgeving verder nog meer naar toe zou willen. De route België - Luxemburg - Baden Baden - Stuttgart was een mooi rondje.Bovendien heb ik het Mercedes Museum ook pas bezocht toen ik geen Mercedes meer had, dus het BMW Museum kan nu ook nog wel even wachten.
[quote]
Neurenberg (als er een race op de Norisring is, kun je op de tribunes die Hitler liet bouwen zitten), Dresden (Glaeserne Manufaktur), Leipzig (Plattenbau en DDR museum), Wolfsburg (Autostad)... Nou ja, dat is mijn plan voor een autotour volgend voorjaar.
Misschien makkelijker, maar niet zo leuk. Een deel van de lol van zo'n vakantie per auto is het toeren in de auto. En ik heb een erg leuke auto, vind ik.quote:Op maandag 9 november 2009 19:40 schreef DutchTrain het volgende:
Ook leuk. Alhoewel het wellicht makkelijker is om voor een paar euro naar Marseille te vliegen en daar een auto te huren.
Mijn man is zwaar onder de indruk dat je gaat dansen voor een Argentijns publiek, op je bruiloft.quote:Op maandag 9 november 2009 14:29 schreef flipsen het volgende:
Salsalessen gaan redelijk, maar we oefenen te weinig (vriendin was ziek dit weekend). Tango gaan wij niet doen, maar een oom en tante van vriendin-lief gaan een demonstratie geven als het goed is
Ja, leuk!quote:Op maandag 9 november 2009 14:13 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Tja, je had kunnen langskomen......
Ah joh, dan doet iedereen maar een jas aan. Behalve je vriendin, natuurlijk, maar die voelt die dag toch geen kouquote:Op maandag 9 november 2009 14:29 schreef flipsen het volgende:
Ik heb het ook koud! Lag vanochtend alwéér een dun laagje sneeuw in de tuinNog minder dan een maand te gaan en we willen het civiele huwelijk wel buiten houden ja?!?
quote:Op dinsdag 10 november 2009 02:09 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Mijn man is zwaar onder de indruk dat je gaat dansen voor een Argentijns publiek, op je bruiloft.![]()
Hij zou stijf van de stress staan, zegt 'ie. (Gelukkig maar dat 'ie met een Nederlandse is getrouwd!)
(Pasjes-dyslexie...)
Er wordt dus zelfs vanuit Frankrijk met je meegeleefd.
Chéri zegt: "Nou, vanaf het toetje dan." -in de hoop dat er vanaf dan niet meer gedanst wordt!quote:Op dinsdag 10 november 2009 03:28 schreef flipsen het volgende:
[..]
![]()
Uiteraard zijn jullie nog steeds van harte welkom he![]()
slapen ze niet in Argentinië?quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef flipsen het volgende:
Lol, het dansen begint pas ná het toetje, rond een uurtje of 1 is de planning voorlopigTot in de vroege uurtjes, er wordt zelfs nog ontbijt geserveerd
Dat doen ze alleen maar zodat jij als gierige Nederlander die niet voor Prado wil betalen op zijn Nederlands erover kan klagenquote:Op dinsdag 10 november 2009 15:44 schreef k_man het volgende:
Over bureaucratie gesproken, in Spanje snappen ze dat ook heel goed. Het Prado is tot 20:00 open en na 18:00 is het gratis. Als je je na 18:00 meldt bij de ingang mag je echter niet naar binnen. De bewaking houdt je dan tegen. Je moet namelijk eerst naar het ticket office om een kaartje te gaan halen. Het ticket office is zo ver mogelijk verwijderd van de ingang als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij het ticket office zit een dame met een dikke stapel kaartjes die niks anders doet dan deze kaartjes uitdelen aan de langslopende bezoekers. Er wordt geen woord gewisseld. Je loopt naar de balie, de dame reikt je een kaartje aan en je vertrekt weer. Met het bemachtigde kaartje loop je terug naar de ingang, die zo ver mogelijk van het ticket office verwijderd is als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij de ingang werpt de bewaking een korte, minachtende blik op je kaartje en laat je binnen.
Allejemig zeg.... Ik heb 'm net helemaal afgekeken: wat zijn die in diepe shit terechtgekomen zeg...quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:53 schreef flipsen het volgende:
http://player.omroep.nl/embed/serie/743
Toch wel de meest bizarre/treurige/onmogelijke/... (kan er eigenlijk geen goed woord voor verzinnen) uitzending van "Ik vertrek". Dat dit kan in Nederland, zou Stegeman zeggen
Tof hoor, zo'n Argentijnse bruiloft!!quote:Op dinsdag 10 november 2009 13:52 schreef flipsen het volgende:
Lol, het dansen begint pas ná het toetje, rond een uurtje of 1 is de planning voorlopigTot in de vroege uurtjes, er wordt zelfs nog ontbijt geserveerd
Ik ook!quote:
Ik zie het helemaal voor me, vooral de na-sleepquote:Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Hik het volgende:
Over bruiloften gesproken: ik was afgelopen weekend op die van mijn ex-vriend. Was daar overigens in de hoedanigheid van oud-bestuursgenootje, niet als ex, maar toch...
Vriendin van mij stond omstandig een verhaal te vertellen en knalde met haar hand tegen het glas witte wijn dat ik in mijn hand had. Klein plonsje wit op de sleep van de bruid die achter mij stond...![]()
Godzijdank was het wit en maar een klein plonsje, want een vol glas rode wijn van "de ex" op de jurk van de de bruid was toch een beetje moeilijk te verklaren geweest...
Omdat ik vier of vijf dagen eerder ook daar was, ook even mijn ervaring:quote:Op dinsdag 10 november 2009 15:44 schreef k_man het volgende:
Over bureaucratie gesproken, in Spanje snappen ze dat ook heel goed. Het Prado is tot 20:00 open en na 18:00 is het gratis. Als je je na 18:00 meldt bij de ingang mag je echter niet naar binnen. De bewaking houdt je dan tegen. Je moet namelijk eerst naar het ticket office om een kaartje te gaan halen. Het ticket office is zo ver mogelijk verwijderd van de ingang als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij het ticket office zit een dame met een dikke stapel kaartjes die niks anders doet dan deze kaartjes uitdelen aan de langslopende bezoekers. Er wordt geen woord gewisseld. Je loopt naar de balie, de dame reikt je een kaartje aan en je vertrekt weer. Met het bemachtigde kaartje loop je terug naar de ingang, die zo ver mogelijk van het ticket office verwijderd is als mogelijk is binnen het gebouw van het Prado en het Prado is een groot gebouw. Bij de ingang werpt de bewaking een korte, minachtende blik op je kaartje en laat je binnen.
Bijna jammer dat het geen rode wijn wasquote:Op woensdag 11 november 2009 12:15 schreef Hik het volgende:
Over bruiloften gesproken: ik was afgelopen weekend op die van mijn ex-vriend. Was daar overigens in de hoedanigheid van oud-bestuursgenootje, niet als ex, maar toch...
Vriendin van mij stond omstandig een verhaal te vertellen en knalde met haar hand tegen het glas witte wijn dat ik in mijn hand had. Klein plonsje wit op de sleep van de bruid die achter mij stond...![]()
Godzijdank was het wit en maar een klein plonsje, want een vol glas rode wijn van "de ex" op de jurk van de de bruid was toch een beetje moeilijk te verklaren geweest...
Welkom terugquote:
Ik ben samen met mijn rugzak en een kameleon van raffia terug gekomen.quote:Op woensdag 11 november 2009 14:45 schreef Fogel het volgende:
[..]
Welkom terug
Ben je alleen teruggekomen of heb je iemand meegenomen?
Mwwwwaaaa..quote:Op woensdag 11 november 2009 14:44 schreef Fogel het volgende:
[..]
Bijna jammer dat het geen rode wijn was
Meer dan tof zelfs, het was geweldig!quote:
ja, maar het is nooit meer dan de helft van "helemaal aan de andere kant", bij een rechthoekig gebouwquote:Op woensdag 11 november 2009 15:27 schreef k_man het volgende:
Oh en 'direct links om de hoek' is een subjectief begrip.
Ik heb er al wat over gepost in dit topic: Nederlandse wijken in het buitenland? maar ik zou het je afraden: het is een piepklein gehucht, met 2 straten vol kitscherige trapgevels en een levensechte molen; het is grappig om een keer te zien maar om er je huwelijksreis (al dan niet mini) te gaan vieren: nee.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:39 schreef flipsen het volgende:
Geweldig, ik weet waar we naar toe gaan voor onze mini-huwelijksreis! Via een topic in KAA kwam ik op http://www.holambraonline.com.br/index.asp
Sinds ik een woordje Spaans spreek kan ik het Portugees ook wel redelijk volgen gelukkig...
ayudame...quote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
Du hast den schönsten Arsch der Welt.
(Mijn hotel in Madrid had de Duitse MTV op de tv)
Die is al een tijdje oud, maar blijft maar terugkomen. Hoorde 'm ook weer tijdens de roadtrip in Roemenië deze zomer. De daarbij gemaakte video is niet geschikt voor dit forumquote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
Ah, ik moet nog even de laatste anderhalve week bijlezen! Welkom terug....quote:Op woensdag 11 november 2009 15:08 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Meer dan tof zelfs, het was geweldig!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:34 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hebben jullie trouwens wel eens meegemaakt dat je thuis kwam en zag dat ze je tas open hadden gemaakt?
Ik maakte mijn rugzakhoes open en daar lagen allemaal dingen los in, die in het bovenste vak van mijn rugzak zaten. Dat bovenste vak van mijn rugzak heb ik zeker dichtgeritst en de dingen die los rondzwierven in mijn hoes, had ik ook nog eens in een apart tasje gedaan wat ook afgesloten was.
Heel vreemd.
Dat is wel heel bizar!quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:29 schreef Hik het volgende:
Bij thuiskomst uit Suriname bleek mijn ondergoed uit mijn rugzak gestolen.
Dus ja, ze maken de boel wel eens open...
Ze kunnen 3 koffers openmaken in de tijd dat ze de spullen van 1 netjes terug zouden doen... denk dat dat de enige reden is.quote:Op vrijdag 13 november 2009 17:50 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Dat is wel heel bizar!
Nu hebben ze bij mij een toilettasje open gemaakt waar pleisers enzo inzaten, maar ik was eigenlijk vooral verbaasd dat ze het niet netjes terug hadden gedaan. Anders was het me vast ook nooit opgevallen.
Er is overigens ook nog een Engelstalige danceversiequote:Op woensdag 11 november 2009 19:33 schreef k_man het volgende:
of Faith no More met Schutzenfestquote:Op zaterdag 14 november 2009 14:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Er is overigens ook nog een Engelstalige danceversie
Voor soortgelijke teksten, google eens naar de laatste single van Rammstein... (NSFW!)
Die Rammstein clip gaat eigenlijk nergens over...quote:Op zaterdag 14 november 2009 14:40 schreef flipsen het volgende:
Die Rammstein clip is wel grappig ja![]()
Gaan we deze nog volkrijgen vandaag eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |