Naar Warschau vliegt vanalles, dat scheeltquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:54 schreef richbitch het volgende:
[..]
Oke dat is al hele nuttige informatie! (we zijn net gestart met de voorbereiding vandaar).
Ik zie dat jij al heel veel hebt gereisd, als we met 'n man of 25 naar Polen gaan (zeg Warschau).. op hoeveel moeten we dan netto rekenen, of is dat heel erg verschillend per periode etc.? Vertrekperiode is rond eind april..
Superbedankt!
En antwoord:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk), derhalve een tvp!
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb al wat groepsreizen georganiseerd en kan je aanraden of met Germanwings of met AirBerlin te vliegen. Het probleem bij groepsreizen bij ons was vaak het verzamelen van de namen en andere gegevens, wat pas later gebeurde dan het daadwerkelijke boeken. Bij de genoemde maatschappijen kun je tot, geloof ik, 2 weken vantevoren de namen doorgeven en zelfs het aantal wijzigigen. Zij hebben allebei overigens ook erg goede aanbiedingen naar Oost-Europa. Vorig jaar ben ik met Germanwings naar Warschau gevlogen en dat beviel erg goed. Let er wel op dat je dan vanaf Keulen/Bonn vliegt en dat je daar dus ook moet komen (waarschijnlijk per bus/auto). Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel.
Er is niet echt een goedkope periode, wel duurdere, zoals de vakantietijden bijvoorbeeld rondom Pasen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk)
Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAXquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:17 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag. Eind augustus 2010 gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar Californië. Wanneer kunnen we het beste boeken? Bij reisbureau's zeggen ze altijd zo lang mogelijk van te voren voor de beste prijzen, vrienden van ons hebben in juni geboekt voor september en waren bijna de helft goedkoper uit als 11 maanden voor vertrekdatum.
Richbitchquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:05 schreef richbitch het volgende:
Ik dacht dat vliegen zo goedkoop was? Ik krijg geen retourtje naar Polen (vanaf schiphol/dusseldorf/keulen) onder de 150,-.. schade !
Met een grote groep zou ik het niet doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleenquote:
Jep 70km idd..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
![]()
Ik denk dat ze Weeze bedoelen. Bij Boxmeer de grens over en dan rechts.
Ryanair heeft af en toe een wat vreemd gevoel voor geografie
30man?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 07:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met een grote groep zou ik het niet doen.
Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:02 schreef richbitch het volgende:
[..]
Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleen. De meesten zijn arme studenten
.
[..]
Jep 70km idd..
[..]
30man?
Hier heb ik wat aan.. maar bedoel je dan busjes of een bus+chauffeur?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.
Heerlijk getal, dertigquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAX
30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
Zal aan de maatschappij & afstand liggen denk ik dan... voor een ticket die ik heb gekocht in mid-september betaal je nu 3.5x zo veel (en dat is nog de goedkoopste).quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper
Weet jij tourbedrijven aan te bevelen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.
En je kan bedrag huur voor de bus delen door 30, en daarnaast zal vliegen altijd duurder zijn, als je geluk hebt minimaal 100 euro per persoon inclusief bagage, maar die schatting is eigenlijk niet realistisch, daarnaast moet je dan nog steeds vervoer organiseren van en naar de luchthaven.
Hoewel goed te doen een bus voor een lange afstand, daar dacht ik de laatste keer van Utrecht naar Barcelona ook anders over. (Zo erg dat ik terug ben gaan vliegen op eigen kosten).
Dan wacht je toch gewoon lekker een half jaar. En dan elke dag naar die tarieven gaan zitten kijken en gaan zitten stressen als ze weer omhoog gaan. Als je ziet wat de tarieven voor intercontinentale vlichten in het algemeen vanaf Schiphol nu doen, is 750 euro voor een nu te plannen vakantie in augustus volgend jaar gewoon een goede prijs. Maar je kunt er natuurlijk altijd op gokken dat het nog goedkoper wordt met het risico dat er, of geen ticket te koop is ofdat het stervens duur is. Of natuurlijk dat het 100 euro goedkoper wordt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef elsterno het volgende:
Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?
Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.
Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht.
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:
Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.
Hoor het graag van een kenner!
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
Het mag wel, maar je moet dan wel voor die 26 kilo bijbetalen a 40 euro de kilo...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaartquote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,
Ik vlieg over twee weken volgende route:
Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)
Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd?
Als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat én je zeker weet dat het niet net paas, voorjaars, hemelvaarts of pinkstervakantie is, kun je het beste 6-8 weken voor vertrek nog eens kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:05 schreef flipsen het volgende:
Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
Omdat ik met een vriend in Mendoza heb afgesproken en het met het vliegtuig het snelst gaat.Tenminste als ik hem haal.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaartEr is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef WillyML het volgende:
[..]
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)
Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
Wat lastig allemaalquote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.
Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
De KLM Business Lounge is volgens mij van vanaf 4:30 uur geopend.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef jaco het volgende:
Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html
Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!![]()
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."
Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Alvast bedankt voor het antwoorden
Niet per definitie hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Ja daar twijfel ik nu ook over. Die met VA heb ik ook gezien. Alleen de collega van mijn vrouw heeft in mei geboekt voor september, retour AMS - LAX voor 420 euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Das niet helemaal waar. Wanneer op je tkt DL of NW vluchtnummers stonden bij de eerste uitgave van het ticket (soms worden ze later nog eens aangepast door tijds- en vluchtnummerwijzigingen) DAN mag je 1 stuk van 23kg mee en het tweede stuk kost je 50 euro vanuit Europa en 50 USD vanuit de VS.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Herbevestigen is onzin, dat is iets dat reisbureaus blijven vermelden in de communicatie naar hun klanten. Alleen als jd binnen Zuid-amerika met kleine obscure airlines gaat vliegen zou ik dat toch even doen want je weet maar nooit, maar voor de grote airlines is het herbevestigen onzin.quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,
Ik vlieg over twee weken volgende route:
Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)
Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd? En hoe zit het met het ticket.Wordt die dan bij begin voor de hele route uitgeprint zodat ik alleen naar de andere gate moet lopen als ik in Madrid en Santiago aankom? Jullie zien het, ik heb nul ervaring met aansluitende vluchten.
Een andere vraag is dat op mijn e-ticket staat dat ik mijn terugvlucht vanuit Santiago drie dagen voor vertrek ter plaatse moet herbevestigen.Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Is dat nieuw?
Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:
Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.
Hoor het graag van een kenner!
Men zal nooit tickets aanbieden waarbij de officiele transfertijd wordt overschreden. Voor elke luchthaven bestaan er Minimum Connecting Times namelijk.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!![]()
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
Wanneer je 1 tkt krijgt voor de gehele vlucht van A'dam naar de VS zal men je moeten helpen bij het boeken van een nieuwe vlucht.quote:En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
Heb je 1 tkt naar de VS worden ze automatisch doorgecheckt, heb je twee tkts zoals hierboven vermeld laat het dan even weten bij de checkin in AMS want dan kan je bagage worden doorgelabeld.quote:En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Sluit een annuleringsverzekering af bij je eigen verzekeringsmaatschappij als je geen annuleerbaar (of wijzigbaar) ticket hebt.quote:Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).
Dr valt heel weining zinnigs over te zeggen. Airlines hebben wiskundige modellen die gebaseerd zijn op ervaringen uit het verleden, die de airline vertelt wanneer de verkoop achter op schema loopt, precies op schema en vooruit op schema.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Mijn vluchten zijn na 1 nov.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:08 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dit is idd hoe het werkt t/m 1 november dan. Daarna gaat ook de 2nd bag fee gelden bij KLM.
Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.quote:
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:43 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Omdat jij je ticket al hebt gekocht geldt dat dan niet voor jou voor zover ik weet. Maar 100% zeker ben ik niet.
Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Die voorwaarden kunnen ze tot op zekere hoogte wel aanpassen, toeslagen bijvoorbeeld, zelfs als je al geticket bent.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 12:37 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Uiteraard ligt het daaraan, op het moment dat je een vliegticket boekt zitten daar bepaalde voorwaarden aan, die mag een maatschappij natuurlijk niet naderhand aanpassen, en zeker niet in het nadeel van de consument. (Voorwaarde is o.a. dat je het ticket al wel 'geticketed' is, dus dat ie ook al betaald is, anders kan het in principe weer wel.
1 piece in mijn ogen schept wel wat duidelijkheid, dat is in bijna alle landen te wereld ook het geval als standaard. (Ik moet er ook niet aan denken om 2 suks bagage + handbagage per persoon te dragen.
Stop niets van grote waarde in je bagage en ook geen spullen die je per se nodig hebt gedurende de eerste dagen van je vakantie. Dan kan er weinig mis gaan.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 13:50 schreef Terpentin07 het volgende:
Oké bedankt.Ik hoop echt dat alles goed gaat.Maak me eerder nog meer zorgen om mijn bagage :p
Ach, afgezien van de vele wijzigingen in vluchttijden, het niet online kunnen boeken als Nederlander zijnde, het onvriendelijke personeel en de redelijk oude vloot die ze hebben is het een prima maatschappij en boeken wij op jaarbasis aardig veel vluchten voor onze klantenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:07 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met Aerolineas Argentinas? Is het wat of toch maar naar een andere maatschappij zoeken?
Naar Londen City worden ook nog steeds de Fokker 50 gebruikt.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:47 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Waarschijnlijk een vlucht van Europa naar Ushuaia.
Heb laatst nog in een Fokker 70 gezeten. Maar je bedoelt vast een Fokker 50
De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerře (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:09 schreef Drive-r het volgende:
Fokkers zijn prima. Krap van binnen en lekker "hobbelig" over het algemeen, maar ik doe mijn ogen dicht en sta weer aan de grond. Ik vind het wel wat hebben, en volgens mij hebben ze een goeie betrouwbaarheid.
006 (Delta)quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 15:58 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Wat zijn de eerste drie cijfers van je eticket? 074 (KLM) of 006 (Delta)?
Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
De fokker 50 kan blijkbaar veel meer hebben dan een jet, in Noorwegen gebruikt SAS ze vooral op de vliegvelden die nogal bekend staan om kloterige weer/windsituaties. Widerře (dochter van SAS met als hoofdgebied Noord-Noorwegen) vliegt uitsluitend met (turbo)propvliegtuigen omdat ze veel kunnen hebben (maar ze hebben geen fokkers daar).
Kristiansund is een voorbeeld waar ze met zowel een 737 en een fokker 50 op vliegen (SAS heeft geen F70/100). Noren vliegen erg veel (het is een beter alternatief dan de bus) en zelfs de kleine vliegvelden hebben vaak nog meerdere departures per dag (uiteraard met relatief kleine vliegtuigen).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:44 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Vergeet ook niet dat de velden waarop deze maatschappijen binnen Noorwegen ook bijzondere naderingen hebben en korte(re) banen. Een F50 kan daarop beter opereren dan een jet.
Verder is op dat soort vluchten het passagiers aantal dermate laag dat het vaak niet rendabel is om snellere, maar grotere vliegtuigen in te zetten.
Qua structurele limieten zit er (bijna) geen verschil tussen wat een F50(prop) of een F70/100(jet) kan en mag hebben.
Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!
Maar in de VS weten ze nog wel wat customer satisfaction is en hoe belangrijk dat is voor hun bedrijf, dus dat zal wel goedkomen danquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al tussen Trondheim en Oslo (OK, dit zijn stad nummer 1 en 3 qua inwoners) zijn er 28 vluchten per dag (verdeeld over SAS en Norwegian) om maar aan te geven dat er genoeg behoefte is om te vliegen.
Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet alleen dat het in ieder niet meer altijd het geval is dat je je bagage moet oppikkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Op TRD-OSL vliegt Norwegian uitsluitend met 737-300 en 737-800, SAS voornamelijk met verschillende 737 series, maar af en toe ook nog zo'n ouderwetse "raket" (MD-80), nooit met een F50 (die gebruiken ze op kleinere vliegvelden zoals het eerder genoemde KSU).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Lang leve full-flex ticketsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnen
Bij de airline zelf. Ze hebben hun eigen voorwaarden. De grote maatschappijen bieden bij binnenlandse vluchten in de VS wel aan dat je met het eerstvolgende vliegtuig mee kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.htmlquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Meer baggagenieuws:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.html
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.comquote:
Thnx!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.com
Klopt, in augustus nog gehad. Brussel - Atlanta - Dallas/Fort Worth met Delta. Koffers moeten voor een binnenlandse vlucht opgehaald worden van de bagage band. Vervolgens moet je ze na een extra bagage check bij een andere band achterlaten. Als je terug vliegt hoeft dat niet, dan gaan ze in Atlanta automasich naar het volgende vliegtuig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:55 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje (die waarschijnlijk al een paar keer is gesteld).. Ik ga in december naar Buenos Aires, vanaf Amsterdam naar Atlanta, en vanaf Atlanta naar Buenos Aires, en Ik vlieg met Delta Airlines. Wat gebeurt er met de bagage als je vanaf amsterdam aankomt op Atlanta, dien je die op te halen in Atlanta? Of gaat dat automatisch door naar de connecting flight?
bvd
duidelijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.
Je moet dan aan de Belgische douane btw (die is daar 21%) en invoerrechten betalen. Daar kom je namelijk de Europese douane-unie binnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:32 schreef rosey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van goederen. Ik vlieg vanaf Brussel naar New York en vice versa. Stel dat ik helemaal los ga in New York en ontzettend veel shopen vervolgens op Brussel wordt aangehouden. Moet ik dan de Belgische staatskas gaan spekken (als Nederlandse) met de nog te betalen invoerrechten?
Ach ik vind al die Amerikaanse vliegvelden wal zo'n beetje hetzelfde en wachten moet je overal. Een hele counter van KFC tot Pizza Hut en McD etc. Dus ja, als je vraagt is er nog wat te beleven, ligt er aan wat je zoekt. En kijk anders even op de promo:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
duidelijkKan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta
Is daar nog wat te beleven??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |