abonnement Unibet Coolblue
pi_73532038
Deel 11 alweer!
Nee niet over die zoemende beestjes, maar over het vliegtuig als vervoermiddel

Als vervolg op:
Lange vliegreizen en
[Centraal] Vragen over vliegen
[Centraal] Vragen over vliegen #2
[Centraal] Vragen over vliegen #3
[Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\\\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe weet ik hoe vol het vliegtuig zit?

Kijk op www.seatcounter.com.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Dit geldt dus niet voor bijna alle low-cost maatschappijen waar je reis bestaat uit losse enkele reizen.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secre Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh

Let nog wel op deze centrale topics:
  • Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
  • of over pijn in je oren : Last van de oren met vliegen?
  • Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: Het grote -Hoe kom ik (goedkoop) van A naar B- topic #13
  • En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

    tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen

    [ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 09-10-2009 21:13:39 ]
  •   Moderator vrijdag 9 oktober 2009 @ 21:08:34 #2
    45833 crew  Fogel
    pi_73532101
    Uit het vorige topic:
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 20:54 schreef richbitch het volgende:

    [..]

    Oke dat is al hele nuttige informatie! (we zijn net gestart met de voorbereiding vandaar).
    Ik zie dat jij al heel veel hebt gereisd, als we met 'n man of 25 naar Polen gaan (zeg Warschau).. op hoeveel moeten we dan netto rekenen, of is dat heel erg verschillend per periode etc.? Vertrekperiode is rond eind april..
    Superbedankt!
    Naar Warschau vliegt vanalles, dat scheelt
    Gewoon bij KLM, LOT en wat andere maatschappijen (waar ik geen overzicht over heb) een link zoeken voor "group booking" en vanaf daar verder gaan. Of als het je gaat lukken om 50 man bij elkaar te krijgen, kan je ook een fokker 50 huren bij KLM Cityhopper, dan kan je precies vliegen wanneer je zelf wil.
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73532123
    Laatste vraag:
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
    Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?

    Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk), derhalve een tvp!
    En antwoord:
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
    Ik heb al wat groepsreizen georganiseerd en kan je aanraden of met Germanwings of met AirBerlin te vliegen. Het probleem bij groepsreizen bij ons was vaak het verzamelen van de namen en andere gegevens, wat pas later gebeurde dan het daadwerkelijke boeken. Bij de genoemde maatschappijen kun je tot, geloof ik, 2 weken vantevoren de namen doorgeven en zelfs het aantal wijzigigen. Zij hebben allebei overigens ook erg goede aanbiedingen naar Oost-Europa. Vorig jaar ben ik met Germanwings naar Warschau gevlogen en dat beviel erg goed. Let er wel op dat je dan vanaf Keulen/Bonn vliegt en dat je daar dus ook moet komen (waarschijnlijk per bus/auto). Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel .
    pi_73532249
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
    Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?

    Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk)
    Er is niet echt een goedkope periode, wel duurdere, zoals de vakantietijden bijvoorbeeld rondom Pasen.

    Bij de meeste groepsreizen die ik heb georganiseerd, heb ik de deelnemers zelf het vervoer laten regelen, want er is altijd wel iemand die een dag eerder komt, later weg wil, ergens anders vandaan komt etc. Uiteindelijk houd je dan altijd wel een kleinere groep over die in één keer dezelfde vlucht tegen dezelfde prijs kan boeken op een normale manier. Veel groepstarieven zijn namelijk een stuk hoger dan de normale tarieven.
    pi_73532494
    afdeling domme vragen.

    Mag je een blik paté (inhoud standaard conservenblik) als handbagage meenemen?
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_73533710
    Bedankt allen hierboven.
    x
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 22:53:07 #7
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73535320
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 15:17 schreef nelisb het volgende:
    Even een vraag. Eind augustus 2010 gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar Californië. Wanneer kunnen we het beste boeken? Bij reisbureau's zeggen ze altijd zo lang mogelijk van te voren voor de beste prijzen, vrienden van ons hebben in juni geboekt voor september en waren bijna de helft goedkoper uit als 11 maanden voor vertrekdatum.
    Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAX
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_73535735
    Ik dacht dat vliegen zo goedkoop was? Ik krijg geen retourtje naar Polen (vanaf schiphol/dusseldorf/keulen) onder de 150,-.. schade !
    x
    pi_73537280
    Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
    x
    pi_73540454
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:05 schreef richbitch het volgende:
    Ik dacht dat vliegen zo goedkoop was? Ik krijg geen retourtje naar Polen (vanaf schiphol/dusseldorf/keulen) onder de 150,-.. schade !
    Richbitch
    "An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
    pi_73541048
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
    Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
    Met een grote groep zou ik het niet doen.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73541067
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
    Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..


    Ik denk dat ze Weeze bedoelen. Bij Boxmeer de grens over en dan rechts.

    Ryanair heeft af en toe een wat vreemd gevoel voor geografie
    Nobody expects the Spanish Inquisition!
    pi_73544726
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 02:50 schreef Probably_on_pcp het volgende:

    [..]

    Richbitch
    Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleen . De meesten zijn arme studenten .
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 08:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

    [..]



    Ik denk dat ze Weeze bedoelen. Bij Boxmeer de grens over en dan rechts.

    Ryanair heeft af en toe een wat vreemd gevoel voor geografie
    Jep 70km idd..
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 07:54 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Met een grote groep zou ik het niet doen.
    30man?
    x
      zondag 11 oktober 2009 @ 11:55:25 #14
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_73569615
    quote:
    Op zaterdag 10 oktober 2009 13:02 schreef richbitch het volgende:

    [..]

    Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleen . De meesten zijn arme studenten .
    [..]

    Jep 70km idd..
    [..]

    30man?
    Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73571068
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 11:55 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.
    Hier heb ik wat aan.. maar bedoel je dan busjes of een bus+chauffeur?
    Weet je wat ongeveer een bus+chauffeur moet kosten voor een week toevallig, of iemand anders? (Ik moet overal offertes aanvragen maar wil 't graag nu al weten hehe )
    x
    pi_73572097
    Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
    pi_73573324
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
    Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
    Heerlijk getal, dertig
    x
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:05:21 #18
    56208 Euc-
    Verweg(gistan)
    pi_73577610
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 22:53 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAX
    650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
    O_o o_O O_O °_O °_° O_°
      zondag 11 oktober 2009 @ 16:50:23 #19
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_73579049
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
    Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
    30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.

    En je kan bedrag huur voor de bus delen door 30, en daarnaast zal vliegen altijd duurder zijn, als je geluk hebt minimaal 100 euro per persoon inclusief bagage, maar die schatting is eigenlijk niet realistisch, daarnaast moet je dan nog steeds vervoer organiseren van en naar de luchthaven.

    Hoewel goed te doen een bus voor een lange afstand, daar dacht ik de laatste keer van Utrecht naar Barcelona ook anders over. (Zo erg dat ik terug ben gaan vliegen op eigen kosten).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73580053
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
    In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper
    Zal aan de maatschappij & afstand liggen denk ik dan... voor een ticket die ik heb gekocht in mid-september betaal je nu 3.5x zo veel (en dat is nog de goedkoopste).
    pi_73581310
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:50 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.

    En je kan bedrag huur voor de bus delen door 30, en daarnaast zal vliegen altijd duurder zijn, als je geluk hebt minimaal 100 euro per persoon inclusief bagage, maar die schatting is eigenlijk niet realistisch, daarnaast moet je dan nog steeds vervoer organiseren van en naar de luchthaven.

    Hoewel goed te doen een bus voor een lange afstand, daar dacht ik de laatste keer van Utrecht naar Barcelona ook anders over. (Zo erg dat ik terug ben gaan vliegen op eigen kosten).
    Weet jij tourbedrijven aan te bevelen?
    x
      zondag 11 oktober 2009 @ 19:17:31 #22
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73583314
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:

    [..]

    650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
    Dan wacht je toch gewoon lekker een half jaar. En dan elke dag naar die tarieven gaan zitten kijken en gaan zitten stressen als ze weer omhoog gaan. Als je ziet wat de tarieven voor intercontinentale vlichten in het algemeen vanaf Schiphol nu doen, is 750 euro voor een nu te plannen vakantie in augustus volgend jaar gewoon een goede prijs. Maar je kunt er natuurlijk altijd op gokken dat het nog goedkoper wordt met het risico dat er, of geen ticket te koop is ofdat het stervens duur is. Of natuurlijk dat het 100 euro goedkoper wordt.

    Maar je hoeft het niet met me eens te zijn. Ik zei uitsluitend wat ik zou doen.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_73601958
    Hallo, een paar vragen,

    Ik vlieg over twee weken volgende route:

    Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)

    Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd? En hoe zit het met het ticket.Wordt die dan bij begin voor de hele route uitgeprint zodat ik alleen naar de andere gate moet lopen als ik in Madrid en Santiago aankom? Jullie zien het, ik heb nul ervaring met aansluitende vluchten.

    Een andere vraag is dat op mijn e-ticket staat dat ik mijn terugvlucht vanuit Santiago drie dagen voor vertrek ter plaatse moet herbevestigen.Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.Is dat nieuw?
    pi_73652504
    Ik heb een ticket geboekt bij BMI. Nu ben ik door hen overgeplaatst op een KLM vlucht. Krijg ik nu nog wel de miles op mijn Staralliance kaart? Of kan ik nu alleen miles van KLM krijgen?
      Moderator dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:31:44 #25
    45833 crew  Fogel
    pi_73653273
    Met een beetje mazzel kan je bij beiden de punten krijgen
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73704974
    Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?

    Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.

    Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
    pi_73705046
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef elsterno het volgende:
    Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?

    Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.

    Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
    Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
    Honey ! Take me drunk, i am home !
    pi_73706417
    Hier ook een vraagje:

    Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.

    Hoor het graag van een kenner!
    ----> Est. 1913 <----
      donderdag 15 oktober 2009 @ 12:37:32 #29
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73709893
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
    Hier ook een vraagje:

    Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.

    Hoor het graag van een kenner!
    Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      donderdag 15 oktober 2009 @ 12:40:07 #30
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73709970
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:

    [..]

    Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
    Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
      Moderator donderdag 15 oktober 2009 @ 12:49:15 #31
    45833 crew  Fogel
    pi_73710274
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
    NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73713042
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef buzz1291 het volgende:

    [..]

    Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
    Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)

    Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73722422
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
    Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
    Het mag wel, maar je moet dan wel voor die 26 kilo bijbetalen a 40 euro de kilo...
      donderdag 15 oktober 2009 @ 20:03:16 #34
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_73725353
    quote:
    Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
    Hallo, een paar vragen,

    Ik vlieg over twee weken volgende route:

    Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)

    Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd?
    Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 20:05:37 #35
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_73725427
    Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_73726972
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 20:05 schreef flipsen het volgende:
    Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
    Als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat én je zeker weet dat het niet net paas, voorjaars, hemelvaarts of pinkstervakantie is, kun je het beste 6-8 weken voor vertrek nog eens kijken.

    Als je echt ergens naar toe wil, dan zou ik gewoon nu boeken voor een prijs die jou bevalt en niet meer later terugkijken.
    pi_73728553
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 20:03 schreef flipsen het volgende:

    [..]

    Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
    Omdat ik met een vriend in Mendoza heb afgesproken en het met het vliegtuig het snelst gaat.Tenminste als ik hem haal. Nou ik had nog contact opgenomen met cheaptickets en die geven aan dat het voldoende is volgens de maatschappij.Ik ben benieuwd.
      donderdag 15 oktober 2009 @ 21:21:29 #38
    16918 flipsen
    Argentinie-specialist!
    pi_73728940
    Die vriend van je is toch niet de bekende Nederlandse oplichter in Mendoza he? Ik ga er maar vanuit van niet. En in dat geval, mocht je deze gast tegenkomen, maak eens een foto
    Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
    pi_73729094
    Ik hoop het niet. Zijn portemonnee werd laatst ook gerold.Maar als ik hem zie maak ik foto's.
    pi_73731168
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef WillyML het volgende:

    [..]

    Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)

    Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
    Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
    Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.

    Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
    pi_73739591
    quote:
    Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef ozzietukker het volgende:

    [..]

    Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
    Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.

    Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
    Wat lastig allemaal Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord! Reservering is gewoon gemaakt bij een D-reizen vakantiewinkel. Heb wel een eticket gekregen, maar dat maakt niet veel uit volgens mij...
    Oja de reis gaat naar New York.
    ----> Est. 1913 <----
    pi_73782803
    Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html

    Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
      zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:41:38 #43
    267333 buzz1291
    Never a dull moment
    pi_73787856
    quote:
    Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef jaco het volgende:
    Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html

    Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
    De KLM Business Lounge is volgens mij van vanaf 4:30 uur geopend.
    2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
    pi_73794785
    Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
    Dit is het vluchtschema:

    Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
    Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40

    Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?

    En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?

    En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?

    Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
    "Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."

    Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?

    Alvast bedankt voor het antwoorden

    [ Bericht 0% gewijzigd door rosey op 18-10-2009 01:06:30 (typfoutje) ]
      zondag 18 oktober 2009 @ 10:01:02 #45
    64459 ozzietukker
    no worries mate
    pi_73798859
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
    Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
    Dit is het vluchtschema:

    Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
    Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40

    Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?

    En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?

    En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?

    Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
    "Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."

    Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?

    Alvast bedankt voor het antwoorden
    Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.

    1 uur en 40 minuten is in principe genoeg, ook op Charles du Gaulle airport, hoewel daar lange rijen kunnen staan.

    Mocht er vertraging zijn, wordt je overgeboekt, je hoeft dan zelf geen nieuw vliegticket te kopen, nu is het wel zo dat in principe wordt gekeken of de vlucht in een boeking is gemaakt, want als je e.e.a. los van elkaar hebt geboekt dan geldt die garantie niet.
    Daarnaast, je wordt overgeboekt, mits er plaats is, anders kom je op de wachtlijst.

    Waarom boek je geen rechtstreekse vlucht? Of een vlucht vanaf Dusseldorf naar New York, ik kan mij nou niet voorstellen dat het zoveel goedkoper is via Parijs. (KLM, DELTA, NW, Continental vliegen in ieder geval vanaf Amsterdam, en vanaf Brussel zijn er ook legio mogelijkheden).

    Vliegticketverzekering is de grootste onzin die er bestaat. Waarom? Omdat net de maatschappijen waar je zo'n vliegticketverzekering nodig zou hebben steeds zijn uitgesloten, denk aan Al Italia, wijlen Sky Europe etc. Lees de voorwaarden er maar op na.
    Ja, dat is leuk zo'n verzekering welke je verzekerd tegen solide maatschappijen....

    En dan nog iets.. cheaptickets.nl zou ik mijden met boeken, zij berekenen dossierkosten (logisch ze moeten ook wat verdienen, hoewel hun dossierkosten relatief hoog zijn, maar ook een niet bestaande customer service tax...

    Kijk ook eens bij www.vliegticketskopen.nl (boekingsengine van atp.nl) of via www.travelstreet.com, waar je de diverse reisburo's kunt selecteren die via deze boekingsengine werken.
    RTFM
    Zo niet? Dan toch!
    Nawie, just Nawie!
    TWENTE KAMPIOEN.
      Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 11:18:27 #46
    45833 crew  Fogel
    pi_73799931
    Nog beter kan je bij de airline zelf kopen. Als je besluit je vlucht te annuleren, kan je dan tenminste nog de taxes terugvragen. Boek je via een van de genoemde sites, berekenen ze al snel 45¤++ om de belasting voor je terug te vragen bij de airline (want dat mag je niet direct doen omdat je via een reisbureau geboekt hebt...).
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_73801494
    We willen voor 5 dagen naar New York gaan en we wonen bijna naast Schiphol (half uurtje rijden of treinen). Als we langer zouden gaan, zou ik wel kijken naar vertrek op Dusseldorf of Brussel hoor, maar ik heb nu een ticket gevonden voor 300 euro en dat lijkt mij een mooie prijs. Plus dat de aankomst in New York ook lekker vroeg is op de 1e dag en de terugvlucht om 18:00 uur is vanuit New York. Ik dacht goede vliegtijden, waarmee je niet veel tijd in New York verliest en voor een nette prijs!

    Ik zal nog even op de andere links kijken, maar het lijkt mij dat daar ook wel boekingskosten bijkomen? Ik zag ook nog een advertentie staan in het tijdschrift Colombus, als je daar lid van bent krijg je 25 euro korting bij cheaptickets (jaarabbonement kost 15 euro geloof ik) Die wou ik ook gaan gebruiken
    pi_73814844
    quote:
    Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
    Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
    Niet per definitie hoor
    pi_73872584
    Ik vertrek over twee weken voor een paar daagjes Kopenhagen vanaf Dusseldorf (PSV ).

    Heeft iemand ervaring met het boeken van een parking? Schijnt een optie te zijn waarbij je vele malen goedkoper uitbent dan de gewone parkeerplaats.

    Tips?

    Verder heb ik een vraag over de e-tickets die je moet meenemen. Zijn dat gewoon de uitgeprintte mails ? En moet je je daarmee melden bij een balie ?!?

    Tnx voor de hulp.
    U MAD?
    pi_73872749
    quote:
    Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:

    [..]

    650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
    Ja daar twijfel ik nu ook over. Die met VA heb ik ook gezien. Alleen de collega van mijn vrouw heeft in mei geboekt voor september, retour AMS - LAX voor 420 euro.

    Ik kan alleen vliegen op zaterdag de 20ste. Waar ik aan zit te denken is om vrijdagavond naar Londen te vliegen en dan za ochtend een vlucht vanaf Londen naar LA, dan kom ik tegen de middag aan op zaterdag. Vlieg ik pas zaterdag, kom ik pas zaterdagavond laat aan.
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')