Naar Warschau vliegt vanalles, dat scheeltquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:54 schreef richbitch het volgende:
[..]
Oke dat is al hele nuttige informatie! (we zijn net gestart met de voorbereiding vandaar).
Ik zie dat jij al heel veel hebt gereisd, als we met 'n man of 25 naar Polen gaan (zeg Warschau).. op hoeveel moeten we dan netto rekenen, of is dat heel erg verschillend per periode etc.? Vertrekperiode is rond eind april..
Superbedankt!
En antwoord:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk), derhalve een tvp!
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:58 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ik heb al wat groepsreizen georganiseerd en kan je aanraden of met Germanwings of met AirBerlin te vliegen. Het probleem bij groepsreizen bij ons was vaak het verzamelen van de namen en andere gegevens, wat pas later gebeurde dan het daadwerkelijke boeken. Bij de genoemde maatschappijen kun je tot, geloof ik, 2 weken vantevoren de namen doorgeven en zelfs het aantal wijzigigen. Zij hebben allebei overigens ook erg goede aanbiedingen naar Oost-Europa. Vorig jaar ben ik met Germanwings naar Warschau gevlogen en dat beviel erg goed. Let er wel op dat je dan vanaf Keulen/Bonn vliegt en dat je daar dus ook moet komen (waarschijnlijk per bus/auto). Als je nog vragen hebt, hoor ik het wel .
Er is niet echt een goedkope periode, wel duurdere, zoals de vakantietijden bijvoorbeeld rondom Pasen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk)
Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAXquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:17 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag. Eind augustus 2010 gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar Californië. Wanneer kunnen we het beste boeken? Bij reisbureau's zeggen ze altijd zo lang mogelijk van te voren voor de beste prijzen, vrienden van ons hebben in juni geboekt voor september en waren bijna de helft goedkoper uit als 11 maanden voor vertrekdatum.
Richbitchquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:05 schreef richbitch het volgende:
Ik dacht dat vliegen zo goedkoop was? Ik krijg geen retourtje naar Polen (vanaf schiphol/dusseldorf/keulen) onder de 150,-.. schade !
Met een grote groep zou ik het niet doen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:53 schreef richbitch het volgende:
Is het een beetje te doen om eerst te treinen naar Dusseldorf (1,5uur) daarna verder met RyanAir richting Polen.. iemand wel eens gedaan? Of is dat een afknapper..
Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleen . De meesten zijn arme studenten .quote:
Jep 70km idd..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 08:00 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Ik denk dat ze Weeze bedoelen. Bij Boxmeer de grens over en dan rechts.
Ryanair heeft af en toe een wat vreemd gevoel voor geografie
30man?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 07:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Met een grote groep zou ik het niet doen.
Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:02 schreef richbitch het volgende:
[..]
Voor mij is 't geen probleem.. maarja ik reis niet alleen . De meesten zijn arme studenten .
[..]
Jep 70km idd..
[..]
30man?
Hier heb ik wat aan.. maar bedoel je dan busjes of een bus+chauffeur?quote:Op zondag 11 oktober 2009 11:55 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met 30 man zal ik niet eens overwegen om te vliegen, naast dat Ryanair voor tickets voor 30 personen echt niet allemaal goedkope tickets heeft, scheelt het niet eens zoveel tijd, met 30 man kan je gewoon beter een bus huren om helemaal naar Polen te rijden, hoef je niet in te checken op een vliegveld, niet in de rij te staan bij de beveiliging, en hoewel de reis opzich lang duurt niet heel veel langer met het vliegtuig.
Heerlijk getal, dertigquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:53 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou als ik zie dat je nu BA kunt boeken voor minder dan 750 euro in augustus 2010, dan zou ik niet twijfelen en die vlucht gewoon boeken. Als de economische omstandigheden niet wijzigen zal het nooit veel goedkoper worden voor een retour AMS-LAX
30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef DutchTrain het volgende:
Een bus met chauffeur kost je rond de 1000 euro per dag. Is alleen voordelig als je de hele bus vol krijgt met 50-60 man. 30 is net te weinig voor een grote bus en teveel om met 3 kleinere busjes te gaan rijden, of 5 te veel om op een normale manier te boeken bij een airline.
Zal aan de maatschappij & afstand liggen denk ik dan... voor een ticket die ik heb gekocht in mid-september betaal je nu 3.5x zo veel (en dat is nog de goedkoopste).quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper
Weet jij tourbedrijven aan te bevelen?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
30 is juist wel te doen op een normale grote bus, goed, je hebt inderdaad ook bussen met een economy klasse opstelling, maar er zijn er ook met 30 a 40 stoelen per bus, en dan is dat prima te doen zo'n bus.
En je kan bedrag huur voor de bus delen door 30, en daarnaast zal vliegen altijd duurder zijn, als je geluk hebt minimaal 100 euro per persoon inclusief bagage, maar die schatting is eigenlijk niet realistisch, daarnaast moet je dan nog steeds vervoer organiseren van en naar de luchthaven.
Hoewel goed te doen een bus voor een lange afstand, daar dacht ik de laatste keer van Utrecht naar Barcelona ook anders over. (Zo erg dat ik terug ben gaan vliegen op eigen kosten).
Dan wacht je toch gewoon lekker een half jaar. En dan elke dag naar die tarieven gaan zitten kijken en gaan zitten stressen als ze weer omhoog gaan. Als je ziet wat de tarieven voor intercontinentale vlichten in het algemeen vanaf Schiphol nu doen, is 750 euro voor een nu te plannen vakantie in augustus volgend jaar gewoon een goede prijs. Maar je kunt er natuurlijk altijd op gokken dat het nog goedkoper wordt met het risico dat er, of geen ticket te koop is ofdat het stervens duur is. Of natuurlijk dat het 100 euro goedkoper wordt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:40 schreef elsterno het volgende:
Wie weet hoeveel bagage ik nu echt mag meenemen naar New York?
Wij vliegen met NWA, North West Airlines. In ons boekingsdossier van D-Reizen lees ik max. 20 kg, maar als ik op de site van NWA zelf kijk dan lees ik 23 kg.
Iemand ervaring hiermee? Heenweg zal wel lukken, maar als ik terug kom met alle geshopte kleren wil ik liever niet nog eens bijbetalen voor overgewicht .
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 10:41 schreef WillyML het volgende:
Hier ook een vraagje:
Wij hebben geboekt met D-reizen naar New York, met Delta zouden we vliegen. De vlucht wordt nu (zie ik op mijn E-ticket) uitgevoerd door KLM. Is er nu een mogelijkheid om online in te checken? De één zegt dat dit wel kan, ander weer niet.
Hoor het graag van een kenner!
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 09:43 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het officiele gewicht staat op je E-ticket. Mijn ervaring is, als 20 kg. de grens is, men tot een kilootje of 23 niet al te moeilijk doet. Doet men het toch kun je wat bagage overhuizen in je handbagage.
NWA heeft nu blijkbaar een 1pc beleid. Ik had een week of twee een boeking via NWA van Amsterdam-Detroit waar in de bevestiging stond dat ik 1pc mee mocht nemen, maar het reisbureau heeft na mijn vraag of dat wel klopte deze boeking veranderd naar KLM (operated by NWA) en nu mag ik 2pc meenemen. Zelfde prijs, zelfde vliegtuig, maar andere baggagevoorwaarden omdat het via een partner (KLM) is geboekt ipv direct (NWA).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:37 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Als je KL vluchtnummer uit 4 cijfers bestaat wordt de vlucht dus door Delta (of een NWA toestel) uitgevoerd. met drie cijfers is het een KLM vlucht in een KLM toestel. En die 767's die Delta gebruikt op deze route zijn redelijk krap, maar wel met all leather bekleding.
Het mag wel, maar je moet dan wel voor die 26 kilo bijbetalen a 40 euro de kilo...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 12:40 schreef buzz1291 het volgende:
Naar Amerika is het nog steeds 2 pc beleid. En dat huodt dus in dat je 2 koffers van elk maximaal 23 KG per persoon mee mag nemen. Dus niks 20 kg max.
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...quote:Op maandag 12 oktober 2009 09:20 schreef Terpentin07 het volgende:
Hallo, een paar vragen,
Ik vlieg over twee weken volgende route:
Frankfurt->Madrid->Santiago (Chili)->Mendoza (Argentinië)
Nu heb ik te horen gekregen dat de overstaptijd van Santiago naar Mendoza nog maar 45 minuten is en ben ik erg bang om de vlucht niet te halen.Iemand ervaring met zo weinig overstaptijd?
Als het je niet uitmaakt waar je naartoe gaat én je zeker weet dat het niet net paas, voorjaars, hemelvaarts of pinkstervakantie is, kun je het beste 6-8 weken voor vertrek nog eens kijken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:05 schreef flipsen het volgende:
Een ander vraagje... Zeer waarschijnlijk willen mijn aanstaande (Arg) vrouw en ik naar Europa, ergens in april/mei. Wanneer is het handig om tickets aan te schaffen, nu al of even wachten op leuke RyanAir aanbiedingen enzo?
Omdat ik met een vriend in Mendoza heb afgesproken en het met het vliegtuig het snelst gaat.Tenminste als ik hem haal. Nou ik had nog contact opgenomen met cheaptickets en die geven aan dat het voldoende is volgens de maatschappij.Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 20:03 schreef flipsen het volgende:
[..]
Waarom wil je in Godsnaam van Santiago naar Mendoza vliegen?!? Kijk eens op de kaart Er is een prachtige busrit (bijvoorbeeld met www.andesmar.com), veel leuker toch zeker? Overigens denk ik dat 45 wel aan de krappe kant is, ook voor je bagage...
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef WillyML het volgende:
[..]
Volgens vrouwtje van D-reizen werd ie uitgevoerd door een KLM Boeing 777-300. (vluchtnummer begint wel weer met DL = DL9348)
Maar is het dan wel of niet mogelijk om via internet vooraf in te checken?
Wat lastig allemaal Maar in ieder geval bedankt voor je duidelijke antwoord! Reservering is gewoon gemaakt bij een D-reizen vakantiewinkel. Heb wel een eticket gekregen, maar dat maakt niet veel uit volgens mij...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 22:10 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Indien je bij KLM boekt en je vluchtnummer bestaat uit 3 cijfers dan is dit een KLM toestel, als je bij KLM boekt en je zit in een Delta toestel bestaat je vluchtnummer uit 4 cijfers.
Omgekeerd geldt hetzelfde, als je bij Delta boekt en je zit in een Delta toestel bestaat dat vluchtnummer ook uit 3 cijfers, en mocht je in een KLM toestel terecht komen bestaat deze weer uit 4 cijfers, aangezien dat over het algemeen voor codesharing geldt.
Nu jouw vraag over online inchecken, dat hangt ervan af hoe de reservering is gemaakt, in principe zou je in kunnen loggen met het reserveringsnummer in het systeem om online in te checken, maar soms werkt dat weer niet. (Is ook afhankelijk van de bestemming).
De KLM Business Lounge is volgens mij van vanaf 4:30 uur geopend.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:37 schreef jaco het volgende:
Ik vertrek heel vroeg in de ochtend vanaf Schiphol. Om een uur of 5 am wil ik door de douane gaan. Hierna wil ik een broodje eten en wat koffie drinken. Ik probeer uit te vinden of er dan al iets open is in de vertrekhal en kom via het WWW alleen maar tegenstrijdige berichten tegen, bijv: http://www.telegraaf.nl/r(...)ol_slaapt_uit__.html
Weet iemand (met zekerheid) of je om 5 uur s'ochtends kunt ontbijten in lounge 2 ? Het is na de herfstvakantie en ik weet al dat er op Schiphol Plaza 24/7 zaken open zijn, maar ik ga liever eerst door de douane als het druk is.
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.quote:Op zondag 18 oktober 2009 01:05 schreef rosey het volgende:
Ik wil graag een vliegticket boeken naar New York met een overstap op Parijs, Charles de Gaulle. Ik heb nog nooit zo lang en met overstap gevlogen dus ik heb een paar vraagjes!
Dit is het vluchtschema:
Amsterdam - Parijs,Charles de Gaulle KL 1229 08:00 09:25
Parijs,Charles de Gaulle - New York,JF Kennedy Intl ny AA 45 11:05 13:40
Is deze overstaptijd van 1 uur en 40 minuten voldoende op Parijs?
En mocht het KLM vliegtuig vanuit Amsterdam vertraging hebben, zodat ik de aansluiting op het American Airlines vliegtuig mis, hoe zit het dan met het ticket? Wordt het dan automatisch kosteloos overgeboekt naar een latere vlucht of moet ik zelf een nieuw ticket kopen?
En hoe zit het met de koffers? Worden deze automatisch doorgestuurd, of moet ik deze ophalen bij de band in Parijs en weer afgeven om ze naar New York te laten vliegen?
Bij het boekingsscherm van cheaptickets krijg ik bij het ticket de volgende "tip" in beeld:
"Tip: Sluit bij je boeking een vliegticketverzekering af! Op deze manier bescherm je jezelf tegen een faillissement van een luchtvaartmaatschappij. Voor slechts 6 euro per ticket sluit je de verzekering af. Mocht de luchtvaartmaatschappij waarmee je vliegt dan toch failliet gaan, ontvang je het volledige bedrag terug tot een maximum van 1500 euro per verzekerde per ticket."
Is het verstandig/nodig om deze verzekering erbij af te sluiten of zit zo'n verzekering al ergens anders bij in? De terugvlucht is met Iberia.. Van KLM en American Airlines zou je niet denken dat ze zo 1 2 3 omvallen en dat je dan je geld kwijt bent, maar van Iberia zou ik het niet weten eigenlijk?
Alvast bedankt voor het antwoorden
Niet per definitie hoorquote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Ja daar twijfel ik nu ook over. Die met VA heb ik ook gezien. Alleen de collega van mijn vrouw heeft in mei geboekt voor september, retour AMS - LAX voor 420 euro.quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:05 schreef Euc- het volgende:
[..]
650 met Virgin Atlantic, daarbij ben ik het niet met je eens over het nu boeken. In mijn ervaring is het naarmate je dichterbij komt altijd goedkoper, tenminste zo was het altijd naar mijn bestemmingen. Vorig jaar Juli een retourtje SFO voor 380 euro geboekt met vertrek in Augustus, toevallig ook met VA,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |