Je hebt hem door. Je hoeft namelijk geen BTW te betalen aangezien je de sigaretten niet in Nederland rookt. Er staat ook altijd op de bon of het stickertje dat je de sigaretten mag pas na take off mag openen.quote:Op zaterdag 19 september 2009 08:34 schreef Fogel het volgende:
[..]
, dus als de regel is dat tax-free aankopen van Schiphol niet Nederland in mogen, dan gaat dat het niet worden.
Maar, mag bv wel een slof sigaretten uit de VS meenemen en die in Amsterdam aan iemand geven?
Ik koop eigenlijk nooit sigaretten, maar aangezien ik zo ruim de tijd heb bij mijn overstap dacht ik dat ik dan net zogoed iemand in Amsterdam goedkoper een langzame zelfmoord kan laten plegenquote:Op zaterdag 19 september 2009 08:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je hebt hem door. Je hoeft namelijk geen BTW te betalen aangezien je de sigaretten niet in Nederland rookt. Er staat ook altijd op de bon of het stickertje dat je de sigaretten mag pas na take off mag openen.
De slof sigaretten uit de VS wordt dan ook niet in de VS genuttigd dus mag je in Nederland wel aan iemand geven.
Je aanname is bijna correct, je mag wel degelijk voor iemand in Nederland op Schiphol sigaretten tax free kopen, alleen moet je na de aankoop officieel eerst een vlucht buiten het Schengengebied gemaakt hebben. Maar je mag deze sigaretten natuurlijk ongeopend laten en op de terugweg gewoon meebrengen, en wat je er dan mee doet mag je zelf weten, is namelijk door de douane niet te controleren.quote:Op zaterdag 19 september 2009 07:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Als ik het goed begrijp is je schema als volgt:
Aankomst uit de VS
Spullen kopen, en in een bagagelocker, mee in Amsterdam mag zeker niet, of men erachter komt is een tweede ?
Amsterdam in
Paar uur later terug naar Schiphol en meer spullen kopen
Zoiets ? Nummertje 2 mag dus niet. Waarom kom je dan niet eerder terug uit Amsterdam om al je taxfree in te slaan ?
Basisregel is dat je taxfree mag inkopen die niet in Nederland geconsumeerd worden. Dus als je bijvoorbeeld voor iemand in Amsterdam sigaretten gaaat meenemen mag dat niet.
Ik meen dat een vlucht binnen het Schengengebied ook al volstaat. Hoe moet ik anders de 'pick up on return' service plaatsen: http://www.schiphol.nl/Wi(...)lenBijTerugkomst.htmquote:Op zaterdag 19 september 2009 12:53 schreef ozzietukker het volgende:
Je aanname is bijna correct, je mag wel degelijk voor iemand in Nederland op Schiphol sigaretten tax free kopen, alleen moet je na de aankoop officieel eerst een vlucht buiten het Schengengebied gemaakt hebben.
Binnen de EU kan je geen "echte" tax-free artikelen kopen, vandaar dat er twee prijzen bij sigaretten en drank staan, EU en non-EU.quote:Op zaterdag 19 september 2009 15:31 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik meen dat een vlucht binnen het Schengengebied ook al volstaat. Hoe moet ik anders de 'pick up on return' service plaatsen: http://www.schiphol.nl/Wi(...)lenBijTerugkomst.htm
Geldig voor alle vluchten binnen de Europese Unie.
Noorwegen ligt er toch buiten? En alle prijzen zijn toch overal lager dan daar?quote:Op zaterdag 19 september 2009 17:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Binnen de EU kan je geen "echte" tax-free artikelen kopen, vandaar dat er twee prijzen bij sigaretten en drank staan, EU en non-EU.
Klopt, voor vluchten (of andere transportmiddelen) richting Noorwegen kun je inderdaad taxfree je slag slaan...quote:Op zaterdag 19 september 2009 18:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Noorwegen ligt er toch buiten? En alle prijzen zijn toch overal lager dan daar?
Klopt, Noorwegen is geen deel van de EU en dus kan je op Schiphol dingen voor het goedkopere tarief kopen. En inderdaad, al zou ik tabak of alcohol gewoon in de winkel kopen in Nederland, dan is het inderdaad nog steeds goedkopen dan in Noorwegen. Maar dat was de vraag dus niet, iemand uit Amsterdam kan ook zelf dingen in de slijter of bij de tabakwinkel kopen natuurlijkquote:Op zaterdag 19 september 2009 18:31 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
Noorwegen ligt er toch buiten? En alle prijzen zijn toch overal lager dan daar?
Als echt alles meezit, dan wel ja.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Fogel het volgende:
Is 1u25 genoeg tijd om op Minneapolis door de douane te komen en over te stappen (Amsterdam-Minneapolis-Chicago)?
Dat gaat heel krap worden, in ieder geval kan je daar van niemand zekerheid overkrijgen. Als je geen zin hebt in veel gestress met het risico dat je je aansluiting toch niet redt, zou ik zeker kijken of je een latere vlucht kunt nemen. Laatste keer dat ik een aansluiting had waar het er om zou spannen of ik deze zou redden, werd ik vanwege mijn gejaagde en gespannen houding er tussen uit gepikt, en was de kans om de vlucht te halen meteen verkeken.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Fogel het volgende:
Is 1u25 genoeg tijd om op Minneapolis door de douane te komen en over te stappen (Amsterdam-Minneapolis-Chicago)?
Als het ticket met die overstap werd aangeboden dan moet het normaalgesproken lukken. Ik ben eenmaal op het vliegveld Minneapolis-St Paul overgestapt en toen viel me op dat het een relatief nieuwe en efficient ingerichte luchthaven was. Het is de grootste hub van Northwest Airlines (ik zag zelfs geen vliegtuigen van andere maatschappijen). De luchthaven is er op ingericht dat de meeste passagiers arriveren om over te stappen.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Fogel het volgende:
Is 1u25 genoeg tijd om op Minneapolis door de douane te komen en over te stappen (Amsterdam-Minneapolis-Chicago)?
Dit is mijns inziens zinloos. Zou je dit dan aan die 'wegwijzers' willen vragen ? Die hebben hun instructies. Je verliest dan alleen maar tijd omdat de rij groter wordt terwijl je die discussie aan gaat.quote:Op maandag 21 september 2009 11:46 schreef Blik het volgende:
Je kunt in ieder geval altijd voorrang vragen bij de immigratie vanwege een korte overstap, met een beetje geluk hoef je dan in ieder geval niet lang bij de immigratie te wachten.
Wie zegt dat je een uitgebreide discussie aan moet gaan? Ik heb het gewoon over vriendelijke vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Bij een nee sluit je gewoon rustig aan in de rij. Laatste wat je moet doen is stennis schoppen.quote:Op maandag 21 september 2009 12:12 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is mijns inziens zinloos. Zou je dit dan aan die 'wegwijzers' willen vragen ? Die hebben hun instructies. Je verliest dan alleen maar tijd omdat de rij groter wordt terwijl je die discussie aan gaat.
Immigration is jou niets verplicht. Het enige wat je daar doet, is aansluiten in de rij, wachten op je beurt en de vragen beantwoorden die ze stellen. Als je op welke manier dan ook de aandacht trekt, wordt de kans groot dat ze je eruit pikken voor extra kontrole. Een onverhoopte vertraging bespreek je na de Immigration en Customs met je luchtvaartmaatschappij.
Dat lukt wel. Ik vlieg wel vaker op MSP met een connection naar Denver. Als je Delta-NWA vliegt, is het relatief rustig bij de immigration. En security check heb je dus niet bij een overstap op een binnenlandse vlucht. En vergeet ook niet dat die vlucht meestal 3 kwartier korter duurt dan de schema tijd.quote:Op maandag 21 september 2009 11:03 schreef Fogel het volgende:
Is 1u25 genoeg tijd om op Minneapolis door de douane te komen en over te stappen (Amsterdam-Minneapolis-Chicago)?
Dit is niet meer altijd, had van de zomer een overstap op Atlanta en hoefde toen de tassen niet op te halen. Als je het wel moet doen, geldt het voor iedere bestemming binnen of buiten de US.quote:Op donderdag 24 september 2009 12:55 schreef WimTol het volgende:
Ik weet dat je bij een overstap in Amerika zelf je bagage moet 'reclaimen' en gelijk weer moet inleveren waarna je op je volgende vlucht wacht. Maar geldt dit alleen als je volgende (eind)bestemming ook in Amerika ligt? Of is dit ook als je door vliegt naar een ander land?
Ligt aan de luchthaven. Net als dat sommige luchthaven bij vertrek een machine hebben staan om je groene papiertje in te stoppen en bij andere luchthavens de baliemedewerker het voor je doet. Even op de site kijken van de luchthaven en goed opletten op de omroep in het vliegtuigquote:Op donderdag 24 september 2009 13:00 schreef WimTol het volgende:
He jij hebt een Lonely Planet te koop!
Dat het niet meer altijd hoeft, waar heeft dat mee te maken? Airline? Vluchthaven? Willekeurig? Mijn betrouwbare gezicht?
Ik vloog met Delta op Atlanta (en ging door naar Panama, vandaar dat die LP niet gebruikt is ). De tassen werden dus gewoon doorgelabelled. Die groene kaart is geen probleem, had ik precies hetzelfde.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef WimTol het volgende:
Ok, ik zie dan t.z.t. of dat ook voor Houston geldt. Moet nog boeken, zal wel iets bij staan.
Die groene kaart wordt ook nog een probleem. Bij mijn laatste bezoek aan Amerika heb ik die niet ingeleverd. Zal ik nu te boek staan als illegaal in Amerika
Je mag de groene kaart ook gewoon invullen hoor Lekker dubbelopquote:Op donderdag 24 september 2009 14:26 schreef WimTol het volgende:
Ik ze dat de groene kaart ook is vervangen door de ESTA. Dat scheelt weer. Wel vervelend dat je ze;fs voor een overstap zo'n ESTA moet invullen...
Welnee. Ik bemerkte de laatste keer dat dat groene kaartje ook nog in mijn paspoort zat toen ik terug in Nederland was. Vorige week geen enkel probleem om the Land of Hope and Glory weer binnen te komen.quote:Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef WimTol het volgende:
Ok, ik zie dan t.z.t. of dat ook voor Houston geldt. Moet nog boeken, zal wel iets bij staan.
Die groene kaart wordt ook nog een probleem. Bij mijn laatste bezoek aan Amerika heb ik die niet ingeleverd. Zal ik nu te boek staan als illegaal in Amerika
dat heeft te maken met het feit dat het een overgangsfase is.... gaat vanzelf wegquote:Op donderdag 24 september 2009 14:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Je mag de groene kaart ook gewoon invullen hoor Lekker dubbelop
Het is de bedoeling dat je de groene kaart alsnog per post terugstuurt. Op deze webpage, vind je het adres en de instructies: http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.htmlquote:Op donderdag 24 september 2009 13:06 schreef WimTol het volgende:
Ok, ik zie dan t.z.t. of dat ook voor Houston geldt. Moet nog boeken, zal wel iets bij staan.
Die groene kaart wordt ook nog een probleem. Bij mijn laatste bezoek aan Amerika heb ik die niet ingeleverd. Zal ik nu te boek staan als illegaal in Amerika
Die kaart zat in mijn vorige paspoort, die heb ik dus niet meer. Ik merk het wel, ik verwacht geen problemen.quote:Op zaterdag 26 september 2009 20:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat je de groene kaart alsnog per post terugstuurt. Op deze webpage, vind je het adres en de instructies: http://amsterdam.usconsulate.gov/i94_inppt_dutch.html
Dat is het officiele antwoord. Ik heb zelf al van meerdere Nederlanders gehoord dat ze het terugsturen hebben nagelaten en toch zonder problemen opnieuw de grens overkwamen. Je kan het dus ook laten zitten en er het beste van hopen. Ik zou de oude groene kaart in dat geval wel ergens in je handbagage stoppen.Dan kan je die nog tonen als hierover toch gezeur ontstaat bij immigration.
Op de pagina die je zelf linkt, staat een icoon met 'ac power'. Als je daarop klikt dan krijg je uitleg waaruit blijkt dat het om een 'gewoon' stopkontakt gaat die zowel Europese als Amerikaanse pluggen accepteert.quote:Op maandag 28 september 2009 13:29 schreef Fogel het volgende:
Heeft iemand ervaring met power ports? Ik heb op een NWA A330-300 stoel 16A toegewezen gekregen en zie op seatguru dat er een powerport aanwezig is. Is dat een normaal stopcontact of moet je een of andere convertor kopen/huren/lenen aan boord?
Nee, als je daarop klikt krijg je de melding "World Business Class features regular AC power in every seat." en ik vlieg geen WBC. En als je dan op de link eronder klikt zie je hetzelfde symbool gebruikt worden voor "Laptop Power Port Type: AC Power", "Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power" en "Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power" en dus wordt ik niks wijzer van dat symbool voor gebruik in economy.quote:Op maandag 28 september 2009 17:18 schreef jaco het volgende:
[..]
Op de pagina die je zelf linkt, staat een icoon met 'ac power'. Als je daarop klikt dan krijg je uitleg waaruit blijkt dat het om een 'gewoon' stopkontakt gaat die zowel Europese als Amerikaanse pluggen accepteert.
Je zou voor alle zekerheid een fysieke 'europese naar amerikaanse' converter kunnen kopen (een paar euro bij de electro zaak). Dan zit je in het vliegtuig zeker goed, maar ook in het hotel.
Het gaat om de tekst onder het stekkertje.quote:Op maandag 28 september 2009 17:37 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee, als je daarop klikt krijg je de melding "World Business Class features regular AC power in every seat." en ik vlieg geen WBC. En als je dan op de link eronder klikt zie je hetzelfde symbool gebruikt worden voor "Laptop Power Port Type: AC Power", "Laptop Power Port Type: Cigarette DC Power" en "Laptop Power Port Type: EmPower® DC Power" en dus wordt ik niks wijzer van dat symbool voor gebruik in economy.
over het algemeen kan je er van uit gaan dat als business ze heeft dat economy dat niet heeftquote:Op maandag 28 september 2009 20:41 schreef jaco het volgende:
[..]
Het gaat om de tekst onder het stekkertje.
Je kunt er trouwens wel van uit kunt gaan dat als de business class AC Power heeft, dat de economy class dan dezelfde heeft.
En toch worden ze af en toe afgepakt (vooral als er een kleine vijl aan zit). Gelukkig kosten die dingen bijna niks om te vervangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:16 schreef Knuffelzacht het volgende:
zolang het mesje vast zit in het mesje mag hij gewoon mee. Je hebt nog van die ouderwetse scheersetjes met losse mesjes (dus niet van die kopjes maar alleen het scheer gedeeltje) die worden af gepakt. Nagelschaartjes mogen volgens de EU richtlijnen mee.
vast niet in nederland aangezien mijn collega's dat werk doen en ik ook af en toequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
En toch worden ze af en toe afgepakt (vooral als er een kleine vijl aan zit). Gelukkig kosten die dingen bijna niks om te vervangen.
prutsers daarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:38 schreef Fogel het volgende:
Nee, in Frankfurt en Brussel is het me overkomen.
Ach, ik ga er niet over in discussie zelfs al ben ik het niet met hun beslissing eens, is me de moeite niet waard.quote:
In Duitsland zijn ze inderdaad relatief grondig qua beveiligingscontrole, ze leven daar echt de regels stipt na, tot het belachelijke aan toe, door te gaan ruiken aan de labello lipstick welke ergens los in mijn tas zat. (Als ze dat doen weet ik gelijk dat degene die dit doet geen idee heeft wat beveiliging inhoud).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:38 schreef Fogel het volgende:
Nee, in Frankfurt en Brussel is het me overkomen.
Ok liquid regel voor vluchten naar de vs.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ik ga er niet over in discussie zelfs al ben ik het niet met hun beslissing eens, is me de moeite niet waard.
Aangezien je blijkbaar op Schiphol werkt: ik gebruik Schiphol over het algemeen als transitvluchthaven binnen schengen en kan dan drinken wat ik in Noorwegen of op Schiphol koop probleemloos meenemen op de volgende vlucht. Binnenkort vlieg ik naar de VS en ga dus het "internationale deel" in. Kan ik in dat deel ook nog gewoon een fles drinken kopen en dat mee aan boord nemen, of zitten er nog extra security poorten bij de gate waar ze mijn drinken af willen pakken?
Schiphol wordt strenger gecontroleerd dan elk ander luchthaven in europa.... dit omdat (ondanks wat sommige journalisten zeggen) schiphol de best beveiligde luchthaven van europa is (en 1 van de beste in de wereld)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze inderdaad relatief grondig qua beveiligingscontrole, ze leven daar echt de regels stipt na, tot het belachelijke aan toe, door te gaan ruiken aan de labello lipstick welke ergens los in mijn tas zat. (Als ze dat doen weet ik gelijk dat degene die dit doet geen idee heeft wat beveiliging inhoud).
Op Brussel zijn ze wat minder grondig, er is echter een tijd geleden aandacht geweest op de laksheid van de controle waardoor wellicht even een nultolerantie is geweest, en worden dingen zoals nagelknippers ook maar ingenomen.
De beveiliging probeert ook maar een weg te vinden in de vele regeltjes die worden opgesteld door mensen in een ivoren toren, welke op de werkvloer eigenlijk niet uit te voeren zijn.
Het is zo jammer dat de kwaliteit van de beveiliging wordt getest op wat er wordt onderschept van al de (eventueel) verboden dingen, terwijl het veel belangrijker is dat je de echte gevaarlijke dingen onderschept.
oeh misschien ik jou wel eens lastig gevallen met irritanten vragen over je bagage enzoquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:17 schreef jmac het volgende:
MAKKIE! Zelfs voor Amerikaanse vluchten neem ik minder de tijd dus dan is 't voor jou HEEL ruim. Dus je kan zo lekker ontspannen aan je reis beginnen. Je weet het ook maar nooit met de trein e.d. dus slim om dan wat eerder te vertrekken idd.
Ben jij een van de Marokaanse medewerkers ofzo? Wat is dat nou voor zinquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:53 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
oeh misschien ik jou wel eens lastig gevallen met irritanten vragen over je bagage enzo
Ja je kunt altijd nog boterhammen mee nemen want ik denk niet dat TAROM jou een exquise maaltijd voor zal schotelen op dat tijdstip. En bij aankomst zul je met die vriendin wel andere plannen hebben dan om uit eten te gaan neem ik aan......quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:24 schreef vipeax het volgende:
Hopelijk hebben ze een beetje fatsoenlijk eten aan boord bij die maatschappij... 6 uur Nederlandse tijd/7 uur lokale tijd landen +/- en dan zou ik toch wel graag al gegeten hebben (rit naar het appartement, beetje uitleg over ditjes & datjes van het personeel etc zou de honger alleen maar versterken. ).
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:04 schreef jmac het volgende:
[..]
Ben jij een van de Marokaanse medewerkers ofzo? Wat is dat nou voor zin
Extra bagage tas betaald voor de Latex...quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:20 schreef buzz1291 het volgende:
En bij aankomst zul je met die vriendin wel andere plannen hebben dan om uit eten te gaan neem ik aan......
De standaard vragen zijn dan ook onzin, en dienen eigenlijk alleen maar een schijnvertoning.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.
Ja, en altijd dezelfde vragen:
Wanneer hebt U uw koffer ingepakt:
Ja, vanmorgen natuurlijk (hahahaha) want anders stond die vannacht geheel onbeheerd.
En wat is er met uw koffer gebeurd nadat dat U hem ingepakt hebt en totdat dat U deze bij de check-in hebt afgegeven:
Niets, want ik heb hem de hele tijd vastgehouden want anders geeft dat hier alleen maar gezeik
Jongens, ik kan die vragen wel dromen, en dan met een big smile de standaard antwoorden geven, daar moeten die lui toch ook helemaal gek van worden?
Zetten ze op elke passagier een spion ofzo? Hoe weten zij nu welke trein je neemt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoewel, ik stond, (niet geheel ontrecht gezien mijn werkzaamheden), schijnbaar op een 'extra aandacht' lijst van EL AL, en zij konden mij exact vertellen hoe laat ik de trein vanaf mijn woonplaats had genomen, dat ik een trein had laten gaan, en mij vragen stellen waar zij exact doorvroegen op de antwoorden waar ik geen volledig antwoord op kon geven.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.
Ja, en altijd dezelfde vragen:
Wanneer hebt U uw koffer ingepakt:
Ja, vanmorgen natuurlijk (hahahaha) want anders stond die vannacht geheel onbeheerd.
En wat is er met uw koffer gebeurd nadat dat U hem ingepakt hebt en totdat dat U deze bij de check-in hebt afgegeven:
Niets, want ik heb hem de hele tijd vastgehouden want anders geeft dat hier alleen maar gezeik
Jongens, ik kan die vragen wel dromen, en dan met een big smile de standaard antwoorden geven, daar moeten die lui toch ook helemaal gek van worden?
Tuurlijk is een deel schijnvertoning... grootste schijnvertoning van de luchtvaart is de liquidregel.... die faalt aan alle kanten maar toch moeten we het uitvoeren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De standaard vragen zijn dan ook onzin, en dienen eigenlijk alleen maar een schijnvertoning.
Hoewel, ik stond, (niet geheel ontrecht gezien mijn werkzaamheden), schijnbaar op een 'extra aandacht' lijst van EL AL, en zij konden mij exact vertellen hoe laat ik de trein vanaf mijn woonplaats had genomen, dat ik een trein had laten gaan, en mij vragen stellen waar zij exact doorvroegen op de antwoorden waar ik geen volledig antwoord op kon geven.
Dit in tegenstelling tot de 'HBO' medewerkers van een beveiligingsbedrijf bij de gate area voor Amerikaanse vluchten welke ik zulke belachelijke antwoorden gaf die tot doorvragen zouden moeten leiden waar dat niet gebeurde.....
Het is dus maar hoe een medewerker in het uitvoeren van zijn werk staat, en wat deze zelf denkt van bepaalde maatregelen welke zijn doorgevoerd als 'beveiliging'.
Nee dat denk ik niet, want ik heb heel lang geleden een aantal jaren onderdeel uitgemaakt van het managementteam van een beveiligingsbedrijf en weet dus heel goed hoe die mini-profiling opleiding onder leiding van voormalig M o s s a d agenten hier in Nederland zijn opgezet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:01 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
jij denkt alleen dat wat jij zegt belangrijk is?
en jij denkt dat wij alleen maar vragen stellen over je bagage?
en jij denkt dat wij nooit vreemde vogels tegen komen?
en jij denkt dat doorsnee nederlanders op ons lijstje staan van mensen waar wij veel bij moeten doorvragen?
en jij denkt dat wij echt niet doorhebben dat je dingen verzwijgt?
Of het zo moeilijk is mensen in hun waarde te laten ?quote:
Mini profile was de de UK kisten... wij doen zelfde als el alquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, want ik heb heel lang geleden een aantal jaren onderdeel uitgemaakt van het managementteam van een beveiligingsbedrijf en weet dus heel goed hoe die mini-profiling opleiding onder leiding van voormalig M o s s a d agenten hier in Nederland zijn opgezet.
Wilde je nog iets weten?
Mnr de platina card houden denkt dat status door werk het enige is wat men goed maakt. Kan hij ook niets aan doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of het zo moeilijk is mensen in hun waarde te laten ?
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
2 x 23kg dus. Maar als je toch naar EWR vliegt kun je beter een lege koffer mee nemen en even inkopen gaan doen in de factory stores van de Jersey Gardens Mall in Elizabeth.
Ik hoor het al, jij werkt dus nog niet zo lang in de beveiliging.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:42 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Mini profile was de de UK kisten... wij doen zelfde als el al
[..]
Mnr de platina card houden denkt dat status door werk het enige is wat men goed maakt. Kan hij ook niets aan doen
Daar zou ik niet eens mee gaan sjouwen. In Amerika koop je in die factory stores (b.v. Hilfiger, CK, GAP DKNY enz. in ieder geval) een grote tas met origineel merklabel voor 10 dollar, waar je in NL misschien wel 50 euro voor moet aftikken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegen
Koop een Samsonite in de fabriekswinkelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegen
Is die regel in Duitsland dan al weer afgeschaft dat je daar vanuit Polen maar een beperkte hoeveelheid drank en sigaretten mocht invoeren?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:22 schreef Thetallguy het volgende:
De Nederlandse vergelijkbare site is deze: http://www.douane.nl/part(...)age-02.html#P28_1152 , je wilt het inmiddels vergelijken met een vlucht uit een niet-EU land
Maar je wordt helemaal niet gecontroleerd in Duitsland, dus dat maakt niet zoveel uit, je koffer wordt alleen wat zwaar dus let op dat je niet boven de 15 kilo uitkomt
Vlucht naar USA zeker nog niet open voor check-in. Gaat pas 24 uur voor vertek open. Maar als je met Delta of AF vliegt krijg je op Schiphol echt wel 2 boarding passes hoor, en je bagage wordt ook gewoon doorgelabeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 03:49 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vertrek zaterdag naar Philadelphia via Parijs. Nu heb ik zojuist online ingecheckt via de site van Air France. Nu is het alleen mogelijk om in te checken voor de vlucht Amsterdam-Parijs en niet voor Parijs-Philadelphia. Is dit normaal of doe ik iets fout? Tevens staat er na het printen van mijn bevestiging "confirmation to be given to the desk" Wat is dit nu voor flauwekul. Dacht dat ik meteen mijn boardingpas kon uitprinten en dan moet ik nog naar zo'n balie
ok dank je. En dat ik na het online inchecken geen boarding pas maar een confirmation heb gehad, die ik aan de balie moet afgeven is ook vrij normaal en niks om zorgen over te makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vlucht naar USA zeker nog niet open voor check-in. Gaat pas 24 uur voor vertek open. Maar als je met Delta of AF vliegt krijg je op Schiphol echt wel 2 boarding passes hoor, en je bagage wordt ook gewoon doorgelabeld.
http://www.nu.nl/algemeen(...)of-in-vliegtuig.htmlquote:De regeling, ingesteld om te voorkomen dat terroristen vloeistofbommen in een vliegtuig weten te krijgen, loopt volgend jaar af.
Volgens een ingewijde zal ze vermoedelijk voor een jaar of vier verlengd worden. Tot zo lang duurt het volgens deskundigen om detectie-apparatuur te ontwikkelen die onderscheid kan maken tussen onschuldige drankjes of parfum en vloeistoffen waarmee kwaadwilligen explosies kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of het normaal is bij AF, maar ik heb bij andere maatschappijen (Cathay Pacific onlangs) vaak ingechecked zonder dat ik de boarding pass kon uitprinten. Die krijg je dan inderdaad bij de checkin desk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:01 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
ok dank je. En dat ik na het online inchecken geen boarding pas maar een confirmation heb gehad, die ik aan de balie moet afgeven is ook vrij normaal en niks om zorgen over te maken
Nee, is niet normaal bij AF, maar ligt gewoon aan de luchthaven vanwaar je vertrekt. Online inchecken op bv Istanbul of Sao Paulo geeft je ook alleen maar een confirmation die je bij de check-in kunt inwisselen voor een boarding pass. Ik weet dat dit in SAo Paulo te maken heeft met de barcode op de achterzijde van de boardingpass die vóór de security check gescand wordt. Voor wat betreft Istanbul, geen idee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het normaal is bij AF, maar ik heb bij andere maatschappijen (Cathay Pacific onlangs) vaak ingechecked zonder dat ik de boarding pass kon uitprinten. Die krijg je dan inderdaad bij de checkin desk.
Gevaarlijke van laat boeken is dat dat er geen plaats is..... Je kan het er op gokken maar moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat je je vakantieplannen moet aanpassenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:17 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag. Eind augustus 2010 gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar Californië. Wanneer kunnen we het beste boeken? Bij reisbureau's zeggen ze altijd zo lang mogelijk van te voren voor de beste prijzen, vrienden van ons hebben in juni geboekt voor september en waren bijna de helft goedkoper uit als 11 maanden voor vertrekdatum.
Als er überhaupt weinig plekken meer zijn, dan gaat de prijs ook weer omhoog. Dus dan kun je of niet mee, of tegen een flinke prijs mee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef nelisb het volgende:
Ja daar zit wat in. Alhoewel hoeveel maatschappijen vliegen er naar LA? Rechtstreeks danwel met een overstap.
Dat geldt voor een kleinere bestemming, maar LA is zo goed bereikbaar (als je bereid bent tot overstappen) dat dit mechanisme niet meespeelt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als er überhaupt weinig plekken meer zijn, dan gaat de prijs ook weer omhoog. Dus dan kun je of niet mee, of tegen een flinke prijs mee.
Maar de vraagsteller vertrekt vanaf Schiphol. Mijn voorbeeld was ook vanaf Schiphol. Dan zou dit betekenen dat alle maatschappijen op Schiphol dit principe nu gaan hanteren ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, is niet normaal bij AF, maar ligt gewoon aan de luchthaven vanwaar je vertrekt.
Als je weet hoeveel personen er mee gaan, wat offertes vragen bij de verschillende maatschappijen. Maar meestal zijn er niet meerdere maatschappijen die naar dezelfde plaats vliegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk), derhalve een tvp!
Oke dat is al hele nuttige informatie! (we zijn net gestart met de voorbereiding vandaar).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel personen er mee gaan, wat offertes vragen bij de verschillende maatschappijen. Maar meestal zijn er niet meerdere maatschappijen die naar dezelfde plaats vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |