En toch worden ze af en toe afgepakt (vooral als er een kleine vijl aan zit). Gelukkig kosten die dingen bijna niks om te vervangen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:16 schreef Knuffelzacht het volgende:
zolang het mesje vast zit in het mesje mag hij gewoon mee. Je hebt nog van die ouderwetse scheersetjes met losse mesjes (dus niet van die kopjes maar alleen het scheer gedeeltje) die worden af gepakt. Nagelschaartjes mogen volgens de EU richtlijnen mee.
vast niet in nederland aangezien mijn collega's dat werk doen en ik ook af en toequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
En toch worden ze af en toe afgepakt (vooral als er een kleine vijl aan zit). Gelukkig kosten die dingen bijna niks om te vervangen.
prutsers daarquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:38 schreef Fogel het volgende:
Nee, in Frankfurt en Brussel is het me overkomen.
Ach, ik ga er niet over in discussie zelfs al ben ik het niet met hun beslissing eens, is me de moeite niet waard.quote:
In Duitsland zijn ze inderdaad relatief grondig qua beveiligingscontrole, ze leven daar echt de regels stipt na, tot het belachelijke aan toe, door te gaan ruiken aan de labello lipstick welke ergens los in mijn tas zat. (Als ze dat doen weet ik gelijk dat degene die dit doet geen idee heeft wat beveiliging inhoud).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:38 schreef Fogel het volgende:
Nee, in Frankfurt en Brussel is het me overkomen.
Ok liquid regel voor vluchten naar de vs.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 19:29 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ach, ik ga er niet over in discussie zelfs al ben ik het niet met hun beslissing eens, is me de moeite niet waard.
Aangezien je blijkbaar op Schiphol werkt: ik gebruik Schiphol over het algemeen als transitvluchthaven binnen schengen en kan dan drinken wat ik in Noorwegen of op Schiphol koop probleemloos meenemen op de volgende vlucht. Binnenkort vlieg ik naar de VS en ga dus het "internationale deel" in. Kan ik in dat deel ook nog gewoon een fles drinken kopen en dat mee aan boord nemen, of zitten er nog extra security poorten bij de gate waar ze mijn drinken af willen pakken?
Schiphol wordt strenger gecontroleerd dan elk ander luchthaven in europa.... dit omdat (ondanks wat sommige journalisten zeggen) schiphol de best beveiligde luchthaven van europa is (en 1 van de beste in de wereld)quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:29 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze inderdaad relatief grondig qua beveiligingscontrole, ze leven daar echt de regels stipt na, tot het belachelijke aan toe, door te gaan ruiken aan de labello lipstick welke ergens los in mijn tas zat. (Als ze dat doen weet ik gelijk dat degene die dit doet geen idee heeft wat beveiliging inhoud).
Op Brussel zijn ze wat minder grondig, er is echter een tijd geleden aandacht geweest op de laksheid van de controle waardoor wellicht even een nultolerantie is geweest, en worden dingen zoals nagelknippers ook maar ingenomen.
De beveiliging probeert ook maar een weg te vinden in de vele regeltjes die worden opgesteld door mensen in een ivoren toren, welke op de werkvloer eigenlijk niet uit te voeren zijn.
Het is zo jammer dat de kwaliteit van de beveiliging wordt getest op wat er wordt onderschept van al de (eventueel) verboden dingen, terwijl het veel belangrijker is dat je de echte gevaarlijke dingen onderschept.
oeh misschien ik jou wel eens lastig gevallen met irritanten vragen over je bagage enzoquote:Op maandag 5 oktober 2009 14:17 schreef jmac het volgende:
MAKKIE! Zelfs voor Amerikaanse vluchten neem ik minder de tijd dus dan is 't voor jou HEEL ruim. Dus je kan zo lekker ontspannen aan je reis beginnen. Je weet het ook maar nooit met de trein e.d. dus slim om dan wat eerder te vertrekken idd.
Ben jij een van de Marokaanse medewerkers ofzo?quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:53 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
oeh misschien ik jou wel eens lastig gevallen met irritanten vragen over je bagage enzo
Ja je kunt altijd nog boterhammen mee nemen want ik denk niet dat TAROM jou een exquise maaltijd voor zal schotelen op dat tijdstip. En bij aankomst zul je met die vriendin wel andere plannen hebben dan om uit eten te gaan neem ik aan......quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:24 schreef vipeax het volgende:![]()
Hopelijk hebben ze een beetje fatsoenlijk eten aan boord bij die maatschappij... 6 uur Nederlandse tijd/7 uur lokale tijd landen +/- en dan zou ik toch wel graag al gegeten hebben (rit naar het appartement, beetje uitleg over ditjes & datjes van het personeel etc zou de honger alleen maar versterken.).
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:04 schreef jmac het volgende:
[..]
Ben jij een van de Marokaanse medewerkers ofzo?Wat is dat nou voor zin
Extra bagage tas betaald voor de Latex...quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:20 schreef buzz1291 het volgende:
En bij aankomst zul je met die vriendin wel andere plannen hebben dan om uit eten te gaan neem ik aan......
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.
Ja, en altijd dezelfde vragen:
Wanneer hebt U uw koffer ingepakt:
Ja, vanmorgen natuurlijk (hahahaha) want anders stond die vannacht geheel onbeheerd.
En wat is er met uw koffer gebeurd nadat dat U hem ingepakt hebt en totdat dat U deze bij de check-in hebt afgegeven:
Niets, want ik heb hem de hele tijd vastgehouden want anders geeft dat hier alleen maar gezeik
Jongens, ik kan die vragen wel dromen, en dan met een big smile de standaard antwoorden geven, daar moeten die lui toch ook helemaal gek van worden?
Zetten ze op elke passagier een spion ofzo? Hoe weten zij nu welke trein je neemt?quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Hoewel, ik stond, (niet geheel ontrecht gezien mijn werkzaamheden), schijnbaar op een 'extra aandacht' lijst van EL AL, en zij konden mij exact vertellen hoe laat ik de trein vanaf mijn woonplaats had genomen, dat ik een trein had laten gaan, en mij vragen stellen waar zij exact doorvroegen op de antwoorden waar ik geen volledig antwoord op kon geven.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Knuffelzacht is herkenbaar op Schiphol en is ook nog eens een tamponkauh, Maar dat kun je verwachten van die vrouwelijke beveiligingsbeambten die niet als receptioniste mogen acteren.
Ja, en altijd dezelfde vragen:
Wanneer hebt U uw koffer ingepakt:
Ja, vanmorgen natuurlijk (hahahaha) want anders stond die vannacht geheel onbeheerd.
En wat is er met uw koffer gebeurd nadat dat U hem ingepakt hebt en totdat dat U deze bij de check-in hebt afgegeven:
Niets, want ik heb hem de hele tijd vastgehouden want anders geeft dat hier alleen maar gezeik
Jongens, ik kan die vragen wel dromen, en dan met een big smile de standaard antwoorden geven, daar moeten die lui toch ook helemaal gek van worden?
Tuurlijk is een deel schijnvertoning... grootste schijnvertoning van de luchtvaart is de liquidregel.... die faalt aan alle kanten maar toch moeten we het uitvoeren.quote:Op maandag 5 oktober 2009 20:07 schreef ozzietukker het volgende:
[..]De standaard vragen zijn dan ook onzin, en dienen eigenlijk alleen maar een schijnvertoning.
Hoewel, ik stond, (niet geheel ontrecht gezien mijn werkzaamheden), schijnbaar op een 'extra aandacht' lijst van EL AL, en zij konden mij exact vertellen hoe laat ik de trein vanaf mijn woonplaats had genomen, dat ik een trein had laten gaan, en mij vragen stellen waar zij exact doorvroegen op de antwoorden waar ik geen volledig antwoord op kon geven.
Dit in tegenstelling tot de 'HBO' medewerkers van een beveiligingsbedrijf bij de gate area voor Amerikaanse vluchten welke ik zulke belachelijke antwoorden gaf die tot doorvragen zouden moeten leiden waar dat niet gebeurde.....
Het is dus maar hoe een medewerker in het uitvoeren van zijn werk staat, en wat deze zelf denkt van bepaalde maatregelen welke zijn doorgevoerd als 'beveiliging'.
Nee dat denk ik niet, want ik heb heel lang geleden een aantal jaren onderdeel uitgemaakt van het managementteam van een beveiligingsbedrijf en weet dus heel goed hoe die mini-profiling opleiding onder leiding van voormalig M o s s a d agenten hier in Nederland zijn opgezet.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 00:01 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
jij denkt alleen dat wat jij zegt belangrijk is?![]()
en jij denkt dat wij alleen maar vragen stellen over je bagage?
en jij denkt dat wij nooit vreemde vogels tegen komen?
en jij denkt dat doorsnee nederlanders op ons lijstje staan van mensen waar wij veel bij moeten doorvragen?
en jij denkt dat wij echt niet doorhebben dat je dingen verzwijgt?
Mini profile was de de UK kisten... wij doen zelfde als el alquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee dat denk ik niet, want ik heb heel lang geleden een aantal jaren onderdeel uitgemaakt van het managementteam van een beveiligingsbedrijf en weet dus heel goed hoe die mini-profiling opleiding onder leiding van voormalig M o s s a d agenten hier in Nederland zijn opgezet.
Wilde je nog iets weten?
Mnr de platina card houden denkt dat status door werk het enige is wat men goed maakt. Kan hij ook niets aan doenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:48 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Of het zo moeilijk is mensen in hun waarde te laten ?
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:11 schreef buzz1291 het volgende:
2 x 23kg dus. Maar als je toch naar EWR vliegt kun je beter een lege koffer mee nemen en even inkopen gaan doen in de factory stores van de Jersey Gardens Mall in Elizabeth.
Ik hoor het al, jij werkt dus nog niet zo lang in de beveiliging.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:42 schreef Knuffelzacht het volgende:
[..]
Mini profile was de de UK kisten... wij doen zelfde als el al![]()
[..]
Mnr de platina card houden denkt dat status door werk het enige is wat men goed maakt. Kan hij ook niets aan doen
Daar zou ik niet eens mee gaan sjouwen. In Amerika koop je in die factory stores (b.v. Hilfiger, CK, GAP DKNY enz. in ieder geval) een grote tas met origineel merklabel voor 10 dollar, waar je in NL misschien wel 50 euro voor moet aftikken.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegen
Koop een Samsonite in de fabriekswinkelquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:13 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik was toch al van plan om met een lege koffer te gaan, maar het gaat me eigenlijk ook meer om het terugvliegen
Is die regel in Duitsland dan al weer afgeschaft dat je daar vanuit Polen maar een beperkte hoeveelheid drank en sigaretten mocht invoeren?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 21:22 schreef Thetallguy het volgende:
De Nederlandse vergelijkbare site is deze: http://www.douane.nl/part(...)age-02.html#P28_1152 , je wilt het inmiddels vergelijken met een vlucht uit een niet-EU land
Maar je wordt helemaal niet gecontroleerd in Duitsland, dus dat maakt niet zoveel uit, je koffer wordt alleen wat zwaar dus let op dat je niet boven de 15 kilo uitkomt
Vlucht naar USA zeker nog niet open voor check-in. Gaat pas 24 uur voor vertek open. Maar als je met Delta of AF vliegt krijg je op Schiphol echt wel 2 boarding passes hoor, en je bagage wordt ook gewoon doorgelabeld.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 03:49 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Vertrek zaterdag naar Philadelphia via Parijs. Nu heb ik zojuist online ingecheckt via de site van Air France. Nu is het alleen mogelijk om in te checken voor de vlucht Amsterdam-Parijs en niet voor Parijs-Philadelphia. Is dit normaal of doe ik iets fout? Tevens staat er na het printen van mijn bevestiging "confirmation to be given to the desk" Wat is dit nu voor flauwekul. Dacht dat ik meteen mijn boardingpas kon uitprinten en dan moet ik nog naar zo'n balie
ok dank je. En dat ik na het online inchecken geen boarding pas maar een confirmation heb gehad, die ik aan de balie moet afgeven is ook vrij normaal en niks om zorgen over te makenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:52 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Vlucht naar USA zeker nog niet open voor check-in. Gaat pas 24 uur voor vertek open. Maar als je met Delta of AF vliegt krijg je op Schiphol echt wel 2 boarding passes hoor, en je bagage wordt ook gewoon doorgelabeld.
http://www.nu.nl/algemeen(...)of-in-vliegtuig.htmlquote:De regeling, ingesteld om te voorkomen dat terroristen vloeistofbommen in een vliegtuig weten te krijgen, loopt volgend jaar af.
Volgens een ingewijde zal ze vermoedelijk voor een jaar of vier verlengd worden. Tot zo lang duurt het volgens deskundigen om detectie-apparatuur te ontwikkelen die onderscheid kan maken tussen onschuldige drankjes of parfum en vloeistoffen waarmee kwaadwilligen explosies kunnen veroorzaken.
Ik weet niet of het normaal is bij AF, maar ik heb bij andere maatschappijen (Cathay Pacific onlangs) vaak ingechecked zonder dat ik de boarding pass kon uitprinten. Die krijg je dan inderdaad bij de checkin desk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:01 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
ok dank je. En dat ik na het online inchecken geen boarding pas maar een confirmation heb gehad, die ik aan de balie moet afgeven is ook vrij normaal en niks om zorgen over te maken
Nee, is niet normaal bij AF, maar ligt gewoon aan de luchthaven vanwaar je vertrekt. Online inchecken op bv Istanbul of Sao Paulo geeft je ook alleen maar een confirmation die je bij de check-in kunt inwisselen voor een boarding pass. Ik weet dat dit in SAo Paulo te maken heeft met de barcode op de achterzijde van de boardingpass die vóór de security check gescand wordt. Voor wat betreft Istanbul, geen idee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:09 schreef jaco het volgende:
[..]
Ik weet niet of het normaal is bij AF, maar ik heb bij andere maatschappijen (Cathay Pacific onlangs) vaak ingechecked zonder dat ik de boarding pass kon uitprinten. Die krijg je dan inderdaad bij de checkin desk.
Gevaarlijke van laat boeken is dat dat er geen plaats is..... Je kan het er op gokken maar moet je er rekening mee houden dat het kan zijn dat je je vakantieplannen moet aanpassenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:17 schreef nelisb het volgende:
Even een vraag. Eind augustus 2010 gaan mijn vrouw en ik 3 weken naar Californië. Wanneer kunnen we het beste boeken? Bij reisbureau's zeggen ze altijd zo lang mogelijk van te voren voor de beste prijzen, vrienden van ons hebben in juni geboekt voor september en waren bijna de helft goedkoper uit als 11 maanden voor vertrekdatum.
Als er überhaupt weinig plekken meer zijn, dan gaat de prijs ook weer omhoog. Dus dan kun je of niet mee, of tegen een flinke prijs mee.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:46 schreef nelisb het volgende:
Ja daar zit wat in. Alhoewel hoeveel maatschappijen vliegen er naar LA? Rechtstreeks danwel met een overstap.
Dat geldt voor een kleinere bestemming, maar LA is zo goed bereikbaar (als je bereid bent tot overstappen) dat dit mechanisme niet meespeelt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:50 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Als er überhaupt weinig plekken meer zijn, dan gaat de prijs ook weer omhoog. Dus dan kun je of niet mee, of tegen een flinke prijs mee.
Maar de vraagsteller vertrekt vanaf Schiphol. Mijn voorbeeld was ook vanaf Schiphol. Dan zou dit betekenen dat alle maatschappijen op Schiphol dit principe nu gaan hanteren ?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 13:57 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee, is niet normaal bij AF, maar ligt gewoon aan de luchthaven vanwaar je vertrekt.
Als je weet hoeveel personen er mee gaan, wat offertes vragen bij de verschillende maatschappijen. Maar meestal zijn er niet meerdere maatschappijen die naar dezelfde plaats vliegen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef richbitch het volgende:
Weten jullie goede websites voor groepstickets, een soort vergelijker?
Gaan een groepsreis (20-40 pers.) organiseren naar Oost-Europa (waarschijnlijk), derhalve een tvp!
Oke dat is al hele nuttige informatie! (we zijn net gestart met de voorbereiding vandaar).quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Als je weet hoeveel personen er mee gaan, wat offertes vragen bij de verschillende maatschappijen. Maar meestal zijn er niet meerdere maatschappijen die naar dezelfde plaats vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |