Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!
Maar in de VS weten ze nog wel wat customer satisfaction is en hoe belangrijk dat is voor hun bedrijf, dus dat zal wel goedkomen danquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al tussen Trondheim en Oslo (OK, dit zijn stad nummer 1 en 3 qua inwoners) zijn er 28 vluchten per dag (verdeeld over SAS en Norwegian) om maar aan te geven dat er genoeg behoefte is om te vliegen.
Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet alleen dat het in ieder niet meer altijd het geval is dat je je bagage moet oppikkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Op TRD-OSL vliegt Norwegian uitsluitend met 737-300 en 737-800, SAS voornamelijk met verschillende 737 series, maar af en toe ook nog zo'n ouderwetse "raket" (MD-80), nooit met een F50 (die gebruiken ze op kleinere vliegvelden zoals het eerder genoemde KSU).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Lang leve full-flex ticketsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnen
Bij de airline zelf. Ze hebben hun eigen voorwaarden. De grote maatschappijen bieden bij binnenlandse vluchten in de VS wel aan dat je met het eerstvolgende vliegtuig mee kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.htmlquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Meer baggagenieuws:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.html
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.comquote:
Thnx!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.com
Klopt, in augustus nog gehad. Brussel - Atlanta - Dallas/Fort Worth met Delta. Koffers moeten voor een binnenlandse vlucht opgehaald worden van de bagage band. Vervolgens moet je ze na een extra bagage check bij een andere band achterlaten. Als je terug vliegt hoeft dat niet, dan gaan ze in Atlanta automasich naar het volgende vliegtuig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:55 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje (die waarschijnlijk al een paar keer is gesteld).. Ik ga in december naar Buenos Aires, vanaf Amsterdam naar Atlanta, en vanaf Atlanta naar Buenos Aires, en Ik vlieg met Delta Airlines. Wat gebeurt er met de bagage als je vanaf amsterdam aankomt op Atlanta, dien je die op te halen in Atlanta? Of gaat dat automatisch door naar de connecting flight?
bvd
duidelijkquote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.
Je moet dan aan de Belgische douane btw (die is daar 21%) en invoerrechten betalen. Daar kom je namelijk de Europese douane-unie binnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:32 schreef rosey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van goederen. Ik vlieg vanaf Brussel naar New York en vice versa. Stel dat ik helemaal los ga in New York en ontzettend veel shopen vervolgens op Brussel wordt aangehouden. Moet ik dan de Belgische staatskas gaan spekken (als Nederlandse) met de nog te betalen invoerrechten?
Ach ik vind al die Amerikaanse vliegvelden wal zo'n beetje hetzelfde en wachten moet je overal. Een hele counter van KFC tot Pizza Hut en McD etc. Dus ja, als je vraagt is er nog wat te beleven, ligt er aan wat je zoekt. En kijk anders even op de promo:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
duidelijkKan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta
Is daar nog wat te beleven??
Het was nog Barcelona ookquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:00 schreef flipsen het volgende:
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Men zal je niet om een bijbetaling vragen maar je krijgt gewoon in de meeste gevallen heel simpel niets terug. Men zal kijken wat de prijs zou zijn geweest van een enkele reis en dat vergelijken met wat jij hebt betaald voor je retourticket (die je dus als enkele reis hebt gebruikt).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Kan best in de KLM voorwaarden (of bij welke andere maatschappij dan ook) staan dat ze je willen laten bijbetalen als je een terugvlucht niet neemt, juridisch gaat KLM dit echt niet vervolgen, want dan komen ze van een koude kermis thuis. (Er zijn legio legale reden om een vliegtuig te missen, en KLM kan nooit bewijzen dat je een vlucht willens en wetens niet hebt gehaald, denk aan ziekte, overmacht door verkeer, vliegangst etc. Het is niet aan KLM om, en zeker niet als het eenmalig is, om te bepalen dat je expres de vlucht niet hebt genomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Spaanse luchthavens hebben helemaal geen hoge belasting.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:59 schreef Ole het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.
(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Een uur vantevoren gaat de mogelijkheid om je bagage af te geven dicht. Daarna moet je nog naar de juiste gate, aan de gate door de security en langs het interview en dan boarden. Bij een 747 of 777 kan het boarden al 40-60 minuten voor vertrek beginnen. 2 uur vantevoren je bagage afgeven is dus wel verstandig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet gevenMoet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
Jij snapt van een heleboel dingen niet zoveel. Maar ik hoop niet dat je nu ook al in dit sub forum de boel komt lopen verzieken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??
Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....
Tnx
Op zich heeft elke website van een luchthaven wel een mogelijkheid om een ticket te boeken, dus op zich is het mogelijk om bijvoorbeeld bij Schiphol een ticket te boeken.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
Bij Dusseldorf airport krijg je geen e-tickets. Heb je je papieren tickets nog niet gehad dan? Anders heb je denk ik een probleem.....quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??
Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....
Tnx
Mag gewoon.. (tenzij je een hippe wijnfles in de vorm van een bom dan wel wapen hebtquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef The6thgate het volgende:
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Ik ben met Continental van Amsterdam naar Houston gevlogen, en daar mocht ik 2x 23kg meenemenquote:Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?quote:Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef nickybolletje het volgende:
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
Veel airliners hanteren nu een korte termijnvisie. In het begin zal een dergelijke maatregel inderdaad geld in het laadje brengen, mensen zijn nog anders gewend en komen met 2 koffers aan.quote:Op zondag 8 november 2009 02:28 schreef Dankky het volgende:
[..]
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?
Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.quote:Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?
Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
quote:Elke passagier heeft recht op 20 kg in te checken bagage. Meer kilo's kunnen online tegen een kortingstarief worden bijgeboekt als het totaalgewicht meer is dan 20 kg, of voor een hoger tarief bij het inchecken op het vliegveld.
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.quote:Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.
Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
Je kunt ook bij Lufthansa een ticket Schiphol - VS aanschaffen. Dat is vaak zelfs goedkoper dan vanuit Duitsland vertrekken. De bagage limiet geldt per ticket, dus je mag dan ook 2 stuks van Schiphol naar (bijv.) Dusseldorf meenemen omdat je later overstapt op een vlucht waar 2 stuks zijn toegestaan.quote:Op maandag 9 november 2009 05:40 schreef nickybolletje het volgende:
[..]
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
Ok, thnxquote:Op zondag 8 november 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.
Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
[..]
op de easyjet site:quote:Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?
Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)quote:Hand baggage – no weight limit
easyJet has no weight restriction on hand baggage, the only stipulation is that you must be able to lift your bag safely into the overhead lockers without assistance, so the weight must be within reason.
In order to comply with safety regulations of the UK Civil Aviation Authority, and to reflect the limited space in the overhead storage bins, there is a size limit, which means that your bag must not be bigger than 55x40x20 cm. Visit our carrier’s regulations for full details on our baggage policy.
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef The_stranger het volgende:
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
Nu ken ik niet de limieten van de vliegtuigen die easy gebruikt, maar een relatief vergelijkbaar vliegtuig, de embraer 190 heeft een maximum limiet van 36,3kg per bagagebak. En die 37kg haal je erg snel, zeker als je, zoals easy en ryanair mensen pushed om zoveel mogelijk handbagage (zo weinig mogelijk ruimbagage) mee te nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.
Ik snap het vanuit de maatschappij wel, maar ook die hebben zich aan limieten te houden.quote:Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
Je denkt toch niet dat al die alleen reizende oude vrouwtjes een tas van 20 kg in die overhead lockers kunnen kiepen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken.
De E190 is niet te vergelijken met de 135/145 qua ruimte. In de 190 heb je 99% van de tijd geen enkel probleem met de afmetingen van de handbagage.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
7500 punten per enkele reis om de belasting te betalen. Maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgezocht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
Bij de dagvluchten van KLM in economy is dat wel gebruikelijk naar NYC tegenwoordig. Maar die vlucht duurt ook geen 10+ uur.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Dat er op een rechtstreekse vlucht naar California geen eten wordt aangeboden is nieuw inderdaad. Als er een overstap in zit, dan is het wel weer verklaarbaar; de binnenlandse vluchten zijn net een soort busdiensten.quote:Op zondag 15 november 2009 02:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Dit viel mij laatst ook op toen ik een vergelijkbare vlucht zocht op Expedia of Cheaptickets (ik ben vergeten welke). Aangezien ik dat ook vreemd vond, heb ik dezelfde vlucht teruggezocht op de website van de vliegmaatschappij zelf. Daar werd wel een maaltijd aangegeven.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Delta. Verder vind ik delta echt kut om vanuit Europa naar de USA te vliegen. Echt van die kut oude vliegtuigenquote:Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..
Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |