abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 oktober 2009 @ 11:38:35 #76
62913 Blik
The one and Only!
pi_73943729
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 12:50:07 #77
45833 crew  Fogel
pi_73945995
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:49:40 #78
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73948050
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  donderdag 22 oktober 2009 @ 13:51:50 #79
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73948114
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef Blik het volgende:

[..]

Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 13:56:46 #80
45833 crew  Fogel
pi_73948311
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.
Maar in de VS weten ze nog wel wat customer satisfaction is en hoe belangrijk dat is voor hun bedrijf, dus dat zal wel goedkomen dan
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73949070
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alleen al tussen Trondheim en Oslo (OK, dit zijn stad nummer 1 en 3 qua inwoners) zijn er 28 vluchten per dag (verdeeld over SAS en Norwegian) om maar aan te geven dat er genoeg behoefte is om te vliegen.
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.

De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:28:01 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_73949585
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet alleen dat het in ieder niet meer altijd het geval is dat je je bagage moet oppikken
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 14:33:10 #83
45833 crew  Fogel
pi_73949769
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.

De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Op TRD-OSL vliegt Norwegian uitsluitend met 737-300 en 737-800, SAS voornamelijk met verschillende 737 series, maar af en toe ook nog zo'n ouderwetse "raket" (MD-80), nooit met een F50 (die gebruiken ze op kleinere vliegvelden zoals het eerder genoemde KSU).

Maargoed, dit is misschien meer iets voor PTA dan voor hier
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73950693
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.

De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 15:01:41 #85
45833 crew  Fogel
pi_73950807
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnen
Lang leve full-flex tickets
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73956844
Het goedkope ticket dat ik had gevonden, met die overstap op Parijs was uiteindelijk al uitverkocht. Nu vlieg ik toch wel via Brussel, maar dan wel direct! Dit was daarna de goedkoopste optie. In ieder geval geen gedoe met overstappen en bagage ophalen en afgeven! Nu alleen nog zien dat we 's ochtends op tijd op Brussel aanwezig zijn
pi_73956961
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
Bij de airline zelf. Ze hebben hun eigen voorwaarden. De grote maatschappijen bieden bij binnenlandse vluchten in de VS wel aan dat je met het eerstvolgende vliegtuig mee kan.
pi_73964224
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.html
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 21:45:02 #89
45833 crew  Fogel
pi_73964388
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_73969987
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:17 schreef WillyML het volgende:

[..]

006 (Delta)
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.com
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_73974843
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.com
Thnx!

Heb het net even geprobeerd en inloggen lukt allemaal prima! Kan men stoelen etc. al wel zien, maar nog niet aanpassen. Schijnt ook pas op 24uur voor vertrek te kunnen, we wachten gewoon even af tot vanmiddag!
----> Est. 1913 <----
pi_73980446
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Klopt, in augustus nog gehad. Brussel - Atlanta - Dallas/Fort Worth met Delta. Koffers moeten voor een binnenlandse vlucht opgehaald worden van de bagage band. Vervolgens moet je ze na een extra bagage check bij een andere band achterlaten. Als je terug vliegt hoeft dat niet, dan gaan ze in Atlanta automasich naar het volgende vliegtuig.
Dobbert nu even niet de wereld rond.
pi_73989674
Hallo,

Ik heb een vraagje (die waarschijnlijk al een paar keer is gesteld).. Ik ga in december naar Buenos Aires, vanaf Amsterdam naar Atlanta, en vanaf Atlanta naar Buenos Aires, en Ik vlieg met Delta Airlines. Wat gebeurt er met de bagage als je vanaf amsterdam aankomt op Atlanta, dien je die op te halen in Atlanta? Of gaat dat automatisch door naar de connecting flight?

bvd
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 20:44:42 #94
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_73996471
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 16:55 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraagje (die waarschijnlijk al een paar keer is gesteld).. Ik ga in december naar Buenos Aires, vanaf Amsterdam naar Atlanta, en vanaf Atlanta naar Buenos Aires, en Ik vlieg met Delta Airlines. Wat gebeurt er met de bagage als je vanaf amsterdam aankomt op Atlanta, dien je die op te halen in Atlanta? Of gaat dat automatisch door naar de connecting flight?

bvd
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_73999076
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 20:44 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.
duidelijk Kan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta Is daar nog wat te beleven??

[ Bericht 0% gewijzigd door Ruud_Kawasaki op 23-10-2009 22:03:50 ]
pi_74005083
Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van goederen. Ik vlieg vanaf Brussel naar New York en vice versa. Stel dat ik helemaal los ga in New York en ontzettend veel shop en vervolgens op Brussel wordt aangehouden. Moet ik dan de Belgische staatskas gaan spekken (als Nederlandse) met de nog te betalen invoerrechten?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 13:28:31 #97
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_74013044
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 00:32 schreef rosey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van goederen. Ik vlieg vanaf Brussel naar New York en vice versa. Stel dat ik helemaal los ga in New York en ontzettend veel shop en vervolgens op Brussel wordt aangehouden. Moet ik dan de Belgische staatskas gaan spekken (als Nederlandse) met de nog te betalen invoerrechten?
Je moet dan aan de Belgische douane btw (die is daar 21%) en invoerrechten betalen. Daar kom je namelijk de Europese douane-unie binnen.
En als je vanuit Brussel zou doorvliegen naar Nederland of Duitsland, zou je je handbagage in Brussel moeten aangeven en je ruimbagage in Nederland of Duitsland (als die tenminste doorgelabeld was).
It's not a lie, if you believe
pi_74014509
En in Nederland mag je tot 430 euro invoeren zonder belastingen te betalen. Is dit een Europese richtlijn of bepaald elk land dat voor zich zelf?
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:03:09 #99
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_74016692
Dat bedrag geldt voor de hele EU.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 16:16:19 #100
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74017130
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:

[..]

duidelijk Kan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta Is daar nog wat te beleven??
Ach ik vind al die Amerikaanse vliegvelden wal zo'n beetje hetzelfde en wachten moet je overal. Een hele counter van KFC tot Pizza Hut en McD etc. Dus ja, als je vraagt is er nog wat te beleven, ligt er aan wat je zoekt. En kijk anders even op de promo:
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74111192
Ik heb via cheaptickets.com een vlucht geboekt. Wat is nu eigenlijk je ticket ? Of krijg je later nog een echt ticket ofzo die je moet uitprinten ?
pi_74112597
Je krijgt een e ticket als het goed is.
Daarmee kan je inchecken online voordat de vlucht is. Als je dat gedaan hebt kan je je boardinpass printen.
pi_74112706
In principe hoef je niets mee te nemen, behalve je paspoort. Het nummer wat op je E-ticket staat is gekoppeld aan je paspoort en zo kan je dus inchecken.
Echter in extreme gevallen kan een immigratie van het land waar je naar toe gaat vragen om een retour ticket. Iets wat je eigenlijk niet hebt. Vandaar dat aangeraden wordt die email uit te printen, aangezien daar je reisdetails op staan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:35:14 #104
22592 crew  Ole
pi_74222203
Ik heb gister een vlucht gemist (KLM, Barcelona Amsterdam)
Iemand ervaring met terugvragen van belasting? Kan toch nog een eurootje of 45 opleveren//
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:00:44 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_74232373
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:23:40 #106
45833 crew  Fogel
pi_74237303
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:00 schreef flipsen het volgende:
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Het was nog Barcelona ook
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:29:42 #107
45833 crew  Fogel
pi_74237550
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74244718
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Men zal je niet om een bijbetaling vragen maar je krijgt gewoon in de meeste gevallen heel simpel niets terug. Men zal kijken wat de prijs zou zijn geweest van een enkele reis en dat vergelijken met wat jij hebt betaald voor je retourticket (die je dus als enkele reis hebt gebruikt).
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 06:35:59 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74245563
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Kan best in de KLM voorwaarden (of bij welke andere maatschappij dan ook) staan dat ze je willen laten bijbetalen als je een terugvlucht niet neemt, juridisch gaat KLM dit echt niet vervolgen, want dan komen ze van een koude kermis thuis. (Er zijn legio legale reden om een vliegtuig te missen, en KLM kan nooit bewijzen dat je een vlucht willens en wetens niet hebt gehaald, denk aan ziekte, overmacht door verkeer, vliegangst etc. Het is niet aan KLM om, en zeker niet als het eenmalig is, om te bepalen dat je expres de vlucht niet hebt genomen.
(Het komt wel eens in de media dat ze grijsvliegers gaan vervolgen, maar dat doen ze middels een eigen aanmaning of eventueel incassoburo als ze het al doen, ik heb zo'n zaak nu nog nooit voor de rechter gezien, en dat zullen ze ook koste wat kost willen voorkomen, want dit valt in het verlengde van het vliegen zoals de vlucht geboekt is, (als je een bepaalde vlucht niet maakt worden de overige vluchten gecancelled), en het zou bijzonder nadelig zijn voor de KLM of andere maatschappijen als dat juridisch getoetst ging worden. (Want hoe duidelijk dit in de voorwaarden staat, hoe onduidelijk staat dit in de wetgeving, en normaliter wordt een consumentenbelang boven een bedrijfsbelang gesteld. Er loopt overigens een rechtszaak om dit laatste, maar wordt door KLM zoveel mogelijk tegengewerkt (steeds verzoeken om uitstel) en er wordt geen commentaar gegeven vanuit KLM.

Helaas is het met KLM wel zo dat je nu weinig belasting terug krijgt, de luchthavenbelasting op Spaanse vliegvelden is erg laag, en brandstoftoeslagen worden bij in Nederland uitgegeven tickets niet meer vergoed. (Ook dat is een klein beetje vreemd, maar is qua bedrag weer niet waard om dit juridisch door de consument te laten aanvechten. Heb je de hele vlucht niet gemist is het totale bedrag iets van 35 euro ofzo wat je terug kunt krijgen, minus een kleine vergoeding, mocht je rechtstreeks bij KLM geboekt hebben, via een reisburo kan de inderdaad ook nog kosten berekenen, wat inhoud dat je echt maar een paar euro zal teugkrijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:59:34 #110
22592 crew  Ole
pi_74246560
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.

(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:15:18 #111
45833 crew  Fogel
pi_74246726
Staking in het OV, dan wordt je retourvlucht als het goed is gedekt door je reisverzekering, check dat even. En net te laat aankomen bij de balie is erg klote inderdaad, maar dat wil dus zeggen dat de KLM inderdaad niet meer kan klagen over het feit dat je de vlucht niet haalde, ze wisten immers dat je er was en dat je de intentie had om te vliegen.
De belasting voor een retour Trondheim-Amsterdam-Barcelona is nog geen 45¤, dus verwacht niet al te veel terug te krijgen.
Gewoon even een schema invullen met vluchtnummer en datum en je rekeingnummer, dan komt het geld vanzelf een keer binnen (na een week of 6).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:01:45 #112
22592 crew  Ole
pi_74247501
ok tnx!

Niet alle OV staakte.. maar idd goed idee om mijn reisverzekering te checken!
Niet geschoten is altijd mis toch
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 1 november 2009 @ 09:12:34 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74270293
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:59 schreef Ole het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.

(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Spaanse luchthavens hebben helemaal geen hoge belasting.

Ticketprijs XX,00 (KLM)
Reserveringskosten 10,00 (KLM)
Brandstoftoeslag 60,00 (KLM)
Passagiersservicetoeslag 14,52 (SCHIPHOL)
Veiligheidstoeslag 12,94 (SCHIPHOL)
Luchthavenservicetoeslag 5,25 (BARCELONA)
Geluidsisolatietoeslag Nederland 2,00 (SCHIOPHOL)
Veiligheidsbelasting 1,82 (BARCELONA

M.a.w. het gaat hier echt maar over een bedrag van 5,25 + 1,82 euro wat je eventueel (na aftrek van redelijke kosten) zou kunnen terugkrijgen. Niet de moeite waard dus.
Want de brandstoftoeslag zijn bij in Nederland geboekte tickets niet meer terug te vragen, en de overige kosten heeft KLM wel al reeds aan Schiphol moeten afdragen. (Alle kosten worden door de vliegvelden alleen voor vertrekkende passagiers in rekening gebracht, en nooit voor binnenkomende vluchten, dus het is niet zo dat de belasting gehalveerd wordt bij het maken van alleen een enkele reis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74359874
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet geven Moet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
pi_74365424
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet geven Moet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
Een uur vantevoren gaat de mogelijkheid om je bagage af te geven dicht. Daarna moet je nog naar de juiste gate, aan de gate door de security en langs het interview en dan boarden. Bij een 747 of 777 kan het boarden al 40-60 minuten voor vertrek beginnen. 2 uur vantevoren je bagage afgeven is dus wel verstandig.
pi_74369621
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
U MAD?
  woensdag 4 november 2009 @ 08:51:04 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74374807
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
Jij snapt van een heleboel dingen niet zoveel. Maar ik hoop niet dat je nu ook al in dit sub forum de boel komt lopen verzieken.

En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74374863
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]


En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
Op zich heeft elke website van een luchthaven wel een mogelijkheid om een ticket te boeken, dus op zich is het mogelijk om bijvoorbeeld bij Schiphol een ticket te boeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74374881
Ik heb via de site van Dusseldorf Airport een ticket geboekt ja........
Bij Scandinavian.

Zo uniek is het dus allemaal niet.
U MAD?
pi_74387078
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
Bij Dusseldorf airport krijg je geen e-tickets. Heb je je papieren tickets nog niet gehad dan? Anders heb je denk ik een probleem.....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_74387211
Papieren tickets bestaan niet meer.

Met je PNR (6 cijferige code, iets van AA1BA1 oid) kan je op www.flysas.nl denk ik wel online inchecken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74448211
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Too much is never enough!
pi_74448787
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef The6thgate het volgende:
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Mag gewoon.. (tenzij je een hippe wijnfles in de vorm van een bom dan wel wapen hebt )

Wel even goed inpakken, kou en de iets lagere druk, met daarvoor en daarna wat minder voorzichtige behandeling in combinatie met een zwakke plek in je fles kunnen je wijntje wel eens niet over laten komen...

Een afgesloten plastic zak er omheen lijkt me geen overbodige luxe.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74494957
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
pi_74495042
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Ik ben met Continental van Amsterdam naar Houston gevlogen, en daar mocht ik 2x 23kg meenemen
December vorig jaar was dat.
pi_74498628
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
  zondag 8 november 2009 @ 02:28:22 #127
277601 Dankky
Ik weet het niet
pi_74498953
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef nickybolletje het volgende:
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Ik weet het wel
  zondag 8 november 2009 @ 12:07:47 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74502567
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:28 schreef Dankky het volgende:

[..]

Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Veel airliners hanteren nu een korte termijnvisie. In het begin zal een dergelijke maatregel inderdaad geld in het laadje brengen, mensen zijn nog anders gewend en komen met 2 koffers aan.
Op lange termijn zullen mensen of gewoon 1 bagagestuk meenemen, of met een maatschappij vliegen die wel toestaat 2 stuks mee te nemen. (Al moet worden gezegd, er blijven er niet veel over).

Eigenlijk zijn alle airliners een beetje het low-cost model aan het volgen, proberen extra geld te verdienen aan dingen die eerst inbegrepen waren. Op deze manier drijf je in mijn optiek de klant juist in de armen van de low-cost airliners, want als ook full service maatschappijen deze praktijken gaan doorvoeren, dan ook maar gelijk voor het goedkoopste tarief kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74503370
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
pi_74522996
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
pi_74526772
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
quote:
Elke passagier heeft recht op 20 kg in te checken bagage. Meer kilo's kunnen online tegen een kortingstarief worden bijgeboekt als het totaalgewicht meer is dan 20 kg, of voor een hoger tarief bij het inchecken op het vliegveld.
pi_74531213
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
pi_74535213
quote:
Op maandag 9 november 2009 05:40 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
Je kunt ook bij Lufthansa een ticket Schiphol - VS aanschaffen. Dat is vaak zelfs goedkoper dan vanuit Duitsland vertrekken. De bagage limiet geldt per ticket, dus je mag dan ook 2 stuks van Schiphol naar (bijv.) Dusseldorf meenemen omdat je later overstapt op een vlucht waar 2 stuks zijn toegestaan.

Ik noemde Lufthansa trouwens als voorbeeld. Er zullen vast nog meer Europese maatschappijen zijn die nog 2 stuks toestaan.
pi_74536376
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
[..]


Ok, thnx .
pi_74566261
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
op de easyjet site:
quote:
Hand baggage – no weight limit
easyJet has no weight restriction on hand baggage, the only stipulation is that you must be able to lift your bag safely into the overhead lockers without assistance, so the weight must be within reason.

In order to comply with safety regulations of the UK Civil Aviation Authority, and to reflect the limited space in the overhead storage bins, there is a size limit, which means that your bag must not be bigger than 55x40x20 cm. Visit our carrier’s regulations for full details on our baggage policy.
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74573598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef The_stranger het volgende:
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.

Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
pi_74574045
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.
Nu ken ik niet de limieten van de vliegtuigen die easy gebruikt, maar een relatief vergelijkbaar vliegtuig, de embraer 190 heeft een maximum limiet van 36,3kg per bagagebak. En die 37kg haal je erg snel, zeker als je, zoals easy en ryanair mensen pushed om zoveel mogelijk handbagage (zo weinig mogelijk ruimbagage) mee te nemen.
quote:
Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
Ik snap het vanuit de maatschappij wel, maar ook die hebben zich aan limieten te houden.

Zal eens kijken of ik de limieten van een 737 kan vinden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:16:01 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74578622
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken.
Je denkt toch niet dat al die alleen reizende oude vrouwtjes een tas van 20 kg in die overhead lockers kunnen kiepen.

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74579351
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
De E190 is niet te vergelijken met de 135/145 qua ruimte. In de 190 heb je 99% van de tijd geen enkel probleem met de afmetingen van de handbagage.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74658592
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 11:15:06 #141
45833 crew  Fogel
pi_74660189
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
7500 punten per enkele reis om de belasting te betalen. Maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgezocht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:30 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74660268
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:44:26 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74681923
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
Natuurlijk willen ze dat, en niet alleen KLM, bijna alle maatschappijen hebben nog een belachelijk hoge toeslag. Uiteraard onder het mom van gestegen olieprijzen, maar eigenlijk handig om de prijzen goed te kunnen manipuleren, en 'gratis' vliegers onder het personeel of met gespaarde miles toch nog wat geld afhandig te maken.

Het blijft ook belachelijk, brandstoftoeslag, het zou net als met Emirates gewoon in de vluchtprijs in moeten zitten, want je kunt deze bijvoorbeeld ook niet terugvragen bij KLM omdat het dan opeens wel onderdeel van de ticketprijs is.......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74706635
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74712013
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Bij de dagvluchten van KLM in economy is dat wel gebruikelijk naar NYC tegenwoordig. Maar die vlucht duurt ook geen 10+ uur.
pi_74712240
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74714604
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Dat er op een rechtstreekse vlucht naar California geen eten wordt aangeboden is nieuw inderdaad. Als er een overstap in zit, dan is het wel weer verklaarbaar; de binnenlandse vluchten zijn net een soort busdiensten.
pi_74718483
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Dit viel mij laatst ook op toen ik een vergelijkbare vlucht zocht op Expedia of Cheaptickets (ik ben vergeten welke). Aangezien ik dat ook vreemd vond, heb ik dezelfde vlucht teruggezocht op de website van de vliegmaatschappij zelf. Daar werd wel een maaltijd aangegeven.

Ik raad je dus aan om die kontrole ook even te doen.

De informatie van de onafhankelijke boekingswebsite bleek dus onjuist. Ik denk dat ze daar standaard aangeven 'geen maaltijd' tenzij ze het tegendeel glashard bevestigd hebben gekregen van de betreffende maatschappij. In de VS is een maaltijd inderdaad niet vanzelfsprekend en die boekingssites willen misschien claims vermijden omdat ze teveel beloofden. Maar dit is gissen van mijn kant.
pi_74723278
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
pi_74729542
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
Delta. Verder vind ik delta echt kut om vanuit Europa naar de USA te vliegen. Echt van die kut oude vliegtuigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')