Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!quote:Op zondag 18 oktober 2009 10:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je bagage zal tussen Amsterdam - Parijs - New York automatisch doorgestuurd worden, in Amerika moet je deze echter wel van de band halen, in jouw geval normaal, het is je eindbestemming, maar als je een doorvlucht zou hebben moet je in Amerika je bagage toch van de band halen en daarna weer afgeven.
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:38 schreef Blik het volgende:
[..]
Dit is dus niet meer altijd zo, bijvoorbeeld op Atlanta als je met Delta vliegt. Dan hoef je dus niet je bagage op te halen en opnieuw in te checken!
Maar in de VS weten ze nog wel wat customer satisfaction is en hoe belangrijk dat is voor hun bedrijf, dus dat zal wel goedkomen danquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Volgens mij, en mijn Amerikaanse collega's, ben je daar aan de gegoedheid van de maatschappij overgeleverd. Vol verbazing hoorden zij ooit mijn explicatie van deze Europese regelgeving aan.
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 11:00 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al tussen Trondheim en Oslo (OK, dit zijn stad nummer 1 en 3 qua inwoners) zijn er 28 vluchten per dag (verdeeld over SAS en Norwegian) om maar aan te geven dat er genoeg behoefte is om te vliegen.
Dat weet ik niet hoe dat zit, ik weet alleen dat het in ieder niet meer altijd het geval is dat je je bagage moet oppikkenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Op TRD-OSL vliegt Norwegian uitsluitend met 737-300 en 737-800, SAS voornamelijk met verschillende 737 series, maar af en toe ook nog zo'n ouderwetse "raket" (MD-80), nooit met een F50 (die gebruiken ze op kleinere vliegvelden zoals het eerder genoemde KSU).quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnenquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Maar blijkbaar niet voldoende om altijd maar (grote) jets in te zetten. Mogelijk hebben de Noren liever veel vluchten met kleinere vliegtuigen dan een paar vluchten met een groter type.
De reden om een F50 in te zetten i.p.v. een groter type is toch bijna altijd de bezettingsgraad of de beschikbare baanlengte/naderingsprocedure.
Lang leve full-flex ticketsquote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Hoge frequentie aanbieden kan ook nog een goede reden zijn. Zakenmensen hebben geen zin om een halve dag te moeten wachten, die willen elk half uur de mogelijkheid hebben naar huis/kantoor te kunnen
Bij de airline zelf. Ze hebben hun eigen voorwaarden. De grote maatschappijen bieden bij binnenlandse vluchten in de VS wel aan dat je met het eerstvolgende vliegtuig mee kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:50 schreef Fogel het volgende:
In de EU hebben we sinds enkele jaren regels voor compensatie bij overboeking, vertraging, etc. weet iemand waar ik het USA-equivalent hiervan kan vinden? (ik heb namelijk 2 binnenlandse vluchten in de VS).
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.htmlquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 16:56 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er staat 2pc in amadeus of sabre (weet zo even niet meer welke ik bekeek) dus het zal er wel aan liggen wanneer je het boekt en niet wanneer je vliegt.
Meer baggagenieuws:quote:Op donderdag 22 oktober 2009 21:41 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)ld-extra-bagage.html
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.comquote:
Thnx!quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 00:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Eerst even op Deltaairlines.com proberen. Werkt dat niet dan op KLM.com
Klopt, in augustus nog gehad. Brussel - Atlanta - Dallas/Fort Worth met Delta. Koffers moeten voor een binnenlandse vlucht opgehaald worden van de bagage band. Vervolgens moet je ze na een extra bagage check bij een andere band achterlaten. Als je terug vliegt hoeft dat niet, dan gaan ze in Atlanta automasich naar het volgende vliegtuig.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat moet altijd wanneer je aansluitende vlucht een binnenlandse vlucht is. Waar zou je bagage, met je customs declaration form, anders dan door de douane gaan?
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 16:55 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Hallo,
Ik heb een vraagje (die waarschijnlijk al een paar keer is gesteld).. Ik ga in december naar Buenos Aires, vanaf Amsterdam naar Atlanta, en vanaf Atlanta naar Buenos Aires, en Ik vlieg met Delta Airlines. Wat gebeurt er met de bagage als je vanaf amsterdam aankomt op Atlanta, dien je die op te halen in Atlanta? Of gaat dat automatisch door naar de connecting flight?
bvd
duidelijk Kan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta Is daar nog wat te beleven??quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 20:44 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Omdat je vervolgvlucht weer naar het buitenland is zullen ze je bagage in Amsterdam direct doorlabelen naar EZE en hoef je je daar in ATL ook helemaal niet druk om te maken. Je gaat op Hartsfield-Jackson Airport ook niet door de immigration. Heb dit zelf dit jaar al een paar keer gedaan op een vlucht naar Manaus in Brazilie.
Je moet dan aan de Belgische douane btw (die is daar 21%) en invoerrechten betalen. Daar kom je namelijk de Europese douane-unie binnen.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 00:32 schreef rosey het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met het aangeven van goederen. Ik vlieg vanaf Brussel naar New York en vice versa. Stel dat ik helemaal los ga in New York en ontzettend veel shop en vervolgens op Brussel wordt aangehouden. Moet ik dan de Belgische staatskas gaan spekken (als Nederlandse) met de nog te betalen invoerrechten?
Ach ik vind al die Amerikaanse vliegvelden wal zo'n beetje hetzelfde en wachten moet je overal. Een hele counter van KFC tot Pizza Hut en McD etc. Dus ja, als je vraagt is er nog wat te beleven, ligt er aan wat je zoekt. En kijk anders even op de promo:quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 21:47 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
[..]
duidelijk Kan ik lekker vertoeven op het vliegveld van Atlanta Is daar nog wat te beleven??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |