abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74112706
In principe hoef je niets mee te nemen, behalve je paspoort. Het nummer wat op je E-ticket staat is gekoppeld aan je paspoort en zo kan je dus inchecken.
Echter in extreme gevallen kan een immigratie van het land waar je naar toe gaat vragen om een retour ticket. Iets wat je eigenlijk niet hebt. Vandaar dat aangeraden wordt die email uit te printen, aangezien daar je reisdetails op staan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  Moderator / Miss SHO vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:35:14 #104
22592 crew  Ole
pi_74222203
Ik heb gister een vlucht gemist (KLM, Barcelona Amsterdam)
Iemand ervaring met terugvragen van belasting? Kan toch nog een eurootje of 45 opleveren//
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 30 oktober 2009 @ 19:00:44 #105
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_74232373
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:23:40 #106
45833 crew  Fogel
pi_74237303
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 19:00 schreef flipsen het volgende:
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Het was nog Barcelona ook
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator vrijdag 30 oktober 2009 @ 21:29:42 #107
45833 crew  Fogel
pi_74237550
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_74244718
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Men zal je niet om een bijbetaling vragen maar je krijgt gewoon in de meeste gevallen heel simpel niets terug. Men zal kijken wat de prijs zou zijn geweest van een enkele reis en dat vergelijken met wat jij hebt betaald voor je retourticket (die je dus als enkele reis hebt gebruikt).
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  zaterdag 31 oktober 2009 @ 06:35:59 #109
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74245563
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Kan best in de KLM voorwaarden (of bij welke andere maatschappij dan ook) staan dat ze je willen laten bijbetalen als je een terugvlucht niet neemt, juridisch gaat KLM dit echt niet vervolgen, want dan komen ze van een koude kermis thuis. (Er zijn legio legale reden om een vliegtuig te missen, en KLM kan nooit bewijzen dat je een vlucht willens en wetens niet hebt gehaald, denk aan ziekte, overmacht door verkeer, vliegangst etc. Het is niet aan KLM om, en zeker niet als het eenmalig is, om te bepalen dat je expres de vlucht niet hebt genomen.
(Het komt wel eens in de media dat ze grijsvliegers gaan vervolgen, maar dat doen ze middels een eigen aanmaning of eventueel incassoburo als ze het al doen, ik heb zo'n zaak nu nog nooit voor de rechter gezien, en dat zullen ze ook koste wat kost willen voorkomen, want dit valt in het verlengde van het vliegen zoals de vlucht geboekt is, (als je een bepaalde vlucht niet maakt worden de overige vluchten gecancelled), en het zou bijzonder nadelig zijn voor de KLM of andere maatschappijen als dat juridisch getoetst ging worden. (Want hoe duidelijk dit in de voorwaarden staat, hoe onduidelijk staat dit in de wetgeving, en normaliter wordt een consumentenbelang boven een bedrijfsbelang gesteld. Er loopt overigens een rechtszaak om dit laatste, maar wordt door KLM zoveel mogelijk tegengewerkt (steeds verzoeken om uitstel) en er wordt geen commentaar gegeven vanuit KLM.

Helaas is het met KLM wel zo dat je nu weinig belasting terug krijgt, de luchthavenbelasting op Spaanse vliegvelden is erg laag, en brandstoftoeslagen worden bij in Nederland uitgegeven tickets niet meer vergoed. (Ook dat is een klein beetje vreemd, maar is qua bedrag weer niet waard om dit juridisch door de consument te laten aanvechten. Heb je de hele vlucht niet gemist is het totale bedrag iets van 35 euro ofzo wat je terug kunt krijgen, minus een kleine vergoeding, mocht je rechtstreeks bij KLM geboekt hebben, via een reisburo kan de inderdaad ook nog kosten berekenen, wat inhoud dat je echt maar een paar euro zal teugkrijgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 oktober 2009 @ 09:59:34 #110
22592 crew  Ole
pi_74246560
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.

(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  Moderator zaterdag 31 oktober 2009 @ 10:15:18 #111
45833 crew  Fogel
pi_74246726
Staking in het OV, dan wordt je retourvlucht als het goed is gedekt door je reisverzekering, check dat even. En net te laat aankomen bij de balie is erg klote inderdaad, maar dat wil dus zeggen dat de KLM inderdaad niet meer kan klagen over het feit dat je de vlucht niet haalde, ze wisten immers dat je er was en dat je de intentie had om te vliegen.
De belasting voor een retour Trondheim-Amsterdam-Barcelona is nog geen 45¤, dus verwacht niet al te veel terug te krijgen.
Gewoon even een schema invullen met vluchtnummer en datum en je rekeingnummer, dan komt het geld vanzelf een keer binnen (na een week of 6).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator / Miss SHO zaterdag 31 oktober 2009 @ 11:01:45 #112
22592 crew  Ole
pi_74247501
ok tnx!

Niet alle OV staakte.. maar idd goed idee om mijn reisverzekering te checken!
Niet geschoten is altijd mis toch
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  zondag 1 november 2009 @ 09:12:34 #113
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74270293
quote:
Op zaterdag 31 oktober 2009 09:59 schreef Ole het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.

(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Spaanse luchthavens hebben helemaal geen hoge belasting.

Ticketprijs XX,00 (KLM)
Reserveringskosten 10,00 (KLM)
Brandstoftoeslag 60,00 (KLM)
Passagiersservicetoeslag 14,52 (SCHIPHOL)
Veiligheidstoeslag 12,94 (SCHIPHOL)
Luchthavenservicetoeslag 5,25 (BARCELONA)
Geluidsisolatietoeslag Nederland 2,00 (SCHIOPHOL)
Veiligheidsbelasting 1,82 (BARCELONA

M.a.w. het gaat hier echt maar over een bedrag van 5,25 + 1,82 euro wat je eventueel (na aftrek van redelijke kosten) zou kunnen terugkrijgen. Niet de moeite waard dus.
Want de brandstoftoeslag zijn bij in Nederland geboekte tickets niet meer terug te vragen, en de overige kosten heeft KLM wel al reeds aan Schiphol moeten afdragen. (Alle kosten worden door de vliegvelden alleen voor vertrekkende passagiers in rekening gebracht, en nooit voor binnenkomende vluchten, dus het is niet zo dat de belasting gehalveerd wordt bij het maken van alleen een enkele reis.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74359874
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet geven Moet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
pi_74365424
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet geven Moet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
Een uur vantevoren gaat de mogelijkheid om je bagage af te geven dicht. Daarna moet je nog naar de juiste gate, aan de gate door de security en langs het interview en dan boarden. Bij een 747 of 777 kan het boarden al 40-60 minuten voor vertrek beginnen. 2 uur vantevoren je bagage afgeven is dus wel verstandig.
pi_74369621
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
U MAD?
  woensdag 4 november 2009 @ 08:51:04 #117
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74374807
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
Jij snapt van een heleboel dingen niet zoveel. Maar ik hoop niet dat je nu ook al in dit sub forum de boel komt lopen verzieken.

En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74374863
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef buzz1291 het volgende:

[..]


En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
Op zich heeft elke website van een luchthaven wel een mogelijkheid om een ticket te boeken, dus op zich is het mogelijk om bijvoorbeeld bij Schiphol een ticket te boeken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_74374881
Ik heb via de site van Dusseldorf Airport een ticket geboekt ja........
Bij Scandinavian.

Zo uniek is het dus allemaal niet.
U MAD?
pi_74387078
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??

Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....

Tnx
Bij Dusseldorf airport krijg je geen e-tickets. Heb je je papieren tickets nog niet gehad dan? Anders heb je denk ik een probleem.....
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_74387211
Papieren tickets bestaan niet meer.

Met je PNR (6 cijferige code, iets van AA1BA1 oid) kan je op www.flysas.nl denk ik wel online inchecken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_74448211
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Too much is never enough!
pi_74448787
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef The6thgate het volgende:
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Mag gewoon.. (tenzij je een hippe wijnfles in de vorm van een bom dan wel wapen hebt )

Wel even goed inpakken, kou en de iets lagere druk, met daarvoor en daarna wat minder voorzichtige behandeling in combinatie met een zwakke plek in je fles kunnen je wijntje wel eens niet over laten komen...

Een afgesloten plastic zak er omheen lijkt me geen overbodige luxe.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74494957
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
pi_74495042
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Ik ben met Continental van Amsterdam naar Houston gevlogen, en daar mocht ik 2x 23kg meenemen
December vorig jaar was dat.
pi_74498628
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
  zondag 8 november 2009 @ 02:28:22 #127
277601 Dankky
Ik weet het niet
pi_74498953
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef nickybolletje het volgende:
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Ik weet het wel
  zondag 8 november 2009 @ 12:07:47 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74502567
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:28 schreef Dankky het volgende:

[..]

Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Veel airliners hanteren nu een korte termijnvisie. In het begin zal een dergelijke maatregel inderdaad geld in het laadje brengen, mensen zijn nog anders gewend en komen met 2 koffers aan.
Op lange termijn zullen mensen of gewoon 1 bagagestuk meenemen, of met een maatschappij vliegen die wel toestaat 2 stuks mee te nemen. (Al moet worden gezegd, er blijven er niet veel over).

Eigenlijk zijn alle airliners een beetje het low-cost model aan het volgen, proberen extra geld te verdienen aan dingen die eerst inbegrepen waren. Op deze manier drijf je in mijn optiek de klant juist in de armen van de low-cost airliners, want als ook full service maatschappijen deze praktijken gaan doorvoeren, dan ook maar gelijk voor het goedkoopste tarief kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74503370
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
pi_74522996
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
pi_74526772
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
quote:
Elke passagier heeft recht op 20 kg in te checken bagage. Meer kilo's kunnen online tegen een kortingstarief worden bijgeboekt als het totaalgewicht meer is dan 20 kg, of voor een hoger tarief bij het inchecken op het vliegveld.
pi_74531213
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
pi_74535213
quote:
Op maandag 9 november 2009 05:40 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
Je kunt ook bij Lufthansa een ticket Schiphol - VS aanschaffen. Dat is vaak zelfs goedkoper dan vanuit Duitsland vertrekken. De bagage limiet geldt per ticket, dus je mag dan ook 2 stuks van Schiphol naar (bijv.) Dusseldorf meenemen omdat je later overstapt op een vlucht waar 2 stuks zijn toegestaan.

Ik noemde Lufthansa trouwens als voorbeeld. Er zullen vast nog meer Europese maatschappijen zijn die nog 2 stuks toestaan.
pi_74536376
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
[..]


Ok, thnx .
pi_74566261
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
op de easyjet site:
quote:
Hand baggage – no weight limit
easyJet has no weight restriction on hand baggage, the only stipulation is that you must be able to lift your bag safely into the overhead lockers without assistance, so the weight must be within reason.

In order to comply with safety regulations of the UK Civil Aviation Authority, and to reflect the limited space in the overhead storage bins, there is a size limit, which means that your bag must not be bigger than 55x40x20 cm. Visit our carrier’s regulations for full details on our baggage policy.
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74573598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef The_stranger het volgende:
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.

Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
pi_74574045
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.
Nu ken ik niet de limieten van de vliegtuigen die easy gebruikt, maar een relatief vergelijkbaar vliegtuig, de embraer 190 heeft een maximum limiet van 36,3kg per bagagebak. En die 37kg haal je erg snel, zeker als je, zoals easy en ryanair mensen pushed om zoveel mogelijk handbagage (zo weinig mogelijk ruimbagage) mee te nemen.
quote:
Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
Ik snap het vanuit de maatschappij wel, maar ook die hebben zich aan limieten te houden.

Zal eens kijken of ik de limieten van een 737 kan vinden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:16:01 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74578622
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken.
Je denkt toch niet dat al die alleen reizende oude vrouwtjes een tas van 20 kg in die overhead lockers kunnen kiepen.

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74579351
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
De E190 is niet te vergelijken met de 135/145 qua ruimte. In de 190 heb je 99% van de tijd geen enkel probleem met de afmetingen van de handbagage.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74658592
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 11:15:06 #141
45833 crew  Fogel
pi_74660189
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
7500 punten per enkele reis om de belasting te betalen. Maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgezocht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:30 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74660268
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:44:26 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74681923
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
Natuurlijk willen ze dat, en niet alleen KLM, bijna alle maatschappijen hebben nog een belachelijk hoge toeslag. Uiteraard onder het mom van gestegen olieprijzen, maar eigenlijk handig om de prijzen goed te kunnen manipuleren, en 'gratis' vliegers onder het personeel of met gespaarde miles toch nog wat geld afhandig te maken.

Het blijft ook belachelijk, brandstoftoeslag, het zou net als met Emirates gewoon in de vluchtprijs in moeten zitten, want je kunt deze bijvoorbeeld ook niet terugvragen bij KLM omdat het dan opeens wel onderdeel van de ticketprijs is.......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74706635
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74712013
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Bij de dagvluchten van KLM in economy is dat wel gebruikelijk naar NYC tegenwoordig. Maar die vlucht duurt ook geen 10+ uur.
pi_74712240
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74714604
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Dat er op een rechtstreekse vlucht naar California geen eten wordt aangeboden is nieuw inderdaad. Als er een overstap in zit, dan is het wel weer verklaarbaar; de binnenlandse vluchten zijn net een soort busdiensten.
pi_74718483
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Dit viel mij laatst ook op toen ik een vergelijkbare vlucht zocht op Expedia of Cheaptickets (ik ben vergeten welke). Aangezien ik dat ook vreemd vond, heb ik dezelfde vlucht teruggezocht op de website van de vliegmaatschappij zelf. Daar werd wel een maaltijd aangegeven.

Ik raad je dus aan om die kontrole ook even te doen.

De informatie van de onafhankelijke boekingswebsite bleek dus onjuist. Ik denk dat ze daar standaard aangeven 'geen maaltijd' tenzij ze het tegendeel glashard bevestigd hebben gekregen van de betreffende maatschappij. In de VS is een maaltijd inderdaad niet vanzelfsprekend en die boekingssites willen misschien claims vermijden omdat ze teveel beloofden. Maar dit is gissen van mijn kant.
pi_74723278
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
pi_74729542
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
Delta. Verder vind ik delta echt kut om vanuit Europa naar de USA te vliegen. Echt van die kut oude vliegtuigen
  maandag 16 november 2009 @ 00:27:44 #151
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74736729
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..
En als je de vlucht van half elf 's morgens uit Amsterdam zou nemen wordt de lunch al om half twaalf geserveerd. Waarschijnlijk omdat all die trolly dollies van Delta de zestig al gepasseerd zijn en om één uur aan hun middag tuk toe zijn. Ik vond NWA altijd veel prettiger dan nu Delta met hun krappe 767 toestellen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74739942
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:27 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En als je de vlucht van half elf 's morgens uit Amsterdam zou nemen wordt de lunch al om half twaalf geserveerd. Waarschijnlijk omdat all die trolly dollies van Delta de zestig al gepasseerd zijn en om één uur aan hun middag tuk toe zijn. Ik vond NWA altijd veel prettiger dan nu Delta met hun krappe 767 toestellen.
Waarom toch altijd zo neerbuigend
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 16 november 2009 @ 10:43:27 #153
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74741693
quote:
Op maandag 16 november 2009 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Waarom toch altijd zo neerbuigend
Je zal mij nooit neerbuigend horen over de stewadessen van Singapore Airlines, Thai Airways of Malaysian Airlines. Het service minded straalt er gewoon af. Ook als ze niet aan het werk zijn. Maar dan die van KL(e)M. De meisjes in blauw hebben een geweldige air over zich. Nu wil het geval dat ik na een intercontinentale vlucht nog al eens in dezelfde hotels verblijf als de KL(e)M crew. En als die meisjes hun uniform niet aan hebben, pik je ze er ook zo uit. Ze denken dan nog steeds dat ze overal een streepje voor hebben en menigmaal heb ik al meegemaakt dat ze zich dan gewoon als associale wijven gedragen. Maar wat ik nog het ergste vind is dat hun attitude zo verschillend is wanneer ze als kokkie in de pantry of als serveerster in de Business Class mogen acteren ten opzichte van wanneer ze met een sjacherijnige kop in Economy class het voer op je traytable neerPLEUREN! En vooral dan niet om een tweede verfrissing vragen...... Maar vlieg wat vaker intercontinentaal en je zult het beamen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')