Het was nog Barcelona ookquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 19:00 schreef flipsen het volgende:
Fogel heeft daar erg leuke ervaringen mee weet ik toevallig
Men zal je niet om een bijbetaling vragen maar je krijgt gewoon in de meeste gevallen heel simpel niets terug. Men zal kijken wat de prijs zou zijn geweest van een enkele reis en dat vergelijken met wat jij hebt betaald voor je retourticket (die je dus als enkele reis hebt gebruikt).quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Kan best in de KLM voorwaarden (of bij welke andere maatschappij dan ook) staan dat ze je willen laten bijbetalen als je een terugvlucht niet neemt, juridisch gaat KLM dit echt niet vervolgen, want dan komen ze van een koude kermis thuis. (Er zijn legio legale reden om een vliegtuig te missen, en KLM kan nooit bewijzen dat je een vlucht willens en wetens niet hebt gehaald, denk aan ziekte, overmacht door verkeer, vliegangst etc. Het is niet aan KLM om, en zeker niet als het eenmalig is, om te bepalen dat je expres de vlucht niet hebt genomen.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 21:29 schreef Fogel het volgende:
Het van belang of je via een reisbureau hebt geboekt of direct bij de KLM. In het eerste geval is het vaak zo dat het reisbureau kosten rekent om het belastingbedrag terug te vorderen (en omdat je het via een reisbureau geboekt hebt, mag je dat mailtje niet zelf naar de KLM sturen volgens de KLM policy...) en daar rekenen ze vrolijk 40-50¤ voor, dus dat schiet niet op.
Als je direct bij de KLM geboekt hebt, kan je gewoon via de website het geld terugvragen. Ik weet niet zeker of je vantevoren moet bellen dat je niet op komt dagen of niet, ik doe dat zelf altijd wel uit beleefdheid en heb nooit problemen gehad met geld terugvragen.
MAAR, als je wel de heenvlucht wel al heb gemaakt met de KLM, mag de KLM volgens hun eigen voorwaarden je zelfs nog laten bijbetalen omdat je niet aan de ticketvoorwaarden voldaan hebt (voorwaarden van een goedkope retourvlucht zijn nl anders dan die van een -vaak veel duurdere- enkele reis). Zo ver ik weet doen ze dit in de praktijk niet, maar het is wel een risicomoment als je om een paar belastingeuros komt vragen...
Spaanse luchthavens hebben helemaal geen hoge belasting.quote:Op zaterdag 31 oktober 2009 09:59 schreef Ole het volgende:
Dank voor jullie reacties!
Ken een grondstewardess bij KLM, ga nog even bij haar informeren...
De reden van het missen van mijn vlucht was een niet aangekondigde staking van bus. En ik heb direct bij KLM geboekt.
Heb dubbel belasting betaald, en volgens mij hoeven zij deze niet te betalen omdat ik niet mee kon. Is pure winst voor KLM dus.
En Barcelona heeft ook een flinke belasting.
(overigens op het randje, OK, ik was te laat, maar had volgens mij het nog wel kunnen halen. Was ong 40 minuten voor vertrek bij de balie... )
Een uur vantevoren gaat de mogelijkheid om je bagage af te geven dicht. Daarna moet je nog naar de juiste gate, aan de gate door de security en langs het interview en dan boarden. Bij een 747 of 777 kan het boarden al 40-60 minuten voor vertrek beginnen. 2 uur vantevoren je bagage afgeven is dus wel verstandig.quote:Op dinsdag 3 november 2009 19:25 schreef PiperMaru het volgende:
Iemand ervaring met vlucht van KLM/Delta Airlines naar JFK? Ik heb online ingecheckt maar er staat op mijn boarding pass dat ik alsnog mijn bagage minimaal 120 minuten van te voren af moet gevenMoet dat ook echt? Op de KLM site zie ik namelijk dat het nog tot 60 minuten voor de vlucht kan... En ik slaap liever langer uit dan dat ik op Schiphol me onnodig zit te vervelen...
Jij snapt van een heleboel dingen niet zoveel. Maar ik hoop niet dat je nu ook al in dit sub forum de boel komt lopen verzieken.quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??
Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....
Tnx
Op zich heeft elke website van een luchthaven wel een mogelijkheid om een ticket te boeken, dus op zich is het mogelijk om bijvoorbeeld bij Schiphol een ticket te boeken.quote:Op woensdag 4 november 2009 08:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En je blijft een uniek geval; je bent de eerste persoon die het voor elkaar heeft gekregen om "bij Dusseldorf Airport" een ticket te boeken. Bel ze even op zou ik zeggen.
Bij Dusseldorf airport krijg je geen e-tickets. Heb je je papieren tickets nog niet gehad dan? Anders heb je denk ik een probleem.....quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef de_boswachter het volgende:
Kan iemand me vertellen wat mijn e-tickets zijn als ik bij Dusseldorf airport heb geboekt???
En kan ik online inchecken??
Ik vertrek donderdagmorgen, maar snap er geen hol van....
Tnx
Mag gewoon.. (tenzij je een hippe wijnfles in de vorm van een bom dan wel wapen hebtquote:Op vrijdag 6 november 2009 11:43 schreef The6thgate het volgende:
Ik ga morgen weer eens vliegen, en nou vroeg ik me af of er ook regels zijn gebonden aan vloeistof in het bagageruim? Wil namelijk een flesje wijn meenemen, maar niet dat ze daar weer op gaan controleren
Ik ben met Continental van Amsterdam naar Houston gevlogen, en daar mocht ik 2x 23kg meenemenquote:Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?quote:Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef nickybolletje het volgende:
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
Veel airliners hanteren nu een korte termijnvisie. In het begin zal een dergelijke maatregel inderdaad geld in het laadje brengen, mensen zijn nog anders gewend en komen met 2 koffers aan.quote:Op zondag 8 november 2009 02:28 schreef Dankky het volgende:
[..]
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?
Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.quote:Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.quote:Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?
Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
quote:Elke passagier heeft recht op 20 kg in te checken bagage. Meer kilo's kunnen online tegen een kortingstarief worden bijgeboekt als het totaalgewicht meer is dan 20 kg, of voor een hoger tarief bij het inchecken op het vliegveld.
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.quote:Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef jaco het volgende:
[..]
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.
Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
Je kunt ook bij Lufthansa een ticket Schiphol - VS aanschaffen. Dat is vaak zelfs goedkoper dan vanuit Duitsland vertrekken. De bagage limiet geldt per ticket, dus je mag dan ook 2 stuks van Schiphol naar (bijv.) Dusseldorf meenemen omdat je later overstapt op een vlucht waar 2 stuks zijn toegestaan.quote:Op maandag 9 november 2009 05:40 schreef nickybolletje het volgende:
[..]
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
Ok, thnxquote:Op zondag 8 november 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.
Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
[..]
op de easyjet site:quote:Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?
Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)quote:Hand baggage – no weight limit
easyJet has no weight restriction on hand baggage, the only stipulation is that you must be able to lift your bag safely into the overhead lockers without assistance, so the weight must be within reason.
In order to comply with safety regulations of the UK Civil Aviation Authority, and to reflect the limited space in the overhead storage bins, there is a size limit, which means that your bag must not be bigger than 55x40x20 cm. Visit our carrier’s regulations for full details on our baggage policy.
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.quote:Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef The_stranger het volgende:
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
Nu ken ik niet de limieten van de vliegtuigen die easy gebruikt, maar een relatief vergelijkbaar vliegtuig, de embraer 190 heeft een maximum limiet van 36,3kg per bagagebak. En die 37kg haal je erg snel, zeker als je, zoals easy en ryanair mensen pushed om zoveel mogelijk handbagage (zo weinig mogelijk ruimbagage) mee te nemen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.
Ik snap het vanuit de maatschappij wel, maar ook die hebben zich aan limieten te houden.quote:Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
Je denkt toch niet dat al die alleen reizende oude vrouwtjes een tas van 20 kg in die overhead lockers kunnen kiepen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:
[..]
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken.
De E190 is niet te vergelijken met de 135/145 qua ruimte. In de 190 heb je 99% van de tijd geen enkel probleem met de afmetingen van de handbagage.quote:Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
7500 punten per enkele reis om de belasting te betalen. Maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgezocht.quote:Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
quote:Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
Bij de dagvluchten van KLM in economy is dat wel gebruikelijk naar NYC tegenwoordig. Maar die vlucht duurt ook geen 10+ uur.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Dat er op een rechtstreekse vlucht naar California geen eten wordt aangeboden is nieuw inderdaad. Als er een overstap in zit, dan is het wel weer verklaarbaar; de binnenlandse vluchten zijn net een soort busdiensten.quote:Op zondag 15 november 2009 02:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Dit viel mij laatst ook op toen ik een vergelijkbare vlucht zocht op Expedia of Cheaptickets (ik ben vergeten welke). Aangezien ik dat ook vreemd vond, heb ik dezelfde vlucht teruggezocht op de website van de vliegmaatschappij zelf. Daar werd wel een maaltijd aangegeven.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Delta. Verder vind ik delta echt kut om vanuit Europa naar de USA te vliegen. Echt van die kut oude vliegtuigenquote:Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..
Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
En als je de vlucht van half elf 's morgens uit Amsterdam zou nemen wordt de lunch al om half twaalf geserveerd. Waarschijnlijk omdat all die trolly dollies van Delta de zestig al gepasseerd zijn en om één uur aan hun middag tuk toe zijn. Ik vond NWA altijd veel prettiger dan nu Delta met hun krappe 767 toestellen.quote:Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..
Waarom toch altijd zo neerbuigendquote:Op maandag 16 november 2009 00:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En als je de vlucht van half elf 's morgens uit Amsterdam zou nemen wordt de lunch al om half twaalf geserveerd. Waarschijnlijk omdat all die trolly dollies van Delta de zestig al gepasseerd zijn en om één uur aan hun middag tuk toe zijn. Ik vond NWA altijd veel prettiger dan nu Delta met hun krappe 767 toestellen.
Je zal mij nooit neerbuigend horen over de stewadessen van Singapore Airlines, Thai Airways of Malaysian Airlines. Het service minded straalt er gewoon af. Ook als ze niet aan het werk zijn.quote:Op maandag 16 november 2009 09:18 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Waarom toch altijd zo neerbuigend
Je had het eerst over stewardessen van Delta, en nu een heel verhaal over KLM damesquote:Op maandag 16 november 2009 10:43 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Je zal mij nooit neerbuigend horen over de stewadessen van Singapore Airlines, Thai Airways of Malaysian Airlines. Het service minded straalt er gewoon af. Ook als ze niet aan het werk zijn.Maar dan die van KL(e)M. De meisjes in blauw hebben een geweldige air over zich. Nu wil het geval dat ik na een intercontinentale vlucht nog al eens in dezelfde hotels verblijf als de KL(e)M crew. En als die meisjes hun uniform niet aan hebben, pik je ze er ook zo uit. Ze denken dan nog steeds dat ze overal een streepje voor hebben en menigmaal heb ik al meegemaakt dat ze zich dan gewoon als associale wijven gedragen. Maar wat ik nog het ergste vind is dat hun attitude zo verschillend is wanneer ze als kokkie in de pantry of als serveerster in de Business Class mogen acteren ten opzichte van wanneer ze met een sjacherijnige kop in Economy class het voer op je traytable neerPLEUREN! En vooral dan niet om een tweede verfrissing vragen...... Maar vlieg wat vaker intercontinentaal en je zult het beamen.
Maakt niet uitquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:39 schreef detoardin het volgende:
Oke,ik heb pas 1x in mn leven gevlogen dus ik ga nu vast een hele domme vraag stellen![]()
Ik vlieg in binnenkort naar Glasgow en moet overstappen op Heathrow. Hoe werkt dit eigenlijk? Moet je dan opnieuw inchecken op Heathrow & alles (lijkt mij van wel,maar kan het maar beter zeker weten haha!)
Haha! Ja,die zou ik waarschijnlijk in mn ik-vlieg-voor-de-eerste-x-alleen-stress nog bijna vergeten ookquote:
quote:Op maandag 7 december 2009 19:41 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
als je dat gedaan hebt, minimaal een uur (de poster stelt zich hierbij niet aansprakelijk voor eventueel geleden schade)
1.5 a 2 uur en je bent zeker op tijd
wat, je gaat niet? (toen er nog foutjequote:Op maandag 7 december 2009 19:47 schreef Ruud_Kawasaki het volgende:
Thanks all.. kan dus betrekkelijk rustig aan doen morgenochtend![]()
hehe... nee hoor, woensdag zit ik in de heerlijke zomer van Argentinie!quote:Op maandag 7 december 2009 19:51 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
wat, je gaat niet? (toen er nog foutje) stond
Atlanta ligt ook aan de andere kant van de oceaan, dus zal zeker 21,5 - 2 uur aanhouden; je moet inchecken, gegevens invoeren in de check-in desk, door de paspoortcontrole, 20 minuutjes lopen, dan nog pre-boarden en het interview aan de gate.quote:Op maandag 7 december 2009 19:46 schreef Thetallguy het volgende:
3 uur is voor intercontinentale vluchten, en aangezien je met een overstap vliegt wordt dat sowieso al naar 2 uur vantevoren gereduceerd![]()
In de tekst waarnaar je verwijst, wordt volgens mij 'Verenigde Staten' bedoeld en niet Amerika als continent. In de VS moet je inderdaad in alle gevallen je bagage van de band halen en daarmee opnieuw inchecken op de binnenlandse vervolgvlucht.quote:Op maandag 14 december 2009 19:06 schreef reizen2000 het volgende:
Ik ben van plan om naar Brazilie te vliegen, Salvador. Nu heb ik een interessante prijs gevonden waarbij ik via Sao Paolo (ook brazilie) een tussenstop maak, en vervolgens richting Salvador. Mijn vraag: worden mijn koffers gewoon vanaf amsterdam doorgelabeled naar Salvador, of is dat niet van toepassing vanwege het binnenlands vliegen voor het laatste stukje?
Ik vond een retourtje voor ¤1597,20 op cheaptickets.nlquote:Op donderdag 17 december 2009 21:03 schreef pizza-tonijn het volgende:
weet iemand hoeveel een retourtje Schotland kost?
quote:Op donderdag 17 december 2009 21:26 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ik vond een retourtje voor ¤1597,20 op cheaptickets.nl
24/12 heen, overstap in Bangkok en Amsterdam, 31/12 terug, overstap in Amsterdam en Osaka.
Dit is naar Glasgow trouwens, als je ergens anders in Schotland moet zijn komen die kosten er ook nog bij
Dat worden ze dus heel expliciet niet. Je moet ze in Sao Paulo van de belt afhalen (anders worden ze geconfisceerd) , door de customs control waar je je customs declaration form moet inleveren, roltrap weer op en inchecken bij TAM of GOL. Omdat je deze vlucht waarschijnlijk als één ticket gekocht hebt, gewoon bij de business class check-in van TAM tegen die Braziliaanse in dat rode pak zeggen dat je een connection flight from Amsterdam to Salvador hebt. Dan krijg je voorrang en hoef je na 12 uur niet nog eens in een lange rij te gaan staan....... Ik heb deze trip zo al een keer of 4 gemaakt. En weet dat alle taxi chauffeurs op het vliegveld in Salvador boeven zijn. De snelbus staat ook nog om 23:00 uur, als je de terminal building uitkomt, recht oversteken en rechtdoor lopen langs de parking aan het eind. Veel plezier in Barra en Pelourinho, maar 's avonds is het echt gevaarlijk daar!quote:Op maandag 14 december 2009 19:06 schreef reizen2000 het volgende:
Ik ben van plan om naar Brazilie te vliegen, Salvador. Nu heb ik een interessante prijs gevonden waarbij ik via Sao Paolo (ook brazilie) een tussenstop maak, en vervolgens richting Salvador. Mijn vraag: worden mijn koffers gewoon vanaf amsterdam doorgelabeled naar Salvador, of is dat niet van toepassing vanwege het binnenlands vliegen voor het laatste stukje?
Als het met een aanbieder is zal je geen probleem hebben en wordt je vlucht wel omgeboekt, alleen als er op de volgende vlucht geen plaats is zal je nog langer moeten wachten.quote:Op maandag 21 december 2009 19:58 schreef Thetallguy het volgende:
Als je de vlucht op 1 ticket boekt wel. Austrian Airlines biedt geloof ik altijd die overstaps zo kort wel aan, dus ze gaan er vanuit dat dat haalbaar is.
Boek je 2 losse vluchten dan heb je pech als je de 2e mistMaar is er geen makkelijker direct alternatief? (transavia.com, KLM, Vueling)
Ja, Swiss / Lufthansa / SAS / Austrian hebben die ook. Maar dat zie je vanzelf als je online incheckt of je daar gebruik van kunt maken. De rijen bij Swiss zijn over het algemeen veel korter dan bij KLM, dus echt nodig zul je het niet hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:24 schreef Space-Chinees het volgende:
Even een vraag. Ik lees dat Schiphol nu ook bagage drop off points heeft. Is dat alleen voor Airfrance-KLM passagiers of ook voor Swiss ? Kan er bar weinig informatie over vinden, aangezien de site van schiphol slecht bereikbaar is. Alvast bedankt.
Zest is een verfrissend citrusdrankje.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:44 schreef LangeTabbetje het volgende:
Let eens op de slogan onder het logo:
[ afbeelding ]
Wat moet ik me voorstellen bij een refreshing airline ? Een cabrio ?
quote:Een zest is de rasp van citrus schil, fris en scherp. Ook staat zest voor vuur, enthousiasme, pit en levenslust.
Op mijn E-ticket staat trouwens, Asia 's most refreshing airlinequote:Op dinsdag 22 december 2009 11:48 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Zest is een verfrissend citrusdrankje.
Of wat google zegt
[..]
* maakt grap over Virgin airlinesquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
Op mijn E-ticket staat trouwens, Asia 's most refreshing airline. What 's next, vraag je je dan af, Coca Cola airlines, de HLM (Heinekens Luchtvaartmaatschappij)
Zo dirty minded had ik nog niet nagedachtquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:53 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
* maakt grap over Virgin airlines
Naar info balie gaan op vliegveld, kunnen ze hem voor je aldaar uitprinten, volgens mij.quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:56 schreef flyguy het volgende:
Online ingecheckt voor morgen (vlucht naar NYC, via Zurich), maar kan geen boardingpass printen. Nu gewoon maar e-tickets mee?
Dankjequote:Op dinsdag 22 december 2009 13:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Naar info balie gaan op vliegveld, kunnen ze hem voor je aldaar uitprinten, volgens mij.
Nee, je moet bij de luchtvaarmaatschappij zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:09 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Naar info balie gaan op vliegveld, kunnen ze hem voor je aldaar uitprinten, volgens mij.
Ik bedoelde ook de info van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij. Maar incheck balie zou op zich ook moeten gaan werken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef jaco het volgende:
[..]
Nee, je moet bij de luchtvaarmaatschappij zijn.
Als je met KLM vliegt, en dat verwacht ik aan je reisschema te zien, zal je dat niet al in Xiamen kunnen regelen, KLM staat baliemedewerkers daar niet toe om je bagage om te labelen naar een andere bestemming.quote:Op donderdag 24 december 2009 02:16 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Xiamen ( china) naar Beijing naar Amsterdam naar Dusseldorf, nu ligt mijn ticket dus al vast maar is het mogelijk om op het vliegveld te zeggen dat ze de bagage door moeten labelen tot A'dam zodat ik daar kan uitstappen? Ik weet dat het andersom niet mogelijk is maar dit zou toch misschien wel moeten kunnen?
Zoals ozzie al zegt, niet mogelijk (tenzij je geluk hebt). En met een goede reden natuurlijk, had je maar een ticket met AMS als eindbestemming moeten kopen. Je mag zelf natuurlijk wel uitstappen op AMS, maar dan mag je of bij betalen voor je koffer, of veel gedoe hebben met het alsnog verkrijgen van je koffer, of KLM stuurt je koffer gewoon lekker naar Düsseldorf, waar je 'm zelf mag ophalen...quote:Op donderdag 24 december 2009 02:16 schreef caffeinjunk het volgende:
Ik vlieg binnenkort vanaf Xiamen ( china) naar Beijing naar Amsterdam naar Dusseldorf, nu ligt mijn ticket dus al vast maar is het mogelijk om op het vliegveld te zeggen dat ze de bagage door moeten labelen tot A'dam zodat ik daar kan uitstappen? Ik weet dat het andersom niet mogelijk is maar dit zou toch misschien wel moeten kunnen?
Dat is goed mogelijk en zeker als je bereid bent 1 of 2 keer over te stappen. Het is zelfs denkbaar dat het extra goedkoop uitpakt als je bijv. in China een lokaal reisbureau binnenstapt, omdat de prijzen daar eenmaal lager liggen.quote:Op zondag 27 december 2009 20:31 schreef Sloggi het volgende:
Is het überhaupt mogelijk om een paar dagen voor je wil vliegen een betaalbaar ticket te boeken,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |