abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74498628
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
  zondag 8 november 2009 @ 02:28:22 #127
277601 Dankky
Ik weet het niet
pi_74498953
quote:
Op zondag 8 november 2009 01:44 schreef nickybolletje het volgende:
Klopt vorig jaar was zelfs KLM nog 2 stuks, maar het is net veranderd, een heleboel maatschappijen zijn om.
Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Ik weet het wel
  zondag 8 november 2009 @ 12:07:47 #128
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74502567
quote:
Op zondag 8 november 2009 02:28 schreef Dankky het volgende:

[..]

Waarom dat? Ze verlagen de baggage limieten en als je meer mee wilt nemen moet je extra betalen om zo hun dalende winsten tegen te gaan?

Want ik wist niet dat een boel airliners die regels hebben veranderd?
Veel airliners hanteren nu een korte termijnvisie. In het begin zal een dergelijke maatregel inderdaad geld in het laadje brengen, mensen zijn nog anders gewend en komen met 2 koffers aan.
Op lange termijn zullen mensen of gewoon 1 bagagestuk meenemen, of met een maatschappij vliegen die wel toestaat 2 stuks mee te nemen. (Al moet worden gezegd, er blijven er niet veel over).

Eigenlijk zijn alle airliners een beetje het low-cost model aan het volgen, proberen extra geld te verdienen aan dingen die eerst inbegrepen waren. Op deze manier drijf je in mijn optiek de klant juist in de armen van de low-cost airliners, want als ook full service maatschappijen deze praktijken gaan doorvoeren, dan ook maar gelijk voor het goedkoopste tarief kiezen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74503370
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 22:57 schreef nickybolletje het volgende:
Dit is vast al eens gevraagd, maar er zijn er nog maatschappijen waar je met 2 koffers in economy van en naar Noord Amerika kunt vliegen?
Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
pi_74522996
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
pi_74526772
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
quote:
Elke passagier heeft recht op 20 kg in te checken bagage. Meer kilo's kunnen online tegen een kortingstarief worden bijgeboekt als het totaalgewicht meer is dan 20 kg, of voor een hoger tarief bij het inchecken op het vliegveld.
pi_74531213
quote:
Op zondag 8 november 2009 12:39 schreef jaco het volgende:

[..]

Als je direct vanaf Schiphol naar NA wilt, dan is het antwoord vziw: nee.

Lufthansa staat nog wel 2 stuks ruimbagage toe. Je zou dan dus met een overstap in Europa te maken hebben.
Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
pi_74535213
quote:
Op maandag 9 november 2009 05:40 schreef nickybolletje het volgende:

[..]

Hmm dat wordt dan via dusseldorf vliegen, die 2 stuks bagage heb ik wel nodig soms. Toch wel jammer dit.
Je kunt ook bij Lufthansa een ticket Schiphol - VS aanschaffen. Dat is vaak zelfs goedkoper dan vanuit Duitsland vertrekken. De bagage limiet geldt per ticket, dus je mag dan ook 2 stuks van Schiphol naar (bijv.) Dusseldorf meenemen omdat je later overstapt op een vlucht waar 2 stuks zijn toegestaan.

Ik noemde Lufthansa trouwens als voorbeeld. Er zullen vast nog meer Europese maatschappijen zijn die nog 2 stuks toestaan.
pi_74536376
quote:
Op zondag 8 november 2009 22:53 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Je handbagage moet je zelf in het bagagevak kunnen plaatsen, dus 15 - 20 kilo is wel het maximum, alhoewel ik zag dat ze op de Engelse luchthavens nu weer een 10 kilo max hebben.

Die 20 kilo is voor ruimbagage. Veel duidelijker dan met pictogrammen en tekst op hun website bij de boeking kunnen ze dat niet maken.
[..]


Ok, thnx .
pi_74566261
quote:
Op zondag 8 november 2009 21:28 schreef christvs het volgende:
Ik heb nog een vraagje over het bagagebeleid van Easyjet.
Vrijdag vlieg ik met ze naar London. We nemen allebei een koffertje (die binnen de afmetingenlimitaties passen) mee als handbagage, als ik het goed begrijp mag de handbagage niet meer dan 20 kilo per stuk wegen?

Daarnaast nemen we ook nog een in te checken koffer mee, waarvoor we op internet hebben betaald. Snap ik het goed dat deze koffer ook max. 20 kilo mag wegen? Of is het zo dat we nu in totaal (met zijn 2en) nu 40 kg hebben voor de twee stuks handbagage + een in te checken koffer? De site van easyjet is hier erg vaag over.
op de easyjet site:
quote:
Hand baggage – no weight limit
easyJet has no weight restriction on hand baggage, the only stipulation is that you must be able to lift your bag safely into the overhead lockers without assistance, so the weight must be within reason.

In order to comply with safety regulations of the UK Civil Aviation Authority, and to reflect the limited space in the overhead storage bins, there is a size limit, which means that your bag must not be bigger than 55x40x20 cm. Visit our carrier’s regulations for full details on our baggage policy.
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74573598
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 10:49 schreef The_stranger het volgende:
Wat ik eigenlijk wel een beetje vreemd vind, want ook de overhead lockers (voor je handbagage) hebben een limiet wat er maximaal aan gewicht in kan. Een limiet vastgesteld door de fabrikant van het vliegtuig, maar in de praktijk wordt daar niets mee gedaan (die limiet is niet bijzonder hoog, als alle handbagage 20kg weegt, kan er meer in dan toegestaan)
Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.

Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
pi_74574045
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken. Ik denk dat Easyjet er veilig vanuit kan gaan dat zulke uitzonderlijke gevallen niet tegelijk op1 vlucht zitten.
Nu ken ik niet de limieten van de vliegtuigen die easy gebruikt, maar een relatief vergelijkbaar vliegtuig, de embraer 190 heeft een maximum limiet van 36,3kg per bagagebak. En die 37kg haal je erg snel, zeker als je, zoals easy en ryanair mensen pushed om zoveel mogelijk handbagage (zo weinig mogelijk ruimbagage) mee te nemen.
quote:
Low cost carriers zoals Easyjet stimuleren het meenemen van handbagage omdat hierdoor de ruimbagage wordt verminderd. Als er minder ruimbagage hoeft te worden in- en uitgeladen, dan kan de 'omkeertijd' aan de terminal worden verkort. Zodra Easyjet op een route voldoende reizigers heeft opgevoed om geen ruimbagage in te checken, dan kan er mogelijk een extra vlucht worden ingezet.
Ik snap het vanuit de maatschappij wel, maar ook die hebben zich aan limieten te houden.

Zal eens kijken of ik de limieten van een 737 kan vinden...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  dinsdag 10 november 2009 @ 17:16:01 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74578622
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 14:50 schreef jaco het volgende:

[..]

Door de volumebeperking is ook het gewicht van handbagage per persoon beperkt. Een handbagage tas is meestal 7 of 8 kg. Je komt alleen boven die 20 kg uit als je een tas bijvoorbeeld maximaal vult met boeken.
Je denkt toch niet dat al die alleen reizende oude vrouwtjes een tas van 20 kg in die overhead lockers kunnen kiepen.

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_74579351
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 17:16 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En de overhead lockers in een Embraer 190 zijn toch niet te vergelijken met die in een 737? Als die Embraer 190 dezelfde layout heeft van de 135 of 145 dan kan je nog geeneens een kleine koffer in die lockers kwijt. het is alweer een tijdje geleden dat ik in een Embraer gevlogen heb.
De E190 is niet te vergelijken met de 135/145 qua ruimte. In de 190 heb je 99% van de tijd geen enkel probleem met de afmetingen van de handbagage.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74658592
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator vrijdag 13 november 2009 @ 11:15:06 #141
45833 crew  Fogel
pi_74660189
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:14 schreef LangeTabbetje het volgende:
Als je een Award ticket wilt boeken bij KLM, zou er toch tegenwoordig een mogelijkheid moeten zijn om de belastingen ook met miles te betalen ? Of is dit een gerucht wat niet waar blijkt te zijn ? Bij het boeken van een ticket moet ik nog steeds belastingen bij betalen ?
7500 punten per enkele reis om de belasting te betalen. Maar hoe je dat doet heb ik nog niet uitgezocht.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:17:30 #142
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_74660268
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:44:26 #143
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_74681923
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:17 schreef buzz1291 het volgende:
En dat geldt dan alleen voor tickets binnen Europa dacht ik. Want op intercontinentale vluchten wil KL(e)M nog steeds graag die belachelijk hoge brandstoftoeslag van 200 euro incasseren.
Natuurlijk willen ze dat, en niet alleen KLM, bijna alle maatschappijen hebben nog een belachelijk hoge toeslag. Uiteraard onder het mom van gestegen olieprijzen, maar eigenlijk handig om de prijzen goed te kunnen manipuleren, en 'gratis' vliegers onder het personeel of met gespaarde miles toch nog wat geld afhandig te maken.

Het blijft ook belachelijk, brandstoftoeslag, het zou net als met Emirates gewoon in de vluchtprijs in moeten zitten, want je kunt deze bijvoorbeeld ook niet terugvragen bij KLM omdat het dan opeens wel onderdeel van de ticketprijs is.......
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_74706635
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74712013
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Bij de dagvluchten van KLM in economy is dat wel gebruikelijk naar NYC tegenwoordig. Maar die vlucht duurt ook geen 10+ uur.
pi_74712240
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?
-George Carlin
pi_74714604
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:19 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het gaat om een vlucht naar Houston en/of Californie, die zijn wel 10+ uur.
Dat er op een rechtstreekse vlucht naar California geen eten wordt aangeboden is nieuw inderdaad. Als er een overstap in zit, dan is het wel weer verklaarbaar; de binnenlandse vluchten zijn net een soort busdiensten.
pi_74718483
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:57 schreef buzz_aldrin het volgende:
Het is al een tijdje terug dat ik gevlogen heb, maar nu was ik een beetje aan het kijken voor tickets naar Amerika komend voorjaar/zomer. Wat me opviel bij veel van de aangeboden vluchten was de opmerking (Toeristenklasse, Geen maaltijd), lijkt me nogal vreemd op een vlucht van 10+ uur, of mis ik wat?
Dit viel mij laatst ook op toen ik een vergelijkbare vlucht zocht op Expedia of Cheaptickets (ik ben vergeten welke). Aangezien ik dat ook vreemd vond, heb ik dezelfde vlucht teruggezocht op de website van de vliegmaatschappij zelf. Daar werd wel een maaltijd aangegeven.

Ik raad je dus aan om die kontrole ook even te doen.

De informatie van de onafhankelijke boekingswebsite bleek dus onjuist. Ik denk dat ze daar standaard aangeven 'geen maaltijd' tenzij ze het tegendeel glashard bevestigd hebben gekregen van de betreffende maatschappij. In de VS is een maaltijd inderdaad niet vanzelfsprekend en die boekingssites willen misschien claims vermijden omdat ze teveel beloofden. Maar dit is gissen van mijn kant.
pi_74723278
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
pi_74729542
quote:
Op zondag 15 november 2009 19:32 schreef rosey het volgende:
Bij mijn ticket van Brussel naar New York rechtstreekse vlucht, geboekt bij Air France, maar uitgevoerd door Delta Airlines staat ook No inflight meal, maar dezelfde vlucht op de website van Delta airlines geeft aan dat we wel een lunch krijgen..

Trouwens als ik van te voren online wil inchecken moet ik dat dan op de website van Air France of op die van Delta?
Delta. Verder vind ik delta echt kut om vanuit Europa naar de USA te vliegen. Echt van die kut oude vliegtuigen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')