Oh inderdaad, ik erger me dood aan die reclames. Gelukkig ben ik in het echt nog niemand tegengekomen die dat ook doetquote:
Doe anders effe niet zo lullig over Hitlerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:34 schreef TitusPullo het volgende:
Hitler
Friet is voor provincialen en kleutertjes in de ballenbak bij Mcdonalds. Dat ze bij jou op het kamp asociaal zijn en patat bezigen vind ik heel jammer voor je, maar ook normale, geciviliseerde mensen bezigen (terecht) patat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Sigmund666 het volgende:
O ja.
Patat. Dat woord moet sterven. Patat is een woord voor paupers en volkse mannetjes
"Mot je een patatje mayo?"
Tief dood, kuthonden
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:02 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Friet is voor provincialen en kleutertjes in de ballenbak bij Mcdonalds. Dat ze bij jou op het kamp asociaal zijn en patat bezigen vind ik heel jammer voor je, maar ook normale mensen bezigen (terecht) patat.
Ik dacht "hey dat kom ik nooit tegen', ik open een volgend topic en daar staat het in de fipoquote:
Geenszins. Maar jij komt of uit de provincie of bent opgegroeid op zo'n armoedige en achtergestelde plek als een kamp .. Anders is de wansmaak niet te verklaren. Of beide.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:05 schreef Sigmund666 het volgende:
[..]![]()
Voelen jij en je kamp zich dan aangesproken? Met je armoedige kutnaam voor een fijn product. Waarom zouden Amerikanen het over 'fries' hebben? En not about patat?
Patat-friet is de juiste term idd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Sigmund666 het volgende:
O ja.
Patat. Dat woord moet sterven. Patat is een woord voor paupers en volkse mannetjes
Tief dood, kuthonden
Die term is 2009-a-specifiek, volgens mij.quote:
Ik heb zowel boven als beneden de rivieren gewoond en heb altijd 'patat' gezegd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef Sigmund666 het volgende:
O ja.
Tief dood, kuthonden
LOL Meh.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Meh7 het volgende:
Ik vind die lijst, zeg maar, absoluut helemaal nergens over gaan. Het is niet mijn ding denk ik. Ik bedoel, als je naar de mensen toe wil, moet je wel met een goede lijst komen, weet je. Kijk, hun hebben iets gedaan waar ik mij aan irriteer, ze maken een lijst van een aantal woorden waarvan ze vinden dat ze irritant zijn, maar ik vind het niet goed uitrollen en daar irriteer ik mij aan. En de kiddoos zeggen doedoei en ik zeg: doen. Okeee, eigenlijk is het een stukje crisis op internet, ja duh, daar ontkom je niet aan, maar het meest irritante vind ik nog steeds dat ik geen van die woorden en uitdrukkingen echt irritant vind.
Da's een woord? Of de naam van iemands konijntje?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:51 schreef Dagonet het volgende:
Pokkie.
Dan ben je aan beide zijden daadwerkelijk opgevoed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb zowel boven als beneden de rivieren gewoond en heb altijd 'patat' gezegd.
Ik zeg altijd aardappel tegen patat, en friet tegen frietquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:59 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik ben zeer matig opgevoed (zoals je wellicht nog kunt zien), maar zelfs ik heb nooit ook maar 1 seconde de neiging gehad om 'friet' ipv 'patat' te bezigen.
Enkel een acceptabele intelligentie en niet opgroeien in een achtergesteld deel van het land moet voldoende zijn om een misdaad als 'friet' bezigen te voorkomen.
Friet alleen is dom idd. Friet is een afgeleide van de bewerking die aardappelreepjes krijgen, nl. afgeleide van het frituren. Dat is in feite de onderdompeling in heet vet, kan alle soorten vet zijn op zich, maar hierdoor schroeien de reepjes dicht en worden goudgeel (bij niet al te oud vet althans) en die kun je dan opdienen samen met mayonaise als patat-friet. Dat patat komt weer van (als in: heeft dezelfde afstamming als) patato in het Engels, of wel vertaald aardappel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:59 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik ben zeer matig opgevoed (zoals je wellicht nog kunt zien), maar zelfs ik heb nooit ook maar 1 seconde de neiging gehad om 'friet' ipv 'patat' te bezigen.
Enkel een acceptabele intelligentie en niet opgroeien in een achtergesteld deel van het land moet voldoende zijn om een misdaad als 'friet' bezigen te voorkomen.
Oh maar dat vind ik nou juist een mooi woord.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:57 schreef voyeur het volgende:
[..]
Dan ben je aan beide zijden daadwerkelijk opgevoed.
Tsunami überhaupt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:18 schreef ouderejongere het volgende:
Tsunamiwaarschuwing
Koninginnedagdrama
Als je het daadwerkelijk goed gebruikt zeker, maar hele volksstammen misbruiken het op grote schaal voor situaties waar geen enkele twijfel bestond over de aanstaande gebeurtenis. Het verliest daardoor zijn betekenis.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh maar dat vind ik nou juist een mooi woord.
Oh, da's betekenis-degradatie. Jammer van zo'n mooi en handig woord.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als je het goed gebruikt zeker, maar hele volksstammen misbruiken het op grote schaal voor situaties waar geen enkele twijfel bestond over de aanstaande gebeurtenis. Het verliest daardoor Meestal was echt een beter synoniem en niets is zo erg als moeilijke woorden gebruiken zonder reden en zonder dat je begrijpt wat je zegt.
(je zou Olav Mol F1 verslaggevers eens moeten horen; ja hij gaat daadwerkelijk de bocht in etc)
In het geval van Jos Verstappen vind ik het nog best wel gerechtvaardigd om te zeggen dat hij daadwerkelijk de bocht ingaat.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als je het goed gebruikt zeker, maar hele volksstammen misbruiken het op grote schaal voor situaties waar geen enkele twijfel bestond over de aanstaande gebeurtenis. Het verliest daardoor Meestal was echt een beter synoniem en niets is zo erg als moeilijke woorden gebruiken zonder reden en zonder dat je begrijpt wat je zegt.
(je zou Olav Mol F1 verslaggevers eens moeten horen; ja hij gaat daadwerkelijk de bocht in etc)
Nee, dan zou Jos daadwerkelijk de bocht uitkomen. Dat was het spannende deel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:45 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
In het geval van Jos Verstappen vind ik het nog best wel gerechtvaardigd om te zeggen dat hij daadwerkelijk de bocht ingaat.
Ja da's waar. Ik hoorde het toevallig en vond het weer dom.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat is al meer dan 10 jaar oud.
Kort daarna kwamen de benchmarks..
Benchmarks had ik nog meer moeilijkheden mee destijds hoor, het werd gebracht als een religie...quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja da's waar. Ik hoorde het toevallig en vond het weer dom.
1981, naar Libanon.quote:
Jan en alleman moesten benchmarks halen. Inderdaad alsof het een bijzonder ritueel betrof.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Benchmarks had ik nog meer moeilijkheden mee destijds hoor, het werd gebracht als een religie...
Ja, voornamelijk ook omdat die lui dachten dat het woord benchmark tot het normale idioom behoorde van iemand die normaal Engels onderwijs had gevolgd (op atheneum niveau). Ik weet nog dat ik dat woord, nadat dat matter of factly werd gebruikt, maar eens ging opzoeken, want ik kende het niet. Ik kon het niet vinden uiteraard, heeft echt nog wel een tijd geduurd voordat ik begreep wat ze ermee bedoelde. Fucking idiots, want ik weet vrijwel zeker dat ze ook niet wisten wat er letterlijk mee bedoeld werd. Managers hadden ook verdacht vaak hun Engels op de HAVO geleerd trouwens. Dat terzijde.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:55 schreef Disana het volgende:
[..]
Jan en alleman moesten benchmarks halen. Inderdaad alsof het een bijzonder ritueel betrof.
Die verslaggevers gaan gewoon letterlijk en figuurlijk de mist in!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:43 schreef voyeur het volgende:
[..]
Als je het daadwerkelijk goed gebruikt zeker, maar hele volksstammen misbruiken het op grote schaal voor situaties waar geen enkele twijfel bestond over de aanstaande gebeurtenis. Het verliest daardoor zijn betekenis.
Meestal was echt een beter synoniem en niets is zo erg als moeilijke woorden gebruiken zonder reden en zonder dat je begrijpt wat je zegt.
Nee. Dat is hem niet. Dat is de weg van de schijterige dualist.quote:
quote:
Niet van dit jaar, maar:quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:00 schreef Zwieber_de_Vos het volgende:
"Me dushi"![]()
(als je het zo schrijft)
We hebben er weer eentje bij de Staatsomroep.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:46 schreef JohnDope het volgende:
En niet te vergeten "vlot trekken". Dat was ook in eens zo'n ANP hype.
quote:Overheden willen financiële sector vlottrekken
[...]
Ook buiten Europa proberen landen de bankensector weer vlot te trekken. De Verenigde Arabische Emiraten maakten zondag bekend alle banktegoeden te zullen garanderen. Ook wordt een niet nader gespecificeerd extra liquiditeit in de markt gepompt.
[...]
bron: http://www.novatv.nl/page(...)e+sector+vlottrekken
Ja da's inderdaad vrij erg. Een vrijbrief om je niets van je omgeving aan te trekken, zo lui en egocentrisch.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:51 schreef Yorrit het volgende:
[vul hier iets in wat je kunt doen], gewoon, OMDAT HET KAN!
verschrikkelijk, afgelopen jaar bezigde zowat iedereen opeens die woorden, geen idee waar het vandaan komt.
ik vind 'het meest irritant' het irritantst. Zeg gewoon 'irritantst'quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:22 schreef Disana het volgende:
Vandaag op de radio:
http://irritaal.web-log.n(...)stemronde-verle.html
http://irritantstewoord.nl/
Haal een stemformulier in de boekhandel en meld de uitdrukking of het woord dat jij dit jaar het meest irritant vond. Online stemmen kan ook. De verkiezing loopt tot 1 december.
Mijn irritaties:
Naar (de mensen) toe
Het kan niet zo zijn (een oudje maar nog steeds populair onder politici)
klakkeloos overnemen van Geen Stijl taalgebruik
Zelfde als ik dus, zie ook TT als je die nog niet was opgevallen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef 3steps het volgende:
Ik krijg altijd de kriebels van mensen die "meest irritante" gebruiken in plaats van irritantste.
Reclames op televisie hebben er tegenwoordig ook allemaal een handje van:
De meest populaire serie uit de VS, nu ook in NL!
De 25 meest grappige typetjes.
We spreken hier geen engels, waar je bij meerdere lettergrepen er most voor moet plakken.
In het Nederlands kan je gewoon overal "ste" achter plakken.
En toch vind ik het wel mooi.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:18 schreef 3steps het volgende:
Ik krijg altijd de kriebels van mensen die "meest irritante" gebruiken in plaats van irritantste.
Reclames op televisie hebben er tegenwoordig ook allemaal een handje van:
De meest populaire serie uit de VS, nu ook in NL!
De 25 meest grappige typetjes.
We spreken hier geen engels, waar je bij meerdere lettergrepen er most voor moet plakken.
In het Nederlands kan je gewoon overal "ste" achter plakken.
Wat wordt er dan zoal vlotgetrokken? Ik neem aan zaken die niets met de scheepvaart van doen hebbenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:32 schreef JohnDope het volgende:
Objectief gezien zou het vlottrekken of defilé moeten worden, want tot 2009 kwamen deze woorden nooit voor in de media, tot dat het ANP een keertje die woorden gingen gebruiken en in eens was alles "defilé" of "vlottrekken".
Zelfs als banken gered worden spreekt men in eens over "vlottrekken".quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:36 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat wordt er dan zoal vlotgetrokken? Ik neem aan zaken die niets met de scheepvaart van doen hebben
Oh ja, bedrijven vlottrekken. Is inderdaad een beetje stoere praat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:40 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Zelfs als banken gered worden spreekt men in eens over "vlottrekken".
Het klopt ook wel in die context, alleen het is zo typisch dat het woord voor 2009 nooit voor kwam in de media, tot dat het ANP een keer dat woord gebruikte.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:44 schreef Disana het volgende:
[..]
Oh ja, bedrijven vlottrekken. Is inderdaad een beetje stoere praat.
Ja; zie m'n eerste post in dit topic, mongool.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:37 schreef Disana het volgende:
[..]
Jij bent echt taalkundig aangelegd
Wil ik dat nog wel lezen na al je gescheld? Nahquote:Op woensdag 14 oktober 2009 18:46 schreef LambertoBava het volgende:
[..]
Ja; zie m'n eerste post in dit topic, mongool.
Ah, ik zie het ja... Het gaat niet speciaal om woorden dus. Er staan complete zinnen in die lijst.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:52 schreef vijfhonderd het volgende:
''hun hebben''
toevallig ook t meest gekozen irritantste woord van die site. Hun hebben mijn smaak.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:53 schreef Batsnek het volgende:
Twitter vind ik toch wel de meeste gehate onzinhype van 2009.
hun hebben en houdenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 19:52 schreef vijfhonderd het volgende:
''hun hebben''
toevallig ook t meest gekozen irritantste woord van die site. Hun hebben mijn smaak.
Er zijn ook mensen die Twitter nuttig gebruiken, bijvoorbeeld vanuit technologie interesse, ik maak veel gebruik van een opensource content management systeem, waar veel mensen gebruik maken van Twitter, en dan is het nuttig.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Inderdaad.
Superirritant, weet je!
Doe dan ook maar meteen het woord gulden in de ban, ik word zo onderhand gek van mensen die alles nog naar guldens gaan herberekenen en dan gaan klagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:01 schreef Sjaakmat het volgende:
Euri's moet ik ook nog steeds van kotsen. Mensen die dat zeggen wil ik echt slaan.
quote:
Er zijn ook mensen die nuttig anderen doodschieten. Hoef ik het nog niet prettig te vinden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 23:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die Twitter nuttig gebruiken, bijvoorbeeld vanuit technologie interesse, ik maak veel gebruik van een opensource content management systeem, waar veel mensen gebruik maken van Twitter, en dan is het nuttig.
Je hebt daar deels gelijk in. Van de andere kant is het natuurlijk wel van de zotte dat je je op die momenten realiseert dat het toch wel erg veel duurder is geworden sinds de euro.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 18:08 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Doe dan ook maar meteen het woord gulden in de ban, ik word zo onderhand gek van mensen die alles nog naar guldens gaan herberekenen en dan gaan klagen.
Ja dat was leuk tot 2002/2003, maar als je uitgaat van 3% inflatie per jaar dan heb je in 9 jaar tijd al 25-30% verhoging van de prijzen en gaat die "Oh doe maar keer twee komma twee" redenatie van veel mensen al mank, vandaar dat ik me er aan kan ergeren.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:00 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Je hebt daar deels gelijk in. Van de andere kant is het natuurlijk wel van de zotte dat je je op die momenten realiseert dat het toch wel erg veel duurder is geworden sinds de euro.
Maar laatst, toen ik op een terras 2 amsterdammertjes moest afrekenen, schrok ik toch wel van de 5 euro die ik moest betalen. Dat was enkele jaren geleden zelfs in guldens nog goedkoper.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:09 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja dat was leuk tot 2002/2003, maar als je uitgaat van 3% inflatie per jaar dan heb je in 9 jaar tijd al 25-30% verhoging van de prijzen en gaat die "Oh doe maar keer twee komma twee" redenatie van veel mensen al mank, vandaar dat ik me er aan kan ergeren.
Maar salarissen zijn ook gestegen. Uit eten gaan is echt veeeel duurder geworden (met name in Nederland, hier is het nog prima te doen).quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:22 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Maar laatst, toen ik op een terras 2 amsterdammertjes moest afrekenen, schrok ik toch wel van de 5 euro die ik moest betalen. Dat was enkele jaren geleden zelfs in guldens nog goedkoper.
Goed om te weten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:26 schreef voyeur het volgende:
"linksche" in elke samenvoeging, maar vooral in 'linksche kerk'
Al die rare briefjes en munten hadden inderdaad wel iets. En natuurlijk moet je het gemak van een europese munt niet onderschatten. Ik denk ook wel dat het noodzakelijk was. Bijkomend voordeel: je wordt nooit meer het slachtoffer van handig gegoochel met al die prijzen in het buitenland. Zelf ben ik zo'n warhoofd dat zich in het verleden wel eens in de luren liet leggen. Bleek ik de een of andere lokale worstsoort te hebben gescoord voor een godsvermogen. Dat werden dus hele kleine hapjes voor de tent.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:30 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Maar salarissen zijn ook gestegen. Uit eten gaan is echt veeeel duurder geworden (met name in Nederland, hier is het nog prima te doen).
Terugrekenen naar guldens doe ik nooit meer. Heb dat ook niet al te lang meer gedaan,paar maanden ofzo.
Maar de euro is relaxed. Goed prijzen vergelijken binnen Europa. Al had het wisselen van geld ook zn charmes.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:35 schreef uiterstaardig het volgende:
[..]
Al die rare briefjes en munten hadden inderdaad wel iets. En natuurlijk moet je het gemak van een europese munt niet onderschatten. Ik denk ook wel dat het noodzakelijk was. Bijkomend voordeel: je wordt nooit meer het slachtoffer van handig gegoochel met al die prijzen in het buitenland. Zelf ben ik zo'n warhoofd dat zich in het verleden wel eens in de luren liet leggen. Bleek ik de een of andere lokale worstsoort te hebben gescoord voor een godsvermogen. Dat werden dus hele kleine hapjes voor de tent.
Weten ze zelf wel wat hun geld waard is?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 23:37 schreef El_Matador het volgende:
[..]
![]()
Maar nu kan dat nog steeds in andere landen... In Iran heb je 2 eenheden, de een is 10 keer zoveel waard als de ander. Heel vaag. En als je in Burma (Myanmar) geld wisselt op het vliegveld, krijg je voor 1 dollar 6 myayamat (of wat hebben ze) en op straat en in hotels 1000!
Dat is inderdaad een woord om kotsmisselijk van te worden, na de woorden "Een collegaatje van mij" wordt mijn auditorisch verwerkingssysteem afgeslotenquote:Op vrijdag 16 oktober 2009 07:47 schreef Lyrebird het volgende:
Niet perse van 2009, maar ik erger me er wel aan: collegaatje![]()
Haha ja, zeilmeisje, bij uitstek een 2009 woord. Ik vind hem wel meevallen maar het heeft wel iets kinderlijks.quote:Op zondag 18 oktober 2009 11:02 schreef ouderejongere het volgende:
Ik heb er nog 2
* ontsparing
* zeilmeisje
Even denken hoor, waar hoor je die vaak? Het lijkt me wel typisch iets wat Balkenende graag in de mond neemt of Wouter Bos.quote:
Balkies stokpaardje is: 'Als we het hebben over......., dan........'quote:Op zondag 18 oktober 2009 15:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Even denken hoor, waar hoor je die vaak? Het lijkt me wel typisch iets wat Balkenende graag in de mond neemt of Wouter Bos.
Ja nu zie ik het voor me, met dat zuinige mondje en dat geknepen christelijke stemmetje waarmee hij alles op zijn kleine weegschaaltje legtquote:Op zondag 18 oktober 2009 15:20 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Balkies stokpaardje is: 'Als we het hebben over......., dan........'
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |