Ik eet een schaaltje dikke, Griekse yoghurt met wat havervlokken en honing.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:16 schreef Karne het volgende:
4 boterhammen met zelfgemaakte salade van madam janette ui en sardines met een halve liter melk en 1 appel
vanavond nog geen idee..
Geen vlees?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:31 schreef Draakjuh het volgende:
vanavond: kofta met, taziki + uien en paprika, en rijst
![]()
Dat onthoud ik ook nooit zo goedquote:
Gooi je er toch een zak roerbakgroenten bijquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:32 schreef Winner_Taco het volgende:
Chicken tonight hawai met witte pandan rijst . Erggggg gezond weer
Nee neequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Gooi je er toch een zak roerbakgroenten bij
Mmm, je inspireert me wel om mijn gisteren gevangen cavia op te bakkenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:58 schreef Erasmo het volgende:
Verse tonijn, vers als in 2 dagen terug gevangen
yummiequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:39 schreef minilot het volgende:
Straks quiche (van volkoren korstdeeg) met allerlei soorten paddestoelen, salie, sjalotjes en gruyère!
Er zijn vast wel wat lekkere peruaanse recepten voorquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:59 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Mmm, je inspireert me wel om mijn gisteren gevangen cavia op te bakken
Ik gok: tomaatjes eerst geroosterd in de oven en vervolgens verwerkt tot saus.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 17:13 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat moet ik me voorstellen bij geroosterde tomatensaus? Gewoon hup in de broodrooster?
Zo inderdaad! Recept van de deliciousquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 18:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik gok: tomaatjes eerst geroosterd in de oven en vervolgens verwerkt tot saus.![]()
dacht ik alquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:17 schreef Zo-is-dat het volgende:
[..]
Zo inderdaad! Recept van de delicious
Ha, lollig, ik maak nu ook (Fransen uien-)soep en ik schuif zodadelijk een bakje griekse yoghurt naar binnen, met honing en havervlokken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:50 schreef DarkElf het volgende:
ben nu soep aan t makenen voor zometeen heb ik een schaaltje yoghurt (griekse) met wat fruit, tarwekiemen en wat honing.
Kip stomen van Maggi? Ik wil wel graag weten of dat lekker is, die kruidenmixquote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:42 schreef TheFrankey het volgende:
Morgen maar weers een kip braadstomen. Dat is echt zo lekker!
Vandaag was het Aardappels, vleesje en verse wortels in de vorm van waspeen
Was goed te eten en voor herhaling vatbaarquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:37 schreef PdeHoog het volgende:
Vanavond kipfilet met een sausje / jus van bacon en witte wijn en daarbij sperziebonen en gekookte aardappelen
yip! Heerlijk vind ik het. Vooral de knoflook en de provencaalquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kip stomen van Maggi? Ik wil wel graag weten of dat lekker is, die kruidenmix
Heerlijk , botermals en zeer mager ( en nee ik werk niet bij Maggiquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Kip stomen van Maggi? Ik wil wel graag weten of dat lekker is, die kruidenmix
Klinkt best lekker eigenlijkquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:09 schreef golfer het volgende:
Vanavond: hartige flensjes gevuld met met knoflook, rode peper, ui, bosui, cantharellen en kastanjechampignons.
[FOK!-kookboek] Pastaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:51 schreef Zwansen het volgende:
Hoe maak ik zelf lekkere saus voor bijvoorbeeld spaghetti?
Jij bent altijd zo lekker in de weer met deeg. Wat voor recept gebruik jij voor korstdeeg?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:39 schreef minilot het volgende:
Nog korstdeeg over van eerder deze week, dus quiche, met tomaten en pecorino
Mmmm, heerlijke boerenkostquote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:25 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo lekker in de weer met deeg. Wat voor recept gebruik jij voor korstdeeg?
OT: ik had behoefte aan wat gezonds maar geen zin in te veel moeite, dus ik heb wat groenten met een zooitje kruiden uit de losse pols in de tajine gesmeten: sjalotjes, pompoen, gember, knoflook, puntpaprika, kikkererwten, cherrytoms, rozijnen, gerookte paprikapoeder, kaneel, komijn en verse koriander.
Ben benieuwd.
coleslaw?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:54 schreef LieLie het volgende:
Menuvraagje!
Ik wilde morgen eens een lekkere hamburger maken (dus met broodje en al, tips daarvoor zijn ook welkom) met zelfgemaakte ovenfrites en als toetje een stukje cheesecake.
Maar nu wilde ik ook een voorgerechtje doen, alleen weet ik niet echt wat een lekker voorgerechtje is met een amerikaanse touch?
quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:25 schreef -Mellow- het volgende:
[..]
Jij bent altijd zo lekker in de weer met deeg. Wat voor recept gebruik jij voor korstdeeg?
Het verschil met een tajine en een braadpan is de vochtregulering. De klei zorgt voor gelijkmatige warmte verdeling en door de punt loopt het condens weer makkelijk naar beneden. Je kunt ook gewoon alle ingrediënten tegelijk in de tajine doen en de deksel erop en dat werkt prima. Het schijnt ook dat de smaak een beetje in de tajine trekt waardoor elke tajine op een gegeven moment zijn eigen smaak geeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:28 schreef minilot het volgende:
[..]![]()
Ik gebruik het bijzonder gedetailleerde recept voor pâte brisée fine uit Julia Child's befaamde 'Mastering The Art of French Cooking'. Ik heb de honderden pagina's van het boek als PDF.![]()
Het lijkt op het eerste gezicht een vrij uitgebreid verhaal, maar uiteindelijk ben je concreet maar een paar minuutjes met het deeg bezig en heb je een prachtige, luchtige (vol laagjes!) en smaakvolle bodem.
PM me maar als je de PDF wilt hebben.
Trouwens, heb je nou echt zo'n tajine nodig als je ook een goede braadpan hebt? Wat is precies het verschil, afgezien van het feit dat zo'n tajine er tof uitziet?
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:42 schreef renzell het volgende:
OMG Mellow!![]()
![]()
![]()
Zojuist heerlijke roti gemaakt!
@ Mellow; ik heb de kip behalve met de massala ook flink ingewreven met knoflook. Uiteindelijk wel maar 1 madame Jeanette gebruikt, omdat ze zo ontzettend pittig waren. Dit heb ik, met de ui, bouillonblokken, tomatenpuree, massala en knoflook, uiteindelijk 2 uur laten sudderen, tot de saus helemaal ingedikt was. Toen heb ik de kip helemaal van het bot afgetrokken. En ik had heerlijke roti's en kouseband van de Indiër, dus wij hebben ons buikje hel-le-maal rond gesmuld!![]()
meestal vind ik vers lekkerder dan kant-en-klaar maar echte slagroom of banketbakkersroom vind ik echt niet lekker, veels te zwaar. Spuitslagroom daarentegenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 14:55 schreef Pietverdriet het volgende:
espressso en zelfgebakken appeltaart met verse slagroom (geslagen, niet uit de spuit)
pastasaus carbonara van maken met spekjes of hamblokjes, kaas en wat kruiden erbij.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:50 schreef computergirl het volgende:
ik heb doperwten, champignons en een restje creme fraiche dat op moet. Dus daar ga iets van maken vanvond..
ook niet met rozijnen en ananas erdoor, zodat het zure effect verdwijnt?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:35 schreef mevrouwdebok het volgende:
vanavond zuurkoolstamp en boerenkoolstamp( de kinderen lusten geen zuurkool ,vandaar)met uitgebakken spekkies en rookworst
Of een flinke klodder crème fraîche!quote:Op zondag 11 oktober 2009 17:00 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ook niet met rozijnen en ananas erdoor, zodat het zure effect verdwijnt?
quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:08 schreef FutureFairytale het volgende:
Draadjesvlees!![]()
Daarbij gebakken krieltjes, risolles, patat en salade en kapucijners
Klinkt lekker Fuente!quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:34 schreef Fuente het volgende:
Vanavond pastasalade met geitenkaas en honing, zongedroogde tomaatjes en sla erdoor.
Die wil ik ook graag maken van de week, wat een geweldig blog is dat toch he?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:48 schreef minilot het volgende:
Zooo. *burp*
Naar aanleiding van dit recept vandaag sloppy joes gemaakt. Mijn kerel had trek in iets hartigs, en dat paste er wel bij. Nu heb ik brandend maagzuur, maar lékker was het wel!
Vanavond pizza van focacciabodem met een laagje geroosterde knoflook, truffelroomsaus, oesterzwammen en wat camembert. Ik moet er nu alleen nog even niet aan denken. Om een uur of tien weer.
sloppy joequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 15:48 schreef minilot het volgende:
Zooo. *burp*
Naar aanleiding van dit recept vandaag sloppy joes gemaakt. Mijn kerel had trek in iets hartigs, en dat paste er wel bij. Nu heb ik brandend maagzuur, maar lékker was het wel!
Vanavond pizza van focacciabodem met een laagje geroosterde knoflook, truffelroomsaus, oesterzwammen en wat camembert. Ik moet er nu alleen nog even niet aan denken. Om een uur of tien weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |