 
		 
			 
			
			
			


 Als je een beter idee hebt mag dat uiteraard ook
 Als je een beter idee hebt mag dat uiteraard ook 

 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			quote:
 tof! Had ik uiteraard al aan gedacht maar dat staat toch beter bij dat GMC-busje
 tof! Had ik uiteraard al aan gedacht maar dat staat toch beter bij dat GMC-busje 

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Niet echtquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 09:42 schreef invine het volgende:
Nice, heb je een deadline? Ik wil namelijk wel wat proberen, lang geleden dat ik een ontwerp voor een auto heb gemaakt.


 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			



 
			 
			
			
			 super vet!
 super vet! Heb je voorkeur voor kleuren?
 Heb je voorkeur voor kleuren?
											 
			 
			
			
			Kun je niet een 1mm staalplaat om die plastic voor en achterbumper vouwen om deze vervolgens te gaan verchromen?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 12:55 schreef oshiro het volgende:
Ja velgen heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik heb echter een steek van iets van 180x5 dus dat is best lastig om te vinden
Die wielen die er nu onder zitten zijn best wel enorm. De bandmaat is 205/75-16.
Als iemand daar iets voor weet hou ik me ook aanbevolen
Ik zit er overigens ook over te denken om de ouwe grille een beetje op te knappen (logo verven en zo) en die op die nieuwe te zetten. Vind het wel wat hebben.
En verder een soort hoodscoop zoals je op de laatste modellen ziet:
[ afbeelding ]
Dat stomme hoge dak moet je dus even wegdenken, dat ziet er al helemaal niet uit
Het liefste zou ik nog Wolfrace-wielen eronder willen hebben maar dat past never nooit niet
 
			 
			
			
			Meh dat valt nog wel tegen, hij lijkt vierkanter dan ie daadwerkelijk is...quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Kun je niet een 1mm staalplaat om die plastic voor en achterbumper vouwen om deze vervolgens te gaan verchromen?
Haha yepquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:06 schreef invine het volgende:
Zou je meedoen met a'dam - dakar met die bus?super vet!
Maar ik heb gedeelte van mijn ding af, zit op stage dus kan er niet hard aan werkenHeb je voorkeur voor kleuren?
 Niet met exact deze, deze heeft wat meer gekost dan 500 euro. Maar wel met een vergelijkbare.
 Niet met exact deze, deze heeft wat meer gekost dan 500 euro. Maar wel met een vergelijkbare. En verder dus enorme wielen voor een busje, de diesels hebben nauwelijks elektronica aan boord en ze hebben een enorme wielbasis en dito laadruimte. Ideaal voor dat soort geintjes, en dat dachten ze bij Renault ook:
 En verder dus enorme wielen voor een busje, de diesels hebben nauwelijks elektronica aan boord en ze hebben een enorme wielbasis en dito laadruimte. Ideaal voor dat soort geintjes, en dat dachten ze bij Renault ook:

Dat is ook wel prachtig jaquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:18 schreef Tjabbo het volgende:
ok geen paint maar wel een geweldig idee
[ afbeelding ]
 
 
Oh dat ziet er ook niet slecht uit nee!quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 13:50 schreef Meike26 het volgende:
Ik ben ook eventjes bezig geweest :
[ afbeelding ]
 Die sidebars zijn gaaf inderdaad!
 Die sidebars zijn gaaf inderdaad! Nouja de motorruimte is vrij groot dus wie weet past er wel een V8 smallblock in
 Nouja de motorruimte is vrij groot dus wie weet past er wel een V8 smallblock in 
 .
. 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			 .
.


 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Er zit hier een bevriende spuiter om de hoek die verdomd netjes werkt. De auto's die bij m'n pa worden verkocht laten ze daar ook overspuiten (reclame en alles). Het voordeel is dat ik bij die gasten bijna alles zelf kan doen op het spuiten na (schuren, plamuren, etcetera). Scheelt toch weer in de portemonnee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 01:13 schreef 2cv het volgende:
Tof project ! Ik ben alleen niet zo goed in ontwerpen maken ... Hoe dan ook, ik weet wel dat metallic lak moeilijker te spuiten is dan gewone lak. Dus als je het door een beun laat doen zou ik voor gewoon grijs kiezen.
En ik zou vanzelfsprekend die ouderwetse grille + koplampen overzetten. Ziet er een stuk beter uit. Wellicht kan je de oude in 2-en hakken, er een trekstang aan fabriceren en die als aanhanger gebruiken. Wel een nadeel dat de wielen zo ver naar achteren zitten ...
 Met schamelas of iets dergelijks
 Met schamelas of iets dergelijks 

 . Als je het echter leest als "Mo'Gas Racing" staat er "More Gas Racing". Ook wel geinig.
. Als je het echter leest als "Mo'Gas Racing" staat er "More Gas Racing". Ook wel geinig. 
			 
			
			
			 Je vindt het vast niks maar ik vind het wel leuk
 Je vindt het vast niks maar ik vind het wel leuk 
 
			 
			
			
			Dat moet je aan TS vragenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:17 schreef Meike26 het volgende:
Waarom heeft de bus bij het vooraanzicht groene bumpers en bij het zijaanzicht zwarte ?
 
											 
			 
			
			
			Ik heb aan de voorkant de bumpers niet ingekleurd omdat m'n tekenprogramma moeilijk deedquote:
 
											 
			 
			
			
			quote:
Dat dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:40 schreef oshiro het volgende:
Ik heb aan de voorkant de bumpers niet ingekleurd omdat m'n tekenprogramma moeilijk deed
 Maar ik zal hem straks nog even veranderen
 Maar ik zal hem straks nog even veranderen 

 
			 
			
			
			 Mijn work in progress tot dusver, lijnen op de motorkap en achterdeuren weet ik nog niet. De belijning op de zijkant is ook allesbehalve definitief.
 Mijn work in progress tot dusver, lijnen op de motorkap en achterdeuren weet ik nog niet. De belijning op de zijkant is ook allesbehalve definitief. .
.
											 
			 
			
			
			 moet mijne maar is gaan aanpassen
 moet mijne maar is gaan aanpassen  
  
			 
			
			
			Zal er vanavond een posten, dan kan ik weer bij m'n tekenprogquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:01 schreef invine het volgende:
ha ook vetmoet mijne maar is gaan aanpassen

Heb je geen tekening met die bullbars / raam ding etc? Tekent wat makkelijker
 
											 
			 
			
			
			Tot wanneer ik zover ben dat ie een ander kleurtje krijgtquote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:08 schreef Googolplexian het volgende:
Uhhmmm ... niceTot wanneer loopt dit?
 Duurt nog wel even denk ik zo. Moeten nog wat dingen aan de auto gebeuren. Een of andere malloot had er kleine dakluikjes in gemaakt (het was eerst een camper), maar die waren echt van pisbakkenijzer. Dus die moeten er nu uit. Maar goed, dan zit ik met een gat in het dak.
 Duurt nog wel even denk ik zo. Moeten nog wat dingen aan de auto gebeuren. Een of andere malloot had er kleine dakluikjes in gemaakt (het was eerst een camper), maar die waren echt van pisbakkenijzer. Dus die moeten er nu uit. Maar goed, dan zit ik met een gat in het dak. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:01 schreef invine het volgende:
ha ook vetmoet mijne maar is gaan aanpassen

Heb je geen tekening met die bullbars / raam ding etc? Tekent wat makkelijker
 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Jaquote:Op donderdag 8 oktober 2009 23:04 schreef 2cv het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn paintkwaliteiten zijn om te huilen maar je snapt het idee.
 Heb ik ook nog aan zitten denken! Renault erop
 Heb ik ook nog aan zitten denken! Renault erop 
 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Totdat de verf er daadwerkelijk op gaat is niks zekerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 06:50 schreef Googolplexian het volgende:
Is die naam "Mo'Gas Racing" nu zeker?
 Maar ik vind hem wel pakkend.
 Maar ik vind hem wel pakkend. 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Dat sowiesoquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:21 schreef Meike26 het volgende:
Misschien kan je een passend lettertype vinden bij zo'n stickerboer, bestel je online en je plakt het zelf.
Wat je ook kan doen en heb ik wel eens eerder gezien: Dat je de stickers aanbrengt na de eerste laag, en voordat de blanke lk erop gaat trek je ze er weer vanaf. Wel goed laten drogen natuurlijk en niet te veel contact maken met de laklaag... maar de tekst krijgt zo een lichtere tint dan de rest van de bus. Of je neemt een andere kleur ondergrond en zorgt ervoor dat dit de kleur van de tekst word. Mogelijkheden te over
 Maar m'n pa en ik zijn een beetje vriendjes met de spuiter hier om de hoek (mensen kennen ftw), evenals met wat zaken die auto's bestickeren. Mogelijkheden te over, en ik heb zelfs thuis een plotter die met een kleine aanpassing stickers kan snijden
 Maar m'n pa en ik zijn een beetje vriendjes met de spuiter hier om de hoek (mensen kennen ftw), evenals met wat zaken die auto's bestickeren. Mogelijkheden te over, en ik heb zelfs thuis een plotter die met een kleine aanpassing stickers kan snijden  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Haha, ja, ik ook welquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:31 schreef Meike26 het volgende:
Dan wil ik die bus graag zien als ie af is, vind het een leuk project !!

 
			 
			
			
			Tussen Rotterdam en Gouda.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 11:56 schreef invine het volgende:
Oshiro waar woon je ergens? Maakt opzich niet zoveel uit, gewoon naar een mbo school gaan waar ze dat auto stickeren als opleiding aanbieden, dan moet je contact opnemen met die school en dan vragen of ze daar jouw auto willen bestickeren. Vaak betaal je dan alleen de kosten voor het materiaal en het ziet er vaak goed uit.
 De oude bus was door de eigenaars zelf gespoten en bestickerd, en ik moet zeggen dat het er best vet uit ziet.
 De oude bus was door de eigenaars zelf gespoten en bestickerd, en ik moet zeggen dat het er best vet uit ziet.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Bij m'n pa's werk laten ze nieuwe trucks bestickeren (hij werkt bij Scania) en met die mensen valt altijd nog wel te pratenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 12:55 schreef invine het volgende:
Door zo'n studentje laten doen is ook prima, kost niet zoveel en ziet er wel beter uit dan wanneer je het zelf zou doen.
 . Mogelijkheden zat.
. Mogelijkheden zat.
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			En die hebben ze gelukkig niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 15:55 schreef oshiro het volgende:
Jammer dat zwart niet staat, ik kwam laatst een Master tegen in glanzend zwart en je ziet elk hobbeltje en deukje...
 
			 
			
			
			Er is zoveel plaat en er is niks zelfdragend, dus als je er tegenaan leunt zie je de plaat buigenquote:
 
											 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Ik hoorde het net al op de radioquote:

 
			 
			
			
			 :
 :
 
			 
			
			
			 En die motor klinkt nog goed ja.
 En die motor klinkt nog goed ja.
											 
			 
			
			
			Ja, het is heerlijk vertoeven daarquote:Op zondag 18 oktober 2009 18:27 schreef 2cv het volgende:
Mooie werkplaatsEn die motor klinkt nog goed ja.
 Er is zelfs vloerverwarming
 Er is zelfs vloerverwarming 
 En aandrijfassen losmaken met een tol met dopje 41 doe je ook niet zomaar op de parkeerplaats
 En aandrijfassen losmaken met een tol met dopje 41 doe je ook niet zomaar op de parkeerplaats  Heerlijk werken daar.
 Heerlijk werken daar.
											 
			 
			
			
			Ah, ook tofquote:Op zondag 18 oktober 2009 19:27 schreef Tha_Flash het volgende:
ik was een beetje inspiratieloos maar heb toch een poging gewaagd :
[ afbeelding ]
 Misschien ook wel wat om er een bepaald patroon in te maken inderdaad, maar moet even bekijken hoe en wat uiteraard, als ik het doe.
 Misschien ook wel wat om er een bepaald patroon in te maken inderdaad, maar moet even bekijken hoe en wat uiteraard, als ik het doe. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nope, nog nietquote:


 Heb liever dat het goed gebeurt.
 Heb liever dat het goed gebeurt.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja dat dus.quote:Op zondag 25 oktober 2009 20:13 schreef 2cv het volgende:
Eerst bouwen (om alles passend te krijgen), dan uit elkaar halen, dan spuiten, dan weer in elkaar zetten. Niet eerst ruiten er in en dan spuiten.
 Maar ik bouw eerst de ruiten erin en ga er dan even mee rijden, en als alles af is haal ik de boel weer uit elkaar, spuit het, en zet ik de boel weer in elkaar
 Maar ik bouw eerst de ruiten erin en ga er dan even mee rijden, en als alles af is haal ik de boel weer uit elkaar, spuit het, en zet ik de boel weer in elkaar 

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Yep, klopt, moet ik ook nog doen. Evenals het hele interieur een lekkere opfrisbeurt geven.quote:Op zondag 25 oktober 2009 22:58 schreef Dagoduck het volgende:
Zelf vind ik die eerste met het oranje het leukst..
Je hebt ook van dat spul en dat smeer je op die bumpers dan komt de kleur weer terug ofzo..
dan worden ze weer zwart/donkergrijs.

 
											 
			 
			
			
			 ) gaat er waarschijnlijk een versnellingsbak op van een turbodiesel. Het makkelijke is dat het gewoon bolt-on is, hoef niks te veranderen, zelfs de snelheidsmeterkabel kan er gewoon op.
) gaat er waarschijnlijk een versnellingsbak op van een turbodiesel. Het makkelijke is dat het gewoon bolt-on is, hoef niks te veranderen, zelfs de snelheidsmeterkabel kan er gewoon op. .
. . Nog wel even kijken hoe dat zit met dempers en alles.
. Nog wel even kijken hoe dat zit met dempers en alles.  .
. 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ja inderdaadquote:Op zondag 1 november 2009 18:39 schreef Turquaz52 het volgende:
Hey dat klinkt ineenkeer wel heel erg intressant


 Het enige aandachtspunt is dus of de koppeling het trekt, maar daar valt wel weer wat op te verzinnen.
 Het enige aandachtspunt is dus of de koppeling het trekt, maar daar valt wel weer wat op te verzinnen.

 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Het is eigenlijk vrij simpelquote:Op zondag 1 november 2009 21:09 schreef 2cv het volgende:
Misschien ban ik gek, maar ik snap in jouw verhaal even niet wat er aangepast wordt aan de versnellingsbak in de kitcars.

 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Precies, dat jaquote:Op zondag 1 november 2009 21:38 schreef 2cv het volgende:
Oh ! Op zo'n fiets ! Dat kon ik op de plaatjes niet zien
Overigens gebeurt het soms bij versnellingsbakrevisies bij 2cv's of GS(A)'s: differentieel er verkeerd om in en de auto rijdt in de verkeerde richting weg
 
											 
			 
			
			
			hehehehequote:Op zondag 1 november 2009 21:38 schreef 2cv het volgende:
Oh ! Op zo'n fiets ! Dat kon ik op de plaatjes niet zien
Overigens gebeurt het soms bij versnellingsbakrevisies bij 2cv's of GS(A)'s: differentieel er verkeerd om in en de auto rijdt in de verkeerde richting weg
 
											 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Het leukste is als je het ding dan van een brug af wilt rijden ...quote:
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 3 november 2009 23:30 schreef oshiro het volgende:
Damn it, dacht ik dat ik origineel bezig was
http://www.amt.nl/web/Vid(...)eller-ter-wereld.htm
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Whehe, nou dat gaat al goedquote:Op woensdag 4 november 2009 14:20 schreef 2cv het volgende:
Vannacht droomde ik dat ik in een Renault Master met waardeloze remmen reed. 1 slachtoffer, maar die kroop zonder noemenswaardige verwondingen onder het ding vandaan.
 
 

 
											 
			 
			
			
			 Ik TVP em even.
 Ik TVP em even.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			't Is m'n werkquote:Op donderdag 5 november 2009 15:37 schreef Dagoduck het volgende:
Jullie beschikken over veel te geavanceerde software
 
											 
			 
			
			
			 
   
											 
			 
			
			
			Oeh! Ja! Tofquote:Op donderdag 5 november 2009 14:27 schreef Googolplexian het volgende:
Ook een eerste bijdrage van mij ... in vector dus ik kan elk vak iedere kleur maken die je wilt ... gaat dus puur om de layout;
[ afbeelding ]

 ).
). (Inkscape op linux).
 (Inkscape op linux). 
			 
			
			
			quote:
 Hier dan een ander patroon (één met een renault logo om te laten zien hoe een logo in dat vlak zou staan ... met de kleuren in dat voorbeeld bedoel ik trouwens de kleuren zoals ze op de F1-Espace staan ... een mooie metallic geel en anthraciet)
  Hier dan een ander patroon (één met een renault logo om te laten zien hoe een logo in dat vlak zou staan ... met de kleuren in dat voorbeeld bedoel ik trouwens de kleuren zoals ze op de F1-Espace staan ... een mooie metallic geel en anthraciet) 
			 
			
			
			deadbullquote:Op maandag 9 november 2009 13:19 schreef Mr_Moon het volgende:
Top project!
Mischien zoiets:
[ afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee gekquote:
 Dat duurt nog wel een jaartje op z'n minst.
 Dat duurt nog wel een jaartje op z'n minst. 

 . Er is enkel wat mis met het membraan, moet ik even naar kijken.
. Er is enkel wat mis met het membraan, moet ik even naar kijken.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Nee, op laten knijpenquote:Op vrijdag 27 november 2009 16:25 schreef Dagoduck het volgende:
Wat ga je met deze doen dan? Als tuindecoratie gebruiken?

 Tenzij er iemand nog interesse heeft...
 Tenzij er iemand nog interesse heeft...  
											 
			 
			
			
			Is dat een CX ?quote:Op vrijdag 27 november 2009 16:28 schreef oshiro het volgende:
[..]
Nee, op laten knijpen
[ afbeelding ]
DatTenzij er iemand nog interesse heeft...
 
											 
			 
			
			
			Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you...quote:
 Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !
  Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !  
											 
			 
			
			
			
 
											 
			 
			
			
			Mijn twijfel komt voort uit de hoop dat dat geen CX isquote:Op vrijdag 27 november 2009 19:08 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Je noemt jezelf 2CV en je vraagt nog of dit een CX is ? Shame on you...Die wagen hoor je uit duizenden te herkennen... Neemt niet weg dat het pijn aan de ogen doet om dit te zien !
Oshiro, verander dat plaatje eens..

quote:Op vrijdag 27 november 2009 19:34 schreef oshiro het volgende:
Neh, het is geen Tissier, en ook geen Prestige
Ik kon geen ander plaatje vinden
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...quote:

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Meh het is puur geluidsisolatiequote:Op zondag 29 november 2009 21:24 schreef 2cv het volgende:
Dan kost het meer tijd om het spul te repareren wat weer meer inkomsten geeft. Ik geef wel toe dat BMW's kwalitatief vrij goed zijn.
 Maar echt waar... ik heb wel eens aan BMW's gewerkt en ik vind het zo'n ontzettend drama met die kapjes en dingetjes en frutsels...
 Maar echt waar... ik heb wel eens aan BMW's gewerkt en ik vind het zo'n ontzettend drama met die kapjes en dingetjes en frutsels...
 
											 
			 
			
			
			Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..quote:Op zondag 29 november 2009 15:12 schreef oshiro het volgende:
[..]
Och, zo'n CX-je rijdt zo ontzettend veel lekkerder dan dat BMW-gebakje van jou...
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom BMW's motorkappen hebben? Als je de kap open doet zit alles nog steeds compleet bedekt onder allerlei plastic rommel...
 
  
  
			 
			
			
			Nog steeds nietquote:Op woensdag 2 december 2009 12:54 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Van het zelfde bouwjaar als de CX..? Dacht het niet..
Daar zie je gewoon open en bloot een dikke vette 6 cilinder ETA blok
itt tot jullie 4 cilindertjes met carburateurtjes
Endan kan ik zeggen Ja, een BMW rijdt fijner dan een CX..


 .
.
 . Zou een ontzettende hulp zijn
. Zou een ontzettende hulp zijn  
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Blok van een Xantia V6quote:Op woensdag 2 december 2009 20:18 schreef 2cv het volgende:
Ik ken al die codes niet. Wat is een ES9 J4 blok ?

 
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Joah ik heb er nu totaal geen geld voor en ik heb nog een hele hoop andere dingen te doen. Maar ik ben nogal nieuwsgierig, dus ik ben gewoon benieuwd of het zou passenquote:Op donderdag 3 december 2009 12:29 schreef Turquaz52 het volgende:
Ga je het doorzetten met de motorswap? Of is dit alleen voor de info..?
No Offence hoor
 .
.Origineel niet nee!quote:Op donderdag 3 december 2009 14:43 schreef 2cv het volgende:
Als ik het (weer) niet vergeet ga ik uitpluizen hoe breed een Xantia V6 blok is. Punt is alleen dat ik meer met BXen heb dan met Xantia's. En BXen hebben geen V6 blok. Orgineel tenminste niet
 
 

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Joah, kan, maar de kop is wel breed hoorquote:Op donderdag 3 december 2009 19:39 schreef Barcaconia het volgende:
Whoah dat inlaatkanaal kan toch makkelijk veel kleiner? Die cilinderkop zelf is helemaal niet zo breed.

 
			 
			
			
			 Daar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.
 Daar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.
											 
			 
			
			
			Nee, het spruitstuk buigt net af tot iets voorbij de eerste nokkenasquote:Op donderdag 3 december 2009 19:57 schreef Barcaconia het volgende:
Spruitstuk is breder dan de hele kopDaar kan best de helft af, als dat niet te krijgen is zul je zelf alleen wel aan het lassen moeten waarschijnlijk.

 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 Heeft een half uur geduurd voordat hij in de bak ging...
 Heeft een half uur geduurd voordat hij in de bak ging...

 
			 
			
			
			 Als je wilt kan ik je een .AI  of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^
   Als je wilt kan ik je een .AI  of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^   
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Zou wel heel tof zijnquote:Op vrijdag 25 december 2009 15:56 schreef Googolplexian het volgende:
NiceAls je wilt kan ik je een .AI of .CDR ( X3 of lager) ervan sturen ... of je kunt je subtiele aanpassingen doorgeven dat ik ze erin zet en je dan de vector-bestanden stuur ^_^
Het patroon is natuurlijk geen raketwetenschap maar het scheelt je wellicht weer 10 minuten

 .
.Denk het wel, in dat schuine stukquote:

 .
. 
											 
			 
			
			
			
 
   
											 
			 
			
			
			Ze krijgen er ook weer wat voor terug he. Voor wat hoort wat. En het is niet alsof ik om de wereld ga vragenquote:Op vrijdag 25 december 2009 17:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik denk dat je een trap onder je kont krijgt van Renault
Niet veel steun iig.
Maarja, dat denk ik.. Als BMW mij niet eens wilt helpen met een Hobby project dan Renault al helemaal niet met geld
 . Kleine reut, zoals kooimoeren en zo.
. Kleine reut, zoals kooimoeren en zo.
											 
			 
			
			
			 
  
  
  
											 
			 
			
			
			Die is toch ook van GP?quote:Op vrijdag 25 december 2009 23:01 schreef Sounddragon het volgende:
Terug Vind Projekt
Flauw, maar so be it
Ik vind de zwart grijze van Barca wel wat hebben, komt een geel renault logo ook super op uit
Ik begrijp wel de motivatie om de blauwe versie te nemen.. maja, vet is vet

 Dus als ik de plaatjes van GP krijg dan zal ik van mijn versie de bullbar en lampenbalk en dergelijke toevoegen.
 Dus als ik de plaatjes van GP krijg dan zal ik van mijn versie de bullbar en lampenbalk en dergelijke toevoegen.
											 
			 
			
			
			 )
  ) 
  
											 
			 
			
			
			M'n pa had het er net ook over om de binnenkant te bekleden ja. Zit er even over te denkenquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:31 schreef Sounddragon het volgende:
Sorry Googol bedoelde ik inderdaad.. ben vaak een beetje kippig na mijn 2e blowtje (en dat was om een uurtje of 6)
Ik snapte ook wel dat je voor blauw ging; maar m.i. is alleen de buitenkant is belangrijk qua kwaliteit, de binnenkant zou je zelf kunnen doen met een (paar) spuitbusje(s), of door de boel weg te timmeren.
Dat is wel relaxed met inrichten ook, dan kun je overal gewoon schroeven, en erachter kun je isoleren, dat scheelt een bak herrie op de snelweg, en je krijgt ook geen condens op het plaatwerk binnen als het koud is
Is het geen optie om hem helemaal te laten wrappen ?? dat zie je ook steeds vaker, en vaak is het nog supermooi ook

 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 MOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila!
 MOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila! 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Die ken ik iddquote:Op zaterdag 26 december 2009 19:15 schreef Googolplexian het volgende:
Idee voor de achterspoiler:
Maak 'm in twee delen ... in het verlengde van de witte balk (in m'n tekening). Achterste helft vastzetten en voorste helft op imperial-rails. Alleen de zijkanten hoeven er uit te zien als spoilers, de bovenkanten kunnen gewoon imperial-delen zijnMOet je wat op je dak vervoeren dan schuif je de voorste "spoiler" naar voren en voila!
D'r zijn mpv's die zoiets hebben ... weet uit m'n hoofd even niet meer welke ...
edit: Renault Espace bijvoorbeeld ... zoiets maar dan met bredere zijvlakken.


 
  Ik heb de PDF geimporteerd, ik ben even aan het uitzoeken of ik het CDR-bestand nog kan gebruiken want dat is natuurlijk mooier. Inkscape is niet zo geavanceerd
 Ik heb de PDF geimporteerd, ik ben even aan het uitzoeken of ik het CDR-bestand nog kan gebruiken want dat is natuurlijk mooier. Inkscape is niet zo geavanceerd  .
. 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 Beste oplossing zo met die spoiler.
 Beste oplossing zo met die spoiler.
 Typografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
 Typografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
											 
			 
			
			
			O ja, da's wel een leuke iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:39 schreef Googolplexian het volgende:
Not bad indeed!Beste oplossing zo met die spoiler.
Grijs wordt zilver, neem ik aan?
Qua achterkant ... "Master" of een leuke woordspeling daarop in witte letters op het blauw ... net zo prominent als er "DOHC" op Honda CRXjes staat
"ReMaster" / "ReMastered" is wel leuk natuurlijkTypografisch een beetje leuk neerzetten en gaan!
 Even checken, ik heb al die Renault fonts toch gevonden
 Even checken, ik heb al die Renault fonts toch gevonden 
 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 .
. .
.
											 
			 
			
			
			Ja hij maakt al zoveel herriequote:
 
 
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Meh, valt tegen hoorquote:Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die banden zijn wel lekker met dit weer
 . Smalle banden zijn goed in sneeuw- en ijssituaties. Het ziet er gewoon zo stoer uit
. Smalle banden zijn goed in sneeuw- en ijssituaties. Het ziet er gewoon zo stoer uit  
 
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Dat is zo, maar ik bedoel meer in verband met glijden en zijdelingse grip en allesquote:Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Dagoduck het volgende:
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen

 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			http://www.dynamat.com/quote:Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja hij maakt al zoveel herrie
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
 
			 
			
			
			Er komt in de laadruimte een handbediend kanteldakje, en in de cabine een elektrisch schuif-kanteldakje.quote:
Dat was wel het plan ja, om dat erin te maken. Anders is het echt niet uit te houden.quote:

 
  ) en isofer.
) en isofer.
											 
			 
			
			
			Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?quote:
 
											 
			 
			
			
			Yesquote:Op maandag 4 januari 2010 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?
Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties

 
			 
			
			
			Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)quote:Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.
De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.
De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.

 
											 
			 
			
			
			Ik heb al 3 opklapstoelen uit een Scenicquote:Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook

 
											 
			 
			
			
			 Dus bougies besteld.
 Dus bougies besteld. 
			 
			
			
			 .
. .
. 
			 
			
			
			Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef oshiro het volgende:
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit.
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan.
Nouja, morgen weer een dag...
 
			 
			
			
			Heb zo'n lange dop nodig, voor smalle bougies. Je komt er bijna niet bij. Normale doppen zijn maat 21 (die ik normaal gebruik dus, voor crossmotoren en brommers), deze is maat 16.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Hij heeft geen verdelerkap, is zo'n compleet elektronisch geregeld geval. En vonken doet ie als een gekquote:
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Yepquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:59 schreef 2cv het volgende:
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
 Voorfilter zit ook vol brandstof. Ding heeft 2 brandstofpompen en 2 brandstoffilters, en de belangrijkste zit ver weg verstopt. Daar ga ik dus dit weekend naar kijken.
 Voorfilter zit ook vol brandstof. Ding heeft 2 brandstofpompen en 2 brandstoffilters, en de belangrijkste zit ver weg verstopt. Daar ga ik dus dit weekend naar kijken.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Mooi gezegdquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:47 schreef 2cv het volgende:
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
 En best wel waar soms
 En best wel waar soms 
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ja dit is het korte begin hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
 .
. .
. 
			 
			
			
			
 Ik heb een vaag vermoeden dat ze hetzelfde zijn...
 Ik heb een vaag vermoeden dat ze hetzelfde zijn...
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			No problemoquote:Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef 2cv het volgende:
Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
 .
. 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Ja! Dat bedacht ik me net!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.
Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.

 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Volgens mij is dat gelijk, als ik zo de foto's op het interwebs bekijkquote:Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef 2cv het volgende:
Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...

 
			 
			
			
			
 Er is een klein veertje vanaf aan de zijkant.
 Er is een klein veertje vanaf aan de zijkant.
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hahaquote:


 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Zijn precies dezelfde sleutels als van onze Xantia. Die van de Renault zijn wel anders, maar de vorm van het hele ding is praktisch hetzelfde...quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:26 schreef 2cv het volgende:
Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
 
											 
			 
			
			
			Haha, leuke!quote:
 
 

 )
 ) nu ik weet dat het slot van een BX past, zou je er wat foto's van willen maken? Ik ben benieuwd wat voor sleutel erin zit
 nu ik weet dat het slot van een BX past, zou je er wat foto's van willen maken? Ik ben benieuwd wat voor sleutel erin zit  
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			:D :Dquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij ;)
| 1 2 3 | + | | 
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Dan moet ik nog even Rapist Glasses bestellenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 21:50 schreef Geqxon het volgende:
Team "Bad Motherfuckers".
Met vervolgens een "rapist van" voor de motoren.

quote:
 !
!  !
! 
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Da's de nieuwprijs, wist je dat?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:27 schreef 2cv het volgende:
's Goed, ¤150,- exclusief verzendkosten vind ik wel een mooi prijsje.
 147 euro geloof ik. Die slechte Renault-dingen dus.
 147 euro geloof ik. Die slechte Renault-dingen dus.Ja er komt sowieso extra 24V in, dus dan kan ik de handel meteen onder stroom zetten.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:27 schreef Geqxon het volgende:
Grote stalen kooi in de bus die enkel van buitenaf open kan, en van binnenuit alleen met een pincode. Nog een mooi matrasje en je hebt de perfecte rapist-van.
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			quote:Op zaterdag 6 maart 2010 22:49 schreef 2cv het volgende:
Dan heb je nu een slecht Citroënslot voor ¤150,-

 
  
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ik betaal jou 75 euro als jij die BMW van je af hebtquote:Op zondag 7 maart 2010 14:10 schreef Turquaz52 het volgende:
Je vraagt er toch zelf om
Anders betaal mij maar 75 euro, en ik regel je die van 2CV
 .
.
											 
			 
			
			
			QFL En die ga ik gelijk als sig gebruiken (als dat mag?).quote:Op zondag 7 maart 2010 18:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik betaal jou 75 euro als jij die BMW van je af hebt.
 
			 
			
			
			Ik voelde hem al aankomenquote:Op maandag 8 maart 2010 12:00 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
QFL En die ga ik gelijk als sig gebruiken (als dat mag?).
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ow, da's jammerquote:Op maandag 8 maart 2010 18:24 schreef 2cv het volgende:
Ik heb gister even gekeken en ik heb nog 2 sturkolommen liggen. Hoe ik er ana kom is mij een raadsel, maar er zit geen contactslot in. Zowieso schoot me toen weer te binnen dat Oude Criezel met stuurkolom en al naar de sloop is gegaan. Oftewel, ik heb geen contactslot voor je. Sorry
 . Nou, dan zoek ik even verder
. Nou, dan zoek ik even verder 
 
											 
			 
			
			
			quote:Op zondag 7 maart 2010 18:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik betaal jou 75 euro als jij die BMW van je af hebt.

 
			 
			
			
			Dat topic komt er niet !quote:Op maandag 8 maart 2010 19:41 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd. Wanneer komt het nieuwe topic eigenlijk Turq?
 
			 
			
			
			Ik hou je er echt aan hequote:Op zondag 7 maart 2010 18:20 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik betaal jou 75 euro als jij die BMW van je af hebt.
 
  
											 
			 
			
			
			 . Van een Xantia!
. Van een Xantia!
 . Kokerprofiel enzo hebben we zat dus we kunnen er wel wat moois van maken.
. Kokerprofiel enzo hebben we zat dus we kunnen er wel wat moois van maken.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Hij zit nu even tijdelijk in het busje, ik kan er later wel een maken als ik er weer ben. Maar dat duurt nog een paar dagen waarschijnlijk.quote:
 
											 
			 
			
			
			Whehe, die wielenquote:Op zondag 21 maart 2010 22:27 schreef MdMa98 het volgende:
[ afbeelding ]
Zo lijkt ie nog een beetje op die formule 1 uitvoering.
 Da's 22 inch ofzo
 Da's 22 inch ofzo  
											 
			 
			
			
			Geen idee, maar het zal zo`n bus toch wel aardig oppeppenquote:
 
  
  
			 
			
			
			Die zullen zeker niet misstaan op die busquote:Op maandag 22 maart 2010 09:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... 22 inch herken je wel hoor
[ afbeelding ]
 
  
											 
			 
			
			
			Die wielen zijn niet in 22" leverbaar, Volgens mij BBS RS GT?quote:Op maandag 22 maart 2010 07:54 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Geen idee, maar het zal zo`n bus toch wel aardig oppeppen
Zag ze altijd veel in Frankrijk rondrijden, ik vond hem eigenlijk wel mooi dankzij z`n opvallende lelijkheid
Zo`n bus blijft je bij.
 
			 
			
			
			Geen idee, het is maar een paintvoorbeeldquote:Op maandag 22 maart 2010 10:21 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Die wielen zijn niet in 22" leverbaar, Volgens mij BBS RS GT?
 
											 
			 
			
			
			No spang dangquote:Op maandag 22 maart 2010 10:27 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Geen idee, het is maar een paintvoorbeeld
 
			 
			
			
			Mijn wielen zijn hoger dan die, dus de wangen zullen ook wat hoger zijn.quote:Op maandag 22 maart 2010 09:29 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Nou ... 22 inch herken je wel hoor
[ afbeelding ]
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
 
			 
			
			
			 .
. 
			 
			
			
			

 .
.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Niet gemaaktquote:Op maandag 12 april 2010 13:22 schreef 2cv het volgende:
Ziet er goed uit ! Piccie van de achterkant van de radiateur ?
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Wat is daarmee?quote:
 
											 
			 
			
			
			Als ik daar warm water door laat stromen kan ik een hele straat mee opwarmenquote:
 
											 
			 
			
			
			Valt wel mee hoe groot ie is hoorquote:Op maandag 12 april 2010 14:27 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Als ik daar warm water door laat stromen kan ik een hele straat mee opwarmen
 . Iets van 60 bij 40 cm. Die van de Xantia die op 1 foto op de achtergrond staat is ongeveer net zo groot.
. Iets van 60 bij 40 cm. Die van de Xantia die op 1 foto op de achtergrond staat is ongeveer net zo groot.
											 
			 
			
			
			 . Heb in de stekker alle 16 ISO-draden aangesloten, dus ik heb speelruimte. Als ik dus een mute-draad wil aanleggen is het een kwestie van een stekertje aan de draad in kwestie knijpen en hem in de contrastekker klikken, en klaar is kees.
. Heb in de stekker alle 16 ISO-draden aangesloten, dus ik heb speelruimte. Als ik dus een mute-draad wil aanleggen is het een kwestie van een stekertje aan de draad in kwestie knijpen en hem in de contrastekker klikken, en klaar is kees.
											 
			 
			
			
			 . Hoeft uiteraard geen wereldkwaliteit te zijn, dat verhaal komt later wel.
. Hoeft uiteraard geen wereldkwaliteit te zijn, dat verhaal komt later wel. 
			 
			
			
			 
  
  
											 
			 
			
			
			Thanksquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:38 schreef Meike26 het volgende:
Blijft een leuk project om te volgen Oshiro !
IK ben de laatste dagen behoorlijk driftig op zoek naar iets nieuws dat dienst gaat doen als woon-werk-verkeer, probably word dat een Fiat Panda, leuk Cult wagentje en genoeg aan te personaliseren
*Al vind ik het ook wel zonde om een redelijk strakke Panda te ver**** omdat ik zo graag iets aparts wil*
 .
.
 .
. ) dus ipv de boel te verlengen kan ik er maar net zo goed een stekker van maken die ik dan met ogen aan de massa maak. En de andere stekker moest er sowieso komen, die heeft de +12V, +12V over contact, en de massa voor het schakelrelais dat in de cabine moet worden aangekoppeld (het relais zit in het doosje, dat groene ding, maar die krijgt massa via een draad die in de cabine wordt geschakeld).
) dus ipv de boel te verlengen kan ik er maar net zo goed een stekker van maken die ik dan met ogen aan de massa maak. En de andere stekker moest er sowieso komen, die heeft de +12V, +12V over contact, en de massa voor het schakelrelais dat in de cabine moet worden aangekoppeld (het relais zit in het doosje, dat groene ding, maar die krijgt massa via een draad die in de cabine wordt geschakeld).
											 
			 
			
			
			 Als je mij eens wilt helpen ...
 Als je mij eens wilt helpen ...  
											 
			 
			
			
			Ik heb nog wel diverse originele Astra deurspeakers liggen, maar die zijn 16 cm.. en ze moeten in het dash zeker ??quote:Op woensdag 19 mei 2010 21:02 schreef oshiro het volgende:
Oja, als iemand nog zo'n setje 10cm spiekers heeft liggen, meld het dan even. Hoeft uiteraard geen wereldkwaliteit te zijn, dat verhaal komt later wel.
Heb hier ook nog ergens een setje liggen trouwens, even zoeken.
 
			 
			
			
			Met schema's en zo kan ik me wel een beetje reddenquote:Op woensdag 19 mei 2010 23:08 schreef 2cv het volgende:
Ziet er goed uit ! Volgens mij ben jij wel handig met electroAls je mij eens wilt helpen ...
 . Ennn... hangt er vanaf waarmee!
. Ennn... hangt er vanaf waarmee! 
Moeten idd in dash, nouja, links van het stuur en rechts van het handschoenenkastje. Ik zal ze eens opmeten. 1 speaker is helemaal naar z'n grootje, de ander is redelijk ver heen...quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:22 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb nog wel diverse originele Astra deurspeakers liggen, maar die zijn 16 cm.. en ze moeten in het dash zeker ??
 
			 
			
			
			Ventilatoren + metertjes (oliedruk, olietemperatuur en koelvloeistoftemperatuur) aanpassen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:31 schreef oshiro het volgende:
[..]
Met schema's en zo kan ik me wel een beetje redden. Ennn... hangt er vanaf waarmee!
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Ahquote:Op donderdag 20 mei 2010 00:37 schreef 2cv het volgende:
Worden orginele metertjes met bijbehorende sensoren. Alleen de draden moeten aangelegd en aangesloten worden. En voor de ventilatiren is er idd een systeem, maar ik ben best wel niet zo heel erg goed met electro
 . Nouja... als je een mooie tang, stekkertjes, stekkerhuisjes en draad hebt kom je al een heel eind! Goed materiaal is het halve werk.
. Nouja... als je een mooie tang, stekkertjes, stekkerhuisjes en draad hebt kom je al een heel eind! Goed materiaal is het halve werk. . Maar zit dat er niet al dan?
. Maar zit dat er niet al dan?
											 
			 
			
			
			 Meters en sensoren komen uit en GTI en als je bij de Citroënboer vroeger een trekhaak onder dit type auto liet zetten, zetten ze er standaard ook een ventilator bij in.
 Meters en sensoren komen uit en GTI en als je bij de Citroënboer vroeger een trekhaak onder dit type auto liet zetten, zetten ze er standaard ook een ventilator bij in.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als die meters en zo uit een GTI komen moet je even kijken hoe je dat moet aansluiten en zo, de thermosensors van benzine- en Dieselmasters zijn ook anders. Dus da's een beetje afhankelijk van de situatie.quote:Op donderdag 20 mei 2010 09:13 schreef 2cv het volgende:
Is standaard zoMeters en sensoren komen uit en GTI en als je bij de Citroënboer vroeger een trekhaak onder dit type auto liet zetten, zetten ze er standaard ook een ventilator bij in.
 .
.
											 
			 
			
			
			 .
. .
. 
  
											 
			 
			
			
			 , het is een funmobiel, en daar mag best een beetje gekkigheid op, mits beschaafd uiteraard
, het is een funmobiel, en daar mag best een beetje gekkigheid op, mits beschaafd uiteraard   
  
											 
			 
			
			
			Ik bedoel meer dat het heiligschennis is ten opzichte van de befaamde BX Sport, dan ten opzichte van dit maffe busjequote:Op zondag 23 mei 2010 13:12 schreef Sounddragon het volgende:
Niks heiligschennis, het is een funmobiel, en daar mag best een beetje gekkigheid op, mits beschaafd uiteraard

Het is toch geen GTI16V logo ??
Ik vind het prima kunnen
 .
.
											 
			 
			
			
			Rot op met je kut BXquote:Op zondag 23 mei 2010 13:15 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het heiligschennis is ten opzichte van de befaamde BX Sport, dan ten opzichte van dit maffe busje.
 
  
  
											 
			 
			
			
			Dit is een Sport, best een zeldzaamheidquote:Op zondag 23 mei 2010 13:18 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rot op met je kut BX
Die bus is tha bomb man, sloperijen liggen bezaaid met BXen
Die BX moet vereerd zijn dat zijn logo op jouw toffe projekt mag
 . Vandaar, zijn er niet zo erg veel van in Nederland. Misschien dat er nog 100 van rondrijden ofzo hier, totaal 8200 van gemaakt.
. Vandaar, zijn er niet zo erg veel van in Nederland. Misschien dat er nog 100 van rondrijden ofzo hier, totaal 8200 van gemaakt.
											 
			 
			
			
			 .
. 
			 
			
			
			Helaasquote:
 
  
											 
			 
			
			
			Die is 9 jaar geleden al naar de sloop gegaanquote:Op maandag 24 mei 2010 23:10 schreef 2cv het volgende:
[..]
Helaas
Maar dat van dat typeplaatje vind ik geen heiligschennis hoor ! maar wat ga je met de rest van die BX doen ?
 . Olieleidingen onderuit geknald.
. Olieleidingen onderuit geknald. 
			 
			
			
			 Ik moet binnenkort een oliekeerring vervangen. Die zit achter het vliegwiel
 Ik moet binnenkort een oliekeerring vervangen. Die zit achter het vliegwiel  
											 
			 
			
			
			Ai, da's bak eruit...quote:Op maandag 24 mei 2010 23:37 schreef 2cv het volgende:
Dan vervang je die leidingen tochIk moet binnenkort een oliekeerring vervangen. Die zit achter het vliegwiel
 . Dus hij was lui en m'n ma zat te zeuren en dus hebben ze die Xantia gekocht.
. Dus hij was lui en m'n ma zat te zeuren en dus hebben ze die Xantia gekocht.
											 
			 
			
			
			Klopt op marktplaats staan ook alleen onderdelen te koop en geen hele auto'squote:Op zondag 23 mei 2010 13:23 schreef oshiro het volgende:
[..]
Dit is een Sport, best een zeldzaamheid. Vandaar, zijn er niet zo erg veel van in Nederland. Misschien dat er nog 100 van rondrijden ofzo hier, totaal 8200 van gemaakt.

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
 
			 
			
			
			quote:Op dinsdag 25 mei 2010 15:44 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Klopt op marktplaats staan ook alleen onderdelen te koop en geen hele auto'sIk ben er maar 1 online tegen gekomen net jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ze zijn wel zeldzaam, maar ook niet erg gewild, dat dan ook weer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
 
			 
			
			
			 Wil de boel uiteraard wel een beetje netjes aansluiten
 Wil de boel uiteraard wel een beetje netjes aansluiten  .
.
											 
			 
			
			
			 . De nieuwe komt uit een Espace, maar ik knijp er wel een nieuw stekkertje aan. De motor is exact hetzelfde verder, enkel het thermostaathuis is anders. Maar de schroefdraad en zo klopt.
. De nieuwe komt uit een Espace, maar ik knijp er wel een nieuw stekkertje aan. De motor is exact hetzelfde verder, enkel het thermostaathuis is anders. Maar de schroefdraad en zo klopt. . En ik had geluk, hij was net bezig met deze en kon hem er nog uit halen. Normaal bewaart ie dingen als dit niet.
. En ik had geluk, hij was net bezig met deze en kon hem er nog uit halen. Normaal bewaart ie dingen als dit niet. 
			 
			
			
			Specs van de head unit?quote:Op woensdag 26 mei 2010 22:38 schreef oshiro het volgende:
Zo, ik heb 4 speakers erbij. Nog niet degene die ik in het dash wil hebben, misschien vind ik die nog wel.
Maar goed: waar kan ik nou de rated impedantie per kanaal van m'n headunit vinden?Wil de boel uiteraard wel een beetje netjes aansluiten
.
 Heb je de site al bekeken voor documentatie?
  Heb je de site al bekeken voor documentatie? 
			 
			
			
			Moet even dat ding bekijken danquote:Op donderdag 10 juni 2010 00:47 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Specs van de head unit?Heb je de site al bekeken voor documentatie?
Meestal zit je wel goed met impendantie, trouwens ... je moet geen huiskamerspeakers in een auto willen aansluiten of extreem gaan ... de boel is hedendaags geloof ik wel redelijk op elkaar afgestemd.
 . Weet nog niet eens welke ik ga inbouwen. Daarnaast zou er best eens een andere in kunnen komen later.
. Weet nog niet eens welke ik ga inbouwen. Daarnaast zou er best eens een andere in kunnen komen later.  .
. 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 10 juni 2010 00:52 schreef oshiro het volgende:
[..]
Moet even dat ding bekijken dan. Weet nog niet eens welke ik ga inbouwen. Daarnaast zou er best eens een andere in kunnen komen later.
.
Maar ik neem aan dat 4 ohm wel zo'n beetje standaard is.
 
											 
			 
			
			
			 .
. . Uiteindelijk is het er wel nog netter op geworden. Zie pics.
. Uiteindelijk is het er wel nog netter op geworden. Zie pics. .
.
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			 .
.
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Vanmiddag even maken, tank ligt nog achterin... in de Citroënquote:
 zometeen even bij die bus afdroppen.
 zometeen even bij die bus afdroppen.
											 
			 
			
			
			 . 200 liter dus
. 200 liter dus  . De luchtketel er naast is van het formaat huis-tuin-en-keuken-compressor.
. De luchtketel er naast is van het formaat huis-tuin-en-keuken-compressor. 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			
			 
			 
			
			
			Dat ziet er eigenlijk best wel leuk uit!quote:
 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			Inderdaadquote:Op zondag 29 augustus 2010 13:37 schreef Sounddragon het volgende:
Ja, vond ik ook, kwam hem tegen toen ik voor iemand anders aan het zoeken was naar een goed radiootje, en vond dit wel erg compleet voor dat geld
 .
. , maar ik geloof dat hij zelf het plan had opgevat om vanmiddag nog even richting Waddinxveen te gaan. Als het je leuk lijkt laat je het maar horen!
, maar ik geloof dat hij zelf het plan had opgevat om vanmiddag nog even richting Waddinxveen te gaan. Als het je leuk lijkt laat je het maar horen! .
. .
. 
			 
			
			
			Kewl, ik wil wel eens FF live in die projektbus snuffelenquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef oshiro het volgende:
[..]
Inderdaad.
Volgens mij is m'n pa naar m'n oma toe edit: hij is bij Ikea, maar ik geloof dat hij zelf het plan had opgevat om vanmiddag nog even richting Waddinxveen te gaan. Als het je leuk lijkt laat je het maar horen!
 Klussen aan mijn houthok gaat hem toch niet worden vandaag als ik zo naar buiten kijk
 Klussen aan mijn houthok gaat hem toch niet worden vandaag als ik zo naar buiten kijk 
 
			 
			
			
			Ik ga even m'n pa bellen over hoe en wat. Aangezien ie bij de Ikea zit zal ie daar misschien mee aan de slag gaan, dus ik weet niet zeker hoe het nou allemaal gaat lopen. Ik dacht dat ie bij m'n oma wasquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kewl, ik wil wel eens FF live in die projektbus snuffelenKlussen aan mijn houthok gaat hem toch niet worden vandaag als ik zo naar buiten kijk
Hoe en hoelaat fiksen we dat ??
 .
.
											 
			 
			
			
			Ik hoor het welquote:Op zondag 29 augustus 2010 14:18 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ga even m'n pa bellen over hoe en wat. Aangezien ie bij de Ikea zit zal ie daar misschien mee aan de slag gaan, dus ik weet niet zeker hoe het nou allemaal gaat lopen. Ik dacht dat ie bij m'n oma was.
 
											 
			 
			
			
			 . Er zijn een berg stripjes en kokers gezaagd, die dan de volgende keer gelast worden en zo. Dan komen ze in de auto.
. Er zijn een berg stripjes en kokers gezaagd, die dan de volgende keer gelast worden en zo. Dan komen ze in de auto. 
  
											 
			 
			
			
			 
  
											 
			 
			
			
			Even tussen door. Hebben ze de Hydro-stoters nog niet uitgevonden bij citroen?quote:Op maandag 24 mei 2010 20:30 schreef oshiro het volgende:
Zo, even totaalplaatje, hoe hij er nu bij staat. Er staat een Xantia Break naast waarvan de nokkenas eruit ligt, was vandaag kleppen en distributie onder handen aan het nemen. Morgen klepstelplaatjes halen.
Heerlijk om te zien hoe lomp dat ding wel niet is.
[ link | afbeelding ][ link | afbeelding ]
 
											 
			 
			
			
			 
											 
			 
			
			
			 . Want dat gebeurt wel eens.
. Want dat gebeurt wel eens.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Als hij die speakers erin stopt dan zitten er toch geen gaten meer inquote:Op donderdag 16 december 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:
Nice ! Maar als je op grijs kenteken wilt rijden mogen er geen gaten zitten in de scheidingswand tussen laadruimte en cabine. Ook niet voor speakers !
 
											 
			 
			
			
			Ik ga ook niet op grijs kenteken rondrijden, maar op geel (sowieso is grijs kenteken voor particulieren afgeschaft).quote:Op donderdag 16 december 2010 14:39 schreef 2cv het volgende:
Nice ! Maar als je op grijs kenteken wilt rijden mogen er geen gaten zitten in de scheidingswand tussen laadruimte en cabine. Ook niet voor speakers !
 .
. . Dan komen er dus 3 amps in te zitten.
. Dan komen er dus 3 amps in te zitten.
											 
			 
			
			
			Nou, het is een poosje terug dat ik het gelezen heb, maar er werd toen anders over gedacht.quote:Op donderdag 16 december 2010 14:39 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Als hij die speakers erin stopt dan zitten er toch geen gaten meer in
een particulier betaalt bij grijs kenteken nog steeds geen provinciale opcentenquote:Op donderdag 16 december 2010 15:08 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ik ga ook niet op grijs kenteken rondrijden, maar op geel (sowieso is grijs kenteken voor particulieren afgeschaft).
Het is een oldtimer dus boeiend is het niet.
Overigens: op het moment dat er (een) sub(s) bij komt/komen worden deze twee setjes ook versterkt. Dan komen er dus 3 amps in te zitten.
 Scheelt toch nog een klein beetje.
 Scheelt toch nog een klein beetje.
											 
			 
			
			
			Heel veel, of veel, vergeleken met "niks"...quote:Op donderdag 16 december 2010 15:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Nou, het is een poosje terug dat ik het gelezen heb, maar er werd toen anders over gedacht.
[..]
een particulier betaalt bij grijs kenteken nog steeds geen provinciale opcentenScheelt toch nog een klein beetje.

 . 4 stuks, voor de luchtketels. Nu kan ik verzinnen hoe ik de beugels aan het frame vast maak, en dus of ik de ketels horizontaal of verticaal plaats.
. 4 stuks, voor de luchtketels. Nu kan ik verzinnen hoe ik de beugels aan het frame vast maak, en dus of ik de ketels horizontaal of verticaal plaats. .
.
											 
			 
			
			
			
			
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |