abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 17 december 2010 @ 08:04:43 #1
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90030837
Deel twee!
Vorig topic: [Paint] Renault Master





Even uitleg: in september 2009 heb ik een vervanger gekocht van de oude bestelbus van m'n pa. Die bus gebruikten we om motorfietsen in te vervoeren naar de motocross.
Het gaat om een Renault Master van 1984, maar wel met een nieuwe 2.2 liter injectiemotor (blauwe is nieuw).

Wat is er al gebeurd:
• Regulier onderhoud (banden, remmen, olie)
• Radiateur en brandstofsysteem gerepareerd

• Oud interieur verwijderd (het was een camper)
• Twee schuif-kanteldakjes ingebouwd

• Nieuwe sloten
• Bevestigingsbalken van de dubbele cabine gemaakt en gemonteerd
• LPG-tank aangeschaft (200 liter :P)


Wat gaat er gebeuren:
• LPG-tank inbouwen
• Luchtketels inbouwen

• Frame maken om tussenwand van de dubbele cabine tegenaan te maken
• Stoelen en gordels inbouwen
• Centrale vergrendeling + elektrische ramen voor + comfortmodule + alarm inbouwen
• Dak afmaken met lampen en luchthoorns

• Aggregaat + compressor inbouwen en aansluiten
• Audio inbouwen
• Parkeersensoren/camera
• En waar het allemaal mee begon (maar wat nog wel even zal duren): een toffe paintjob :).



En nog een hele berg dingen die ik zo snel niet kan verzinnen.

Zo, hier maar weer verder!

[ Bericht 15% gewijzigd door oshiro op 17-12-2010 19:51:59 ]
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 17 december 2010 @ 08:33:39 #2
25682 2cv
Niet subtiel
pi_90031170
Ik wil nu foto's ! ;(
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 17 december 2010 @ 08:59:14 #3
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90031558
Als ik nou eens echt vooruitgang heb dan maak ik er wel weer een berg.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90031999
quote:
3s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:59 schreef oshiro het volgende:
Als ik nou eens echt vooruitgang heb dan maak ik er wel weer een berg.
Hij zei "NU" Oshiro!!

Dus pak je fototoestel, maak foto's en zet ze online anders kom je op de lijst van de Fok!-knokploeg.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen.
Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
  vrijdag 17 december 2010 @ 12:42:25 #5
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90038718
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 december 2010 09:29 schreef ellevehC86 het volgende:

[..]

Hij zei "NU" Oshiro!!

Dus pak je fototoestel, maak foto's en zet ze online anders kom je op de lijst van de Fok!-knokploeg.
Hee, IK ben hier de strateeg van de knokploeg he :')

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 augustus 2006 00:27 schreef LedZep het volgende:
MELDING ALFA ROGER OMEGA 1

TOPIC IN ONZ, TITEL "MET-YVANA", ALLE EENHEDEN IN POSITIE!

OSHIRO - benoemd als strateeg, jij leidt de rel (onder mijn supervisie uiteraard)
Houniet - leider strijdkrachten
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_90038868
Deze (en de vorige) in Overzicht Projecten gezet.
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:37:48 #7
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90041404
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 12:45 schreef Anne het volgende:
Deze (en de vorige) in Overzicht Projecten gezet.
Dank :). Zal dat topic van de Wolseley ook eens updaten :D.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 17 december 2010 @ 13:39:14 #8
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_90041478
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 08:33 schreef 2cv het volgende:
Ik wil nu foto's ! ;(
Ik ook! :P
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_90045507
En dat wordt weer volgen, dat rijdende Gasbom _O-

:Px
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_90051185
27 mj x 200 liter = zonnu grote vuurbal jonge http://www.flabber.nl/lin(...)-deel-9-haasten-3516
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:46:49 #11
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90056194
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 december 2010 17:51 schreef densmee het volgende:
27 mj x 200 liter = zonnu grote vuurbal jonge http://www.flabber.nl/lin(...)-deel-9-haasten-3516
Whehe :D.

Er gaat maar 160 liter in he, 80% vulklep :P.

De speakers zijn iig binnen, best mooi spul :9.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 17 december 2010 @ 19:58:26 #12
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_90056789
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 december 2010 19:46 schreef oshiro het volgende:

[..]

Whehe :D.

Er gaat maar 160 liter in he, 80% vulklep :P.

De speakers zijn iig binnen, best mooi spul :9.
P.S. OP geüpdatet.

Audio wordt dus als volgt:

2x 45W, Alpine SPG-10C2, voor onderin dashboard.


2x 90W, Alpine SPG-69C3, voor in tussenwand.

Geheel gaat voorlopig even op een crappy HU, als ik daar verder aan ga beginnen wordt die vervangen door een leuke met 3x RCA out en komen er 3 amps in. Ook een voor een nog toe te voegen sub :9.

Maar nu ik deze speakers heb kan ik iig m'n dashboard dichtbouwen (oude speakers zijn kapot) en kan ik meteen makkelijk passen en meten in het tussenschot. Als ik toch bezig ben kan ik het maar beter meteen kopen wat dat betreft.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 12 februari 2011 @ 19:55:44 #13
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_92689904
Zo, toch maar weer eens melden! Het project is nog steeds niet dood, integendeel.
Heb m'n stages afgerond, dus weer volop tijd om te bouwen!

Dus:

Speakers ingebouwd


Vandaag bezig geweest met een tankframe, en daarop ook een hulpframe voor de luchtketels, morgen verder afmaken

En nog wat plaatjes van de balkjes die we in de bus hebben gemaakt, waar de rest van de dubbele cabine aan vast komt:



Morgen weer verder dus!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:02:41 #14
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_92690194
Deftig Oshi ^O^

Spelen de speakers ook al, of moet eerst de rest er nog in ?? ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 12 februari 2011 @ 20:32:36 #15
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_92691440
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 20:02 schreef Sounddragon het volgende:
Deftig Oshi ^O^

Spelen de speakers ook al, of moet eerst de rest er nog in ?? ;)
De rest moet er nog in ja :+.

Nog even wat bedrading aanpassen naar de HU ook, is maar 1,5 kwadraat voor de voeding... Beetje ielig, maak ik 2,5 van. Dan even een crappy HU erin en daarna weer verder upgraden.
Als eerste dus de wand van de dubbele cabine erin. Dat is nu nog maar een kwestie van veel zagen, lassen, slijpen, etcetera. Het denkwerk is wel redelijk af :)

De 6x9's komen dus in de achterwand, en ik wil onder de stoelen, zegmaar waar je kuiten zitten, 1 of 2 12" subs kwijt :).
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_92693363
Alarm lijkt me ook niet onverstandig!
That moment is a crossroads where everything you want will collide with everything standing in your way.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 21:15:30 #17
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_92693501
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 21:12 schreef Panzerknacker666 het volgende:
Alarm lijkt me ook niet onverstandig!
Lag inderdaad in de planning :).

Maar niet zo'n gecertificeerd ding, daar heb ik de centjes niet voor... All risk verzekering is na taxatie misschien wel te doen, schijnt niet erg duur te zijn voor oldtimers.

Lijkt me overigens wel grappig om het sirenesignaal van het alarm door te lussen naar de luchthoorns. Meteen heel de buurt wakker. Had vandaag nog een hoorn getest, ze maken echt een onwijze pleurisherrie :D.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 13 februari 2011 @ 19:52:34 #18
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_92731302
Zo, vandaag weer bezig geweest, onderkant van het frame voor de luchtketels afgelast en gaten geboord + draad getapt om dat frame op het frame van de tank kwijt te kunnen.
Morgenavond verder om de luchtketels er verder in te bouwen, aan het eind van de week hoop ik te kunnen beginnen aan het gedeelte waar de achterwand tegenaan komt en waar de bank op komt.

Verder kan ik nu gaan beginnen aan zaken als de standkachel en de aggregaat inbouwen :)
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:00:42 #19
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_93884624
En er was lucht! :)



En ja, dat zie je goed, dat is een aggregaat die daar staat. Een Briggs & Stratton-motor met generator, setje van Generac. Ik schat ongeveer 36 jaar oud maar draait als een trein :D. Heb ik alweer een aantal jaartjes staan. 2,5 kVA dus een stukje forser dan de gemiddelde bouwmarktaggregaat.

Verder zitten puzzelen met de indeling. Ik was er eerst heilig van overtuigd om het frame van de aggregaat om te bouwen en de compressor boven de generator te plaatsen (zonder ketel). Dat geheel zou dan midden in de bus komen, tegen de achterwand, met aan weerszijden een motorfiets.
Maar tijdens wat opruimen bleek dat het ook erg netjes aan de zijkant zou staan... Oordeel zelf (stel je even voor dat de blauwe bak een forse compressor is):

Zijkant:


Midden:


Maar nu de tanks op hun plek zitten (moet gastank nog wel aan bodem maken) kan ik verder met de kokers voor de tussenwand :).
En... op zoek naar een compressor! Weet iemand nog wat? Een tweecilinder ofzo? :+ Ik heb 2,5 kW tot m'n beschikking :D
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_93884923
netjes,
maar een compressor op een aggregaat zal nog niet zo meevallen ben ik bang, de startstroom moet nog al hoog zijn, ook al zijn de eerste slagen drukloos
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:11:45 #21
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_93885250
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:05 schreef densmee het volgende:
netjes,
maar een compressor op een aggregaat zal nog niet zo meevallen ben ik bang, de startstroom moet nog al hoog zijn, ook al zijn de eerste slagen drukloos
Vaak genoeg gedaan, werkt als een trein! Redelijk beproefd concept :).
Compressor gaat ook eenvoudigweg langzamer draaien en je spanningsfrequentie gaat over z'n nek doordat het toerental van de aggregaat inzakt.. Maar daar voelt die compressor niks van.
Verder uiteraard de pressostaat zo afregelen dat ie niet bij 7 bar alweer start.

En geen laptops op aansluiten sowieso want dat vinden sommige adapters niet fijn, met zo'n windvaan-geregelde frequentieregeling...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_93885352
quote:
3s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:11 schreef oshiro het volgende:

[..]

Vaak genoeg gedaan, werkt als een trein! Redelijk beproefd concept :).
Compressor gaat ook eenvoudigweg langzamer draaien en je spanningsfrequentie gaat over z'n nek. Maar daar voelt die compressor niks van.
Verder uiteraard de pressostaat zo afregelen dat ie niet bij 7 bar alweer start.
ja die oude aggregaten zullen er wel tegen kunnen die nieuwe schieten dan compleet in de stress
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:14:11 #23
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_93885392
quote:
1s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:13 schreef densmee het volgende:

[..]

ja die oude aggregaten zullen er wel tegen kunnen die nieuwe schieten dan compleet in de stress
Er zit ook nul elektronica in dit ding, ontsteking is ook met contactpuntjes :D
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 9 maart 2011 @ 23:15:49 #24
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_93885487
Oja, wat vinden jullie? Aggregaat in het midden met compressor er bovenop, en kast eromheen?
Of aggregaat naast compressor aan de zijkant, met kast er omheen (om het totaal)?
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_93885523
quote:
10s.gif Op woensdag 9 maart 2011 23:14 schreef oshiro het volgende:

[..]

Er zit ook nul elektronica in dit ding, ontsteking is ook met contactpuntjes :D
dat is wel ideaal, moet je bus wel ongeveer waterpas staan om een beetje mooi stroom te leveren

en aan de zijkant lijkt mij het meest ideale
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')