abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 oktober 2009 @ 23:35:39 #1
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_73411613
Aangezien mijn busje bijna uit elkaar viel van de roest, heb ik twee weken geleden een andere aangeschaft. Omdat ik exact dezelfde bus, maar dan in veel betere staat tegen kwam, heb ik maar meteen dezelfde gekocht. Bijkomend voordeel is dat ik een groot deel van het interieur over kan zetten wat in de eerste is gebouwd.
Maar nu komt het: het oude busje was toen ik hem kreeg door de vorige eigenaars behoorlijk tof in de verf gezet. De bus wordt namelijk vervoerd om crossmotoren (zie fobo) in te vervoeren, en dan is het gaaf om er een beetje een stoer busje bij te hebben.
Het idee is nu dus dat het tweede busje ook weer een tof uiterlijk gaat krijgen

Omdat ik op grafisch gebied niet echt een expert ben schrijf ik hier na overleg met de mods een kleine wedstrijd uit. Wie kan er met het tofste ontwerp komen? Dit topic loopt in twee fora, PTA en UVT/vrije tijd. In PTA zitten immers de voertuigfreaks en in UVT/vrije tijd zitten mensen die verdomd goed kunnen tekenen

Bij deze wat foto's van de oude en nieuwe bus:
Oud:

Nieuw:


Zoals je ziet is het een behoorlijk lomp ding, en dat moet ook absoluut zo blijven
Om alvast een leidraad te geven stel ik hierbij een lijstje op van dingen die ik graag terug wil zien:
  • Hou de lijnen recht (als in niet gekromd). Dit in verband met het afplakwerk later.
  • Doe iets met een schuine lijn achterop. Dit breekt de lijn die hem op een enorme doos laat lijken.
  • Maak het groot, stoer en lomp. Doe iets met letters achterop, leef je uit.
  • Voeg eventueel dingen toe. Denk aan: een zonneklep voorop, een balk met lampen op het dak, een bullbar, luchthoorns, en een spoiler (a la The A-Team). Dit zijn dingen waarover ik serieus zit te denken om ze er op te bouwen.
  • Mijn kleurvoorkeur gaat uit naar (metallic) grijs met een zwarte striping/zwarte details. Dit in verband met schoonmaken Als je een beter idee hebt mag dat uiteraard ook

    Hier een klein voorbeeldje van een Master met bullbar en een lichtbalk bovenop (ik wil geen lichtbalk maar een RVS balk met een set verstralers erop)


    Dus... leef je uit!
    Degene waarvan ik vindt dat hij/zij het mooiste ontwerp heeft, krijgt het ontwerp uiteraard vereeuwigd op m'n auto, samen met de credits.
    Dit alles is echter wel geheel vrijblijvend. Ik weet niet wanneer ik het laat doen, en ik hou me het recht voor om het winnende ontwerp aan te passen naar eigen inzicht als ik vind dat dat mooier is. De credits komen er echter wel op

    Om het jullie gemakkelijker te maken heb ik van de hele auto alvast schetsen gemaakt, zowel in jpeg als in svg:


    http://duft.nl/web/Renault_Master_vector.svg

    Mocht je daar niet genoeg aan hebben zijn hier ook nog de plaatjes waarvan ik mijn plaatjes heb overgetrokken:


    [ Bericht 1% gewijzigd door oshiro op 06-10-2009 00:04:11 ]
  • "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      maandag 5 oktober 2009 @ 23:38:17 #2
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73411692
    TS begint, TS is zelfs al begonnen, maar m'n schetsen staan op papier, dus wanneer ik weer bijgekomen ben van het overtrekken van die plaatjes post ik hier ook wel wat dingetjes om een indruk te geven van wat ik tof vind .
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      maandag 5 oktober 2009 @ 23:43:36 #3
    248784 druppelkut
    huppelt een beetje
      maandag 5 oktober 2009 @ 23:46:00 #4
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73411913
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 23:43 schreef druppelkut het volgende:
    [ afbeelding ]

    tof! Had ik uiteraard al aan gedacht maar dat staat toch beter bij dat GMC-busje
    Ik zal overigens een hogere kwaliteit JPG uploaden, dit schiet zo niet op zie ik.

    Edit: op aandringen van mcDavid er een .png van gemaakt

    [ Bericht 7% gewijzigd door oshiro op 06-10-2009 00:05:46 ]
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 09:42:22 #5
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73416760
    Nice, heb je een deadline? Ik wil namelijk wel wat proberen, lang geleden dat ik een ontwerp voor een auto heb gemaakt.
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:01:00 #6
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73420039
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 09:42 schreef invine het volgende:
    Nice, heb je een deadline? Ik wil namelijk wel wat proberen, lang geleden dat ik een ontwerp voor een auto heb gemaakt.
    Niet echt
    Er moet namelijk nog het een en ander gebeuren aan de auto. Extra ruiten aan de zijkant, zoals je ook in de schetsen ziet, en verder wil ik dus nog een dubbele cabine inbouwen, plaats maken voor een aggregaat en compressor, de boel beter isoleren, flink wat bedrading aanleggen, en dus voor spullen als luchthoorns en bullbar kijken, en misschien zelf een spoiler maken, waar ik dan meteen een 3e remlicht in verwerk.
    Ik ben er nog wel even aan bezig

    Overigens, voor de slimmeriken onder ons... Dit type auto was inderdaad de soort waarmee we naar Dakar wilden
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_73421269
    Nu, ik doe ff een eerste simpele poging, zit nog op mijn werk


    Kleuren, Rood, wit, en blauw (hoe feller hoe beter)
    Voor: zonneklep, Bullbar, 4x verschijners
    Rest: minimaal verlagen voorkant en minimaal verhogen achterkant, blinderen achterruiten
    Velgen: zie maar of je iets gelijkwaardigs vind: 80's Firebird GTA
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 12:55:22 #8
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73421424
    Ja velgen heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik heb echter een steek van iets van 180x5 dus dat is best lastig om te vinden
    Die wielen die er nu onder zitten zijn best wel enorm. De bandmaat is 205/75-16.
    Als iemand daar iets voor weet hou ik me ook aanbevolen

    Ik zit er overigens ook over te denken om de ouwe grille een beetje op te knappen (logo verven en zo) en die op die nieuwe te zetten. Vind het wel wat hebben.
    En verder een soort hoodscoop zoals je op de laatste modellen ziet:


    Dat stomme hoge dak moet je dus even wegdenken, dat ziet er al helemaal niet uit

    Het liefste zou ik nog Wolfrace-wielen eronder willen hebben maar dat past never nooit niet

    [ Bericht 22% gewijzigd door oshiro op 06-10-2009 13:03:47 ]
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:06:43 #9
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73421726
    Zou je meedoen met a'dam - dakar met die bus? super vet!

    Maar ik heb gedeelte van mijn ding af, zit op stage dus kan er niet hard aan werken Heb je voorkeur voor kleuren?
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
    pi_73421778
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 12:55 schreef oshiro het volgende:
    Ja velgen heb ik inderdaad ook aan zitten denken. Ik heb echter een steek van iets van 180x5 dus dat is best lastig om te vinden
    Die wielen die er nu onder zitten zijn best wel enorm. De bandmaat is 205/75-16.
    Als iemand daar iets voor weet hou ik me ook aanbevolen

    Ik zit er overigens ook over te denken om de ouwe grille een beetje op te knappen (logo verven en zo) en die op die nieuwe te zetten. Vind het wel wat hebben.
    En verder een soort hoodscoop zoals je op de laatste modellen ziet:
    [ afbeelding ]

    Dat stomme hoge dak moet je dus even wegdenken, dat ziet er al helemaal niet uit

    Het liefste zou ik nog Wolfrace-wielen eronder willen hebben maar dat past never nooit niet
    Kun je niet een 1mm staalplaat om die plastic voor en achterbumper vouwen om deze vervolgens te gaan verchromen?
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:18:09 #11
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_73421992
    ok geen paint maar wel een geweldig idee
    pi_73422997
    Ik ben ook eventjes bezig geweest :

      dinsdag 6 oktober 2009 @ 14:25:26 #13
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73424158
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 13:08 schreef 68Chevelle het volgende:

    [..]

    Kun je niet een 1mm staalplaat om die plastic voor en achterbumper vouwen om deze vervolgens te gaan verchromen?
    Meh dat valt nog wel tegen, hij lijkt vierkanter dan ie daadwerkelijk is...
    Wat wel een mogelijkheid zou zijn is chroom op laten dampen, maar dat spat er bij het kleinste beetje steenslag weer af.
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 13:06 schreef invine het volgende:
    Zou je meedoen met a'dam - dakar met die bus? super vet!

    Maar ik heb gedeelte van mijn ding af, zit op stage dus kan er niet hard aan werken Heb je voorkeur voor kleuren?
    Haha yep Niet met exact deze, deze heeft wat meer gekost dan 500 euro. Maar wel met een vergelijkbare.
    Die dingen zijn echt tanks, op de oude heeft iemand een Peugeot Partner kapot gereden, en wij hadden enkel een kapot achterlichtglas En verder dus enorme wielen voor een busje, de diesels hebben nauwelijks elektronica aan boord en ze hebben een enorme wielbasis en dito laadruimte. Ideaal voor dat soort geintjes, en dat dachten ze bij Renault ook:

    Dat is dezelfde carosserie (de voorkant, het is een model met vlak chassis achter) maar dan met 4x4-onderstel. Dat model is ook daadwerkelijk in productie geweest, dus het is niet eens een custom project
    Wat kleur betreft: ik neig zelf naar (evt. metallic) grijs met zwarte striping. Dit in verband met het schoonmaakwerk als ik de boel weer eens meeneem naar een crossbaan, je neemt altijd een deel van de baan mee naar huis, op de auto en de motoren
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 13:18 schreef Tjabbo het volgende:
    ok geen paint maar wel een geweldig idee
    [ afbeelding ]
    Dat is ook wel prachtig ja
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 13:50 schreef Meike26 het volgende:
    Ik ben ook eventjes bezig geweest :

    [ afbeelding ]
    Oh dat ziet er ook niet slecht uit nee! Die sidebars zijn gaaf inderdaad!
    Jammer dat er maar een viercilinder benzineblok in de nieuwe zit, anders hadden er gewoon sidepipes op gemoeten Nouja de motorruimte is vrij groot dus wie weet past er wel een V8 smallblock in

    Ik zal vanmiddag ook wat van mij posten .

    [ Bericht 2% gewijzigd door oshiro op 06-10-2009 14:36:04 ]
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 15:33:13 #14
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73426144
    Mijn idee is bijna af, maar moet nu aan het werk dus zal vanavond wel even plaatjes
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:09:25 #15
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73432834
    Zo:



    Lekker old school
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:50:56 #16
    267547 smegmanus
    FOK! ambassadeur
    pi_73434285
    Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
    smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 19:52:58 #17
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73434392
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 19:50 schreef smegmanus het volgende:
    [ afbeelding ]
    Whehe
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 6 oktober 2009 @ 20:23:04 #18
    182073 invine
    blablabla etc.
    pi_73435617
    quote:
    Op dinsdag 6 oktober 2009 19:50 schreef smegmanus het volgende:
    [ afbeelding ]
    Epic
    Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 00:35:04 #19
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73444885
    Ik wil ook nog een toffe naam op de zijkant van de bus hebben. Dikke vette letters, font ben ik nog niet uit (suggesties zijn welkom, ik zit zelf te denken aan http://www.dafont.com/hes-dead-jim.font ). Net zoals met de oude bus was gedaan, maar MCT 4 The Fun wil ik niet meer, dat is een beetje uit elkaar gevallen .
    Nou kwam ik dit tegen: http://www.darrenfauth.com/generators/fantasy-nascar-team-name dus ik zit al een tijdje te klikken. Ben benieuwd of er toffe dingen uit komen
    "Full Throttle Motorsports" was er een, tof maar op zich afgezaagd

    En ik ben nog druk aan het denken en tekenen, dus dat jullie niet denken dat ik niks uitspook

    Nog wat meer (best grappig ding eigenlijk):
    Moonshine Racing (font: http://www.dafont.com/font.php?file=hes_dead_jim&page=1&nb_ppp_old=10&text=moonshine+racing&nb_ppp=10&psize=m&classt=alpha)
    Eliminator Motorsports (font: http://www.dafont.com/font.php?file=hes_dead_jim&page=1&nb_ppp_old=10&text=eliminator+motorsports&nb_ppp=10&psize=m&classt=alpha)

    [ Bericht 10% gewijzigd door oshiro op 07-10-2009 00:42:27 ]
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_73445300
    Team Gulf Renault
    Black Jack Racing
    Full House Customs
    Aces over Kings
    (kaarttermen doen het vaak redelijk)
    Team Torque Throttling
    Duel Van
    cheesy chase charter.

    Ik weet niet precies waar je heenwilt, zit dus maar gewoon 2 mnuten wat uit mijn kop te rammen.
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      woensdag 7 oktober 2009 @ 01:01:30 #21
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_73445405
    Klinkt goed wel!

    Whehe, Royal Flush Racing, en dan Dixi als sponsor vragen
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_73445419
    Ik ben te lui om zo'n afbeelding te bewerken, dus: verf hem groen en vraag de BBC of je de rest van dit ding mag hebben:
    pi_73445458
    Dit account is permanent uitgeschakeld.
      † In Memoriam † woensdag 7 oktober 2009 @ 01:13:15 #25
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_73445571
    Tof project ! Ik ben alleen niet zo goed in ontwerpen maken ... Hoe dan ook, ik weet wel dat metallic lak moeilijker te spuiten is dan gewone lak. Dus als je het door een beun laat doen zou ik voor gewoon grijs kiezen.

    En ik zou vanzelfsprekend die ouderwetse grille + koplampen overzetten. Ziet er een stuk beter uit. Wellicht kan je de oude in 2-en hakken, er een trekstang aan fabriceren en die als aanhanger gebruiken. Wel een nadeel dat de wielen zo ver naar achteren zitten ...
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')