abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 januari 2010 @ 17:50:31 #151
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76365681
Het gaat voorlopig nog niet gebeuren, maar qua velgen denk ik dat het een set stalen Landrover-velgen wordt:



Die hebben al een behoorlijk flinke steek (165 x 5, nog steeds te klein maar scheelt niet veel, kan wel aangepast worden).
Die dingen zijn van staal dus het is betrekkelijk eenvoudig om ze op een flinke draaibank door te laten steken en het hart te verplaatsen. En voordeel is dat ze nog goedkoop zijn ook, met 34 pond per velg .
De standaard breedte is 235 mm, lijkt me wel een mooie maat. Er zit nu 205-75R16 op.
Die banden weet ik nog niet .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 18:00:33 #152
61946 Googolplexian
Think Harder!
pi_76366044
Die banden dan ook man
Calm down, please!
  zondag 3 januari 2010 @ 18:49:08 #153
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76367965
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:00 schreef Googolplexian het volgende:
Die banden dan ook man
Ja hij maakt al zoveel herrie
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 18:51:06 #154
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76368085
Die banden zijn wel lekker met dit weer
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 januari 2010 @ 19:14:16 #155
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76369174
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die banden zijn wel lekker met dit weer
Meh, valt tegen hoor . Smalle banden zijn goed in sneeuw- en ijssituaties. Het ziet er gewoon zo stoer uit

Die bus is zelf al zo vierkant, dus dan kan ik hem net zo goed op een Dakar-truck laten lijken...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 19:15:57 #156
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_76369245
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  zondag 3 januari 2010 @ 19:18:47 #157
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76369375
quote:
Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Dagoduck het volgende:
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
Dat is zo, maar ik bedoel meer in verband met glijden en zijdelingse grip en alles
En massa heeft die bus wel! Leeggewicht 1810 kg, als ik ermee klaar ben zal dat wel richting de 2200 kg gaan...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  zondag 3 januari 2010 @ 23:01:54 #158
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76381488
Over een week of 2 gaan we kijken of we de Renault naar de Scania kunnen krijgen om goed aan de slag te gaan: dakjes erin, zijruiten erin, en dubbele cabine bouwen.

Waarom niet nu? M'n pa zit voorlopig in het gips na een operatie aan z'n arm, na een ongeluk van 2 jaar terug .
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76394313
Twingo vouwdakje er in maken?
pi_76394666
quote:
Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef oshiro het volgende:

[..]

Ja hij maakt al zoveel herrie
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
http://www.dynamat.com/
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 15:10:23 #162
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76399654
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:27 schreef ibaneX het volgende:
Twingo vouwdakje er in maken?
Er komt in de laadruimte een handbediend kanteldakje, en in de cabine een elektrisch schuif-kanteldakje.
Ik maak wel wat foto's om te zien waarom. Het is nogal noodzakelijk namelijk, er zitten nu twee slechte dakluiken in (het was eerst een camper). Als ik die luiken eruit haal blijft er uiteraard een gat over. Nou dan maar dit, en in 1 keer netjes afwerken.
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:39 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

http://www.dynamat.com/
Dat was wel het plan ja, om dat erin te maken. Anders is het echt niet uit te houden.
De hele auto wordt overigens ook nog geisoleerd met isofer. Achterin komt er dan triplex beplating over het isofer, en voorin ook beplating, maar dan bekleed met skai. Overgehouden van de andere bus, best netjes!
Hier nog wat plaatjes ervan:



Hij werd de laatste tijd ook een beetje als rijdende schuur gebruikt
De dubbele cabine van de nieuwe wordt niet zo groot, maar we kunnen de bekleding vrij eenvoudig inkorten. Een groot deel van die bekleding komt dus in de nieuwe bus te zitten.

Die bus was ook helemaal geisoleerd met antidreunplaat (nouja... de vorige eigenaren hadden daar stukken dakshingle voor gebruikt ) en isofer.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76401600
quote:
Op maandag 4 januari 2010 15:10 schreef oshiro het volgende:

knip
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?

Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 16:19:03 #164
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76402134
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:03 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?

Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.

De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.

De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_76407965
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef oshiro het volgende:

[..]

Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.

De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.

De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Calm down, please!
  maandag 4 januari 2010 @ 18:46:45 #166
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_76408221
quote:
Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Ik heb al 3 opklapstoelen uit een Scenic
En ik wil de werkbank wel achterin, anders wordt de hele handel voorin goor.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 3 februari 2010 @ 17:55:41 #167
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77599062
Zo, even update. Remmen vervangen inclusief een paar stofkappen, en nog steeds af en toe pogingen wagen om te starten, wat ie nog steeds niet doet (ik ben er maar 2 keer geweest ofzo sinds de laatste update).
Heb nu wel een bougie eruit gedraaid (wat een tievusdrama, je moet zowat de brandstofrail losmaken) en de bougies zijn compleet naar de maan Dus bougies besteld.
Verder zijn alle slotjes nu op maat gemaakt en gerepareerd. Die dingen zijn van dramatische kwaliteit!
Ik had 9 slotjes, van 3 auto's 3 stuks, maar uiteindelijk waren er maar 3 slotjes helemaal heel! Dus die slotjes op maat gemaakt van 1 sleutel, en nu werkt de hele boel perfect.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 4 februari 2010 @ 17:15:19 #168
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77635513
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit .
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan .
Nouja, morgen weer een dag...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
pi_77637630
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef oshiro het volgende:
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit .
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan .
Nouja, morgen weer een dag...
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Calm down, please!
  donderdag 4 februari 2010 @ 19:09:21 #170
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77639084
quote:
Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Heb zo'n lange dop nodig, voor smalle bougies. Je komt er bijna niet bij. Normale doppen zijn maat 21 (die ik normaal gebruik dus, voor crossmotoren en brommers), deze is maat 16.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  vrijdag 5 februari 2010 @ 15:08:09 #171
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77670892
Nou, nieuwe bougies zitten erin, maar hij wil nog steeds niet starten
Als het zondag een beetje weer is slepen we hem naar de Scania, en dan gaan we daar verder.
De startmotor gaat op normale snelheid rond, bougies vonken (nu zeker weer) als een malle, maar na de startmotor 2 keer 10 seconden ongeveer rond te laten gaan zijn de bougies nog steeds helemaal droog.
We zijn nu dus het brandstofsysteem aan het verdenken. Zodra de boel bij de Scania staat gaan we de brandstofdruk en het debiet van de pomp checken, misschien dat de filters vol zitten ofzo (die vervangen we sowieso).
Echt een raar verhaal, hij is er rijdend naartoe gekomen, en op een gegeven moment (na een keer per ongeluk met een lege accu gestaan te hebben, lampje aan laten staan) wilde hij gewoon helemaal niet meer aanslaan...
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 17:30:28 #172
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77676264
Check je verdelerkap eens ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 19:09:36 #173
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77679041
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 17:30 schreef 2cv het volgende:
Check je verdelerkap eens ?
Hij heeft geen verdelerkap, is zo'n compleet elektronisch geregeld geval. En vonken doet ie als een gek
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † vrijdag 5 februari 2010 @ 19:59:38 #174
25682 2cv
Niet subtiel
pi_77680688
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 5 februari 2010 @ 20:09:31 #175
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77681067
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 19:59 schreef 2cv het volgende:
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Yep Voorfilter zit ook vol brandstof. Ding heeft 2 brandstofpompen en 2 brandstoffilters, en de belangrijkste zit ver weg verstopt. Daar ga ik dus dit weekend naar kijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  maandag 8 februari 2010 @ 17:25:45 #176
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_77775187
Busje is gister versleept naar de Scania. Daar gaan we verder kijken.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  woensdag 24 februari 2010 @ 11:13:16 #177
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78385181
Zo, we zijn er mee begonnen. Eerst twee beschermkappen onder het blok weggehaald. Boel zat muurvast dus de snijbrander is al weer van toepassing geweest

Vervolgens een paneel met een brandstofpomp, hulptank, dampvat en brandstoffilter weggehaald, en we hebben het probleem waarschijnlijk gevonden.
Er zitten twee brandstofpompen in, een opvoerpomp en een brandstofpomp. De brandstofpomp slaat niet aan.
De reden hiervoor weten we nog niet zeker, maar waarschijnlijk krijgt hij geen massa. Vanavond weer verder!
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  donderdag 25 februari 2010 @ 01:44:48 #178
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78421736
Zo, brandstofpomp doet het weer. Was een slecht contact... Lullig als ie daar niet door zou starten!

De boel zit nog niet in elkaar, als ik het paneel met de brandstofpomp erop monteer, dan kan ik geen grotere spatlap meer monteren (ja ik weet het, vage franse kutzooi). En ik wil erg graag een wat grotere spatlap aan elke kant, want dan gebeurt juist shit als dit niet meer omdat er wat meer vuil wordt tegengehouden.
"Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
  † In Memoriam † zaterdag 27 februari 2010 @ 00:47:24 #179
25682 2cv
Niet subtiel
pi_78507886
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 27 februari 2010 @ 02:05:26 #180
140565 oshiro
I don't fuckin' care
pi_78509990
quote:
Op zaterdag 27 februari 2010 00:47 schreef 2cv het volgende:
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Mooi gezegd En best wel waar soms

Maar! De Renault doet het weer!
Spatlap erop gemaakt, boel weer teruggebouwd, nog het een en ander gedemonteerd, schoongemaakt en opnieuw gespoten en teruggezet, slangen aangesloten, brandstofsysteem even op druk laten komen (paar keer met contact heen en weer), sleutel omdraaien en lopen.
En hij loopt behoorlijk netjes ook! Helaas denk ik echter wel dat de lambdasonde aan z'n eind is, het motormanagementlampje brandt en af en toe loopt ie heel onregelmatig stationair. Paar tellen later doet ie het gewoon goed.
Lambda van de Citro was laatst ook stuk, gaf precies dezelfde symptomen. Misschien even langs de Stehouwer rijden, die zit 100 meter verderop, om een 4gasmeting te doen. Word je een stuk wijzer van wat dat betreft.

Volgende dingen die gedaan moeten worden:
  • Dakruiten inbouwen
  • Aandrijfas vervangen (hoes kapot, heb een reserve-as liggen)
  • Nog meer spatlappen veranderen
  • Bevestiging zoeken voor lambdavermoeden en zo nodig vervangen
  • Zijruiten erin
  • Beginnen aan interieur
  • "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 00:16:16 #181
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78539968
    Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zondag 28 februari 2010 @ 01:15:40 #182
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78541901
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
    Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
    Ja dit is het korte begin hoor .
    Er moet nog gas in, 24V-installatie, centrale vergrendeling, alarm, elektrische ramen, aggregaat en bekabeling daarvoor, compressor, etcetera etcetera...
    Dit bovenstaande was ik de komende weken van plan .
    Morgen gaan we een dakje erin maken, en nog een spatlap, en heel misschien wat bedrading en een aandrijfas.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      zondag 28 februari 2010 @ 19:12:48 #183
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78561437
    Zo, 1 dakje zit erin. Verder nog wat bedrading mooier gemaakt. Foto's volgen.

    En ik heb waarschijnlijk het (juist opnieuw aangeschafte) contactslot gemold
    2cv... zou jij me wat foto's kunnen sturen van een slot van een BX? Ik heb een vaag vermoeden dat ze hetzelfde zijn...
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 20:58:50 #184
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78566382
    Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zondag 28 februari 2010 @ 22:51:02 #185
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78572776
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef 2cv het volgende:
    Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
    No problemo .
    Ik zal even wat foto's maken van mijn slot anders. Ze lijken verdomd veel op elkaar.
    Punt is echter dat een Renault-slot 75 euro kost, en een BX-slot 25
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zondag 28 februari 2010 @ 23:42:26 #186
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78575169
    Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.

    Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 1 maart 2010 @ 00:34:40 #187
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78576594
    quote:
    Op zondag 28 februari 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
    Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.

    Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
    Ja! Dat bedacht ik me net!
    Nouja dat bedacht mijn vader en dat vond ik eigenlijk behoorlijk slim. Xantiasloten hebben inderdaad degelijkere sleutels (en ziet er ook nog eens netter uit). Heel goeie tip
    M'n vader bedacht zich dat hij het slot van de oude Sport hier nog moet hebben. Dat wordt dus morgen de schuur uitmesten
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † maandag 1 maart 2010 @ 00:42:28 #188
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78576748
    Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      maandag 1 maart 2010 @ 00:51:46 #189
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78576950
    quote:
    Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef 2cv het volgende:
    Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
    Volgens mij is dat gelijk, als ik zo de foto's op het interwebs bekijk
    Wordt eens even rondsnuffelen, wie weet dat ik ook wel even bij een sloperij langs kan gaan oid.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      dinsdag 2 maart 2010 @ 19:12:16 #190
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78647521
    Zo, hier wat foto's van dat slot. Ik ben benieuwd of ie hetzelfde is als van een Xantia! Zou wel mooi zijn...
    Ik heb hem trouwens geprobeerd te repareren, maar er zit ook teveel speling op de sleutel, dus de boel blijft vaak hangen. Dit gaat hem dus helaas niet meer worden.
    Een Xantiasleutel heeft zo'n soort dwarsstuk op de sleutel, waardoor hij altijd netjes gecentreerd zit in het slot

    Foto's dus:

    Er is daar al het een en ander vanaf gesloopt maar dit zijn de grote lijnen Er is een klein veertje vanaf aan de zijkant.

    Nu nog wat foto's van het dakje:


    Verder nog wat draadjes in de "motorruimte" opgeschoond, er was op een nogal debiele manier een bijlaadsysteem bij gemaakt:

    Alles wat er daar lelijk uit ziet is weggehaald

    Maar dus: kan iemand mij vertellen of dit slot hetzelfde is (afgezien van de sleutel dan) als van een Xantia?
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 00:06:35 #191
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78665111
    Nu weet ik wat ik vergeten ben
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 3 maart 2010 @ 00:17:09 #192
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78665536
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 00:06 schreef 2cv het volgende:
    Nu weet ik wat ik vergeten ben
    Haha
    No problem. Zonder slot start ie ook, maar het staat zo lullig, die schakelklok
    Herken je het slot toevallig?


    Het lijkt er wel verdomd veel op...
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † woensdag 3 maart 2010 @ 00:26:22 #193
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78665817
    Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      woensdag 3 maart 2010 @ 00:46:39 #194
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78666266
    quote:
    Op woensdag 3 maart 2010 00:26 schreef 2cv het volgende:
    Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
    Zijn precies dezelfde sleutels als van onze Xantia. Die van de Renault zijn wel anders, maar de vorm van het hele ding is praktisch hetzelfde...

    Hier een plaatje uit Haynes:


    Die is ook van een Xantia, helaas ook zo onduidelijk. Misschien sloop ik de Xantia zelf wel open, maar dat vind ik helemaal zo rigoureus
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
    pi_78809372


    Heb je al een bullbar?
      zaterdag 6 maart 2010 @ 19:29:05 #196
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78823700
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 11:53 schreef Alexxxxx het volgende:
    [ afbeelding ]

    Heb je al een bullbar?
    Haha, leuke!

    En nee, ik heb er nog geen een! Ik ben vandaag toevallig bezig geweest, en zitten denken over hoe en wat.
    Ik ga de mijne wel anders maken dan die op die foto tho, iets stoerder

    Ben vandaag bij een sloper geweest, en m'n contactslot is dus vrij standaard Frans. Ik ga er dus een slot in maken van een XM, Xantia of nieuwe generatie BX.

    Heb verder een homokineet gereviseerd en meteen een aandrijfas vervangen. Ik had de twee assen van de oude bus nog liggen, waarvan er niet lang geleden nog een was vervangen. Bij mij was er een ashoes gescheurd, dus toen heb ik een oude aandrijfas gepakt en daar een van de homokineetkoppen van de nieuwe aandrijfas op gezet. Vervolgens dus gewoon een oude hoes er overheen en ik heb van alle spullen die ik had het beste gepakt. Kan weer een poosje mee.
    Meteen even versnellingsbakolie ververst.

    Verder ben ik er achter gekomen dat het dakje iets lekt. Niet bij de kitrand, maar tussen het glas en het rubber. Even naar kijken dus, waarschijnlijk is het rubber een beetje lam...

    Lambdasonde uitgemeten, en dat ding is dus waarschijnlijk naar z'n grootje. Hij hoort van zichzelf stroom op te wekken, maar deze is er mee opgehouden. Als ik de stekker van de lambdasonde loshaal blijft de motor in noodloop, en netjes lopen (maar waarschijnlijk veel te rijk), met de stekker erin valt hij af en toe terug naar normaal maar dan loopt hij verschrikkelijk slecht (onstabiel stationair).

    Ook nog bezig geweest met spatlappen, weer eentje op z'n plek gemaakt, en twee steunen verbouwd van de spatlappen achter, zodat ze op een andere plek kunnen (waar ze wel nut hebben, fransen )

    Tot slot nog bumperbouten los gemaakt, die zaten allemaal vast. Welke idioot heeft verzonnen dat die bouten van aluminium kunnen? Nieuwe bouten worden dus van RVS, moet alleen even bouten vinden met mooie koppen.

    En 2cv nu ik weet dat het slot van een BX past, zou je er wat foto's van willen maken? Ik ben benieuwd wat voor sleutel erin zit
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 20:59:06 #197
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78826732
    Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
      zaterdag 6 maart 2010 @ 21:34:44 #198
    140565 oshiro
    I don't fuckin' care
    pi_78828033
    quote:
    Op zaterdag 6 maart 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
    Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij ;)
    :D :D
    Ja ik ben dus op zoek naar een sleutel die een soort "dwarsvlakje" heeft in de dwarsdoorsnede. Zoiets:
    1
    2
    3
    |
    +
    |

    Die sloten slijten minder snel :P In m'n Haynes-plaatje staat precies zo'n sleutel:

    In het eerste en tweede plaatje kun je het een beetje zien.
    "Nevertheless sir, like German tourists, the stupid are everywhere." - Arnold J. Rimmer, Red Dwarf || Last.fm
      † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2010 @ 21:43:20 #199
    25682 2cv
    Niet subtiel
    pi_78828384
    Dat is het slot wat ik heb.
    Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
    Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
    https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
    pi_78828663
    Team "Bad Motherfuckers".

    Met vervolgens een "rapist van" voor de motoren.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')