Ja hij maakt al zoveel herriequote:
Meh, valt tegen hoorquote:Op zondag 3 januari 2010 18:51 schreef Dagoduck het volgende:
Die banden zijn wel lekker met dit weer
Dat is zo, maar ik bedoel meer in verband met glijden en zijdelingse grip en allesquote:Op zondag 3 januari 2010 19:15 schreef Dagoduck het volgende:
Als je genoeg massa hebt (land rover) en zulke banden dan bulk je er zo doorheen
http://www.dynamat.com/quote:Op zondag 3 januari 2010 18:49 schreef oshiro het volgende:
[..]
Ja hij maakt al zoveel herrie![]()
Die banden zijn overigens maar een klein beetje hoger dan de originele banden, en de velgmaat is hetzelfde.
Er komt in de laadruimte een handbediend kanteldakje, en in de cabine een elektrisch schuif-kanteldakje.quote:
Dat was wel het plan ja, om dat erin te maken. Anders is het echt niet uit te houden.quote:
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?quote:
Yesquote:Op maandag 4 januari 2010 16:03 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Heb je al een floorplan? Hoe en waar je alle stoelen en dergelijke neer gaat zetten?
Zo niet : Geef effe wat maten en materialen op en dan doe ik graag wat suggesties
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)quote:Op maandag 4 januari 2010 16:19 schreef oshiro het volgende:
[..]
Yes
We zitten nog wel een beetje te kijken hoe en wat, in verband met de ribben in de constructie van de bus. Het liefst willen we de dubbele cabine precies tegen die ribben aan zetten, maar dan wordt het OF weer net zo ruim als in de oude bus (kijk naar die beenruimte, da's een beetje overkill), OF het wordt best krap.
De constructie voor de dubbele cabine wordt nog redelijk ingewikkeld: de vloer in de laadruimte wordt verhoogd, en het "hoekje" waar de stoelen op komen is ook een ombouw voor een grote (min. 180 liter) LPG-tank, een stevige aggregaat, compressor en een of twee luchtketels. Onder de verhoogde vloer komen vervolgens 2 12V 180Ah accu's, en een standkachel op diesel. De ruimte die dan nog overblijft wordt opgevuld door een grote lade voor allerhande dingen, gereedschap en dergelijke.
De reden waarom we de dubbele cabine wat korter willen houden is omdat we dus ruimte willen houden om een werkbankje over de breedte van de bus te bouwen, en nog steeds ruimte willen hebben om 2 motoren achterin te zetten. In de werkbank worden die compressor en aggregaat waarschijnlijk ingebouwd, met wat ladekasten voor spullen en gereedschap.
Ik heb al 3 opklapstoelen uit een Scenicquote:Op maandag 4 januari 2010 18:40 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Effe wat van die tafel-stoelen uit een paar sloop Espaces rukken (oud model, incl. rails)
Die kon (kun?) je zetten van tafel naar stoel positie en ook nog roteren enzo. Traanplaantje erop popnagelen en je hebt nog een stevige werkbank ook
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?quote:Op donderdag 4 februari 2010 17:15 schreef oshiro het volgende:
Godverdegodver. Rij ik naar m'n oma, met bougies en alles, vergeet ik die godskolere bougiedop (zo'n 16mm geval) mee te nemen. Ik heb zelfs momentsleutels meegenomen, vergeet ik zoiets cruciaals als dit.
Valt best tegen, als er privé wat dingen dwars zitten, dat dingen zoals dit je eigenlijk best uit het veld kunnen slaan.
Nouja, morgen weer een dag...
Heb zo'n lange dop nodig, voor smalle bougies. Je komt er bijna niet bij. Normale doppen zijn maat 21 (die ik normaal gebruik dus, voor crossmotoren en brommers), deze is maat 16.quote:Op donderdag 4 februari 2010 18:25 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Zit toch standaard in elk gereedschapsetje?
Hij heeft geen verdelerkap, is zo'n compleet elektronisch geregeld geval. En vonken doet ie als een gekquote:
Yepquote:Op vrijdag 5 februari 2010 19:59 schreef 2cv het volgende:
Zit er benzine in de tank ? Laatst kwam een buurjongen bij mij. "Mijn auto doet het niet meer". Het was heel snel duidelijk dat er geen benzine meer in de tank zat. De tankmeter deed het ook niet meer, maar hij deed er soms wel een paar liter in
Mooi gezegdquote:Op zaterdag 27 februari 2010 00:47 schreef 2cv het volgende:
Fransozen kunnen geen auto's bouwen. Hooguit gemotoriseerde objecten die er bijzonder uit zien.
Ja dit is het korte begin hoorquote:Op zondag 28 februari 2010 00:16 schreef 2cv het volgende:
Dat is bijna niets, dat lijstje ! Maar je hebt dan ook al een berg gedaan
No problemoquote:Op zondag 28 februari 2010 20:58 schreef 2cv het volgende:
Uhm, ik heb wel ergens een slot liggen ofzo. Tenminste, een stuurkolom. Foto's heb ik er niet van, dan moet ik de rotzooi uit elkaar gaan schroeven. Dat wordt op zijn vroegst dinsdagavond pas.
Ja! Dat bedacht ik me net!quote:Op zondag 28 februari 2010 23:42 schreef 2cv het volgende:
Als ik nog een slot heb mag je het van mij hebben.
Overigens, als een BX slot past, past een Xantia slot hoogstwaarschijnlijk ook. En die zijn degelijker.
Volgens mij is dat gelijk, als ik zo de foto's op het interwebs bekijkquote:Op maandag 1 maart 2010 00:42 schreef 2cv het volgende:
Sport = type 1, misschien is dat net weer wat anders ...
Hahaquote:
Zijn precies dezelfde sleutels als van onze Xantia. Die van de Renault zijn wel anders, maar de vorm van het hele ding is praktisch hetzelfde...quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:26 schreef 2cv het volgende:
Ik herken de sleutels ! Lijkt heel veel op mijn BX sleutel voor het contact.
Haha, leuke!quote:
:D :Dquote:Op zaterdag 6 maart 2010 20:59 schreef 2cv het volgende:
Foto's van alleen de sleutel ? Anders wordt het uiterlijk dinsdag. Ik heb nog wat losse contactsloten liggen. Mag je wel 1 van hebben. Sleutel lever ik er bij ;)
1 2 3 | + | |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |