abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73321606
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Samengevat zegt Lakeman dus: ik vertrouw Scheringa niet en de rest interesseert me eigenlijk geen hol. Bizar.
Lakeman heeft groot gelijk. Scheringa & Co. is gewoon niet te vertrouwen. Ja, nu komen ze ineens wel met een schikking, nu ze met hun rug tegen de muur staan. Heerlijk doorzichtig weer. Maar denk maar niet dat die aangeboden schikking het maximale is wat eruit valt te halen. Die lui kunnen nog veel dieper gaan.
pi_73321751
DSB is doomed, dit gaat niet goedkomen
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73321858
daar ga je weer met een populistische titel. Lakeman is gek.
Waar was je eigenlijk toen rabobank zat te soupen met een vreemde spaarhypotheek. Duizenden het schip in.
En toen je ging meebetalen aan de praktijken van de systeembanken met louche zaken?

Haatbaard je doet je naam eer aan.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 22:55:16 #5
104871 remlof
Europees federalist
pi_73321965
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel.
Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"
pi_73321996
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:55 schreef remlof het volgende:

[..]

Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"
tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3
pi_73322022
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!

Blijkbaar is onze maatschappij al zo geperverteerd, dat zelfs de politiek en de toezichthouders jarenlang hebben geaccepteerd dat jonge gezinnen met kinderen werden opgelicht en uitgezogen door DSB. Een maand geleden deed iedereen nog of er niks aan de hand was. Die mensen die zijn opgelicht waren zogenaamd "Tokkies", die niet zo moesten zeiken. Maar iedereen in het circuit wist allang hoe de vork werkelijk in de steel zat. Ze hadden er alleen persoonlijk belang bij de beerput dicht te laten, want ze hebben allemaal in meer of mindere mate vuile handen.

Nu het faillissement van DSB als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt van al het liegende graaituig, weet men ineens niet hoe snel men de wanpraktijken moet veroordelen (Bos, Zalm) of zelfs excuses aan moet bieden (Scheringa & Co.). Ook een nette schikking is plotseling mogelijk. Nu kan het ineens wel, en dat allemaal dankzij die ene man die vijf minuten kreeg bij Goedemorgen Nederland.
pi_73322130
Hoe kansloos, wat een kut leven moet je hebben haatbaard.

Je bent vast zo'n loser die erin getrapt is, dollartekens zag en zo snel mogelijk die nieuwe tv of auto wilde. Ik mag hopen dat je snel de WSNP terechtkomt en mag leven van 3 tientjes per maand

Opruiend gedrag, zou eigenlijk een ban op moeten staan..
pi_73322135
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!

Blijkbaar is onze maatschappij al zo geperverteerd, dat zelfs de politiek en de toezichthouders jarenlang hebben geaccepteerd dat jonge gezinnen met kinderen werden opgelicht en uitgezogen door DSB. Een maand geleden deed iedereen nog of er niks aan de hand was. Die mensen die zijn opgelicht waren zogenaamd "Tokkies", die niet zo moesten zeiken. Maar iedereen in het circuit wist allang hoe de vork werkelijk in de steel zat. Ze hadden er alleen persoonlijk belang bij de beerput dicht te laten, want ze hebben allemaal in meer of mindere mate vuile handen.

Nu het faillissement van DSB als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt van al het liegende graaituig, weet men ineens niet hoe snel men de wanpraktijken moet veroordelen (Bos, Zalm) of zelfs excuses aan moet bieden (Scheringa & Co.). Ook een nette schikking is plotseling mogelijk. Nu kan het ineens wel, en dat allemaal dankzij die ene man die vijf minuten kreeg bij Goedemorgen Nederland.
die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op.
De klachten waren opgesplitst in 2 kampen. Dsbramp met jejje hendrix en hypoteekleed met lakeman. Dsb trof een schikking met jelle hendrix en vervolgens begint lakeman dit te roepen.

Maar daar ga jij aan voorbij

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 02-10-2009 23:04:30 ]
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:01:26 #10
104871 remlof
Europees federalist
pi_73322157
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:56 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3
Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:01:36 #11
862 Arcee
Look closer
pi_73322163
Tvpoen
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73322189
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op
Dat zijn onbelangrijke details voor sommige mensen! Die zien alleen het kwaad bij anderen, en kunnen de hand niet in eigen boezem steken!
pi_73322244
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!_O_
damm, witte wijn all over the place

Lakeman is een verzuurde oude zeurpiet met een attention disorder.

Imho, natuurlijk
pi_73322277
Vandaag bij de Friday Move van BNR was er een goed stuk over, dat het allemaal nogal meevalt en opgeblazen wordt.

Met als nieuwtje overigens dat Scheringa terugtreed en die nieuwe man het overneemt in de raad van bestuur. Al geloof ik daar niet zo heel veel van.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:06:04 #15
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322297
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel. Lakeman is gek.
Waar was je eigenlijk toen rabobank zat te soupen met een vreemde spaarhypotheek. Duizenden het schip in.
En toen je ging meebetalen aan de praktijken van de systeembanken met louche zaken?

Haatbaard je doet je naam eer aan.
Ga toch weg man. Ik heb zelf duizenden euro's verloren door de Rabobank en haar woekerpolissen. Gelukkig kan ik het lijden, maar wat mij betreft is die bank gewoon de volgende. Gegraaid en opgelicht hebben die banken allemaal, de één alleen een beetje meer dan de ander.

DSB spande overduidelijk de kroon, maar heeft al lang genoeg de tijd gehad om orde op zaken te stellen. Zoals ik eerder al schreef: nu wordt het menens. En daar heeft DSB toch echt helemaal zelf op aangestuurd, door het probleem meer dan een jaar te laten dooretteren, de gedupeerden ondertussen in onzekerheid latend, terwijl half Nederland zijn gal over deze zogenaamde "Tokkies" kon spuwen.

Heb je enig idee wat zoiets met een gezin doet, om zolang in een dergelijke spanning te moeten zitten? Alleen daarvoor heeft men al recht op een fikse schadevergoeding
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:07:13 #16
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322326
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.
Ook prima hoor.
pi_73322356
kom op haatbaard je bent wel erg subjectief.
pi_73322377
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:06 schreef haatbaard het volgende:
Heb je enig idee wat zoiets met een gezin doet, om zolang in een dergelijke spanning te moeten zitten? Alleen daarvoor heeft men al recht op een fikse schadevergoeding
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?

Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
pi_73322384
Kan iemand misschien even op een rijtje zetten wat de euvels zijn bij de DSB?
I´m back.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:10:15 #20
104871 remlof
Europees federalist
pi_73322410
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

damm, witte wijn all over the place

Lakeman is een verzuurde oude zeurpiet met een attention disorder.

Imho, natuurlijk
Hij heeft ook een mening over de Nederlandse immigratie-politiek kennelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Lakeman

/offtopic
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:10:40 #21
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322422
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoe kansloos, wat een kut leven moet je hebben haatbaard.

Je bent vast zo'n loser die erin getrapt is, dollartekens zag en zo snel mogelijk die nieuwe tv of auto wilde. Ik mag hopen dat je snel de WSNP terechtkomt en mag leven van 3 tientjes per maand

Opruiend gedrag, zou eigenlijk een ban op moeten staan..
Man ik heb geeneens een teevee en ook al geen auto. Je kent me helemaal niet. Ik geef helemaal niks om materiële zaken. Wel geef ik om het welzijn van jonge gezinnen. Dat vind ik ontelbare malen belangrijker dan al die rotzooi die jij hier opnoemt.

In de WSNP terecht komen zal ik overigens nooit, dus maak je maar geen illusies. Ik heb ook niks lopen bij DSB dus heb er verder ook geen enkel persoonlijk belang bij.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:12:47 #22
141482 Q.
JurassiQ
pi_73322489
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?

Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
For great justice!
pi_73322493
Ja, jij zal je zorgen maken om jonge gezinnen. Die haat je waarschijnlijk nog harder dan jezelf omdat ze het beter hebben dan jouw. Allemaal smoesjes.

Dirk heeft het ook goed voor met jonge gezinnen zegt hij altijd. En jij ook. Dus jij bent Dirk look-a-alike.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:14:27 #24
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322542
quote:

[..]

Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.

Dit bedoel ik nou: dat dedain! Die minachting voor mensen die in goed vertrouwen hun handtekening hebben gezet onder een illegaal wurgcontract van DSB. Walgelijk gewoon , dit land en zijn bewoners is echt hartstikke ziek.
pi_73322568
Gezellig topic
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_73322576
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:12 schreef Q. het volgende:

[..]

De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.

Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
pi_73322650
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.
Nu ga je mis. Want dat hoef ik niet op de TV te zien. Mijn werkgever is actief in de schuldsanering en ik zie daar dagelijks de tokkies die erin komen. En dat zijn altijd tokkies via dezelfde constructies, schulden bij Wehkamp en Otto. Mobiele rekeningen van 1000 euro. Ook constant doorlopende kredieten en dat soort shit. Eigenlijk is het heel eenvoudig, 90% verdient het om op een houtje te bijten.

Dus je kletst naar mijn mening, ik zie het van zeer nabij en heb er dus redelijk zicht op.

Maar ze hebben wel een paar jaar een nieuwe tv en wasmachine gehad, en dat is fijn. Laat ze nu maar bloeden die tokkies!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:18:26 #28
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322659
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is.
"ruim mee omgesprongen" Je loopt achter.

DSB heeft inmiddels allang toegegeven dat men de boel heeft belazerd, en daar zelfs al excuses voor aangeboden. Ook minister Bos heeft inmiddels zijn afkeuring uitgesproken over de DSB-praktijken, omdat die blijkbaar ook geen andere uitweg meer zag. Het was gewoon pure oplichterij, het voldoet aan alle kenmerken daarvan.
pi_73322679
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Dit bedoel ik nou: dat dedain! Die minachting voor mensen die in goed vertrouwen hun handtekening hebben gezet onder een illegaal wurgcontract van DSB. Walgelijk gewoon , dit land en zijn bewoners is echt hartstikke ziek.
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
pi_73322694
Ja, want? Kreeg je iets waar je niet om vroeg dan? Wat is er precies het oplichtersprincipe aan?

Ik vind het schandalig dat een bank dat moet toegeven onder druk. Tokkies hadden ook kunnen informeren bij andere banken en evt. de buurman om te vragen of het wel verantwoord was.

Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:24:48 #31
27167 SuperWeber
Heeft de afslag gemist...
pi_73322831
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Beide...

Dat maakt het ook een beetje lastig. De tokkie is dom dat hij/zij een lening/hypotheek afsluit die hij/zij eigenlijk niet kan betalen. En de DSB bank zijn een stelletje oplichters omdat ze leningen/hypotheken verkopen aan mensen die het eigenlijk net niet kunnen betalen...
3,1415926535 8979323846 2643383279 5028841971 6939937510 5820974944 5923078164 0628620899
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:25:24 #32
141482 Q.
JurassiQ
pi_73322848
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Amen.
For great justice!
pi_73322863
Waarom?

Ik heb toch niet gezegd dat het speciale melk was, of extra super. Ik zeg gewoon eerlijk dat het uit een pak komt, dat ik heb gekocht voor een kwartje.
pi_73322885
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:25 schreef Q. het volgende:

[..]

Amen.
Waarom zou je lezen? Daar heb je geen tijd voor, je moet zo snel mogelijk via 123postkrediet de envelop weer opsturen, zodat je bij wehkamp die prachtige voetmassage kan bestellen!!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:28:00 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73322923
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:28:17 #37
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73322931
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Dat is de andere kant van de medaille en dat is ook ziek. Maar dan hebben we het wel over driekwart van Nederland. Waarvan de meesten gelukkig niet zo stom waren om dit bij DSB te doen.

Iedereen had het op een gegeven moment alleen nog maar over huizen kopen, keukens kopen (met kookeiland uiteraard), badkamers kopen en, als het er nog vanaf kan, boten kopen. En ohja, ook over de alsmaar stijgende overwaarde, want door steeds meer schulden aan te gaan zouden we allemaal vanzelf steeds rijker worden!

Het was één grote consumptiehype, en bijna niemand ging er tegenin, want iedereen verdiende er geld aan. Dat dat geld in de oorsprong allemaal geleend was, interesseerde zelfs DNB niet: het ging toch lekker zo? Die paar lieden die wel tegensputterden werden weggezet als azijnzeikers of erger.
pi_73322963
Ik denk het wel.

En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.

Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
pi_73322972
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
Ja, de lampen waren niet goed afgesteld. Heb ik al over gebeld met de TD.
pi_73323014
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.
De DSB is geen systeembank

die gaat echt om hoor
Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
pi_73323022
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.

En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.

Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?

En de omvang van DSB is nietig t.a.v. Fortis of ABN.
pi_73323029
Ja? Want dat baseer je op welke cijfers waarvan je een betrouwbare en onomstotelijke bron hebt?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:32:41 #43
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323041
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.

Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse zakenbanken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
pi_73323065
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:33:48 #45
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323067
quote:

[..]

Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73323138
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:32 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.

Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse banken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.

En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
pi_73323139
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.

En een concurrent minder is natuurlijk ook altijd fijn
pi_73323160
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Five_Horizons het volgende:
Gezellig topic
en dit dus.
pi_73323181
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.
pi_73323216
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
pi_73323258
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:38 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weet

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
pi_73323286
Maar even ter verduidelijking, het kan mij persoonlijk niet veel schelen wat er met DSB gebeurd. Ik twijfel er niet aan of er zaken zijn gedaan op en her en der over het randje.

Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.

En of DSB volgend jaar nog bestaat, tjah..lk ben natuurlijk wel een Utreg supporter en AZ is een directe concurrent
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:40:49 #53
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323290
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.

En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.

Des te meer een reden om goed toezicht te houden en mensen die zich schuldig maken aan oplichterij een halt toe te roepen. Maar dan wel vóór de schade uit de hand loopt, zoals nu inmiddels is gebeurd.
pi_73323327
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?

Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:42:13 #55
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323340
quote:
Gezellig topic
Dat zijn mijn topics altijd.
pi_73323345
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.
ben ik met je eens, ter verduidelijking
pi_73323372
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
pi_73323381
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.
Je constateert nu dat 95% dom is. Ok. Maar we hebben al eerder in het topic geconstateerd dat DSB van weinig betekenis is en niet een speler is als Fortis of ABN. Dat strookt niet met elkaar?
pi_73323397
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:17 #60
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323401
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.

Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
Een woord: securitiseren.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:44:39 #61
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_73323411
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]
Bron graag? Jij bent op deze manier net zo makkelijk met het strooien van allerlei insinuaties.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_73323472
Mijn hoofdbron: de diverse saneringspakketten die ik dagelijk zie.

En als 2e bron: de reclames van dat soort bedrijven, die al oproepen om te lenen om iets te kopen

En als 3e bron: enkele live gevallen in de omgeving. Dure auto's, dure TV's en nu dure schuld.
pi_73323475
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi. En die prooi vervolgens compleet uitzuigt! Nee, dat is lekker zaken doen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:47:16 #64
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323483
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:41 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?

Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
De verantwoordelijkheid voor oplichting ligt bij de oplichter, niet bij de opgelichte. Natuurlijk kan iemand die opgelicht is zich daarna wel voor z'n kop slaan dat hij erin is getrapt. Maar dat doet niet terzake. Als eenmaal vast is komen te staan dat er van oplichting sprake is, ligt de schuld volledig bij de oplichter.

Waarom denk je dat Madoff een straf van 150 jaar heeft gekregen en hij helemaal is kaalgeplukt? Juist ja: omdat hij domme mensen en bedrijven heeft opgelicht!
pi_73323497
quote:
Gezellig topic
Fok style
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73323503
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?
pi_73323517
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
Humm. En DSB staat ergens op een markt om jouw als niets vermoedende voorbijganger binnen 5 minuten een koopsom te verkopen? Of heb je toch een langer traject van het zoeken, bezichtigen, inlichtingen inwinnen, offertes opvragen, koopcontract tekenen, etc.?

En als ik bij 10 banken geen lening krijg, en bij DSB wel.. Dan hoef ik daar zelf niet echt over na te denken? Dan zal het wel goed zitten??
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:48:56 #68
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323519
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.
Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:49:27 #69
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323532
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Precies. Gewoon een smerige rat. Waar Madoff nog voornamelijk van de allerrijksten stal, heeft Scheringa zijn vizier gericht op mensen die het toch al niet al te breed hadden. Walgelijke praktijken en nog walgelijker dat dit nog steeds wordt goedgepraat.
pi_73323535
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
pi_73323582
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?
Als men zo zou redeneren, dan had Madoff ook niet de bak in gehoeven. Maar die zit daar wel, en voor de rest van z'n leven! Dat is precies waar Scheringa ook hoort!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:51:37 #72
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73323596
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
Niet zolang er bij oplichter Scheringa nog wat te halen valt. Dan ga je gewoon je geld terughalen, zoals Lakeman nu doet.
pi_73323653
Er zijn heel veel, hele domme mensen! Echter, dat betekent niet dat je die dan maar ongestraft kan gaan oplichten!!
pi_73323654
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dan had je niet van te voren moeten nadenken en lezen? Want er heeft ongetwijfeld gestaan dat de rente voor slechts een beperkte tijd weinig was. En die koopsompolissen, waar staat er precies dat die verplicht zijn? Of kan je daarover je niet laten informeren bij een adviseur?

Als je niet weet dat een rentevast periode een afspraak is en dat het daarna kan fluctueren dan ben je gewoon een beetje dom. Dan moet je niet miepen, maar slikken.

Dat is overigens ook de reden dat ik mijn rente voor 20 jaar vast heb staan. Dan kan dat niet voorkomen. Ook ik kon 'goedkoop' bij de DSB (en anderen!!) terecht. Had me nu 100 tot 300 euro per maand minder gekost. Maar hoe kan het toch dat ik daar niet ingetrapt ben? Niet omdat ik zo slim ben, oh nee. Ik ben een kluns wat dat betreft zelfs. Nee, de reden is eenvoudig: ik heb me laten voorlichten door diverse adviseurs. En vervolgens samen met iemand anders (geen adviseur) de papieren doorgelezen en opgeschreven met een paar zinnen hoe dat zat.
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 23:54:12 #75
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323666
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ach, de slachtoffers zijn allemaal normale Nederlanders. De echte Tokkies kregen ook bij Dirk geen hypotheek. En de bank heeft een zorgplicht: het aansmeren van stervensdure en volkomen onnodige koopsompolissen, waarmee je de hypotheekschuld volkomen opblaast (zodat deze schuld ook niet meer in verhouding staat tot het onderpand...) lijkt daar toch wel mee in strijd te zijn, denk je ook niet?
pi_73323696
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:51 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Als men zo zou redeneren, dan had Madoff ook niet de bak in gehoeven. Maar die zit daar wel, en voor de rest van z'n leven! Dat is precies waar Scheringa ook hoort!
Wat is precies de overeenkomst tussen Madoff en DSB eigenlijk?

Volgens mij beloofde Madoff dingen die hij niet had, en stak het geld in eigen zak. Hij zou zogenaamd investeren in allerlei dingen, maar dat deed hij niet. Dat is oplichting.

DSB verkocht je een koopsom van 2% voor 3 maanden die daarna 8% werd. Dat stond in de papieren en daar heb je bewust voor getekend. Is dat oplichting? Of slimme marketing? Ik laat het in het midden, fris zal ik het niet noemen. Maar je wist waar je aan begon, dat stond er duidelijk lijkt me.
pi_73323725
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:54 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ach, de slachtoffers zijn allemaal normale Nederlanders. De echte Tokkies kregen ook bij Dirk geen hypotheek. En de bank heeft een zorgplicht: het aansmeren van stervensdure en volkomen onnodige koopsompolissen, waarmee je de hypotheekschuld volkomen opblaast (zodat deze schuld ook niet meer in verhouding staat tot het onderpand...) lijkt daar toch wel mee in strijd te zijn, denk je ook niet?
Mee eens.

Maar waar is je gezonde verstand als je een huis koopt van 200.000 euro, daar 10% kk voor moet betalen (grofweg),en dus in principe een hypotheek nodig hebt van 220.000 euro. En vervolgens zie je in de papieren dat je hypotheek 240.000 euro is? Dan kan je dat zelf toch ook nog wel een beetje snappen?
pi_73323732
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weet

Aan ING
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:01:03 #79
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323822
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:53 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dan had je niet van te voren moeten nadenken en lezen? Want er heeft ongetwijfeld gestaan dat de rente voor slechts een beperkte tijd weinig was.
|Ja, maar weet jij als simpele leek veel dat het daarna gaat exploderen, en weet jij veel dat DSB zulke constructies verzint dat je niet kan doen wat normaal is: als de bank je een slecht bod doet, overstappen naar de concurrent.
quote:
En die koopsompolissen, waar staat er precies dat die verplicht zijn? Of kan je daarover je niet laten informeren bij een adviseur?
Die adviseur heeft ze nu juist aangesmeerd...
quote:
Als je niet weet dat een rentevast periode een afspraak is en dat het daarna kan fluctueren dan ben je gewoon een beetje dom. Dan moet je niet miepen, maar slikken.
Bij een slecht bod kun je normaal overstappen. DSB echter zorgde er wel voor dat dat niet kon. De doorsnee klant had daar helemaal geen zicht op.
quote:
Dat is overigens ook de reden dat ik mijn rente voor 20 jaar vast heb staan. Dan kan dat niet voorkomen. Ook ik kon 'goedkoop' bij de DSB (en anderen!!) terecht. Had me nu 100 tot 300 euro per maand minder gekost. Maar hoe kan het toch dat ik daar niet ingetrapt ben? Niet omdat ik zo slim ben, oh nee. Ik ben een kluns wat dat betreft zelfs. Nee, de reden is eenvoudig: ik heb me laten voorlichten door diverse adviseurs. En vervolgens samen met iemand anders (geen adviseur) de papieren doorgelezen en opgeschreven met een paar zinnen hoe dat zat.
Een 'onafhankelijk' adviseur zeker. Jammer voor je: die bestaan niet in Nederland. Ze werken allemaal op provisiebasis. Jij hebt gewoon geluk gehad, als je een geldwolf had getroffen had die jou ook waarschijnlijk van allerlei onzin aangesmeerd gekregen. We hebben hier niet met gelijke partijen te maken: de adviseur weet zo vreselijk veel meer van de materie, dat je volkomen aan hem overgeleverd bent als je zelf niet enige kennis van zaken hebt.
pi_73323831
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mee eens.

Maar waar is je gezonde verstand als je een huis koopt van 200.000 euro, daar 10% kk voor moet betalen (grofweg),en dus in principe een hypotheek nodig hebt van 220.000 euro. En vervolgens zie je in de papieren dat je hypotheek 240.000 euro is? Dan kan je dat zelf toch ook nog wel een beetje snappen?
LOL oh jij denkt dat er ergens in die papieren één bedragje staat? Zo van "zo hoog is uw totale hypotheek: ¤240.000,-"?

Nee, natuurlijk niet. Die mensen hebben een heel pak papier gekregen. Een pakje voor de gewone hypotheek, een pakje voor de extra (niet aftrekbare) hypothecaire lening, en diverse pakjes voor de koopsompolissen die daar nog eens bovenop komen. Begeef jij je überhaupt weleens onder doorsnee Nederlanders? Zeker weten dat 95% hier geen wijs uit zou worden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:02:56 #81
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323860
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:56 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mee eens.

Die adviseur zegt toch dat je nu extra safe zit? Je betaalt wel wat meer, maar als je werkloos wordt/overlijdt/een ongeluk krijgt etc., worden je kindjes niet opeens het huis uitgezet. Daar wil je toch wel voor betalen, voor die zekerheid.
pi_73323912
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

|Ja, maar weet jij als simpele leek veel dat het daarna gaat exploderen, en weet jij veel dat DSB zulke constructies verzint dat je niet kan doen wat normaal is: als de bank je een slecht bod doet, overstappen naar de concurrent.
Kijk, en dat zal ongetwijfeld in de letters hebben gestaan. Maar ik kan me voorstellen dat je daar spaak op gaat. Dan is er nog geen sprake van oplichting, maar van dwaling zeker. Die mensen moeten zeker tegemoet gekomen worden, of in ieder geval de kans krijgen de boel over te sluiten.
quote:
Een 'onafhankelijk' adviseur zeker. Jammer voor je: die bestaan niet in Nederland. Ze werken allemaal op provisiebasis. Jij hebt gewoon geluk gehad, als je een geldwolf had getroffen had die jou ook waarschijnlijk van allerlei onzin aangesmeerd gekregen. We hebben hier niet met gelijke partijen te maken: de adviseur weet zo vreselijk veel meer van de materie, dat je volkomen aan hem overgeleverd bent als je zelf niet enige kennis van zaken hebt.
Ja, die van mij was onafhankelijk. Maar dat zal geluk zijn. En dat dwing je af. Nu wil het geval dat ik met mijn adviseur een kruisbestuiving heb (ik doe zijn ICT, hij mijn geldzaken) dus hebben we altijd voordeel als we mekaar goed helpen. En het was niet de enige die ik gesproken heb (1 van de 7 om precies te zijn) om een goed beeld te kunnen vormen. En ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat geluk heeft en kan of wil afdwingen. Maar op zijn minst 2 adviseurs lijkt me een goede basis om vanuit te gaan.

Overigens, frauduleuze adviseurs.. Als deze niet direct van de bank zijn, maar 'onafhankelijk'. Hebben die dan niet op zijn minst net zo veel schuld?
pi_73323932
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:02 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die adviseur zegt toch dat je nu extra safe zit? Je betaalt wel wat meer, maar als je werkloos wordt/overlijdt/een ongeluk krijgt etc., worden je kindjes niet opeens het huis uitgezet. Daar wil je toch wel voor betalen, voor die zekerheid.
En dat weerhoudt je ervan om na te denken??
pi_73323972
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:01 schreef haatbaard het volgende:

[..]

LOL oh jij denkt dat er ergens in die papieren één bedragje staat? Zo van "zo hoog is uw totale hypotheek: ¤240.000,-"?

Nee, natuurlijk niet. Die mensen hebben een heel pak papier gekregen. Een pakje voor de gewone hypotheek, een pakje voor de extra (niet aftrekbare) hypothecaire lening, en diverse pakjes voor de koopsompolissen die daar nog eens bovenop komen. Begeef jij je überhaupt weleens onder doorsnee Nederlanders? Zeker weten dat 95% hier geen wijs uit zou worden.
We leren toch allemaal lezen?

Als je er geen wijs uit wordt, is het dan sowieso wel verstandig dat je een lening afsluit? Ik zie geen enkel argument waar hier precies de schuld bij de bank zou liggen. Tot die fase is het allemaal nog initieel en niet getekend en heb je makkelijk de kans om het te dumpen. Maar als je van 10 of 30 blaadjes (ik noem maar wat) al in de stress schiet.....
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:07:50 #85
14513 SilverMane
pi_73323982
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Humm. En DSB staat ergens op een markt om jouw als niets vermoedende voorbijganger binnen 5 minuten een koopsom te verkopen? Of heb je toch een langer traject van het zoeken, bezichtigen, inlichtingen inwinnen, offertes opvragen, koopcontract tekenen, etc.?

En als ik bij 10 banken geen lening krijg, en bij DSB wel.. Dan hoef ik daar zelf niet echt over na te denken? Dan zal het wel goed zitten??
Ondanks dat er mensen zijn die verkeerde keuzen hebben gemaakt betekend dit nog niet dat dit het handelen van de DSB vrijpleit. Waarom is dat voor jou zo moeilijk om in te zien? Het gaat hier niet over een abonnementje van de donald duck die je helaas weer een jaartje moet aanhouden omdat je te laat was met opzeggen. Die mensen kunnen de rest van hun leven alles afdragen omdat de DSB hun onnodige produkten in hun maag heeft gesplitst. Je kan dan volgens mij nog beter een jaar in de bak zitten. Dat is toch buiten proporties?

[ Bericht 0% gewijzigd door SilverMane op 03-10-2009 00:18:59 ]
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:08:30 #86
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73323997
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:04 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Kijk, en dat zal ongetwijfeld in de letters hebben gestaan. Maar ik kan me voorstellen dat je daar spaak op gaat. Dan is er nog geen sprake van oplichting, maar van dwaling zeker. Die mensen moeten zeker tegemoet gekomen worden, of in ieder geval de kans krijgen de boel over te sluiten.
Ja, maar het probleem is: er is geen andere bank die dit soort leningen gaat overnemen. Dát is het probleem.
quote:
[..]

Ja, die van mij was onafhankelijk. Maar dat zal geluk zijn. En dat dwing je af. Nu wil het geval dat ik met mijn adviseur een kruisbestuiving heb (ik doe zijn ICT, hij mijn geldzaken) dus hebben we altijd voordeel als we mekaar goed helpen. En het was niet de enige die ik gesproken heb (1 van de 7 om precies te zijn) om een goed beeld te kunnen vormen. En ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat geluk heeft en kan of wil afdwingen. Maar op zijn minst 2 adviseurs lijkt me een goede basis om vanuit te gaan.
Dat is altijd verstandig, maar iemand die maar met een adviseur praat vraagt nog niet meteen om opgelicht te worden. Het is onnozel, maar ernstig verwijtbaar? Nou nee.
quote:
Overigens, frauduleuze adviseurs.. Als deze niet direct van de bank zijn, maar 'onafhankelijk'. Hebben die dan niet op zijn minst net zo veel schuld?
Ze hebben (uiteraard) verkeerd advies gegeven.
pi_73324011
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 23:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat is precies de overeenkomst tussen Madoff en DSB eigenlijk?

Volgens mij beloofde Madoff dingen die hij niet had, en stak het geld in eigen zak. Hij zou zogenaamd investeren in allerlei dingen, maar dat deed hij niet. Dat is oplichting.

DSB verkocht je een koopsom van 2% voor 3 maanden die daarna 8% werd. Dat stond in de papieren en daar heb je bewust voor getekend. Is dat oplichting? Of slimme marketing? Ik laat het in het midden, fris zal ik het niet noemen. Maar je wist waar je aan begon, dat stond er duidelijk lijkt me.
De overeenkomst met Madoff en DSB, is dat beiden doelbewust mensen dupeerden, en zich daar van tevoren bewust van waren.
Echter het verschil tussen Madoff en DSB is, dat clienten van Madoff in ongeveer 50% van de gevallen nog rendement over hun kapitaal hebben gekregen. Bij DSB is stelselmatig getracht clienten hun geld afhandig te maken zonder daar een gepaste dienst tegenover te stellen, en op zo'n manier dat clienten gevangen raakten in het web van DSB en op die manier nog meer geld afhandig gemaakt kon worden. Daar is maar een woord voor, en dat is oplichting!
pi_73324021
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om deze praktijken van de DSB goed te praten en onschuldige slachtoffers af te schilderen als Tokkies?

Ik dacht dat we klaar waren met die fascistische gedachtegang.
pi_73324062
Ik ga ervantussen, druk morgen.

De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.

Of ga ik dan te kort door de bocht?
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:11:09 #90
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324066
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:06 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

En dat weerhoudt je ervan om na te denken??
Die mensen hebben vertrouwen gesteld in een deskundige, en dat vertrouwen is beschaamd. Dat is schandalig. Een hypotheekadviseur is geen gewone verkoper, je huurt hem in om jou een passend advies te geven. Helaas kan hij zelf zijn inkomen bepalen door het advies te 'buigen', en niet iedereen heeft een even goed ontwikked moreel besef...
pi_73324124
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:09 schreef Nee het volgende:
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om deze praktijken van de DSB goed te praten en onschuldige slachtoffers af te schilderen als Tokkies?

Ik dacht dat we klaar waren met die fascistische gedachtegang.
Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.

Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, leef dan ook zo. We kunnen toch ook wel met zijn allen gaan roepen dat meneer X in straat Y een klootzak is en dood moet, moeten we hem dan met zijn allen omleggen? Dat zou pas fascisme zijn.

Overigens grappig detail. Als de overheid extra regels gaat maken, dan gaan we vervolgens weer zeiken met zijn allen dat we geen baby's zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien De 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclame.
pi_73324140
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Die mensen hebben vertrouwen gesteld in een deskundige, en dat vertrouwen is beschaamd. Dat is schandalig. Een hypotheekadviseur is geen gewone verkoper, je huurt hem in om jou een passend advies te geven. Helaas kan hij zelf zijn inkomen bepalen door het advies te 'buigen', en niet iedereen heeft een even goed ontwikked moreel besef...
Klopt. Dus het is lijkt me een goede zaak dat ze dat nu inzichtelijk moeten maken. Athans, dat is toch het idee tegenwoordig?
pi_73324169
Overigens erg opvallend hoeveel VVD'ers bij dit debacle betrokken zijn. Zalm, De Grave en nu weer die plofkop Linschoten, die ik voorheen overigens altijd hoog had zitten.

Ik twijfelde na jaren weer of ik misschien toch VVD zou stemmen, met name door Ruttes optreden van laatst. Maar die twijfel is meteen weer weg.
pi_73324187
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Klopt. Dus het is lijkt me een goede zaak dat ze dat nu inzichtelijk moeten maken. Athans, dat is toch het idee tegenwoordig?
Dat is altijd al het idee geweest. Dan men zich niks aantrok van dat idee is een tweede.
pi_73324196
Zalm heeft boter op zijn hoofd. Daar kunnen we het dan deze avond over eens mijn haatbaard
pi_73324202
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Dat is altijd al het idee geweest. Dan men zich niks aantrok van dat idee is een tweede.
Lijkt me niet helemaal de schuld van de bank. Maar dat terzijde
pi_73324205
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:

De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.

Dat is misschien jouw conclusie. Niet de mijne.
pi_73324220
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Lijkt me niet helemaal de schuld van de bank. Maar dat terzijde
Dat ben ik met je eens. De toezichthouders (DNB, AFM) en de politiek hebben wat dit betreft net zoveel boter op hun hoofd.
pi_73324231
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen dood is en je je eigen wereld met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.

Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:18:02 #100
14513 SilverMane
pi_73324238
...
pi_73324269
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.

Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.

Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeien De 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
pi_73324277
quote:
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
pi_73324289
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:19 #104
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324290
quote:

Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
pi_73324303
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:

[..]

Lijkt me wel, het is gewoon oplichting

De DSB verdient het om stuk te gaan
Dank voor deze grandioze onderbouwing.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:20:52 #106
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324310
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
quote:
Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereo . Ik woon lekker bijnagratis (antikraak) en zit er verder zeer warmpjes bij.

Jij ook welterusten trouwens.
pi_73324320
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalen Als het maar duidelijk is dat niet alleen een bank schuld heeft in mijn ogen
pi_73324330
Nieuwe zelfmoord bij France Télécom

Misschien kan de top hier een voorbeeld aan nemen, zou een goed signaal afgeven.
pi_73324343
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:14 #110
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324346
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?

Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:22:41 #111
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324359
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:

Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:23:05 #112
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73324370
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.

Maar ik ga nu wel echt pitten, dus de mazzel!
pi_73324415
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.
pi_73324430
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:26:18 #115
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_73324443
tvp
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
pi_73324459
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doen
pi_73324531
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
I´m back.
pi_73324557
Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.

Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
pi_73324601
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
I´m back.
pi_73324603
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:

[..]

Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?

Overigens: wie 'impulsief' een hypotheek afsluit moet onmiddelijk onder financiele curatele worden gesteld voor de rest van zijn / haar leven.
pi_73324632
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
pi_73324668
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:

[..]

Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.
Zalm n.b., niet de eerste de beste, zelfs gerespecteerd bij sociaal-democraten.
I´m back.
pi_73324687
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 00:43:28 #124
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73324751
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
pi_73324901
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."

Toch?

Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
pi_73324949
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Há en jij maar denken dat al die ondernemers op winst uit zijn, nee, alleen DSB en Dexia doen dat.
pi_73324972
quote:

[..]

en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu teken, of....."

Toch?

Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze lage landen.
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!

Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
pi_73324980
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!

Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
hey, dat zijn jouw woorden hoor !

ik ben het trouwens helemaal met je eens.

Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
pi_73324990
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
Daar kwam juist wel dat pistool op tafel, daarom mag dat ook niet.
pi_73325020
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
pi_73325027
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:01 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
dat perspectief was wel duidelijk hoor
pi_73325032
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen

Met de DSB weg zal niemand een traan om laten
  zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:03:24 #133
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73325045
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
quote:
DSB voorlichter Hans van Goor is vanavond op het Rokin in Amsterdam in elkaar geslagen en is met een schedelbasisfractuur overgebracht naar het Onze Lieve Vrouwengasthuis in Amsterdam. 2 Antillianen zijn ter plekke door de politie aangehouden.
Appie Damsteegh, Amsterdam | 22:24 | 02.10.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html

Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
pi_73325047
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik ben het trouwens helemaal met je eens.

Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
Haha, neem er nog eentje!
pi_73325050
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef haatbaard het volgende:
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
[..]

http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html

Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter is Bijvoorbeeld.
pi_73325058
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef Dave7 het volgende:

[..]

Haha, neem er nog eentje!
nee, dank u, ik heb al genoeg koopsommen op
pi_73325063
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef henkway het volgende:
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen
Wat mij betreft niet zolang ze hier aan voldoen (en met integer wordt vooral gedoeld op het voeren van een eerlijke bedrijfshuishouding, dus geen geld wegsluizen etc). Het zou natuurlijk uiterst triest zijn als een onderneming door het ontnemen van de vergunning ten gronde gericht wordt:
quote:
U komt in aanmerking voor een vergunning als ten minste is voldaan aan de volgende voorwaarden:

• Het dagelijks beleid is in handen van deskundige, betrouwbare en integere mensen.
  • Het dagelijks beleid wordt ten minste door twee personen bepaald die hun werkzaamheden verrichten vanuit Nederland.
  • Er is sprake van een transparante zeggenschapsstructuur.
  • De personen die betrokken zijn bij de zeggenschap vormen geen obstakel voor een goed toezicht.
  • De bedrijfsvoering waarborgt een beheerste en integere uitoefening van het bedrijf.
  • De bank heeft een uit ten minste drie leden bestaande raad van commissarissen of een vergelijkbaar orgaan.
  • Als de vestiging in Nederland een dochter is van een kredietinstelling in een land dat geen lidstaat is, moet deze onder voldoende geconsolideerd toezicht staan.
  • Er is voldoende eigen vermogen aanwezig.
  • De bank heeft voldoende solvabiliteit en liquiditeit.
  •   zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:05:43 #138
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325076
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter is Bijvoorbeeld.
    Dat ook. Misschien gaat het wel om Klaas.

Afijn, er zal wel helemaal niks van waar zijn. Zoja, dan zullen we het morgen waarschijnlijk wel horen.
    pi_73325092
    Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:08:12 #140
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325108
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
    Nee, zoiets gaat me ook een beetje tever. Maar is ook niet gezegd dat als het waar is, het dan DSB-gerelateerd is. Er worden elke dag tientallen mensen in elkaar gebeukt in de Randstad.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:11:56 #141
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_73325163
    Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekening en snel ook
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:12:46 #142
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325175
    TIJD OM OVER TE BOEKEN!!!!!1111!!!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:16:55 #143
    19775 Slam
    The True AoD
    pi_73325235
    Dikke storm in een glas water allemaal weer.
    Es ist geil ein Arschloch zu sein!!!!
    pi_73325244
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:16 schreef Slam het volgende:
    Dikke storm in een glas water allemaal weer.
    Jij hebt zicht in de boeken van DSB? Ik denk dat er weinig over te zeggen valt. Dat je niks uit moet sluiten heeft Fortis en IceSave in ieder geval wel geleerd.
    pi_73325253
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:11 schreef Slam het volgende:
    Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekening en snel ook
    Snel alles weghalen !!1111

Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op
    Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
    Jij bent het zonnetje!!!
    pi_73325294
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:18 schreef Mortaxx het volgende:
    Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op.
    Als er met DSB niks aan de hand was zou er denk ik ook niemand op die oproep gereageerd hebben. De oproep van Lakeman kan het zetje zijn geweest, de basis voor het vertrouwensprobleem dat sommigen met DSB hebben ligt verder natuurlijk wel bij DSB zelf.
    pi_73325516
    quote:
    Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef henkway het volgende:

[..]

De DSB is geen systeembank

die gaat echt om hoor
    Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
    Denk het ook niet en gelijk heeft hij.
    Dat ze in dat rovershol nu tot inkeer gekomen zouden zijn en de koopsompolissen zwendel afzweren is ook totaal niet geloofwaardig.
    pi_73325573
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
    Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.

Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
    ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?

Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 01:50:34 #149
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73325589
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?
    Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
    quote:
    Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
    Totaal onvergelijkbaar.
    pi_73325599
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
    is dat een reden om terug naar het stenen tijdperk te time warpen dan? Met een volkstribunaal en volksmenners?
    pi_73325602
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:

Totaal onvergelijkbaar.
    ah, en hoezo dat?
    pi_73325666
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
    pi_73325966
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
    tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.

Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed

ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie

[ Bericht 6% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 03-10-2009 02:32:41 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:05:17 #154
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73327485
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.

Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed

ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie
    Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:21:29 #155
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73327640
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:05 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
    Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.

Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:41:57 #156
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73327842
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:21 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.

Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
    Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
    pi_73329575
    Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren

Dat is wel een heel aparte oplossing
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 11:55:44 #158
    141482 Q.
    JurassiQ
    pi_73329776
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef Tha_Duck het volgende:
    Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren

Dat is wel een heel aparte oplossing
    Het is net zo'n bingo met de kaartjesverkoop voor populaire concerten altijd.
    For great justice!
    pi_73329820
    Ja, maar als het werkt vind ik het prima. Klantenservice is ook morgen open zie ik (weet niet of dat normaal is) om geld over te boeken.

Vooralsnog pakken ze het wel serieus en goed aan naar mijn idee.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:09:04 #160
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330017
    quote:

[..]

en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."

Toch?

Winstbejag icm oplichtingspraktijken is inderdaad niet heel erg gebruikelijk in de Lage Landen.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:13:31 #161
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73330088
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 09:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
    Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.

Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
    [..]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:22:12 #162
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330205
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
    Nee. Hij zegt dat DSB spoedig failliet gaat. Of jij je spaargeld daar weghaalt, of niet, moet je helemaal zelf weten.
    pi_73330366
    ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina

http://wachtrij.dsbbank.nl/

dan krijg ik
    Server Error in '/' Application.
    Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
    Login failed for user 'waitingroo
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:30:59 #164
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330378
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
    Als een bank binnenkort failliet gaat, kun je maar beter zo snel mogelijk je geld wegtrekken.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:34:34 #165
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73330439
    Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.

Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
    [..]
    pi_73330453
    als de claims van al die stichtingen worden toegewezen dan is het iig over en sluiten.
    Gisteren bij Nova werd die 1,5 miljard die ze in kas hebben ook in twijfel getrokken, eind vorig jaar was het 400 miljoen, dan zou daar 1,1 miljard bij zijn gekomen in de Kredietcrisis
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:36:09 #167
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73330462
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
    Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.

Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
    Voor zover ik weet roept hij op tot het wegtrekken van geld om DSB zo snel mogelijk failliet te laten gaan: hij verwacht dat DSB toch wel failliet gaat.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:37:28 #168
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73330489
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef RechtseRukker het volgende:
    ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina

dan krijg ik
    Server Error in '/' Application.
    Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
    Login failed for user 'waitingroo
    Dat is geen opzet van Dirk hoor
    Gewoon een ddos aanval van drie dagen lang
    Misschien is gewoon het geld op van Dirk en wil Nout Wellink met rust gelaten worden dit weekeinde
    Nout=stout Nout is nl druk met een lulverhaal te verzinnen voor maandagochtend
    Hoe hij weer alles gedaan heeft en ook weer niks kon doen, en dus onschuldig is
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:39:44 #169
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330537
    Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
    pi_73330790
    Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:51:28 #171
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73330796
    Lakeman: 'Oorlog met DSB'

Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.

Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.

[* ikweethetookniet Wat raar dat Dirk het wel lukt om geld over te boeken nu zijn site plat ligt ]

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.

Geen verdienmodel meer

'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.

Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'

Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'

Oorlog met DSB

Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'

http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb

[ Bericht 5% gewijzigd door ikweethetookniet op 03-10-2009 12:57:07 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55:17 #172
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73330891
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef RechtseRukker het volgende:
    Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
    Ja, goed idee! Laten we al het foute graaivolk bij dezelfde bank stallen! Dat geeft het begrip "bad bank" weer een hele nieuwe dimensie!
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:59:32 #173
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331005
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.

Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.

Geen verdienmodel meer

'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.

Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'

Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'

Oorlog met DSB

Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'

http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb
    Ja, natuurlijk haalt Dirk die bank leeg. Dat deed hij altijd al (immers, dat stadion moest ook ergens van betaald worden), alleen nu in een iets sneller tempo.

Ik vind het wel grappig dat veel simpele zielen redeneren dat hij zo'n aardige man is en daarom geen oplichter kan zijn. Alle goede oplichters zijn juist heel aardig, charmant en innemend. Dat is juist wat hen in staat stelt hun oplichterspraktijken met succes op te zetten en te continueren.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 12:59:42 #174
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331010
    Spanning DSB loopt op

Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk
    Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:00:48 #175
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331034
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Spanning DSB loopt op
    [ afbeelding ]
    Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk
    Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
    Marianne Timmer, lekker!
    pi_73331043
    Die lakeman is echt zo gek als een deur.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:03:42 #177
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331108
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:01 schreef TheFrankey het volgende:
    Die lakeman is echt zo gek als een deur.
    Nee sorry. Lakeman heeft zijn expertise in het verleden al meermaals bewezen. Ook zijn voorspellingen zijn stuk voor stuk uitgekomen.

Dat is trouwens ook precies de reden dat de gevestigde orde niets van deze man moet hebben: die verpest namelijk hun feestje van gegraai en bedrog.

Afijn, jij bent gewoon naïef. Jij denkt te snel "het kan toch niet zo zijn dat... de autoriteiten zeggen ook dat het niet waar is". Dat is geen schande, want zo denkt half Nederland. Makke schapen zijn het, die het liefst niet zelf nadenken maar dat aan anderen overlaten.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:04:53 #178
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331143
    'Spaarders, vreest niet'

AMSTERDAM - De spanning rond DSB loopt op. En dat is niet het minst te danken aan Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed.

Lakeman riep twee dagen geleden op spaargeld weg te halen bij DSB. Tevreden beziet hij de resultaten. ,,De oproep werkt goed.'' Spaarders hebben volgens hem niets te vrezen van een faillissement.

Sinds uw oproep is paniek ontstaan rond DSB. Waar verwacht u dat dit toe leidt?
    ,,Als de site van de bank nog een aantal dagen onbereikbaar is, en vervolgens zegt DSB: 'hij is gerepareerd', dan trekken alle spaarders hun geld terug. Dan is al het vertrouwen weg. Komt hij eerder online, dan is het erg moeilijk te voorspellen. Ik denk dat veel spaarders hun geld willen weghalen.''

Hoe weet u dat?
    ,,Ga maar na. Ik had eergisteren om kwart voor acht een gesprek bij Goedemorgen Nederland. Om tien uur kregen we de eerste berichten dat de site van DSB eruit lag. In die twee uur zijn mensen er kennelijk toch in geslaagd 1 prcoent van het totale tegoed van hun rekeningen te halen, dus iets meer dan 40 miljoen. Reken maar hoeveel het was geweest als de site heel de dag open was geweest.''

Wat vindt u ervan dat Dirk Scheringa niet in de media verschijnt en zelfs wegsluipt bij een presentatie van de schaatsploeg van DSB?
    ,,Ik heb weinig respect voor zijn moraliteit, maar menselijkerwijs kan ik me voorstellen dat hij geen publiciteit wil.
    Ik heb de geruchten gehoord dat hij misschien opstapt . Dat zou een mooie overwinning zijn. Hij is een sta-in-de-weg voor een oplossing met gedupeerden. Met een nieuwe directie is misschien beter te praten.''

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rs-vreest-niet.dhtml
    pi_73331202
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:

Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financiële Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
    Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:07:50 #180
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331222
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
    Ja, wat voor dombo doet dat dan ook, in deze tijden.
    pi_73331239
    nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi

7,5% spaarrente bij de DSB Bank!

[ Bericht 25% gewijzigd door henkway op 03-10-2009 13:13:59 ]
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:10:42 #182
    70357 Hyperdude
    #MakeLanciaGreatAgain
    pi_73331297
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:

[..]

Daarom heten ze ook achtergesteld.
    Je vist altijd achter het net.
    Vooral bij DSB
    How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:14:35 #183
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331394
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:

Veel beloven en weinig geven doet elke gek in vreugde leven

DSB~ De Schijn Bedriegt
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:15:29 #184
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331415
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:

Da's waar. Waarschijnlijk zag ome Dirk het toen al aankomen, slim als 'ie is.
    pi_73331525
    Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:22:11 #186
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331562
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:

En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
    pi_73331590
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
    haha .... mensen zoals jij veroorzaakten een oorlog vroeger
    pi_73331609
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef haatbaard het volgende:

[..]

En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
    Haatbaard, jij bent echt een vreemd kereltje. Je zit ook deze hele dag in dit topic. Zegt wel wat over je leven of niet
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:29:22 #189
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331752
    Balkenende: Trots op Dirk Scheringa van DSB

“We zijn trots op je!“. Opmerkelijke woorden van premier Balkenende voor Dirk Scheringa, tijdens een bijeenkomst in mei in het AZ-stadion. Hij prees DSB-man zelfs voor zijn ‘geweldige rol in de financiele wereld’ . En dus wilde Frits Wester vandaag de betekenis van deze woorden weten.….‘Nou ja eh… hij speelt ook een geweldige rol in de voetbalwereld en de kunst’. Ach, laten we het er maar ophouden dat de vorm van onze premier nog niet helemaal terug is.
    http://politiek.blog.nl/2(...)rk-scheringa-van-dsb
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:31:29 #190
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73331797
    Dat viel te verwachten. Al die lui dekken elkaar. En als er één gaat, gaan ze allemaal.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 13:34:05 #191
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73331856
    Onwaarheden minister Bos over onderzoek DSB bank en Zalm

Gisteren de tweede helft van de financiële beschouwingen. Minister Bos had geen gemakkelijke dag. Bijvoorbeeld vragen over de beerput van de DSB bank. Oud-minister Zalm had een dubbele rol. Zijn salaris bij de ABN AMRO en zijn dubieuze baan bij de bank van AZ voorzitter Dirk Scheringa. Elke week komen er ernstige verhalen naar buiten over de smerigste leenconstructies.

En dus wilde GroenLinks Kamerlid Sap wel eens weten of de minister van Financiën ‘een verregaand onderzoek gaat starten; en expliciet naar de rol van de top van DSB.’ Volgens Bos is dat proces al in gang gezet. Klopt alleen niet, want er wordt niet gekeken naar wat Zalm precies wist . En lege toezegging dus

We verwachten dat De Nederlandse Bank volgende week een verzoek krijgt van het ministerie van financiën. Daar moet instaan:

Start een onderzoek naar de werkzaamheden van meneer Zalm bij de DSB bank. Wat wist hij van Koopsom Kanjer t-shirts en andere wantoestanden af. Graag voor de kerst rapport. Alvast bedankt, Nout. Groet Wouter.

http://politiek.blog.nl/2(...)oek-dsb-bank-en-zalm
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:10:08 #192
    89730 Drugshond
    De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
    pi_73332696
    Bankzaken - Jos Kessels

Vijf uur Nederlands voetbal had precies drie goals opgeleverd.
    PSV speelde een half uur aardig, Ajax niet veel langer.

Heerenveen en Twente waren zelfs in samenvatting te lang.

Geen wonder dat de tribunes leeg bleven bij de Europa League, temeer omdat je ook nog eens flink moest lappen voor de kaartjes.

Dat hoefde je thuis niet, maar als bankzitter voor de buis voelde je je na zo'n avond toch gedegradeerd tot bankzitter.

Nog een geluk dat mijn bank net zoveel kostte als het goedkoopste stadionkaartje.

Inmiddels moest er wel een deken over de bank, want die telde evenveel scheuren en gaten als de DSB-bank van Dirk Scheringa.

Viel me toch tegen van de man: de nietsvermoedende klant tillen met allerlei polissen en provisies.

En hoe zat het met Zalm? Had die flipperkoning in z'n even korte als goedbetaalde DSB-tijd ook klanten zitten uitwringen?

Intussen speelde Scheringa zelf verstoppertje. Toen zijn voetbalploeg AZ kampioen werd was hij niet van de tv te branden, maar nu kroop hij zelf achter de bank.

AZ bakte er trouwens ook niks meer van, in zoverre was er toch nog enige gerechtigheid.

Na het deprimerende voetballen pakte ik een cd van Ierse folkpunkband The Pogues, om mezelf wat op te peppen.

De aanstekelijke muziek sloot mooi aan bij mijn gehavende groenwitte bank, waar nu ook vaaloranje schuimplastic uit probeerde te ontsnappen: de nationale kleuren van Ierland.

Veel Ieren bleven ook thuis op de bank zitten in plaats van te stemmen over de Europese grondwet, ofwel het Verdrag van Lissabon.

U weet wel, de grondwet waar wij eerst nee tegen mochten zeggen, maar toen de grondwet daarom verdrag ging heten, werden we gedwongen braaf thuis op de bank te blijven zitten.

Misschien moest ik me maar weer eens overgeven aan wat mijn jongste broer bankzaken noemde: lekker een dutje doen.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:23:45 #193
    89730 Drugshond
    pi_73332978
    Uit den oude doos. 03-06-2008 (nog voordat de credietkrisis in Nederland los barste.
    Dirk Scheringa – Kredietcrisis: 0 - 1

Lenen, lenen betalen, betalen is leuk, maar wat gebeurt er met een kredietbank als de rente stijgt? Het geesteskind van Dirk Scheringa, DSB Bank, heeft een balanstotaal van bijna ¤6 miljard met een minimaal eigen vermogen, dodelijk bij economische tegenwind en stijgende rentes.
    advertentie

DSB Bank nv is voor 100% eigendom van oprichter Dirk Scheringa, de godfather van AZ. Onder verschillende merknamen (zoals Frisia, Becam, Postkrediet, Topkrediet en TelefoonKrediet) krijgen consumenten de mogelijkheid om tegen een lager tarief te lenen dan bij de traditionele banken. De spotjes van ‘veilig lenen met Becam’ en ‘Leen van Frisia’ komen allemaal van Scheringa.

Het uitgeleende geld moet DSB zelf weer ergens anders aantrekken tegen een nog lagere rente, en zo ontstaat er een rentemarge op het uitgezette geld, de hoofdmoot van de inkomsten van DSB. In 2006 ontving DSB ongeveer ¤200 miljoen aan inkomsten, tegen ¤150 miljoen aan bedrijfskosten. Scheringa bezet positie 31 in de Quote 500, met een geschat vermogen van ¤725 miljoen.

In de afgelopen tien jaar is DSB bijzonder hard gegroeid. De uitstaande kredieten stegen van ¤300 miljoen naar bijna ¤6 miljard, met een eigen vermogen dat nagenoeg gelijk bleef. Tegelijkertijd deden zich nog twee interessante ontwikkelingen voor.

Tien jaar vermogen en winstgevendheid van DSB.

Ten eerste valt de groei van de portefeuille niet samen met meer winstgevendheid. Ondanks de stroom van nieuwe leningen voor badkamers en vouwwagens draait Scheringa nauwelijks meer winst dan een jaar of tien geleden. Het rendement van zijn eigen vermogen (Return on Equity) daalt dus significant, wat wordt versterkt door een hoog uitgavenpatroon: Scheringa bezit een vliegtuig, museum en voetbalclub AZ, dat onlangs een nieuw stadion kreeg. Van 2002 naar 2006 halveerde de winst zo naar ¤28 miljoen.

Ten tweede, bij een schuld van Carlyle-achtige proporties zijn de financiële reserves van DSB minimaal geworden. Het eigen vermogen is nagenoeg gelijk gebleven, terwijl de leningen bij andere partijen van DSB vertwintigvoudigd zijn. Het vermogen om op lange termijn de schulden af te lossen met eigen geld, de solvabiliteit, is van 28% in 1998 gedaald naar ruim 4% in 2006. Scheringa groeit zoals hij zijn cliënten adviseert te leven, namelijk door stevig bij te lenen en zo een leuk levenspatroon te financieren.

Net als bij Carlyle gaat het goed zolang het niet fout gaat. Een normale, beursgenoteerde bank heeft een solvabiliteit van minimaal 8% terwijl sectorgenoot Maasbert Schouten van Afab, Q500 nr. 140 met ¤201 miljoen, van zijn banken een solvabiliteit van minimaal 12% moet aanhouden. De kredietcrisis maakt het noodzakelijk om te kijken wat er gebeurt als de kosten om kapitaal aan te trekken stijgen. Uiteindelijk moet elke euro die DSB uitleent weer van een spaarder of van een andere bank worden aangetrokken.

Omdat DSB het geleende geld uitsluitend bij consumenten uitzet, is het goed mogelijk dat de kosten die de financiers van DSB in rekening brengen, ook stijgen. De kredietcrisis was uiteindelijk veroorzaakt door consumenten die hun leningen niet meer konden afbetalen, en niet door overheden of bedrijven in geldnood. Volgens verschillende bronnen moet DSB daarom rekening houden met ongeveer een half procent meer fundingkosten op de kredietportefeuille.

Bij een schuldpositie van bijna ¤6 miljard betekent dat een extra kostenpost van tientallen miljoenen euro’s, genoeg om DSB in de rode cijfers te doen belanden. Als de rentelasten van ¤6 miljard aan schulden fluctueren, is ¤130 miljoen aan eigen vermogen wellicht te weinig om een langdurige kredietcrisis uit te zitten.

De uitgifte van nieuwe aandelen om de balans te versterken is een mogelijke oplossing. Het probleem daarbij is dat de geplande beursgang van DSB is afgeblazen, waardoor de bank geen beursnotering heeft en een snelle uitgifte van aandelen onmogelijk is. Daarom kiest DSB voor de uitgifte van perpetuals: obligaties zonder afloopdatum, dus schuldpapier dat letterlijk tot in de oneindigheid blijft uitstaan. Omdat dit achtergesteld vermogen is, mag dit bij het eigen vermogen worden opgeteld voor de bepaling van het kernkapitaal. Zo wordt op het oog de verhouding tussen eigen vermogen en schulden licht verbetert. Met meer kernkapitaal is het mogelijk om nóg meer geld bij andere banken te lenen, zodat er nog meer consumentenkrediet kan worden afgesloten.

Het vervelende is dat dat achtergestelde vermogen een prijskaartje heeft. Wie zijn geld op een achtergesteld deposito bij DSB zet, krijgt daar 7,5% rente voor. Een lening bij Becam kost echter maar 6,9%. De kosten van 1 euro aan achtergesteld vermogen moeten dus worden goedgemaakt door er nog twintig bij te lenen en die weer met winst uit te zetten bij consumenten. Zo ontstaat er een eeuwigdurende wedloop tegen de rentestand, met een gigantische schuld en lage winstgevendheid tot gevolg.

Volgens de laatste berichten heeft DSB 2007 wel met winst afgesloten, en zou DSB nog steeds minimaal ¤200 miljoen aan kernkapitaal hebben. Maar de strijd om de spaarder is nu ook losgebarsten: een IJslandse bank geeft nu 5% rente op spaargeld, bijna een procent meer dan Scheringa. Een procent meer rente op alle schulden van DSB zou beteken dat de bank binnen een paar jaar failliet is.

Volgens financieel directeur Gerrit Zalm heeft DSB echter nog geen last van de crisis, ook omdat de regels voor kredietverschaffing in Nederland veel strenger zijn dan in de Verenigde Staten. We zullen moeten wachten tot de publicatie van de laatste jaarcijfers, waarschijnlijk deze maand, voordat we weten hoe DSB er precies voorstaat. Gezien de schade die collega-bankiers hebben geleden is het praktisch onmogelijk dat Scheringa 2007 zonder kleerscheuren heeft doorstaan.

Een fors gedeelte van de beleggingen zit namelijk juist in producten die in waarde zijn gedaald door de kredietcrisis, zoals schuldpapier van Merrill Lynch en Goldman Sachs. Om aan wettelijke eisen te voldoen heeft DSB de beleggingen in Amerikaanse hypotheken in 2005 af moeten bouwen, maar er zit nog ongeveer ¤50 miljoen in risicovolle Amerikaanse beleggingsproducten. Het is niet onwaarschijnlijk dat hier flink op moet worden afgeschreven.

DSB biedt inderdaad leningen aan tegen een veel lagere rente dan haar concurrenten, maar heeft een zwakker risicomanagement, een minder solvabele balans en een slechtere corporate governance dan haar collega-bankiers. Bij een crisis zijn dat juist de zaken die er toe doen.
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    Bet your ass... dat ze nu een jaar verder wel in zwaar weer zitten. Als de EV toen al magertjes was dan zal dat nu niet veel beter zijn. Hier is duidelijk sprake van more == less.
    Zijn er trouwens al CDS (if any) uitgeschreven op het omsukkelen van deze bank (die van icesave ... lees kaupthing hadden we nog gevonden voordat het omviel en stond ongeveer op 780-813. basispunten) ?!
    pi_73333028
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 12:39 schreef haatbaard het volgende:
    Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
    Nee inderdaad, maar dat zeiden ik en een aantal anderen al op de eerste dag. Dirk's Subprime Bankje heeft zelf de stekker eruit getrokken in de hoop dat alles overwaait.
    pi_73333068
    Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:29:34 #196
    89730 Drugshond
    pi_73333091
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:28 schreef RechtseRukker het volgende:
    Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
    Wat een service.
    pi_73333100
    nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
    pi_73333137
    Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.

Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
    pi_73333159
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
    Nog nooit concertkaartjes gekocht bij eventim? Ik snap wel dat ze het doen hoor. goede actie.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:33:48 #200
    89730 Drugshond
    pi_73333174
    quote:
    Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.
    Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
    pi_73333188
    Even een positieve noot, die wachtrij zie je netjes aflopen. En daarna krijg je netjes de loginpagina en kan je snel inloggen en je bankzaken doen. Het heeft dus zeker een positief effect. Ik ben nu sinds dagen eindelijk fatsoenlijk ingelogd en kan eindelijk doen wat ik wil doen.

Ofwel: die wachtrij lost vooralsnog alle snelheidsproblemen op, top geregeld!
    pi_73333249
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
    ja, maar daar doen ze het voor de adverteerders.
    Wel fijn dat ze zo 'de rij' zo proberen te visualiseren , nu kan je met recht zeggen dat de RUN een feit is
    pi_73333251
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:38:33 #204
    89730 Drugshond
    pi_73333268
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef TheFrankey het volgende:
    Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.

Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
    Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
    Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te 'unwinding' in dit economische klimaat.
    pi_73333276
    Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:25 #206
    862 Arcee
    Look closer
    pi_73333282
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:
    Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
    Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 14:39:47 #207
    89730 Drugshond
    pi_73333294
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

1 nov pas..... ik wist wel dat er een streep gezet was. Niet wanneer. Thx
    pi_73333313
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
    Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd? Lul toch niet zo dom.
    pi_73333337
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:38 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
    Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te unwinden in dit economische klimaat.
    Maar dat is dus het probleem van elke bank, niet alleen DSB Bank. Want bijv koopsompolissen is niet iets dat dsb bedacht heeft. Alle banken werken ermee, en die staan wel lekker in de luwte nu.

Als je genoeg solvabiliteit overhoud na deze 'run' en ook je liquiditeit op orde hebt. Dan is dat deel van de bank gezond. Wat zeg ik, sparen is volgens mij een gezond gedeelte. DNB heeft dat ook gezegd.
    pi_73333360
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef TheFrankey het volgende:
    Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
    Hier ook, en alle betalingen en boekingen gaan gewoon netjes. Slim gedaan dit, een constructie ervoor die overbelasting voorkomt.

En al die mensen die roepen, dat dat niet kan. Flikker toch op, ga is topics lezen over ING, Postbank en ABN. Die hebben er in 1 week meer uit gelegen dan de Rabo en DSB opgeteld in en jaar.
    pi_73333378
    quote:
    Dit voegt helemaal niets toe.
    pi_73333400
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:43 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Dit voegt helemaal niets toe.
    Al is het maar omdat het een wit plaatje is?
    pi_73333478
    Immers, Lakeman wil een oplossing voor koopsomhypotheken, en roept op om dsb aan de spaarkant 'aan te vallen'.

[ Bericht 46% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 14:47:28 ]
    pi_73333511
    Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
    pi_73333566
    <knip van een lang stuk>
    [/quote]aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
    Om het maar in een relatief perspectief te plaatsen
    pi_73333604
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    <knip van een lang stuk>
    aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.

Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
    Ja maar! Ja Maar!!! Ja MAAR!! Het is wel DSB hoor! DIE MOETEN DOOD DOOD DOOD!!!

pi_73333726
    een leverage van 2 is al teveel als iedereen aan de deur staat te bonken
    pi_73333777
    Hoeveel mensen ken jij die aan de deur staan te bonken?
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:01:06 #220
    89730 Drugshond
    pi_73333847
    quote:
    ING heeft ook zijn topics hier....(en met rede)
    Leverage van 25 (matig) - 60 (zwak). Maar het sentiment valt nu ook niet gunstig.
    De betere US banken zitten rond de 15-20 (ff zonder mark to myth accounting regels).
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:04:05 #221
    862 Arcee
    Look closer
    pi_73333926
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ja, want jij zou het inderdaad anders doen Zolang iets mag, doe je het. Simpel.

Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd?
    Als er een melding onder zou staan dat je er nu al voor bekeurd zou worden wel, maar dat staat er dus niet bij.

Als klanten wéten dat banken nog valuteren is het geen probleem. Dat je bij overmaken van geld een melding krijgt: "Let op, u staat 1 dag rood als u dit bedrag vandaag al overmaakt. Maak dit bedrag morgen pas over als u niet rood wilt komen te staan". Of iets dergelijks.

Maar nee, ze houden het lekker vaag en dat is niet eerlijk. Zo profiteren ze van de onwetendheid van de klant.
    quote:
    Lul toch niet zo dom.
    .
    pi_73334057
    Erhm.. Wie weet dat niet dan? Volgens mij is het algemeen bekend?

En hoe kan je bekeuren op een regel die nog niet ingevoerd is? Echt, je wauwelt jezelf klem. Als er nu bekeurd wordt omdat je per 1 november 80 mag, dan zou niemand dat pikken. Geen rechter, helemaal niemand. Dat is logisch, en daar klets je je aardig klem.

Zolang het mag, doe je iets. En het is bekend. Doe niet zo wereldvreemd.
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:23:09 #223
    862 Arcee
    Look closer
    pi_73334354
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
    Volgens mij is het algemeen bekend?
    Je zet er zelf al een vraagteken achter.
    pi_73334508
    quote:
    Zolang het wettelijk mag kun je niet voor de rechter worden gesleept. Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen. Vraag alleen is naar welke andere bank...

We zullen zien of DSB dit overleeft, kan me best voorstellen dat het het einde kan zijn, klanten kunnen nu eenmaal makkelijk een bank doen laten omvallen, vooral in dit soort illiquide markten. Dit business model kan daar niet goed mee omgaan. En dat lost men niet zomaar op. In de huidige medialgeile wereld moet je dan extra op je tellen passen dat je niet negatief in het nieuws komt.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:40:17 #225
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73334806
    quote:

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
    pi_73334850
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:40 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Jij moet bij Dirk gaan werken joh!
    daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 15:43:34 #227
    862 Arcee
    Look closer
    pi_73334879
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef -scorpione- het volgende:
    Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen.
    Precies. En daarnaast is het dus niet altijd 100% doorzichtig hoe de valutering werkt en of er nog wel of niet gebruik van wordt gemaakt. Dát is wat ik er fout aan vind. Maken ze duidelijk melding van hoe ze werken, prima. Zo niet, dan is het fout.
    pi_73334949
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef henkway het volgende:

[..]

daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
    Dat zou wel prachtig zijn. Maar nee, daar werk ik niet.
    pi_73334976
    DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
    Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
    pi_73335000
    quote:
    'DSB-site weer volledig bereikbaar'

AMSTERDAM - De website voor internetbankieren van DSB Bank draait weer. Er kan nog een vertraging in zitten, maar de bank is volledig bereikbaar, zei DSB-woordvoerder Klaas Wilting zaterdag.
    Bron: http://www.nu.nl/internet(...)edig-bereikbaar.html
    pi_73335043
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
    pi_73335112
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
    Ik ben die andere Goor
    pi_73335151
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Dutchguy het volgende:
    DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
    Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.

Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
    nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
    pi_73335206
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing van anderen.
    In dit geval zou ik er geen moeite mee hebben ook al zou het geld kosten. Ze hebben al teveel ellende aangericht en ik ben het eens met Lakeman uit moreel oogpunt. Laat ze maar vallen.
    pi_73335433
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Mag idd hopen dat je daar niet werkt, want als medewerkers daar zo'n mentaliteit aan de dag brengen als jij nu doet gaat dit de bank vroeg of laat wrs nog wel eens opbreken (wat niet wil zeggen dat die mentaliteit helemaal niet kan, maar voor banken nu is het gewoon dodelijk).

Laat de klanten maar bepalen of DSB moet verder blijven bestaan. Wel tekenend dat de consument van alle kanten wordt beinvloed, via de media, maar ook daar de bank. Die bestuurder gaf aan dat als er zoiets als een bankrun dreigt dat daar draaiboeken voor klaarliggen. We weten nu in ieder geval dat één van de stappen het ontregelen van het internetverkeer met de bank is. Gewoon om tijd te winnen en impulsief gedrag enigszins tegen te gaan, hopen dat klanten zich na een nachtje slapen bedenken niet meteen hun geld terug trekken. Ik denk ook niet dat de DNB dit afkeurt in dit soort uitzonderlijke gevallen. Banken moeten dan wel begrijpen dat die valuteringspraktijken dan extra pikant zijn.

Edit: en blijkbaar geldt die internetpolicy ook als je over dit soort onderwerpen wil discussieren. Opeens was mijn account weer uitgelogd, zoveels toevallige geval...

[ Bericht 8% gewijzigd door -scorpione- op 03-10-2009 16:16:15 ]
    pi_73336031
    Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 16:33:32 #237
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73336151
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:28 schreef Tha_Duck het volgende:
    Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
    Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
    pi_73336480
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
    dat was een inkoppertje
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:08:50 #239
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73337104
    DSB moet voor de zoveelste keer een brand blussen
    Bekijk hier de ondergang van Dirk
    Filmpje !!
    http://videoplayer.neos.nl/fd/index.php?item=1843
    pi_73337279
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Inkopper, ik zat in bad en bedacht me de reactie al
      FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:38:29 #241
    862 Arcee
    Look closer
    pi_73338016
    'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:44:31 #242
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73338177
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Arcee het volgende:
    'DSB-site draait weer'

Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
    Nu maar hopen dat hij geen stroomstoot heeft opgelopen omdat hij nog nat was van het bad
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    pi_73338777
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
    Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
    Dat is nog wel een aardig scenario voor terroristen. Indien die de beschikking kunnen krijgen over toegang tot vele internetbankrekeningen (moet mogelijk zijn, het is immers bekend dat er wereldwijd ook grote bot netwerken zijn voor DDOS aanvallen) dan moet het mogelijk zijn een soort aanzet tot bankrun te creëren. Stel dat het bijvoorbeeld lukt bij ING Direct, dan is dat een buitengewoon risicovol scenario voor Nederland, veel ernstiger dan bijvoorbeeld een vuile bom of aanslag op een kerncentrale.
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
    Het is bijzonder kwalijk dat het zo kan werken. Winsten blijven privaat, een schade wordt gecollectiveerd. Het DGS kan beter worden opgeheven, als mensen veilig spaarrekeningen willen moet ze dat doen bij een bank die niet aan fractioneel reserve bankieren doet, geen rente dan natuurlijk en zelfs kosten, maar wel volledig zekerheid dat het spaargeld veilig is.
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:33:36 #245
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73339579
    Wellink: geen mededelingen over DSB ISTANBUL (AFN) - DSB Bank voldoet aan de gezondheidseisen van De Nederlandsche Bank (DNB). Meer wilde DNB-president Nout Wellink zaterdag niet zeggen over de positie van de geplaagde bank

,,Wij gaan nooit op individuele specifieke instellingen in, maar we hebben eerder deze week wel gezegd dat de instelling wat betreft solvabiliteit en liquiditeit aan onze normen voldeed''
    * ikweethetookniet nu dus niet meer , zei Wellink aan de vooravond van de jaarvergadering van het IMF in Istanbul.

Volgens de centralebankpresident staat DSB niet onder speciaal toezicht van DNB. ,,De hele wereld staat onder extra toezicht. We kijken veel intenser naar de hele financiële sector dan in het verleden. Dat is logisch zolang de crisis duurt.''

http://www.telegraaf.nl/d(...)ngen_over_DSB__.html
      zaterdag 3 oktober 2009 @ 18:52:16 #246
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73340165
    Wat Zalm alweer vergeten is, maar wij nog wel een keer willen zien

zaterdag 3 oktober 2009 @ 19:06:41 #247
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73340607
    Volgens de woordvoerder van DSB zal de bank geen rechtszaak beginnen tegen Pieter Lakeman. 'Volgens onze advocaten pleegt hij een onrechtmatige zaak. Maar wij willen hem geen extra podium geven.' Daarnaast komt er waarschijnlijk ook geen aangifte tegen de hackers.

Geen aangifte tegen de Hackers R Heinen, 15:49 uur
    Donderdag verklaarde Klaas Wilting dat DSB 12 IP-Nummers heeft van de hackers welke volgens hem een denial-of-service attack hadden uitgevoerd. De denial-of-service was al een vreemd verhaal want alleen de inlogpagina was niet bereikbaar. Nu er naar alle waarschijnlijkheid (in tegenstelling tot wat Klaas Wilting op donderdag beweerde) geen aangifte komt, doet nog sterker vermoeden dat het om een gefingeerde of in scene gezette attack was om een "run op de bank" te voorkomen na de uitlatingen van Pieter Lakeman. Nu de storm kennelijk weer een beetje is gaan liggen mogen mensen welliswaar met vertraging weer geleidelijk bij hun eigen geld. Zo kun je ICT dus blijkbaar ook gebruiken en/of misbruiken

Smoes
    Volgens Rop Gonggrijp, hacker en oprichter van internetprovider XS4ALL, wordt een digitale aanval vaak gebruikt als smoes. ,,Het is een veelgebruikt excuus om eigen incompetentie te verhullen. Het enige wat we weten zijn uitspraken van bestuurders die niet weten waar ze het over hebben.''
    pi_73347245
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 18:04 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik ga zo de stekker van de SNS eruit tjoeppen
    pi_73347847
    Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
    pi_73354067
    quote:
    Op zaterdag 3 oktober 2009 23:39 schreef Dutchguy het volgende:
    Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
    Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel

Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
    pi_73354620
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 12:30 schreef henkway het volgende:

[..]

Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel

Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.

http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
    Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.

Deze man hadden ze net zo goed niet uit kunnen nodigen, leverde totaal geen bijdrage.
    pi_73354792
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 12:53 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.

Deze man hadden ze net zo goed niet uit kunnen nodigen, leverde totaal geen bijdrage.
    Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.
    pi_73354953
    quote:
    Wat dacht je bij het inloggen op FOK ?
    pi_73355072
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 12:59 schreef henkway het volgende:

[..]

Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.
    Ben het met je eens.

Nu is het wachten op hoe DSB de zaken zelf afhandelt en wat de AFM nog verder naar buiten gaat brengen.
    pi_73355450
    Is Dirk Scheringa nog in Nederland, of zit hij inmiddels al op de Bahama's ?

Als iemand als Lakeman beweert dat Scheringa geld uit DSB haalt, dan lijkt mij dat Wellink van de DNB direct moet ingrijpen.

Het geeft ook aan hoe rot en verziekt het Nederlandse bankwezen (niet alleen DSB) in elkaar zit.

Ben benieuwd wat we nog allemaal meemaken volgende week bij DSB.
    pi_73355796
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 13:21 schreef Bankfurt het volgende:
    Is Dirk Scheringa nog in Nederland, of zit hij inmiddels al op de Bahama's ?

Als iemand als Lakeman beweert dat Scheringa geld uit DSB haalt, dan lijkt mij dat Wellink van de DNB direct moet ingrijpen.

Het geeft ook aan hoe rot en verziekt het Nederlandse bankwezen (niet alleen DSB) in elkaar zit.
    Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
    pi_73356834
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.
    Het geval bij de kleine DSB is veel te veel opgeblazen, hoewel het een ongelukkige zaak is voor een beperkte groep mensen.

Die 40 miljard Euro staatssteun voor ING (en daarmee indirect ook steun voor de Rabo en ABN AMRO), dat is een gigantisch schandaal. Dat is DE bewezen rotheid van het bancaire systeem.

Mismanagement wordt beloond door de overheid. Gezonde ondernemingen die goede ideeen willen uitwerken krijgen van deze banken en overheid nul komma niks en worden tegengewerkt door dezelfde overheidbestuurders die ook in de Raad van Commissarissen van deze banken zitten.

Alsof de Rabo niet rot is, ook deze cooperatieve bank is net zo rot tot op het bot, zij maakt deel uit van het financiele systeem. De samenstelling van hun Raad van Bestuur en Toezicht & Commissarissen zegt genoeg.

http://www.elite-research.org/index2.html?/comm2000.htm

http://www.elite-research.org/man1.html?/topmanagers.html

http://www.elite-research.org/trend11.html?/trtop2.html
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:26:11 #258
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73357194
    En de rijen sluiten zich
    Beerput dekt beerput

UPDATE: DNB VALT LAKEMAN AAN

DNB valt Lakeman aan

President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.

Wellink Dirk dus moeten ze elkaar wel dekken anders worden de fouten van hun beiden bekend

http://www.fd.nl/artikel/(...)eringa-biedt-excuses
    pi_73357494
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
    En de rijen sluiten zich
    Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.

Wellink Dirk dus moeten ze elkaar wel dekken anders worden de fouten van hun beiden bekend

Ik schreef toch: het bancaire systeem is door- en doorrot.

Lakeman strafbaar ?

We zullen het maar niet over Wellink zelf en die ex-topman Michel Tilmant van ING hebben ....
    pi_73357505
    de dsb bank zal echt niet falliet gaan. Er is nog voldoende in kas. dus geen paniek.
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:41:39 #261
    271819 haatbaard
    El Capitano!
    pi_73357717
    quote:
    En de rijen sluiten zich
    Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!

Afijn, Lakeman komt er sowieso toch wel mee weg. Zijn plannetje heeft alleen gewerkt, omdat er het één en ander miszat bij DSB en iedereen dat stiekem zelf ook wel aanvoelde.

Als morgen iemand op dezelfde manier oproept om het zinkende schip van de Rabobank te verlaten, dan gebeurt er... helemaal niets. M.a.w. Lakeman heeft datgene gedaan wat die faalhaas Nout Wellink zelf heeft verzuimd: de mensen op tijd informeren als een bank kopje onder dreigt te gaan.
      zondag 4 oktober 2009 @ 14:46:05 #262
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73357845
    quote:
    En de rijen sluiten zich
    Beerput dekt beerput

DNB valt Lakeman aan

Ik snap dit eerlijk gezegd niet. Waarop zouden ze Lakeman dan willen aanklagen? Sinds wanneer is het illegaal om mensen te vertellen dat het beter is om NU je geld op te nemen bij een bank? Tuurlijk. Een bank kan daar aan onder door gaan, en nee, misschien helemaal geen goed plan. Maar in principe. Het is toch niet strafbaar om als persoon zo'n oproep te doen? Het enige wat ik kan verzinnen is smaad en laster, maar dan zal DSB daar toch zelf aangifte van moeten doen?
    -- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
    pi_73357865
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!

Afijn, Lakeman komt er sowieso toch wel mee weg. Zijn plannetje heeft alleen gewerkt, omdat er het één en ander miszat bij DSB en iedereen dat stiekem zelf ook wel aanvoelde.

Als morgen iemand op dezelfde manier oproept om het zinkende schip van de Rabobank te verlaten, dan gebeurt er... helemaal niets. M.a.w. Lakeman heeft datgene gedaan wat die faalhaas Nout Wellink zelf heeft verzuimd: de mensen op tijd informeren als een bank kopje onder dreigt te gaan.

inderdaad, ik heb meer in vertrouwen in Lakeman als nieuwe president van de DNB dan Wellink.
    pi_73363330
    Hier is nog een goede werknemer voor de DSB
    quote:
    zo 04 okt 2009, 05:30 |
    Bankmedewerker stal ton van klant
    DEN HAAG - Een bankmedewerker van ABN Amro in Den Haag heeft eerder dit jaar geprobeerd de rekeningen van diverse vermogende klanten leeg te roven.
    Bij een van de klanten wist hij ruim honderdduizend euro over te boeken naar zijn eigen rekening. De medewerker liep tegen de lamp en werd op staande voet ontslagen. Volgens ingewijden maakte ABN-medewerker A.H., die nog maar kort werkzaam was bij het filiaal aan de Statenlaan, deel uit van een criminele organisatie.
    De ABN-medewerker liet de bankrekeningen overschrijven naar een ander adres, waardoor de rekeninghouders geen afschriften meer ontvingen. Zodoende viel het hen niet op dat er grote geldbedragen werden afgeboekt.
    pi_73363920
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 14:46 schreef Bankfurt het volgende:

[..]

inderdaad, ik heb meer in vertrouwen in Lakeman als nieuwe president van de DNB dan Wellink.
    God verhoede dat. Of verlang je ook terug naar de tijden van Lijst Fortuijn met alle voetzoeker-egos? Clowns horen in het circus.

(en Nout Wellink in het bejaardentehuis, dat geef ik je toe, maar om dan meteen ongeleid ego Lakeman daarvoor in de plaats te zetten is leuke symbool-geef-het-volk-eten-en-spelen politiek, maar eerder twee stappen terug).
    pi_73363946
    quote:
    'Scheringa weg als DSB-topman'
    04 10 09 - 18:02
    Dirk Scheringa zal binnenkort aftreden als voorzitter van de Raad van Bestuur van DSB Bank en wordt opgevolgd door Robin Linschoten. Dat schrijft advocaat Dion Bartels in een nieuwsbrief, op basis van een 'zeer betrouwbare bron'.
    http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=435
      zondag 4 oktober 2009 @ 19:59:45 #267
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_73366665
    In hoeverre is de DSB nu werkelijk afhankelijk van die spaartegoeden? En hoeveel wordt er nu opgenomen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een bank werkelijk gaat vallen omdat een paar duizend particulieren hun spaarrekening, á 10.000 euro opzegt.

Heeft iemand daar inzicht in? Helaas is DSB niet beursgenoteerd, dus de inschatting van de markt is ook onzichbaar.

Wat doen door de DSB uitgegeven obligaties e.d. eigenlijk?
    The End Times are wild
    pi_73366978
    dsb zal echt niet falliet gaan mensen.
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:10:24 #269
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_73367077
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:07 schreef dewaal het volgende:
    dsb zal echt niet falliet gaan mensen.
    Want? Ik wil het graag geloven, maar toon eens aan waarom niet?
    quote:
    belang spaargeld stijgt
    Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.

Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden
    En een groot deel van het overige geld komt van het doorverkopen van hypotheekpakketten. Dat is sowieso helemaal niks tijdens de kredietcrisis.

Ik denk trouwens niet dat die paar spaarders het verschil zullen maken. Ik denk dat de DSB-bank veel grotere problemen krijgt wanneer een aantal hypotheeknemers niet meer kan of wil terugbetalen. Dan zijn opeens al die uitstaande hypotheken alt-A geworden, dan kantelt de balans meteen om. En daarvoor heb je dan maar echt een paar duizend mensen nodig.
    The End Times are wild
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:13:05 #270
    250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
    De zeepbel in de huizenmarkt
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:14:01 #271
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73367224
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 19:59 schreef LXIV het volgende:
    In hoeverre is de DSB nu werkelijk afhankelijk van die spaartegoeden? En hoeveel wordt er nu opgenomen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een bank werkelijk gaat vallen omdat een paar duizend particulieren hun spaarrekening, á 10.000 euro opzegt.

Heeft iemand daar inzicht in? Helaas is DSB niet beursgenoteerd, dus de inschatting van de markt is ook onzichbaar.

Wat doen door de DSB uitgegeven obligaties e.d. eigenlijk?
    Als je de cijfers van DSB zelf moet geloven zo begreep ik:
    quote:
    Belang spaargeld stijgt
    Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.

Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden

Verpakte hypotheken
    De andere grote leenkurk van DSB Bank was tot eind 2007 de markt voor hypotheekpakketjes. De bank van Scheringa verkocht verstrekte hypotheken door via zogenoemde securitisatie-programma's, waarbij schuldbewijzen werden uitgegeven met DSB-hypotheken als onderpand.

Toen de kredietcrisis in 2008 hard toesloeg, bleek het echter lastiger om hypotheken als beleggingspakketjes door te verkopen. Het aandeel van schuldbewijzen op doorverkochte hypotheken daalde dan ook van 3,7 miljard euro in 2007 tot 2,8 miljard euro in 2008. Gevolg was dat DSB Bank eind vorig jaar afhankelijker werd van spaargeld.

Afgelopen jaar probeerde DSB Bank zijn vermogensbuffers nog te versterken door zogenoemde eeuwigdurende obligaties uit te geven. Die lijken op aandelenkapitaal omdat het schulden zijn die in principe niet afgelost hoeven te worden. Maar, zo constateerde DSB Bank in het jaarverslag over 2008, op financiële markten bleek de uitgifte van dergelijke obligaties afgelopen jaar "niet tegen acceptabele voorwaarden mogelijk".
    http://www.z24.nl/analyse(...)ngrijk_voor_DSB.html

En volgens Wilting is er ruim 1% opgenomen.
    http://www.nu.nl/economie(...)rgeld-opgenomen.html
    pi_73367290
    [quote]Op zondag 4 oktober 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

waarom denk jij wel
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:16:16 #273
    250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
    De zeepbel in de huizenmarkt
    pi_73367311
    http://www.quotenet.nl/DSB_ev_winst.JPG

DSB gaat op zeker failliet. Het is geen systeembank (eigenlijk id het helemaal geen bank..)

pi_73367454
    Tuurlijk gaat DSB failliet. Het volk neemt niet met minder genoegen. Scheringa op het schavot midden op de waag!
    pi_73367545
    ik zie nog niet dat vele mensen hun geld opnemen bij de bank. Zelfs de site doet het weer oudewets.
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:31:54 #276
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73368032
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
    Tuurlijk gaat DSB failliet. Het volk neemt niet met minder genoegen. Scheringa op het schavot midden op de waag!
    Heeft niets met "volk" of "schavotten" te maken. Dirk (of om precies te zijn Lindschoten) zegt dat ze met een nieuw winstmodel bezig zijn. Vanaf nu dus gebaseerd op "normale" rente-marges.

Dan ben ik wel erg benieuwd hoe Leen dat gaat trekken met zijn percentages. Bank run of niet.
    pi_73368769
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:22 schreef dewaal het volgende:
    ik zie nog niet dat vele mensen hun geld opnemen bij de bank. Zelfs de site doet het weer oudewets.
    Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente

Het is puur risicokapitaal, en met de huidige ontwikkelingen wel erg link
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:55:11 #278
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_73369503
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:15 schreef dewaal het volgende:
    [quote]Op zondag 4 oktober 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

[..]

waarom denk jij wel
    Ik weet het niet hoor! Ik denk niet dat die paar spaarders nu zo'n verschil zullen maken.
    The End Times are wild
      zondag 4 oktober 2009 @ 20:56:18 #279
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_73369586
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente

Het is puur risicokapitaal, en met de huidige ontwikkelingen wel erg link
    Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
    The End Times are wild
    pi_73369609
    tvp
      zondag 4 oktober 2009 @ 21:05:37 #281
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73370239
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:
    ............ ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente
    uitgeven dus verkopen aan particulieren is natuurlijk wel slim

Erin trappen en kopen van DSB is natuurlijk
    pi_73373467
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
    goeie vraag
    eentje voor de rondvraag
    http://www.iex.nl/columns/columns_artikel.asp?colid=27899
    pi_73374084
    Vermoedelijk zijn die obligaties niet beursgenoteerd, er is dus geen marktinformatie beschikbaar, ik denk dat ze onderhands verkocht zijn. Bizar dat mensen dat kopen.
    pi_73374105
    quote:

[..]

zoek eens op
    Notes Chapel 2003-I
    Notes Chapel 2007
    Notes Monastery 2003-I
    Notes Monastery 2004-I
    Notes Monastery 2006-I
    Notes Dome 2006-I,
    dat zijn de gesecuritiseerde leningen (maar dat zegt meer over het onderpand, de hypotheken dus)

Saillant detail: in 2008 heeft DSB circa 200M van deze leningen ingekocht, met winst. Ik ben te lui om te zoeken wat de winst was

over de achtergstelde schulden zegt het jaarverslag 2008
    quote:
    21. ACHTERGESTELDE LENINGEN
    2008
    2007
    R
    ente %
    A
    chtergestelde deposito’s
    7,07
    107.082
    55.555
    Overige achtergestelde leningen
    6,13
    31.280
    31.184
    Totaal
    138.362
    86.739
    De rentepercentages zijn gewogen gemiddelden.
    De leningen zijn achtergesteld bij alle overige schulden.
    De achtergestelde deposito’s zijn uitgegeven vanaf december 2001 en hebben een oorspronkelijke looptijd van tenminste 5 jaar.
    Onder de overige achtergestelde leningen is een lening opgenomen die is verkregen per juni 2006. Deze lening heeft een looptijd van 15 jaar en wordt uiterlijk in september 2021 afgelost. Als onderdeel
    van de leningovereenkomst is gelijktijdig een renteswap afgesloten met een looptijd van 10 jaar (opzegbaar na 5 jaar). De reële waarde van deze renteswap is onder de balanspost derivaten
    (niet kwalificerend voor hedge accounting) verantwoord.
    Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.
      zondag 4 oktober 2009 @ 22:52:34 #285
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73377359
    DSB Compensatie - Hoe gaat DSB de problemen van klanten oplossen? In de studio: DSB en de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden.

Radar zoekt het uit.

Maandag 5 oktober, 20.30 uur, Nederland 1
      zondag 4 oktober 2009 @ 23:09:05 #286
    196342 Eg_Wel
    Ik Hoop Dat Ik Stoor
    pi_73378215
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 22:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
    DSB Compensatie - Hoe gaat DSB de problemen van klanten oplossen? In de studio: DSB en de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden.

Radar zoekt het uit.

Maandag 5 oktober, 20.30 uur, Nederland 1
    http://www.nu.nl/economie(...)ting-steunfonds.html

En met de rest wordt vast "stevig gesproken" en komen ze vast wel tot een oplossing! Maar wel op individuele basis natuurlijk...
    Behalve met dat clubje van Lageman. Daar valt niet mee te praten!

Tot zover de bijdrage van DSB morgen?
    pi_73378236
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.
    Ben je lekker me, je zal maar geld nodig hebben, de enige koper is dirk zelf
      zondag 4 oktober 2009 @ 23:16:25 #288
    129292 LXIV
    Cultuurmoslim
    pi_73378497
    Als je kijkt onder hoeveel verschillende namen de DSB-groep zaken doet ga je ook denken dat er iets niet pluis is:

* Administratiekantoor De Perelaer
    * Algemene Geldservice
    * Alstromohria Beheer
    * Amstel Financieringen
    * Anglo Dutch Hartley Cooper
    * Anglo Dutch Holdings
    * Anro Services
    * Asscom Financieringen
    * Assurantiecentrale
    * Assurantiekantoor D.A. van Ommeren
    * Autokredietservice Noord Nederland
    * Avero Financieringen
    * AZ Vastgoed
    * B & B Spaarsystemen
    * Becam
    * Bedrijfsfietsen Nederland
    * Beleggings Krediet Centrale
    * Beleggingskredietcentrale
    * Bevago
    * BKC
    * B.L.F. Becker-Lamm-Financieringen
    * Bovo
    * Brofinca
    * Broforma Beheer
    * Buro Frisia
    * Limburgse Algemene Activiteiten (LAA)
    * C.A.B. Nederland
    * Centraal Administratiekantoor Nederland
    * Crefinass
    * De Geldlijn
    * D.K. Financieringen & Verzekeringen
    * De Lage Hoek

* De Internetbankier
    * De Spaar- & Kredietcentrale
    * De Wijzend
    * Defier Financieringen
    * DFN
    * Diemer Krediet
    * Dirk Scheringa
    * DS Groep
    * DSB Financiële Diensten
    * Elda Financieringen
    * Enra Verzekeringen
    * Eye-Dentity Communications
    * FCH
    * Financiële Cliënten Service
    * Financieringskantoor Moonen
    * Free to Buy
    * Frisia Financieringen
    * Go! Card
    * Grijpskerk Driesum beheer
    * Helepolis
    * Het Media Advies
    * Hendriks & Partner
    * Hollands Voordeelkrediet
    * Hollands Welvaren Select
    * Infad
    * Incassobureau Inspectrum
    * KFO
    * Kredietgroep Nederland
    * L.B.A. (Landelijke Bemiddeling Ambtenaren)
    * L.R.W. van Eden
    * LBA Financieel Advies
    * Lenen.nl
    * Limageon Beheer
    * Mafinass
    * Mohr en van der Zee
    * Moonarda Begeer
    * Moonen Financieringen

* Museum Frisia Financieringen
    * Nationale Geldservice
    * Nationaal Kredietburo
    * Nationale Krediet Bemiddeling
    * NIVO
    * NKB
    * N.O.K.A. Nationaal Onafhankelijk Krediet Advies
    * Postbeleggen
    * Posthypotheken
    * Postkrediet
    * Postpensioen
    * Postsparen
    * Postverzekeren
    * Reclame Adviespunt
    * Rijswijksverzekeringskantoor
    * Roona Financieringen
    * RVK
    * Scheringa en de Vries
    * Spaar- en kredietcentrale
    * Spaareffect
    * Spaarkrediet
    * Sparen Verzekeren Lenen
    * Symphosticar Beheer
    * Telefoonkrediet
    * The Anglo Dutch Assurance Society
    * Theo Vonk Topsport Management
    * T & T Holding
    * TKS Telefonische Kredietservice
    * Topkrediet
    * Van Ommeren
    * Vezeno Financieringen
    * Voorschotbank

Waarom zo'n enorme lijst. Waarom 20 bedrijven die in wezen hetzelfde doen? Ik ben benieuwd wat voor lijken er nog in de kast liggen daar. Voordat Bos deze bank nationaliseert moet hij zich wel 123x bedenken.
    The End Times are wild
    pi_73380688
    quote:
    Op zondag 4 oktober 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:
    Als je kijkt onder hoeveel verschillende namen de DSB-groep zaken doet ga je ook denken dat er iets niet pluis is:

<knip>
    Waarom zo'n enorme lijst. Waarom 20 bedrijven die in wezen hetzelfde doen? Ik ben benieuwd wat voor lijken er nog in de kast liggen daar. Voordat Bos deze bank nationaliseert moet hij zich wel 123x bedenken.
    Dat is een beetje gangbaar in bank- en verzekeringsland hoor, alhoewel dit er nogal veel zijn gezien de omvang van DSB. Je neemt eens wat over, integreert de activiteiten in je eigen activteiten, en hebt vervolgens de juridische lege huls over.
      maandag 5 oktober 2009 @ 00:25:13 #290
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_73380817
    Omg, bij veel van die bedrijfsnamen heb ik zo'n "goh, het verbaast me niks dat dat dubieuze bedrijf onder DSB valt"-gevoel
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 00:36:11 #291
    236264 crew  capricia
    pi_73381086
    De DSB heeft echt idioot veel namen op die lijst staan...
    "People that use Fiat currency as a store of value.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_73384032
    Internetbankieren ING niet mogelijk
    quote:
    Klanten van ING kunnen al sinds zondagavond half tien niet meer internetbankieren. Dat liet een woordvoerster van de bank maandagochtend weten.

,,We hebben problemen met de netwerkverbinding'', aldus de woordvoerster. ING zegt met man en macht te werken om het probleem te verhelpen. ,,Het is heel vervelend voor onze klanten.''
    Uhm... oeps
      maandag 5 oktober 2009 @ 10:01:41 #293
    79128 HarryP
    mijnCV.com
    pi_73384504
    Paniek paniek.. De ING gaat failliet.
    pi_73387528

Dirk in betere tijden. Toen nog maar '19' klachten. Van die 'koopsomkanjers' met hun 80-90% provisie hoor je niets.
    pi_73387950
    quote:

[..]

die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningen

de perpetuals ( beursgenoteerde achtergestelde obligaties ) van ing , eureko e.d lopen nu ongeveer tegen de 100% .. een half jaar geleden waren die ingestort van 100 naar 30.... nu weer hersteld dus...
    pi_73388099
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:27 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningen

de perpetuals ( beursgenoteerde achtergestelde obligaties ) van ing , eureko e.d lopen nu ongeveer tegen de 100% .. een half jaar geleden waren die ingestort van 100 naar 30.... nu weer hersteld dus...
    het achtergestelde spul noteert op een slordige 60% tot 80%, toch? Voornamelijk door renterisico, niet zoveer gedreven (meer) door insolventierisico.

Welke achtergestelde perp. van INGof Euroko noteert tegen de 100%?
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 12:52:35 #297
    236264 crew  capricia
    pi_73388552
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:10 schreef Dutchguy het volgende:

Dirk in betere tijden. Toen nog maar '19' klachten. Van die 'koopsomkanjers' met hun 80-90% provisie hoor je niets.
    80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.

Maar volgens de AFM mag je wel 3% per jaar rekenen...rente over rente betekent dat ook 40% over een fin.produkt wat 10 jaar loopt...
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_73388737
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef capricia het volgende:

[..]

80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.

Maar volgens de AFM mag je wel 3% per jaar rekenen...rente over rente betekent dat ook 40% over een fin.produkt wat 10 jaar loopt...
    denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?

/edit/even uitgerekend. 3% kosten per jaar, gefinancieerd tegen 6% over twinting jaar is 117%.

[ Bericht 7% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 05-10-2009 13:07:18 ]
      Moderator maandag 5 oktober 2009 @ 13:07:42 #299
    236264 crew  capricia
    pi_73388937
    quote:
    Op maandag 5 oktober 2009 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?

/edit/even uitgerekend. 3% kosten per jaar, gefinancieerd tegen 6% over twinting jaar is 117%.

Eens.
    Volgens mij zit je zo aan een heel hoog percentage...zeker over meerdere jaren.
    There is a name for it:
    We call them Poor"
    pi_73389525
    Scheringa zoekt welbewust de grenzen van het kunnen op en gaat daar overheen (naar nu blijkt). Vind het ook zeer hypocriet dat nu de directeuren massaal hun excuses aan het aanbieden zijn. Beetje laat, nietwaar? Daarom hoop ik ten stelligste dat Lakeman z'n proces doorvoert. Als Dirk schuldig is, moet ie hangen.
      maandag 5 oktober 2009 @ 17:30:51 #301
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73396795
    Maandag 5 oktober, 23.00 - 23.50 uur, Ned 1
    Vandaag in Pauw & Witteman

Radar-presentatrice Antoinette Hertsenberg over de tegemoetkoming naar haar klanten die DSB Bank vanavond in het TROS-programma bekend zal maken

kijken dus
    pi_73398819
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')