Lakeman heeft groot gelijk. Scheringa & Co. is gewoon niet te vertrouwen. Ja, nu komen ze ineens wel met een schikking, nu ze met hun rug tegen de muur staan. Heerlijk doorzichtig weer. Maar denk maar niet dat die aangeboden schikking het maximale is wat eruit valt te halen. Die lui kunnen nog veel dieper gaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:39 schreef justanick het volgende:
[..]
Samengevat zegt Lakeman dus: ik vertrouw Scheringa niet en de rest interesseert me eigenlijk geen hol. Bizar.
Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel.
tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:55 schreef remlof het volgende:
[..]
Eens, ik ben ervoor om 'm te veranderen in: "DSB ellende #3 - Faillisement in zicht?"
die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!
Blijkbaar is onze maatschappij al zo geperverteerd, dat zelfs de politiek en de toezichthouders jarenlang hebben geaccepteerd dat jonge gezinnen met kinderen werden opgelicht en uitgezogen door DSB. Een maand geleden deed iedereen nog of er niks aan de hand was. Die mensen die zijn opgelicht waren zogenaamd "Tokkies", die niet zo moesten zeiken. Maar iedereen in het circuit wist allang hoe de vork werkelijk in de steel zat. Ze hadden er alleen persoonlijk belang bij de beerput dicht te laten, want ze hebben allemaal in meer of mindere mate vuile handen.
Nu het faillissement van DSB als een zwaard van Damocles boven het hoofd hangt van al het liegende graaituig, weet men ineens niet hoe snel men de wanpraktijken moet veroordelen (Bos, Zalm) of zelfs excuses aan moet bieden (Scheringa & Co.). Ook een nette schikking is plotseling mogelijk. Nu kan het ineens wel, en dat allemaal dankzij die ene man die vijf minuten kreeg bij Goedemorgen Nederland.
Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:56 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
tja. Het blijft speculatief. Ik zeg. Dsb en de problemen deel 3
Dat zijn onbelangrijke details voor sommige mensen! Die zien alleen het kwaad bij anderen, en kunnen de hand niet in eigen boezem steken!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef TheFrankey het volgende:
[..]
die schikking is bekend gemaakt de avond voor goedemorgen nederland. Dus die vlieger gaat niet op
damm, witte wijn all over the placequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:57 schreef haatbaard het volgende:
Die Pieter Lakeman is gewoon een held. Een moderne Robin Hood!_O_
Ga toch weg man. Ik heb zelf duizenden euro's verloren door de Rabobank en haar woekerpolissen. Gelukkig kan ik het lijden, maar wat mij betreft is die bank gewoon de volgende. Gegraaid en opgelicht hebben die banken allemaal, de één alleen een beetje meer dan de ander.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:52 schreef TheFrankey het volgende:
daar ga je weer met een populistische titel. Lakeman is gek.
Waar was je eigenlijk toen rabobank zat te soupen met een vreemde spaarhypotheek. Duizenden het schip in.
En toen je ging meebetalen aan de praktijken van de systeembanken met louche zaken?
Haatbaard je doet je naam eer aan.
Ook prima hoor.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Zo dan, de TS mag er altijd een draai aan geven natuurlijk.
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:06 schreef haatbaard het volgende:
Heb je enig idee wat zoiets met een gezin doet, om zolang in een dergelijke spanning te moeten zitten? Alleen daarvoor heeft men al recht op een fikse schadevergoeding
Hij heeft ook een mening over de Nederlandse immigratie-politiek kennelijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Pieter_Lakemanquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
damm, witte wijn all over the place
Lakeman is een verzuurde oude zeurpiet met een attention disorder.
Imho, natuurlijk
Man ik heb geeneens een teevee en ook al geen auto. Je kent me helemaal niet. Ik geef helemaal niks om materiële zaken. Wel geef ik om het welzijn van jonge gezinnen. Dat vind ik ontelbare malen belangrijker dan al die rotzooi die jij hier opnoemt.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:00 schreef Tha_Duck het volgende:
Hoe kansloos, wat een kut leven moet je hebben haatbaard.
Je bent vast zo'n loser die erin getrapt is, dollartekens zag en zo snel mogelijk die nieuwe tv of auto wilde. Ik mag hopen dat je snel de WSNP terechtkomt en mag leven van 3 tientjes per maand
Opruiend gedrag, zou eigenlijk een ban op moeten staan..
De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?
Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Je moet maar zo denken, in die spanning zitten is erg. Maar dankzij Becam en Leen hebben ze wel een mooie LCD om naar te kijken, in de nieuw gebouwde serre. En dat moet de spanning toch wel dragelijk maken?
In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:12 schreef Q. het volgende:
[..]
De vraag is dus eigenlijk: wie moet die tokkies tegen hun eigen domheid beschermen? Is dat de taak van de bank? Van de overheid/toezichthouder? Of bestaat er ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid?
Nu ga je mis. Want dat hoef ik niet op de TV te zien. Mijn werkgever is actief in de schuldsanering en ik zie daar dagelijks de tokkies die erin komen. En dat zijn altijd tokkies via dezelfde constructies, schulden bij Wehkamp en Otto. Mobiele rekeningen van 1000 euro. Ook constant doorlopende kredieten en dat soort shit. Eigenlijk is het heel eenvoudig, 90% verdient het om op een houtje te bijten.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.
"ruim mee omgesprongen"quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is.
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:14 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Welnee, je hebt geen idee waarover je praat. Heb je die lui weleens op televisie gezien? In de meeste gevallen zijn dat helemaal geen mensen die er warmpjes bijzitten, omringd door bergen spullen die ze eigenlijk helemaal niet konden betalen.
Dit bedoel ik nou: dat dedain! Die minachting voor mensen die in goed vertrouwen hun handtekening hebben gezet onder een illegaal wurgcontract van DSB. Walgelijk gewoon, dit land en zijn bewoners is echt hartstikke ziek.
Beide...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Amen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Waarom zou je lezen? Daar heb je geen tijd voor, je moet zo snel mogelijk via 123postkrediet de envelop weer opsturen, zodat je bij wehkamp die prachtige voetmassage kan bestellen!!quote:
Ik vrees het ook nietquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 22:48 schreef edwinh het volgende:
DSB is doomed, dit gaat niet goedkomen
Dat is de andere kant van de medaille en dat is ook ziek. Maar dan hebben we het wel over driekwart van Nederland. Waarvan de meesten gelukkig niet zo stom waren om dit bij DSB te doen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dat laatste ben ik met je eens. Alleen de analyse is anders. Hoe de fuck kunnen mensen nu contracten voor vele 10 laat staan 100 duizenden euros aangaan zonder dat het ze interesseert waarvoor ze tekenen? En waarom is het zo vanzelfsprekend dat iemand anders daar de rekening voor pakt?
Ja, de lampen waren niet goed afgesteld. Heb ik al over gebeld met de TD.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:28 schreef ikweethetookniet het volgende:
Zojuist bij Nova hadden ze de directie met lijkbleke gezichten zien rondlopen in de bank
De DSB is geen systeembankquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:29 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik denk het wel.
En over 3 jaar leent iedereen er weer vrolijk bakken met geld.
Buiten het feit dat ik denk dat de DSB financieel zelf gezond is en er genoeg vermogen in kas is en blijft binnenkomen aan de uitstaande schulden zal Wouter-kabouter het niet kunnen maken om de bank om te laten vallen.Dan zal hij eerst Fortis en ABN moeten laten afstorten. Anders kan hij veel, heel veel trammelant verwachten.
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:19 schreef Tha_Duck het volgende:
Als ik jouw nu een glas melk verkoop voor 500 euro. Ben ik dan een oplichter, of ben jij gewoon dom?
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou, DSB financieel gezond? Een bank is zo gezond als zijn clientele, nietwaar?
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het probleem zit NIET bij de banken, het probleem zit bij de mensen die op te grote voet wensen te leven. Die kopen om kopen, kopen om het maar te hebben en voornamelijk het kopen om te patsen. Hoe de fuk kan een jochie van amper 20 jaar een nieuwe BMW rijden? Juist, door dom tokkie gedrag. Dat heeft niets met de bank te maken, maar met het tokkie wat maar overal een handtekening onder zet.
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:32 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Wat een onzin. Achteraf kun je altijd zeggen dat iemand die is opgelicht "gewoon dom" was. Achteraf ja, want morgen stink jij ineens ergens in zonder dat je er erg in hebt, maar jij bent toch zeker niet dom? Opgelicht worden kan de besten overkomen, zelfs de hardste zakenlui.
Kijk eens naar al die mensen en bedrijven die door Madoff zijn opgelicht. Daar zaten de allerrijksten en de succesvolste Amerikaanse banken bij. Allemaal "gewoon dom"? Allemaal Tokkies? Hou toch alsjeblieft eens op met je walgelijke denigrerende onzin.
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zolang je een positief saldo hebt, ben je volgens mij toch gewoon gezond? En de clientele zijn niet failliet ofzo, hooguit een paar jankerds met een koopsompolis. De meeste mensen zullen gewoon de hypo moeten betalen, ongeacht wat er in de media is.
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben je 12 ofzo? Van een koopsompolis koop je geen tv. En het zijn die koopsompolissen die het probleem zijn. En ik vertel hier niets bijzonders: het heeft in alle kranten gestaan.
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxequote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
die klanten hebben nou niet echt een positief saldo. En kale kippen.... vul het maar in.
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weetquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:38 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de kippen niet kaal op dit moment.. Er is een hoop gebrul, maar ik ken weinig mensen met een daadwerkelijke koopsompolis bij de DSB die kaal zijn nu.. Hooguit vreten ze wat minder luxe
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als jij ophoudt met je insinuerende, nergens feitelijk op gebaseerde, opmerkingen. Het enige wat je probeert is je nick eer aan doen, en haat en onzekerheid zaaien.
En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
ben ik met je eens, ter verduidelijkingquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Maar ik betwijfel wel of het de volledige schuld van de DSB is. De eigen verantwoordelijkheid wordt wel heel erg makkelijk afgeserveerd. Er wordt overal paniek en haat gezaaid, en dat is niet goed. En daar reageer ik op.
Je constateert nu dat 95% dom is. Ok. Maar we hebben al eerder in het topic geconstateerd dat DSB van weinig betekenis is en niet een speler is als Fortis of ABN. Dat strookt niet met elkaar?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:40 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Kan wezen, maar dan is 95% van de Nederlanders "dom". En dat dat zo is, dat wisten we natuurlijk al langer. Ja, de gewone burger is nu eenmaal niet zo slim. Die heeft een IQ van 100, werkt hard, probeert z'n kinderen een goede opvoeding mee te geven en kijkt aan het eind van elke maand of er nog wat op de bank staat om iets leuks van te kopen.
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
Een woord: securitiseren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:15 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In de allereerste plaats is dat eigen verantwoordelijkheid. Natuurlijk heeft de bank een zorgplicht, en ik ga ervanuit dat er bij de DSB ruim mee omgesprongen is. Maar echt mensen bewust naar de klote helpen, dat geloof ik niet. Dat kan nooit goed zijn voor je bank, want je krijgt je geld niet terug bij een schuldsanering. Het zal ongetwijfeld allemaal randje zijn overigens wat de DSB deed.
Maar volgens mij doet elke geldverstrekker dat. Iemand bekend met het koop nu, betaal later van de Mediamarkt? Dat schijnt ook behoorlijk vel over de oren te zijn hoor.
Bron graag? Jij bent op deze manier net zo makkelijk met het strooien van allerlei insinuaties.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:35 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En ja, deze mensen waren dom. Die hebben niet gelezen, en alleen maar de mooie spulletjes en het geweldige grote huis gezien waar ze moesten wonen om broer/zus/oom/tante/etc. de ogen uit te steken.
Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi. En die prooi vervolgens compleet uitzuigt! Nee, dat is lekker zaken doen!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:44 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ja, en waarom kloppen die mensen precies aan bij de DSB?
De verantwoordelijkheid voor oplichting ligt bij de oplichter, niet bij de opgelichte. Natuurlijk kan iemand die opgelicht is zich daarna wel voor z'n kop slaan dat hij erin is getrapt. Maar dat doet niet terzake. Als eenmaal vast is komen te staan dat er van oplichting sprake is, ligt de schuld volledig bij de oplichter.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:41 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Maar dan komt het er toch op neer dat de bijna kale kippen, nog steeds verder geplukt worden? Of het nu naar DSB vloeit of naar de Rabobank. Dat maakt voor die kale kippen toch weinig uit?
Ik zie dan ook geen enkel voordeel in het paniek en haat zaaien jegens DSB. Ik kan me alleen maar indenken dat dat mensen zijn die er zelf ingetrapt zijn en proberen hun eigen verantwoordelijkheid te ontlopen.
Fok stylequote:
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
Humm. En DSB staat ergens op een markt om jouw als niets vermoedende voorbijganger binnen 5 minuten een koopsom te verkopen? Of heb je toch een langer traject van het zoeken, bezichtigen, inlichtingen inwinnen, offertes opvragen, koopcontract tekenen, etc.?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:46 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Omdat ze ergens anders geen lening kunnen krijgen, maar bij DSB wel. DSB is te vergelijken met een roofdier op zoek naar de zwakste prooi.
Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zoals ik ook al aangehaald heb: ook het grote huis valt daaronder. Gewoon het materialistisch wat er op dit moment heerst. Dat heeft niet met DSB of banken te maken, maar met de mentaliteit die er tegenwoordig heerst. Het groot, groter grootst wat mensen graag hebben. We zijn niet meer tevreden met een rijtjeswoning, Opel Corsa en een bank van de Leen Bakker. Nee het moet vrijstaand, grote auto en dure design bank zijn van Jan.
Precies. Gewoon een smerige rat. Waar Madoff nog voornamelijk van de allerrijksten stal, heeft Scheringa zijn vizier gericht op mensen die het toch al niet al te breed hadden. Walgelijke praktijken en nog walgelijker dat dit nog steeds wordt goedgepraat.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:43 schreef Dave7 het volgende:
Die Scheringa is zo sluw als een vos, allerlei politici voor z'n karretje spannen en ondertussen klanten, die al in een moeilijke positie zitten en daarom bij DSB aankloppen, compleet uitzuigen. Brrr..... erger dan Madoff naar mijn mening!
dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
Als men zo zou redeneren, dan had Madoff ook niet de bak in gehoeven.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
okay, maar wie dwingt je te laten opeten?
Niet zolang er bij oplichter Scheringa nog wat te halen valt. Dan ga je gewoon je geld terughalen, zoals Lakeman nu doet.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
Dan had je niet van te voren moeten nadenken en lezen? Want er heeft ongetwijfeld gestaan dat de rente voor slechts een beperkte tijd weinig was. En die koopsompolissen, waar staat er precies dat die verplicht zijn? Of kan je daarover je niet laten informeren bij een adviseur?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Als jij een huis van 2 ton koopt wat prima in je budget past, en ome Dirk smeert je er een partij koopsompolissen bij aan van 50 k, waar je niks aan hebt, en waardoor je in de problemen komt (al was het alleen al omdat DSB na de fijne aanlooprente opeens 7% gaat rekenen, en de concurrent je hypotheek niet meer tegen een gunstiger tarief wil overnemen)? Wat dan?
Ach, de slachtoffers zijn allemaal normale Nederlanders. De echte Tokkies kregen ook bij Dirk geen hypotheek. En de bank heeft een zorgplicht: het aansmeren van stervensdure en volkomen onnodige koopsompolissen, waarmee je de hypotheekschuld volkomen opblaast (zodat deze schuld ook niet meer in verhouding staat tot het onderpand...) lijkt daar toch wel mee in strijd te zijn, denk je ook niet?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dan ben je behoorlijk dom en naief geweest? en moet je op de blaren zitten? Gokje?
Wat is precies de overeenkomst tussen Madoff en DSB eigenlijk?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:51 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Als men zo zou redeneren, dan had Madoff ook niet de bak in gehoeven.Maar die zit daar wel, en voor de rest van z'n leven! Dat is precies waar Scheringa ook hoort!
Mee eens.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:54 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ach, de slachtoffers zijn allemaal normale Nederlanders. De echte Tokkies kregen ook bij Dirk geen hypotheek. En de bank heeft een zorgplicht: het aansmeren van stervensdure en volkomen onnodige koopsompolissen, waarmee je de hypotheekschuld volkomen opblaast (zodat deze schuld ook niet meer in verhouding staat tot het onderpand...) lijkt daar toch wel mee in strijd te zijn, denk je ook niet?
Aan INGquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:39 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
zo werkt Nederland niet, en ik vermoed dat je dat ook wel weet
Laten we het erop houden dat de porfolio van DSB (if so) met een behoorlijke discount zal worden verkocht
|Ja, maar weet jij als simpele leek veel dat het daarna gaat exploderen, en weet jij veel dat DSB zulke constructies verzint dat je niet kan doen wat normaal is: als de bank je een slecht bod doet, overstappen naar de concurrent.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:53 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dan had je niet van te voren moeten nadenken en lezen? Want er heeft ongetwijfeld gestaan dat de rente voor slechts een beperkte tijd weinig was.
Die adviseur heeft ze nu juist aangesmeerd...quote:En die koopsompolissen, waar staat er precies dat die verplicht zijn? Of kan je daarover je niet laten informeren bij een adviseur?
Bij een slecht bod kun je normaal overstappen. DSB echter zorgde er wel voor dat dat niet kon. De doorsnee klant had daar helemaal geen zicht op.quote:Als je niet weet dat een rentevast periode een afspraak is en dat het daarna kan fluctueren dan ben je gewoon een beetje dom. Dan moet je niet miepen, maar slikken.
Een 'onafhankelijk' adviseur zeker. Jammer voor je: die bestaan niet in Nederland. Ze werken allemaal op provisiebasis. Jij hebt gewoon geluk gehad, als je een geldwolf had getroffen had die jou ook waarschijnlijk van allerlei onzin aangesmeerd gekregen. We hebben hier niet met gelijke partijen te maken: de adviseur weet zo vreselijk veel meer van de materie, dat je volkomen aan hem overgeleverd bent als je zelf niet enige kennis van zaken hebt.quote:Dat is overigens ook de reden dat ik mijn rente voor 20 jaar vast heb staan. Dan kan dat niet voorkomen. Ook ik kon 'goedkoop' bij de DSB (en anderen!!) terecht. Had me nu 100 tot 300 euro per maand minder gekost. Maar hoe kan het toch dat ik daar niet ingetrapt ben? Niet omdat ik zo slim ben, oh nee. Ik ben een kluns wat dat betreft zelfs. Nee, de reden is eenvoudig: ik heb me laten voorlichten door diverse adviseurs. En vervolgens samen met iemand anders (geen adviseur) de papieren doorgelezen en opgeschreven met een paar zinnen hoe dat zat.
LOLquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar waar is je gezonde verstand als je een huis koopt van 200.000 euro, daar 10% kk voor moet betalen (grofweg),en dus in principe een hypotheek nodig hebt van 220.000 euro. En vervolgens zie je in de papieren dat je hypotheek 240.000 euro is? Dan kan je dat zelf toch ook nog wel een beetje snappen?
Die adviseur zegt toch dat je nu extra safe zit? Je betaalt wel wat meer, maar als je werkloos wordt/overlijdt/een ongeluk krijgt etc., worden je kindjes niet opeens het huis uitgezet. Daar wil je toch wel voor betalen, voor die zekerheid.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:56 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Mee eens.
Maar waar is je gezonde verstand als je een huis koopt van 200.000 euro, daar 10% kk voor moet betalen (grofweg),en dus in principe een hypotheek nodig hebt van 220.000 euro. En vervolgens zie je in de papieren dat je hypotheek 240.000 euro is? Dan kan je dat zelf toch ook nog wel een beetje snappen?
Kijk, en dat zal ongetwijfeld in de letters hebben gestaan. Maar ik kan me voorstellen dat je daar spaak op gaat. Dan is er nog geen sprake van oplichting, maar van dwaling zeker. Die mensen moeten zeker tegemoet gekomen worden, of in ieder geval de kans krijgen de boel over te sluiten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:01 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
|Ja, maar weet jij als simpele leek veel dat het daarna gaat exploderen, en weet jij veel dat DSB zulke constructies verzint dat je niet kan doen wat normaal is: als de bank je een slecht bod doet, overstappen naar de concurrent.
Ja, die van mij was onafhankelijk. Maar dat zal geluk zijn. En dat dwing je af. Nu wil het geval dat ik met mijn adviseur een kruisbestuiving heb (ik doe zijn ICT, hij mijn geldzaken) dus hebben we altijd voordeel als we mekaar goed helpen. En het was niet de enige die ik gesproken heb (1 van de 7 om precies te zijn) om een goed beeld te kunnen vormen. En ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat geluk heeft en kan of wil afdwingen. Maar op zijn minst 2 adviseurs lijkt me een goede basis om vanuit te gaan.quote:Een 'onafhankelijk' adviseur zeker. Jammer voor je: die bestaan niet in Nederland. Ze werken allemaal op provisiebasis. Jij hebt gewoon geluk gehad, als je een geldwolf had getroffen had die jou ook waarschijnlijk van allerlei onzin aangesmeerd gekregen. We hebben hier niet met gelijke partijen te maken: de adviseur weet zo vreselijk veel meer van de materie, dat je volkomen aan hem overgeleverd bent als je zelf niet enige kennis van zaken hebt.
En dat weerhoudt je ervan om na te denken??quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die adviseur zegt toch dat je nu extra safe zit? Je betaalt wel wat meer, maar als je werkloos wordt/overlijdt/een ongeluk krijgt etc., worden je kindjes niet opeens het huis uitgezet. Daar wil je toch wel voor betalen, voor die zekerheid.
We leren toch allemaal lezen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:01 schreef haatbaard het volgende:
[..]
LOLoh jij denkt dat er ergens in die papieren één bedragje staat? Zo van "zo hoog is uw totale hypotheek: ¤240.000,-"?
Nee, natuurlijk niet. Die mensen hebben een heel pak papier gekregen. Een pakje voor de gewone hypotheek, een pakje voor de extra (niet aftrekbare) hypothecaire lening, en diverse pakjes voor de koopsompolissen die daar nog eens bovenop komen. Begeef jij je überhaupt weleens onder doorsnee Nederlanders? Zeker weten dat 95% hier geen wijs uit zou worden.
Ondanks dat er mensen zijn die verkeerde keuzen hebben gemaakt betekend dit nog niet dat dit het handelen van de DSB vrijpleit. Waarom is dat voor jou zo moeilijk om in te zien? Het gaat hier niet over een abonnementje van de donald duck die je helaas weer een jaartje moet aanhouden omdat je te laat was met opzeggen. Die mensen kunnen de rest van hun leven alles afdragen omdat de DSB hun onnodige produkten in hun maag heeft gesplitst. Je kan dan volgens mij nog beter een jaar in de bak zitten. Dat is toch buiten proporties?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Humm. En DSB staat ergens op een markt om jouw als niets vermoedende voorbijganger binnen 5 minuten een koopsom te verkopen? Of heb je toch een langer traject van het zoeken, bezichtigen, inlichtingen inwinnen, offertes opvragen, koopcontract tekenen, etc.?
En als ik bij 10 banken geen lening krijg, en bij DSB wel.. Dan hoef ik daar zelf niet echt over na te denken? Dan zal het wel goed zitten??
Ja, maar het probleem is: er is geen andere bank die dit soort leningen gaat overnemen. Dát is het probleem.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:04 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Kijk, en dat zal ongetwijfeld in de letters hebben gestaan. Maar ik kan me voorstellen dat je daar spaak op gaat. Dan is er nog geen sprake van oplichting, maar van dwaling zeker. Die mensen moeten zeker tegemoet gekomen worden, of in ieder geval de kans krijgen de boel over te sluiten.
Dat is altijd verstandig, maar iemand die maar met een adviseur praat vraagt nog niet meteen om opgelicht te worden. Het is onnozel, maar ernstig verwijtbaar? Nou nee.quote:[..]
Ja, die van mij was onafhankelijk. Maar dat zal geluk zijn. En dat dwing je af. Nu wil het geval dat ik met mijn adviseur een kruisbestuiving heb (ik doe zijn ICT, hij mijn geldzaken) dus hebben we altijd voordeel als we mekaar goed helpen. En het was niet de enige die ik gesproken heb (1 van de 7 om precies te zijn) om een goed beeld te kunnen vormen. En ja, ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat geluk heeft en kan of wil afdwingen. Maar op zijn minst 2 adviseurs lijkt me een goede basis om vanuit te gaan.
Ze hebben (uiteraard) verkeerd advies gegeven.quote:Overigens, frauduleuze adviseurs.. Als deze niet direct van de bank zijn, maar 'onafhankelijk'. Hebben die dan niet op zijn minst net zo veel schuld?
De overeenkomst met Madoff en DSB, is dat beiden doelbewust mensen dupeerden, en zich daar van tevoren bewust van waren.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:55 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Wat is precies de overeenkomst tussen Madoff en DSB eigenlijk?
Volgens mij beloofde Madoff dingen die hij niet had, en stak het geld in eigen zak. Hij zou zogenaamd investeren in allerlei dingen, maar dat deed hij niet. Dat is oplichting.
DSB verkocht je een koopsom van 2% voor 3 maanden die daarna 8% werd. Dat stond in de papieren en daar heb je bewust voor getekend. Is dat oplichting? Of slimme marketing? Ik laat het in het midden, fris zal ik het niet noemen. Maar je wist waar je aan begon, dat stond er duidelijk lijkt me.
Die mensen hebben vertrouwen gesteld in een deskundige, en dat vertrouwen is beschaamd. Dat is schandalig. Een hypotheekadviseur is geen gewone verkoper, je huurt hem in om jou een passend advies te geven. Helaas kan hij zelf zijn inkomen bepalen door het advies te 'buigen', en niet iedereen heeft een even goed ontwikked moreel besef...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:06 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
En dat weerhoudt je ervan om na te denken??
Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:09 schreef Nee het volgende:
Hoe krijgen sommige mensen het voor elkaar om deze praktijken van de DSB goed te praten en onschuldige slachtoffers af te schilderen als Tokkies?
Ik dacht dat we klaar waren met die fascistische gedachtegang.
Klopt. Dus het is lijkt me een goede zaak dat ze dat nu inzichtelijk moeten maken. Athans, dat is toch het idee tegenwoordig?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Die mensen hebben vertrouwen gesteld in een deskundige, en dat vertrouwen is beschaamd. Dat is schandalig. Een hypotheekadviseur is geen gewone verkoper, je huurt hem in om jou een passend advies te geven. Helaas kan hij zelf zijn inkomen bepalen door het advies te 'buigen', en niet iedereen heeft een even goed ontwikked moreel besef...
Dat is altijd al het idee geweest. Dan men zich niks aantrok van dat idee is een tweede.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Klopt. Dus het is lijkt me een goede zaak dat ze dat nu inzichtelijk moeten maken. Athans, dat is toch het idee tegenwoordig?
Lijkt me niet helemaal de schuld van de bank. Maar dat terzijdequote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:15 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Dat is altijd al het idee geweest. Dan men zich niks aantrok van dat idee is een tweede.
Dat is misschien jouw conclusie. Niet de mijne.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.
De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.
Of ga ik dan te kort door de bocht?
Dat ben ik met je eens. De toezichthouders (DNB, AFM) en de politiek hebben wat dit betreft net zoveel boter op hun hoofd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Lijkt me niet helemaal de schuld van de bank. Maar dat terzijde
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:13 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Ow, als je er niet uitkomt noem je het fascistisch? Wat een gelul.
Ik probeer niets goed te praten (dat heb ik al eerder gemeld). Ik vind het alleen niet fair dat alle pijlen nu een kant op gaan. Veelal ongefundeerd. Er wordt angst, paniek en haat gezaaid door mensen die er niet eens wat mee te maken hebben. Dat staat me tegen. Laat de bank en de client het uitzoeken, desnoods via een rechter. Zo menen we te moeten leven in Nederland, volg die weg dan ook.
Overigens grappig detail, als de overheid extra regels gaat maken. Gaan we vervolgens weer zeiken met zijn alleen dat we geen babies zijn en dat de overheid zich niet overal mee moet bemoeienDe 'regeldruk' zoals het mooi heet in de radioreclames.
Lijkt me wel, het is gewoon oplichtingquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:11 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ga ervantussen, druk morgen.
De conclusie voor vandaag is eigenlijk: zowel klant als bank hebben schuld. Klant moet beter opletten, bank beter voorlichten.
Dank voor deze grandioze onderbouwing.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef henkway het volgende:
[..]
Lijkt me wel, het is gewoon oplichting
De DSB verdient het om stuk te gaan
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Nee, dat zou me ook verbazen. Jij bent pas blij als iedereen aan kanker dood is gegaan en je je eigen staat met al je vrienden kan hebben.. Maar daar kunnen wij met zijn allen niets aan doen.
Welnee, ik heb helemaal geen eigen huis en ook al geen mooie stereoquote:Welterusten trouwens, ik hoop dat je lekker slaapt in je over-de-top gekochte woning in een vinexwijk. Misschien kan je je mooie stereo aanzetten om in slaap te komen.
Ok. Maar de verhouding noemde ik niet, want die kan ik niet bepalenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ja. De bank is de sterkere partij, en heeft daarom een grotere verantwoordelijkheid.
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee, kanker wens ik niemand toe. Zelfs Dirk S. niet.
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Als je pech hebt procedeert DSB tot de Hoge Raad aan toe. Dan je járen verder (en een fors kaptiaal aan kosten voor juridische bijstand). Dat is moeilijk te behappen voor iemand die nu al in geldnood (en dus in de shit) zit.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:20 schreef Tha_Duck het volgende:
Dat er gewezen wordt door de 'slachtoffers' prima. Maar wat let ze om naar de rechter te stappen?
Ik ben benieuwd naar een juridische uitspraak, en niet het domme gezwets wat er nu rondzingt in Nederland. Feiten. En dan kunnen we oordelen.
Maakt mij niet uit hoor, ben zelf ook niet misselijk.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
dan heeft Lakeman nogal dom geacteerd, want gisteravond heeft hij elke claim van zijn clienten persoonlijk getorpedeerd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Die rechter, dat gaat ook zeker gebeuren. Lees het verhaal van Lakeman nog maar eens door: ná het faillissement van DSB komen de curator en de rechter vanzelf aan bod.
dank, mij maakt het namelijk wel wat uitquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:22 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Zie edit. Had al wat dingen eruit gehaald. Was niet een handige woordkeuze. Sorry daarvoor.
Dan gaan we toch met een goed gevoel slapen. Helaas was er al een kwoot op, maar daar kan ik ook niets meer aan doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
dank, mij maakt het namelijk wel wat uit
Dus bankiers zijn niet te vergelijken met mensen? En jij bent blijkbaar echt van mening dat mensen zelf hun contracten niet hoeven te lezen voordat ze er een krabbeltje onder zetten?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:19 schreef Nee het volgende:
[..]
Bankiers kun je niet vergelijken met doodnormale misschien impulsieve burgers. Er is doelbewust misbruik gemaakt van de impulsiviteit en onwetendheid van mensen, logisch dat de vingers gewezen worden naar de bankiers.
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Ja, blijkbaar kon hij dat een half jaar geleden nog zeggen zonder dat iedereen van zijn stoel viel. Verder behoorden redelijk betrouwbare lieden tot zijn persoonlijke stal.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:36 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, duh. Iedere burger 4 koopsommen van de overheid, staatsschuld weg.
Dat hangt er natuurlijk maar vanaf welke maatstaven je hanteert. Ongetwijfeld zullen bij dat soort drastische aanpakken belangen van bijvoorbeeld aandeelhouders, andere banken, de belastingbetaler flink geschaad worden. Dan mag daarna het bancaire systeem weer op rolletjes lopen, procedureel en moreel gezien is het onaanvaardbaar.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:35 schreef Ryan3 het volgende:
In maart zei Scheringa nog dat ze hem maar als minister van financiën moesten aanstellen in een zakenkabinet om de gevolgen van de kredietcrisis te beteugelen. 1 jaar had hij nodig.
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:31 schreef Ryan3 het volgende:
Okee, kan iemand dan in de OP een rijtje zetten van alle euvels bij de DSBbank? Misschien?
Overigens hebben ze volgens wikipedia pas sinds 2006 bankrechten. Ze zijn dus maar 3 jaar bank.
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
Há en jij maar denken dat al die ondernemers op winst uit zijn, nee, alleen DSB en Dexia doen dat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu teken, of....."
Toch?
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze lage landen.
hey, dat zijn jouw woorden hoor !quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Je hoeft geen pistool tegen iemands hoofd te zetten om een oplichter te zijn!
Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
Daar kwam juist wel dat pistool op tafel, daarom mag dat ook niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dave7 het volgende:
Iemand met winstbejag? Dat waren de Heineken ontvoerders ook! Ook goed te praten?
Ja, om een en ander in perspectief te zetten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hey, dat zijn jouw woorden hoor !
dat perspectief was wel duidelijk hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:01 schreef Dave7 het volgende:
[..]
Ja, om een en ander in perspectief te zetten.
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:43 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat kan heel snel: DSB heeft hypotheekleningen onverantwoord hoog opgeblazen door klanten allerhande overbodige en veel te dure koopsompolissen aan te smeren, dit alles uit puur winstbejag.
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.htmlquote:DSB voorlichter Hans van Goor is vanavond op het Rokin in Amsterdam in elkaar geslagen en is met een schedelbasisfractuur overgebracht naar het Onze Lieve Vrouwengasthuis in Amsterdam. 2 Antillianen zijn ter plekke door de politie aangehouden.
Appie Damsteegh, Amsterdam | 22:24 | 02.10.09
Δ Ik heb een klacht over deze reactie
Haha, neem er nog eentje!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
hey, dat zijn jouw woorden hoor !
ik ben het trouwens helemaal met je eens.
Iemand die geen pistool tegen iemands hoofd zet is een oplichter, en iedereen die winstbejag kent is een ontvoerder.
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter isquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:03 schreef haatbaard het volgende:
Ondanks dat ik al in bed lig toch nog even het volgende. Ik las zojuist het volgende gerucht:
[..]
http://www.telegraaf.nl/o(...)rs-aanval_DSB__.html
Hoogst ongeloofwaardig natuurlijk, maar je weet maar nooit...
Wat mij betreft niet zolang ze hier aan voldoen (en met integer wordt vooral gedoeld op het voeren van een eerlijke bedrijfshuishouding, dus geen geld wegsluizen etc). Het zou natuurlijk uiterst triest zijn als een onderneming door het ontnemen van de vergunning ten gronde gericht wordt:quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:02 schreef henkway het volgende:
Juist, en ze verdienen het de bankvergunning te verliezen
quote:U komt in aanmerking voor een vergunning als ten minste is voldaan aan de volgende voorwaarden:Het dagelijks beleid is in handen van deskundige, betrouwbare en integere mensen. Het dagelijks beleid wordt ten minste door twee personen bepaald die hun werkzaamheden verrichten vanuit Nederland. Er is sprake van een transparante zeggenschapsstructuur. De personen die betrokken zijn bij de zeggenschap vormen geen obstakel voor een goed toezicht. De bedrijfsvoering waarborgt een beheerste en integere uitoefening van het bedrijf. De bank heeft een uit ten minste drie leden bestaande raad van commissarissen of een vergelijkbaar orgaan. Als de vestiging in Nederland een dochter is van een kredietinstelling in een land dat geen lidstaat is, moet deze onder voldoende geconsolideerd toezicht staan. Er is voldoende eigen vermogen aanwezig. De bank heeft voldoende solvabiliteit en liquiditeit.
Dat ook. Misschien gaat het wel om Klaas.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
vooral om dat v.d. Goor geen voorlilchter isBijvoorbeeld.
Nee, zoiets gaat me ook een beetje tever. Maar is ook niet gezegd dat als het waar is, het dan DSB-gerelateerd is. Er worden elke dag tientallen mensen in elkaar gebeukt in de Randstad.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
Laten we maar hopen dat het bericht niet klopt.
Jij hebt zicht in de boeken van DSB?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:16 schreef Slam het volgende:
Dikke storm in een glas water allemaal weer.
Snel alles weghalen !!1111quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:11 schreef Slam het volgende:
Alles doet het trouwens weer qua internetbankieren, zowel betaalrekening als spaarrekeningen snel ook
Als er met DSB niks aan de hand was zou er denk ik ook niemand op die oproep gereageerd hebben. De oproep van Lakeman kan het zetje zijn geweest, de basis voor het vertrouwensprobleem dat sommigen met DSB hebben ligt verder natuurlijk wel bij DSB zelf.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:18 schreef Mortaxx het volgende:
Maar hoe zit het nu?. Dat hackersverhaal geloof ik niet, maar dat mensen massaal hun geld gaan weghalen omdat iemand bij Goedemorgen Nederland dat zegt slaat ook nergens op.
Denk het ook niet en gelijk heeft hij.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 23:31 schreef henkway het volgende:
[..]
De DSB is geen systeembank
die gaat echt om hoor
Bos was pislink die gaat die tent echt niet redden
ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:32 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is imo nogal onzinnig om uit te gaan pluizen of sommige klanten van DSB wel of niet beter had moeten weten, en of DSB nou dom is of dat de klanten dom zijn. Vastgesteld moet worden dat na de oproep van Lakeman er mensen zijn die hun rekening leeg halen (volgens BNR ging het vanmiddag al om 60 miljoen sinds Lakemans oproep) en het zijn die problemen op de website die suggereren dat er nog steeds grote bezoekersaantallen zijn. Kortom DSB zit in de problemen, terecht of niet.
Stellen dat Lakeman die oproep niet had moeten plaatsen, dat hij onverantwoordelijk is etc, is in mijn ogen gewoon geouwehoer, het plaatsen van een oproep moet gewoon mogelijk zijn in een vrije samenleving. Klanten kunnen ook zelf nadenken en besluiten niet mee te gaan met de oproep van Lakeman, bij de klanten die wel met de voeten stemmen zal wellicht ook meespelen dat zij weinig vertrouwen hebben in DSB als gevolg van de hypotheekaffaires, ook kunnen natuurlijk principiële argumenten een rol spelen. Maar de klant heeft in ieder geval altijd gelijk. Laten we toch vooral ieder rechten en plichten op de juiste wijze blijven bezien.
Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
ik had deze nog niet gezien. Is het weer de Middeleeuwen?
Totaal onvergelijkbaar.quote:Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
is dat een reden om terug naar het stenen tijdperk te time warpen dan? Met een volkstribunaal en volksmenners?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:50 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Nee dat wàs het, de afgelopen 10 jaar. Of misschien is het Wilde Westen een betere omschrijving van die toestand.
Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 01:46 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ik zou op deze plek kunnen oproepen om FOK! te ddosen. Dat moet natuurlijk mogelijk zijn in deze vrije samenleving.
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik snap de vergelijking niet, DDOSsen is strafbaar omdat daarbij gebruik gemaakt wordt van een bot-netwerk. Geld terug trekken van een spaarrekening is dat aller minst, beter zou het zijn een vergelijking te treffen met de site van het Bel-me-niet-register, die van de week plat lag na een oproep van de Consumentenbond om massaal tot de opt-out regeling over te gaan. Van volkstribunaal of volksmenners is totaal geen sprake, het betreft gewoon handelen van de vraagzijde van de markt, net als bij Buckler.
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 02:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
tsja, kijk, maar de oproep moet kunnen. Vooral als 'men' het daarmee eens is. Marktwerking he.
Overigens lijken mij smaad, knevelarij en opruiing met als enig doel een ander schade toe te brengen strafbare feiten, maar goed
ow, en ik ben hier de klant, dus je kan dat niet als geouwehoer afdoen volgens je eigen redenatie
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:05 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Welke schade? Je hebt juiist geen schade als je je geld er zo spoedig mogelijk weghaalt. Als de bank dan omvalt, mag jij Lakeman op je knietjes bedanken!
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:21 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Doet me een beetje denken aan mijn buurman. Die waarschuwde me dat ik mijn hond moest aanlijnen omdat hij de gemeente heeft ingelicht en ze binnenkort komen controleren. Ik moest hem maar dankbaar zijn dat hij me even vooraf waarschuwde.
Als Lakeman zijn bek had gehouden zat nou niet elke klant te dubben over wel weghalen, niet weghalen.
Het is net zo'n bingo met de kaartjesverkoop voor populaire concerten altijd.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 11:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Zo, DSB heeft de traagheid opgelost. Nu moet je in een wachtrij voor je internetbankieren![]()
Dat is wel een heel aparte oplossing
Winstbejag icm oplichtingspraktijken is inderdaad niet heel erg gebruikelijk in de Lage Landen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 00:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
en heeft vervolgens de klant nog een pistool tegen hun hoofd aangehouden, en daaraan toegevoegd: "en nu tekenen, of....."
Toch?
Het zal toch eens, zeg. Iemand met winstbejag. Nog nooit vertoond in deze Lage Landen.
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 09:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Ah. Een gevalletje "don't shoot the messenger". En en passant nog even the messenger vergelijken met zo'n vuige verklikker als jouw buurman! Klassiek.
Nee. Hij zegt dat DSB spoedig failliet gaat. Of jij je spaargeld daar weghaalt, of niet, moet je helemaal zelf weten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Als een bank binnenkort failliet gaat, kun je maar beter zo snel mogelijk je geld wegtrekken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:13 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Messenger? Hij roept toch op om het spaargeld weg te halen. Dat is geen messenger-status meer.
Hij roept op om geld massaal op te nemen en achteraf moeten we hem dankbaar zijn dat hij dat heeft gedaan anders hadden we achter ons geld mogen aangaan nadat de bank omvalt.
Voor zover ik weet roept hij op tot het wegtrekken van geld om DSB zo snel mogelijk failliet te laten gaan: hij verwacht dat DSB toch wel failliet gaat.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:34 schreef MikeyMo het volgende:
Ja, maar die knakker roept juist op tot het weghalen van geld om de bank failliet te laten gaan zodat dan een curator het wel even eerlijk zal afhandelen.
Het enieg wat ik ook zegt is dat hij de DSB wel even een miljard laat uitkeren aan de mensen die hij vertegenwoordigt maar dat is ook allemaal grootspraak
Dat is geen opzet van Dirk hoorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:30 schreef RechtseRukker het volgende:
ligt er nog steeds uit, tenminste de wachrijpagina
http://wachtrij.dsbbank.nl/
dan krijg ik
Server Error in '/' Application.
Cannot open database "WaitingRoom" requested by the login. The login failed.
Login failed for user 'waitingroo
Ja, goed idee! Laten we al het foute graaivolk bij dezelfde bank stallen! Dat geeft het begrip "bad bank" weer een hele nieuwe dimensie!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef RechtseRukker het volgende:
Misschien moeten er bij DSB wat meer vrouwen in de top komen, Annemarie Jorristma lijkt me wel geschikt
Ja, natuurlijk haalt Dirk die bank leeg. Dat deed hij altijd al (immers, dat stadion moest ook ergens van betaald worden), alleen nu in een iets sneller tempo.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lakeman: 'Oorlog met DSB'
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.
Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.![]()
Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financieele Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
Geen verdienmodel meer
'Met de bank gaat het helemaal niet goed. Dat komt doordat DSB eigenlijk geen verdienmodel meer heeft nadat de koopsompolissen als winstmaker zijn komen te vervallen.' Lakeman voegt daar aan toe dat hij 'het verlies niet tot in detail' heeft berekend. 'Dat zal ik doen bij mijn rapportering.' Maar hij blijft ervan overtuigd dat DSB Bank 'niet levensvatbaar is'.![]()
Zijn vermoeden dat Dirk Scheringa geld aan zijn bank onttrekt, moet Lakeman nog checken. 'Ik heb de informatie enkele dagen geleden van een betrouwbare zegsman gehoord. Volgende week wil ik het gecheckt hebben.'![]()
![]()
![]()
Lakeman heeft er nog het volste vertrouwen in dat hij het met zijn uitspraken bij het rechte eind heeft. 'Natuurlijk loop ik een risico met mijn oproep aan spaarders hun geld weg te halen bij DSB. Maar het risico is in mijn ogen heel klein dat ik in een eventuele rechtszaak wordt veroordeeld.'
Oorlog met DSB
Hij spreekt over 'een oorlog' met DSB Bank. 'We moeten steeds het strijdplan bijstellen omdat de zaken snel veranderen.' Volgens hem probeert DSB de achterban van de Stichting Hypotheekleed te vervreemden van haar bestuur. 'Dat doen ze door met pseudo-belangenbehartigers overeenkomsten te sluiten over schadevergoedingen. Dat doen ze onder andere met DSBRamp. Maar die deals houden alleen in dat de verplichtingen van klanten over een langere tijd worden uitgesmeerd. De schuld blijft hetzelfde.'
http://www.fd.nl/artikel/13348869/lakeman-oorlog-dsb
Marianne Timmer, lekker!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:59 schreef ikweethetookniet het volgende:
Spanning DSB loopt op
[ afbeelding ]
Zeg Dirk waarom kijk jij zo moeilijk![]()
Omdat ik straks als het licht uit is de zaal uit moet sluipen zonder dat iemand het merkt![]()
![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)g-DSB-loopt-op.dhtml
Nee sorry. Lakeman heeft zijn expertise in het verleden al meermaals bewezen. Ook zijn voorspellingen zijn stuk voor stuk uitgekomen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:01 schreef TheFrankey het volgende:
Die lakeman is echt zo gek als een deur.
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaftquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:51 schreef ikweethetookniet het volgende:
Lakeman: 'Oorlog met DSB'
Pieter Lakeman van Stichting Hypotheekleed zal over enkele weken zijn uitspraken over het nakende faillissement van DSB verder met cijfers toelichten.
Hij zal dan onder meer ingaan op zijn vermoedens dat DSB Bank flink verlies lijdt en dat eigenaar Dirk Scheringa de bank 'leeg haalt'.![]()
Dat zei Lakeman vrijdag in een gesprek met Het Financiële Dagblad. De voorzitter van Hypotheekleed deed donderdag de oproep aan spaarders bij DSB hun geld van de rekening te halen. Zo wil hij het faillissement bespoedigen, wat volgens hem gunstig is voor de gedupeerden van DSB Bank omdat zij dan zaken kunnen doen met de curator. Volgens hem zal de Stichting Hypotheekleed over enkele weken een rapport publiceren ter ondersteuning van een collectieve claim tegen DSB.
Ja, wat voor dombo doet dat dan ook, in deze tijden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
Daarom heten ze ook achtergesteld.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Wel jammer voor die mensen die achtergestelde obligaties a 7% hebben aangeschaft
Veel beloven en weinig geven doet elke gek in vreugde levenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:
nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
Da's waar. Waarschijnlijk zag ome Dirk het toen al aankomen, slim als 'ie is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:08 schreef henkway het volgende:
nou dat was 1,5 jaar geleden, toen was de sky de limit nogi
7,5% spaarrente bij de DSB Bank!
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
haha .... mensen zoals jij veroorzaakten een oorlog vroegerquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:20 schreef RechtseRukker het volgende:
Die inbraak in zijn museum zie ik nu ineens ook heel anders
Haatbaard, jij bent echt een vreemd kereltje. Je zit ook deze hele dag in dit topic. Zegt wel wat over je leven of nietquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 13:22 schreef haatbaard het volgende:
[..]
En natuurlijk ook nog even de verzekeringspremie opeisen, uiteraard bij z'n eigen bank. Zo is Dirk dan weer wel!
Nee inderdaad, maar dat zeiden ik en een aantal anderen al op de eerste dag. Dirk's Subprime Bankje heeft zelf de stekker eruit getrokken in de hoop dat alles overwaait.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:39 schreef haatbaard het volgende:
Wat een grap. En dan zijn er ook nog mensen die echt geloven dat het om een ddos gaat.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:28 schreef RechtseRukker het volgende:
Momenteel bedraagt de wachttijd voor toegang tot het onderdeel Internetbankieren meer dan 15 minuten. U kunt de tijd zien teruglopen op deze pagina. Zodra u aan de beurt bent wordt automatisch het inlogscherm geopend.
http://wachtrij.dsbbank.nl/
Nog nooit concertkaartjes gekocht bij eventim? Ik snap wel dat ze het doen hoor. goede actie.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
nog nooit gezien dat je op internet in de rij moet staan
Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
ja, maar daar doen ze het voor de adverteerders.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.![]()
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:33 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Bij het neerhalen (downloaden) soms toch wel.![]()
Maar voor bankzaken is dit wel bijzonder uniek te noemen.... of ze gaan zogenaamd short-valutering (wat overigens ook al verboden is volgens de nieuwe richtlijnen van de EU).
Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:32 schreef TheFrankey het volgende:
Even over bovenstaand verhaal. Als DSB zijn eigen vermogen (spaargeld) dus naar beneden gaat. Ontsparen dus....dan hebben ze ook minder rente te betalen en minder kosten.
Misschien is het zelfs wel goed voor DSB?
Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
1 nov pas..... ik wist wel dat er een streep gezet was. Niet wanneer. Thxquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:37 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Waarom geef je verkeerde info? Het is pas vanaf 1 november verboden (overigens terecht).
Ja, want jij zou het inderdaad anders doenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, en banken maken er tot 1 november nog gewoon gebruik van, want het is immers nog niet verboden. Lang leve schijt aan de klanten.
Maar dat is dus het probleem van elke bank, niet alleen DSB Bank. Want bijv koopsompolissen is niet iets dat dsb bedacht heeft. Alle banken werken ermee, en die staan wel lekker in de luwte nu.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:38 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Nou je solvabiliteit buffers gaan er niet vrolijk uitzien... als je goed naar die grafiek kijkt zie je in 1 oog opslag wat er fout gaat in de bedrijfsvoering.
Ze hebben gegokt op flinke groei ... toppen van de hemel en de marges komen later wel. De problemen die overgewaaid zijn uit de VS en co volledig onderschat. Probeer dat maar eens te unwinden in dit economische klimaat.
Hier ook, en alle betalingen en boekingen gaan gewoon netjes. Slim gedaan dit, een constructie ervoor die overbelasting voorkomt.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:39 schreef TheFrankey het volgende:
Ik kom er zo op trouwens....geen enkel probleem
Dit voegt helemaal niets toe.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:41 schreef RechtseRukker het volgende:
http://xandernieuws.punt.nl/upload/bank-run_northern_rock.jpg
Ja maar! Ja Maar!!! Ja MAAR!! Het is wel DSB hoor! DIE MOETEN DOOD DOOD DOOD!!!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:49 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
<knip van een lang stuk>
aardig artikel, alleen is het eigen vermogen 242 mln en niet 130, en als het gaat om garantievermogen mag je daar nog 138 mln aan achtergestelde leningen bij op tellen. Bron: jaarverslag 2008.
Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Om het maar in een relatief perspectief te plaatsen
ING heeft ook zijn topics hier....(en met rede)quote:Als je dat een lage dekking vindt: het is een leverage van circa 25, vergeleken met ING op ongeveer 60.
Om het maar in een relatief perspectief te plaatsen
Als er een melding onder zou staan dat je er nu al voor bekeurd zou worden wel, maar dat staat er dus niet bij.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:40 schreef Tha_Duck het volgende:
Ja, want jij zou het inderdaad anders doenZolang iets mag, doe je het. Simpel.
Voorbeeld: stel dat we de maximum snelheid op alle snelwegen op 80 km/uur zetten. Per 1 november. Dan zou jij dat nu al maximaal rijden omdat het in de toekomst veranderd?
.quote:Lul toch niet zo dom.
Je zet er zelf al een vraagteken achter.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Volgens mij is het algemeen bekend?
Zolang het wettelijk mag kun je niet voor de rechter worden gesleept. Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen. Vraag alleen is naar welke andere bank...quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Zolang het mag, doe je iets. En het is bekend. Doe niet zo wereldvreemd.
Jij moet bij Dirk gaan werken joh!quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:08 schreef Tha_Duck het volgende:
Zolang het mag, doe je iets. En het is bekend. Doe niet zo wereldvreemd.
Precies. En daarnaast is het dus niet altijd 100% doorzichtig hoe de valutering werkt en of er nog wel of niet gebruik van wordt gemaakt. Dát is wat ik er fout aan vind. Maken ze duidelijk melding van hoe ze werken, prima. Zo niet, dan is het fout.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:29 schreef -scorpione- het volgende:
Maar een klant kan dan wel vinden dat het onbehoorlijke praktijken zijn en overstappen.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:42 schreef henkway het volgende:
[..]
daar werkt ie ook, waarom denk je dat hij zich uit de naad lult om de zaak te redden
Bron: http://www.nu.nl/internet(...)edig-bereikbaar.htmlquote:'DSB-site weer volledig bereikbaar'
AMSTERDAM - De website voor internetbankieren van DSB Bank draait weer. Er kan nog een vertraging in zitten, maar de bank is volledig bereikbaar, zei DSB-woordvoerder Klaas Wilting zaterdag.
Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor welquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Dat zou wel prachtig zijn. Maar nee, daar werk ik niet.
Ik ben die andere Goorquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:49 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja ik denk het wel , misschien ben jij van Goor wel
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Dutchguy het volgende:
DSB heeft zelf bij monde van Van Linschoten en Van Goor (what's in a name) zich al gedistantieerd van de koopsompolissen periode. Dat mag rustig als een schuldbekentenis gezien worden.
Ze beloofde tevens dat ze zaken met gedupeerden op gaan lossen. Dat gaat ontzettend in de klauwen lopen. Ik moet nog zien dat ze dat uit eigen middelen recht kunnen gaan trekken.
Ik denk dat er weinig mensen een traan om zullen laten als ze dit niet redden.
In dit geval zou ik er geen moeite mee hebben ook al zou het geld kosten. Ze hebben al teveel ellende aangericht en ik ben het eens met Lakeman uit moreel oogpunt. Laat ze maar vallen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing van anderen.
Mag idd hopen dat je daar niet werkt, want als medewerkers daar zo'n mentaliteit aan de dag brengen als jij nu doet gaat dit de bank vroeg of laat wrs nog wel eens opbreken (wat niet wil zeggen dat die mentaliteit helemaal niet kan, maar voor banken nu is het gewoon dodelijk).quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]Dat zou wel prachtig zijn. Maar nee, daar werk ik niet.
Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Laat ikhet simpel stellen, ik ben systeembeheerder. Als ik bij de DSB zou werken, zou ik dan tijd hebben om te posten
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:33 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Natuurlijk, er is weinig te doen behalve de stekker van de server eruit trekken als er weer teveel geld wordt opgenomen. Dan hou je genoeg tijd over om lekker te fokken.
Nu maar hopen dat hij geen stroomstoot heeft opgelopen omdat hij nog nat was van het badquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Arcee het volgende:
'DSB-site draait weer'
Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 17:38 schreef Arcee het volgende:
'DSB-site draait weer'
Ah, Tha_Duck heeft de stekker er weer ingestoken.
Dat is nog wel een aardig scenario voor terroristen. Indien die de beschikking kunnen krijgen over toegang tot vele internetbankrekeningen (moet mogelijk zijn, het is immers bekend dat er wereldwijd ook grote bot netwerken zijn voor DDOS aanvallen) dan moet het mogelijk zijn een soort aanzet tot bankrun te creëren. Stel dat het bijvoorbeeld lukt bij ING Direct, dan is dat een buitengewoon risicovol scenario voor Nederland, veel ernstiger dan bijvoorbeeld een vuile bom of aanslag op een kerncentrale.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:
Het mooiste zou zijn als iedereen het nu bij de Fortis neerzet. En dat die dan klopt over 2 weken
Het is bijzonder kwalijk dat het zo kan werken. Winsten blijven privaat, een schade wordt gecollectiveerd. Het DGS kan beter worden opgeheven, als mensen veilig spaarrekeningen willen moet ze dat doen bij een bank die niet aan fractioneel reserve bankieren doet, geen rente dan natuurlijk en zelfs kosten, maar wel volledig zekerheid dat het spaargeld veilig is.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 15:52 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
nou ik als NL belastingbetaler wel. Onder het depositogarantieregeling schokken de andere banken de eerste 40k garantie, maar het stuk tussen 40k en 100k mogen alle burgers die wel opletten waar ze een handtekening onder zetten aftikken (middels de overheidsfinancien). Dat was ik eigenlijk een beetje zat aan het worden, om op te draaien voor het gebrek aan beheersing cq. het ego van anderen.
Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikelquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 23:39 schreef Dutchguy het volgende:
Morgen in Buitenhof ook een item over DSB.
Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:30 schreef henkway het volgende:
[..]
Nou die wil wel een baantje bij de DSB, wat een slijmeikel
Dolf van den Brink, hoogleraar Financial Institutions aan de Universiteit van Amsterdam over de problemen bij de DSB bank.
http://www.vpro.nl/programma/buitenhof/afleveringen/42352710/
Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:53 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Inderdaad, je zou denken dat hij zelf rekeningen bij de DSB heeft lopen. Zelfs als Bos zegt dat provisies van 90% idioot zijn (wat volgens mij elk weldenkend mens vindt), vindt hij dat een politicus eigenlijk helemaal niets moet zeggen.
Deze man hadden ze net zo goed niet uit kunnen nodigen, leverde totaal geen bijdrage.
Wat dacht je bij het inloggen op FOK ?quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 14:30 schreef RechtseRukker het volgende:
Ben het met je eens.quote:Op zondag 4 oktober 2009 12:59 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja , ik hoorde hem wel vier keer zeggen, men dacht de markt lost dat wel op, alsof hij er zich over verbaasde dat dit niet gebeurde, terwijl iedereen weet dat deze financiële diefstal pas aan het licht komt nadat er getekend is.
Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:21 schreef Bankfurt het volgende:
Is Dirk Scheringa nog in Nederland, of zit hij inmiddels al op de Bahama's ?![]()
Als iemand als Lakeman beweert dat Scheringa geld uit DSB haalt, dan lijkt mij dat Wellink van de DNB direct moet ingrijpen.
Het geeft ook aan hoe rot en verziekt het Nederlandse bankwezen (niet alleen DSB) in elkaar zit.
Het geval bij de kleine DSB is veel te veel opgeblazen, hoewel het een ongelukkige zaak is voor een beperkte groep mensen.quote:Op zondag 4 oktober 2009 13:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Je kunt DSB echt niet vergelijken met Rabobank, en die kun je bijv. weer echt niet vergelijken met ING. Wij hoeven echt niet te klagen wat betreft onze financiële bankenstelsel in dit land. Zo rot is het niet.
Ik schreef toch: het bancaire systeem is door- en doorrot.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
En de rijen sluiten zich![]()
Beerput dekt beerput![]()
![]()
UPDATE: DNB VALT LAKEMAN AAN
DNB valt Lakeman aan![]()
President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.
WellinkDirk
dus moeten ze elkaar wel dekken anders worden de fouten van hun beiden bekend
http://www.fd.nl/artikel/(...)eringa-biedt-excuses
Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
President van De Nederlandsche Bank Nout Wellink vindt dat het Openbaar Ministerie een strafzaak moet instellen naar het gedrag van Pieter Lakeman, voorzitter van de Stichting Hypotheekleed. Zijn oproep aan spaarders bij DSB Bank om hun geld van de bank te halen kan niet door de beugel.
WellinkDirk
Ik snap dit eerlijk gezegd niet. Waarop zouden ze Lakeman dan willen aanklagen? Sinds wanneer is het illegaal om mensen te vertellen dat het beter is om NU je geld op te nemen bij een bank? Tuurlijk. Een bank kan daar aan onder door gaan, en nee, misschien helemaal geen goed plan. Maar in principe. Het is toch niet strafbaar om als persoon zo'n oproep te doen? Het enige wat ik kan verzinnen is smaad en laster, maar dan zal DSB daar toch zelf aangifte van moeten doen?quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
![]()
WellinkDirk
quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:41 schreef haatbaard het volgende:
[..]
Goed idee! Laten we dan ook meteen een strafzaak instellen tegen Nout Wellink en z'n maten!
Afijn, Lakeman komt er sowieso toch wel mee weg. Zijn plannetje heeft alleen gewerkt, omdat er het één en ander miszat bij DSB en iedereen dat stiekem zelf ook wel aanvoelde.
Als morgen iemand op dezelfde manier oproept om het zinkende schip van de Rabobank te verlaten, dan gebeurt er... helemaal niets. M.a.w. Lakeman heeft datgene gedaan wat die faalhaas Nout Wellink zelf heeft verzuimd: de mensen op tijd informeren als een bank kopje onder dreigt te gaan.
quote:zo 04 okt 2009, 05:30 |
Bankmedewerker stal ton van klant
DEN HAAG - Een bankmedewerker van ABN Amro in Den Haag heeft eerder dit jaar geprobeerd de rekeningen van diverse vermogende klanten leeg te roven.
Bij een van de klanten wist hij ruim honderdduizend euro over te boeken naar zijn eigen rekening. De medewerker liep tegen de lamp en werd op staande voet ontslagen. Volgens ingewijden maakte ABN-medewerker A.H., die nog maar kort werkzaam was bij het filiaal aan de Statenlaan, deel uit van een criminele organisatie.
De ABN-medewerker liet de bankrekeningen overschrijven naar een ander adres, waardoor de rekeninghouders geen afschriften meer ontvingen. Zodoende viel het hen niet op dat er grote geldbedragen werden afgeboekt.
God verhoede dat. Of verlang je ook terug naar de tijden van Lijst Fortuijn met alle voetzoeker-egos? Clowns horen in het circus.quote:Op zondag 4 oktober 2009 14:46 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
![]()
inderdaad, ik heb meer in vertrouwen in Lakeman als nieuwe president van de DNB dan Wellink.
http://www.blikopdebeurs.com/weblog1/pivot/entry.php?id=435quote:'Scheringa weg als DSB-topman'
04 10 09 - 18:02
Dirk Scheringa zal binnenkort aftreden als voorzitter van de Raad van Bestuur van DSB Bank en wordt opgevolgd door Robin Linschoten. Dat schrijft advocaat Dion Bartels in een nieuwsbrief, op basis van een 'zeer betrouwbare bron'.
Want? Ik wil het graag geloven, maar toon eens aan waarom niet?quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:07 schreef dewaal het volgende:
dsb zal echt niet falliet gaan mensen.
En een groot deel van het overige geld komt van het doorverkopen van hypotheekpakketten. Dat is sowieso helemaal niks tijdens de kredietcrisis.quote:belang spaargeld stijgt
Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.
Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden
Als je de cijfers van DSB zelf moet geloven zo begreep ik:quote:Op zondag 4 oktober 2009 19:59 schreef LXIV het volgende:
In hoeverre is de DSB nu werkelijk afhankelijk van die spaartegoeden? En hoeveel wordt er nu opgenomen? Ik kan me haast niet voorstellen dat een bank werkelijk gaat vallen omdat een paar duizend particulieren hun spaarrekening, á 10.000 euro opzegt.
Heeft iemand daar inzicht in? Helaas is DSB niet beursgenoteerd, dus de inschatting van de markt is ook onzichbaar.
Wat doen door de DSB uitgegeven obligaties e.d. eigenlijk?
http://www.z24.nl/analyse(...)ngrijk_voor_DSB.htmlquote:Belang spaargeld stijgt
Eind 2006 had DSB Bank 1,6 miljard euro aan spaargelden op de balans staan. Daarmee waren die goed voor 28 procent van de totale financiering. De grote sprong kwam in 2007 toen de spaargelden verdubbelden naar 3,2 miljard euro, ofwel 41 procent van het balanstotaal.
Het jaar 2008 zag een verdere groei naar 3,9 miljard euro. Daarmee werd de helft van DSB's balans gefinancierd met spaargeld. Ter vergelijking: medio dit jaar bedroegen de 'toevertrouwde middelen' - dat wil zeggen: spaargelden van particulieren en bedrijven - bij marktleider Rabobank 46 procent van het balanstotaal. DSB Bank zit zodoende aan de hoge kant met het aandeel spaargelden
Verpakte hypotheken
De andere grote leenkurk van DSB Bank was tot eind 2007 de markt voor hypotheekpakketjes. De bank van Scheringa verkocht verstrekte hypotheken door via zogenoemde securitisatie-programma's, waarbij schuldbewijzen werden uitgegeven met DSB-hypotheken als onderpand.
Toen de kredietcrisis in 2008 hard toesloeg, bleek het echter lastiger om hypotheken als beleggingspakketjes door te verkopen. Het aandeel van schuldbewijzen op doorverkochte hypotheken daalde dan ook van 3,7 miljard euro in 2007 tot 2,8 miljard euro in 2008. Gevolg was dat DSB Bank eind vorig jaar afhankelijker werd van spaargeld.
Afgelopen jaar probeerde DSB Bank zijn vermogensbuffers nog te versterken door zogenoemde eeuwigdurende obligaties uit te geven. Die lijken op aandelenkapitaal omdat het schulden zijn die in principe niet afgelost hoeven te worden. Maar, zo constateerde DSB Bank in het jaarverslag over 2008, op financiële markten bleek de uitgifte van dergelijke obligaties afgelopen jaar "niet tegen acceptabele voorwaarden mogelijk".
Heeft niets met "volk" of "schavotten" te maken. Dirk (of om precies te zijn Lindschoten) zegt dat ze met een nieuw winstmodel bezig zijn. Vanaf nu dus gebaseerd op "normale" rente-marges.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:19 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Tuurlijk gaat DSB failliet. Het volk neemt niet met minder genoegen. Scheringa op het schavot midden op de waag!
Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rentequote:Op zondag 4 oktober 2009 20:22 schreef dewaal het volgende:
ik zie nog niet dat vele mensen hun geld opnemen bij de bank. Zelfs de site doet het weer oudewets.
Ik weet het niet hoor! Ik denk niet dat die paar spaarders nu zo'n verschil zullen maken.quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:15 schreef dewaal het volgende:
[quote]Op zondag 4 oktober 2009 20:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Want? Ik wil het graag geloven, maar toon eens aan waarom niet?
[..]
waarom denk jij wel
Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik denk dat de houders van achtergestelde oblies hem wel een tikkie knijpen nu, ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente
Het is puur risicokapitaal, en met de huidige ontwikkelingen wel erg link![]()
quote:Op zondag 4 oktober 2009 20:44 schreef henkway het volgende:
............ ook knettergek om oblies uit te geven tegen 7,5% rente
goeie vraagquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
zoek eens opquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik ben op zoek geweest naar koersen voor die achtergestelde obligaties. Puur om in te kunnen schatten hoe de markt het huidige gebeuren bij de DSB inschat. Kon ze echter nergens vinden. Iemand?
Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.quote:21. ACHTERGESTELDE LENINGEN
2008
2007
R
ente %
A
chtergestelde deposito’s
7,07
107.082
55.555
Overige achtergestelde leningen
6,13
31.280
31.184
Totaal
138.362
86.739
De rentepercentages zijn gewogen gemiddelden.
De leningen zijn achtergesteld bij alle overige schulden.
De achtergestelde deposito’s zijn uitgegeven vanaf december 2001 en hebben een oorspronkelijke looptijd van tenminste 5 jaar.
Onder de overige achtergestelde leningen is een lening opgenomen die is verkregen per juni 2006. Deze lening heeft een looptijd van 15 jaar en wordt uiterlijk in september 2021 afgelost. Als onderdeel
van de leningovereenkomst is gelijktijdig een renteswap afgesloten met een looptijd van 10 jaar (opzegbaar na 5 jaar). De reële waarde van deze renteswap is onder de balanspost derivaten
(niet kwalificerend voor hedge accounting) verantwoord.
http://www.nu.nl/economie(...)ting-steunfonds.htmlquote:Op zondag 4 oktober 2009 22:52 schreef ikweethetookniet het volgende:
DSB Compensatie - Hoe gaat DSB de problemen van klanten oplossen? In de studio: DSB en de stichtingen die opkomen voor de gedupeerden.
Radar zoekt het uit.
Maandag 5 oktober, 20.30 uur, Nederland 1
Ben je lekker me, je zal maar geld nodig hebben, de enige koper is dirk zelfquote:Op zondag 4 oktober 2009 21:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]Het meerendeel van de achtergestelde schulden zijn dus de achtergestelde deposito's, waarvoor geen markt is. Het restante gok ik is een achtergestelde schuld van Dirk himself. Het is in ieder geval onderhands, dus je kunt ook niets vinden over de waarde van achtergestelde schulden.
Dat is een beetje gangbaar in bank- en verzekeringsland hoor, alhoewel dit er nogal veel zijn gezien de omvang van DSB. Je neemt eens wat over, integreert de activiteiten in je eigen activteiten, en hebt vervolgens de juridische lege huls over.quote:Op zondag 4 oktober 2009 23:16 schreef LXIV het volgende:
Als je kijkt onder hoeveel verschillende namen de DSB-groep zaken doet ga je ook denken dat er iets niet pluis is:
<knip>
Waarom zo'n enorme lijst. Waarom 20 bedrijven die in wezen hetzelfde doen? Ik ben benieuwd wat voor lijken er nog in de kast liggen daar. Voordat Bos deze bank nationaliseert moet hij zich wel 123x bedenken.
Uhm... oepsquote:Klanten van ING kunnen al sinds zondagavond half tien niet meer internetbankieren. Dat liet een woordvoerster van de bank maandagochtend weten.
,,We hebben problemen met de netwerkverbinding'', aldus de woordvoerster. ING zegt met man en macht te werken om het probleem te verhelpen. ,,Het is heel vervelend voor onze klanten.''
die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningenquote:Op zondag 4 oktober 2009 20:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
het achtergestelde spul noteert op een slordige 60% tot 80%, toch? Voornamelijk door renterisico, niet zoveer gedreven (meer) door insolventierisico.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:27 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
die achtergestelde obligaatsies van dsb bestaan niet, het zijn achtergestelde deposito rekeningen
de perpetuals ( beursgenoteerde achtergestelde obligaties ) van ing , eureko e.d lopen nu ongeveer tegen de 100% .. een half jaar geleden waren die ingestort van 100 naar 30.... nu weer hersteld dus...
80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:10 schreef Dutchguy het volgende:
Dirk in betere tijden. Toen nog maar '19' klachten. Van die 'koopsomkanjers' met hun 80-90% provisie hoor je niets.
denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:52 schreef capricia het volgende:
[..]
80/90% provisie is natuurlijk wel idioot veel.
Maar volgens de AFM mag je wel 3% per jaar rekenen...rente over rente betekent dat ook 40% over een fin.produkt wat 10 jaar loopt...
Eens.quote:Op maandag 5 oktober 2009 12:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
denkfout? 3% per jaar kosten rekenen, maar vervolgens meefinancieren tegen bijvoorbeeld 6% rente komt wel een aanmerkelijk stukje hoger uit, toch? Heeft iemand een onderbouwing (als in berekening) van die 80%/90%?
/edit/even uitgerekend. 3% kosten per jaar, gefinancieerd tegen 6% over twinting jaar is 117%.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |