FOK!forum / Sport Algemeen / 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix
Peterseliemanvrijdag 2 oktober 2009 @ 01:11


Dit weekend staat in het land van de rijzende zon de Grand Prix van Japan op het programma. Jenson Button krijgt de eerste mogelijkheid om wereldkampioen worden. Hiervoor moet de Brit vijf punten meer halen dan zijn teamgenoot Rubens Barrichello. Kan Lewis Hamilton zijn tweede overwinning op rij boeken en wat kunnen Kimi Räikkönen en Fernando Alonso na de aankondigingen eerder deze week?



Suzuka International Racing Course is in 1962 geopend en is een ontwerp van de Nederlander John Hugenholtz. De baan, die eigendom van Honda is, heeft een 8-vorm en kent enkele prachtige bochten. De bocht van het circuit is de 130R die alleen door de grote coureurs volgas werd genomen in het verleden.


Lengte: 5.807 km
Aantal ronden: 53
Totale lengte: 307.573 km
ronderecord: 1:31.540 (K. Räikkönen – McLaren MP4-20, 2005)



Coureurs
Pos. Naam Team Punten
1. J. Button Brawn GP 84
2. R. Barrichello Brawn GP 69
3. S. Vettel Red Bull Racing59
4. M. Webber Red Bull Racing51.5
5. K. Räikkönen Ferrari 40
6. L. Hamilton McLaren-Mercedes37
7. N. Rosberg Williams 30.5
8. F. Alonso Renault 26
9. T. Glock Toyota 24
10. J. Trulli Toyota 22.5
11. H. Kovalainen McLaren-Mercedes22
12. F. Massa Ferrari 22
13. N. Heidfeld BMW Sauber12
14. R. Kubica BMW Sauber9
15. G. Fisichella Ferrari 8
16. A. Sutil Force India 5
17. S. Buemi Toro Rosso 3
18. S. Bourdais Toro Rosso 2
19. K. Nakajima Williams 0
20. V. Liuzzi Force India 0
21. N. Piquet jr. Renault 0
22. R. Grosjean Renault 0
23. L. Badoer Ferrari 0
24. J. Alguersuari Toro Rosso 0


Constructeurs
Pos. Team Punten
1. Brawn GP 153
2. Red Bull Racing110.5
3. Ferrari 62
4. McLaren-Mercedes59
5. Toyota 46.5
6. Williams 30.5
7. Renault 26
8. BMW Sauber21
9. Force India 13
10. Toro Rosso 5




De Grand Prix van Japan heeft een historie die terug gaat tot 1963. Destijds won Peter Warr met een Lotus-Cosworth de onofficiële race op Suzuka. De eerste officiële race stond in 1976 op het programma op Fuji. Daarna is er van 1978 tot 1986 niet met Formule 1-bolides geracet in Japan. In 1987 waren de bolides terug in het land van de rijzende zin en won Gerhard Berger met een Ferrari.

De race is altijd een van de laatsten van het jaar en vele titels zijn hier beslist. Zo won Damon Hill in 1996 op Suzuka zijn eerste en enige wereldtitel in de Formule 1. Een spannende titelstrijd was die in 1999. Eddie Irvine ging aan de leiding van het kampioenschap met Mika Häkkinen vlak achter zich aan. Michael Schumacher keerde na zijn beenbreuk terug bij Ferrari en probeerde zijn teamgenoot aan de titel te helpen. Häkkinen pakte in de race de leiding voor Schumacher en Irvine en stond deze met hulp van McLaren-teamgenoot Coulthard niet meer af, waardoor de titel naar Finland ging.

Dat Suzuka verraderlijk is blijkt wel in 2002 als Alan McNish in de kwalificaties na het uitkomen van de 130R hard achterwaarts de bandenstapels in ging. De Schot bleef ongedeerd, maar heeft sinds het ongeval niet meer in een Formule 1-bolide gereden.

2006 was het laatste jaar van Michael Schumacher in de Formule 1. De Duitser streed met Fernando Alonso om de titel en moest winnen om aan de leiding in het kampioenschap te komen. Aanvankelijk reed Schumacher ook aan de leiding in de race, maar na 37 ronden gaf de Ferrari-motor van de Duitser voor het eerst sinds Frankrijk 2000 de geest en kon Alonso eenvoudig de race winnen. De Spanjaard nam tien punten voorsprong op Schumacher en kreeg het kampioenschap op basis van het aantal overwinningen in de schoot geworpen.



De race vorig jaar werd verreden op Fuji. Lewis Hamilton en Felipe Massa streden om de titel. Hamilton pakte poleposition voor Kimi Räikkönen en Heikki Kovalainen. Massa moest als vijfde starten. De beste start voor Räikkönen, maar Hamilton herpakte zich snel. Zowel de Brit als zijn McLaren-teamgenoot Kovalainen raakten de Ferrari van de Fin, waarna ze alle drie de baan verlieten. Hierdoor kon Robert Kubica de leiding pakken voor Fernando Alonso en Kovalainen.

Massa wist in dit geweld voor Hamilton te komen, maar de Braziliaan verremde zich in de tweede ronde, waarna de Brit hem inhaalde. De Ferrari-coureur kwam terug en raakte de McLaren, zodat Hamilton spinde en terugviel naar de laatste plaatsen. De Brit haalde meteen banden en brandstof om zo later te proberen om naar voren te komen. Beide kemphanen kregen voor verschillende incidenten drive-through-penalty's, zodat ze ver terugvielen.

Alonso kon door een goede pitstopstrategie de leiding overnemen van Kubica, terwijl daarachter Kovalainen met motorproblemen uitgevallen was. Massa wist zich in de punten te werken, maar kwam op zijn weg Sébastien Bourdais tegen, waarna de Braziliaan na een wheelbang spinde. Niet Massa maar Bourdais werd uiteindelijk voor het incident bestraft. Alonso kwam ondertussen als eerste over de streep voor Kubica en Räikkönen. Massa werd zevende, terwijl Hamilton als twaalfde eindigde.



Vrijdag 2 oktober 2009

03:00 - 04:30 vrije training 1
07:00 - 08:30 vrije training 2

Zaterdag 3 oktober 2009

04:00 - 05:00 vrije training 3
07:00 - 08:00 kwalificatie

Zondag 4 oktober 2009

07:00 2009 Formula 1 Fuji Television Japanese Grand Prix


Datum Tijd Programma
Za 3 oktober06.55-08.15 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Kwalificatie
Zo 4 oktober06.00-06.55 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Pre-show
Zo 4 oktober06.55-09.00 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Race
Zo 4 oktober09.00-09.15 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Nabeschouwing
Zo 4 oktober20.00-21.00 uur RTL GP: Formule 1 - Japan - Samenvatting


Datum Tijd Programma
Za 3 oktober06.00-08.30 uur BBC1: Formule 1 - Japan - Kwalificatie
Zo 4 oktober06.10-09.00 uur BBC1: Formule 1 - Japan - Race
Zo 4 oktober20.00-20.30 uur BBC3: Formule 1 - Japan - Samenvatting
Nederlandse tijden


DagMinimumMaximumNeerslagkansWeerbeeld
Vrijdag21 °C22 °C100 %regen
Zaterdag17 °C24 °C90 %'s ochtends regen
Zondag15 °C26 °C20 %deels bewolkt
Bron: The Weather Channel
Parafernaliavrijdag 2 oktober 2009 @ 02:07
Mooie op!
Librisvrijdag 2 oktober 2009 @ 04:27
Nakajima op het moment 7/10 sec sneller dan de rest van het veld. Doet ie aardig. Natte baan trouwens
WESTvrijdag 2 oktober 2009 @ 08:49
tvp
ColtZ40vrijdag 2 oktober 2009 @ 08:54
sangervrijdag 2 oktober 2009 @ 09:01
Trulli Voor Punten!
Atreidezvrijdag 2 oktober 2009 @ 09:21
Suzuka

Taradovrijdag 2 oktober 2009 @ 09:46
tvp
sasquatschvrijdag 2 oktober 2009 @ 09:49
Kobayashi voor Glock.

Ik hoop dat Glock morgen weer beter is. Na de vorige race gun ik hem wel weer een goede prestatie.
Mikkievrijdag 2 oktober 2009 @ 10:06
Mooie OP! Dit weekend vrij dus ga proberen te kijken. Wel kut dat ivm tijdsverschil het zo vroeg is elke keer
LeXXvrijdag 2 oktober 2009 @ 10:11
TVP. Nog geen tijden van VT's bekend, er zou tenminste 1 daarvan al verreden moeten zijn?
ColtZ40vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:14
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef LeXX het volgende:
TVP. Nog geen tijden van VT's bekend, er zou tenminste 1 daarvan al verreden moeten zijn?
VP1

1 H. Kovalainen McLaren 1:40.356 24
2 K. Nakajima Williams 1:40.648 18
3 A. Sutil Force India F1 1:40.806 14
4 G. Fisichella Ferrari 1:40.985 27
5 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:41.421 26
6 L. Hamilton McLaren 1:41.443 15
7 F. Alonso Renault 1:41.532 22
8 K. Räikkönen Ferrari 1:41.577 25
9 R. Barrichello Brawn GP 1:41.821 19
10 N. Rosberg Williams 1:42.188 20
11 M. Webber Red Bull 1:42.332 10
12 V. Liuzzi Force India F1 1:42.475 15
13 J. Trulli Toyota 1:42.657 13
14 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso 1:42.667 27
15 R. Kubica BMW 1:42.833 17
16 N. Heidfeld BMW 1:42.977 14
17 S. Vettel Red Bull 1:43.218 11
18 J. Button Brawn GP 1:43.318 17
19 K. Kobayashi Toyota 1:43.407 16
20 R. Grosjean Renault 1:43.572 22

VP2

1 A. Sutil Force India F1 1:47.261 5
2 S. Vettel Red Bull 1:47.923 6
3 V. Liuzzi Force India F1 1:47.931 5
4 L. Hamilton McLaren 1:47.983 5
5 K. Nakajima Williams 1:48.058 8
6 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:48.691 9
7 F. Alonso Renault 1:48.693 5
8 J. Trulli Toyota 1:48.737 7
9 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso 1:48.802 11
10 R. Kubica BMW 1:48.861 6
11 K. Räikkönen Ferrari 1:48.886 5
12 K. Kobayashi Toyota 1:49.054 7
13 M. Webber Red Bull 1:49.382 7
14 R. Grosjean Renault 1:49.405 6
15 G. Fisichella Ferrari 1:49.553 5
16 N. Rosberg Williams 1:49.872 8
17 N. Heidfeld BMW 1:50.179 10
18 H. Kovalainen McLaren geen tijd
19 J. Button Brawn GP geen tijd
20 R. Barrichello Brawn GP geen tijd
ElmarOvrijdag 2 oktober 2009 @ 10:14
VT1:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver        Team                      Time              Laps
 1.  Kovalainen    McLaren-Mercedes     (B)  1:40.356           24
 2.  Nakajima      Williams-Toyota      (B)  1:40.648 + 0.292   18
 3.  Sutil         Force India-Mercedes (B)  1:40.806 + 0.450   14
 4.  Fisichella    Ferrari              (B)  1:40.985 + 0.629   27
 5.  Buemi         Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:41.421 + 1.065   26
 6.  Hamilton      McLaren-Mercedes     (B)  1:41.443 + 1.087   15
 7.  Alonso        Renault              (B)  1:41.532 + 1.176   22
 8.  Raikkonen     Ferrari              (B)  1:41.577 + 1.221   25
 9.  Barrichello   Brawn GP-Mercedes    (B)  1:41.821 + 1.465   18
10.  Rosberg       Williams-Toyota      (B)  1:42.188 + 1.832   20
11.  Webber        Red Bull-Renault     (B)  1:42.332 + 1.976   10
12.  Liuzzi        Force India-Mercedes (B)  1:42.475 + 2.119   15
13.  Trulli        Toyota               (B)  1:42.657 + 2.301   13
14.  Alguersuari   Toro Rosso-Ferrari   (B)  1:42.667 + 2.311   27
15.  Kubica        BMW Sauber           (B)  1:42.833 + 2.477   16
16.  Heidfeld      BMW Sauber           (B)  1:42.977 + 2.621   14
17.  Vettel        Red Bull-Renault     (B)  1:43.218 + 2.862   11
18.  Button        Brawn GP-Mercedes    (B)  1:43.318 + 2.962   17
19.  Kobayashi     Toyota               (B)  1:43.407 + 3.051   16
20.  Grosjean      Renault              (B)  1:43.572 + 3.216   22


VT2:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver       Team                       Time              Laps
 1.  Sutil        Force India-Mercedes  (B)  1:47.261            5
 2.  Vettel       Red Bull-Renault      (B)  1:47.923  + 0.662   6
 3.  Liuzzi       Force India-Mercedes  (B)  1:47.931  + 0.670   4
 4.  Hamilton     McLaren-Mercedes      (B)  1:47.983  + 0.722   5
 5.  Nakajima     Williams-Toyota       (B)  1:48.058  + 0.797   8
 6.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari    (B)  1:48.691  + 1.430   9
 7.  Alonso       Renault               (B)  1:48.693  + 1.432   5
 8.  Trulli       Toyota                (B)  1:48.737  + 1.476   6
 9.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari    (B)  1:48.802  + 1.541  11
10.  Kubica       BMW-Sauber            (B)  1:48.861  + 1.600   6
11.  Raikkonen    Ferrari               (B)  1:48.886  + 1.625   4
12.  Kobayashi    Toyota                (B)  1:49.054  + 1.793   7
13.  Webber       Red Bull-Renault      (B)  1:49.382  + 2.121   7
14.  Grosjean     Renault               (B)  1:49.405  + 2.144   6
15.  Fisichella   Ferrari               (B)  1:49.553  + 2.292   5
16.  Rosberg      Williams-Toyota       (B)  1:49.872  + 2.611   7
17.  Heidfeld     BMW-Sauber            (B)  1:50.179  + 2.918   9
18.  Kovalainen   McLaren-Mercedes      (B)  No time
19.  Button       Brawn-Mercedes        (B)  No time
20.  Barrichello  Brawn-Mercedes        (B)  No time
ColtZ40vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:15
Trouwens best dom van BrawnGP dat ze de 2e traning binnen zijn gebleven.. Zal je zien dat het morgen gaat regenen.
Peterseliemanvrijdag 2 oktober 2009 @ 10:45
Morgenochtend gaat het regenen. Morgenmiddag zal het droog zijn waarschijnlijk
ArcticBlizzardvrijdag 2 oktober 2009 @ 11:14
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
Fluffy_Augurkvrijdag 2 oktober 2009 @ 11:29
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
Idd, niet bepaald een Kobadoer.
Atreidezvrijdag 2 oktober 2009 @ 13:16
We weten niet hoe Badoer t zou doen op Monza.. want daar reedt hij niet Japanners gaan op Suzuka altijd hard.
Mikkievrijdag 2 oktober 2009 @ 13:57
Wat is er met Glock aan de hand dan? Ik heb al zeker een week of drie bijna al het F1-nieuws gemist
Sinister-D-vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:06
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:57 schreef Mikkie het volgende:
Wat is er met Glock aan de hand dan? Ik heb al zeker een week of drie bijna al het F1-nieuws gemist
beetje ziekjes
Burnie88vrijdag 2 oktober 2009 @ 14:53
Jammer dat het zondag niet gaat regenen, dan had Vettel nog een ienie-mini kansje gehad voor de kampioenschapsrace.

Als het droog blijft, denk ik dat Jenson kampioen wordt zondag.
vosssvrijdag 2 oktober 2009 @ 14:54
Wel frappant, Trulli is ook ziek geweest en ik dacht eik dat die kobayashi in zou zijn gevallen voor Trulli, maar dat is dus voor Glock geweest lees ik nu.

Hebben ze wat verkeerds gegeten afgelopen week ofzo?
Sallyvrijdag 2 oktober 2009 @ 16:58
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 14:54 schreef vosss het volgende:
Wel frappant, Trulli is ook ziek geweest en ik dacht eik dat die kobayashi in zou zijn gevallen voor Trulli, maar dat is dus voor Glock geweest lees ik nu.

Hebben ze wat verkeerds gegeten afgelopen week ofzo?
Griepje... een virus houd je niet zomaar buiten de deur
bodylotionvrijdag 2 oktober 2009 @ 17:33
Tvp
Trystarvrijdag 2 oktober 2009 @ 18:44
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 11:14 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Tijdelijke vervanger van Glock doet het niet slecht.
Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?
Taradovrijdag 2 oktober 2009 @ 18:54
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:44 schreef Trystar het volgende:

[..]

Heb ik iets gemist? Een vervanger voor Glock?
ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weer
Trystarvrijdag 2 oktober 2009 @ 20:13
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 18:54 schreef Tarado het volgende:

[..]

ja hij was ziek maar als het goed is rijdt hij morgen weer
Ah oke.
Walter_Sobchakvrijdag 2 oktober 2009 @ 20:42
Suzuka: wat is het toch een prachtbaan. Jammer van 130R, want dat is nu echt een wijvenbocht geworden in vergelijking met vroeger.
Burnie88vrijdag 2 oktober 2009 @ 21:11
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 20:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Suzuka: wat is het toch een prachtbaan. Jammer van 130R, want dat is nu echt een wijvenbocht geworden in vergelijking met vroeger.
vosssvrijdag 2 oktober 2009 @ 21:16
Owja, dat weet ik nog wel. Die had bestwel geluk zegmaar
Sallyvrijdag 2 oktober 2009 @ 22:27
Voorspallan met Allan
Atreidezvrijdag 2 oktober 2009 @ 22:54
3 min beeld, en dan niet eens de crash uit de goeie hoek zien
Automatic_Rockzaterdag 3 oktober 2009 @ 06:38
Ik ben wakker

Jenson is het hele weekend nog niet snel geweest. Barri ook maar iets sneller. Ben benieuwt hoe de kwali wordt
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 06:57
Mark Webber is out of qualifying after damaging his car beyond repair in his Saturday morning accident. He will start the race from pit lane
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:22
Buémi is nu al mijn held van de dag. Eerst de wagen in de muur zetten voor hij een tijd neer kon zetten en daarna toch nog even vijfde rijden.
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 07:23
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Buémi is nu al mijn held van de dag. Eerst de wagen in de muur zetten voor hij een tijd neer kon zetten en daarna toch nog even vijfde rijden.
Ja heel knap
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:31
Ik denk niet dat Alguersuari hetzelfde trucje gaat uithalen.
Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:41
Nog een rode vlag
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:41
En weer één. Hoe lang gaat deze Q2 nog duren?
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:44


Wat gebeurt er nou als het NOG een keer gebeurt en niemand een tijd neer kan zetten?

We krijgen zo in ieder geval een mini-race (met meer risico!)
RowanF1zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:44
Jaime
Timo
Barbaafzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:48
Wel stoer dat Glock meteen z'n stuurtje losmaakt
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:49
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:44 schreef Googolplexian het volgende:


Wat gebeurt er nou als het NOG een keer gebeurt en niemand een tijd neer kan zetten?

We krijgen zo in ieder geval een mini-race (met meer risico!)
quote:
If more than one driver fails to set a time during Q1, Q2 or Q3 they will be arranged in the following order :
i) any driver who attempted to set a qualifying time by starting a flying lap ;
ii) any driver who failed to start a flying lap ;
iii) any driver who failed to leave the pits during the period.
Dus dan gaat iedereen die al een vliegende ronde had gestart door, daarna degenen die überhaupt al op de baan zijn geweest in Q2 en daaronder worden degenen gezet die de pits niet uit zijn geweest. Welke volgorde onderling binnen deze drie groepen wordt gebruikt, staat er niet bij, maar degene die het eerst was begonnen met zijn vliegende ronde zal wel bovenaan worden gezet, gok ik.
RowanF1zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:49
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:48 schreef Barbaaf het volgende:
Wel stoer dat Glock meteen z'n stuurtje losmaakt
Maar voorlopig zit ie nog wel, denk dat dat maar beter voor 'm is ook.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:50
Timo sloeg met z'n kop in de bandenstapel. Olav zit weer te slapen.

Fikse crash zeg.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:51
En nu hoor ik een helicopter overkomen op de BBC... medische helicopter?
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 07:52
Oh het handje van Timo, dat is mooi. Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:54
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Die nekkraag is aardig standaard bij dit soort crashes. Die gaat al om voordat de helm afgaat. Zegt dus niets.
Barbaafzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:54
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 07:52 schreef Burnie88 het volgende:
Oh het handje van Timo, dat is mooi. Zal wel een wervelbeschadiging zijn o.i.d.
Of een kans daarop, hij heeft iig. ergens last van en nu nemen ze zo min mogelijk risico.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:57
Volgens de BBC heeft hij alleen een wond op zijn nek. Waarschijnlijk niets intern beschadigd.
Barbaafzaterdag 3 oktober 2009 @ 07:59
Op RTL zeiden ze z'n been. Horen we nog wel. Sterkte Timo.

Maar nu: 7 minuten, iedereen moet op de baan
Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:04
Ze hadden het ook over zijn leg op de BBC
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:07
Button heeft niet bepaald afgeremd in sector 2... Dat zou niet mogen.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:09
Wat een heerlijke kwali zeg! En Buemi had veel geluk. Sutil Q3
Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:09
Ik hoop echt dat ze beide Brawns een flinke straf geven voor het hard rijden door die geel vlag zone... Zeker met wat er met Massa gebeurde en het feit dat je slecht ziet daar haast niks omdat je omhoog rijd.
Barbaafzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:10
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:07 schreef Burnie88 het volgende:
Button heeft niet bepaald afgeremd in sector 2... Dat zou niet mogen.
Zat hij er niet voor?
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:12
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:10 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Zat hij er niet voor?
Nee, zeker weten niet. Ik heb sectortijden bekeken van Button en Barri, ze gingen beiden veel te hard. Button reed een zodanig snelle Q2 dat hij niet veel langzamer was dan Vettel's Q2.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:13
Glock met helikopter naar ziekenhuis. Kleine beenwond, niet erg dus gelukkig.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:16
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:04 schreef Captain_Slow het volgende:
Ze hadden het ook over zijn leg op de BBC
Verkeerd verstaan dus. Leg ipv neck.
RowanF1zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17
KOVALAINEN
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17
quote:
Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
Uit de Twitter van John Noble, verslaggever van autosport.com.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17
"Vandaag is roooooood"
Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17
Hahahahaha
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:17
O

.
.
.

M

.
.
.

G

!
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:22
En daar gaan we weer, poging 4.
Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:25
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:22 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
En daar gaan we weer, poging 4.
De volgende is Hamilton?
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 08:31
Vettel
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:31
Mooi dat Vettel op pole staat. Hopen dat de Brawns terug worden gezet op de grid.

Eén van de vetste kwalificaties die ik ooit heb gezien
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:33
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:31 schreef Burnie88 het volgende:
Mooi dat Vettel op pole staat. Hopen dat de Brawns terug worden gezet op de grid.
Ik ga er wel van uit.
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 08:34
Het kan nog. Het zou toch wat zijn als de Brawns morgen buiten de punten vallen en Vettelgewoon kenkerhard eerste wordt

Wat is het toch een tof seizoen
Schunckelstarzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:36
na zo'n kwali moet ik gewoon even reageren
mooi van vettel, en wat eenprutser is heikki

dat belooft wat voor de race morgen, die ik waarschijnlijk in de kroeg ga kijken
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 08:45
Mijn voorspelling voor volgend jaar: Alle plekken waar mensen vandaag zijn gecrasht; de grindbak wordt vervangen door een asfaltstrook zodat coureurs zich nog kunnen herstellen.

Ik mag HOPEN VAN NIET dat dat gebeurd. Heerlijk, een paar klappers zijn altijd welkom.
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:48
Eindelijk weer een baan waar je niet tijdens de start plekken buiten de baan kan pakken en waar rijders nog gewoon ouderwets gestraft worden voor gebrek aan talent.

Captain_Slowzaterdag 3 oktober 2009 @ 08:54
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:45 schreef Burnie88 het volgende:
Mijn voorspelling voor volgend jaar: Alle plekken waar mensen vandaag zijn gecrasht; de grindbak wordt vervangen door een asfaltstrook zodat coureurs zich nog kunnen herstellen.

Ik mag HOPEN VAN NIET dat dat gebeurd. Heerlijk, een paar klappers zijn altijd welkom.
Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....
M.Melandrizaterdag 3 oktober 2009 @ 09:06
Fantastische kwalificatie Suzuka blijft natuurlijk een prachtige baan! Fouten worden zonder uitloopstroken gewoon keihard afgestraft Helaas zullen ze nu wel weer gaan zeuren waardoor ze volgend jaar wel het e.e.a. zullen veranderen.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 09:13
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:54 schreef Captain_Slow het volgende:

[..]

Ja, Barrichello staat te zeuren op de BBC om uitloopstroken....
Laat die homo even lekker stoppen anders. Als ze Suzuka gaan veranderen... Dit wil de fan toch zien, waarom snappen die lui dat toch niet, onbegrijpelijk!
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 09:42
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:06 schreef M.Melandri het volgende:
Fantastische kwalificatie Suzuka blijft natuurlijk een prachtige baan! Fouten worden zonder uitloopstroken gewoon keihard afgestraft Helaas zullen ze nu wel weer gaan zeuren waardoor ze volgend jaar wel het e.e.a. zullen veranderen.
Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areas

Oh, dat was al gemeld.
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 09:44
Rubens moet niet zeiken. F1 moet gevaarlijk zijn en eigenlijk is het dat al jaaaaren niet meer.

Als je nu oude filmpjes terugkijkt, dát waren pas helden. De huidige generatie F1 piloten zijn eigenlijk maar een stel mietjes vergeleken met de piloten van weleer
Automatic_Rockzaterdag 3 oktober 2009 @ 10:21
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 08:33 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik ga er wel van uit.
Ik denk het ook wel. Ook wel terecht helaas

Iig moeten 6 rijders zich bij de wedstrijdleiding melden. Ik weer zo ff niet wie de andere 4 zijn.
http://f1.gpupdate.net/nl(...)ijdleiding-geroepen/
M.Melandrizaterdag 3 oktober 2009 @ 10:32
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 09:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Barrichello stond bij BBC idd al weer te mekkeren over grotere run-off areas

Oh, dat was al gemeld.
Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangt Coureurs die niet van het gas gingen tijdens geel gewoon tijden schrappen van Q2.
Xebberzaterdag 3 oktober 2009 @ 10:52
Zo te lezen moet ik de herhaling maar even gaan kijken straks.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 11:13
Jon Noble:
quote:
Darkness descends at Suzuka and everyone is waiting for the stewards to make a decision about the drivers who set best times under yellow
M.Melandrizaterdag 3 oktober 2009 @ 11:16
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:13 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Jon Noble:
[..]


Ben benieuwd, 6rijders moesten bij de stewards komen....iig alonso en de 2 brawn GP coureurs.
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 11:20
En beide BMW-coureurs...
sangerzaterdag 3 oktober 2009 @ 11:27
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 10:32 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Maar wel volgas doorrijden terwijl er een voorvleugel ligt en dubbel geel hangt Coureurs die niet van het gas gingen tijdens geel gewoon tijden schrappen van Q2.
En dan? Q3 opnieuw rijden
M.Melandrizaterdag 3 oktober 2009 @ 11:33
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 11:27 schreef sanger het volgende:

[..]

En dan? Q3 opnieuw rijden
Alonso etc doorschuiven. Dit gaan ze doen let maar op! Alonso morgen vanaf p9 van start.
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 11:58


Flinke dreun zo kort na Casio.
ElmarOzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:06
James Allen:
quote:
Just spoken to Ross Brawn. He says neither Button nor Barri lifted off for yellow flags. I expect a penalty for quite a few drivers.
Die zijn dus het bokje zo te lezen.
#ANONIEMzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:23
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:06 schreef ElmarO het volgende:
James Allen:
[..]

Die zijn dus het bokje zo te lezen.
Ziet het dan wel naar uit.
Nog geen beslissing in het WK dan dit weekend.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2009 12:23:39 ]
Automatic_Rockzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:25
Duurt lang voordat er een uitspraak komt...
Duurt ook lang voordat de startgewichten bekend gemaakt worden
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:31
http://twitter.com/NobleF1

Five place grid penalties for Button, Barrichello, Alonso, Sutil and Buemi (who also gets a reprimand)

Alonso vanwege zeiken als een wijf?
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 12:40
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1


Alonso vanwege zeiken als een wijf?
je kan het niet laten he
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:42
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:40 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan het niet laten he


http://www.jamesallenonf1(...)nd-others-in-suzuka/
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 12:45
gecorrigeerde grid:

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time
7. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
8. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
9. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
10. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
11. Timo Glock, Toyota – no time
12. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
14. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
15. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time***
16. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
19. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 12:46
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:45 schreef Tarado het volgende:
gecorrigeerde grid:

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time
7. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
8. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
9. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
10. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
11. Timo Glock, Toyota – no time
12. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
13. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
14. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
15. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time***
16. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
19. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**
Erg gunstig voor Vettel zeg. Niet alleen voor de race, maar ook WDC.
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 12:55
ja zou leuk zijn als hij maximaal zou scoren en BUTTON minimaal of niet, blijft het tenminste spannend
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 13:18
grid is nogmaals gecorrigeerd

1. Sebastian Vettel, Red Bull-Renault – 1′32.160
2. Jarno Trulli, Toyota – 1′32.220
3. Lewis Hamilton, McLaren-Mercedes – 1′32.396
4. Nick Heidfeld, BMW – 1′32.945
5. Kimi Raikkonen, Ferrari – 1′32.980
6. Nico Rosberg, Williams-Toyota – 1′31.482
7. Robert Kubica, BMW – 1′32.341
8. Adrian Sutil, Force India-Mercedes – 1′32.466***
9. Rubens Barrichello, Brawn-Mercedes – 1′32.660***
10. Jaime Alguersuari, Toro Rosso-Ferrari – no time
11. Jenson Button, Brawn-Mercedes – 1′32.962***
12. Giancarlo Fisichella, Ferrari – 1′31.704
13. Heikki Kovalainen, McLaren-Mercedes – no time*
14. Sebastien Buemi, Toro Rosso-Ferrari – no time****
15. Kazuki Nakajima, Williams-Toyota – 1′31.718
16. Romain Grosjean, Renault – 1′32.073
17. Fernando Alonso, Renault – 1′31.638***
18. Vitantonio Liuzzi, Force India-Mercedes – 1′32.087*
19. Timo Glock, Toyota – no time**
20. Mark Webber, Red Bull-Renault – no time**

*five-place penalty for a gearbox change
**will start from pit lane
***five-place penalty for failing to slow down sufficiently under yellow flags
****five-place penalty for driving an unsafe car back to the pits

Of Glock van start gaat is afwachten, zo niet schuift Webber een plaatsje op
ElmarOzaterdag 3 oktober 2009 @ 13:32
Gewichten:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
Pos  Driver                             Weight (kg)
 1.  Vettel       Red Bull-Renault       658.5
 2.  Trulli       Toyota                 655.5
 3.  Hamilton     McLaren-Mercedes       656.0
 4.  Sutil        Force India-Mercedes   650.0
 5.  Barrichello  Brawn-Mercedes         660.5
 6.  Heidfeld     BMW-Sauber             660.0
 7.  Button       Brawn-Mercedes         658.5
 8.  Raikkonen    Ferrari                661.0
 9.  Kovalainen   McLaren-Mercedes       675.0
10.  Buemi        Toro Rosso-Ferrari     665.4*
11.  Rosberg      Williams-Toyota        684.5*
12.  Alonso       Renault                689.5*
13.  Kubica       BMW-Sauber             686.0*
14.  Glock        Toyota                 -
15.  Alguersuari  Toro Rosso-Ferrari     682.5*
16.  Fisichella   Ferrari                661.5*
17.  Nakajima     Williams-Toyota        695.7*
18.  Grosjean     Renault                691.8*
19.  Liuzzi       Force India-Mercedes   682.5*
20.  Webber       Red Bull-Renault       -
Ranja_Ranjazaterdag 3 oktober 2009 @ 13:34
Waarom heeft Webber geen tijd?
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 13:35
Die laatste grid die ik geplaatst heb kan ook nog onjuist zijn, de FIA geeft morgenochtend om 10 uur pas de officiële grid
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 13:35
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waarom heeft Webber geen tijd?
Hij heeft niet meegedaan ivm crash in de laatste vrije training, zijn auto was niet op tijd klaar voor Q1
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 13:55
Button en Vettel even zwaar. Hoe tof. En ook Barrichello staat blijkbaar op ongeveer dezelfde strategie.
sangerzaterdag 3 oktober 2009 @ 13:58
Ik verwacht overigens dat Sutil, Barrichello en Button wel redelijk snel naar voren kunnen komen. De mensen direct voor hen zijn wel wat zwaarder.
ElmarOzaterdag 3 oktober 2009 @ 13:58
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 12:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
http://twitter.com/NobleF1

Five place grid penalties for Button, Barrichello, Alonso, Sutil and Buemi (who also gets a reprimand)

Alonso vanwege zeiken als een wijf?
Die van Alonso is anders wel grappig
quote:
Alonso expecting qualifying penalties

[..]
Alonso, who qualified in 12th, told Spanish television after qualifying that he was expecting to gain a few places due to penalties.

"I'm sure tomorrow I'll start a lot higher than 12th," he said.
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 14:04
En Alonso maar roepen dattie verwacht om een stuk verder naar voren te staan omdat mensen om hem heen niet genoeg geremd hebben

Lul, als je dan al gaat klagen bij de FIA, zorg dan iig dat jezelf WEL genoeg geremd hebt !!!!

Kut alonso, ik hoop dat ie morgen 0 punten scoort en Vettel mag van mij winnen en Button geen punten!
Lekker spannend
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 14:11
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:04 schreef vosss het volgende:
En Alonso maar roepen dattie verwacht om een stuk verder naar voren te staan omdat mensen om hem heen niet genoeg geremd hebben

Lul, als je dan al gaat klagen bij de FIA, zorg dan iig dat jezelf WEL genoeg geremd hebt !!!!

Kut alonso, ik hoop dat ie morgen 0 punten scoort en Vettel mag van mij winnen en Button geen punten!
Lekker spannend
Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
quote:
“It was a very strange qualifying session. The track conditions were good and all the drivers were pushing hard, but there were lots of incidents, amongst them Timo’s was the most serious and I am glad he is okay. It’s a shame to have missed Q3 as the yellow flag came out in the final stages of Q2. I was called by the stewards because I had a green second sector under yellow flags. I explained that coming out of Turn 14, I had little visibility because of the dust left from Buemi spinning into the gravel …then I saw debris of a wing in the middle of the track, which I avoided and at that point I saw the yellow flag and immediately slowed down and came carefully into the pits. Tomorrow, for the race, I hope we can improve our position and score some points.”
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 14:20
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
about 6 hours ago from web

Soms is Twitter erg handig.
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 14:22
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:20 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

NobleF1 Alonso just told Spanish TV that he reckons he will start a lot higher than 12th tomorrow. Fun and games in the stewards' room I reckon
about 6 hours ago from web

Soms is Twitter erg handig.
Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?
Walter_Sobchakzaterdag 3 oktober 2009 @ 14:23
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:22 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ja dat heb ik ook gelezen maar dat zegt toch niet dat hij er zelf is heen gestapt?
Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 14:27
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:23 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Volgens mij werd dat ook tijdens BBC-uitzending gezegd: hij zou naar de FIA zijn geweest, m.n. om Buemi.
Ik heb ook BBC gekeken vanmorgen maar was eerlijk gezegd niet wakker genoeg om alles te volgen, ik heb wel begrepen dat Buemi naar Alonso en beide BMW rijders is geweest om z'n excuses te maken, het feit blijft dat Alonso 5 plaatsen terug is gezet tegen zijn eigen verwachting in.
Mikkiezaterdag 3 oktober 2009 @ 14:33
Ondanks het feit dat ik de uitslag al wist, toch een leuke kwalificatie om nog te zien
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 14:54
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 14:11 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik begrijp dat er mensen zijn die de pest aan Alonso hebben en daar heb ik ook geen moeite mee, maar ik kan nergens terugvinden dat hij naar de FIA is gestapt om te klagen, dit is wat hij erover zegt;

Renault
Fernando Alonso (12th, Q2 - 1m 31.638s):
[..]
Valt het zo op dat ik een hekel aan Alonso heb

Anyway, ik heb gewoon op RTL gekeken en daar werd ook gezegd dat Renault naar de FIA was gegaan ivm die gele vlag en dat Alonso wle geremd had en de rest niet en dat ze daardoor niet in Q3 zaten.

Dus wellicht niet Alonso zelf, maar zn team wat het aangekaart heeft dan ofzo.

Feit blijft dat Alonso ook 5 plaatsen terug is gezet en dat ik dat mooi vind
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 14:57
Ik lees net dat Glock eik niets heeft overgehouden aan de crash behalve een "snee" in zn bovenbeen.

Een snee, dat zegt ook zo weinig. Is dat gefixed met een zwaluwstaartje of zitten er 30 hechtingen in, je weet het niet.

Hopen dat hij morgen er weer bij is iig
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 15:51
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 13:34 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Waarom heeft Webber geen tijd?
Die had in de ochtendtraining z'n waggie zodanig in elkaar gestampt dat hij de kwali mocht overslaan
quote:
Webber to start Japanese GP from pit lane

SUZUKA, Japan (Reuters) - Brawn GP moved closer to the Formula One constructors' title on Saturday when Red Bull's Mark Webber was ruled out of Japanese Grand Prix qualifying after a crash in final practice. Red Bull need to score seven points more than Brawn in Sunday's grand prix to prevent Brawn from taking the title with two races to spare.
nils7zaterdag 3 oktober 2009 @ 17:02
In de code rood situaties kon ik mooi maffen
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 19:33
Glock definitely won't be starting in Japan and the FIA said no to the idea of Kobayashi takinghis place.

http://twitter.com/f1fanatic_co_uk
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 19:56
quote:
Kobayashi mag Glock niet vervangen

Morgen slechts 19 auto's van start.
Toyota zal met slechts één auto starten aan haar thuis-Grand Prix. Timo Glock crashte vanochtend hard in de kwalificatie en is te geblesseerd om morgenochtend in Suzuka te starten. Kamui Kobayashi, die vrijdag al voor Toyota reed, mag de Duitser niet vervangen.


Glock is te geblesseerd om morgen te starten.Dit meldt Formule 1.nl-medewerker Adam Cooper op zijn Twitter-pagina. Morgen staan er dus maar achttien auto's op de grid, aangezien Mark Webber vanuit de pits start.

Glock crashte in de tweede kwalificatie hard in de laatste doordraaiende bocht voor het rechte stuk. Zijn auto onderstuurde hevig en de Duitse coureur crashte op volle snelheid in de bandenstapel. Gevolg waren wat rugklachten en een wond in zijn been die gehect moest worden. De FIA besloot daarom dat de de Toyota-coureur morgen niet mag starten.

Het overkoepelende autosportorgaan besloot tevens dat de Japanner Kamui Kobayashi niet in zijn thuisrace mag debuteren in de Formule 1. De kampioen van het Aziatische GP2-kampioenschap viel vrijdag al in voor Glock, die toen met koorts in zijn hotel achterbleef.

Kobayashi kon toen echter - net als de rest van het veld - niet veel ronden rijden door de hevige regenval. Morgen starten er dus slechts negentien auto's aan de Grand Prix van Toyota.
En in het Nederlands

Ik wist niet dat er een regel was dat als je niet heel veel geoefend had dat je dan niet mocht starten.
Ik was altijd in de veronderstelling dat als je een superlicentie hebt dat je dan in principe gewoon van start mag gaan.

Beetje dom van de FIA om hem dit te ontnemen. Het is zijn thuisgrandprix en de meneer zal best een potje kunnen sturen gezien hij kampioen is in het aziatisch GP2 gebeuren.

Vreemd besluit lijkt me eerlijk gezegd
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 20:34
Wat voor 'n oefening had Badoer dan?
Dos37zaterdag 3 oktober 2009 @ 20:46
Vroeger zette ik de wekker nog wel eens voor dit soort wedstrijden. Nu niet meer kut seizoen. Zo snel mogelijk vergeten.
Googolplexianzaterdag 3 oktober 2009 @ 20:47
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:46 schreef Dos37 het volgende:
Vroeger zette ik de wekker nog wel eens voor dit soort wedstrijden. Nu niet meer kut seizoen. Zo snel mogelijk vergeten.
Mwah ... Suzuka ga ik echt wel kijken hoor 3 rode vlaggenin de kwali? Dat belooft wat voor de race!
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 20:53
ik ga ook kijken zeker weten, trouwens ik kijk altijd

http://formula-one.speedt(...)djusted-suzuka-grid/

Written by: Adam Cooper http://www.speedtv.com
10/03/2009
Suzuka (JPN)
The fallout from the chaotic qualifying session at Suzuka continued late into the night Saturday.
Further to our earlier story, an FIA source – indeed one of the best possible FIA sources – has confirmed that we have done our sums and have got the correct grid for Sunday’s Japanese GP.

The key to it is the order in which the offenses were committed. Each is considered one by one and the grid reset each time.

Crucially, the FIA has deemed them to have been committed in the order Alonso, Barrichello, Button, Sutil and Buemi. The Swiss driver has apparently been considered to have held up drivers who had already passed the yellow flag.

The only doubt is that on Sunday morning the FIA will take a closer look at the exact point when Sebastien Buemi impeded Robert Kubica at the chicane.

It may prove that Buemi is in fact the fourth offender, and Sutil the sixth. That will make a small change to the final outcome.

In addition to Saturday’spublished offenses from Q2 we have also added gearbox penalties for Tonio Liuzzi and Heikki Kovalainen, and a chassis change for Mark Webber.

Timo Glock will definitely not start, says our source, and there is no chance that Kamui Kobayashi will replace him.

If Buemi stays as the final offender we believe that the grid will look like this:

1 Vettel
2 Trulli
3 Hamilton
4 Heidfeld
5 Raikkonen
6 Barrichello
7 Sutil
8 Rosberg
9 Button
10 Kubica
11 Kovalainen
12 Buemi
13 Alguersuari
14 Fisichella
15 Nakajima
16 Alonso
17 Grosjean
18 Liuzzi
Pit lane: Webber
ziggyziggyziggyzaterdag 3 oktober 2009 @ 20:57
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 19:56 schreef vosss het volgende:
Beetje dom van de FIA om hem dit te ontnemen. Het is zijn thuisgrandprix en de meneer zal best een potje kunnen sturen gezien hij kampioen is in het aziatisch GP2 gebeuren.

Vreemd besluit lijkt me eerlijk gezegd
Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.
Taradozaterdag 3 oktober 2009 @ 21:20
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 20:57 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik heb net even de testkilometers in de F1 van meneer Kobayashi bij elkaar opgeteld. 5509 km en 839 meter. Hij weet dus inmiddels wel hoe een F1-wagen werkt, me dunkt.
Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regels
sasquatschzaterdag 3 oktober 2009 @ 21:44
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik vind het ook kinderachtig maar om zondag te racen moet je zaterdag ook in de auto gereden hebben volgens de regels
Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.
Burnie88zaterdag 3 oktober 2009 @ 22:16
Vettel wint met gemak morgen.
Sallyzaterdag 3 oktober 2009 @ 22:18
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Burnie88 het volgende:
Vettel wint met gemak morgen.
Oeh, als dat eens zou kunnen

Moet ik niet alleen mijn wekker zetten net als vanmorgen, maar er ook uitgaan
vossszaterdag 3 oktober 2009 @ 23:29
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 21:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Alleen kan je van de FIA dispensatie krijgen om te starten. En dat krijgt hij niet omdat hij op vrijdag te weinig heeft gereden.
En toch is het bullshit. Je ontneemt een fabrieksteam gewoon de helft van zn airtime zegmaar in zn thuisland.

Ik vind het ronduit schandalig dat ze Kobayashi niet laten rijden. Die kerel kan beter racen dan die klapjosti van een Badoer me dunkt!

Willen ze Toyota eruit hebben ofzo? Dit werkt toch alleen maar tegen.
Ik weet zeker dat geen enkele coureur er bezwaar tegen zou hebben als de kampioen van de GP2 Asia mee zou doen morgen

KutFIA, en dan wint die kut Todt ook nog dalijk, terwijl eik Ari moet winnen !
Atreidezzaterdag 3 oktober 2009 @ 23:41
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 22:16 schreef Burnie88 het volgende:
Vettel wint met gemak morgen.
Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekend
Kill_em_allzaterdag 3 oktober 2009 @ 23:54
Jezus het is ook niet snel goed he. Gaat de FIA niet volgens de regels te werk, is het niet goed, doen ze het wel, is het ook weer niet goed. Als Trulli het gewoon fatsoenlijk doet, is Toyota genoeg te zien. Wss komt die Kobayashi toch niet al te ver zelfs al zou die mogen rijden. Dat het nu net met Toyota gebeurd in Japan is domme pech, maar ik heb geen medelijden met ze. Die gasten spenderen al jaaaaren enorm veel geld en presteren nooit. Ergens in dat team zit gewoon iets niet goed en alleen daarom al verdienen ze wat mij betreft weinig medelijden.

Anyway, hoe zeker is het nou eigenlijk dat Glock echt niet zal rijden? Er is geen enkele grote site die er iets over zegt. Leuk dat een NL journalist zogenaamd een bron heeft die het ''zeker weet'' terwijl Toyota allang heeft gezegd dat de beslissing sowieso tot Zondag uitblijft maar behalve dat, bij al het F1 nieuws, hoe erg vooraan staan de NL'ers dan? Juist ja...

Trouwens, tenzij zijn hele been openligt denk ik dat ie echt wel kan rijden. In de MotoGP zie je gasten met botbreuken en alles nog op hun fiets stappen dus met een extra pleister, een pijnstillertje en een beetje doorbijten kan Glock echt wel rijden. Als het alleen een vleeswond is, is het ergste wat je kan overhouden aan 1.5 uur racen een bak pijn volgens mij.
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 00:33
quote:
Op zaterdag 3 oktober 2009 23:41 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Als het alleen aan Vettel zou liggen wel.. weet niet wat voor motor erin ligt dit weekend
Ja, dat is waar. Ben wel benieuwd wat Brawn morgen kan. Ik ga maar eens naar me nest, wil niet door de wekker heenslapen.
SoldMayorzondag 4 oktober 2009 @ 02:29
Ik hoop dat Vettel samen trullie er af vliegt in de eerste ronden. Daarna tikken de beiden brawn's elkaar een waardoor button niet meer verder kan. En dan krijgen we een enorm gevecht tussen hamilton en raikkonen. Wie dan wint... boeit met niet zoveel..
Automatic_Rockzondag 4 oktober 2009 @ 06:08
wakker
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 06:18
Mogge
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 06:40
Brundle RULEZ!

"I believe we're first" en zo van achter naar voren lopen door een meute reporters heen om Vettel te interviewen
Tazzzondag 4 oktober 2009 @ 06:43
Goedemorgen, net even de beelden gezien van de kwalificatie. Waren toch wat onderdelen nodig om alles weer rijdend te krijgen..
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 06:43
Die bril van Heidfeld Dat leek wel Nana Mouskouri..
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 06:48
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 06:43 schreef Atreidez het volgende:
Die bril van Heidfeld Dat leek wel Nana Mouskouri..
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 06:50
Nog 10 minuten
Googolplexianzondag 4 oktober 2009 @ 06:55
Have fun allemaal
vossszondag 4 oktober 2009 @ 06:58
Thanks, jij ook Googol
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 06:59
Moggel. Veel plezier allemaal. Hopelijk een race vol incidenten.
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 07:01
Komt barri ff goed weg.
Sinister-D-zondag 4 oktober 2009 @ 07:03
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 07:05
Prima start van Fisichella.

het is nog vroeg
Lightzondag 4 oktober 2009 @ 07:12
Is Live Timing stuk?
Sinister-D-zondag 4 oktober 2009 @ 07:13
webber al 3 maal binnen geweest

@ Light: hier niet iig
Tazzzondag 4 oktober 2009 @ 07:19
Hier werkt ie ook
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 07:20
Het podium lijkt zo al bijna zeker Hopen dat sommige later nog wat problemen krijgen met hun banden ofzo..
Lightzondag 4 oktober 2009 @ 07:20
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 07:19 schreef Tazz het volgende:
Hier werkt ie ook
Hier ook weer, na een reboot.
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 07:21


Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 07:22
Je kijkt iig niet alleen
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 07:25
Sutil
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 07:25
Kovalainen Wat een kneus ook soms..
Sinister-D-zondag 4 oktober 2009 @ 07:34
mijn ogen gaan 't einde vd race niet halen ben ik bang
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 07:37
Vallen ze dicht?
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 07:39
Jammer, 2 stop's voor Rosberg.
vossszondag 4 oktober 2009 @ 07:48
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 07:25 schreef Atreidez het volgende:
Kovalainen Wat een kneus ook soms..
Inderdaad en hij komt er nog goed mee weg ook. Kut Heiki
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 08:06
Whehe vet.
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:06
Whehehe, Trulli is het nog niet verleerd
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 08:07
Deze Kova move was dan weer niet zo slecht
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:14
OI!!!
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 08:15
Wow, vette klap!
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:15
SC
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 08:15
Leuke finale straks
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 08:15
En ik ben weer wakker
Walter_Sobchakzondag 4 oktober 2009 @ 08:15
Mooie dreun om mee wakker te worden
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 08:16
Veel rommel op de baan.
Lightzondag 4 oktober 2009 @ 08:16
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:14 schreef vosss het volgende:
OI!!!
"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:18
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:15 schreef Burnie88 het volgende:
En ik ben weer wakker
Whehehe
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:18
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:16 schreef Light het volgende:

[..]

"Er is iemand naast", aldus Olav. Beetje understatement.
Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:19
En Lewis zn KERS kaduuk. Hopen dat Trulli wakker is bij de herstart en die tweede plek vast weet te houden
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 08:19
Nu maar hopen dat Trulli wakker is bij de herstart....
Lightzondag 4 oktober 2009 @ 08:20
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:18 schreef vosss het volgende:

[..]

Inderdaad, Jaime zat er _behoorlijk_ naast
Dat viel wel mee toch? De auto stond voor een groot deel op de baan
Ambrosiuszondag 4 oktober 2009 @ 08:21
Ah, volgens mij word ik voor niks wakker, uitrijden achter de SC of misschien een paar ronden nog normaal racen.
Walter_Sobchakzondag 4 oktober 2009 @ 08:26
Kimi vs Lewis
Meike26zondag 4 oktober 2009 @ 08:29
De saaiste race op Suzuka die ik ooit gezien heb
Ambrosiuszondag 4 oktober 2009 @ 08:32
Vettel wint, verdiende zege.
Walter_Sobchakzondag 4 oktober 2009 @ 08:32
Die start-finish lijn is voller dan ik hem ooit heb gezien bij de finish van een race.
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:34
Vettel
Trulli
Alonso
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 08:34
En het werd een makkie voor Vettel. Jammer dat Kubica het niet meer kon proberen bij Button.
Burnie88zondag 4 oktober 2009 @ 08:36
Is 'momentum' het nieuwe stopwoord van Olav Mol?
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 08:45
Als de komende 2 race's de uitslag hetzelfde is, wordt Vettel wereldkampioen.
Meike26zondag 4 oktober 2009 @ 08:47
Van mij mag dat gebeuren
ColtZ40zondag 4 oktober 2009 @ 08:49


Foto van vandaag...
Leatherfacezondag 4 oktober 2009 @ 08:52
Wordt het toch nog een beetje spannend.
Meike26zondag 4 oktober 2009 @ 08:54
Kimi ziet er nou niet echt gemotiveerd uit:

Norbert: Oké, je komt weer terug bij McLaren !
Kimi: Ah nee hé....nog een jaar in de F1....ik wil rallyrijden...
ziggyziggyziggyzondag 4 oktober 2009 @ 08:55
Brawn's statistieken blijven wel mooi zo. Alle races sinds hun debuut heeft het team punten gescoord, weinig teams die ze dat na hebben gedaan.
vossszondag 4 oktober 2009 @ 08:58
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:52 schreef Leatherface het volgende:
Wordt het toch nog een beetje spannend.
Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
Leatherfacezondag 4 oktober 2009 @ 08:59
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:58 schreef vosss het volgende:

[..]

Een beetje spannend? Red Bull kan nog WK worden op een half punt voorsprong! Hoe spannend wil je het hebben
Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
SoldMayorzondag 4 oktober 2009 @ 09:00
Vettel.. ben geen fan van hem en de hype om hem heen helemaal zat maar toch
Trullie
Hamilton

Fisichella, Kovalainen, Grosjean
vossszondag 4 oktober 2009 @ 09:01
Je vergeet Alonso
Ambrosiuszondag 4 oktober 2009 @ 09:02
Rosberg krijgt misschien nog een penalty, dan zou Brawn alvast de constructeurstitel winnen.
Atreidezzondag 4 oktober 2009 @ 09:02
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
M.Melandrizondag 4 oktober 2009 @ 09:06
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:02 schreef Atreidez het volgende:
Rosberg zou te snel hebben gereden toen de SC uitkwam, dan zou Brawn al wel constructeurs kampioen zijn..
Een Button heeft al zoveel mazzel gehad vandaag

Vond de kwali eigenlijk nog leuker dan de race
ziggyziggyziggyzondag 4 oktober 2009 @ 09:06
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 09:10
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Heb je het nu over het coureurs- of het constructeurskampioenschap?
Als Button óf Barrichello achtste wordt in Brazilië, is het constructeurskampioenschap al binnen. Ongeacht wat Red Bull doet.
Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
ziggyziggyziggyzondag 4 oktober 2009 @ 09:15
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:00 schreef SoldMayor het volgende:
Fisichella, Kovalainen, Grosjean
Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
M.Melandrizondag 4 oktober 2009 @ 09:17
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:10 schreef Tarado het volgende:

[..]

Button zei net dat Rosberg te hard reed onder SC en dat hij waarschijnlijk een penalty krijgt, als dat zo blijkt is Brawn vandaag al kampioen
Ik denk dat hij gewoon vol door de 130r gereden is onder geel.
M.Melandrizondag 4 oktober 2009 @ 09:19
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:15 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Kovalainen vond ik nog wel goed rijden eigenlijk. Het incidentje met Sutil kon hij volgens mij weinig aan doen en die actie op Fisichella was stoer.
Kovalainen goed gereden? Hij viel steeds verder terug en is zelfs achter alonso gefinisht! Ik vond hem echt dramatisch rijden.
Automatic_Rockzondag 4 oktober 2009 @ 09:32
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 08:59 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Ja, maar ze hebben het niet in eigen hand he?

Als Button twee keer bij de eerste vijf rijdt, is ie binnen.
Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
M.Melandrizondag 4 oktober 2009 @ 09:40
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Barri moet in Brazilië 4 punten meer halen dan Button, en Vettel 6 meer, anders is Button kampioen.
Vettel zie ik dat eerder doen dan Barri, die zitten nooit zover van elkaar vandaan.
Ik ben bang dat de red bull in brazilie niet goed uit de verf komt.
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 10:30
Stewards’ decision could give Brawn title
4 October 2009 by Keith Collantine
quote:
Nico Rosberg is under investigation from the stewards at Suzuka following the Japanese Grand Prix – and the outcome of the hearing could hand the constructors’ championship to Brawn.

Brawn claim Rosberg drove too quickly when the safety car was deployed following Jaime Alguersuari’s crash. The lap time data from the race shows how Rosberg gained six seconds on Rubens Barrichello and Jenson Button on the lap before he pitted:


Rosberg pitted on lap 45, and gained six seconds on the Brawns the lap before

Alguersuari crashed on lap 44, and Rosberg came in for his pit stop on the following lap. He was placed between Lewis Hamilton and Kimi Raikkonen at the time, and completed lap 45 quicker than both of them:

Nico Rosberg: 1′39.697
Lewis Hamilton: 1′41.469
Kimi Raikkonen: 1′47.511

A typical in-lap at Suzuka is around two seconds slower than a racing lap. On the strength of this data it looks like Rosberg was faster than he should have been when the safety car came out.

However the stewards have access to other information and may take further factors into account: such as how quick Rosberg was on the portions of that lap when the track was green, and what the ‘target lap time’ given to him by his computer readout was.

The sporting regulations do not specifically state drivers must adhere to the times given to them during safety car periods to prevent them driving too quickly. But they do say:

From [the moment the safety car is deployed], any car being driven unnecessarily slowly, erratically or which is deemed potentially dangerous to other drivers at any time whilst the safety car is deployed will be reported to the stewards. This will apply whether any such car is being driven on the track, the pit entry or the pit lane.
FIA F1 Sporting Regulations, article 40.5

If Rosberg does get a penalty, it is likely to add 25 seconds to his race time, promoting both Brawn cars a position and making the team world champions
http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/
Leatherfacezondag 4 oktober 2009 @ 10:35
En het zou Button en Barrichello een net iets grotere buffer in punten geven ten opzichte van Vettel.
Leatherfacezondag 4 oktober 2009 @ 10:36
6 seconden winst is meer dan significant in de autosport.
M.Melandrizondag 4 oktober 2009 @ 10:41
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:30 schreef Tarado het volgende:
Stewards’ decision could give Brawn title
4 October 2009 by Keith Collantine
[..]

http://www.f1fanatic.co.u(...)ld-give-brawn-title/
Vorige race redenm ze toch ook gewoon volgas door naar de pit tijdens SC? Alleen in de 130r kan hij vol door zijn gereden.
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 10:45
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 10:35 schreef Leatherface het volgende:
En het zou Button en Barrichello een net iets grotere buffer in punten geven ten opzichte van Vettel.
Button heeft gewoon het geluk wat bij iemand als Webber compleet ontbreekt, maakt niet uit want ik gun hem of Barichello de titel wel, zij krijgen nooit meer de kans vermoed ik terwijl Vettel echt nog wel een keertje (of meer) WK wordt
Leatherfacezondag 4 oktober 2009 @ 10:50
Tuurlijk heeft Button soms het geluk aan zijn zijde, maar het is wel knap wat ie doet hoor.

Vier zeges op rij in de eerste helft van het seizoen (zes in totaal dus). En in Singapore vijfde geworden na als twaalfde te zijn gestart. Netjes onder zulke hoge druk.

Als ie wereldkampioen wordt, heeft het in mijn opinie wel verdiend.
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 11:00
Rosberg krijgt geen penalty dus uitslag blijft zoals het is

http://twitter.com/willbuxton
Walter_Sobchakzondag 4 oktober 2009 @ 11:01
No penalty for Nico Rosberg. Constructors' championship continues to Brazil too
Bruce117zondag 4 oktober 2009 @ 11:14
Vettel
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 11:28
No action taken on Rosberg incident

By Pablo Elizalde Sunday, October 4th 2009, 09:00 GMT
quote:
The Japanese Grand Prix stewards have decided Nico Rosberg did not deserve a penalty and so the Constructors' Championship is still up for grabs.

Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Button reckoned he could have beaten the German had he been slower and the Briton expected Rosberg to be penalised.

A penalty would have given Button's Brawn team the title, as it needs just 0.5 points to clinch it and both the Briton and team-mate Rubens Barrichello would have moved up a position.

The stewards, however, deemed Rosberg had done nothing wrong.

"The Race Director reported to the Stewards that Car No 16, Nico Rosberg exceeded the time delta from when the 'Safety Deployed' message was displayed until crossing the Safety Car line," a statement from the FIA said.

"The Stewards met with the drivers and the team representatives and considered the telemetry data, GPS records, timekeeping and video evidence. This evidence showed a 'low fuel' message on the drivers display had overridden the time delta information preventing the driver from being able to accurately follow the timing information.

"However the telemetry data shows that the driver from a safety point of view had reacted adequately to the yellow flags and safety car boards. In view of this the stewards intend to take no further action."
Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Komt Button nu ook in aanmerking voor de "huilie" trofee?
vossszondag 4 oktober 2009 @ 11:29
Heiki geeft Sutil de schuld
ElmarOzondag 4 oktober 2009 @ 11:33
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:28 schreef Tarado het volgende:
No action taken on Rosberg incident

By Pablo Elizalde Sunday, October 4th 2009, 09:00 GMT
[..]

Rosberg and Williams technical director Sam Michael were summoned by the stewards after the race following claims from Jenson Button that the German had set his best sector time during the safety car period.

Komt Button nu ook in aanmerking voor de "huilie" trofee?
Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.
Taradozondag 4 oktober 2009 @ 11:34
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:33 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Nou ja, hij was er net als Alonso zeker van dat hij in het voordeel zou zijn qua positie. Wel grappig dat hij er nu ook naast zit.
Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van dit soort posts zouden zijn
ElmarOzondag 4 oktober 2009 @ 11:40
quote:
Op zondag 4 oktober 2009 11:34 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik wilde alleen maar even aangeven dat als Alonso dit zou doen er wel tig van dit soort posts zouden zijn
Die kans zou dan vrij groot zijn geweest.
Scrutinizerzondag 4 oktober 2009 @ 15:17
Die opmerking van Brundle over de spiegel op de Ferrari

Die spiegel is om achter je te kijken net zo nuttig als een asbak op een motorfiets.