abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:01:34 #201
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73271900
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

oneens. Bij DSB werken ook een paar duizend mensen. De hebben dan ook geen werk meer. Is dat minder erg?

Ja, want wie voor zo'n boeventoko werkt, verdient niet beter.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73271916
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:58 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

oneens. Bij DSB werken ook een paar duizend mensen. De hebben dan ook geen werk meer. Is dat minder erg?

Actie van sessie, nou .... die loopt gewoon door hoor bij een evt. overname.

Daarnaast zal DSB niet omvallen daar er staatssteun kan worden aangevraag. Mensen die nu zeggen dat dit alleen geld vor systeembanken, graag bewijs.
Misschien niet alleen voor systeembanken (bewijs jij maar dat het niet zo is), maar voor DSB zeker niet. DSB is in de kamer al meerdere malen onderwerp van debat geweest. En dan niet in positieve zin.
pi_73271972
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:50 schreef R16 het volgende:

[..]

Ik heb natuurlijk grote buffers, maar allemaal op spaarrekeningen. De betaalrekening bij DSB is de enige met een bankpas, dus als die omvalt heb ik een acuut probleem ja. Ik denk niet dat mijn buurman even 600 euro voorschiet voor de boodschappen de rest van de maand en nog eens een bedrag voor brandstof...
[..]

Dat hopen we dan maar. Wel een toevallig computerstorinkje...
Als je genoeg buffers hebt, ga je straks gewoon even bij een andere bank langs om een betaalrekening en een spaarrekening te openen. Banken voor het kiezen, ze zien jou met je buffers graag komen.

En dan geef je morgen even een briefje af op je werk dat je rekeningnummer gewijzigd is. Beter bel je er ook nog even achteraan, zodat het zo snel mogelijk geregeld is.
pi_73271975
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:01 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ja, want wie voor zo'n boeventoko werkt, verdient niet beter.
Dat klopt natuurlijk niet. De gemiddelde tikteef zal echt geen weet hebben van wat er allemaal gebeurt binnen de organisatie. En DSB op je CV is nou ook niet echt een garantie op een nieuwe baan binnen de financiële wereld. Denk dat vele ex-DSB'ers in de problemen zullen komen met het vinden van nieuw werk.
pi_73271988
Ik ga zo maar even een spaarrekening openen bij DSB. Grote kans dat de rente binnenkort omhoog schiet! En als het misgaat, betaalt Wouter Bos, dus mij kan niks gebeuren.
pi_73271997
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
god weer zon iemand. Het probleem ligt bij de mensen die de handtekening zetten niet bij de dienstverlener.

Wat vraag is is aanbod. Koop nu betaal later.....

Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.

Doet mij denken aan boeren die met een riek achter een heks aangaan. Ze hebben werkelijk geen idee
Het is duidelijk dat je geen idee hebt waar je over praat.
pi_73272020
quote:
Op woensdag 1 juli 2009 18:31 schreef TheFrankey het volgende:
god weer zon iemand. Het probleem ligt bij de mensen die de handtekening zetten niet bij de dienstverlener.

Wat vraag is is aanbod. Koop nu betaal later.....

Schoppen op de kleine bankjes. Maar ABN dan? Die doet precies hetzelfde net als fortis rabobank friesland bank het hele feest.

Doet mij denken aan boeren die met een riek achter een heks aangaan. Ze hebben werkelijk geen idee
Jij werkt daar?
pi_73272058
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk niet. De gemiddelde tikteef zal echt geen weet hebben van wat er allemaal gebeurt binnen de organisatie. En DSB op je CV is nou ook niet echt een garantie op een nieuwe baan binnen de financiële wereld. Denk dat vele ex-DSB'ers in de problemen zullen komen met het vinden van nieuw werk.
Moet ik nu gaan huilen ofzo? Die lui hebben allemaal meegewerkt aan die oplichtersprakijken. En er allemaal van meegeprofiteerd, met de kaken stijf op elkaar.

Eigenlijk zou half Alkmaar achter slot en grendel moeten. Want dat AZ-stadion is er ook van betaald.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:09:54 #209
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73272167
* eleusis is blij dat hij zijn reeds aangevraagde deposito bij de DSB toch maar niet had volgestort...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73272221
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:52 schreef haatbaard het volgende:

Eigen schuld dikke bult hoor hé. No mercy voor deze uitzuigers van DSB. Wat mij betreft gaat de hele boel op de fles.

En roepen dat die mensen die nu al door DSB gedupeerd zijn hier geen baat bij hebben, is echt klinkklare onzin. Als de DSB valt, vervalt ook de akte van sessie. En dat geld voor die koopsommen zijn ze toch wel kwijt.

We hebben het hier soms over jonge gezinnen met kinderen en hier moet gewoon een fatsoenlijke, nette oplossing voor komen. Geef die mensen hun leven weer terug, in plaats van hen nog verder uit te zuigen.
Die hypotheken - en de bijbehorende acte van cessie - blijven gewoon bestaan. In eerste instantie zal de curator zich daarover buigen - en die heeft de bevoegdheid om alle uitstaande leningen per direct volledig op te eisen. En de curator zal dat ook doen als niemand de leningen over wil nemen (en bij overname van de lening blijft de schuld gewoon staan; de acte van cessie ook). Kortom: als niemand de leningen over wil nemen, komt er een grote golf aan executieverkopen en faillisementen aan.

En de mensen die het betreft maken geen kans meer op het terugkrijgen van (een deel van) de koopsommen; de veroorzakende organisatie is immers kaputt en dus valt er niets meer te halen.
pi_73272302
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:00 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom niet. Een bank is geen onaantastbaar instituut ofzo. Niets is in deze wereld heilig, en al helemaal een bank niet.
[...]
Dat ben ik wel met je eens. Maar de bank en/of betrokkenen kunnen gewoon worden aangepakt middels de regels die er al zijn. Als ze daadwerkelijk iets fout hebben gedaan.

Overigens vind ik het vrij kwalijk dat een bank zo gemakkelijk onderuit kan worden gehaald. Een mannetje roept iets op tv, en hup, de domme koeien doen wat hij zegt. Als hij nou deskundige was ofzo. Nog los van de uitkomst, ik hoop dat de DSB bank lekker de schade op hem gaat verhalen
pi_73272383
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:59 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Snel een nieuwe betaalrekening openen dus.
Dat is niet zo gemakkelijk. Daarbij schijn ik de enige te zijn die het niet normaal vindt dat een bank 10-15 euro kan vragen alleen voor het hebben van een bankpas. Ze zouden blij moeten zijn om ons geld te mogen beheren, maar ze maken er misbruik van dat een mens nu eenmaal niet zonder bankrekening kan.

Banken hebben afgelopen 10 jaar gruwelijk veel kosten bespaard doordat ze geen afrekeningen hoeven te versturen en geen papieren overschrijfkaarten handmatig meer verwerken. Waarom worden ze dan voor de consument alleen maar duurder?
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:20:40 #213
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73272446
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:03 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Dat klopt natuurlijk niet. De gemiddelde tikteef zal echt geen weet hebben van wat er allemaal gebeurt binnen de organisatie.
Dat geloof ik niet.
quote:
En DSB op je CV is nou ook niet echt een garantie op een nieuwe baan binnen de financiële wereld. Denk dat vele ex-DSB'ers in de problemen zullen komen met het vinden van nieuw werk.
Vast, en dat is ook terecht. Als je daar (lang) werkt, heb je geen moraal.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:22:57 #214
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73272509
Nog net even snel mijn t shirt besteld zolang het nog kan en mag

http://www.leoworkshop.com/cgi-bin/eshop/workshop.cgi?mode=add&PD=T&code=0001&color=RR

Met als Text in het wit IK BEN EEN KOOPSOMKAMPIOEN

Leuk voor op de tribune bij AZ

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 01-10-2009 13:34:45 ]
pi_73272526
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:14 schreef R16 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel met je eens. Maar de bank en/of betrokkenen kunnen gewoon worden aangepakt middels de regels die er al zijn. Als ze daadwerkelijk iets fout hebben gedaan.
Maar dat gebeurt niet. Zoals allerlei tuig constant overal mee weg weet te komen, zowel aan de onderkant als aan de top.

Dat gaat een tijdje goed, maar op een gegeven moment is de bevolking het zat. En zo'n crisis brengt dat proces in een stroomversnelling. Een kat in het nauw maakt rare sprongen. En als hij niets meer te verliezen heeft, springt hij extra ver.
quote:
Overigens vind ik het vrij kwalijk dat een bank zo gemakkelijk onderuit kan worden gehaald. Een mannetje roept iets op tv, en hup, de domme koeien doen wat hij zegt. Als hij nou deskundige was ofzo. Nog los van de uitkomst, ik hoop dat de DSB bank lekker de schade op hem gaat verhalen
Dat mag je hopen. Maar dat zal niet gebeuren. Lakeman heeft dit advies uitgebracht als vertegenwoordiger van de mensen die door DSB zijn opgelicht. De stabiliteit van DSB is vooral een zaak van DSB zelf, niet van Lakeman persoonlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door haatbaard op 01-10-2009 13:29:53 ]
pi_73272537
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:06 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Moet ik nu gaan huilen ofzo? Die lui hebben allemaal meegewerkt aan die oplichtersprakijken. En er allemaal van meegeprofiteerd, met de kaken stijf op elkaar.

Eigenlijk zou half Alkmaar achter slot en grendel moeten. Want dat AZ-stadion is er ook van betaald.
Nee hoor, of wel. In ieder geval; net zo hard als dat je dat zou doen over de medewerkers van Marco Borsato, Van Der Moolen en alle andere bedrijven die failliet zijn gegaan.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:24:33 #217
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73272553
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:18 schreef R16 het volgende:

[..]

Dat is niet zo gemakkelijk.
Nou, dat valt wel mee hoor.
quote:
Daarbij schijn ik de enige te zijn die het niet normaal vindt dat een bank 10-15 euro kan vragen alleen voor het hebben van een bankpas. Ze zouden blij moeten zijn om ons geld te mogen beheren, maar ze maken er misbruik van dat een mens nu eenmaal niet zonder bankrekening kan.
Op zo'n bankrekening verliest de bank geld. De bedragen die ze vragen zijn een schijntje (ga maar eens in het buitenland kijken wat een rekening kost).
quote:
Banken hebben afgelopen 10 jaar gruwelijk veel kosten bespaard doordat ze geen afrekeningen hoeven te versturen en geen papieren overschrijfkaarten handmatig meer verwerken. Waarom worden ze dan voor de consument alleen maar duurder?
De onderliggende computerstructuur is bepaald niet gratis he.
pi_73272703
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:11 schreef justanick het volgende:

[..]

Die hypotheken - en de bijbehorende acte van cessie - blijven gewoon bestaan.
Neehoor. Die akte van cessie is geen onderdeel van de hypotheek. Dat is een aparte overeenkomst tussen DSB en die mensen onderling. Deze staat los van de schuld zelf. De curator kan daar echt niet zomaar gebruik van blijven maken. Die zal dan weer een nieuwe akte van cessie moeten opstellen en daar gaan die mensen natuurlijk nooit mee akkord.
quote:
In eerste instantie zal de curator zich daarover buigen - en die heeft de bevoegdheid om alle uitstaande leningen per direct volledig op te eisen.
En dat moet hij ook vooral doen, dat per direct volledig opeisen. Dan vervalt de schuld gewoon, want van een kale kip kun je niet plukken. Deze mensen zijn failliet, heb je dat eigenlijk wel door?
pi_73273229
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:29 schreef haatbaard het volgende:

En dat moet hij ook vooral doen, dat per direct volledig opeisen. Dan vervalt de schuld gewoon, want van een kale kip kun je niet plukken. Deze mensen zijn failliet, heb je dat eigenlijk wel door?
Heb jij wel door wat een curator moet doen?

Een curator moet zoveel mogelijk geld binnenslepen voor de schuldeisers. Die gaat dus kijken; of hij verkoopt de leningen aan een andere bank, of hij liquideert ze, whatever er op korte termijn meer geld oplevert. Bij liquidatie komt het er dus op neer dat het onderpand van de leningen naar een executieveiling gaat. De mensen in kwestie worden dus gewoon hun huis uit geflikkerd. Verder wordt er zoveel mogelijk geld opgehaald uit de persoonlijke bezittingen. De restschuld blijft in principe gewoon staan (3 jaar WNSP later is dat weg, tenzij de mensen de WNSP uit worden gegooid en dat gebeurt regelmatig). De curator maakt het verder echt geen donder uit, die wil NU zoveel mogelijk geld.

DSB heeft momenteel een ander belang. Als die nu zo hard door zouden zetten moeten ze af gaan schrijven op hun leningen. Dat doen ze liever niet (ze hebben ook nog een belang op de langere termijn itt een curator), dus gaan ze hier en daar op zoek naar andere oplossingen. Zo hebben ze bij diverse mensen het rentepercentage teruggeschroefd. Dat doen ze omdat ze daar op de langere termijn belang bij hebben.

Het enige belang dat een curator op de langere termijn heeft, is om het faillisement zo lang mogelijk te laten bestaan (dat levert zijn advocatenkantoor meer geld op).

Overigens neemt de curator 'alles' over, dus alle contracten, vorderingen etcetera.

[ Bericht 2% gewijzigd door justanick op 01-10-2009 13:53:07 ]
pi_73273286
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:22 schreef ikweethetookniet het volgende:
Nog net even snel mijn t shirt besteld zolang het nog kan en mag

http://www.leoworkshop.com/cgi-bin/eshop/workshop.cgi?mode=add&PD=T&code=0001&color=RR

Met als Text in het wit IK BEN EEN KOOPSOMKAMPIOEN

Leuk voor op de tribune bij AZ
pi_73273360
Echt, hoe dom kuddevolk zijn we hier in Nederland? Een of andere josti roept wat, en vervolgens gaat iedereen zijn geld wegbrengen naar andere banken. Want die zullen echt stukken beter zijn
  donderdag 1 oktober 2009 @ 13:53:02 #222
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73273440
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 13:50 schreef Tha_Duck het volgende:
vervolgens gaat iedereen zijn geld wegbrengen naar andere banken.
Bron?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73273472
http://www.telegraaf.nl/d(...)un_geld__.html?p=1,1
quote:
WOGNUM (AFN) - Klanten van DSB Bank kunnen donderdag rond het middaguur geen geld overboeken via de website omdat die overbelast is geraakt. Dat zei een medewerkster van de bank desgevraagd.

Volgens haar had dit te maken met een oproep op televisie donderdagochtend aan klanten van DSB om massaal hun geld weg te halen bij de bank. De oproep werd gedaan door de voorzitter van de Stichting Hypotheekleed, Pieter Lakeman. ,,Een heleboel mensen proberen nu hun geld weg te halen'', zei de DSB-medewerkster. Bovendien vonden er technische werkzaamheden plaats aan de site.

Een woordvoerder van DSB Bank wilde geen inhoudelijk commentaar geven.
En voor je op een letter zit te miepen: ze kunnen het idd ook in een sok stoppen.
pi_73273562
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 12:08 schreef Drive-r het volgende:
Die kerel is echt niet goed snik. Wat een complete geschifte logica.
Lakeman is natuurlijk niet de eerste de beste. Hij stelt overigens wel vaker vast dat bepaalde bedrijven beter failliet of opgeheven kunnen zijn (bij wijze van spreke natuurlijk, het kan echter wel een logisch gevolg zijn van een toegekende claim). Tegen de accountants van Ahold is hij, en terecht, ook flink te keer gegaan. Het is dat er hier in Nederland zulke prutbedragen aan schadevergoedingen toegekend worden, dus Deloitte zou er wel nauwelijks last van krijgen als Lakemans claim slaagt, maar als waar is wat hij in zijn claim stelt dan zou het in ieder geval beter zijn als Deloitte niet meer bestaat. En Lakeman heeft nog wel eens een claim toegewezen gekregen in het verleden, in de zaak Ahold/Deloitte/aandeelhouders staat hij wegens een veroordeling van Deloitte bij het Beroepscollege voor het bedrijfsleven behoorlijk sterk in zijn civiele claim.

[ Bericht 8% gewijzigd door Bolkesteijn op 01-10-2009 14:02:41 ]
pi_73273619
Ik hoop toch wel dat de internetbankier meuk van DSB weer snel werkt. Zou toch wel een stuk geruster zijn. Heb er alleen een betaalrekening, maar ik zie toch graag wat er aan transacties gebeurd
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:00:17 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73273640
Bron: Telegraaf
quote:
DNB vindt uitspraken Lakeman 'niet verstandig' AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandsche Bank (DNB) vindt de uitspraken die Pieter Lakeman donderdagochtend deed over de DSB Bank ,,niet de meest verstandige'', zo zei een woordvoerder desgevraagd. In het tv-programma Goedemorgen Nederland riep Lakeman de klanten van DSB donderdagochtend op om massaal hun geld weg te halen bij de bank

Over de situatie bij DSB doet DNB verder geen uitspraken, ,,We gaan vanwege onze geheimhoudingsplicht nooit in op de situatie bij een individuele bank.''

Dat mensen massaal proberen hun geld bij de bank weg te halen, noemt Lakeman ,,zeer in het belang van de achterban van Hypotheekleed''. ,,Een feitelijk faillissement komt op deze manier steeds dichter bij.'' De stichting vertegenwoordigt de belangen van ongeveer 1200 mensen. De stichting bereidt een schadeclaim voor tegen DSB Bank.

Natuurlijkvinden ze dat want dan komt bij een evt faillissement ook hun toezichtrol boven water en die kan ook het daglicht niet verdragen

[ Bericht 17% gewijzigd door Bolkesteijn op 01-10-2009 14:08:25 ]
pi_73273717
Net in het BNR nieuws: Woordvoerder van de DSB: "Hackers hebben de site platgelegd, niet massale overboekingen" (vrij naar BNR).

Ben benieuwd wie er gelijk heeft...
pi_73273732
Nu overigens bij NOS nieuws:
quote:
Hackers leggen website DSB plat

■De internetbankiersite van DSB-Bank is niet bereikbaar. Een woordvoerder van de bank zegt dat dit komt door een aanval van hackers. Het zou gaan om een zogeheten DDOS-aanval, waarbij de site vanuit een groot aantal computers tegelijk wordt bestookt.

DSB zegt hard bezig te zijn om de site weer bereikbaar te krijgen. Volgens de bank ligt de site niet plat door massale aandacht van klanten. DSB kwam de laatste tijd negatief in het nieuws, onder meer door dure koopsompolissen.
Bron: http://headlines.nos.nl/
pi_73273766
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
Net in het BNR nieuws: Woordvoerder van de DSB: "Hackers hebben de site platgelegd, niet massale overboekingen" (vrij naar BNR).

Lijkt me sterk dat de dsb daar over zou liegen
pi_73273780
Heb je een bron van het bericht, ikweethetookniet?

Edit: Oke, bedankt voor het geven van de bron.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:05:32 #231
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73273787
edit: Het gezeik op Zalm is nu wel weer leuk geweest. Prima als je kritiek op hem hebt, maar kom dan met een betoog en blijf niet telkens natrappen.

[ Bericht 69% gewijzigd door Bolkesteijn op 01-10-2009 14:09:09 ]
pi_73273858
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:04 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Neuh, ze hebben nog nooit gelogen....
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:08:59 #233
104871 remlof
Europees federalist
pi_73273865
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:

Ik ook
pi_73273885
Dirkie toch
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:11:28 #235
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73273919
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
edit: Het gezeik op Zalm is nu wel weer leuk geweest. Prima als je kritiek op hem hebt, maar kom dan met een betoog en blijf niet telkens natrappen.
Laat Zalm eerst eens met een verklaring komen over zijn DSB verleden
in plaats van zich te vergissen en te betreuren ondertussen blijft het oorverdovend stil

Terwijl als hij nu iets te zeggen zou hebben over DSB het wel in de krant zou komen
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:12:56 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73273958
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:04 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Liegen mag bedriegen niet

Ik heb zojuist weer een idee voor een t-shirt gekregen
pi_73273987
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Nu overigens bij NOS nieuws:
[..]

Bron: http://headlines.nos.nl/
Een DDOS van rekeninghouders zeker die in proberen te loggen waardoor er veel verzoeken aan de servers gedaan worden. De bankrun is overigens wel logisch, het gaat toch op een bepaald moment tegen je werken als bedrijf als je een deel van je klanten niet goed behandeld zeker als er als gevolg daarvan claims voorbereid worden. Dat zijn de stakeholders waar je als bedrijf rekening mee dient te houden.
pi_73274050
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Een DDOS van rekeninghouders zeker die in proberen te loggen waardoor er veel verzoeken aan de servers gedaan worden. De bankrun is overigens wel logisch, het gaat toch op een bepaald moment tegen je werken als bedrijf als je een deel van je klanten niet goed behandeld zeker als er als gevolg daarvan claims voorbereid worden. Dat zijn de stakeholders waar je als bedrijf rekening mee dient te houden.
Ik ben een tevreden klant hoor. Ik heb een betaalrekening daar (die is gratis) en werkt naar behoren. Toen ik roodstand wilde, kreeg ik het niet (want geen salaris op die rekening). Dus ik ben tevreden, en met mij velen denk ik.

Als je toen het filmpje op Geenstijl zag, hoeveel man stonden er? 8?
pi_73274095
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Oftewel: Het lijkt er sterk op dat DSB (zelfstandig) kaputt gaat. DSB is toast.

De volgende vraag (place your bets) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
pi_73274101
dubbel
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:19:24 #241
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73274127
quote:
Op donderdag 1 oktober 2009 14:17 schreef justanick het volgende:

[..]

De volgende vraag (place your best) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
Fusie met Fortis en dan terug verkopen aan de belgen
pi_73274133
@justanick:
Wat een onzin bral je. Omdat een site een paar uur niet bereikbaar is, is een bedrijf gelijk ten dode opgeschreven?

Verder ben je wel goed?
pi_73274147
quote:

[..]

De volgende vraag (place your bets) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
Denk dat Bos de boel wel laat klappen. Het geld is namelijk gedekt onder bankgarantie en DSB heeft een hele slechte reputatie bij de tweede kamer.
  donderdag 1 oktober 2009 @ 14:21:53 #244
104871 remlof
Europees federalist
pi_73274207
quote:

[..]

Bos laat ze klappen. Want:
  • de pot voor steun aan banken is al bijna leeg
  • DSB is nou niet zo'n bank van naam en vertrouwen als ABN of ING
  • pi_73274222
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:19 schreef Tha_Duck het volgende:
    @justanick:
    Wat een onzin bral je. Omdat een site een paar uur niet bereikbaar is, is een bedrijf gelijk ten dode opgeschreven?

Verder ben je wel goed?
    Jij mag dan wel een tevreden klant zijn, maar vele mensen laten zich wel degelijk beïnvloeden door optredens op TV en berichten in de media over een bedrijf. Helemaal als het in programma's als Radar en GMNL komt. En blijkbaar was er vanmorgen een specifieke oproep aan "het volk" om hun geld weg te halen bij een bank. Naar mijn weten, is dit nog niet eerder gebeurd.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:23:06 #246
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73274230
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Denk dat Bos de boel wel laat klappen. Het geld is namelijk gedekt onder bankgarantie en DSB heeft een hele slechte reputatie bij de tweede kamer.
    precies en Wellink en zijn DNB hebben een hele goede reputatie dus aan hun kan het niet liggen
    pi_73274254
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:22 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Jij mag dan wel een tevreden klant zijn, maar vele mensen laten zich wel degelijk beïnvloeden door optredens op TV en berichten in de media over een bedrijf. Helemaal als het in programma's als Radar en GMNL komt. En blijkbaar was er vanmorgen een specifieke oproep aan "het volk" om hun geld weg te halen bij een bank. Naar mijn weten, is dit nog niet eerder gebeurd.
    Dat moeten toch haast wel de tokkies zijn dan die dat doen
    pi_73274297
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:21 schreef remlof het volgende:

[..]

Bos laat ze klappen. Want:
  • de pot voor steun aan banken is al bijna leeg
  • DSB is nou niet zo'n bank van naam en vertrouwen als ABN of ING
  • Dat denk ik ook. Al zal het best een moeilijke beslissing worden.
    pi_73274312
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Dat moeten toch haast wel de tokkies zijn dan die dat doen
    Afgezien van een klein aantal mensen die naar de DSB gaan omdat de rekeningen daar gratis zijn, zie ik de DSB eigenlijk niet veel andere klanten hebben.
    pi_73274327
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:16 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ik ben een tevreden klant hoor. Ik heb een betaalrekening daar (die is gratis) en werkt naar behoren. Toen ik roodstand wilde, kreeg ik het niet (want geen salaris op die rekening). Dus ik ben tevreden, en met mij velen denk ik.
    Met de intrede van het digitaal bankieren zijn het hachelijke tijden geworden voor banken die aan fractioneel reserve bankieren doen. Als bank moet je dus alert zijn op sentimenten onder klanten die een spaarrekening hebben. Het is goed mogelijk dat zij door het handelen van de bank bij bijvoorbeeld het verkopen van zeer dure hypotheken aan klanten die veel moeite moeten doen om dat af te betalen, het vertrouwen in de veiligheid van de bank afneemt. Dat er tevreden klanten van DSB zijn veranderd daar weinig aan, hooguit zullen zij beslissen gewoon bij DSB een spaarrekening aan te blijven houden. Mochten veel DSB rekeninghouders hun spaarrekeningen leeg halen, dan is dat niet zozeer aan de uitspraken van Lakeman te danken, die zijn misschien het zetje, maar hij is zeker niet de veroorzaker.
    pi_73274413
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:19 schreef Tha_Duck het volgende:
    @justanick:

<flauwe belediging weggeknipt>
    Even een korte uitleg hoe een bank werkt.

Dat geld dat jij op je rekening hebt staan, bestaat voor een groot deel niet. Het is gebaseerd op vertrouwen. Een bank heeft een fractie van dat geld daadwerkelijk in kas. Dat gaat goed zolang mensen hun bank vertrouwen. Als dat vertrouwen wegvalt, ontstaat er een run on the bank. Alhoewel ik nog niet definitief heb geconcludeerd dat zoiets nu gaande is (ik schreef: het lijkt dat...) lijkt het er wel sterk op dat veel mensen hun geld proberen weg te halen.

De oproep van Lakeman veroorzaakt dat enkele mensen hun geld weghalen. Vervolgens worden andere mensen nerveus, die uit voorzorg hun centen ook wegtrekken. DSB bevestigd ook dat er geld wordt weggetrokken (http://www.spitsnieuws.nl/archives/binnenland/2009/10/dsbklanten_halen_massaal_hun_g.html). Het gevolg is nog meer nervositeit, kortom: circel.

Northern Rock heeft al zoiets mee mogen maken. Dat veranderde pas toen de overheid ingreep. Ook andere banken kunnen nerveus worden, een proces dat vorig jaar veel banken op de rand van de afgrond heeft gebracht. Want let wel: er zijn serieus banken geweest die uren van een failissement af zaten. Puur omdat ze het vertrouwen van de markt waren verloren.
    pi_73274476
    Ik weet hoe een bank werkt. Maar ik zie geen link tussen een website die het een keer niet doet en een faillissement. Dat gaat mij erg ver persoonlijk.
    pi_73274514
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:31 schreef Tha_Duck het volgende:
    Ik weet hoe een bank werkt. Maar ik zie geen link tussen een website die het een keer niet doet en een faillissement. Dat gaat mij erg ver persoonlijk.
    We kunnen er sowieso alleen maar op speculeren want we hebben hier geen zicht op de kasstromen binnen de DSB Bank.
    pi_73274523
    quote:
    Simpel, het is aannemelijk dat de website niet werkt doordat vele mensen hun geld aan het overboeken zijn naar andere banken ivm de oproep van vanmorgen.
    pi_73274563
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Simpel, het is aannemelijk dat de website niet werkt doordat vele mensen hun geld aan het overboeken zijn naar andere banken ivm de oproep van vanmorgen.
    Zo ging het vorig jaar ook bij IceSave.
    pi_73274588
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Zo ging het vorig jaar ook bij IceSave.
    , en ook toen hadden wij daar geld zitten geld
    pi_73274602
    Ach, zo lang je niet meer dan één ton op je rekening hebt staan zie ik geen reden om het over te maken. Tenzij je het geld in de nabije toekomst nodig hebt.
    The problem is not the occupation, but how people deal with it.
    pi_73274655
    quote:
    Ik begrijp je punt. Ik geef je ook niet direct ongelijk (ik speculeer), maar het valt niet te ontkennen dat DSB nu wel wat nerveus moet worden. Ze hebben al een imagoprobleem, hebben nu te maken met overboekingen naar andere banken en de media beginnen het nu ook op te pakken. Dat de site nu plat ligt versterkt het beeld van een bank in de problemen (let op: ik heb het nu over de perceptie die het kan veroorzaken). Dat verzwakt het vertrouwen in de bank.
    pi_73274688
    Op de radio zei men de er de DDOS aanval op de dsb website plaats vond en er daarom geen verbinding was. Maar of we dat moeten geloven.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:39:58 #260
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73274709
    http://player.omroep.nl/?aflID=10146780

Hier kan je dus terugkijken wat Lakeman gezegd heeft

Na 20 sec begint Lakeman
    pi_73274722
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:38 schreef justanick het volgende:

[..]

Ik begrijp je punt. Ik geef je ook niet direct ongelijk (ik speculeer), maar het valt niet te ontkennen dat DSB nu wel wat nerveus moet worden. Ze hebben al een imagoprobleem, hebben nu te maken met overboekingen naar andere banken en de media beginnen het nu ook op te pakken. Dat de site nu plat ligt versterkt het beeld van een bank in de problemen (let op: ik heb het nu over de perceptie die het kan veroorzaken). Dat verzwakt het vertrouwen in de bank.
    GS doet ook een duit in het zakje van de "haal je geld weg bij DSB"-hype:
    Bank Run! Bank Run! Dirk Scheringa Bank FAIL
    quote:
    Eén oproepje in Goedemorgen Nederland, en hoppa, een complete bank staat op omvallen. Dat zegt natuurlijk meer over DSB dan over GMNL. Maar goed. Niettemin zitten duizenden mensen nu voor Jan Lul te internetbankieren omdat Pieter Lakeman heeft opgeroepen geld weg te halen bij Leen van Frisia. De slimme KoopsomKanjers van DSB wuiven alle probs luchtig weg en wijten de storing aan "werkzaamheden aan de site". Maar er is daar wel degelijk iets aan het handje. Weet u wat? We vragen het Dirk zelf! Wat kost Marianne Timmer? Hoeveel wilt u voor dat stadion hebben? Die pandjes aan de A7, hebben die warm & koud stromend water? Wilt u echt nog minister worden? Mogen we nog snel een keer meevliegen in de zakenjet? Roept u maar!
    pi_73274740
    quote:
    DSB Bank
    Onderhoud DSB Bank Internetbankieren

Geachte bezoeker,

Onze E-banking site wordt mogelijk gehinderd door een hacker (een zogenaamde "denial service attack").
    Dit probleem wordt momenteel opgelost. Hierdoor kunt u tot maximaal 15.30 uur niet inloggen.

Heeft u vragen, of wilt u telefonisch uw bankzaken regelen?
    Dan staan de medewerkers van onze klantenservice voor u klaar: 0900-0575.

Onze excuses voor dit ongemak.

Met vriendelijke groet,
    DSB Bank N.V.
    pi_73274776
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:40 schreef RvLaak het volgende:

[..]

GS doet ook een duit in het zakje van de "haal je geld weg bij DSB"-hype:
    Bank Run! Bank Run! Dirk Scheringa Bank FAIL
    [..]
    Bekijk de site van de Telegraaf maar eens. Chocoladeletterkop.
    pi_73274805
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
    http://player.omroep.nl/?aflID=10146780

Hier kan je dus terugkijken wat Lakeman gezegd heeft

Na 20 sec begint Lakeman
    Thanks.

Vanavond in NOVA ook weer een item over de DSB las ik net.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:44:38 #265
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_73274870
    quote:
    Onze E-banking site wordt mogelijk gehinderd door een hacker (een zogenaamde "denial service attack").
    Mogelijk?
    Mogelijk ook niet

Mogelijk geven wij vandaag 10,0% rente op een deposito.. [ Probeer het ! ]
    pi_73274900
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Thanks.

DSB
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:45:38 #267
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73274910
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:42 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Thanks.

DSB: het oneindige verhaal

In NOVA vanavond een reconstructie van de 'continuing story of DSB'.

Ook leuk: Zorgplicht is een scheldwoord bij DSB

http://www.novatv.nl/page(...)rd+bij+DSB%26quot%3B
    pi_73274972
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:38 schreef justanick het volgende:

[..]

Ok duidelijk. Ik begrijp je punt.

Ik zal zelf ook pas gerust zijn na het inloggen :-) Maar het ziet er niet uit als bij Icesave. De rest van de site doet het, en op de secure.dsbbank.nl krijg je wel reactie van de front-end.

Maar ik begin wel te twijfelen wat te doen, nu heb ik alleen een betaallrekening.Maar daar gaat wel de hypo vanaf (niet een DSB hypo). En die moet wel blijven lopen, anders wordt ik niet blij. Ik zit er puur en alleen voor het feit dat het gratis is, dus verder geen binding. Maar on nu rennend mijn geld weg te halen.. Wat heeft het voor zin. Rabobank kan ook zo omflikkeren, je hebt nooit en te nimmer inzicht in een bedrijf, en zeker niet in een bank.
    pi_73274991
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:41 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Kijk dat is pas een service, ze weten nu al hoe laat de hackers stoppen.
    pi_73275011
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:47 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Kijk dat is pas een service, ze weten nu al hoe laat de hackers stoppen.
    Of ze zetten wat andere lijnen in, dat is peanuts he
    pi_73275026
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:47 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Ik zal zelf ook pas gerust zijn na het inloggen :-) Maar het ziet er niet uit als bij Icesave. De rest van de site doet het, en op de secure.dsbbank.nl krijg je wel reactie van de front-end.

Maar ik begin wel te twijfelen wat te doen, nu heb ik alleen een betaallrekening.Maar daar gaat wel de hypo vanaf (niet een DSB hypo). En die moet wel blijven lopen, anders wordt ik niet blij. Ik zit er puur en alleen voor het feit dat het gratis is, dus verder geen binding. Maar on nu rennend mijn geld weg te halen.. Wat heeft het voor zin. Rabobank kan ook zo omflikkeren, je hebt nooit en te nimmer inzicht in een bedrijf, en zeker niet in een bank.
    De rabo zal echt niet gaan, too big to fail. Is een wereldwijde bank met heel veel inter-bancaire relaties.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 14:49:14 #272
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73275046
    Voor de mensen die hun geld in contanten bij de balie komen ophalen zijn er speciale tassen beschikbaar

donderdag 1 oktober 2009 @ 14:50:04 #273
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73275081
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:36 schreef waht het volgende:
    Ach, zo lang je niet meer dan één ton op je rekening hebt staan zie ik geen reden om het over te maken. Tenzij je het geld in de nabije toekomst nodig hebt.
    oeh, daar kom ik dan ook net mee weg
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
    pi_73275124
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 12:11 schreef Basp1 het volgende:

Als ik het geod begrepen heb krijg een bank 1* een X bedrag binnen als spaargeld van mensen hierop moet deze dan 5.25% rente betalen, en mogen hun 10* zoveel geld minimaal uitlenen en krijgen hun dus ook die 5.25% rente weer op. Dat is een winst van 9* 5.25% (ok daar gaan dan nog wel wat kosten vanaf)
    Nee, zo werkt het niet. Bij een leverage van 1:10 moet een bank 10% aanhouden en mogen ze dus 90% uitlenen. Dus als Piet 100.000 spaart, kunnen ze Kees een hypotheek van 90.000 geven. De vereiste reserve van 10% is nodig omdat rekeninghouders ook wel eens geld opnemen, en er dus altijd wat geld beschikbaar moet zijn.

De truc met de multiplier waar jij op doelt is deze: Kees gaat met dat geld zijn huis betalen aan de verkoper, en die heeft dan ineens 90.000 cash. Die zet hij meestal op de bank, zodat hetzelfde geld nogmaals bij de bank terecht komt. Die moet dan dit keer 9.000 aanhouden, en kan dan nog 81.000 aan een ander uitlenen. En dat komt vroeg of laat ook weer bij de bank terecht, die dan 8100 moet aanhouden en de rest kan uitlenen. Enzovoort enzovoort. In het voor de bank meest ideale geval ontstaat er uit een enkel spaarbedrag uiteindelijk 10x zoveel krediet (als het wettelijke reservevereiste 10% is.. Bij 5% zou het 20x zijn).
    pi_73275170
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:49 schreef ikweethetookniet het volgende:
    Voor de mensen die hun geld in contanten bij de balie komen ophalen zijn er speciale tassen beschikbaar

[ afbeelding ]
    pi_73275229
    quote:

[..]

Als hun front-end wel reageert... 'communication prohibited by filter', krijg ik als ik een pingcommando geef aan secure.dsbbank.nl.
    quote:
    In principe ben je gedekt door het depositogarantiestelsel en kun je ook vrij snel een nwe rekening openen bij een andere bank. Vervolgens is het een kwestie van je nieuwe rekeningnummer doorgeven. Dat heb je vrij snel geregeld.
    pi_73275299
    quote:

[..]

Het is alleen oppassen als je een smak geld op de bank hebt staan waar je ook je hypotheek hebt lopen.

http://www.dnb.nl/over-dn(...)tiestelsel/index.jsp
    quote:
    Wordt mijn (hypotheek)schuld verrekend met mijn tegoed?

Een minder bekend detail van het depositogarantiestelsel is, dat voordat de aanspraak op uitkering wordt vastgesteld, er verrekend wordt. Verrekening houdt in dat de schulden van een rekeninghouder aan de bank (zoals een hypotheek of een consumptief krediet) per datum van toepassing van de noodregeling of faillietverklaring worden verminderd met diens bij de bank uitstaande deposito's (o.a. spaargelden en rekening-couranttegoeden). Als er daarna een positief depositosaldo overblijft, kan de rekeninghouder dit claimen bij het depositogarantiestelsel, tot het maximum van de dekking.

In de uitvoering van het depositogarantiestelsel wordt ervan uitgegaan dat de rekeninghouder optimaal gebruik maakt van zijn mogelijkheden tot verrekening, alsof er geen DGS was geweest. Of er verrekend kan worden, is afhankelijk van de toepasselijke wettelijke bepalingen en/of van de inhoud van de overeenkomsten tussen de bank en de rekeninghouder. Of verrekening daadwerkelijk mogelijk is, dient DNB van geval tot geval te beoordelen.
    pi_73275318
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:54 schreef justanick het volgende:

[..]

Als hun front-end wel reageert... 'communication prohibited by filter', krijg ik als ik een pingcommando geef aan secure.dsbbank.nl.
    [..]

In principe ben je gedekt door het depositogarantiestelsel en kun je ook vrij snel een nwe rekening openen bij een andere bank. Vervolgens is het een kwestie van je nieuwe rekeningnummer doorgeven. Dat heb je vrij snel geregeld.
    Hij kan dan wel met zijn geld gedekt zijn, maar is dat niet met zijn verplichtingen. Als DSB kaput gaat vandaag en hij moet morgen zijn hypo betalen, heeft hij een leuke uitdaging.

Geen probleem, aangezien een nieuwe rekening zo geopend is natuurlijk. Maar het blijft een kut-situatie.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:00:13 #279
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73275428
    En zo ziet de steun operatie eruit

pi_73275432
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 14:57 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hij kan dan wel met zijn geld gedekt zijn, maar is dat niet met zijn verplichtingen. Als DSB kaput gaat vandaag en hij moet morgen zijn hypo betalen, heeft hij een leuke uitdaging.

Geen probleem, aangezien een nieuwe rekening zo geopend is natuurlijk. Maar het blijft een kut-situatie.
    Zeker, maar het lijkt mij sterk dat andere hypotheekverstrekkers in dit soort gevallen gelijk moeilijk gaan doen. Iedere bank zal begrip tonen voor dit soort zaken (overmacht).
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:03:58 #281
    55709 Stereotomy
    Mens sana in corpore sano
    pi_73275554
    Belachelijk dit. Mensen moeten zich beter informeren over de producten die ze zelf kopen. Dat Nederlandse kop-boven-het-maaiveld-afhakken mentaliteit gericht op de persoon van Dirk Scheringa draagt hier ook niet aan bij.
    Confidence through competence
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:11:43 #282
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73275783
    FD 8 juli 2009 http://www.fd.nl/artikel/11923410/robin-linschoten-dsb
    Robin Linschoten wordt directeur risicobeheer bij de bank. Linschoten was tot voor kort lid van de raad van commissarissen van DSB.

Wie heeft het directe nummer van deze man

Kunnen we hem even vragen hoe het nu zit met DSB

Dirk is gewoon een hele aardige kerel
    pi_73275840
    ziet er uit als een capabel persoon
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:13:43 #284
    55709 Stereotomy
    pi_73275846
    Grappig dat DSB allemaal politici wegplukt?
    pi_73275861
    Sjonge wat zaten er toch een hoop ex-VVDers bij die gribusbende.
    pi_73275882
    Toch maar met de Rabo gebeld.. Ze hebben al tijd op 13 november voor een en/of met overstapservice Bij DSB was het met een week gefixed, wederom een positief punt.
    pi_73276066
    Hmm, ik heb ook aardig wat centjes bij DSB staan (internetsparen). Ga toch twijfelen wat ik er mee moet doen nu? inloggen lukt al niet meer goed, (blijft hangen als ik naar overboeken ga). Als die bank omvalt zal het waarschijnlijk wel een hoop gedoe zijn om je geld weer terug te krijgen en daar heb ik weinig trek in .
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:22:55 #288
    55709 Stereotomy
    pi_73276096
    Veel voetballiefhebbers hier met een DSB rekening. Heeft al die sponsoring dan toch effect gehad?
    pi_73276122
    Maar even buiten het feit dat het plat is.

De titel, dat gedupeerden een faillissement willen. Wat kan de DSB er eigenlijk nou aan doen? Zij verkopen producten, en ze doen het niet gratis. Is het niet de taak van de mensen zelf om ook op te letten? Ik heb voor mijn hypo mij ook goed ingelezen en gekeken hoe en wat. Ik heb me niet laten verleiden met lage tarieven en dat soort gedoe. Is het de bank zijn schuld dat mensen happen op hun, duidelijk te lezen, voorwaarden? Of zijn het mensen die een hypo adviseur te duur vinden en daarom maar zelf iets zoeken en uitkomen bij DSB om vervolgens steen en been te klagen?

Bijvoorbeeld, als ik nu groene auto koop, en over 2 weken wilde ik toch een blauwe. Is dit dan de schuld van de dealer dat ik toch een groene heb? En moet de dealer mij dan maar helpen om een vergelijkbare blauwe te krijgen?
    pi_73276157
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 15:22 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
    Hmm, ik heb ook aardig wat centjes bij DSB staan (internetsparen). Ga toch twijfelen wat ik er mee moet doen nu? inloggen lukt al niet meer goed, (blijft hangen als ik naar overboeken ga). Als die bank omvalt zal het waarschijnlijk wel een hoop gedoe zijn om je geld weer terug te krijgen en daar heb ik weinig trek in .
    Positief dat je er al in komt, zover kom ik hier nog niet eens

Dit heeft wel veel van een ddos weg overigens. Dit zijn duidelijk de symptomen die je ook bij Fok! en Tweakers zag een paar weken terug.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:27:29 #291
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73276244
    Zet 4 oktober in uw agenda!

Op vier oktober organiseert SSP / DSBramp haar tweede bijeenkomt voor DSB gedupeerden. Deze dag is van onmisbare waarde voor een ieder die getroffen is door de producten van DSB. Er zal gesproken worden door politici, de mensen achter SSP en Jelle Hendrickx. En natuurlijk is de bijeenkomst de uitgelezen mogelijkheid om ervaringen te delen en elkaar te ontmoeten.

Graag willen wij benadrukken dat de strijd tegen de uiterst dubieuze praktijken van DSB een gezamelijke strijd is. Met andere woorden: het probleem lost zichzelf zeker niet op. Daarom doen wij een dringende oproep aan u om, als het maar even kan, naar deze bijeenkomst te komen! Samen kunnen we er echt voor zorgen dat DSB haar rommel opruimt en haar leven als nog jonge bank betert. In deze strijd is iedereen keihard nodig!!!

De voorlopige agenda ziet er als volgt uit:

- Verwelkoming door Hilbert & Yvonne
    - Presentatie Jelle Hendrickx
    - Toespraak politicus (Wie? Dat blijft nog even een verrassing!)
    - Toespraak Joost van Woelderen

De bijeenkomst zal worden gehouden in:

Partycentrum Concordia
    Koemarkt 45
    1441 DB
    Purmerend
    Wij verwachten de bijeenkomst te openen om 13.00 uur
    http://www.dsbramp.nl/phpbb3/viewtopic.php?f=12&t=340
    pi_73276287
    Daar zullen ook wel weer 3 mensen op af komen
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:28:53 #293
    55709 Stereotomy
    pi_73276296
    Bijeenkomst van impulsieve mensen die niet willen/kunnen lezen, dus.
    pi_73276314
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 15:22 schreef Stereotomy het volgende:
    Veel voetballiefhebbers hier met een DSB rekening. Heeft al die sponsoring dan toch effect gehad?
    Nee, het rentetarief + garantie van DNB + weinig moeite om die rekening te openen gaven de doorslag .
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:29:34 #295
    195606 ikweethetookniet
    Weet jij het wel ?
    pi_73276325
    Mr Banker They Should Put You Away To A Place Called Guantanamo Bay

Even meezingen graag

pi_73276335
    Hier overigens langzaam weer een inlogpagina!

En nog iets wat ik kwijtwil, in het laatste jaar lag Postbank/ING er ook veel uit. Gaan die ook kapot? Dan ga ik daar niet heen
    pi_73276344
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 15:23 schreef Tha_Duck het volgende:
    Maar even buiten het feit dat het plat is.

De titel, dat gedupeerden een faillissement willen. Wat kan de DSB er eigenlijk nou aan doen? Zij verkopen producten, en ze doen het niet gratis. Is het niet de taak van de mensen zelf om ook op te letten? Ik heb voor mijn hypo mij ook goed ingelezen en gekeken hoe en wat. Ik heb me niet laten verleiden met lage tarieven en dat soort gedoe. Is het de bank zijn schuld dat mensen happen op hun, duidelijk te lezen, voorwaarden? Of zijn het mensen die een hypo adviseur te duur vinden en daarom maar zelf iets zoeken en uitkomen bij DSB om vervolgens steen en been te klagen?

Bijvoorbeeld, als ik nu groene auto koop, en over 2 weken wilde ik toch een blauwe. Is dit dan de schuld van de dealer dat ik toch een groene heb? En moet de dealer mij dan maar helpen om een vergelijkbare blauwe te krijgen?
    Het lijkt er op dat DSB dingen heeft gedaan die niet helemaal netjes zijn. Anderzijds is DSB niet de enige die aan overkreditering heeft gedaan en richten de media haar pijlen nu voluit op deze bank ipv de rest (uitgezonderd de koopsommen zijn andere banken ook niet altijd even netjes). Een bank heeft een zorgplicht.

Ik denk dat DSB in bepaalde gevallen zaken heeft gedaan die niet goed zijn te praten. Anderzijds zijn de 'slachtoffers' ook alles behalve vrij van blaam, een aspect wat vaak onderbelicht blijft. Ik blijf me serieus afvragen hoe het kan dat je je meerdere keren op laat zadelen met koopsommen. Of dat je niet weet waar je voor tekent. WTF?! Je tekent een hypotheekofferte waar je verder niet eens naar kijkt? Dan vraag je er om om genaaid te worden.
    pi_73276382
    quote:
    - Toespraak politicus (Wie? Dat blijft nog even een verrassing!)
    Frank de Grave!
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:31:09 #299
    55709 Stereotomy
    pi_73276386
    DSB had rond 15:30 weer inlogmogelijkheden beloofd. Postbank/ING en ook ABN zijn notoir om hun downtime, maar niet omdat ze geddosd werden of om gaan vallen ofzo. Gewoon een brak systeem.
      donderdag 1 oktober 2009 @ 15:31:10 #300
    3432 Whiteguy
    TÜV geprüft
    pi_73276388
    quote:
    Op donderdag 1 oktober 2009 15:24 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Positief dat je er al in komt, zover kom ik hier nog niet eens

Dit heeft wel veel van een ddos weg overigens. Dit zijn duidelijk de symptomen die je ook bij Fok! en Tweakers zag een paar weken terug.
    /alu hoedje op
    Ik zou ook mijn eigen site door een chinese hacker laten ddossen als iedereen tegelijk al zijn geld weg probeert te trekken
    /alu hoedje af
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')