quote:DNB vindt uitspraken Lakeman 'niet verstandig' AMSTERDAM (AFN) - De Nederlandsche Bank (DNB) vindt de uitspraken die Pieter Lakeman donderdagochtend deed over de DSB Bank ,,niet de meest verstandige'', zo zei een woordvoerder desgevraagd. In het tv-programma Goedemorgen Nederland riep Lakeman de klanten van DSB donderdagochtend op om massaal hun geld weg te halen bij de bank
Over de situatie bij DSB doet DNB verder geen uitspraken, ,,We gaan vanwege onze geheimhoudingsplicht nooit in op de situatie bij een individuele bank.''
Dat mensen massaal proberen hun geld bij de bank weg te halen, noemt Lakeman ,,zeer in het belang van de achterban van Hypotheekleed''. ,,Een feitelijk faillissement komt op deze manier steeds dichter bij.''![]()
![]()
De stichting vertegenwoordigt de belangen van ongeveer 1200 mensen. De stichting bereidt een schadeclaim voor tegen DSB Bank.
Natuurlijkvinden ze dat want dan komt bij een evt faillissement ook hun toezichtrol boven water en die kan ook het daglicht niet verdragen
Bron: http://headlines.nos.nl/quote:Hackers leggen website DSB plat
■De internetbankiersite van DSB-Bank is niet bereikbaar. Een woordvoerder van de bank zegt dat dit komt door een aanval van hackers. Het zou gaan om een zogeheten DDOS-aanval, waarbij de site vanuit een groot aantal computers tegelijk wordt bestookt.
DSB zegt hard bezig te zijn om de site weer bereikbaar te krijgen. Volgens de bank ligt de site niet plat door massale aandacht van klanten. DSB kwam de laatste tijd negatief in het nieuws, onder meer door dure koopsompolissen.
Lijkt me sterk dat de dsb daar over zou liegenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
Net in het BNR nieuws: Woordvoerder van de DSB: "Hackers hebben de site platgelegd, niet massale overboekingen" (vrij naar BNR).
Ben benieuwd wie er gelijk heeft...
Neuh, ze hebben nog nooit gelogen....quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de dsb daar over zou liegen
Ik ookquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef RvLaak het volgende:
Net in het BNR nieuws: Woordvoerder van de DSB: "Hackers hebben de site platgelegd, niet massale overboekingen" (vrij naar BNR).
Ben benieuwd wie er gelijk heeft...
Laat Zalm eerst eens met een verklaring komen over zijn DSB verledenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
edit: Het gezeik op Zalm is nu wel weer leuk geweest. Prima als je kritiek op hem hebt, maar kom dan met een betoog en blijf niet telkens natrappen.
Liegen mag bedriegen nietquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:04 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Lijkt me sterk dat de dsb daar over zou liegen
Een DDOS van rekeninghouders zeker die in proberen te loggen waardoor er veel verzoeken aan de servers gedaan worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:03 schreef Tha_Duck het volgende:
Nu overigens bij NOS nieuws:
[..]
Bron: http://headlines.nos.nl/
Ik ben een tevreden klant hoor. Ik heb een betaalrekening daar (die is gratis) en werkt naar behoren. Toen ik roodstand wilde, kreeg ik het niet (want geen salaris op die rekening). Dus ik ben tevreden, en met mij velen denk ik.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een DDOS van rekeninghouders zeker die in proberen te loggen waardoor er veel verzoeken aan de servers gedaan worden.De bankrun is overigens wel logisch, het gaat toch op een bepaald moment tegen je werken als bedrijf als je een deel van je klanten niet goed behandeld zeker als er als gevolg daarvan claims voorbereid worden. Dat zijn de stakeholders waar je als bedrijf rekening mee dient te houden.
Oftewel: Het lijkt er sterk op dat DSB (zelfstandig) kaputt gaat. DSB is toast.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:13 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Een DDOS van rekeninghouders zeker die in proberen te loggen waardoor er veel verzoeken aan de servers gedaan worden.De bankrun is overigens wel logisch, het gaat toch op een bepaald moment tegen je werken als bedrijf als je een deel van je klanten niet goed behandeld zeker als er als gevolg daarvan claims voorbereid worden. Dat zijn de stakeholders waar je als bedrijf rekening mee dient te houden.
Fusie met Fortis en dan terug verkopen aan de belgenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:17 schreef justanick het volgende:
[..]
Oftewel: Het lijkt er sterk op dat DSB (zelfstandig) kaputt gaat. DSB is toast.
De volgende vraag (place your best) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
Denk dat Bos de boel wel laat klappen. Het geld is namelijk gedekt onder bankgarantie en DSB heeft een hele slechte reputatie bij de tweede kamer.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:17 schreef justanick het volgende:
[..]
De volgende vraag (place your bets) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
Bos laat ze klappen. Want:quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:17 schreef justanick het volgende:
[..]
De volgende vraag (place your bets) is: Wat gaat Bos doen? Belastinggeldinfuus of gewoon laten klappen? (onderliggende vraag: is DSB nog wel te redden of zijn ze inmiddels dermate aangeschoten wild dat er niets meer aan te doen is?).
Jij mag dan wel een tevreden klant zijn, maar vele mensen laten zich wel degelijk beïnvloeden door optredens op TV en berichten in de media over een bedrijf. Helemaal als het in programma's als Radar en GMNL komt. En blijkbaar was er vanmorgen een specifieke oproep aan "het volk" om hun geld weg te halen bij een bank. Naar mijn weten, is dit nog niet eerder gebeurd.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:19 schreef Tha_Duck het volgende:
@justanick:
Wat een onzin bral je. Omdat een site een paar uur niet bereikbaar is, is een bedrijf gelijk ten dode opgeschreven?
Verder ben je wel goed?
quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:20 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Denk dat Bos de boel wel laat klappen. Het geld is namelijk gedekt onder bankgarantie en DSB heeft een hele slechte reputatie bij de tweede kamer.
Dat moeten toch haast wel de tokkies zijn dan die dat doenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:22 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Jij mag dan wel een tevreden klant zijn, maar vele mensen laten zich wel degelijk beïnvloeden door optredens op TV en berichten in de media over een bedrijf. Helemaal als het in programma's als Radar en GMNL komt. En blijkbaar was er vanmorgen een specifieke oproep aan "het volk" om hun geld weg te halen bij een bank. Naar mijn weten, is dit nog niet eerder gebeurd.
Dat denk ik ook. Al zal het best een moeilijke beslissing worden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:21 schreef remlof het volgende:
[..]
Bos laat ze klappen. Want:de pot voor steun aan banken is al bijna leeg DSB is nou niet zo'n bank van naam en vertrouwen als ABN of ING
Afgezien van een klein aantal mensen die naar de DSB gaan omdat de rekeningen daar gratis zijn, zie ik de DSB eigenlijk niet veel andere klanten hebben.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat moeten toch haast wel de tokkies zijn dan die dat doen
Met de intrede van het digitaal bankieren zijn het hachelijke tijden geworden voor banken die aan fractioneel reserve bankieren doen. Als bank moet je dus alert zijn op sentimenten onder klanten die een spaarrekening hebben. Het is goed mogelijk dat zij door het handelen van de bank bij bijvoorbeeld het verkopen van zeer dure hypotheken aan klanten die veel moeite moeten doen om dat af te betalen, het vertrouwen in de veiligheid van de bank afneemt. Dat er tevreden klanten van DSB zijn veranderd daar weinig aan, hooguit zullen zij beslissen gewoon bij DSB een spaarrekening aan te blijven houden. Mochten veel DSB rekeninghouders hun spaarrekeningen leeg halen, dan is dat niet zozeer aan de uitspraken van Lakeman te danken, die zijn misschien het zetje, maar hij is zeker niet de veroorzaker.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 14:16 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik ben een tevreden klant hoor. Ik heb een betaalrekening daar (die is gratis) en werkt naar behoren. Toen ik roodstand wilde, kreeg ik het niet (want geen salaris op die rekening). Dus ik ben tevreden, en met mij velen denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |