Gemiddelde is een breed begrip. Kan zomaar zijn dat je 98 van de 100 bedoeld.quote:Op zondag 27 september 2009 20:59 schreef Pool het volgende:
Wat snap je niet aan 'gemiddelde' en dat i.c.m. het feit dat de PVV niet in de peilingen is gezakt na het incident?
politici zijn niet heilig en dat is maar goed ookquote:Op zondag 27 september 2009 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hij is alweer terug, wist je dat niet?
Ik vind het geen incident hoor. Hero Brinkman is gewoon een wat dommige man die vrij vaak dommige, zeer aangedikte uitspraken doet en z'n hand er niet voor omdraait z'n publiek te schofferen met ononderbouwde lulkoek.quote:Op zondag 27 september 2009 17:37 schreef thewishmaster het volgende:
We discussieren hier over een parlementarier die een drankprobleem heeft en daarbij 1 keer over de schreef is gegaan. Of hij geslagen heeft is zeer twijfelachtig, maar we kunnen wel spreken van een misstap.
Aan de andere kant zitten we met een moslimpopulatie die keer op keer de fout in gaat, maar excuses worden nooit gemaakt, er wordt juist gewezen naar anderen.
Daarom word ik ook zo misselijk van figuren als MEH7 die alle problemen veroorzaakt door islamitische medelanders doodzwijgen en dit soort incidentjes opkloppen tot reusachtige proporties.
quote:Op zondag 27 september 2009 17:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wel leuk om deze post een keer te quoten als het tasjesroven hier weer eens gedownplayd wordt.
Deze snap ik even niet. Jij vindt het gedrag van Brinkman goed te praten omdat er ergere dingen denkbaar zijn?quote:
quote:Op maandag 28 september 2009 11:23 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Deze snap ik even niet. Jij vindt het gedrag van Brinkman goed te praten omdat er ergere dingen denkbaar zijn?
Dit is de post waar ik op reageer:quote:Op maandag 28 september 2009 11:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Nee, maar ik vond de opmerking van Lavenderr treffend omdat ze een terechte constatering doet.
Als er al sprake van downplayen of goedpraten is, dan komt het van thewishmaster. Geen terechte, maar een misplaatste opmerking dus van lavenderr.quote:Op zondag 27 september 2009 17:48 schreef thewishmaster het volgende:
We hebben het over het meenemen van een glas wijn van pakweg 1 Euro, waar hebben we het over als we het bijvoorbeeld vergelijken met een tekort van 35 miljard dat afgedekt moet worden.
Was dit nou zo moeilijk om te zeggen?quote:Sowieso is openbare dronkenschap + geweld een fail, al helemaal als politicus
Dat lijkt wel zo he!quote:Op maandag 28 september 2009 12:38 schreef Dragorius het volgende:
Dus als een PVV-politicus het doet moeten we verplicht allemaal onze schande uitspreken, maar als een gemiddeld stuk straattuig het doet is het al snel te demoniserend?
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wie het doet. Van een gemiddeld stuk straattuig verwachten we niet anders. Van een politicus die fel ageert tegen geweld in de samenleving en pleit voor hogere straffen mag je toch verwachten dat die zich gedraagt tijdens een avondje stappen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:38 schreef Dragorius het volgende:
Dus als een PVV-politicus het doet moeten we verplicht allemaal onze schande uitspreken, maar als een gemiddeld stuk straattuig het doet is het al snel te demoniserend?
Eh nee, het gemiddeld stuk straattuig dat wordt gepakt bij stelen gaat naar HALT of krijgt een taakstrafje.quote:Op maandag 28 september 2009 12:38 schreef Dragorius het volgende:
En na een woordenwisseling met de barman, geweld is niet aan te tonen, heeftquote:Op maandag 28 september 2009 13:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ligt er natuurlijk een beetje aan wie het doet. Van een gemiddeld stuk straattuig verwachten we niet anders. Van een politicus die fel ageert tegen geweld in de samenleving en pleit voor hogere straffen mag je toch verwachten dat die zich gedraagt tijdens een avondje stappen.
Ik beweer ook niet dat Brinkman moet worden opgesloten oid. Alleen het feit dat hij door het stof is gegaan vind ik, net als jij, niet meer dan terecht. Ik heb ook wel eens fouten gemaakt en daarvoor ben ik met de grond gelijk gemaakt. Als je een publiek figuur ben dan wordt het in het kwadraat opgeblazen. Zo werkt het nou eenmaal.quote:Op maandag 28 september 2009 14:04 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
En na een woordenwisseling met de barman, geweld is niet aan te tonen, heeft
hij ook z'n excuses aangeboden en is en plein public door het stof gegaan.
Terecht lijkt me.
Ik stem dan ook niet op een gemiddeld stuk straattuig, daar heb ik niets mee te maken, in tegenstelling tot de PVV-stemmer die in Brinkman een vertegenwoordiger ziet door hem een politiek volmacht te verlenen.quote:Op maandag 28 september 2009 12:38 schreef Dragorius het volgende:
Dus een politicus moet onfeilbaar zijn? Dan kunnen we beter naar de dictatuur gaan. Hoe minder mensen aan de macht hoe groter de kans dat er 1 wel foutloos isquote:Op maandag 28 september 2009 15:53 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Ik stem dan ook niet op een gemiddeld stuk straattuig, daar heb ik niets mee te maken, in tegenstelling tot de PVV-stemmer die in Brinkman een vertegenwoordiger ziet door hem een politiek volmacht te verlenen.
Stropopredenering. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een PVV-stemmer zich anders verhoudt tot zijn vertegenwoordiger in het Parlement in vergelijking tot de verhouding tussen een willekeurige allochtoon en straattuig. In het eerste geval is een reactie eerder te verwachten/logischer.quote:Op maandag 28 september 2009 15:57 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dus een politicus moet onfeilbaar zijn?
Ik denk dat sommige PVV'ers heel graag een dictatuur hebben, maar je borduurt hier verder op je stroman dus irrelevant verder.quote:Dan kunnen we beter naar de dictatuur gaan. Hoe minder mensen aan de macht hoe groter de kans dat er 1 wel foutloos is
Je haalt het diefstal-stroman argument anders zelf aan. Vervelend is dat he?quote:Op maandag 28 september 2009 16:03 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Stropopredenering. Dat zeg ik niet. Ik zeg dat een PVV-stemmer zich anders verhoudt tot zijn vertegenwoordiger in het Parlement in vergelijking tot de verhouding tussen een willekeurige allochtoon en straattuig. In het eerste geval is een reactie eerder te verwachten/logischer.
[..]
Ik denk dat sommige PVV'ers heel graag een dictatuur hebben, maar je borduurt hier verder op je stroman dus irrelevant verder.
Nog steeds geen weerlegging van het voorgaande. De discussie over diefstal ging over een wijnglas incident waar Brinkman eerder bij betrokken was en is zeker geen stroman.quote:Op maandag 28 september 2009 16:04 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je haalt het diefstal-stroman argument anders zelf aan. Vervelend is dat he?
Het zal wel mijn dommigheid zijn dan, dat je dit scherper veroordeelt dan de vele jongeren die er een potje van maken.quote:Op maandag 28 september 2009 16:06 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nog steeds geen weerlegging van het voorgaande. De discussie over diefstal ging over een wijnglas incident waar Brinkman eerder bij betrokken was en is zeker geen stroman.
Het zijn jouw woorden.quote:Op maandag 28 september 2009 16:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Het zal wel mijn dommigheid zijn dan, dat je dit scherper veroordeelt dan de vele jongeren die er een potje van maken.
Ik blijf toch bij mijn punt dat Lavenderr terdege een gevoelig en terecht punt raakt.quote:
Gemiddelde is een normwaarde, die is gemeten over een hele groep. Het kan zelfs zo zijn dat de gemiddelde 'persoon' in een groep niet bestaat, maar door de meest voorkomende eigenschappen samen te gooien, kom je tot deze stelling.quote:Op zondag 27 september 2009 21:15 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Gemiddelde is een breed begrip. Kan zomaar zijn dat je 98 van de 100 bedoeld.
Ik vind het goed.quote:Op maandag 28 september 2009 17:12 schreef JoaC het volgende:
[..]
Gemiddelde is een normwaarde, die is gemeten over een hele groep. Het kan zelfs zo zijn dat de gemiddelde 'persoon' in een groep niet bestaat, maar door de meest voorkomende eigenschappen samen te gooien, kom je tot deze stelling.
In dit geval gaat het over de steun aan een partij na een incident met een parlementarier, en de peilingen, die aangeven dat het incident geen invloed heeft gehad op de aanhang. Dus wat jij uitkraamt over 98 van de 100 is onzin
Helemaal mee eens.quote:Op zondag 27 september 2009 17:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wilders hoeft niet met een verklaring te komen. Hij was er overigens ook niet bij.
Brinkman heeft een ijzersterke verklaring afgelegd, zulke openheid was nog nooit eerder voorgekomen in de nederlandse politieke geschiedenis. Dus wat dat betreft is de zaak gesloten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |