quote:Hushovd zal groene trui niet verdedigen
Thor Hushovd zal zijn groene trui in de Tour de France van 2010 niet verdedigen, zo heeft de Noor laten weten. Hij laat de grote ronde, die in Rotterdam van start zal gaan, komend seizoen aan zich voorbij gaan. De hardrijder van Cervélo geeft aan dat hij belangrijkere doelen heeft dan etappezeges in de ronde en de groene trui van het puntenklassement.
Zijn twee grootste doelen zullen Parijs-Roubaix en de Wereldkampioenschappen in Geelong (Australië) zijn. Op die laatste koers zal hij zich middels de Vuelta a Espana gaan voorbereiden.
Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.quote:Op maandag 28 september 2009 14:59 schreef franklop het volgende:
Zal Cervelo dan aan Bos de toezegging hebben gedaan dat hij de Tour rijdt?
Lijkt mij idd ook onwaarschijnlijk dat ze hem naar Rotterdam sturen. Ben serieus beniewd welk programma hij zal gaan rijden. wellicht bij Holland Sport vanavond meer eroverquote:Op maandag 28 september 2009 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.
Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?quote:Op maandag 28 september 2009 14:56 schreef wimderon het volgende:
Kwiatkowski naar Caisse.
Deze jongen heeft ook wel op de baan gereden, maar de pistier die je bedoelt is waarschijnlijk Lukasz Kwiatkowski.quote:Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?
kruisje hierquote:
Cobo gaat waarschijnlijk ook naar Caisse, die is wel vergelijkbaar met Moreno.quote:Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.
Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
En met van den Broeck als (co-)kopman.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.
Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
Wat is eigenlijk de motivatie achter het aantrekken van Moreau en Bruseghin? Die lijken me toch allang over hun hoogtepunt heen, en het laatste wat Caisse nodig heeft is weer een blik renners dat best aardig mee kan rijden, maar dan niet de beslissing kan forceren.quote:Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.
Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.
Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
Dat lijkt me wel. Wel zonde, want het huidige truitje is wel aardig. Hopen dat ze een beetje afwijkende kleur kiezen. En die naam went wel. Aan Silence was je ook zo gewend. Elke keer dat ze een ander product aan de ploeg verbinden, lijkt het vooraf klote omdat je net die oude naam gewoon was. En dan klinkt zo'n nieuw naam nooit lekker (was bij Silence-Lotto in het begin ook het geval).quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.
bron: www.l1.nlquote:Kernenomloop Echt-Susteren op internationale kalender
De wielerkoers Kernenomloop Echt-Susteren is vanaf volgend jaar aan de internationale kalender toegevoegd. De wedstrijd wordt opgewaardeerd tot een zogeheten 1.2-koers. Dat betekent dat volgend jaar ook profploegen kunnen deelnemen aan de Midden-Limburgse wielerwedstrijd.
De Kernenomloop werd in 2007 succesvol nieuw leven ingeblazen, nadat de traditionele koers jarenlang niet meer werd verreden. De wedstrijd in en rondom Echt-Susteren staat op de agenda voor zondag 29 augustus 2010.
Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.quote:Press release : UCI ProTour : License Commission Decisions
Date:
29.09.2009
Description:
Following the examination of requests received, the License Commission has awarded a UCI ProTour license to two teams and two events.
The Lampre team (ITA) has obtained a four-year license for the period 2010 to 2013. As for the Milram team (ITA), it has received a license for one year, valid in 2010.
On the other hand, the Commission has decided not to award a UCI ProTour license to the French teams Cofidis, le crédit en ligne and Bbox Bouygues Télécom.
The Commission continues to examine the file submitted by the new American team Radio Shack. It will announce its decision at a later date.
As far as events are concerned, the Tour of Flanders (BEL) and the Amstel Gold Race (NED) have each obtained a four-year license for the period 2010-2013.
UCI Press Services
Duidelijk dus dat de Fransen plaats maken voor the Shack en Team Sky. Ben eigenlijk meer benieuwd naar de protourlicentie voor Astana, of die verlengd wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.
Bbox meer zou ik zeggen. Of toch in ieder geval in de Tour.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
De UCI zal toch in ieder geval één Duitse ploeg in de ProTour willen houden, lijkt me.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
Heerlijk:quote:30 september 2009 14:21
Zoncolan keert volgend jaar terug in de GIRO
Categorie: Ronde van Italië
De Monte Zoncolan keert in principe volgend jaar terug op de route van de Ronde van Italië. Volgende week moeten de lokale organisatoren de overeenkomst met Giro-chef Angelo Zomegnan ondertekenen. De verschrikkelijke beklimming gaat naar een hoogte van 1750 meter en de etappe van die dag begint in Ovaro. In 2007 was de Giro voor het laatst op de top van de afschrikwekkende col. De Zoncolan is steile-wand-klimmen en een spektakel voor de toeschouwers. De Giro begint volgend jaar op 8 mei in het centrum van Amsterdam. Het etappeschema van de Giro-2010 wordt op 24 oktober vrijgegeven.
Hopelijk zorgt Simoni voor een stunt en schrijft hij de Zoncolan voor de derde keer op zijn naam!quote:
Hij reed inderdaad niet bepaald voor de meest clean ogende ploegen ...quote:Op woensdag 30 september 2009 17:31 schreef FredWielergek het volgende:
Zoncolan pas voor het eerst in 2003 opgenomen in Giro?
De weg is zeker nieuw. Ik hoop niet op Simoni, vertrouw hem voor geen meter.
Volgens mij wel.quote:Op dinsdag 29 september 2009 23:56 schreef Roberto258 het volgende:
is het eigenlijk nog zo dat je als Pro Tour ploeg verplicht de Pro Tour wedstrijden moet rijden?
Volgens mij eigenlijk niet meerquote:
Zeker wel.quote:Op woensdag 30 september 2009 18:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Volgens mij eigenlijk niet meer
quote:Participation of UCI ProTeams
2.15.261 The organisers of events must allow participation of all UCI ProTeams at each one. UCI ProTeams are obliged to take part in all events in the UCI ProTour calendar, subject to an agreement between the organiser and all of the teams on the participation allowance for each event.
www.wielerflits.nlquote:Parcours WK 2010 bekend gemaaktGepubliceerd door Koldo op woensdag 30 september 2009 om 18:41
We hebben net een nieuwe wereldkampioen, maar de kans is nu al bijzonder klein dat hij die trui twee jaar achter elkaar gaat dragen. De organisatie van het WK 2010 bij Melbourne, Australië, heeft het parcours namelijk bekend gemaakt. En dat is niet bepaald lastig, maar kent één obstakel.
Volgend jaar zal de race om de regenboogtrui in en rond Geelong worden gehouden. Dit is een stadje dat op een aantal kilometers ten westen van Melbourne ligt. In de plaatselijke ronde zit een heuvel van meer dan 800 meter aan 10% en een puistje van 400 meter aan 10%. De ronde voor de wegrit is 15,8 km lang, maar wordt pas begonnen als men vanaf de start in Melbourne is aangekomen in Geelong. Deze aanloop is een goede 84 km lang grotendeels vlak.
Voor de vroege planners staat hieronder een voorlopig schema van de wedstrijden die op het WK verreden worden. De exacte starttijden kunnen nog veranderd worden. Meer informatie kan op de site van de organisatie worden gevonden.
Schema WK 2010
Woensdag 29 september 10.00 (02.00 NL): Tijdrit mannen u23 (31.8 km)
Woensdag 29 september 15.00 (07.00 NL): Tijdrit vrouwen elite (22.7 km)
Donderdag 30 september 12.30 (04.30 NL): Tijdrit mannen elite (45.4 km)
Vrijdag 1 oktober 12.30 (04.30 NL): Wegrit mannen u23 (159 km)
Zaterdag 2 oktober 12.30 (04.30 NL): Wegrit vrouwen (127.2 km)
Zondag 3 oktober 9.30 (01.30 NL): Wegrit mannen elite (259.9 km)
Tof! Lekker ´s nachts WK kijken! 's Nachts sport kijken is leuk.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:05 schreef MarijeH het volgende:
[..]
www.wielerflits.nl
Dat word nachtwerk.
Met de OS vorig jaar was dat ook zo mooi.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:15 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tof! Lekker ´s nachts WK kijken! 's Nachts sport kijken is leuk.
Topvader!quote:Op woensdag 30 september 2009 23:00 schreef Tommeke het volgende:
Ik kom beneden, staat m'n vader daar: Daar was je al, broodje knak?
Anders had hij me wakker gemaakt, maar hij wist gewoon dat ik de wekker ook wel zou zetten
Beetje raar idd dat ze 's ochtend 9:30 plaatselijke tijd starten. Dat is best vroeg voor een WK.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:10 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Om 1h30 de ZONDAGNACHT een WK ??? Ze zijn volslagen gek geworden bij de UCI ...
inderdaad, als je rekent op 6u rijden, komen ze daar al om half vier aan.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 07:48 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Beetje raar idd dat ze 's ochtend 9:30 plaatselijke tijd starten. Dat is best vroeg voor een WK.
Gezien het parcours de laatste 3 kilometerquote:Op donderdag 1 oktober 2009 09:33 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind het ook geen punt. Waarschijnlijk wordt toch pas het laatste uur of anderhalve uur interessant.
De Ironman van Hawaii live willen zien is pas een ramp.
eerst 5 jaar producten promoten, schijnen er baat bij te hebben gehad, nu dus het overkoepelende merkquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:32 schreef Beregd het volgende:
Silence-Lotto wordt omgedoopt tot Omega Pharma-Lotto.
zelfde sponsor, nieuwe naam.
Je bent nog niet op de hoogte van het feit dat Vacansoleil een wildcard gekregen heeft?quote:
Ik denk dat Omega Pharma inderdaad door heeft dat de relatief onbekende producten van hun door de naamkoppeling aan Lotto toch beter gaan verkopen. Het is wel goed voor de wielersport dat dit werkt, dan blijft het team toch bestaan. Er zijn de laatste jaren al zoveel teams gestopt en eind van dit jaar stoppen o.a. agritubel en barloworld ook al weer met sponsoring.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:32 schreef Beregd het volgende:
Silence-Lotto wordt omgedoopt tot Omega Pharma-Lotto.
zelfde sponsor, nieuwe naam.
Zou erg straf zijn. Hoogvorm doortrekken vanaf het begin van de Vuelta tot en met Lombardije. Heeft ie ook nog nooit gekund, sterker nog, op het afgelopen WK was hij al niet top meer. Het zijn doorgaans de jongens die op het WK het begin van hun piek hebben liggen, die ook in Lombardije top zijn.quote:
Fasso Bortoloquote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:54 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
[..]
Welke bedrijven, die nu nog niet actief zijn in de wielersport, vinden jullie nu echt passen bij het wielrennen? En zouden misschien wel zoals Vacansoleil moeten proberen een eigen ploeg op te richten?
Stond enkele jaren geleden in de Wielerrevue een overzicht met de bedrijven die de teams sponseren, en wat de bedrijven deden.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 16:54 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
[..]
Ik denk dat Omega Pharma inderdaad door heeft dat de relatief onbekende producten van hun door de naamkoppeling aan Lotto toch beter gaan verkopen. Het is wel goed voor de wielersport dat dit werkt, dan blijft het team toch bestaan. Er zijn de laatste jaren al zoveel teams gestopt en eind van dit jaar stoppen o.a. agritubel en barloworld ook al weer met sponsoring.
Welke bedrijven, die nu nog niet actief zijn in de wielersport, vinden jullie nu echt passen bij het wielrennen? En zouden misschien wel zoals Vacansoleil moeten proberen een eigen ploeg op te richten?
Zoals Euskaltel inderdaad, en paar jaar terug hetzelfde met Caisse, dat toen dus Illes Balears heettequote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:55 schreef Leatherface het volgende:
Er zijn diverse Spaanse ploegen die door een regio worden gesponsord.
De wielrenners zelf misschien, maar het hele gebeuren er omheen met al die auto's en de helicopters die de hele dag in de lucht hangen lijkt me toch niet echt 'groen'.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Stond enkele jaren geleden in de Wielerrevue een overzicht met de bedrijven die de teams sponseren, en wat de bedrijven deden.
Dat Rabobank een bank is, en Quickstep parket is zal iedereen inmiddels wel duidelijk zijn.
ONCE was een ploeg die gesponserd werd door dezelfde stichting. Deze stichting organiseerde loterijen tbv blinden.
Saeco maakte koffiezetapparaten.
ik denk overigens dat er de komende jaren diversen Energiebedrijven (en wellicht ook automotive industrie) gaan sponseren. In het kader van 'het groene' doen en denken is de wielersport zowat de meest milieuvriendelijkste sport.
Eneco en Vattenfall zijn al 2 bedrijven die op deze manier sponseren.
Misschien eens leuk om eens een overzichtje te posten met de actuele sponsers en hun 'core'business
Euhm Valverde mag toch geeneens starten in Italie?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:03 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zou erg straf zijn. Hoogvorm doortrekken vanaf het begin van de Vuelta tot en met Lombardije. Heeft ie ook nog nooit gekund, sterker nog, op het afgelopen WK was hij al niet top meer. Het zijn doorgaans de jongens die op het WK het begin van hun piek hebben liggen, die ook in Lombardije top zijn.
Klopt, merkte JessB ook al op.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:45 schreef franklop het volgende:
[..]
Euhm Valverde mag toch geeneens starten in Italie?
Chipotle is trouwens aan fastfood keten (Mexicaanse zooi)quote:
Astana is de naam van de hoofdstad, heeft nog iets met promotie te maken (net zoals het oude team Stuttgart). Katjoesja is idd een naam die geen enkel wervingsdoel heeft. Maar wel een naam die gigantisch aanslaat in Rusland. Koosnaam voor Jekaterina (10-20% van de Russische vrouwen heet zo) en nog belangrijker, de Russische koosnaam voor het 'Stalinorgel'.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:33 schreef Sautor het volgende:
Kathusha en Astana zijn de enige ploegen die niet naar een bedrijf zijn genoemd, voor zover ik zo snel kon vinden![]()
Qua naamsbekendheid in Europa krijgen is er géén enkele betere sponsoring voor je geld mogelijk bleek nog uit een onderzoek dat ik n tijdje terug ergens lasquote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Wielrennen is nog steeds een zeer effectieve vorm van sponsoring, zeker als men het vooral doet om meer naamsbekendheid te krijgen.
Kun je dat artikel nog ergens vandaan halen? Lijkt me interessant om te lezen. Voor welke Nederlandse of Internationale bedrijven denken jullie dat het interessant zou zijn om in de wielersport te investeren?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Qua naamsbekendheid in Europa krijgen is er géén enkele betere sponsoring voor je geld mogelijk bleek nog uit een onderzoek dat ik n tijdje terug ergens las
Philips schiet me zo te binnen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:39 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
[..]
Kun je dat artikel nog ergens vandaan halen? Lijkt me interessant om te lezen. Voor welke Nederlandse of Internationale bedrijven denken jullie dat het interessant zou zijn om in de wielersport te investeren?
De Heineken Gold Race?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Philips schiet me zo te binnen.
heineken zal het niet meer doen, na het Buckler debacle (alhoewl ze wel DE sponser van Nederlands enige pro tour klassieker zijn).
Amstel = Heinekenquote:
Pitiquote:'Honds duel' voor Valverde
Valencia - Alejandro Valverde treedt zondag in Valencia tegen zes honden in het strijdperk. De winnaar van de Vuelta start in de Spaanse sinaasappelstad tegen een meute sledehonden. De slee van Ismael Piñol Venteo, zilver op het WK sleehonden, zal speciaal voor deze wedstrijd voorzien zijn van wieltjes.
Het criterium van Valencia staat bekend om zijn aparte duels. Vorig jaar reed Samuel Sanchez tegen een Formule 2-wagen. Oscar Pereiro moest het ooit opnemen tegen een kameel.
In dit geval is de hondenrace voor Valverde wel treffend gekozen. De naam van Valverde wordt in de dopingzaak rond Eufemiano Fuentes immers gecodeerd als Valv.Piti. En Piti was de naam van de trouwe viervouter van de Spanjaard
Dat is trouwens een bedrijf/merk van SHV, de handelsonderneming van de Nederlandse familie Fentener van Vlissingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:33 schreef Sautor het volgende:
Liquigas: Gas
Nico Mattan ook , meerdere keren zelfs !quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:53 schreef Tommeke het volgende:
Freire heeft ook wel eens tegen een paard geraced.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik kijk trouwens al uit naar de olympische races in Rio de Janeiro in 2016.
Gezien het heuvelachtige karakter van die stad, zou dat wel eens een heel zwaar parcours kunnen worden.
Tegen een postbode verloor hijquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:50 schreef Roberto258 het volgende:
Boogerd ook al eens tegen een paard, en zowaar.. hij won!
Blijkbaar een team dat meerijdt in Italiaanse semi-klassiekers en dingen zoals de Brixia Tour, de Ronde van Turkije en de Ronde van Murcia.quote:'Rasmussen naar kleine Italiaanse ploeg'
Michael Rasmussen heeft een nieuwe ploeg gevonden voor 2010. Volgens de Italiaanse website ciclismoweb gaat Rasmussen rijden voor de kleine Italiaanse ploeg Centri della Calzatura. De Italiaanse formatie onder leiding van Primo Franchini hoopt volgend seizoen een ProContinentale status te verwerven.
Rasmussen maakte in augustus zijn rentree in het peloton na een tweejarige schorsing wegens het overtreden van de dopingregelementen van de UCI. Voor een kleine Mexicaanse ploeg reed hij de Ronde van Mexico. Hij vond naar eigen zeggen een ploeg om deel te nemen aan de Vuelta maar werd tegen gehouden door de UCI.
Voor Centri della Calzatura rijdt de Nederlander Alain van der Velde, zoon van oud-renner Johan. Giuseppe Muraglia is de bekendste renner van de ploeg.
Om hier nog even op terug te komen, valt me op dat er veel banken/ verzekerings maatschappijen een ploeg sponseren/sponserde. En ook loterijen doen het goed.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:33 schreef Sautor het volgende:
AG2R-La Mondiale: Verzekeringen
Astana: De Staat
Bbox - Bouygues Télécom: Telecom
Caisse d'Epargne: Bank
Cofidis: Bank
Columbia: Sportkleding
Euskaltel-Euskadi: Telecom
Française des Jeux: Kanspellen
Fuji-Servetto: Fietsen/Design
Garmin-Chipotle: GPS-receivers
Katjoesja:
Lampre: Staal
Liquigas: Gas
Milram: Zuivel
Quick·Step: Laminaat
Rabobank: Bank
Saxo Bank: Bank
Silence - Lotto: Farmaceutica/Kanspellen
alleen Virgin Blue volgens mij : http://www.virginblue.com(...)eleases/P_002899.htmquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Het valt me op dat we nog nooit pakweg een luchtvaartmaatschappij als wielersponsor hadden. Een wielerploeg sponsoren lijkt me een effectief reclamemiddel voor deze branche, vooral in West- en Zuid-Europa. In de voetballerij gebeurt dit trouwens wel: Emirates sponsort Arsenal en HSV.
Welke boodschap kunnen deze luchtvaartmaatschappijen dan uitdragen en welke zouden er specifiek bij de wielerwereld passen? Het sponsoren van een wielerteam moet natuurlijk wel bij het bedrijf zelf passen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Het valt me op dat we nog nooit pakweg een luchtvaartmaatschappij als wielersponsor hadden. Een wielerploeg sponsoren lijkt me een effectief reclamemiddel voor deze branche, vooral in West- en Zuid-Europa. In de voetballerij gebeurt dit trouwens wel: Emirates sponsort Arsenal en HSV.
Ik weet niet direct welke boodschap ze kunnen uitdragen, maar ze kunnen natuurlijk wel naamsbekendheid vergaren in Europa. Zeker maatschappijen die zich op de Europese markt willen storten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
[..]
Welke boodschap kunnen deze luchtvaartmaatschappijen dan uitdragen en welke zouden er specifiek bij de wielerwereld passen? Het sponsoren van een wielerteam moet natuurlijk wel bij het bedrijf zelf passen.
Red Bull, lijkt me.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:17 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Red Bull vindt ik nou echt een bedrijf dat bij de wielersport past. Ik las net nog eens dat ze een team op wilde richten met Skoda en een nog onbekend fietsenmerk. Welk merk zou dat kunnen zijn?
Die top 10quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
en rasmussen wint daar ook de 1e etappe:
1 RASMUNSSEN, M. Tecos
2 MORENO D. Caisse Epargne
2 SEVILLA O. Rock Racing
3 MANCEBO F. Rock Racing
5 LADINO G. Tecos
6 DEL NERO J. Fujii Servetto
7 MOZQUERA E. Xacobeo
8 LOSADA A. Caisse Epargne
9 BUSCHE M. Kelly benefit
10 INTXAUSTI B. Fuji Servetto
Rubiera dus ook mee overgekomen. Bij Astana vertrekken ook Morabito en Schär nog eens naar BMC, dus van Astana blijft echt helemaal niets meer over. Kan me niet voorstellen dat die nog een licentie krijgen.quote:Team Radioshack 2010
Lance Armstrong
Sam Bewley
Mathew Busche
Janesz Brajkovic
Ben Hermans
Chris Horner
Daryl Impey
Maikel Irizar
Andreas Kloden
Levi Leipheimer
Geoffrey Leqautre
Tiago Machado Pinto
Jason McCartney
Sergio Paulinho
Yaroslav Popovych
Gregory Rast
Ivan Rovny
Sebastien Rosseler
Jose Rubiara Virgil
Bjorn Selander
Gert Steegmans
Thomas Vaitkus
Haimer Zubelida Agirre
Biciclismo
Dit is toch gewoon het Tourteam van Astana? Op de sprinter vaitkus/rosseler naquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:03 schreef Devpartner het volgende:
De shack
tourteam...
Armstrong,
leipheimer,
kloden
Zubeldia
Brajkovic
Horner
popovych
Paulinho
vaitkus/rosseler
belachelijk sterk rondeblok. Benieuwd of ze volk uitspelen in Giro/Vuelta voor eindwinst...
Zoals verwacht.quote:Dennis van Winden kiest voor het Rabo ProTeam
Ondanks duidelijke interesse van buitenlandse teams, heeft Dennis van Winden een contract tot en met 2011 bij de Rabo Wielerploeg getekend. Daarmee is Van Winden de 2de renner uit de eigen opleiding die het ProTeam komt versterken; Nederlands Kampioen Steven Kruijswijk ging hem voor. “We willen talent nadrukkelijk de tijd, het vertrouwen en de aandacht geven zich te ontwikkelen, met Steven en nu Dennis krijgen we twee renners uit onze eigen opleidingsploeg die beschikken over goede mogelijkheden”, aldus algemeen directeur Harold Knebel. “Onze focus gaat steeds meer liggen op het intensief begeleiden van de renners, zodat ieders talent tot volle wasdom komt.”
Van Winden is blij met zijn overstap:”dit is een jongensdroom die uitkomt, eigenlijk gaat het nu allemaal echt beginnen, ik ben super gemotiveerd. Dit jaar stond voor mij in het teken van prof worden, maar als je anderhalve maand niet kan koersen tijdens het seizoen, weet je toch echt niet hoe je er voor staat. Nu ga ik het volgend jaar prof worden en wil ik me laten zien”.
De 21-jarige van Winden sloot na een moeilijk voorseizoen het jaar af met ritoverwinningen in de Vuelta Ciclistica a Leon en de Tour de l’Avenir, werd Nederlands Kampioen Tijdrijden bij de Beloften en 11de op het WK Tijdrijden voor Beloften.
Wat een dude ookquote:'Rasmussen wordt Mexicaan'
Uitgegeven: 5 oktober 2009 11:06
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2009 11:27
AMSTERDAM - Michael Rasmussen wil de Mexicaanse nationaliteit verkrijgen om in de komende jaren opnieuw mee te kunnen doen aan het wereldkampioenschap op de weg. Dit meldt de Deense zender TV 2 Sporten.
"Hij heeft de procedure gestart, maar wil zijn Deense burgerschap behouden", verklaart Tecos-directeur Juan Flores aan het Deense TV 2 Sporten. "Er zijn veel mogelijkheden voor iemand als hij."
Op dit moment rijdt 'De Kip' voornamelijk in Zuid-Amerika, waar hij namens de Mexicaanse wielerploeg deelneemt aan de Vuelta à Chihuahua.
Proloog
Zondag won Rasmussen de proloog.
Hij was in een rit van ruim vier kilometer met Chihuahua als start- en finishplaats de snelste. Daniel Moreno (Caisse d' Epargne) eindigde als tweede en Óscar Sevilla (Rock Racing) derde.
Whereabouts
De voormalige Raborenner is uiterst omstreden. In 2007 werd hij, als drager van de gele trui, door de Rabobank uit de Tour de France gezet.
In de aanloop naar deze ronde zou hij volgens zijn whereabouts in Mexico verblijven, terwijl de renner in Italië zat.
Rasmussen wil het Mexicaanse burgerschap om niet meer onder de Deense vlag te hoeven rijden. De renner heeft gebroken met zijn vaderland, nadat de Deense wielerbond hem had geschorst voor het WK in 2007 en de Olympische Spelen in 2008.
© NUsport/Infostrada Sports
quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die top 10![]()
't lijkt wel de wachtzaal van het cabinet van een fuentes ...
Mits alle neuzen dan ook dezelfde kant op staan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador naar Liquigas zou gaan, lijken die toch sterker dan Astana. Contador, Basso, Kreuziger, Pellizotti, Szmyd, Nibali.
Een rit met Peyresourde, Aspin, Aubisque en Tourmalet.quote:'Twee maal Tourmalet in Tour 2010'
De Tour de France zal in 2010 twee keer de Tourmalet beklimmen, de Pyreneeënreus van 2114 meter hoog. Dit meldt de Franse krant La Dépêche du Midi.
De dubbele passage over de Tourmalet heeft te maken hebben met de honderdjarige verjaardag van de eerste passage op de 2114 meter hoge top, in 1910. Geen enkele Franse col werd sindsdien zo vaak beklommen tijdens de Tour.
De eerste beklimming van de Tourmalet zou zijn voorzien tijdens een rit van Luchon naar Pau. In diezelfde etappe worden ook Peyresourde, Aspin en Aubisque beklommen. Na een rustdag in Pau zou een rit met aankomst op de Tourmalet volgen. Plannen om een klimtijdrit te houden op de Tourmalet zijn opgeborgen.
Het definitieve parcours van de Tour wordt op 14 oktober in Parijs bekend gemaakt.
Vind ik niet. Zelfs als ze allemaal op de Tour mikken qua topvorm (wat ik Pellizotti en Basso niet zie doen als Contador daar kopman is) is eigenlijk alleen Contador sterker dan hetgeen The Shack daar rechtstreeks tegenover kan stellen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador naar Liquigas zou gaan, lijken die toch sterker dan Astana. Contador, Basso, Kreuziger, Pellizotti, Szmyd, Nibali.
quote:Route Tour de France 2010 krijgt vorm
Hoewel de route van de Tour de France 2010 nog niet officieel gepresenteerd is, worden de contouren van het rittenschema steeds duidelijker. Dat het Grand Départ in Rotterdam plaats zal vinden was al bekend, maar nu begint duidelijk te worden hoe de dagen er uit gaan zien.
De Tour de France 2010 zal verreden worden van zaterdag 3 juli tot 25 juli. De Tour start in Rotterdam bij Ahoy met een proloog van ongeveer 9 kilometer. De dag erna wordt vertrokken voor de eerste rit in lijn die onder meer door Zeeland zal voeren. De aankomst is mogelijk in Mechelen. Hierna volgt een rit van Brussel naar Spa.
Na de eerste dagen in Nederland en België gaat het peloton verder in Oost-Frankrijk. Als eerste doet het peloton de Alpen aan. Op de tiende dag is er een finish bergop bij het skistation Les Rousses. Na de eerste rustdag op 12 juli is er een bergrit van Morzine naar La Toussuire. Op Quatorze Juillet staat de koninginnerit van Chambéry naar Gap op het programma. De renners krijgen dan onder meer de Galibier en de Izoard voorgeschoteld. De Alpe d'Huez wordt in 2010 overgeslagen.
Op 19 juli is er de etappe van Revel naar Luchon met onder meer de Aspet, Mente en de Portillon.De dag erop is er een bergrit van Luchon naar Pau, waarna er een rustdag volgt. Op 22 juli is er - die dagen voor het einde - een bergrit van Pau naar Tourmalet, waardoor de geplande klimtijdrit op de 'Reus van de Pyreneeën' lijkt te zijn vervallen. Onderweg worden de Aubisque en de Soulor aangedaan.
Op de voorlaatste dag keert na een jaar afwezigheid de tijdrit terug. In 50 kilometers tegen de klok tussen Burdeose en Medoc kunnen de toprenners voor het laatst iets aan het klassement doen. De Tour eindigt op zondag 25 juli traditioneel aan de Champs-Élysées. De volledige route van de Tour de France 2010 wordt op 14 oktober officieel bekend gemaakt.
met dat verschil dat kreuziger jong is en dus groeimarge heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef wimderon het volgende:
Dan heb je Kreuziger en Pellizotti over aan de ene kant en Zubeldia en Popovych (en Brajkovic) aan de andere kant, die hebben allemaal top-10 gereden in de Tour (of kunnen dat toch) als ze voor eigen kans rijden, met niet veel onderling verschil.
Ik heb vooral degenen die je direct kunt vergelijken naast elkaar gezet, ik vind Pellizotti en Horner qua rol die ze zouden hebben niet echt vergelijkbaar, vandaar dat ik hem pas later noem. Szmyd reed nu een erg goede Vuelta, maar ik heb eigenlijk niets gezien wat Horner niet kan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:34 schreef Beregd het volgende:
[..]
met dat verschil dat kreuziger jong is en dus groeimarge heeft.
en als vierde had je ook kunnen zetten pellizotti > horner
ik vind trouwens dat schmyd < horner erg discutabel is.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Route Tour de France 2010 krijgt vorm
Hoewel de route van de Tour de France 2010 nog niet officieel gepresenteerd is, worden de contouren van het rittenschema steeds duidelijker. Dat het Grand Départ in Rotterdam plaats zal vinden was al bekend, maar nu begint duidelijk te worden hoe de dagen er uit gaan zien.
De Tour de France 2010 zal verreden worden van zaterdag 3 juli tot 25 juli. De Tour start in Rotterdam bij Ahoy met een proloog van ongeveer 9 kilometer. De dag erna wordt vertrokken voor de eerste rit in lijn die onder meer door Zeeland zal voeren. De aankomst is mogelijk in Mechelen. Hierna volgt een rit van Brussel naar Spa.
Na de eerste dagen in Nederland en België gaat het peloton verder in Oost-Frankrijk. Als eerste doet het peloton de Alpen aan. Op de tiende dag is er een finish bergop bij het skistation Les Rousses. Na de eerste rustdag op 12 juli is er een bergrit van Morzine naar La Toussuire. Op Quatorze Juillet staat de koninginnerit van Chambéry naar Gap op het programma. De renners krijgen dan onder meer de Galibier en de Izoard voorgeschoteld. De Alpe d'Huez wordt in 2010 overgeslagen.
Op 19 juli is er de etappe van Revel naar Luchon met onder meer de Aspet, Mente en de Portillon.De dag erop is er een bergrit van Luchon naar Pau, waarna er een rustdag volgt. Op 22 juli is er - die dagen voor het einde - een bergrit van Pau naar Tourmalet, waardoor de geplande klimtijdrit op de 'Reus van de Pyreneeën' lijkt te zijn vervallen. Onderweg worden de Aubisque en de Soulor aangedaan.
Op de voorlaatste dag keert na een jaar afwezigheid de tijdrit terug. In 50 kilometers tegen de klok tussen Burdeose en Medoc kunnen de toprenners voor het laatst iets aan het klassement doen. De Tour eindigt op zondag 25 juli traditioneel aan de Champs-Élysées. De volledige route van de Tour de France 2010 wordt op 14 oktober officieel bekend gemaakt.
quote:Op maandag 5 oktober 2009 18:55 schreef Burghardt het volgende:
Rasmussen had zich vergist, hij wil niet de Mexicaanse nationaliteit, maar de Italiaanse.
En daar laten heel veel ploegen weer een enorme kans liggen op een renner die koersen kan winnen en heeft Columbia er weer één in huis die én kan knechten én zonodig zelf koersen kan winnen. Ze zoeken ze echt perfect uit.quote:
Les Rousses stelt inderdaad helemaal niets voor. Het is 8,8 km. aan 4,5% gemiddeld. Echt een enorme loper, er zit zelfs nog een afdaling in van bijna een kilometer en voor de rest alleen maar klimmen aan 4,5 tot 6%quote:Op maandag 5 oktober 2009 16:56 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Hmmm... okay. De zwaarste ritten qua parcours eindigen dus ver in het dal (Gap en Pau). Veel vallei in de finales... nog meer dan normaal al het geval is, zo lijkt het. Ook de rit die eindigt op de Tourmalet heeft nog dat rotstuk vallei tussen de Soulor en Luz.
Ik dacht dat Les Rousses in de Jura lag en niet in de Alpen? Het is sowieso een "berg" van niets.
Wordt toch een erg aantrekkelijke finale denk ik. Contador kan zelfs bij 4 procent de rest uit het wiel rijden, haha. Maar idd... ik zie het niet als een aankomst bergop. Blijven over:quote:Op maandag 5 oktober 2009 19:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Les Rousses stelt inderdaad helemaal niets voor. Het is 8,8 km. aan 4,5% gemiddeld. Echt een enorme loper, er zit zelfs nog een afdaling in van bijna een kilometer en voor de rest alleen maar klimmen aan 4,5 tot 6%Triest dus.
Tweede etappe Vuelta a Chihuahua (groepssprint heuevelop, eerste 55 man in zelfde tijd):quote:1 91 ESP19790103 BENITEZ, Javier CONTENTPOLIS-AMPO 3:10:53
2 45 ITA19820715 BENENATI, Cristian ISD mt.
3 34 NED19870815 KREDER, Michael RABOBANK mt.
4 31 NED19890908 BOL, Jetse RABOBANK mt.
5 75 JPN19780227 MIYAZAWA, Takashi MEITAN HOMPO mt.
6 86 MEX19810309 TAPIA, Ricardo ALPURA-DELICIAS mt.
7 1 ESP19760309 MANCEBO, Francisco ROCK RACING mt.
8 166 USA19820106 BOWMAN, Daniel KELLY BENEFIT Strate mt.
9 144 ESP19800908 CARRASCO, Jose A. ANDALUCIA-CAJASUR mt.
10 62 ESP19810504 DE LA FUENTE, David FUJI-SERVETTO mt.
11 103 BUL19780205 PETROV, Danail MADEINOX BOAVISTA mt.
12 107 ESP19880102 PARDO, Jon MADEINOX BOAVISTA mt.
13 65 ESP19811114 BENITEZ, Jose A. FUJI-SERVETTO mt.
14 35 NED19870607 KRUIJSWIJK, Steven RABOBANK mt.
15 8 ESP19760929 SEVILLA, Oscar ROCK RACING mt.
16 132 ARG19840124 FRAZER, Mauricio ARENAS-AFAMADO C.T. mt.
17 13 ESP19810905 MORENO, Daniel CAISSE D`EPARGNE mt.
18 43 ITA19840212 RICCI BITTI, Davide ISD mt.
19 11 POR19861005 DA COSTA, Rui A. CAISSE D`EPARGNE mt.
20 67 ESP19870708 MERINO, Pedro FUJI-SERVETTO mt.
43 33 NED19880325 KEIZER, Martijn RABOBANK mt.
quote:1º 91 BENITEZ, Javier ESP CONTENTPOLIS-AMPO 2:57:36
2º 34 KREDER, Michael NED RABOBANK mt.
3º 144 CARRASCO, Jose A. ESP ANDALUCIA-CAJASUR mt.
4º 8 SEVILLA, Oscar ESP ROCK RACING mt.
5º 103 PETROV, Danail BUL MADEINOX BOAVISTA mt.
6º 45 BENENATI, Cristian ITA ISD mt.
7º 13 MORENO, Daniel ESP CAISSE D`EPARGNE mt.
8º 64 DEL NERO, Jesus ESP FUJI-SERVETTO mt.
9º 74 SHIMIZU, Mikayata JPN MEITAN HOMPO mt.
10º 111 GARCIA, David ESP XACOBEO GALICIA mt.
11º 3 GUTIERREZ, José E. ESP ROCK RACING mt.
12º 104 PINHEIRO, Luis POR MADEINOX BOAVISTA mt.
13º 62 DE LA FUENTE, David ESP FUJI-SERVETTO mt.
14º 46 COLO, Alessandro ITA ISD mt.
15º 121 RANDELL, Andrew CAN PLANET ENERGY mt.
16º 26 RASMUNSSEN, Michael DEN TECOS TREK mt.
17º 43 RICCI BITTI, Davide ITA ISD mt.
18º 152 RANGEL, Hector H. MEX CANELS TURBO mt.
19º 166 BOWMAN, Daniel USA KELLY BENEFIT Strate mt.
20º 2 VITORIA, David SUI ROCK RACING mt.
28º 33 KEIZER, Martijn NED RABOBANK mt.
56º 35 KRUIJSWIJK, Steven NED RABOBANK mt.
65º 31 BOL, Jetse NED RABOBANK a 17
Jup, aangezien ze geen bonificaties hebben.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:20 schreef Sautor het volgende:
Is RASMUNSSEN, Michael nog steeds de leider?
Dan gaat hij de ronde ook op zijn naam schrijven, want ze hebben alleen maar sprintersetappes.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jup, aangezien ze geen bonificaties hebben.
hij gaat nu toch echt gebeuren mensenquote:"Vandenbroucke kan nog klassieker winnen"
wo 07/10/2009 - 09:59
Dokter Aldo Sassi, directeur van het Mapei Sports Centrum, wil Frank Vandenbroucke graag helpen om weer het hoogste niveau te bereiken. Vandenbroucke moet dan wel eerst nog een team vinden. "Er is zeker interesse", zegt zijn manager.
Vandenbroucke zei vorige week al dat hij met Sassi contact had opgenomen. De Italiaanse toptrainer, die ook wereldkampioen Cadel Evans en Ivan Basso begeleidt, reageert nu in La Gazzetta dello Sport.
"Ik zag Frank op het WK in Mendrisio. Hij zag er goed uit, fysiek, maar vooral mentaal."
"Als hij echt wil, ben ik ervan overtuigd dat Frank nog een paar jaar kan meerijden op het hoogste niveau en misschien nog een klassieker kan winnen."
Vandenbroucke werkte in zijn gouden Mapei-periode al samen met Sassi, daarna volgden jaren van miserie. "Elke renner verdient een nieuwe kans", zegt Sassi daarover.
Lijkt me eerder de Spaanse versie van de Tro-Bro Léon.quote:
quote:Caethoven tekent voor Landbouwkrediet
Steven Caethoven heeft dan toch een ploeg voor volgend jaar gevonden. Landbouwkrediet vist hem op.
De 28-jarige Caethoven leefde de voorbije weken in onzekerheid omdat zijn ploeg Agritubel er na dit jaar mee stopt. Gérard Bulens van Landbouwkrediet ziet Caethoven wel zitten en heeft hem een contract voorgeschoteld. Dat wordt donderdag ondertekend, weet Het Nieuwsblad.
Caethoven keert zo na twee jaar in Franse loondienst terug naar België. Hij reed als prof ook nog voor Vlaanderen en Chocolade Jacques. Dit jaar heeft hij één zege op zijn palmares staan, een rit in de Ronde van Normandië.
Helaas nog niks kunnen vinden, behalve vanavond samenvatting op Rai.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:54 schreef Leatherface het volgende:
Is de Coppa Sabatini op stream te vinden?
EDIT: Inmiddels ingelopen.quote:Gerben Löwik, Björn Leukemans et Johnny Hoogerland (Vacansoleil), Morris Possoni et Vicente Reynes (Team Columbia), Maryan Hary et Hervé Duclos-Lassalle (Cofidis), Renaud Dion et Cédric Pineau (AG2R-La Mondiale), Gael Malacarne et Lilian Jégou (Bretagne-Schuller), Anthony Geslin (Française des Jeux), William Bonnet (Bbox Bouygues Telecom), Pablo Lastras (Caisse d'Epargne), Nicolas Jalabert (Agritubel), Dominique Rollin (Cervélo), Johan Mombaerts (Auber 93), Jean-Marc Marino (Besson-Sojasun) et Janek Tombak (CC Bourgas).
Geloof ik nog niet zoveel van , dan zou er maar één tijdrit in de Tour zitten , en een proloog. Ik zie ze dat niet echt doen eigenlijk ...quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:08 schreef SuikerVuist het volgende:
Meer over het parcours van de TdF hier:
http://velonews.com/artic(...)-pyrenean-centennial
Als het klopt duidelijk zwaarder en veel interessanter parcours dan dit jaar.
En geen ploegentijdrit, wat natuurlijk welquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geloof ik nog niet zoveel van , dan zou er maar één tijdrit in de Tour zitten , en een proloog. Ik zie ze dat niet echt doen eigenlijk ...
Een ploegentijdrit met 50 % kasseien erin , dat zou ik wel eens willen zienquote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En geen ploegentijdrit, wat natuurlijk welzou zijn.
Zou Gesink hier niet zijn conditie / benen testen met het oog op Lombardije?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:34 schreef Steven184 het volgende:
Gilbert wint Coppa Sabatini
1. Philippe Gilbert
2. Giovanni Visconti
3. Leonardo Bertagnolli
Nee, Rabo startte niet. Gesink rijdt Emilia.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:51 schreef Cavalier1 het volgende:
[..]
Zou Gesink hier niet zijn conditie / benen testen met het oog op Lombardije?
De beste beslissing die ze in jaren hebben genomen.quote:Verhoeven ploegleider ProTeam
Rabo Wielerploegen passen structuur aan.
* Erik Breukink nieuwe technisch directeur
* Nico Verhoeven ploegleider bij het ProTeam
* Duidelijke focus op talentontwikkeling
De Rabo Wielerploeg maakt een belangrijke stap met het oog op de toekomst. Erik Breukink, nu nog 1ste ploegleider wordt vanaf 2010 technisch directeur; hij is dan onder andere verantwoordelijk voor de samenstelling van het ProTeam, het wedstrijdprogramma, de aansturing van de ploegleiders en de samenwerking met het Continental Team. Ondanks de interne verschuiving wordt er ook volgend jaar gewerkt met 5 ploegleiders. Jan Boven, Erik Dekker, Frans Maassen en Adri van Houwelingen krijgen gezelschap van Nico Verhoeven, nu nog ploegleider bij het Continental Team. Harold Knebel: “Door de telkens intensievere begeleiding van de renners, is er meer behoefte aan coordinatie en mankracht. Erik Breukink is met zijn ervaring de aangewezen man om de lijnen uit te zetten. Daarbij is Nico natuurlijk een logische aanvulling. Net als bij de renners, putten we het liefst uit eigen kweek. Nico heeft bij de Continentals prima werk afgeleverd.”
Erik Breukink over zijn nieuwe functie: “ik verheug me op de nieuwe uitdaging. De wielersport verandert constant en dus moet je je organisatie daarop aanpassen. De bakens voor de toekomst zijn hiermee gezet. Met Nico krijgen we iemand die de meeste jongens zelf opgeleid heeft.”
De nieuwe ploegleider Nico Verhoeven zelf is net zo enthousiast:”ik zat natuurlijk prima bij de Continentals, maar dit is een mooie kans. Door onze steeds grotere focus op talentontwikkeling vragen de renners ook zelf telkens meer aandacht. We zitten met de 5 ploegleiders absoluut op een lijn en zijn klaar om de schouders er gemeenschappelijk onder te zetten.”
De vacature bij het Continental Team, die door het doorschuiven van Nico Verhoeven ontstaat, is nog niet ingevuld.
Bron: Rabosport
Dan maakt Stijn Devolder nog eens kans op het podium in Parijs.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Een ploegentijdrit met 50 % kasseien erin , dat zou ik wel eens willen zien
Dan komt daar waarschijnlijk een lange tijdrit voor in de plaats, wat nog meer in het voordeel van Contador (lees: nadeel van Schleck) is. Mocht Contador bij Astana moeten blijven dan zie ik met het oog op de spanning toch liever een ploegentijdrit.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
En geen ploegentijdrit, wat natuurlijk welzou zijn.
En 4 bergetappes in de Pyreneën zie ik ze ook niet doen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Geloof ik nog niet zoveel van , dan zou er maar één tijdrit in de Tour zitten , en een proloog. Ik zie ze dat niet echt doen eigenlijk ...
quote:July 18 Stage 15 Revel—Ax/Les 3 Domaines 170
July 19 Stage 16 Pamiers—Luchon 150
July 20 Rest day in Luchon
July 21 Stage 17 Luchon—Pau 200
July 22 Stage 18 Pau—Col du Tourmalet 165
Dat interesseert me niet (de verhouding Contador/Schleck dus). Op deze manier verliezen VDB 2 (en voor de Nederlanders Gesink) niet nodeloos minuten en kansen op een top 10 (bij Gesink misschien top 5).quote:Op donderdag 8 oktober 2009 17:13 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dan komt daar waarschijnlijk een lange tijdrit voor in de plaats, wat nog meer in het voordeel van Contador (lees: nadeel van Schleck) is. Mocht Contador bij Astana moeten blijven dan zie ik met het oog op de spanning toch liever een ploegentijdrit.
Kun je dat nader toelichten?quote:Op donderdag 8 oktober 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee, Rabo startte niet. Gesink rijdt Emilia.
[..]
De beste beslissing die ze in jaren hebben genomen.
Breukink vind ik op zijn zachtst gezegd geen goede ploegleider. Tenminste, niet een ploegleider die bij Rabo past op de manier zoals ze willen rijden: aanvallend, maar wel tactisch slim. Van Houwelingen en Dekker voldoen bijv. prima aan die kwalificaties (dat in koersen met Dekker een paar fouten zijn gemaakt, is jammer maar niet leidend). Breukink daarentegen is altijd iemand die reageert op. Hij neemt niet vaak zelf de koers in handen en als hij dat neemt, is dat altijd een reactie op een slechte koerssituatie. In dergelijke situaties moet je niet eens terecht komen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:17 schreef FredWielergek het volgende:
[..]
Kun je dat nader toelichten?
Volgend jaar is hij dat in ieder geval niet meer:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Breukink vind ik op zijn zachtst gezegd geen goede ploegleider.
Evans aangevallenquote:Philippe Gilbert schiet raak in Toscane
Philippe Gilbert (Silence-Lotto) heeft in Toscane de Coppa Sabatini, een prestigieuze najaarsklassieker, op zijn naam geschreven. Hij versloeg Giovanni Visconti en Leonardo Bertagnolli. Cadel Evans kleurde de finale.
Het werd een grote dag voor Silence-Lotto, want wereldkampioen Cadel Evans showde in Italië voor het eerst zijn regenboogtrui.
Evans en Gilbert maakten bovendien deel uit van een kopgroep van 24. Evans plaatste herhaaldelijk een versnelling, maar raakte niet weg.
Door de acties van Evans zat Gilbert wel in een zetel voor de spurt. Hij pakte zijn vierde zege van het seizoen. Eerder won hij de eindzege en een rit in de Ster Elektrotoer en een rit in de Ronde van Italië. Op het WK in Mendrisio werd hij zesde.
Lood om oud ijzer voor wat betreft Vandenbroeck en Gesink. Ja, ze verliezen tijd op enkele teams, maar de klassementsrijders daarvan zouden op een uitzondering na sowieso al voor Vandenbroeck en Gesink eindigen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet (de verhouding Contador/Schleck dus). Op deze manier verliezen VDB 2 (en voor de Nederlanders Gesink) niet nodeloos minuten en kansen op een top 10 (bij Gesink misschien top 5).
Voor mij hoeft die TTT ook niet. Ik ga er van uit dat:quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Dat interesseert me niet (de verhouding Contador/Schleck dus). Op deze manier verliezen VDB 2 (en voor de Nederlanders Gesink) niet nodeloos minuten en kansen op een top 10 (bij Gesink misschien top 5).
Lees dan even wat hiervoor werd gezegdquote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:17 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Volgend jaar is hij dat in ieder geval niet meer:
http://www.cyclingnews.co(...)k-technical-director
Zonder ploegentijdrit was Van den Broeck dit jaar al 9e of 10 geëindigd. Nu 15e.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:28 schreef wimderon het volgende:
[..]
Lood om oud ijzer voor wat betreft Vandenbroeck en Gesink. Ja, ze verliezen tijd op enkele teams, maar de klassementsrijders daarvan zouden op een uitzondering na sowieso al voor Vandenbroeck en Gesink eindigen.
Mijn excuses.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:42 schreef TheArt het volgende:
[..]
Lees dan even wat hiervoor werd gezegdDit ging juist over het bericht dat hij TM zou worden en Verhoeven ploegleider.
En Fränk Schleck in dezelfde tijd als Armstrong. En voor Wiggins.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zonder ploegentijdrit was Van den Broeck dit jaar al 9e of 10 geëindigd. Nu 15e.
Zonder minutenverlies daar had hij niet eens de ruimte gekregen om constant mee te gaan aanvallen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 19:53 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zonder ploegentijdrit was Van den Broeck dit jaar al 9e of 10 geëindigd. Nu 15e.
Dat aanvallen deed hij alleen maar omdat zijn klassement toch al verneukt was. Zonder val had hij die ruimte waarschijnlijk niet eens gewild.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 20:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Zonder minutenverlies daar had hij niet eens de ruimte gekregen om constant mee te gaan aanvallen.
quote:oktober 2009 19:17
GIRO-2010: Gavia, Kronplatz en ploegentijdrit!
Categorie: Ronde van Italië
Nog meer details over de Ronde van Italië van volgend jaar: er zullen op de route fantastische beklimmingen zijn naar de fameuze toppen van Kronplatz, Passo di Gavia en Monte Terminillo. Op Kronplatz zal een klimtijdrit plaatshebben. Ook komt er in de Giro van volgend jaar, die dus niet in Milaan maar in Verona zal finishen, een ploegentijdrit in en rond Cuneo. In de Dolomieten wordt ook de beruchte Mortirolo beklommen. En op de derde dag, van Amsterdam maar Middelburg, zal de finish al om 13.00 uur zijn om het peloton later in de middag per vliegtuig te kunnen vervoeren naar Turijn. De dag erna is dan de ploegentijdrit. Zoals eerder bekend is er tijdens de volgende Giro ook al een tocht naar de gevreesde Monte Zoncolan.
Dat werd idd gezegd. Maar hopelijk zijn ze daar op teruggekomen.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:11 schreef ItaloDancer het volgende:
Er komt sowieso de komende twee (?) jaar toch een ploegentijdrit in elke Tour?
jammer dat de Kronplatz weer een klimtijdrit is, was vorige keer toch ook?quote:
Kijk jij ook belgische teletekst?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 08:27 schreef SaintOfKillers het volgende:
Gilbert wil dit jaar nog voor de zeges in Parijs-Tours en de Ronde van Lombardije gaan, Cornu zou een aanbod hebben van Skil en Boonen zou volgend jaar willen meedoen aan het WK tijdrijden.
Heel netjes van Kreder en ook van Kruijswijk, de top 14 (die binnen de minuut eindigen) van die rit is toch niet misselijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 01:09 schreef Bartoli het volgende:
Kreder 4e in de 4e etappe. Moreno won de rit. Sevilla blijft leider in Mexico.
Rituitslag
Absoluut erg sterk. Vooral van Kreder gaan we nog heel veel horen (en vooral overwinningen zien), omdat hij een ijzersterke sprint heeft. Maar in dit deelnemersveld dit presteren, is van beide heren erg goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Heel netjes van Kreder en ook van Kruijswijk, de top 14 (die binnen de minuut eindigen) van die rit is toch niet misselijk.
Dat heeft hij o.a. in de Vuelta wel bewezen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik denk dat Boonen best een aardige tijdrit kan rijden.
Gruwelijkquote:
En wat mooier sprinten, tis allemaal op kracht bij Boonen. Bij Cancellara natuurlijk ook, maar wel veel stijlvollerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:25 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan mag hij wel eens wat mooier op zijn fiest gaan zitten.
Tsja, ik heb Duyn nooit een miskoop gevonden. Die jongen heeft gewoon enorm veel pech gehad met blessures. Dekkers presteerde meestal alleen tegen het einde van het jaar om nog ergens een contract af te dwingen en zelfs dat heeft hij dit jaar niet gedaan. Is nooit meer dan een middelmatige prof geweest.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:05 schreef Bartoli het volgende:
Je weet nooit hoe iemand als Kreder in Amerikaanse loondienst (Garmin) volgend jaar gaat functioneren....maar ik ga ervanuit dat hij itt Dekkers en Duyn geen miskoop zal worden..
Duyn heeft inderdaad wel wat tegenslag gekend dat klopt maar toch zie ik in Kreder een betere rennerquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:11 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tsja, ik heb Duyn nooit een miskoop gevonden. Die jongen heeft gewoon enorm veel pech gehad met blessures. Dekkers presteerde meestal alleen tegen het einde van het jaar om nog ergens een contract af te dwingen en zelfs dat heeft hij dit jaar niet gedaan. Is nooit meer dan een middelmatige prof geweest.
Oh dat zeker hoor. Kreder heeft het in zich om uit te groeien tot een bijzonder goede prof met een grote erelijst.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 16:51 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Duyn heeft inderdaad wel wat tegenslag gekend dat klopt maar toch zie ik in Kreder een betere renner
grote erelijst betwijfel ik, maar een meer dan degelijk renner dat wel..hij zal zeker zijn koersen gaan winnen als de motivatie blijft en hij zijn hoofd erbij houd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Oh dat zeker hoor. Kreder heeft het in zich om uit te groeien tot een bijzonder goede prof met een grote erelijst.
MAMP ook echt, wat een held was datquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)tro_oktober/1.613326
Met Dokter Dave die nog meereedquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 13:29 schreef wimderon het volgende:
http://www.sporza.be/cm/s(...)tro_oktober/1.613326
Inderdaadquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:30 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Met Dokter Dave die nog meereed
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:33 schreef ItaloDancer het volgende:
Gesink wint de Giro dell'Emilia!!
In een sprint met drie voor Fuglsang en Lovkvist.
1) Robert Gesink (Rabobank) in 4h49'31" alla media di 41,240 km/h
Nee, de koers is 100 jaar oud, dit is de 92 editiequote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:43 schreef Sautor het volgende:
En de 100e editie van de Giro dell'EmilliaTOP!
Ohja, ik zag in een flits staan 1909-2009 en heel groot 100.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:55 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Nee, de koers is 100 jaar oud, dit is de 92 editie
Super overwinning voor Gesink hoor. Dit is echt een zware koers. Lekkere manier om dit seizoen af te sluiten (hoewel, wie weet wat er in Lombardije nog komt natuurlijk)
wordt door de renners zelf ook hoog aangeschreven. Het is volgens vele een koers die lastiger is dan Lombardije zelf.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:13 schreef Reya het volgende:
Niet de minste koers, en ook zeker niet de minste renners die hij heeft afgetroefd.
hopelijk kan hij bevestigen in Lombardije door daar ook podium te rijdenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:29 schreef Leatherface het volgende:
Hopelijk is dit ook weer een volgende stap in zijn ontwikkeling: het koelbloedig afmaken van eendaagse wedstrijden.
Zo'n 100 uitvallers dus. Bauke is ook duidelijk op de weg terug na zijn ziekte van pfeiffer.quote:1 63 NED19860531 GESINK RAB RABOBANK 4.49.31
2 86 DEN19850322 FUGLSANG SAX TEAM SAXO BANK
3 53 SWE19840404 LÖVKVIST THR TEAM COLUMBIA - HTC
4 1 AUS19770214 EVANS SIL SILENCE-LOTTO 20"
5 48 KAZ19730916 VINOKOUROV AST ASTANA 30"
6 117 SWE19800517 KESSIAKOFF FUJ FUJI-SERVETTO 32"
7 81 RUS19810504 KOLOBNEV SAX TEAM SAXO BANK 40"
8 82 DEN19840905 SÖRENSEN SAX TEAM SAXO BANK 43"
9 115 ESP19840917 FERNANDEZ DE LA PEBLA RAMOAlberto S FUJ FUJI-SERVETTO
10 18 ITA19770708 TIRALONGO Paolo LAM LAMPRE - N.G.C 50"
11 168 COL19830114 SOLER HERNANDEZ BAR BARLOWORLD 53"
12 151 ITA19821130 POZZOVIVO Domenico CSF CSF GROUP - NAVIGARE 1'00"
13 143 POL19801027 HUZARSKI ISD ISD NERI
14 11 ITA19810919 CUNEGO Damiano LAM LAMPRE - N.G.C 1'03"
15 182 ITA19780108 BERTAGNOLLI Leonardo SDA SERRAMENTI PVC DIQUIGIOVANNI-ANDRONI 1G'1I5O"CATTOLI
16 21 ITA19771126 BASSO Ivan LIQ LIQUIGAS 1'20"
17 54 BEL19830114 MONFORT THR TEAM COLUMBIA - HTC
18 45 USA19711023 HORNER AST ASTANA
19 95 ITA19870711 MALACARNE Davide QST QUICK STEP 1'45"
20 198 ITA19810109 SELLA Emanuele CMO CARMIOORO - A STYLE 2'01"
21 5 AUS19830524 LLOYD SIL SILENCE-LOTTO
22 27 POL19780302 SZMYD LIQ LIQUIGAS 2'07"
23 123 ITA19840220 CHIARINI Riccardo LPR LPR BRAKES FARNESE VINI 2'15"
24 146 UKR19770725 PIDGORNYY ISD ISD NERI 2'20"
25 108 SLO19770413 VALJAVEC ALM AG2R LA MONDIALE
26 201 COL19841003 RUBIANO CHAVEZ CZP CENTRI DELLA CALZATURA
27 56 ITA19840701 POSSONI THR TEAM COLUMBIA - HTC
28 158 ITA19860202 ZEN Enrico CSF CSF GROUP - NAVIGARE
29 204 BLR19810407 SOBAL CZP CENTRI DELLA CALZATURA
30 65 GER19831026 MARTENS RAB RABOBANK 2'27"
31 85 SWE19800920 LARSSON SAX TEAM SAXO BANK
32 31 RUS19750226 BOTCHAROV KAT TEAM KATUSHA
33 175 ITA19820902 MASCIARELLI Andrea ASA ACQUA & SAPONE - CAFFE MOKAMBO 2'36"
34 134 ITA19770527 GIORDANI Leonardo FLM CERAMICA FLAMINIA - BOSSINI DOCCE
35 91 ESP19810605 BARREDO LLAMAZALES QST QUICK STEP 2'51"
36 36 ITA19740204 MAZZANTI Luca KAT TEAM KATUSHA 2'57"
37 128 ITA19850218 SALERNO Cristiano LPR LPR BRAKES FARNESE VINI 3'02"
38 67 NED19861126 MOLLEMA RAB RABOBANK 3'10"
39 202 ITA19830823 ZANASCA Luca CZP CENTRI DELLA CALZATURA 3'16"
40 26 SLO19730127 STANGELJ LIQ LIQUIGAS
41 52 USA19850110 LEWIS THR TEAM COLUMBIA - HTC 3'25"
42 34 RUS19800920 KARPETS KAT TEAM KATUSHA 3'30"
43 173 ITA19831216 FAILLI Francesco ASA ACQUA & SAPONE - CAFFE MOKAMBO 3'41"
44 161 ITA19790806 BELLOTTI Francesco BAR BARLOWORLD
45 176 ITA19860505 MASCIARELLI Francesco ASA ACQUA & SAPONE - CAFFE MOKAMBO 3'50"
46 28 SUI19810509 ZAUGG LIQ LIQUIGAS 3'57"
47 37 RUS19780525 PETROV KAT TEAM KATUSHA 4'15"
48 24 CRO19740118 MIHOLJEVIC LIQ LIQUIGAS 5'10"
49 43 KAZ19831017 DYACHENKO AST ASTANA
50 106 IRL19840703 ROCHE ALM AG2R LA MONDIALE 5'43"
51 142 ITA19801117 ANZA Santo ISD ISD NERI 7'30"
52 171 ITA19730227 CODOL Massimo ASA ACQUA & SAPONE - CAFFE MOKAMBO 8'30"
53 15 ITA19800610 MARZANO Marco LAM LAMPRE - N.G.C
54 97 SUI19820405 SCHWAB QST QUICK STEP
55 162 ITA19810731 CACCIA Diego BAR BARLOWORLD
56 188 ITA19791002 SOLARI Luca SDA SERRAMENTI PVC DIQUIGIOVANNI-ANDRONI GIOCATTOLI
57 166 ITA19801210 LONGO BORGHINI Paolo BAR BARLOWORLD
58 112 ITA19800715 BAILETTI Paolo FUJ FUJI-SERVETTO
59 94 BEL19830722 DEVENYNS QST QUICK STEP
60 187 ITA19850605 TABORRE Fabio SDA SERRAMENTI PVC DIQUIGIOVANNI-ANDRONI GIOCATTOLI
61 156 ITA19850307 BISOLTI Alessandro CSF CSF GROUP - NAVIGARE
62 16 ITA19800809 MORI Manuele LAM LAMPRE - N.G.C
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 17:43 schreef TheArt het volgende:
Hele uitslag:
[..]
Zo'n 100 uitvallers dus. Bauke is ook duidelijk op de weg terug na zijn ziekte van pfeiffer.
Prachtig om te zien!!!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:20 schreef Steven184 het volgende:
Ergens nog beelden van de koers?
Edit: al gevonden,
Indrukwekkend hoe hij daar reed. Meteen overpakken, in het laatste wiel zitten en hoppa eroverheen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:20 schreef Steven184 het volgende:
Ergens nog beelden van de koers?
Edit: al gevonden,
Het is Italië..quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 20:05 schreef FredWielergek het volgende:
Ik vind het wel verrassend dat er veel publeik staat langs de kant. Dat maakt deze wedstrijd en de overwinning toch mooier.
Hij reed er op het oog makkelijk naartoe maar blies helemaal op toen Fugslang versnelde.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
Vino kreeg wel een behoorlijke klap van de man met de hamer daar.
quote:Martin Elmiger en Cédric Pineau (AG2R-La Mondiale), Matthieu Ladagnous (Française des Jeux), Damien Gaudin (Bbox Bouygues Telecom), Jean-Luc Delpech (Bretagne-Schuller), Jonathan Thiré (Auber 93), Mathew Hayman (Rabobank), Aart Vierhouten (Vacansoleil), Tom Veelers (Skil Shimano) en Lazlo Bodrogi (Katusha).
Dat was inderdaad een geweldige finalequote:Op zondag 11 oktober 2009 13:00 schreef Tommeke het volgende:
Logisch dat ze voor hem gaan rijden natuurlijk als hij er blijft.
Voor vanmiddag trouwens:
Een van de mooiste wielermomenten van de afgelopen jaren.
Zo logisch is dat bij Vino in het verleden toch niet gebleken.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:00 schreef Tommeke het volgende:
Logisch dat ze voor hem gaan rijden natuurlijk als hij er blijft.
Nee hoor. Alleen MSR en Lombardije zijn altijd op zaterdag.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:16 schreef Sjoerd102 het volgende:
Andere jaren was Parijs-Tours toch op een zaterdag?
Eigen topic waard dacht ikquote:Op zondag 11 oktober 2009 13:04 schreef TheArt het volgende:
Stand van zaken in Parijs-Tours. Kopgroep van 10 met 4 minuten voorsprong. De namen:
[..]
Vroeger ook de Amstel Gold racequote:Op zondag 11 oktober 2009 13:20 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen MSR en Lombardije zijn altijd op zaterdag.
bron: rabosport.nlquote:(Chihuahua) Witte trui voor Michel Kreder
Michael van Staeyen wordt 5e in de slotetappe. Michel Kreder stelt de jongerentrui veilig.
Het Rabo Continental Team heeft de Vuelta a Chihuahua zaterdag goed afgesloten. Ritwinst bleef weliswaar uit, maar de ploeg keert naar huis terug met een handvol ereplaatsen in zowel rituitslagen als eindklassement plus de trui voor de beste jongere, Michel Kreder (foto). Op de laatste dag sleepte Michael van Staeyen in zijn laatste officiële wedstrijd voor Rabo nog een vijfde plaats uit het vuur in de massasprint. Javier Benitez behaalde zijn derde ritzege. Oscar Sevilla won het klassement.
De Raboploeg verkeerde in de Mexicaanse ronde in zwaar gezelschap, maar het siert de ploeg van Piet Kuijs dat het team eigenlijk nooit naar huis is gefietst. In een etappe sloegen vier toppers een gat van zeveneneenhalve minuut met de rest van het veld, dus daar hoefden de pupillen van Kuijs zich niet voor te schamen. Verder weerden de Contintentals zich prima in de massasprints en hielden ze ook goed stand in de Koninginnerit. Michel Kreder werd een keer derde en tweede.
De jonge allrounder, die een contract heeft getekend bij Garmin Slipstream, nam op gepaste wijze afscheid van het Rabo Continental Team. Al in de eerste etappe veroverde hij de witte trui als beste jongere en die stond hij in het vervolg van de etappekoers niet meer af. Uiteindelijk werd Kreder knap twaalfde in het eindklassement, op luttele elf seconden van de toptien. Steven Kruijswijk, die na dit seizoen zijn loopbaan voortzet bij het Rabo ProTeam, deed het ook prima. Hij werd veertiende in het klassement.
En het ziet ernaar uit dat ze hem ook gaan kunnen betalen:quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:22 schreef SuikerVuist het volgende:
Contador to remain with Astana, says Vinokourov
Vraag me af met wat voor B-ploeg Astana in de Tour voor de dag komt. Mag Vino meedoen? Basso mocht dat, dacht ik, niet.quote:Op maandag 12 oktober 2009 11:40 schreef Beregd het volgende:
[..]
En het ziet ernaar uit dat ze hem ook gaan kunnen betalen:
Na het criterium van gister wint Kirsipuu de eerste etappe in Jayco Herald Sun Tour.quote:Who says life begins at 40?
Monday, 12 of October, 2009
Forty year old Estonian Jaan Kirsipuu could not understand all the fuss about his age when he out-powered his younger opponents to win today's 149km first stage of the 2009 Jayco Herald Sun Tour.
"I never retired. For the last two years I have been mostly at home in Estonia but I never stopped riding. Now I am riding around the world in places I did not ride so much before," the four time Tour de France stage winner said after his win.
"If I have a number on my back, I am a rider. I don't want to feel ridiculous."
But he did concede that on a day of crashes, attrition and testing weather conditions, experience was on his side, especially as he found himself the lone LeTua team rider within the 41 man break that halved the list of Tour contenders on day one.
"I am used to be alone, even when I was with the big teams, so I am quite used to it.
"I did not have my best legs today especially at the beginning because I have no racing for three weeks. But as the stage went on, it started to feel a bit better," he explained.
The stage was highlighted by a series of crashes, including one after just 20 kilometres of racing that sent last week's Tour of Tasmania winner Bernie Sulzberger (Fly V Australia) to hospital with deep abrasions and lacerations to his left side.
Kirsipuu narrowly missed the last one, just 200 metres from the finish when Zac Dempster, who was on his wheel collided with a road sign and fell heavily. Using every bit of that vast experience, the Estonian was undeterred, his eyes by then set firmly on the stage win and the yellow jersey.
"I saw the Garmin guys leading out and for me it was just a question to keep on Chris Sutton's wheel. With 200 metres to go I decided to kick and was a little bit afraid that the others might catch me, but it was okay, " Kirsipuu said.
Shortly after during the presentation ceremony, he acknowledged that the yellow jersey was even less expected than a stage win but conceded that with a bit of luck he might keep...
1 31 Jaan KIRSIPUU L2A 3:41:54 0:10
2 115 Chris SUTTON GRM 3:41:54 ... 0:06
3 104 Jonathan CANTWELL VAU 3:41:54 ... 0:09
4 111 Bradley WIGGINS GRM 3:41:58 0:04
5 73 David PELL SLV 3:41:58 ...
6 96 Dean DOWNING RCR 3:41:58 ... 0:02
7 11 Matthew WILSON AUS 3:41:58 ...
8 143 David TANNER RRC 3:41:58 ...
9 85 Richard LANG BFL 3:41:58 ... 0:03
10 134 Mitchell PEARSON RSR 3:41:58 ...
En dan toch een behoorlijk chique palmares met o.a. 4 tourritten en Kuurne-Brussel-Kuurne bijeen fietsen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 13:58 schreef Tommeke het volgende:
Nog zo'n held
Die gast moet al lossen op een vluchtheuvel, respect!
En twee keer een rit in Parijs-Nice en twee keer dat regelmatigheidscriterium van Franse semi-klassiekers (Coupe de France)quote:Op maandag 12 oktober 2009 14:07 schreef Leatherface het volgende:
[..]
En dan toch een behoorlijk chique palmares met o.a. 4 tourritten en Kuurne-Brussel-Kuurne bijeen fietsen.
Edit - Een Vuelta-rit won ie trouwens ook nog. Was ik al vergeten.
Cornu is 'pas' 24, nog een wielerleven voor zichquote:Op maandag 12 oktober 2009 18:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Cornu is toch ook zo'n renner die niet brengt wat ze er ooit van verwacht hebben ...
En als hij nog een beetje doorgroeit nog een goede aankoop van Skill. Misschien is het voor de Belgen ook slimmer om niet bij Quickstep/Davitamon in een knechtenrol te hangen, maar naar een kleinere ploeg een wat grotere rol te vervullen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 18:27 schreef franklop het volgende:
[..]
Cornu is 'pas' 24, nog een wielerleven voor zich
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |