De Heineken Gold Race?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 19:43 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Philips schiet me zo te binnen.
heineken zal het niet meer doen, na het Buckler debacle (alhoewl ze wel DE sponser van Nederlands enige pro tour klassieker zijn).
Amstel = Heinekenquote:
Pitiquote:'Honds duel' voor Valverde
Valencia - Alejandro Valverde treedt zondag in Valencia tegen zes honden in het strijdperk. De winnaar van de Vuelta start in de Spaanse sinaasappelstad tegen een meute sledehonden. De slee van Ismael Piñol Venteo, zilver op het WK sleehonden, zal speciaal voor deze wedstrijd voorzien zijn van wieltjes.
Het criterium van Valencia staat bekend om zijn aparte duels. Vorig jaar reed Samuel Sanchez tegen een Formule 2-wagen. Oscar Pereiro moest het ooit opnemen tegen een kameel.
In dit geval is de hondenrace voor Valverde wel treffend gekozen. De naam van Valverde wordt in de dopingzaak rond Eufemiano Fuentes immers gecodeerd als Valv.Piti. En Piti was de naam van de trouwe viervouter van de Spanjaard
Dat is trouwens een bedrijf/merk van SHV, de handelsonderneming van de Nederlandse familie Fentener van Vlissingen.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:33 schreef Sautor het volgende:
Liquigas: Gas
Nico Mattan ook , meerdere keren zelfs !quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 12:53 schreef Tommeke het volgende:
Freire heeft ook wel eens tegen een paard geraced.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:49 schreef Leatherface het volgende:
Ik kijk trouwens al uit naar de olympische races in Rio de Janeiro in 2016.
Gezien het heuvelachtige karakter van die stad, zou dat wel eens een heel zwaar parcours kunnen worden.
Tegen een postbode verloor hijquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 16:50 schreef Roberto258 het volgende:
Boogerd ook al eens tegen een paard, en zowaar.. hij won!
Blijkbaar een team dat meerijdt in Italiaanse semi-klassiekers en dingen zoals de Brixia Tour, de Ronde van Turkije en de Ronde van Murcia.quote:'Rasmussen naar kleine Italiaanse ploeg'
Michael Rasmussen heeft een nieuwe ploeg gevonden voor 2010. Volgens de Italiaanse website ciclismoweb gaat Rasmussen rijden voor de kleine Italiaanse ploeg Centri della Calzatura. De Italiaanse formatie onder leiding van Primo Franchini hoopt volgend seizoen een ProContinentale status te verwerven.
Rasmussen maakte in augustus zijn rentree in het peloton na een tweejarige schorsing wegens het overtreden van de dopingregelementen van de UCI. Voor een kleine Mexicaanse ploeg reed hij de Ronde van Mexico. Hij vond naar eigen zeggen een ploeg om deel te nemen aan de Vuelta maar werd tegen gehouden door de UCI.
Voor Centri della Calzatura rijdt de Nederlander Alain van der Velde, zoon van oud-renner Johan. Giuseppe Muraglia is de bekendste renner van de ploeg.
Om hier nog even op terug te komen, valt me op dat er veel banken/ verzekerings maatschappijen een ploeg sponseren/sponserde. En ook loterijen doen het goed.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 17:33 schreef Sautor het volgende:
AG2R-La Mondiale: Verzekeringen
Astana: De Staat
Bbox - Bouygues Télécom: Telecom
Caisse d'Epargne: Bank
Cofidis: Bank
Columbia: Sportkleding
Euskaltel-Euskadi: Telecom
Française des Jeux: Kanspellen
Fuji-Servetto: Fietsen/Design
Garmin-Chipotle: GPS-receivers
Katjoesja:
Lampre: Staal
Liquigas: Gas
Milram: Zuivel
Quick·Step: Laminaat
Rabobank: Bank
Saxo Bank: Bank
Silence - Lotto: Farmaceutica/Kanspellen
alleen Virgin Blue volgens mij : http://www.virginblue.com(...)eleases/P_002899.htmquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Het valt me op dat we nog nooit pakweg een luchtvaartmaatschappij als wielersponsor hadden. Een wielerploeg sponsoren lijkt me een effectief reclamemiddel voor deze branche, vooral in West- en Zuid-Europa. In de voetballerij gebeurt dit trouwens wel: Emirates sponsort Arsenal en HSV.
Welke boodschap kunnen deze luchtvaartmaatschappijen dan uitdragen en welke zouden er specifiek bij de wielerwereld passen? Het sponsoren van een wielerteam moet natuurlijk wel bij het bedrijf zelf passen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2009 20:27 schreef Leatherface het volgende:
Het valt me op dat we nog nooit pakweg een luchtvaartmaatschappij als wielersponsor hadden. Een wielerploeg sponsoren lijkt me een effectief reclamemiddel voor deze branche, vooral in West- en Zuid-Europa. In de voetballerij gebeurt dit trouwens wel: Emirates sponsort Arsenal en HSV.
Ik weet niet direct welke boodschap ze kunnen uitdragen, maar ze kunnen natuurlijk wel naamsbekendheid vergaren in Europa. Zeker maatschappijen die zich op de Europese markt willen storten.quote:Op zondag 4 oktober 2009 11:58 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
[..]
Welke boodschap kunnen deze luchtvaartmaatschappijen dan uitdragen en welke zouden er specifiek bij de wielerwereld passen? Het sponsoren van een wielerteam moet natuurlijk wel bij het bedrijf zelf passen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |