Red Bull, lijkt me.quote:Op zondag 4 oktober 2009 15:17 schreef Ronnietjuh1 het volgende:
Red Bull vindt ik nou echt een bedrijf dat bij de wielersport past. Ik las net nog eens dat ze een team op wilde richten met Skoda en een nog onbekend fietsenmerk. Welk merk zou dat kunnen zijn?
Die top 10quote:Op maandag 5 oktober 2009 07:26 schreef Sjoerd102 het volgende:
en rasmussen wint daar ook de 1e etappe:
1 RASMUNSSEN, M. Tecos
2 MORENO D. Caisse Epargne
2 SEVILLA O. Rock Racing
3 MANCEBO F. Rock Racing
5 LADINO G. Tecos
6 DEL NERO J. Fujii Servetto
7 MOZQUERA E. Xacobeo
8 LOSADA A. Caisse Epargne
9 BUSCHE M. Kelly benefit
10 INTXAUSTI B. Fuji Servetto
Rubiera dus ook mee overgekomen. Bij Astana vertrekken ook Morabito en Schär nog eens naar BMC, dus van Astana blijft echt helemaal niets meer over. Kan me niet voorstellen dat die nog een licentie krijgen.quote:Team Radioshack 2010
Lance Armstrong
Sam Bewley
Mathew Busche
Janesz Brajkovic
Ben Hermans
Chris Horner
Daryl Impey
Maikel Irizar
Andreas Kloden
Levi Leipheimer
Geoffrey Leqautre
Tiago Machado Pinto
Jason McCartney
Sergio Paulinho
Yaroslav Popovych
Gregory Rast
Ivan Rovny
Sebastien Rosseler
Jose Rubiara Virgil
Bjorn Selander
Gert Steegmans
Thomas Vaitkus
Haimer Zubelida Agirre
Biciclismo
Dit is toch gewoon het Tourteam van Astana? Op de sprinter vaitkus/rosseler naquote:Op maandag 5 oktober 2009 11:03 schreef Devpartner het volgende:
De shack
tourteam...
Armstrong,
leipheimer,
kloden
Zubeldia
Brajkovic
Horner
popovych
Paulinho
vaitkus/rosseler
belachelijk sterk rondeblok. Benieuwd of ze volk uitspelen in Giro/Vuelta voor eindwinst...
Zoals verwacht.quote:Dennis van Winden kiest voor het Rabo ProTeam
Ondanks duidelijke interesse van buitenlandse teams, heeft Dennis van Winden een contract tot en met 2011 bij de Rabo Wielerploeg getekend. Daarmee is Van Winden de 2de renner uit de eigen opleiding die het ProTeam komt versterken; Nederlands Kampioen Steven Kruijswijk ging hem voor. “We willen talent nadrukkelijk de tijd, het vertrouwen en de aandacht geven zich te ontwikkelen, met Steven en nu Dennis krijgen we twee renners uit onze eigen opleidingsploeg die beschikken over goede mogelijkheden”, aldus algemeen directeur Harold Knebel. “Onze focus gaat steeds meer liggen op het intensief begeleiden van de renners, zodat ieders talent tot volle wasdom komt.”
Van Winden is blij met zijn overstap:”dit is een jongensdroom die uitkomt, eigenlijk gaat het nu allemaal echt beginnen, ik ben super gemotiveerd. Dit jaar stond voor mij in het teken van prof worden, maar als je anderhalve maand niet kan koersen tijdens het seizoen, weet je toch echt niet hoe je er voor staat. Nu ga ik het volgend jaar prof worden en wil ik me laten zien”.
De 21-jarige van Winden sloot na een moeilijk voorseizoen het jaar af met ritoverwinningen in de Vuelta Ciclistica a Leon en de Tour de l’Avenir, werd Nederlands Kampioen Tijdrijden bij de Beloften en 11de op het WK Tijdrijden voor Beloften.
Wat een dude ookquote:'Rasmussen wordt Mexicaan'
Uitgegeven: 5 oktober 2009 11:06
Laatst gewijzigd: 5 oktober 2009 11:27
AMSTERDAM - Michael Rasmussen wil de Mexicaanse nationaliteit verkrijgen om in de komende jaren opnieuw mee te kunnen doen aan het wereldkampioenschap op de weg. Dit meldt de Deense zender TV 2 Sporten.
"Hij heeft de procedure gestart, maar wil zijn Deense burgerschap behouden", verklaart Tecos-directeur Juan Flores aan het Deense TV 2 Sporten. "Er zijn veel mogelijkheden voor iemand als hij."
Op dit moment rijdt 'De Kip' voornamelijk in Zuid-Amerika, waar hij namens de Mexicaanse wielerploeg deelneemt aan de Vuelta à Chihuahua.
Proloog
Zondag won Rasmussen de proloog.
Hij was in een rit van ruim vier kilometer met Chihuahua als start- en finishplaats de snelste. Daniel Moreno (Caisse d' Epargne) eindigde als tweede en Óscar Sevilla (Rock Racing) derde.
Whereabouts
De voormalige Raborenner is uiterst omstreden. In 2007 werd hij, als drager van de gele trui, door de Rabobank uit de Tour de France gezet.
In de aanloop naar deze ronde zou hij volgens zijn whereabouts in Mexico verblijven, terwijl de renner in Italië zat.
Rasmussen wil het Mexicaanse burgerschap om niet meer onder de Deense vlag te hoeven rijden. De renner heeft gebroken met zijn vaderland, nadat de Deense wielerbond hem had geschorst voor het WK in 2007 en de Olympische Spelen in 2008.
© NUsport/Infostrada Sports
quote:Op maandag 5 oktober 2009 08:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Die top 10![]()
't lijkt wel de wachtzaal van het cabinet van een fuentes ...
Mits alle neuzen dan ook dezelfde kant op staan.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador naar Liquigas zou gaan, lijken die toch sterker dan Astana. Contador, Basso, Kreuziger, Pellizotti, Szmyd, Nibali.
Een rit met Peyresourde, Aspin, Aubisque en Tourmalet.quote:'Twee maal Tourmalet in Tour 2010'
De Tour de France zal in 2010 twee keer de Tourmalet beklimmen, de Pyreneeënreus van 2114 meter hoog. Dit meldt de Franse krant La Dépêche du Midi.
De dubbele passage over de Tourmalet heeft te maken hebben met de honderdjarige verjaardag van de eerste passage op de 2114 meter hoge top, in 1910. Geen enkele Franse col werd sindsdien zo vaak beklommen tijdens de Tour.
De eerste beklimming van de Tourmalet zou zijn voorzien tijdens een rit van Luchon naar Pau. In diezelfde etappe worden ook Peyresourde, Aspin en Aubisque beklommen. Na een rustdag in Pau zou een rit met aankomst op de Tourmalet volgen. Plannen om een klimtijdrit te houden op de Tourmalet zijn opgeborgen.
Het definitieve parcours van de Tour wordt op 14 oktober in Parijs bekend gemaakt.
Vind ik niet. Zelfs als ze allemaal op de Tour mikken qua topvorm (wat ik Pellizotti en Basso niet zie doen als Contador daar kopman is) is eigenlijk alleen Contador sterker dan hetgeen The Shack daar rechtstreeks tegenover kan stellen.quote:Op maandag 5 oktober 2009 14:30 schreef SaintOfKillers het volgende:
Als Contador naar Liquigas zou gaan, lijken die toch sterker dan Astana. Contador, Basso, Kreuziger, Pellizotti, Szmyd, Nibali.
quote:Route Tour de France 2010 krijgt vorm
Hoewel de route van de Tour de France 2010 nog niet officieel gepresenteerd is, worden de contouren van het rittenschema steeds duidelijker. Dat het Grand Départ in Rotterdam plaats zal vinden was al bekend, maar nu begint duidelijk te worden hoe de dagen er uit gaan zien.
De Tour de France 2010 zal verreden worden van zaterdag 3 juli tot 25 juli. De Tour start in Rotterdam bij Ahoy met een proloog van ongeveer 9 kilometer. De dag erna wordt vertrokken voor de eerste rit in lijn die onder meer door Zeeland zal voeren. De aankomst is mogelijk in Mechelen. Hierna volgt een rit van Brussel naar Spa.
Na de eerste dagen in Nederland en België gaat het peloton verder in Oost-Frankrijk. Als eerste doet het peloton de Alpen aan. Op de tiende dag is er een finish bergop bij het skistation Les Rousses. Na de eerste rustdag op 12 juli is er een bergrit van Morzine naar La Toussuire. Op Quatorze Juillet staat de koninginnerit van Chambéry naar Gap op het programma. De renners krijgen dan onder meer de Galibier en de Izoard voorgeschoteld. De Alpe d'Huez wordt in 2010 overgeslagen.
Op 19 juli is er de etappe van Revel naar Luchon met onder meer de Aspet, Mente en de Portillon.De dag erop is er een bergrit van Luchon naar Pau, waarna er een rustdag volgt. Op 22 juli is er - die dagen voor het einde - een bergrit van Pau naar Tourmalet, waardoor de geplande klimtijdrit op de 'Reus van de Pyreneeën' lijkt te zijn vervallen. Onderweg worden de Aubisque en de Soulor aangedaan.
Op de voorlaatste dag keert na een jaar afwezigheid de tijdrit terug. In 50 kilometers tegen de klok tussen Burdeose en Medoc kunnen de toprenners voor het laatst iets aan het klassement doen. De Tour eindigt op zondag 25 juli traditioneel aan de Champs-Élysées. De volledige route van de Tour de France 2010 wordt op 14 oktober officieel bekend gemaakt.
met dat verschil dat kreuziger jong is en dus groeimarge heeft.quote:Op maandag 5 oktober 2009 15:31 schreef wimderon het volgende:
Dan heb je Kreuziger en Pellizotti over aan de ene kant en Zubeldia en Popovych (en Brajkovic) aan de andere kant, die hebben allemaal top-10 gereden in de Tour (of kunnen dat toch) als ze voor eigen kans rijden, met niet veel onderling verschil.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |