abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73480941
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  donderdag 8 oktober 2009 @ 11:57:46 #177
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73482146
quote:
Lijkt me eerder de Spaanse versie van de Tro-Bro Léon.

De Monte Paschi Eroica heeft ook weinig met Parijs-Roubaix te maken. Op gravel kunnen beduidend meer renners meekomen dan op kasseien. Het venijn zit hem in het glooiende heuvellandschap van Toscane.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73486637
quote:
Caethoven tekent voor Landbouwkrediet

Steven Caethoven heeft dan toch een ploeg voor volgend jaar gevonden. Landbouwkrediet vist hem op.

De 28-jarige Caethoven leefde de voorbije weken in onzekerheid omdat zijn ploeg Agritubel er na dit jaar mee stopt. Gérard Bulens van Landbouwkrediet ziet Caethoven wel zitten en heeft hem een contract voorgeschoteld. Dat wordt donderdag ondertekend, weet Het Nieuwsblad.

Caethoven keert zo na twee jaar in Franse loondienst terug naar België. Hij reed als prof ook nog voor Vlaanderen en Chocolade Jacques. Dit jaar heeft hij één zege op zijn palmares staan, een rit in de Ronde van Normandië.
pi_73488258
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:54 schreef Leatherface het volgende:
Is de Coppa Sabatini op stream te vinden?
Helaas nog niks kunnen vinden, behalve vanavond samenvatting op Rai.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_73488337
Stand van zaken in Parijs-Bourges. Al vroeg in de koers een kopgroep van 19 ontstaan. Voorsprong schommelt heen en weer, maar bedraagt op 80 km. van de streep 1'20". De namen:
quote:
Gerben Löwik, Björn Leukemans et Johnny Hoogerland (Vacansoleil), Morris Possoni et Vicente Reynes (Team Columbia), Maryan Hary et Hervé Duclos-Lassalle (Cofidis), Renaud Dion et Cédric Pineau (AG2R-La Mondiale), Gael Malacarne et Lilian Jégou (Bretagne-Schuller), Anthony Geslin (Française des Jeux), William Bonnet (Bbox Bouygues Telecom), Pablo Lastras (Caisse d'Epargne), Nicolas Jalabert (Agritubel), Dominique Rollin (Cervélo), Johan Mombaerts (Auber 93), Jean-Marc Marino (Besson-Sojasun) et Janek Tombak (CC Bourgas).
EDIT: Inmiddels ingelopen.

[ Bericht 1% gewijzigd door TheArt op 08-10-2009 15:39:48 ]
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:08:28 #181
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73489961
Meer over het parcours van de TdF hier:

http://velonews.com/artic(...)-pyrenean-centennial

Als het klopt duidelijk zwaarder en veel interessanter parcours dan dit jaar.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:16:10 #182
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73490247
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:08 schreef SuikerVuist het volgende:
Meer over het parcours van de TdF hier:

http://velonews.com/artic(...)-pyrenean-centennial

Als het klopt duidelijk zwaarder en veel interessanter parcours dan dit jaar.
Geloof ik nog niet zoveel van , dan zou er maar één tijdrit in de Tour zitten , en een proloog. Ik zie ze dat niet echt doen eigenlijk ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:27:05 #183
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73490596
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Geloof ik nog niet zoveel van , dan zou er maar één tijdrit in de Tour zitten , en een proloog. Ik zie ze dat niet echt doen eigenlijk ...
En geen ploegentijdrit, wat natuurlijk wel zou zijn.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:28:42 #184
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73490642
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Een ploegentijdrit met 50 % kasseien erin , dat zou ik wel eens willen zien
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73490832
Gilbert wint Coppa Sabatini

1. Philippe Gilbert
2. Giovanni Visconti
3. Leonardo Bertagnolli
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:51:26 #186
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_73491428
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:34 schreef Steven184 het volgende:
Gilbert wint Coppa Sabatini

1. Philippe Gilbert
2. Giovanni Visconti
3. Leonardo Bertagnolli
Zou Gesink hier niet zijn conditie / benen testen met het oog op Lombardije?
pi_73491542
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:51 schreef Cavalier1 het volgende:

[..]

Zou Gesink hier niet zijn conditie / benen testen met het oog op Lombardije?
Nee, Rabo startte niet. Gesink rijdt Emilia.
quote:
Verhoeven ploegleider ProTeam

Rabo Wielerploegen passen structuur aan.
* Erik Breukink nieuwe technisch directeur
* Nico Verhoeven ploegleider bij het ProTeam
* Duidelijke focus op talentontwikkeling

De Rabo Wielerploeg maakt een belangrijke stap met het oog op de toekomst. Erik Breukink, nu nog 1ste ploegleider wordt vanaf 2010 technisch directeur; hij is dan onder andere verantwoordelijk voor de samenstelling van het ProTeam, het wedstrijdprogramma, de aansturing van de ploegleiders en de samenwerking met het Continental Team. Ondanks de interne verschuiving wordt er ook volgend jaar gewerkt met 5 ploegleiders. Jan Boven, Erik Dekker, Frans Maassen en Adri van Houwelingen krijgen gezelschap van Nico Verhoeven, nu nog ploegleider bij het Continental Team. Harold Knebel: “Door de telkens intensievere begeleiding van de renners, is er meer behoefte aan coordinatie en mankracht. Erik Breukink is met zijn ervaring de aangewezen man om de lijnen uit te zetten. Daarbij is Nico natuurlijk een logische aanvulling. Net als bij de renners, putten we het liefst uit eigen kweek. Nico heeft bij de Continentals prima werk afgeleverd.”

Erik Breukink over zijn nieuwe functie: “ik verheug me op de nieuwe uitdaging. De wielersport verandert constant en dus moet je je organisatie daarop aanpassen. De bakens voor de toekomst zijn hiermee gezet. Met Nico krijgen we iemand die de meeste jongens zelf opgeleid heeft.”

De nieuwe ploegleider Nico Verhoeven zelf is net zo enthousiast:”ik zat natuurlijk prima bij de Continentals, maar dit is een mooie kans. Door onze steeds grotere focus op talentontwikkeling vragen de renners ook zelf telkens meer aandacht. We zitten met de 5 ploegleiders absoluut op een lijn en zijn klaar om de schouders er gemeenschappelijk onder te zetten.”

De vacature bij het Continental Team, die door het doorschuiven van Nico Verhoeven ontstaat, is nog niet ingevuld.

Bron: Rabosport
De beste beslissing die ze in jaren hebben genomen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 16:56:56 #188
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73491591
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:28 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Een ploegentijdrit met 50 % kasseien erin , dat zou ik wel eens willen zien
Dan maakt Stijn Devolder nog eens kans op het podium in Parijs.
pi_73492085
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:27 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dan komt daar waarschijnlijk een lange tijdrit voor in de plaats, wat nog meer in het voordeel van Contador (lees: nadeel van Schleck) is. Mocht Contador bij Astana moeten blijven dan zie ik met het oog op de spanning toch liever een ploegentijdrit.
pi_73492712
En Parijs-Bourges is in een massasprint gewonnen door...............Andre Greipel. Zijn 20e alweer van dit seizoen en de 85e van Columbia.

1. André GREIPEL (Team Columbia) - 193,5 kms en 4h 11' 15''
2. Juan José HAEDO (Saxo Bank)
3. Alexandre USOV (Cofidis)
4. Roger HAMMOND (Cervélo)
5. Sébastien CHAVANEL (Française des Jeux)
6. Sébastien HINAULT (AG2R-La Mondiale)
7. Andreas DIETZIKER (Vorarlberg-Corratec)
8. Martin REIMER (Cervélo)
9. Bozut BOZIC (Vacansoleil)
10. Romain FEILLU (Agritubel)
11. Laurent MANGEL (Besson-Sojasun)
12. Fabien BACQUET (Auber 93)
pi_73493712
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:16 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

En 4 bergetappes in de Pyreneën zie ik ze ook niet doen.
quote:
July 18 Stage 15 Revel—Ax/Les 3 Domaines 170
July 19 Stage 16 Pamiers—Luchon 150
July 20 Rest day in Luchon
July 21 Stage 17 Luchon—Pau 200
July 22 Stage 18 Pau—Col du Tourmalet 165
  donderdag 8 oktober 2009 @ 18:08:32 #192
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73493813
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 17:13 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dan komt daar waarschijnlijk een lange tijdrit voor in de plaats, wat nog meer in het voordeel van Contador (lees: nadeel van Schleck) is. Mocht Contador bij Astana moeten blijven dan zie ik met het oog op de spanning toch liever een ploegentijdrit.
Dat interesseert me niet (de verhouding Contador/Schleck dus). Op deze manier verliezen VDB 2 (en voor de Nederlanders Gesink) niet nodeloos minuten en kansen op een top 10 (bij Gesink misschien top 5).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73493946
Columbia heeft met Cavendish, Greipel en in iets mindere mate Boasson Hagen wel de zegekoningen van het seizoen.
pi_73494115
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 16:55 schreef TheArt het volgende:

[..]

Nee, Rabo startte niet. Gesink rijdt Emilia.
[..]

De beste beslissing die ze in jaren hebben genomen.
Kun je dat nader toelichten?
pi_73494564
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:17 schreef FredWielergek het volgende:

[..]

Kun je dat nader toelichten?
Breukink vind ik op zijn zachtst gezegd geen goede ploegleider. Tenminste, niet een ploegleider die bij Rabo past op de manier zoals ze willen rijden: aanvallend, maar wel tactisch slim. Van Houwelingen en Dekker voldoen bijv. prima aan die kwalificaties (dat in koersen met Dekker een paar fouten zijn gemaakt, is jammer maar niet leidend). Breukink daarentegen is altijd iemand die reageert op. Hij neemt niet vaak zelf de koers in handen en als hij dat neemt, is dat altijd een reactie op een slechte koerssituatie. In dergelijke situaties moet je niet eens terecht komen.

Daarnaast is Verhoeven een enorm goede ploegleider, die allang over had moeten gaan. Onder Verhoeven is de opleidingsploeg enorm gegroeid (credits ook aan Kuijs hoor). In koersen rijden ze echt als een ploeg, als een team. En een dergelijke ploegleider kan men erg goed gebruiken bij het ProTour-team. Plus dat Verhoeven inderdaad met veel van de renners gewerkt heeft en ze dan ook bijzonder goed kent.

Tweede punt is dat deze structuur beter lijkt. Knebel begon zich met veel te veel te bemoeien (vooral op wielertechnisch vlak) en ploegleiders bemoeiden zich ook met andere zaken dan die van sec het begeleiden tijdens een koers. Nu zijn de terreinen voor de verschillende functies duidelijk afgebakend en dat heeft al bewezen te werken (zie Silence-Lotto).
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:17:18 #196
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73496248
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:31 schreef TheArt het volgende:

[..]

Breukink vind ik op zijn zachtst gezegd geen goede ploegleider.
Volgend jaar is hij dat in ieder geval niet meer:

http://www.cyclingnews.co(...)k-technical-director
pi_73496295
Breukink had toch al zo'n soort functie tijdens het Rasmussen-gedoe?
pi_73496482
quote:
Philippe Gilbert schiet raak in Toscane

Philippe Gilbert (Silence-Lotto) heeft in Toscane de Coppa Sabatini, een prestigieuze najaarsklassieker, op zijn naam geschreven. Hij versloeg Giovanni Visconti en Leonardo Bertagnolli. Cadel Evans kleurde de finale.

Het werd een grote dag voor Silence-Lotto, want wereldkampioen Cadel Evans showde in Italië voor het eerst zijn regenboogtrui.

Evans en Gilbert maakten bovendien deel uit van een kopgroep van 24. Evans plaatste herhaaldelijk een versnelling, maar raakte niet weg.

Door de acties van Evans zat Gilbert wel in een zetel voor de spurt. Hij pakte zijn vierde zege van het seizoen. Eerder won hij de eindzege en een rit in de Ster Elektrotoer en een rit in de Ronde van Italië. Op het WK in Mendrisio werd hij zesde.
Evans aangevallen

Dat doet ie toch nooit
pi_73496668
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat interesseert me niet (de verhouding Contador/Schleck dus). Op deze manier verliezen VDB 2 (en voor de Nederlanders Gesink) niet nodeloos minuten en kansen op een top 10 (bij Gesink misschien top 5).
Lood om oud ijzer voor wat betreft Vandenbroeck en Gesink. Ja, ze verliezen tijd op enkele teams, maar de klassementsrijders daarvan zouden op een uitzondering na sowieso al voor Vandenbroeck en Gesink eindigen.
  donderdag 8 oktober 2009 @ 19:35:51 #200
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_73497001
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Voor mij hoeft die TTT ook niet. Ik ga er van uit dat:

- de proloog
- Les Rousses (ja... okay)
- La Toussuire
- Causse de Mende
- Luchon
- Tourmalet
- afsluitende tijdrit

meer dan genoeg is om de concurrentie op achterstand te zetten. Dan laat ik de minder waarschijnlijke aankomstplaatsen Morzine (of Avoriaz) en Ax 3 Domaines nog weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')