abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73119713
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_73121281
Hoi!
pi_73121331
Verkapte TVP?
pi_73121396
Klopt het dat zowel de Giro del Lazio als Milano - Torino niet doorgaan dit jaar? En als dit klopt, iemand enig idee waarom dat zo is?
What's it going to be then, eh?
pi_73121447
Verkapte tvp? hoezo?
Eins, zwei, hoeplakai.
pi_73125607
quote:
Op zaterdag 26 september 2009 11:43 schreef franklop het volgende:
Verkapte TVP?
NEE!
pi_73131008
over verkapte TVP gesproken.
Zit net een beetje met maps.google.com te klooien.
Krijg ik La Redoute in het vizier.
Volgens mij is er op het moment van de sattalietfoto een wedstrijd voorbij gekomen.
Je ziet onder aan de klim en zelfs op de vluchtstrook van de autosnelweg diverse auto's en campers staan.
Net efkes anges
pi_73144483
Nu @ Sporza: samenvatting van Omloop van het Houtland.
sig verwijderd door FA
  zondag 27 september 2009 @ 20:00:57 #9
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73157755
Geoffroy Le4 naar RadioShack!
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73180512
Kwiatkowski naar Caisse.

Kaisen en Sentjens mogen alsnog blijven bij Silence.
pi_73180529
quote:
Hushovd zal groene trui niet verdedigen

Thor Hushovd zal zijn groene trui in de Tour de France van 2010 niet verdedigen, zo heeft de Noor laten weten. Hij laat de grote ronde, die in Rotterdam van start zal gaan, komend seizoen aan zich voorbij gaan. De hardrijder van Cervélo geeft aan dat hij belangrijkere doelen heeft dan etappezeges in de ronde en de groene trui van het puntenklassement.
Zijn twee grootste doelen zullen Parijs-Roubaix en de Wereldkampioenschappen in Geelong (Australië) zijn. Op die laatste koers zal hij zich middels de Vuelta a Espana gaan voorbereiden.
pi_73180579
Zal Cervelo dan aan Bos de toezegging hebben gedaan dat hij de Tour rijdt?
pi_73180720
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:59 schreef franklop het volgende:
Zal Cervelo dan aan Bos de toezegging hebben gedaan dat hij de Tour rijdt?
Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.
pi_73180783
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:04 schreef wimderon het volgende:

[..]

Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.
Lijkt mij idd ook onwaarschijnlijk dat ze hem naar Rotterdam sturen. Ben serieus beniewd welk programma hij zal gaan rijden. wellicht bij Holland Sport vanavond meer erover
  maandag 28 september 2009 @ 15:10:01 #15
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73180868
Misschien gaat ie wel gewoon de Giro rijden ? Moet hem beter liggen , denk ik. Rustig rijden tot 30 km voor de meet en dan gaan ze vlammen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73181189
quote:
Op maandag 28 september 2009 14:56 schreef wimderon het volgende:
Kwiatkowski naar Caisse.
Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?
pi_73183114
quote:
Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?
Deze jongen heeft ook wel op de baan gereden, maar de pistier die je bedoelt is waarschijnlijk Lukasz Kwiatkowski.
pi_73186063
Ah ja.
pi_73186188

pi_73186219
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:06 schreef FredWielergek het volgende:
[ afbeelding ]

kruisje hier
pi_73186267
quote:
Op maandag 28 september 2009 18:07 schreef franklop het volgende:

[..]

kruisje hier
ja snapik niet..
pi_73186423
pi_73186478
Verder wat veranderingen bij Milram. Martin Müller, al 35, stopt na dit seizoen, maar daar tegenover staat dat de 20-jarige Duitser Dominik Nerz, afgelopen zaterdag nog deelnemer bij het WK voor beloften, de ploeg komt versterken.
pi_73187671
Laten we hopen dat het een aanwinst is, niet echt een geweldig seizoen van Milram.
Yeasayer - Wait for the Summer
pi_73189246
Het plaatje wat Fred tracht te posten:

pi_73189866
jaa, hoe deed je dat?
  maandag 28 september 2009 @ 20:35:39 #27
67640 SaintOfKillers
pi_73191703
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.

Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73192565
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.

Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
Cobo gaat waarschijnlijk ook naar Caisse, die is wel vergelijkbaar met Moreno.
pi_73192579
quote:
Op maandag 28 september 2009 19:45 schreef FredWielergek het volgende:
jaa, hoe deed je dat?
Het adres van de afbeelding tussen de tags zetten.
pi_73206585
Waar gaat Rodriguez heen?
Die gast moet serieus eens voor zichzelf gaan rijden zodat hij niet constant achterom hoeft te kijken
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:13:05 #31
67640 SaintOfKillers
pi_73206637
Katusha.

Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.

Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
pi_73207429
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.

Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
En met van den Broeck als (co-)kopman.
Eins, zwei, hoeplakai.
  dinsdag 29 september 2009 @ 12:55:49 #33
66825 Reya
Fier Wallon
pi_73207666
quote:
Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

Wat is eigenlijk de motivatie achter het aantrekken van Moreau en Bruseghin? Die lijken me toch allang over hun hoogtepunt heen, en het laatste wat Caisse nodig heeft is weer een blik renners dat best aardig mee kan rijden, maar dan niet de beslissing kan forceren.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:04:51 #34
67640 SaintOfKillers
pi_73207901
Tja. Als iedereen daar doorgroeit, doorbreekt of een oud niveau kan halen, dan hebben ze met Soler, Luis Leon, Amador, Rui Costa, Uran, Bruseghin en Moreau in potentie een erg sterke ploeg. Maar het zijn stuk voor stuk gokken, er zitten geen certitudes bij.

Tenzij ze Contador alsnog aantrekken uiteraard.
  dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:50 #35
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73208545
Volgens mij zijn ze bij Caisse inderdaad een ploeg in dienst van Contador aan het opbouwen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73209410
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.
pi_73211002
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 14:02 schreef Sautor het volgende:

[..]

Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.
Dat lijkt me wel. Wel zonde, want het huidige truitje is wel aardig. Hopen dat ze een beetje afwijkende kleur kiezen. En die naam went wel. Aan Silence was je ook zo gewend. Elke keer dat ze een ander product aan de ploeg verbinden, lijkt het vooraf klote omdat je net die oude naam gewoon was. En dan klinkt zo'n nieuw naam nooit lekker (was bij Silence-Lotto in het begin ook het geval).
pi_73215275
quote:
Kernenomloop Echt-Susteren op internationale kalender
De wielerkoers Kernenomloop Echt-Susteren is vanaf volgend jaar aan de internationale kalender toegevoegd. De wedstrijd wordt opgewaardeerd tot een zogeheten 1.2-koers. Dat betekent dat volgend jaar ook profploegen kunnen deelnemen aan de Midden-Limburgse wielerwedstrijd.

De Kernenomloop werd in 2007 succesvol nieuw leven ingeblazen, nadat de traditionele koers jarenlang niet meer werd verreden. De wedstrijd in en rondom Echt-Susteren staat op de agenda voor zondag 29 augustus 2010.
bron: www.l1.nl
Net efkes anges
pi_73215727
quote:
Press release : UCI ProTour : License Commission Decisions

Date:
29.09.2009
Description:

Following the examination of requests received, the License Commission has awarded a UCI ProTour license to two teams and two events.

The Lampre team (ITA) has obtained a four-year license for the period 2010 to 2013. As for the Milram team (ITA), it has received a license for one year, valid in 2010.

On the other hand, the Commission has decided not to award a UCI ProTour license to the French teams Cofidis, le crédit en ligne and Bbox Bouygues Télécom.

The Commission continues to examine the file submitted by the new American team Radio Shack. It will announce its decision at a later date.

As far as events are concerned, the Tour of Flanders (BEL) and the Amstel Gold Race (NED) have each obtained a four-year license for the period 2010-2013.

UCI Press Services
Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.
pi_73216526
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
  dinsdag 29 september 2009 @ 18:01:09 #41
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73216615
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.
Duidelijk dus dat de Fransen plaats maken voor the Shack en Team Sky. Ben eigenlijk meer benieuwd naar de protourlicentie voor Astana, of die verlengd wordt.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73223731
Er zijn dus bijna meer Amerikaanse teams/ niet traditionele wielerlanden met een Pro tour licentie dan Franse teams. Dit is wat Mc Quad dus bedoelde met globalisering van de wielersport.
Net efkes anges
pi_73223836
Diegene met het meeste geld (Amerikanen) kunnen de beste renners halen en zodoende in de ProTour komen. Kijk maar naar een Shack/Sky
pi_73225179
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
Bbox meer zou ik zeggen. Of toch in ieder geval in de Tour.
  dinsdag 29 september 2009 @ 22:32:05 #45
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73225989
Tot een zekere limiet. Bij Katusha lagen de roebels ook klaar voor menig topper maar ene Cancellara bleef toch bij Saxobank omdat 'geld ook niet alles is.

Budget is daarnaast ook niet alles. Katusha heeft weliswaar met Ivanov de AGR en een Touretappe gewonnen, maar toch heeft de ploeg niet de verwachting (helemaal) waargemaakt. Wel 22 zeges maar voornamelijk in de kleine 2.1 rondjes.

Het is meer dat de vier Franse protourploegen niet de renners hebben om in elke koers en op elk niveau concurrerend te zijn. Met uitzondering van twee Tourzeges (wat voornamelijk te danken was aan het feit dat er geen boni's op de streep lagen) heeft Bwiek Telecom zowat alleen in Franse lokale rondjes gescoord waar lang niet alle protourploegen aan de start staan. De competitie bestaat daar voornamelijk uit continentaalploegen. Ag2r heeft dit jaar maar 5 zeges geboekt en zal voornamelijk herinnerd worden aan Nocentini die de gele trui een aantal dagen droeg. Cofidis en FdJ grotendeels hetzelfde verhaal als Bouygues.

Dus dan zijn er vier Franse ploegen met een protourlicentie die nagenoeg allemaal hetzelfde programma rijden en waarvan er geen één met kop en schouders boven de anderen uitsteekt. Dan kan ik me voorstellen dat de UCI zoekt naar wat internationale verbreding van de teams. De buitenlandse namen trekken ook nieuw publiek en zorgt voor een grotere impuls.

Daarnaast mogen Cofidis en Bouygues nog wel de Tour rijden en dat is voor hun het belangrijkste. Alle andere Franse rondjes worden ze sowieso wel uitgenodigd en dat ze wellicht een Giro of een Vuelta moeten missen zullen ze ook niet rouwig om zijn. Overigens vermeld het bericht niet of Cofidis en Bouygues uberhaupt een aanvraag hebben ingediend voor een protourlicentie. Bij Cofidis was er namelijk al eerder sprake van dat ze door zouden gaan als pro-continentaalploeg.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73229553
is het eigenlijk nog zo dat je als Pro Tour ploeg verplicht de Pro Tour wedstrijden moet rijden?
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_73239622
quote:
Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
De UCI zal toch in ieder geval één Duitse ploeg in de ProTour willen houden, lijkt me.
pi_73244411
quote:
30 september 2009 14:21
Zoncolan keert volgend jaar terug in de GIRO
Categorie: Ronde van Italië

De Monte Zoncolan keert in principe volgend jaar terug op de route van de Ronde van Italië. Volgende week moeten de lokale organisatoren de overeenkomst met Giro-chef Angelo Zomegnan ondertekenen. De verschrikkelijke beklimming gaat naar een hoogte van 1750 meter en de etappe van die dag begint in Ovaro. In 2007 was de Giro voor het laatst op de top van de afschrikwekkende col. De Zoncolan is steile-wand-klimmen en een spektakel voor de toeschouwers. De Giro begint volgend jaar op 8 mei in het centrum van Amsterdam. Het etappeschema van de Giro-2010 wordt op 24 oktober vrijgegeven.
Heerlijk:
pi_73244494
En dan hopelijk ook nog steil klimmetje als de Montelupone erbij
pi_73244998
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')