quote:Hushovd zal groene trui niet verdedigen
Thor Hushovd zal zijn groene trui in de Tour de France van 2010 niet verdedigen, zo heeft de Noor laten weten. Hij laat de grote ronde, die in Rotterdam van start zal gaan, komend seizoen aan zich voorbij gaan. De hardrijder van Cervélo geeft aan dat hij belangrijkere doelen heeft dan etappezeges in de ronde en de groene trui van het puntenklassement.
Zijn twee grootste doelen zullen Parijs-Roubaix en de Wereldkampioenschappen in Geelong (Australië) zijn. Op die laatste koers zal hij zich middels de Vuelta a Espana gaan voorbereiden.
Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.quote:Op maandag 28 september 2009 14:59 schreef franklop het volgende:
Zal Cervelo dan aan Bos de toezegging hebben gedaan dat hij de Tour rijdt?
Lijkt mij idd ook onwaarschijnlijk dat ze hem naar Rotterdam sturen. Ben serieus beniewd welk programma hij zal gaan rijden. wellicht bij Holland Sport vanavond meer eroverquote:Op maandag 28 september 2009 15:04 schreef wimderon het volgende:
[..]
Denk het niet. Ze zullen daar wel nog meer voor Sastre gaan, met misschien Haussler mee voor de sprints. Als je Bos (en de mensen van Cervelo) hoort dan wordt alles rustig opgebouwd, waarbij Bos zelfs gewoon de sprint zou kunnen gaan aantrekken in eerste instantie. Ik denk dan eerder dat het de Vuelta wordt qua eerste grote ronde, eerst wat aantrekken voor Hushovd en als die eruit is zelf een aantal keer voor eigen kans.
Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?quote:Op maandag 28 september 2009 14:56 schreef wimderon het volgende:
Kwiatkowski naar Caisse.
Deze jongen heeft ook wel op de baan gereden, maar de pistier die je bedoelt is waarschijnlijk Lukasz Kwiatkowski.quote:Op maandag 28 september 2009 15:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was dat niet aanvankelijk een pistier? Of ben ik nu met een andere Pool in de war?
kruisje hierquote:
Cobo gaat waarschijnlijk ook naar Caisse, die is wel vergelijkbaar met Moreno.quote:Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.
Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
En met van den Broeck als (co-)kopman.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.
Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
Wat is eigenlijk de motivatie achter het aantrekken van Moreau en Bruseghin? Die lijken me toch allang over hun hoogtepunt heen, en het laatste wat Caisse nodig heeft is weer een blik renners dat best aardig mee kan rijden, maar dan niet de beslissing kan forceren.quote:Op maandag 28 september 2009 20:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
Team Sky zou nu ook Daniel Moreno willen aantrekken. Als die ook vertrekt, lijkt Caisse toch serieus verzwakt, als we er vanuit gaan dat Valverde geschorst wordt. Rodriguez is ook al weg.
Tja, ze hebben wel Moreau, Bruseghin en Soler aangetrokken, maar die lijken me toch niet van hetzelfde kaliber.
Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:13 schreef SaintOfKillers het volgende:
Silence - Lotto houdt er mee op. Het is te zeggen, na Davitamon, Predictor en Silence gaan ze volgend jaar weer met een nieuw product van Omega Pharma op de trui rond koersen.
Ik gok op Wartner - Lotto (wrattencrème!) of Paranix - Lotto (tegen hoofdluizen!)
Dat lijkt me wel. Wel zonde, want het huidige truitje is wel aardig. Hopen dat ze een beetje afwijkende kleur kiezen. En die naam went wel. Aan Silence was je ook zo gewend. Elke keer dat ze een ander product aan de ploeg verbinden, lijkt het vooraf klote omdat je net die oude naam gewoon was. En dan klinkt zo'n nieuw naam nooit lekker (was bij Silence-Lotto in het begin ook het geval).quote:Op dinsdag 29 september 2009 14:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Sjeezus, was ik net gewend aan Silence gaan ze weer iets anders doen, krijgen ze zeker ook weer andere shirtjes.
bron: www.l1.nlquote:Kernenomloop Echt-Susteren op internationale kalender
De wielerkoers Kernenomloop Echt-Susteren is vanaf volgend jaar aan de internationale kalender toegevoegd. De wedstrijd wordt opgewaardeerd tot een zogeheten 1.2-koers. Dat betekent dat volgend jaar ook profploegen kunnen deelnemen aan de Midden-Limburgse wielerwedstrijd.
De Kernenomloop werd in 2007 succesvol nieuw leven ingeblazen, nadat de traditionele koers jarenlang niet meer werd verreden. De wedstrijd in en rondom Echt-Susteren staat op de agenda voor zondag 29 augustus 2010.
Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.quote:Press release : UCI ProTour : License Commission Decisions
Date:
29.09.2009
Description:
Following the examination of requests received, the License Commission has awarded a UCI ProTour license to two teams and two events.
The Lampre team (ITA) has obtained a four-year license for the period 2010 to 2013. As for the Milram team (ITA), it has received a license for one year, valid in 2010.
On the other hand, the Commission has decided not to award a UCI ProTour license to the French teams Cofidis, le crédit en ligne and Bbox Bouygues Télécom.
The Commission continues to examine the file submitted by the new American team Radio Shack. It will announce its decision at a later date.
As far as events are concerned, the Tour of Flanders (BEL) and the Amstel Gold Race (NED) have each obtained a four-year license for the period 2010-2013.
UCI Press Services
Duidelijk dus dat de Fransen plaats maken voor the Shack en Team Sky. Ben eigenlijk meer benieuwd naar de protourlicentie voor Astana, of die verlengd wordt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kortom, Lampre en Milram hebben een ProTour-licentie gekregen, Bbox Bouygues Telecom en Cofidis niet. Over de licentieaanvraag van RadioShack is nog geen uitspraak gedaan.
Bbox meer zou ik zeggen. Of toch in ieder geval in de Tour.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
De UCI zal toch in ieder geval één Duitse ploeg in de ProTour willen houden, lijkt me.quote:Op dinsdag 29 september 2009 17:57 schreef Sautor het volgende:
Heeft Milram opzich wel mazzel, want volgens mij hebben die dit jaar niet heel veel meer gepresteerd dan Bbox/Cofidis.
Heerlijk:quote:30 september 2009 14:21
Zoncolan keert volgend jaar terug in de GIRO
Categorie: Ronde van Italië
De Monte Zoncolan keert in principe volgend jaar terug op de route van de Ronde van Italië. Volgende week moeten de lokale organisatoren de overeenkomst met Giro-chef Angelo Zomegnan ondertekenen. De verschrikkelijke beklimming gaat naar een hoogte van 1750 meter en de etappe van die dag begint in Ovaro. In 2007 was de Giro voor het laatst op de top van de afschrikwekkende col. De Zoncolan is steile-wand-klimmen en een spektakel voor de toeschouwers. De Giro begint volgend jaar op 8 mei in het centrum van Amsterdam. Het etappeschema van de Giro-2010 wordt op 24 oktober vrijgegeven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |