abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 24 september 2009 @ 16:50:09 #276
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73073938
quote:
'Tijdrit op Tourmalet in de Tour de France van 2010'

Datum: 24-sep-2009 15:02

Het routeschema van de Ronde van Frankrijk van 2010 bevat een klimtijdrit op de Tourmalet. Dat bericht het Britse tijdschrift Cycling Weekly donderdag.

De Tourmalet is een van de lastigste cols in de Pyreneeėn, de bergketen die in 1910 voor het eerst werd aangedaan door de karavaan. Organisator ASO zou het jubileum luister bij willen zetten met enkele zeer zware etappes door de Pyreneeėn in de laatste week. Niet dat de coureurs de bergen in de eerste helft links laten liggen: volgens Cycling Weekly keert de Alpe d’Huez na een jaar afwezigheid terug in het traject.

De presentatie van het routeschema van de Tour heeft plaats op 14 oktober in Parijs. De ronde wordt 3 juli op gang geschoten in Rotterdam, waarna koers wordt gezet naar Brussel. (MA)
dat wordt een gekkenhuis met al die Spanjaarden op de helling
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_73074614
quote:
Theunisse terug in de wielersport
Oud-renner Gert-Jan Theunisse keert terug in de wielersport. Hij gaat aan de slag als mental coach bij Milram. Gerry van Gerwen, een van de teambazen van de Duitse ploeg, heeft dat bevestigd.

Theunisse begeleidde eerder, bij wijze van proef, al enkele Milram-renners bij een trainingsstage in Spanje. "En dat is uitstekend bevallen", zei Van Gerwen. "De jongens kwamen als herboren terug".

Theunisse stond eerder al mountainbiker Bart Brentjens bij in diens geslaagde jacht naar olympisch goud, in 1996. De 46-jarige Theunisse, die in 1989 vierde werd in de Tour en toen ook de rit naar Alpe d'Huez won, zal de renners niet trainingstechnisch gaan begeleiden

Fietsvakantie
Van Gerwen ontmoette de oud-renner tijdens een fietsvakantie op Mallorca. "Hij praatte als Brugman, zo kende ik hem helemaal niet. Renners mentaal begeleiden leek hem wel iets."

Op het moment dat onder anderen de Duitser Dominik Roels een gebrek aan vertrouwen had, schakelde hij Theunisse in. "Hij is met ze aan de slag gegaan. Op hoogte, zelf hun potje koken, hun wasje draaien. Het deed die jongens goed. Ook Wim Stroetinga heeft er baat bij gehad. Helaas viel hij tijdens de Eneco Tour."

Uit die eerste werkzaamheden in de Sierra Nevada concludeerde Van Gerwen dat Theunisse, die eerder mountainbiker Bart Brentjens begeleidde in zijn geslaagde jacht naar olympisch goud, een aanvulling kan zijn in de begeleiding van zijn renners. "Niet trainingstechnisch, maar puur mentaal gericht. Hij zal niet vaak mee gaan naar wedstrijden, maar wel met groepen renners tijdens stages aan de slag gaan."

Bevreesd dat het verleden van Theunisse vragen oproept, is Van Gerwen niet. "Natuurlijk ken ik zijn verleden en de vermoedens over doping, maar uit gesprekken met Gert-Jan is mij gebleken dat zijn mening over doping aansluit bij de onze. Het kan gewoon niet, dat is ook zijn overtuiging."

Ik zie de koppen in de Duitse media al voor me.
pi_73074956
quote:
Finish WK2012 niet op Cauberg

De finish van het wereldkampioenschap wielrennen 2012 ligt niet op de Cauberg, maar ter hoogte van de grens Vilt-Berg en Terblijt. Het centrale parcours van het wereldkampioenschap is 16,5 kilometer lang, met de Bemelerberg en de Cauberg als scherprechters.

De organisatie van het WK kiest niet voor de finish op de Cauberg, zoals in de Amstel Gold Race. Die keuze heeft vooral te maken met de faciliteiten op de finishlocatie. Daarvoor is onvoldoende ruimte bovenaan de Cauberg. Tijdens het WK in 1998 lag de eindstreep ook op de grens van Vilt en Berg en Terblijt. De startplaatsen voor de verschillende WK-onderdelen zijn Maastricht, Valkenburg, Heerlen, Sittard-Geleen, Landgraaf, Margraten, Eijsden en Beek
bron: www.l1.nl
Net efkes anges
pi_73075157
Een kopie dus van het WK-parcours van 1998.
  donderdag 24 september 2009 @ 17:54:15 #280
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_73076101
Onbegrijpelijk dat de UCI dit toekent.
pi_73076215
Ach in Verona was het WK binnen 5 jaar ook op bijna hetzelfde parcours
Net efkes anges
  donderdag 24 september 2009 @ 18:06:50 #282
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_73076527
quote:
Op donderdag 24 september 2009 16:50 schreef rubbereend het volgende:

[..]

dat wordt een gekkenhuis met al die Spanjaarden op de helling
Of je zet ook een paar Spaanse Guardia Civil leden op de klim. Ik kan me de klim naar Alto el Angliru van de vorige Vuelta nog herinneren waarin een agent met z'n hand op de gummiknuppel enkele tientallen meters met Contador meerende en iedere supporter die in de weg stond omver kegelde.
En in de beklimming naar de Kronplatz van de Giro 2008 stond er in de laatste (steile) kilometers om de zoveel meter ook een soldaat.

Die Fransen hebben het toch het vreemdelingenlegioen? Waarom niet een compagnie inzetten om die supporters in het gareel te houden.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_73080827
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:17 schreef TheArt het volgende:

[..]
Het wielrennen komt weer thuis.
  vrijdag 25 september 2009 @ 08:54:30 #284
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_73091558
Bos zou zoals verwacht bij Cervelo hebben getekend en naar 't schijnt is Rini Wagtmans vertrokken bij Astana. Die hebben trouwens nog steeds geen Pro-Tour licentie gekregen en als dat niet gebeurt, mag Contador vrij vertrekken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_73091929
NOS TT meldt nu ook de transfer van Bos naar Cervelo.
pi_73092331
Leuk voor Bos, Cervelo is een mooie ploeg hoor. Moggelijk krijgt hij volgend jaar de kans te starten in grote rondes. Tenminste als hij leert over heuvels heen te komen. Op dit moment is hij erger dan Jeroen Blijlevens, maar er is gelukkig nog genoeg ruimte voor groei.
pi_73092445
quote:
Finish WK2012 niet op Cauberg

De finish van het wereldkampioenschap wielrennen 2012 ligt niet op de Cauberg, maar ter hoogte van de grens Vilt-Berg en Terblijt. Het centrale parcours van het wereldkampioenschap is 16,5 kilometer lang, met de Bemelerberg en de Cauberg als scherprechters.

De organisatie van het WK kiest niet voor de finish op de Cauberg, zoals in de Amstel Gold Race. Die keuze heeft vooral te maken met de faciliteiten op de finishlocatie. Daarvoor is onvoldoende ruimte bovenaan de Cauberg. Tijdens het WK in 1998 lag de eindstreep ook op de grens van Vilt en Berg en Terblijt. De startplaatsen voor de verschillende WK-onderdelen zijn Maastricht, Valkenburg, Heerlen, Sittard-Geleen, Landgraaf, Margraten, Eijsden en Beek
Voor diegenen die denken dat de Cauberg geen rol meer speelt in volle finale kan ik zeggen dat het wel meevalt. De Cauberg ligt waarschijnlijk nu op ongeveer 1 km voor de finish. het verschil is nu dus dat ze niet op 3/4 van de Cauberg finishen, maar eerst nog een km doorrijden. Zelfde situatie als tijdens de Tour de France van 2006 in Limburg.
  vrijdag 25 september 2009 @ 09:41:32 #288
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_73092492
zeg niet meer Vlaamse klassiekers, nu krijgen ze de roepnaam "flanders classics"
pi_73092513
Iets voor iemand met een flinke punch in de finale, dat WK 2012. Een type Gilbert.

Maar een groepsprint is niet uitgesloten.
pi_73092584
Als Wagtmans weg is bij Astana dondert het daar vrij snel uit elkaar lijkt me. Wagtmans hield de boel nog een beetje op orde, zal wel een goede reden voor zijn dat hij nu vertrekt.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 25 september 2009 @ 14:31:21 #291
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_73100007
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 08:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Bos zou zoals verwacht bij Cervelo hebben getekend en naar 't schijnt is Rini Wagtmans vertrokken bij Astana. Die hebben trouwens nog steeds geen Pro-Tour licentie gekregen en als dat niet gebeurt, mag Contador vrij vertrekken.
aha zo gaat het spelletje dus gespeeld worden. Contador heeft het achter de schermen allang geregeld. Geen pro tour ploeg, de transfer naar Cd'P is ook allang rond natuurlijk
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:36:40 #292
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73100168
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 14:31 schreef rubbereend het volgende:

[..]

aha zo gaat het spelletje dus gespeeld worden. Contador heeft het achter de schermen allang geregeld. Geen pro tour ploeg, de transfer naar Cd'P is ook allang rond natuurlijk
Wacht maar :p Lefevre is er nog volop van overtuigd dat hij Contador kan binnenhalen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_73100452
quote:
Rini Wagtmans stopt met zijn werkzaamheden als adviseur bij Astana. De Nederlander had een nieuw management opgezet met Theo de Rooij als algemeen manager, de Kazachse formatie koos echter voor Giuseppe Martinelli.

"Zij willen dat ik ga samenwerken met Martinelli en een organisatiebureau uit Monaco. Ik ken die mensen niet, dus daar ga ik me niet aan binden. Hiermee houdt mijn werk voor de Astana-ploeg op. Ze weten dat ik bij de UCI geregeld had dat een Astana-formatie onder leiding van De Rooij en mij de ProTour-licentie had behouden. Nu riskeren ze die status te verliezen," zo laat Wagtmans De Telegraaf weten.
Even zwaaien naar Vino Met al die nieuwe ploegen er bij zal Astana het lastig krijgen om hun licentie te behouden. Ach kan Vino hopen op een wilcard voor de Enecotour of zo. Ook altijd leuk op je palmares natuurlijk.
  vrijdag 25 september 2009 @ 14:51:25 #294
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_73100591
Martinelli is toch de man achter Marco Pantani ? Of heb ik het verkeerd voor ?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:29:54 #295
67640 SaintOfKillers
pi_73103384
quote:
Spreekverbod voor renners en medewerkers Vacansoleil

De renners en medewerkers van de Vacansoleil wielerploeg hebben een spreekverbod opgelegd gekregen van manager Daan Luijckx inzake het ontslag van ploegarts Peter Janssen. Dit meldt De Telegraaf.

"Mochten hier vragen over volgen vanuit de media of andere hoeken dienen jullie te allen tijde geen commentaar te geven", staat in de vertrouwelijke email.
Dat is pas een nietszeggend, doch suggestief verhaal. Zeker gecombineerd met het andere wilde gerucht dat Bozic plots weg wil nadat ze al helpers voor hem hebben aangetrokken.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  vrijdag 25 september 2009 @ 16:44:10 #296
23344 Sheepcidus
Is it an excuse?
pi_73103700
Wiggins lonkt naar een transfer naar Sky.

Video waar hij zegt wel wat te zien in een transfer naar Sky noemt het een step-up in ieder geval.
Were making, were making!
Radio Soulwax!
pi_73104646
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 16:29 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Dat is pas een nietszeggend, doch suggestief verhaal. Zeker gecombineerd met het andere wilde gerucht dat Bozic plots weg wil nadat ze al helpers voor hem hebben aangetrokken.
Die Peter Janssen is ook al weggestuurd bij Skil en heeft een verleden bij PDM. Het kan op die manier twee kanten op.

Dat van Bozic schijnt trouwens niet waar te zijn.
pi_73116634
Riis zei terloops nog dat hij eenzelfde reactie op het oortjesverbod verwacht als in de Tour.
  zaterdag 26 september 2009 @ 00:31:31 #299
67640 SaintOfKillers
pi_73116801
Benieuwd wat er gebeurt als ze 't allemaal hard gaan spelen. De renners (of misschien eerder de ploegleiders) hebben volgens mij iig. maar een klein percentage van de publieke opinie aan hun kant.
pi_73119643
quote:
Op vrijdag 25 september 2009 17:22 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat van Bozic schijnt trouwens niet waar te zijn.
Bozic blijft inderdaad langer:
quote:
Vacansoleil heeft de verbintenis met sprinter Borut Bozic opengebroken en verlengd tot eind 2011.De 29-jarige Sloveen was dit seizoen in dienst van de Nederlandse wielerploeg goed voor vijf zeges, onder meer in de zesde rit van de Vuelta. Het contract van Bozic zou eind volgend jaar aflopen.

Bron: NOS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')