Dan heb jij een Europese versie, de mijne ziet er wel zo uit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:18 schreef Z het volgende:
Mijn 'Stars' (set yourself on fire) ziet er heel anders uit?
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:19 schreef cafca het volgende:
Jon Auer & Ken Stringfellow
quote:Op dinsdag 22 september 2009 13:25 schreef ranja het volgende:
ken ze niet, maar klopt wel.
ik zeg maar ff niks aangezien ik net kom binnenvallen en geen goaltjesdief wil zijn: ik heb dat album namelijk.quote:Op dinsdag 22 september 2009 15:47 schreef bukgeit het volgende:
Cafca kan de titel van het linkeralbum lezen, maar ik heb 'm nog niet gehoord.
gaat uw gang, ik heb verder toch geen tijdquote:Op dinsdag 22 september 2009 15:49 schreef schaap001 het volgende:
[..]
ik zeg maar ff niks aangezien ik net kom binnenvallen en geen goaltjesdief wil zijn: ik heb dat album namelijk.
tikkie hoog van de toren, maar vooruit maar weerquote:Ifhad only made
and then quit, their legacy as a legendary pop group would have been secure. In 1995, nobody else was making records as giddy or as full of wonder as
, and definitely no one was making records as exquisitely arranged and magical on a shoestring budget. The release of
was a defining moment in indie rock that came pretty close to being a lo-fi pop masterpiece and still sounds just as amazing.
Thatcouldn't top it is no cause for shame on their part; that they kept trying and ended up creating a catalog as rich in great songs and records is cause for celebration. The cheekily titled "#1 Hits Explosion" is just the kind of career-summing package the band deserves and it makes clear just how wonderful a band it is.
The possible flaw with this collection is that — as is the case with any such album — one of your favorite tracks might be missing. Otherwise, it works as both an excellent overview of the band's career and as a document of some of the finest pop music of the alt-rock era (and maybe of ever).
nee, het is een beetje dik aangezet, dit stukje, maar goed:quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:10 schreef bukgeit het volgende:
Apples In Stereo - zonder dat '#1 Hits Explosion' had ik het niet geweten
Op basis daarvan roep ik Them Crooked Vultures (self titled)quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:25 schreef bukgeit het volgende:
Het schilderij 'Flora' van Giuseppe Acrimboldo (1527 - 1593) vormt de hoes van een in oktober te verschijnen album.
Wat is de naam van het album?
Nee, die nieuwe Motorpsycho is al een tijdje uitquote:Op dinsdag 22 september 2009 16:46 schreef bukgeit het volgende:
Lievelingsbandje van enkelen hier.
Met calexico:quote:Op dinsdag 22 september 2009 18:08 schreef MadMaster het volgende:
Nou weet ik nog niet met wie Jim James welke song deed in die Dylan-film...
quote:Op dinsdag 22 september 2009 20:15 schreef cafca het volgende:
Maar hij vraagt de naam van het album. Laat ik 's een gokje doen op Flora
quote:Op woensdag 23 september 2009 10:35 schreef Gehenna het volgende:
is dat niet michelle philips van de mamas and the papas?
Mexico!!!quote:
quote:The lead singer and drummer of rock bandswitched places for a performance on Italian television, after being told to mime.
Hilarisch filmpje:quote:
Zou je verschil hebben gehoord, als het niet playback was?quote:Op woensdag 23 september 2009 13:54 schreef Z het volgende:
[..]
Ze hebben alle drie van instrument gewisseld trouwens, niet alleen de drummer en zanger.
Ik ook. Van die eerste rosse heb ik dan nog wel het debuut solo albumquote:Op woensdag 23 september 2009 14:30 schreef Beregd het volgende:
Ik ben al afgehaakt samen met die eerste rosse.
Maar Heidi is er nog.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:30 schreef Beregd het volgende:
Ik ben al afgehaakt samen met die eerste rosse.
Ben offline tot vanavond laat, maar waarschijnlijk redden jullie het wel met deze hint!quote:Whenmade their international debut in 2003, the Dublin-based quintet's sound was described variously as "sun-drenched," "sun-soaked," or just downright "sunny." Inspired by classic American pop of the late '60s and early '70s, the group's debut record was largely crafted amid successive summer jaunts to San Diego and San Francisco, CA, and perfected during the wet Irish winters during which the members worked to fund the trips.
quote:As much a concept as a band, thewas one of the most visible and innovative members of the Elephant 6 collective, a coterie of like-minded, lo-fi indie groups -- including the Apples in Stereo, Neutral Milk Hotel, and Secret Square -- who shared musicians, ideas, and sensibilities.
Oja, die ken ik nog van een rubus hier.quote:
** TIMEWARP **quote:Op woensdag 23 september 2009 18:01 schreef bukgeit het volgende:
Kun je die rubus nog terugvinden?
Haha!quote:Op woensdag 23 september 2009 19:04 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
** TIMEWARP **
Fok! Muziek Trivia deel LXXXIV
En ik heb wel eens vaag van ene Chuck Berry gehoord, maar die zal het ook wel niet zijn.quote:Op woensdag 23 september 2009 21:53 schreef Charmian het volgende:
Ken nog wel een Chuck Mangioni (of hoe je het ook schrijven mag).
...die hopelijk nog wel zo bekend is dat het antwoord gegeven kan worden...quote:Op woensdag 23 september 2009 22:06 schreef Mark het volgende:
...maar blijkbaar zoeken we een onbekende Chuck
quote:Op woensdag 23 september 2009 22:13 schreef Gehenna het volgende:
gewoon een kennis/huisdier van de band??
welke groep wordt hier bedoeld metquote:With their politically charged raps, taut rhythms, and dedication to raising African-American consciousness,almost single-handedly laid the groundwork for the emergence of hip-hop. The group arose out of the prison experiences of
, a U.S. Army paratrooper who chose jail as an alternative to fighting in Vietnam; while incarcerated, he converted to Islam, learned to "spiel" (an early form of rapping), and befriended fellow inmates
and
.
da's dezelfde Chuckquote:Op woensdag 23 september 2009 22:59 schreef Charmian het volgende:
De Chuck E. (dus zonder Weiss) van Ricky Lee Jones is ook een Chuck. En dan houdt het bij mij op vwb de Chuckies.
Nooit van gehoordquote:Op donderdag 24 september 2009 02:35 schreef Gehenna het volgende:
gewoon algemene kennis hoor![]()
[..]
welke groep wordt hier bedoeld met
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:25 schreef bukgeit het volgende:
Mag ik drie bandnamen die rijmen op The Thrills?
quote:
quote:Op woensdag 23 september 2009 17:35 schreef bukgeit het volgende:
Prima
New Fast Automatic Daffodils
The Ills
Winterpills
Kleintje Pils
Veel meer zullen er niet zijn.
schaap001 +1quote:Op donderdag 24 september 2009 09:57 schreef schaap001 het volgende:
The Chills
Nee, het is geen vervolgvraag wb rijmelarij. Meer qua windstreek.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:10 schreef cafca het volgende:
The Pills?
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:15 schreef bukgeit het volgende:
The Chills, verrek. Band van schaap: The Church?
quote:were an Australian post-punk unit resurrecting the trashier elements of '60s garage and psychedelic rock with willful abandon. Vocalist Mick Blood formed the band in the early '80s with guitarist Gerald Corben, bassist Tony Bambach and drummer Ricky Lawson. The band recorded two singles during 1983 and signed to Virgin Records.
' first album was the excellent 'The Cave Comes Alive!', but the following year's 'Volatile' was a bit of disappointment, veering closer to stultifying hard rock. The group broke up after 1990's 'Beethoven's Fist'.
Bekendste nummer is Slave Girl (die zou je op obsure 80's verzamelaars nog weleens kunnen tegenkomen). Goo Goo Dolls (voordat ze absolute sleazebags werden) coverden het nummer op A Boy Named Goo.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:27 schreef bukgeit het volgende:
Titels zeggen me zo niks.
quote:Op donderdag 24 september 2009 10:34 schreef ranja het volgende:
gokje op Radio Birdman
Mwah, heb hun debuut-LP. Niet de beste in z'n soort.quote:Op donderdag 24 september 2009 10:33 schreef cafca het volgende:
Opgezocht, nooit van gehoord
Is het wat, schaap?
Meteen weer vergetenquote:Op donderdag 24 september 2009 10:44 schreef ranja het volgende:
Lime Spiders
Z + 1quote:Op donderdag 24 september 2009 11:15 schreef Z het volgende:
The XX?
Het lijkt wel of denkt Pitchfork dat het een duo is. En waar zijn de vergelijkingen met bv The Sundays en The Passions? Nou ja, pitchforkquote:Op donderdag 24 september 2009 11:22 schreef Z het volgende:
Ik vind het wel aardig. De pitchfork recensie is veelzeggend vind ik, ik zou er dan alleen een adner cijfer aan gehangen hebben.
Ik moest meteen hier aan denken:quote:Op woensdag 23 september 2009 13:54 schreef Z het volgende:
[..]
Hilarisch filmpje:
Ze hebben alle drie van instrument gewisseld trouwens, niet alleen de drummer en zanger.
Bigshadow +1
methodmich+1quote:Op donderdag 24 september 2009 17:10 schreef methodmich het volgende:
Dan zou ik eerder Loudon Wainwright III zeggen.
quote:Op donderdag 24 september 2009 21:14 schreef ranja het volgende:
Is dat Ellen ten Damme?
quote:De Nederlandse bandis gehalveerd. Drummer Jimmy van den Nieuwenhuizen en gitaristen Bart Janssen en Clemens Blacquière hebben de popband verlaten.
Op de website vanleggen de bandleden uit dat ze verschillend denken over de toekomst van de formatie.
werd begin vorig jaar opgericht. De eerste single, die in eigen beheer werd uitgebracht, betekende meteen de doorbraak van de band.
speelde op het Zwarte Crossfestival en stond in het voorprogramma van de Kaiser Chiefs. Ook de tweede single scoorde in Nederland. In juni verscheen het debuutalbum.
Vorige maand werd bekend datdit seizoen tot huisband van De Wereld Draait Door is verkozen. De band zou vanaf vrijdag elke maand te zien zijn in het Vara-programma, maar onduidelijk is of dit doorgaat nu drie bandleden opgestapt zijn.
Juist.quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:26 schreef schaap001 het volgende:
Rigby (van die Idols deelnemer)
Ja, dat bedoel ik dusquote:Op vrijdag 25 september 2009 09:38 schreef Beregd het volgende:
ja, ook zien staan in de platenzaak, wie was de rechtse weer
quote:Op vrijdag 25 september 2009 09:35 schreef schaap001 het volgende:
* ... de andere redelijk bekend
quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:37 schreef cafca het volgende:
Scarlett Johansson & Pete Yorn
Ik vind hun volume 2 wel erg tegenvallen trouwens. Volume 1 is geweldig.quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:46 schreef schaap001 het volgende:
Break Up heet het album. Wel aardig, maar niet meer dan dat. Zeker niet als je het vergelijkt met bijvoorbeeld Susannah Hoffs + Matthew Sweet (maar die doen alleen covers).
Bij een album van Pearl Jam is dat wel weer lang genoeg, lijkt me...quote:Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef bartrid het volgende:
Is die versie van I am the cosmos mooier dan die van This Mortal Coil? En 28 minuten is niks nee, bijna een EP...
Ik wou het nou niet zeggen......quote:Op vrijdag 25 september 2009 11:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Bij een album van Pearl Jam is dat wel weer lang genoeg, lijkt me...
Mwah...ik vind die This Mortal Coil versie een beetje vlak gezongenquote:Op vrijdag 25 september 2009 10:53 schreef bartrid het volgende:
Is die versie van I am the cosmos mooier dan die van This Mortal Coil?
quote:Op vrijdag 25 september 2009 12:34 schreef Burnett het volgende:
bad candy?
quote:has recently complained of feeling 'old' in comparison to new, emerging artists and suggested it was time she took a new direction.
Her blog entry read: 'Just so you know, I have not renegotiated my record contract and have no plans to make another record.'
Nou ja, ze is wel bijna(?) 10 jaar ouder dan bv Little Boots of La Roux. Blijkbaar vindt ze dat een reden om er mee te stoppen en wat anders te gaan doen.quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:39 schreef Beregd het volgende:
ja, had het gehoord. Als zij al oud is
quote:Op vrijdag 25 september 2009 13:57 schreef ranja het volgende:
Wikipedia mag ook wel eens wat beter gemod worden trouwensBij Lily Allen staat onterecht dat ze stopt vanwege het illegaal downloaden en bij La Roux staat "Haar eerste interesse in muziek draaide rond volksmuziek. Ze was bijzonder geinteresseerd in de muziek van Carole King en Nick Drake" Carole King = volksmuziek
ranja +1quote:
quote:DECENNIUMLIJST JAREN '00 (1-1000) (t/m 29-8-2009)
pos pnt hp wk binnenkomst Titel - Artiest
1 971 1 29 01-07-2000 Que si, que no - Jody Bernal
2 970 1 31 19-07-2008 Viva la vida - Coldplay
3 851 1 27 06-08-2005 You're beautiful - James Blunt
4 843 1 26 26-03-2005 Geef mij je angst - Guus Meeuwis
5 840 1 27 05-04-2008 This is the life - Amy MacDonald
6 832 1 25 22-11-2008 Ayo technology - Milow
7 820 2 28 04-03-2006 La camisa negra - Juanes
8 801 1 25 07-07-2007 Jij bent zo - Jeroen van der Boom
9 781 1 24 06-05-2006 Rood - Marco Borsato
10 778 1 24 15-04-2006 Hips don't lie - Shakira featuring Wyclef Jean
quote:
Futureheads heb ik nooit interessant gevonden, maar Baddies wel.quote:Op zaterdag 26 september 2009 14:05 schreef Grobbel het volgende:
Dat zijn Baddies... Heb ik al twee keer live gezien ondertussen, zowel op de Affaire als op Haldern. Vind er eerlijk gezegd weinig aan. Ben dat Futureheads-achtige geluid wel een beetje moe, eigenlijk.
En ze stonden van de week ook nog in De Duif. En ja, ze waren hoofdprogramma.quote:Oh My God, Charlie Darwin is het tweede album vanen hierop laat de band een aantal zeer sterke en bovendien gevarieerde folknummers horen. Zo doet de rustige opener Charlie Darwin mede door de hoge zang sterk aan Fleet Foxes en Bon Iver denken, terwijl The Horizon Is A Beltway meer lijkt op een rauwe versie van Bruce Springsteen’s Seeger Sessions.
Ook Home I’ll Never Be is een ongepolijste stamper. Net als in The Horizon Is A Beltway zit de zang hier ergens in het midden tussen Springsteen en Tom Waits. In de folkrocker Champion Angel gaan de vocalen wat meer richting het geluid van Bob Dylan. Dit nummer kent een mooie afwisseling tussen vrij rustig en behoorlijk intens.
quote:Op maandag 28 september 2009 09:51 schreef Beregd het volgende:
monsters of folk
ow, vandaar: ik wilde eerst nog een foto v/d band tonen, maar ik dacht 'die is te moeilijk, dan maar de hoes'.quote:Op maandag 28 september 2009 09:54 schreef Beregd het volgende:
Grobbel had die wel nog recentelijk gevraagd
Zquote:Op maandag 28 september 2009 10:02 schreef Beregd het volgende:
ff geen tijd
welke fok!user hebben we aan jim james te danken?
quote:Op dinsdag 29 september 2009 12:51 schreef MadMaster het volgende:
Even geen idee, heb nu wel een spier in mijn nek verrekt...
Die lijkt op Andrea Bocelli, net zoals de middelste man wat op Thom Yorke lijkt.quote:Op dinsdag 29 september 2009 13:36 schreef cafca het volgende:
O/T: vooral die onderste / bovenste baardmans komt me erg bekend voor......
Thom Yorke is goed, nu die kale nog in ruitjes t-shirtquote:Op dinsdag 29 september 2009 13:54 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Die lijkt op Andrea Bocelli, net zoals de middelste man wat op Thom Yorke lijkt.
Maar ik heb het idee dat ik die middelste man onder een andere naam moet kennen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
dat zegt de spoiler alleszinsquote:Op dinsdag 29 september 2009 14:28 schreef MadMaster het volgende:
Is dat Flea van RHCP?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |