Je geeft er een duidelijk statement mee af; doe wat of donder op, Balkie.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:01 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Heeft de oppositie een meerderheid dan?
18:30quote:Op donderdag 17 september 2009 17:03 schreef De_Hertog het volgende:
Heb het gemist, hoe laat gaan ze door?
Van Balkende mogen ew vast wel, hoor, want die wil nou nog helemaal niet bezuinigen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:01 schreef msnk het volgende:
Ik wil ook diner. Zou je langs mogen gaan voor een hapje
Solidariteit toch
Over anderhalf uurquote:Op donderdag 17 september 2009 17:03 schreef De_Hertog het volgende:
Half 7.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:03 schreef De_Hertog het volgende:
Ja. Klopt eigenlijk niet helemaal, maar anders kan de oppositie om iedere scheet het kabinet laten vallen..quote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
het kabinet kan dus alleen vallen als er vanuit het kabinet zelf een bijstand komt voor de motie van wantrouwen? omdat anders de helft niet gehaald wordt ?
Ja.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
het kabinet kan dus alleen vallen als er vanuit het kabinet zelf een bijstand komt voor de motie van wantrouwen? omdat anders de helft niet gehaald wordt ?
quote:Op donderdag 17 september 2009 17:02 schreef wise het volgende:
vraag me af of er concrete antwoorden komen
quote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
Och, als ze nú al geen motie van wantrouwen indienen, dan doen ze het nooitquote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja. Klopt eigenlijk niet helemaal, maar anders kan de oppositie om iedere scheet het kabinet laten vallen..
De dag dat VVD en GL in één kabinet gaan zitten is denk ik heel ver weg.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef Kjerring het volgende:
Wat voor kleur zou een D66-GL-VVD kabinet moeten hebben?
Jort Kelder, Matthijs van Nieuwkerk en die dikke hebben deze week hard lopen hinten met paarse overhemden en bretels (en dat uitgesproken) in DWDD dat ze terug wilden naar paars. Maar wordt dat turquoise oid dan?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:ZetelsTK2006-2.pngquote:Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef swarmahoer het volgende:
zijn jullie trouwens een vaste kliek binnen pol? of verzamelt iedereen zich hier gewoon?
iig complimenten voor de manier waarop vragen van ''newbies'' (waaronder ikzelf) op politiek gebied beantwoord worden
en om gelijk nog een vraag te posten: hoe is de huidige zetelverdeling binnen de 2e kamer?
en dan bedoel ik zo'n soort plaatje:
[ afbeelding ]
Nee, vanuit de kamerfracties die onderdeel zijn van de coalitie. Maar als je Van Geel en Hamer hebt bezig gezien, dan weet je dat ze niet bezig zijn met hun taken als kamerlid, maar met het drijvend houden van de coalitie. Dat is het probleem, omdat die steun van die fracties zo vanzelfsprekend is, is er voor de premier ook geen enkele druk om vragen te beantwoorden. Ook al spuugt hij iedereen in de bek die een vraag stelt, dan nog blijft het kabinet aan. Zo voert dit kabinet ook structureel moties niet uit die met een kamermeerderheid zijn aangenomen, maar Hamer of Van Geel zijn zo slaafs dat dit gewoon kan.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
quote:Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef Kjerring het volgende:
Wat voor kleur zou een D66-GL-VVD kabinet moeten hebben?
Jort Kelder, Matthijs van Nieuwkerk en die dikke hebben deze week hard lopen hinten met paarse overhemden en bretels (en dat uitgesproken) in DWDD dat ze terug wilden naar paars. Maar wordt dat turquoise oid dan?
Omdat ze ook weten dat zo'n motie nauwelijks iets uit zal halen zolang alleen de oppositie erachter staat. En dat is ook goed hoor, het moet ook een duidelijk teken zijn, en niet een 'goh nieuwe verkiezingen zouden ook leuk zijn'-moment.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:07 schreef msnk het volgende:
[..]
Och, als ze nú al geen motie van wantrouwen indienen, dan doen ze het nooitDus echt een gevaar zou dat niet zijn.
Ik wil niet op de zaken vooruitlopen, daarom zal ik na nader onderzoek deze vraag medio 2011 schriftelijk in dit topic beantwoorden.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:02 schreef wise het volgende:
vraag me af of er concrete antwoorden komen
Bij Z@pp hoor je tenminste duidelijke taalquote:
Valt wel mee hoor. VVD en GL kunnen elkaar op verschillende standpunten heel goed vinden, waaronder het drastisch versoepelen van het ontslagrecht. Femke Halsema is niet voor niets een paar jaar geleden uitgeroepen tot Liberaal van het Jaar door de jongerenafdeling van de VVD.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:08 schreef ErikT het volgende:
[..]
De dag dat VVD en GL in één kabinet gaan zitten is denk ik heel ver weg.
hmm, die bedoelde ik niet helemaalquote:Op donderdag 17 september 2009 17:09 schreef sander-3 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:ZetelsTK2006-2.png
klikbaar
Ik zat al te wachten op deze reactie.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:13 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor. VVD en GL kunnen elkaar op verschillende standpunten heel goed vinden, waaronder het drastisch versoepelen van het ontslagrecht. Femke Halsema is niet voor niets een paar jaar geleden uitgeroepen tot Liberaal van het Jaar door de jongerenafdeling van de VVD.
Ja, maar als je - zoals de PVV - te pas en te onpas een motie van wantrouwen indient, raakt het middel wel heel snel z'n kracht kwijt en neemt niemand van de regeringspartijen het ook meer serieus.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:09 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Omdat ze ook weten dat zo'n motie nauwelijks iets uit zal halen zolang alleen de oppositie erachter staat. En dat is ook goed hoor, het moet ook een duidelijk teken zijn, en niet een 'goh nieuwe verkiezingen zouden ook leuk zijn'-moment.
Hier kan je het per vak bekijken: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/wie_zit_waar/index.jspquote:Op donderdag 17 september 2009 17:06 schreef swarmahoer het volgende:
en om gelijk nog een vraag te posten: hoe is de huidige zetelverdeling binnen de 2e kamer?
en dan bedoel ik zo'n soort plaatje:
[ afbeelding ]
Vast niet, maar fuck them. D66-VVD-GL ftw!quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zat al te wachten op deze reactie.
Dat klopt. Maar binnen GL vindt een heel grote groep dit helemaal niet zo leuk.
Bij de VVD zal de rechtervleugel het ook niet leuk vinden. Denk ook niet dat het daarom zal lukken (als het qua zetels uberhaupt mogelijk zou zijn)quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder D66-SP-GL gebeuren.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:15 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Vast niet, maar fuck them. D66-VVD-GL ftw!
Ik zie VVD & GL samen eerder gebeuren dan D66 & SP samen...quote:Op donderdag 17 september 2009 17:17 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ik zie nog eerder D66-SP-GL gebeuren.
Beide opties halen trouwens de 50 zetels niet eens.
Dat is een beetje het probleem met zowel GL als de VVD. De beide lijsttrekkers zitten binnen hun aan de meest liberale kant van het spectrum.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:14 schreef ErikT het volgende:
[..]
Technisch gezien kan er geen bijstand komen uit het kabinet, omdat zij daar niet over stemmen. Je refereert waarschijnlijk naar bijstand van de regeringspartijen in het parlement.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:04 schreef swarmahoer het volgende:
De SP faalt gewoon in elke mogelijke samenstelling...quote:Op donderdag 17 september 2009 17:20 schreef Zero2Nine het volgende:
Vergeet niet dat SP-PvdA-CDA ook mislukt is met potentieel misschien wel minder grote verschillen dan GL-D66-VVD. Er zit wel een liberale draad doorheen maar op tal van punten echt enorme verschillen zoals integratie en milieu waarbij GL en VVD lijnrecht tegenover elkaar staan.
Half zeven.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:21 schreef Jojogirl het volgende:
Vandaag helaas overdag geen tijd gehad om te kijken en nu miste ik ook net hoe laat ze weer verder gaan. Iemand hier weet vast hoe laat de schorsing voorbij is?
Mwoa, het is lang niet zo leuk als gister. Balkenende doet een recordpoging ontwijken en herhalen van nietszeggende kreten. Het enige wat het kabinet heeft zijn procesafspraken (observatie van Pechtold) dus er valt gewoon niet veel te vertellen vanaf hun zijde.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:21 schreef Jojogirl het volgende:
Vandaag helaas overdag geen tijd gehad om te kijken en nu miste ik ook net hoe laat ze weer verder gaan. Iemand hier weet vast hoe laat de schorsing voorbij is?
ah, niet elke partij heeft dus per definitie iemand op de 1e rij zittenquote:Op donderdag 17 september 2009 17:15 schreef Niox het volgende:
[..]
Hier kan je het per vak bekijken: http://www.tweedekamer.nl/kamerleden/wie_zit_waar/index.jsp
ik moest hem 2x lezen, maar zo bedoelde ik het iddquote:Op donderdag 17 september 2009 17:20 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Technisch gezien kan er geen bijstand komen uit het kabinet, omdat zij daar niet over stemmen. Je refereert waarschijnlijk naar bijstand van de regeringspartijen in het parlement.
Theoretisch kan het, maar de PvdA heeft volgens mij toch wel het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen. Hamer zal niet zo dom zijn dat ze dat niet in ziet? En als ze dat wel is, neem ik aan dat er toch wel iemand is die haar tegen zichzelf in bescherming kan nemen.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:13 schreef swarmahoer het volgende:
dus mocht mariette hamer dalijk boos worden en een deel van de pvda meekrijgt zou zo'n motie eventueel door kunnen gaan? en wat gebeurt er dan? moet t kabinet dan aftreden na zo'n motie?
Dan wordt ze ontoerekeningsvatbaar verklaardquote:Op donderdag 17 september 2009 17:27 schreef Corkscrew het volgende:
[..]
Theoretisch kan het, maar de PvdA heeft volgens mij toch wel het meeste te verliezen bij nieuwe verkiezingen. Hamer zal niet zo dom zijn dat ze dat niet in ziet? En als ze dat wel is, neem ik aan dat er toch wel iemand is die haar tegen zichzelf in bescherming kan nemen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |