niet weer een film over de treinkaping hoorquote:
Ja, laten we iets van het internet verfilmen tot iets wat niet te verfilmen isquote:Op woensdag 16 september 2009 22:57 schreef druppelkut het volgende:
Ja leuk....
De poesjes-in-zak-affaire, gevolgd door de grote ban en de unban van vele mods. Het verzuren, het_hupt die een jong meisje neukt!
En vooral niet vergeten de .rar van ijsmeis
jij mag degene spelen die fok hackt, alle mods bant en vervolgens de .rar openbaar maaktquote:Op woensdag 16 september 2009 22:57 schreef druppelkut het volgende:
Ja leuk....
De poesjes-in-zak-affaire, gevolgd door de grote ban en de unban van vele mods. Het verzuren, het_hupt die een jong meisje neukt!
En vooral niet vergeten de .rar van ijsmeis
quote:Op woensdag 16 september 2009 22:58 schreef Bakkerbier het volgende:
[..]
jij mag degene spelen die fok hackt, alle mods bant en vervolgens de .rar openbaar maakt
Molukkers in de trein en dan Nikky die naar de trein wijst en zegt: Iedereen zit daar!quote:Op woensdag 16 september 2009 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
niet weer een film over de treinkaping hoor
Goed plan, heh. Van mij, hehquote:
Een film van 15 jarige meisjes die van paarden houden.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:58 schreef Meddo het volgende:
Die film is ooit al gemaakt:
Fok! Facade
en dan nog zo'n knakker die zegt: "Ja en dat was heel zieligquote:Op woensdag 16 september 2009 23:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Molukkers in de trein en dan Nikky die naar de trein wijst en zegt: Iedereen zit daar!
Shark.Bait? Nikky? lolquote:Op woensdag 16 september 2009 22:58 schreef Meddo het volgende:
Die film is ooit al gemaakt:
Fok! Facade
KA-PING!quote:Op woensdag 16 september 2009 23:01 schreef Stefan het volgende:
[..]
Molukkers in de trein en dan Nikky die naar de trein wijst en zegt: Iedereen zit daar!
Een geromantiseerd drama?quote:Op woensdag 16 september 2009 22:57 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
niet weer een film over de treinkaping hoor
quote:Op woensdag 16 september 2009 23:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
KA-PING!
Een film van Stefan.
Ka-ping is een geregistreerde garp van iemand anders. Biogarde en BioBio.nl zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van bovenstaande.
Met veel functioneel naaktquote:
Journalistiek en Film zijn twee verschillende dingen. Bovendien kan Fok!-film prima door gewone Users geregeld worden.quote:Op woensdag 30 september 2009 15:52 schreef Sander het volgende:
Laten we eerst FOK!-TV maar eens van de grond krijgen.
Movie Maker monteren, of Avid/Adobe monteren.quote:
*heb geen zin om álles door te lezen*quote:Op donderdag 1 oktober 2009 10:42 schreef Patch het volgende:
FMT-Slowchat - Waar gecast, gepitched en gepraat wordt!
FMT-ers hadden dit ook een tijdje in hun hoofd zitten...
De opvattingen verschilden uiteindelijk teveel waardoor het animo minder was dan het aanvankelijk leek. Toen is besloten om het maar als een ludieke grap te beschouwen en er verder niets mee te doenquote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:06 schreef klaasdj het volgende:
[..]
*heb geen zin om álles door te lezen*
En dat is er nooit van gekomen?
Lijkt me ook heel moeilijk om dat via een forum allemaal te realiseren. Dan zouden er toch echt veel mensen serieus over moeten zijn, en dan is het nog maar de vraag of het gaat lukken.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:10 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
De opvattingen verschilden uiteindelijk teveel waardoor het animo minder was dan het aanvankelijk leek. Toen is besloten om het maar als een ludieke grap te beschouwen en er verder niets mee te doen
Uhu.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:49 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik was er wel toe bereid er serieus aan te werken (was er ook al aan begonnen), maar via een forum is dat idd moeilijk. Sta er ook nog steeds wel voor open, maar dan moet het wel serieus en centraal geregeld worden
Kan je koffie halen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 18:53 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Uhu.en dan zou er misschien wat meer gereageerd moeten worden in dit topic
Ik vind het ook een leuk idee. Het nadeel is alleen dat ik niks kan.
Klinkt leuk, kunnen er dan 2 versies van worden gemaakt? Een serieus (horror/thriller) en een satirequote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:58 schreef Patch het volgende:
Als je tijd hebt om de slowchat-topics van FMT door te lezen kwamen er best leuke verhaallijnen uit
1 van mijn favoriete verhaallijnen was:
Er worden mensen dood gevonden a la een bekende filmscene.
Politie weet zich geen raad en vraagt hulp van een groepje FTR-fokkers.
Blijkt dat er een (davinci)clue bij elke filmdood te vinden is, die verwijst naar een volgende filmdood van iemand.
Helaas dunt het groepje Fokkers gaandeweg ook uit, omdat de Bad Guy ook achter hen aanzit.
zoiets...
Dan ben ik voor de satire.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:02 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Klinkt leuk, kunnen er dan 2 versies van worden gemaakt? Een serieus (horror/thriller) en een satire
Me 2, maar het meerendeel denk ik niet. Dus daarvoor moet dan de "serieuze" voor worden gemaakt...quote:
Heeft wel wat weg van die Final Destination films.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:58 schreef Patch het volgende:
Als je tijd hebt om de slowchat-topics van FMT door te lezen kwamen er best leuke verhaallijnen uit
Blijkt dat er een (davinci)clue bij elke filmdood te vinden is, die verwijst naar een volgende filmdood van iemand.
Helaas dunt het groepje Fokkers gaandeweg ook uit, omdat de Bad Guy ook achter hen aanzit.
zoiets...
Leuk idee inderdaad.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:12 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Heeft wel wat weg van die Final Destination films.
Ik had ook een ideetje:
Twee mannen staan tegenover elkaar in een steegje, een houdt de ander onder schot. Deze verhaallijn speelt zich achronologisch af, tegen de klok in dus, ieder volgende scene in deze lijn is weer eerder. Naar mate de film vordert kom je er achter waarom de ene man de andere onder schot houdt. (bedenk is een reden, doet er niet zoveel toe)
De andere verhaallijn gaat over iemand die via SMSjes de potentiele moordenaar waarschuwt de ander niet te vermoorden, omdat hij steeds meer waarheid boven water krijgt.. Deze verhaallijn is wel chronologisch. Dus het de verhaallijnen, die eigenlijk één verhaal zijn, vlechten zich door elkaar heen.
Als de Smsende persoon aan het begin van de film dus een smsje stuurt, komt dat bij de moordende persoon pas aan het einde van de film aan.
In de laatste scene is de smser aangekomen bij de man die de ander onder schot houdt. En dan de keuze aan de scenario schrijver om deze man wel of niet te vermoorden.
Een beetje in de Pulp Fiction stijl dus.
Dat scenario was ik aan bezig, maar helaas bleek men minder geïnteresseerd dan aanvankelijk gedachtquote:Op donderdag 1 oktober 2009 21:58 schreef Patch het volgende:
zoiets...
Maar misschien is het ook een beter idee om zoiets via een chatprogramma te regelen, ipv een forum.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dat scenario was ik aan bezig, maar helaas bleek men minder geïnteresseerd dan aanvankelijk gedacht
Ook goed. Het was zoals ik zei maar een voorbeeldje he.. Als je emailadressen hebt kan je ook nog zo'n update mailen.. Misschien ook handig omdat niet iedereen altijd op IRC komt denk ik.. Maar, we kunnen iig beginnen met IRC en dan kijken of dat werkt? Ik vind het een prima idee iig.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:42 schreef hornage het volgende:
MSN![]()
Gebruik dan gewoon irc man ipv moeilijk te doen
Ik had 't nog op m'n laptop staan. Ik heb m opgestart. Als jij een dan channel verzint etc.. Ik ben niet heel goed met mIRC..quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:47 schreef hornage het volgende:
* hornage installeert alvast weermIRC
http://www.mirc.com/
De geboorte van internet chat mensen, de rest is een slap aftreksel behalve dan ICQ
Oke, oke, ik hou me in. Ietsje te overenthousiast.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:52 schreef hornage het volgende:
niet te overhaast heEerst animo afwachten zou ik zo zeggen
Wat zou jij willen doen?quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:52 schreef hornage het volgende:
niet te overhaast heEerst animo afwachten zou ik zo zeggen
Hihi, ik denk het niet.. Zou wel leuk zijn!quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 00:54 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Makkelijkste begin
Zou je ook subsidie kunnen krijgen hiervoor ?
Op een gegeven moment werd het veel te serieus en met veel te veel dingen erbij gesleept, zodat men het overzicht kwijt raakte.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 22:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dat scenario was ik aan bezig, maar helaas bleek men minder geïnteresseerd dan aanvankelijk gedacht
Daar was ik aanvankelijk mee begonnen, maar toen wilde men toch liever die andere pitch uitgewerkt zien.. sja die werd iets te groot met mr_a's verhaallijnen erinquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 07:57 schreef Patch het volgende:
[..]
Op een gegeven moment werd het veel te serieus en met veel te veel dingen erbij gesleept, zodat men het overzicht kwijt raakte.
Gewoon een makkelijk te volgen film, down to earth, wat men kan filmen in een midweekje Center Parcs met z'n allen
Ik zeg, midweekje center parcs boeken en bier inslaan !quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 09:53 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Daar was ik aanvankelijk mee begonnen, maar toen wilde men toch liever die andere pitch uitgewerkt zien.. sja die werd iets te groot met mr_a's verhaallijnen erin
Maar voor een film die lekker down-to-earth is, geschreven naar 0 budget, dus haalbaar, en in korte tijd op te nemen, ben ik wel in. Maar dan zou ik toch liever voor een korte film gaan, 25-30 min. Dat is groot genoeg voor een dergelijk project. Ik wil het ook wel oppakken en het zaakje trekken als producent en zodra duidelijk wordt dat de animo groot genoeg is en dat we op steun kunnen rekenen verder gaan met het script/regie.
Waarom boeken als zoiets ook wel eens interessant kan zijn voor Center-Parcs? Wat kost het verstrekken van één of twee bungalows voor een midweekje buiten het hoogseizoen hun nou?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:09 schreef Patch het volgende:
[..]
Ik zeg, midweekje center parcs boeken en bier inslaan !
Dan doe ik wel mee als creatief consulent / acteur of voice-over
Da's inderdaad een goede denkwijze...quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:11 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Waarom boeken als zoiets ook wel eens interessant kan zijn voor Center-Parcs? Wat kost het verstrekken van één of twee bungalows voor een midweekje buiten het hoogseizoen hun nou?
Wie weetquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:12 schreef Patch het volgende:
[..]
Da's inderdaad een goede denkwijze...
Ik nomineer jou voor producer
En de drank dan?
Ga je Bavaria schrijven?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:19 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Wat mij betreft is bier nu niet een vereiste om een film op te nemen![]()
Jij hebt niet vaak lol zonder alcohol is het wel?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:22 schreef Patch het volgende:
[..]
![]()
Jij maakt niet vaak films is het wel?
En sigaretten niet te vergeten !quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Jij hebt niet vaak lol zonder alcohol is het wel?
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 10:43 schreef dyonvbaal het volgende:
Ieh... word het dan zo'n film á la Josie and the pussycats... Product placement waar het maar kan?
Ik ga wel iets uitwerkenquote:
Misschien kan je vanuit de TBS-kliniek ook wel FOK!ken.quote:
Das eigenlijk ook mijn enige argument. Voor de rest is het idee wel in een weekend op Center Parcs te verfilmen lijkt me zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Grappig idee hoor (niet superorigineel maar dat hoeft ook niet altijd), maar wat heeft het met Fok! te maken?![]()
Ik heb zelf wel een idee voor een film waarin Fok! wel een centrale rol speelt, maar dat idee hou ik voorlopig even in de pocket
Welke dames?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef hornage het volgende:
[..]
Das eigenlijk ook mijn enige argument. Voor de rest is het idee wel in een weekend op Center Parcs te verfilmen lijkt me zo.
* hornage heeft nu al zin in het filmen van de gezellige avond met de dames
Eerlijk gezegd, een feature film (waar deze pitch toch wel naar hint) neem je onder geen beding op in een weekendje. Zelfs niet als je alles op één locatie (binnen 1000m² zeg maar) Dan heb je aan een week nog niet genoegquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef hornage het volgende:
[..]
Das eigenlijk ook mijn enige argument. Voor de rest is het idee wel in een weekend op Center Parcs te verfilmen lijkt me zo.
* hornage heeft nu al zin in het filmen van de gezellige avond met de dames
Deze dames:quote:
quote:Op het park komen ze twee beeldschone parkmedewerksters tegen, die uitgenodigd worden om 's avonds wat te komen drinken. Gaat allemaal prima, kortom een feest.
Een midweekje dan, is echt wel haalbaarquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd, een feature film (waar deze pitch toch wel naar hint) neem je onder geen beding op in een weekendje. Zelfs niet als je alles op één locatie (binnen 1000m² zeg maar) Dan heb je aan een week nog niet genoeg
Ik geef het je te doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:19 schreef Patch het volgende:
[..]
Een midweekje dan, is echt wel haalbaar
Haalbaar dusquote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik geef het je te doen.Stel dat je gemiddeld in 1 uur voor 1 minuut aan materiaal op kan nemen. En dat zou ik nog zeer knap vinden, maar met een hele strakke planning misschien te behalen. Dan zit je over vijf dagen verspreid voor een feature film aan draaidagen van 18 uur.
Mits je een serieus team hebt, die van te voren al gerepeteerd hebben, en je het filmen kan limiteren tot gemiddeld 2/3 takes per scenequote:
Klopt, maar dan kan je denk ik moeilijk zo'n a-chronologisch verhaal door de film doen. Verder zou hij nog redelijk hetzelfde kunnen zijn (lees: wel met die moorden en organen enzo), maar ik vind het complete verhaal van klaas-dj wel heel goed verzonnen eigenlijk.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Mits je een serieus team hebt, die van te voren al gerepeteerd hebben, en je het filmen kan limiteren tot gemiddeld 2/3 takes per scene![]()
Het zou het geheel wat makkelijker maken als er gekozen wordt voor een filmmethode a la Blair Witch/Cloverfield. Geen zorgen over verschillende camerastandpunten, belichting en veel minder gedoe qua geluid. Niet geheel ondenkbaar dat een groepje vrienden een camera meeneemt op vakantie. Bovendien zou het geheel wat geloofwaardiger en natuurlijker over kunnen komen zo.
Lijkt mij ook...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef melvddonk het volgende:
[..]
En verder kunnen de vrienden die op vakantie gaan natuurlijk altijd een groepje mensen van FOK zijn die een midweekje centerparcs hebben geboekt. Toch?
Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden inquote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kan je denk ik moeilijk zo'n a-chronologisch verhaal door de film doen. Verder zou hij nog redelijk hetzelfde kunnen zijn (lees: wel met die moorden en organen enzo), maar ik vind het complete verhaal van klaas-dj wel heel goed verzonnen eigenlijk.
En verder kunnen de vrienden die op vakantie gaan natuurlijk altijd een groepje mensen van FOK zijn die een midweekje centerparcs hebben geboekt. Toch?
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden inEn het geheel mag iets origineler. Maar hé, de beste stuurlui...
![]()
Bovendien vind ik het "groepje vrienden kent elkaar van Fok!" wel erg magertjes om het tot Fok! film te bombarderen. Het is dan gewoon een film gemaakt door een stel mensen die elkaar via Fok! kent. Maar daar hoeft niets mis mee te zijn.
Nee, heb wat tv-problemen. Tele2quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:50 schreef Patch het volgende:
[..]
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...
Een pitch/idee hoeft maar 1 zin te zijn, de rest volgt vanzelf. Gisteren DWDD niet gezien?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef hornage het volgende:
Van het FMT slowchattopic:
http://www.rtl.nl/compone(...)en_zin.avi_plain.xml
Gekeken op mijn telefoon.quote:
Ik zit ook op mijn werk, en dat fulltime, dus er blijft niet veel tijd over om te IRC-en.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef melvddonk het volgende:
Niemand reageert op mijn idee om het via IRC te bespreken. Betekent dat dat niemand dit een goed idee vindt?
Het hoeft van mij ook niet perse nu, misschien een keer 's avonds?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:36 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik zit ook op mijn werk, en dat fulltime, dus er blijft niet veel tijd over om te IRC-en.
Ik wil best IRC 's avonds wel aanslingeren hoor, geen probleemquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:38 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Het hoeft van mij ook niet perse nu, misschien een keer 's avonds?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:34 schreef Xaryna het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens. Maar ik dacht, ik zet even al mijn nuttige bijdragen erbij, dan kun je kiezen wat je wilt gebruiken
C'est vraix. En goed zijn in dingen verzinnen is een goed beginquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Xaryna het volgende:
Niet met scenario's maar wel met fictieve verhalen. Maar hé, ik kan altijd leren.
Fair enough, jij mag schrijvenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
C'est vraix. En goed zijn in dingen verzinnen is een goed begin![]()
Ik heb al een feature screenplay geschreven naar camerawerk a la Blair Witch/Cloverfield. Dus denk dat ik deze wel aardig op poten zou kunnen krijgen.
Je moet je erbij bedenken dat dit in tien minuten opgeschreven is, er stond niks op papier(behalve een paar aantekeningen), ik had alleen een vaag idee in mijn hoofd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden inEn het geheel mag iets origineler. Maar hé, de beste stuurlui...
![]()
Ik heb het boek besteld. Lijkt me wel interessant.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:50 schreef Patch het volgende:
[..]
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...
Een pitch/idee hoeft maar 1 zin te zijn, de rest volgt vanzelf. Gisteren DWDD niet gezien?
Hoe wil je Fok! verwerken in een verhaal op een bungalowpark dan. Dat is namelijk wel het meest practisch.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Grappig idee hoor (niet superorigineel maar dat hoeft ook niet altijd), maar wat heeft het met Fok! te maken?![]()
Ik heb zelf wel een idee voor een film waarin Fok! wel een centrale rol speelt, maar dat idee hou ik voorlopig even in de pocket
Mwa. Een filmstudio gaat ook niet verschillende ideeën naar buiten brengen en dan het publiek laten bepalen welke ze verfilmen..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:21 schreef klaasdj het volgende:
We moeten eigenlijik een poll hebben, waar men stemt op idee. Zodat het populairste idee uitgewerkt wordt.
Dat is waar...Maar dan heeft het wel meer met Fok! te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:24 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Mwa. Een filmstudio gaat ook niet verschillende ideeën naar buiten brengen en dan het publiek laten bepalen welke ze verfilmen..
Dat is ook weer zo. Maar het "publiek" heeft over het algemeen makkelijk kiezen, terwijl de makers uiteindelijk het maar waar moeten maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:28 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat is waar...Maar dan heeft het wel meer met Fok! te maken.
Dan heeft het alleen een averechts effectquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:30 schreef klaasdj het volgende:
Dan doe je het net als referenda. Het volk kiest, maat uiteindelijk besluit de regering.
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan heeft het alleen een averechts effect![]()
Maar laten we maar eerst brainstormen, wie weet komen we maar uit op 1 concept.
Dat is een zeer belangrijk criterium.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.
Er moet natuurlijk ook vooral gekeken worden of het haalbaar is..
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.
Er moet natuurlijk ook vooral gekeken worden of het haalbaar is..
Misschien moeten we eerst even een paar dingen in die groep gooien en kijken wat de meeste mensen willen..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:51 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Zal ik anders ook maar eens even aan een pitch werken vanavond/morgen?
Ik ben altijd vóór niet voor niets werkenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:03 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerst even een paar dingen in die groep gooien en kijken wat de meeste mensen willen..
Bijvoorbeeld:
Wat voor Genre?
En misschien kunnen we ook even in 1 zin bepalen waar het over moet gaan, zodat dat dan uitgewerkt kan worden? Dan weet je namelijk zeker dat je niet voor niets hebt zitten werken.
Ik stel maar even wat voor he
Oke, waar wilde je aan gaan werken? ff kort samengevat?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik ben altijd vóór niet voor niets werken
Daarover was ik nog 100% blank. Zoals ik eerder al zei heb ik wel een idee voor een Fok! film, waarin de community zelf een centrale rol speelt. Maar dat idee is totaal ongeschikt voor dit projectquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:07 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Oke, waar wilde je aan gaan werken? ff kort samengevat?
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.quote:
Dat was mijn reden om dat voor te stellen. Een cinematografisch hoogstandje kunnen we niet maken zonder de juiste apparatuur te huren en het lukt al helemaal niet in een midweekje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.![]()
Misschien is het ook handig om niet met tien verschillende belangrijke personages te gaan spelen, zoals in mijn idee. Dat valt lastig te regisseren en bovendien is het lastig om er een goed verhaal van te maken.
Ik vond zelf Cloverfield een interessante film. Het verhaal boeide me niet zo, maar de manier van filmen vanuit een persoon (of camera) was goed. Daar ben ik ook wel voor, alleen heeft dat ook technische nadelen(focus, belichting e.d.) Maar dat kan ook een voordeel zijn, omdat mensen bij een camcorder geen wonderen verwachten en autofocuseffectjes gewenst kunnen zijn.
Mee eens. En er is ook vast wel iemand die een camcorder heeft. En anders wordt het toch weer kosten maken denk ik.. Wat we dus zo min mogelijk willen uiteindelijk. Ik zet mn IRC aan.. Denk dat ik daar best een groot deel van de avond zit (alleen tussen 7 en half 10 misschien niet, vanwege eten en hier thuis ff socializenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.![]()
Misschien is het ook handig om niet met tien verschillende belangrijke personages te gaan spelen, zoals in mijn idee. Dat valt lastig te regisseren en bovendien is het lastig om er een goed verhaal van te maken.
Ik vond zelf Cloverfield een interessante film. Het verhaal boeide me niet zo, maar de manier van filmen vanuit een persoon (of camera) was goed. Daar ben ik ook wel voor, alleen heeft dat ook technische nadelen(focus, belichting e.d.) Maar dat kan ook een voordeel zijn, omdat mensen bij een camcorder geen wonderen verwachten en autofocuseffectjes gewenst kunnen zijn.
Voor dit soort projecten wel. Als je iemand zo gek krijgt te investeren in een plan, kan je professioneel spul nemen. Maar de doelgroep is natuurlijk vooral fok, dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:30 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Mijn eerste film opgenomen met mijn Full HD Camcorder. Zeker geschikt volgens mij
Kut...de firewall blockt het. dat gaat hem niet worden. Als ik thuis ben probeer ik wel even.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:28 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Mee eens. En er is ook vast wel iemand die een camcorder heeft. En anders wordt het toch weer kosten maken denk ik.. Wat we dus zo min mogelijk willen uiteindelijk. Ik zet mn IRC aan.. Denk dat ik daar best een groot deel van de avond zit (alleen tussen 7 en half 10 misschien niet, vanwege eten en hier thuis ff socializen).. Kanaal Fokfilm
Moet je vooral in deze tijden proberenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Voor dit soort projecten wel. Als je iemand zo gek krijgt te investeren in een plan, kan je professioneel spul nemen. Maar de doelgroep is natuurlijk vooral fok, dus dat gaat 'm niet worden.
Dat denk ik ook, al vind ik het tweede idee een beetje moeilijk realiseerbaar en vooral een beetje onrealistisch. Dan kom je toch bij komedie uit. En dat is misschien geen goed idee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:14 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb geen IRC, weet ook niet hoe het werkt...
Je zou kunnen denken aan een detective? Je hebt maar twee-vier hoofdpersonene nodig (detectives en verdachten). Een paar getuigen en omstanders is ook wel leuk, maar je kan het vrij simpel houden.
Fok!meet in het park, iemand wordt ineens vermoord, je weet zeker dat die persoon in het park is... Zoiets bijvoorbeeld.
Of als je meer thriller wilt... Je bent gezellig aan het fokken in een park/uni/bibliotheek als je ineens gehackt/beroofd wordt. Je kunt nog net een oproep op Fok plaatsen voor hulp (je hebt uiteraard allemaal topgeheime info) voordat je laptop wordt overgenomen. En dan komt natuurlijk half Fok in actie om jouw laptop te redden!
Simpele verhaallijnen die best leuk kunnen zijn als ze goed worden uitgewerkt, ik denk dat je in die hoek moet zoeken.
Ik denk dat dat je zeker wel een ploegje van tien man nodig zal hebben en kan krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:46 schreef melvddonk het volgende:
Haha. Zijn we trouwens maar met zijn 3en? Of zijn er nog meer mensen die mee willen doen?
Daarom dacht ik eerst ook al aan MSN. Gewoon extra emailadres aanmaken als je het niet op je eigen emailadres wel doen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:14 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb geen IRC, weet ook niet hoe het werkt...
Detective wordt wat lastig, dunkt me.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:40 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
#fokfilm is wat leegjes
Detective is wel een leefbaar idee inderdaad, maar kan het nog niet helemaal matchen met de genoemde manier van opnemen.
Op zich is het verhaal dan wel redelijk makkelijk te verzinnen, maar je zou erg innovatief moeten zijn om dat te verwerken in een idee dat je op Clovervield achtige manier kan opnemen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:48 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Detective wordt wat lastig, dunkt me.
Heb jij een maand over?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:53 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb cloverfield niet gezien
Anders nemen we toch gewoon twee films op?![]()
Mij ook niet, maar de manier van filmen was wel apart.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 19:57 schreef Xaryna het volgende:
Die film sprak me dus echt niet aan![]()
Ik zal wel kijken of ik hem ergens kan vinden.
Inderdaad. Dat vind ik ook. Die spanning was leuk, maar dat wordt gebroken zodra je die beesten ziet.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:01 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik vond hem goed, tot het moment dat je die aliens echt vol in beeld zag. Ze hadden het bij de bedreiging moeten laten.
Dan weten we wat ons te doen staat hequote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:03 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat vind ik ook. Die spanning was leuk, maar dat wordt gebroken zodra je die beesten ziet.
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:10 schreef Xaryna het volgende:
Ja, nu heeft het echt nog zin om die film te kijken![]()
ik ga hem nog wel kijken hoor
Sorryquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:10 schreef Xaryna het volgende:
Ja, nu heeft het echt nog zin om die film te kijken![]()
ik ga hem nog wel kijken hoor
Cloverfield zonder monsters makenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:08 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan weten we wat ons te doen staat he
Ja joh, maak er gelijk een serie van, kun je meerdere seizoenen makenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 23:02 schreef klaasdj het volgende:
Eeen heeeul lange enge POV! Ik ben vóór.
ben benieuwdquote:
Rather later than never.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 14:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Nog niet aan toegekomen. (ja, 2 zinnen) Iets drukker op werk dan ik had verwacht.
Hulde aan jouquote:Op donderdag 8 oktober 2009 15:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Tof. Ik heb verder al wat voorwerk opgestart. Maar niets noemenswaardigs.
![]()
Heb qua pitch de eerste helft van Act 1 af.Vanavond zal ik er even dedicated aan werken!
quote:ACT 1
Groepje van vijf Fok!-vrienden zit in een busje onderweg naar Center Parcs de Vossemeren. A (vrouw) zit achter het stuur. Eenmaal aangekomen nemen zij de sleutel van de bungalow in ontvangst van een vriendelijke receptioniste. Ze wenst het groepje een prettig verblijf toe.
De groep stapt weer in de bus en rijdt richting de bungalow om de bagage uit te laden. De bus rijdt langs het centrum en heeft het meer aan de rechterhand. Plots rent er iemand voor de bus langs, richting het meer, en trapt A op de rem. A schrikt en kijkt uit het raam. De rennende figuur is echter nergens meer te bekennen. In het water is ook geen beweging te bekennen. "Wat de fuck was dat?" roept A. De rest heeft het niet gezien en verklaart A voor gek. A kalmeert en rijdt verder.
Aangekomen bij de bungalow worden de spullen uitgeladen en naar binnen gebracht. Het is een luxe cottage met drie slaapkamers met twee bedden. A en B (man) kiezen 1 slaapkamer. C (vrouw) en D (man) een ander. E (man) kiest een slaapkamer voor hem alleen.
Nadat iedereen de spullen heeft neergezet in de kamers, besluit de groep direct te gaan zwemmen. Onderweg naar het zwembad blijkt uit de dialogen onderling dat A en B even in een mindere periode zitten. B kan het niet zo goed hebben met E, want E heeft ooit een relatie gehad met A. Daarom wilde B ook eigenlijk niet mee. D heeft het hele uitje georganiseerd (en heeft ook de camera mee) en vindt het niet leuk dat B en E niet gezellig doen. Hij heeft al heel lang een relatie met C en ze zijn een beetje het "getrouwde stelletje", ook al zijn ze niet echt getrouwd.
Op het moment dat de groep langs de plek van de rennende figuur loopt, kijkt A angstig om zich heen. Er is niets te zien. "Je hebt het je ingebeeld", wordt ze gepest door C. De groep vindt het erg lollig, behalve A. Toch lacht ze schamper mee.
Aangekomen bij het zwembad wordt de camera opgeborgen in een kluisje. Het volgende shot is na het zwemmen. Iedereen heeft nat haar en ze verlaten het zwembad. Het is inmiddels donker. Buiten merken ze dat het wel erg rustig is. Na een avondje vol drank en lol is het volgende shot de volgende ochtend.
ACT 2
A is al wakker. De rest ligt de roes nog uit te slapen. A heeft de camera gepakt om de verveling tegen te gaan. Ze is de bungalow uitgegaan in de ochtendgloren en loopt richting het parkcentrum, van plan om broodjes te halen. Onderweg ziet ze niemand. Het park lijkt verlaten. Bij het centrum aangekomen blijkt deze niet open te zijn. Ze kijkt op haar horloge, het is 10:15. Het centrum zou al lang open moeten zijn. Ze filmt door het glas naar binnen. Daar is niemand te bekennen. Ondertussen begint ze huiverig om zich heen te kijken en wandelt terug. Na een korte wandeling loopt ze langs de beruchte plek. Ze kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en loopt richting de kade van het meer. Daar bevinden zich enkele bosjes. Ze onderzoekt de omgeving kort. Plotseling ziet ze een schim tussen bomen verderop voorbij schieten. Ze slaakt een kreet en rent terug richting de bungalow.
Bij de bungalow treft ze de B, C en D aan in de woonkamer. E staat onder de douche. A is overstuur en B, C en D merken dat. D neemt de camera over en vindt het maar lollig. C probeert hem te laten stoppen met lachen. "Er is geen hond op dit klotepark! Het is verlaten! Er is hier iets raars aan de hand!" roept A. D schiet nu helemaal in de lach. E komt net de douche uit en staat in de woonkamer. "Hoorde je dat? We zitten op een spookpark!" lacht D. A loopt weg naar de slaapkamer. B volgt haar.
Goed begin, ben benieuwd naar het einde.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
En dat is dus nuMorgen het vervolg. Namen als A-E nu, wat waarschijnlijk Fok! nicks worden.
[..]
Act 2 is in de meeste gevallen (ook dit geval) het langste deel van de film. Dus hier was ik pas net aan begonnen. Net de inciting incident gehad, zoals dat zo mooi heet, die Act 2 inluidt.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Goed begin, ben benieuwd naar het einde.
Ik neem aan dat act 2 nog niet afgelopen is? Ik vind dat namelijk nogal kort om dan naar het derde te gaan. Maarja, wie ben ik. maak het eerst maar afgoed begin.
noted.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:38 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Act 2 is in de meeste gevallen (ook dit geval) het langste deel van de film. Dus hier was ik pas net aan begonnen. Net de inciting incident gehad, zoals dat zo mooi heet, die Act 2 inluidt.
En vast ook niet in het budget om rechten te kopenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:12 schreef klaasdj het volgende:
How about: de mysterieuze persoon is gekleed als de joker. Maar dat past vast niet in je verhaal![]()
[ afbeelding ]
Niemand die buiten fok deze film ziet. Bovendien kan je gewoon een verlopen clown nemenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:13 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
En vast ook niet in het budget om rechten te kopen
Een online release zal er vast wel plaatsvinden als het project lukt. Fok! is groot, en ik denk dat een film gemaakt door mensen van een bepaalde community best nog wel eens wat nieuwsberichten zou kunnen genereren..quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:14 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Niemand die buiten fok deze film ziet. Bovendien kan je gewoon een verlopen clown nemen
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Een online release zal er vast wel plaatsvinden als het project lukt. Fok! is groot, en ik denk dat een film gemaakt door mensen van een bepaalde community best nog wel eens wat nieuwsberichten zou kunnen genereren..
Ik ga onbeïnvloed door met het verder schrijven van het verhaal
Ja...moet je maar even wat posts hier boven kijken.quote:
ik ben geen hollywood advocaat, maar tot bepaalde hoogte mag je parodieën maken. Denk aan epic movie e.d.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:33 schreef Xaryna het volgende:
Er was toch 'Joker' hier op FoK die zichzelf als Joker op zijn ID had staan? Dan vraag je hem![]()
Maar idd geen rechten schenden, ik bedoel, ik neem aan date het uigebreid op de Fok-frontpage komt te staan en er zijn best wat kranten/lezers die het nieuws overnemen...
Daar is vaak wel toestemming voor. Maar je hebt gelijk, wettelijk gezien mag je wel parodieën maken. Ik schrijf echter deze treatment met genre suspense. Met een joker zie ik het al gauw komedie wordenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:42 schreef klaasdj het volgende:
[..]
ik ben geen hollywood advocaat, maar tot bepaalde hoogte mag je parodieën maken. Denk aan epic movie e.d.
Die clown is anders best eng, maar dan is het inderdaad geen parodie als het een enge clown is. Ik zei ook maar watquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Daar is vaak wel toestemming voor. Maar je hebt gelijk, wettelijk gezien mag je wel parodieën maken. Ik schrijf echter deze treatment met genre suspense. Met een joker zie ik het al gauw komedie worden
Ik zei al dat ik wat voorbereidend werk verricht hadquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:00 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Die clown is anders best eng, maar dan is het inderdaad geen parodie als het een enge clown is. Ik zei ook maar wat.
Ik studeer communicatie (heb les gehad in TV en Marketing e.d.). Ik zat te denken. Voor een investeerder is het niet interessant, omdat je nooit een budget terug verdient. Maar misschien kunnen we wel sponsoren zoeken voor product placement.Nooit geschoten is altijd mis. Maar dan moet er wel een concreet plan zijn.
Niet altijd:quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 14:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Daar is vaak wel toestemming voor. Maar je hebt gelijk, wettelijk gezien mag je wel parodieën maken. Ik schrijf echter deze treatment met genre suspense. Met een joker zie ik het al gauw komedie worden
Klinkt goed. Ik heb misschien nog wel wat contacten. Ik kijk wat rond.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 15:02 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik zei al dat ik wat voorbereidend werk verricht had. Typische producer-werkzaamheden. Ik ben de marketingpotentie voor potentiele sponsors aan het onderzoeken en probeer alvast wat wegen te banen naar contacten.
![]()
Maar op de sponsors afstappen pas echt als we inderdaad een concreet plan hebben. En die is in ontwikkeling
Ik vind het in iedergeval echt gaaf.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 22:26 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
En dat is dus nuMorgen het vervolg. Namen als A-E nu, wat waarschijnlijk Fok! nicks worden.
[..]
ligt eraan wat, waar, wanneer etc., maar ik ben bereid tot meewerken!!!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 17:06 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Ik vind het in iedergeval echt gaaf.![]()
Kan haast niet wachten tot het verhaal af is.
Maar we hebben nog wel meer mensen nodig.
Dus mensen. Als je mee wil doen, roep dan maar even!
ik zit op channel fokfilmquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 21:47 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
En 100% wenselijk.
Ik wil wel even op irc komen om te praten - als er meer mensen zijn?
ik ook...ik heb nog nooit eerder ge irct, heb dus geen flauw benul van hoe het werkt. ik zit op linknet ofzo.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:07 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan zitten we vermoedelijk op een verschillende server. Bij mij ben ik de enige in #fokfilm
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:19 schreef RealZeus het volgende:
Een FOK! - film?
Dat zal een mooie film worden. Wat hebben we hier allemaal?
Een marokkaan, een drama user die gek is op aandacht, een idioot die heel goed denkt te kunnen rijden maar het CBR denkt van niet, te kleffe OUD-users, de milieuactivisten van F&F, de psychiatrische inrichting die R&P heet, TBS-kliniek KLB, en noem het maar op.![]()
Nee, dat wordt echt een kaskraker.
Wat ik tot nu toe heb. Heb al tegen klaasdj gezegd dat dit het laatste is dat ik openbaar post, en dat ik morgen iets opzet waardoor de geïnteresseerden, die mee willen helpen aan de film, toegang kunnen krijgen tot de volgende stukken. Ik hoor graag commentaarquote:ACT 1
Groepje van vijf Fok!-vrienden zit in een busje onderweg naar Center Parcs de Vossemeren. A (vrouw) zit achter het stuur. Eenmaal aangekomen nemen zij de sleutel van de bungalow in ontvangst van een vriendelijke receptioniste. Ze wenst het groepje een prettig verblijf toe.
De groep stapt weer in de bus en rijdt richting de bungalow om de bagage uit te laden. De bus rijdt langs het centrum en heeft het meer aan de rechterhand. Plots rent er iemand voor de bus langs, richting het meer, en trapt A op de rem. A schrikt en kijkt uit het raam. De rennende figuur is echter nergens meer te bekennen. In het water is ook geen beweging te bekennen. "Wat de fuck was dat?" roept A. De rest heeft het niet gezien en verklaart A voor gek. A kalmeert en rijdt verder.
Aangekomen bij de bungalow worden de spullen uitgeladen en naar binnen gebracht. Het is een luxe cottage met drie slaapkamers met twee bedden. A en B (man) kiezen 1 slaapkamer. C (vrouw) en D (man) een ander. E (man) kiest een slaapkamer voor hem alleen.
Nadat iedereen de spullen heeft neergezet in de kamers, besluit de groep direct te gaan zwemmen. Onderweg naar het zwembad blijkt uit de dialogen onderling dat A en B even in een mindere periode zitten. B kan het niet zo goed hebben met E, want E heeft ooit een relatie gehad met A. Daarom wilde B ook eigenlijk niet mee. D heeft het hele uitje georganiseerd (en heeft ook de camera mee) en vindt het niet leuk dat B en E niet gezellig doen. Hij heeft al heel lang een relatie met C en ze zijn een beetje het "getrouwde stelletje", ook al zijn ze niet echt getrouwd.
Op het moment dat de groep langs de plek van de rennende figuur loopt, kijkt A angstig om zich heen. Er is niets te zien. "Je hebt het je ingebeeld", wordt ze gepest door C. De groep vindt het erg lollig, behalve A. Toch lacht ze schamper mee. Aangekomen bij het zwembad wordt de camera opgeborgen in een kluisje. Het volgende shot is na het zwemmen. Iedereen heeft nat haar en ze verlaten het zwembad. Het is inmiddels donker. Buiten merken ze dat het wel erg rustig is. Na een avondje vol drank en lol is het volgende shot de volgende ochtend.
ACT 2
A is al wakker. De rest ligt de roes nog uit te slapen. A heeft de camera gepakt om de verveling tegen te gaan. Ze is de bungalow uitgegaan in de ochtendgloren en loopt richting het parkcentrum, van plan om broodjes te halen. Onderweg ziet ze niemand. Het park lijkt verlaten. Bij het centrum aangekomen blijkt deze niet open te zijn. Ze kijkt op haar horloge, het is 10:15. Het centrum zou al lang open moeten zijn. Ze filmt door het glas naar binnen. Daar is niemand te bekennen. Ondertussen begint ze huiverig om zich heen te kijken en wandelt terug.
Na een korte wandeling loopt ze langs de beruchte plek. Ze kan haar nieuwsgierigheid niet bedwingen en loopt richting de kade van het meer. Daar bevinden zich enkele bosjes. Ze onderzoekt de omgeving kort. Plotseling ziet ze een schim tussen bomen verderop voorbij schieten. Ze slaakt een kreet en rent terug richting de bungalow.
Bij de bungalow treft ze de B, C en D aan in de woonkamer. E staat onder de douche. A is overstuur en B, C en D merken dat. D neemt de camera over en vindt het maar lollig. C probeert hem te laten stoppen met lachen. "Er is geen hond op dit klotepark! Het is verlaten! Er is hier iets raars aan de hand!" roept A. D schiet nu helemaal in de lach. E komt net de douche uit en staat in de woonkamer. "Hoorde je dat? We zitten op een spookpark!" lacht D. A loopt weg naar de slaapkamer. B volgt haar.
D heeft nog altijd de camera en probeert af te luisteren wat A en B zeggen. De deur wordt voor zijn neus dichtgesmeten. "Niet te geloven. Ze gaat straks met haar paranoïde gedrag de vakantie verzieken", zegt hij. C reageert hier op met "Het ging al niet zo goed tussen hun, dus laat ze maar even. Ze draait wel bij". E grapt dat A wel vaker zo emotioneel uit kon vallen, zeker "in die tijd van de maand".
Op dat moment komt A binnen en een paar tellen later B. Het is duidelijk nog niet lekker tussen de twee. A is not amused door E's opmerking en B besluit het voortouw te nemen. "Laten we eerst ontbijten. Daarna gaan we het park op om A gerust te stellen. Oh, en doe die camera uit".
De groep gaat naar buiten. "Als je een vol park wilde hadden we het in het hoogseizoen moeten gaan! Maar dan had jij het verschil mogen neertellen" verwijt D naar A. A negeert hem. Na de bungalow afgesloten te hebben loopt iedereen het pad op. De eerste ogenblikken vindt iedereen het zeker eigenaardig stil. Tijdens de wandeling wordt de groep steeds prikkeliger. Ze wijken uit naar een andere vertakking van het pad. En daar wacht grote opluchting. Er staat een aantal auto's geparkeerd. "Zie je wel! Paranoïde trut. Hou je nu op met zeiken?" zegt D, die direct een stomp krijgt van C voor zijn onbeschofte gedrag. E loopt naar de auto's toe. De rest blijft achter en gaat in discussie.
"Euhm, jongens?" roept E. "Wat?!", antwoordt A. "Kom eens kijken...". De rest voegt zicht bij E en bekijkt de auto's van dichtbij. Er ligt een dikke stoflaag op, alsof ze maanden niet zijn gebruikt. "Zie je wel! Zie je wel! He, D?! Verdomme. We moeten naar de receptie. Er is hier iets engs aan de hand. Nu! Ik ga!". A loopt terug naar het pad en de rest volgt. Maar bij de receptie komen ze niet. Onderweg staat hen een onprettige verrassing te wachten.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:19 schreef RealZeus het volgende:
Een FOK! - film?
Dat zal een mooie film worden. Wat hebben we hier allemaal?
Een marokkaan, een drama user die gek is op aandacht, een idioot die heel goed denkt te kunnen rijden maar het CBR denkt van niet, te kleffe OUD-users, de milieuactivisten van F&F, de psychiatrische inrichting die R&P heet, TBS-kliniek KLB, en noem het maar op.![]()
Nee, dat wordt echt een kaskraker.
Oh, ik was nog wat vergeten: het is beter dat sommige mensen zich niet over het script buigen i.v.m. een gebrek aan kennis omtrent de Nederlandse taal.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:36 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Hij zal nie langs een kas komen. Dus neen, dat gaat gene kaskraker worden è.
Ik vind het verhaal tot nu toe interessant, en uitvoerbaar. Een puntje, maar ik pm wel.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:35 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb. Heb al tegen klaasdj gezegd dat dit het laatste is dat ik openbaar post, en dat ik morgen iets opzet waardoor de geïnteresseerden, die mee willen helpen aan de film, toegang kunnen krijgen tot de volgende stukken. Ik hoor graag commentaar
Je begrijpt natuurlijk wel dat je 1. ongewenst bent in dit topic en 2. dat een poging tot vlaams was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:42 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Oh, ik was nog wat vergeten: het is beter dat sommige mensen zich niet over het script buigen i.v.m. een gebrek aan kennis omtrent de Nederlandse taal.
Was dat Vlaams, ja? ik dacht dat je toetsenbord stuk was.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:45 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Je begrijpt natuurlijk wel dat je 1. ongewenst bent in dit topic en 2. dat een poging tot vlaams was.
Dan is daar niks aan te doen en staat mij niets in de weg om je welkom te heten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:46 schreef RealZeus het volgende:
En als ik ongewenst in een topic ben blijf ik zeker.
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:52 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dan is daar niks aan te doen en staat mij niets in de weg om je welkom te heten.
Mag ik die rol spelen, ik denk dat ik daar wel goed in ben.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 22:19 schreef RealZeus het volgende:
een drama user die gek is op aandacht
Nou wil het toeval dat jij ook precies degene was die ik bij die rol voor ogen had.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:43 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Mag ik die rol spelen, ik denk dat ik daar wel goed in ben.
Weet ik toch.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:45 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Nou wil het toeval dat jij ook precies degene was die ik bij die rol voor ogen had.
Jij mag niks inkoppen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:47 schreef Lamon. het volgende:
[..]
Weet ik toch.
Ik denk, ik kop hem even in.
Dat was het plan.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 00:43 schreef the_legend_killer het volgende:
Manier van filmen ?
Wil je je op de cloverfield tour gaan ?
Ik kan Avid monterenquote:Op woensdag 30 september 2009 23:07 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Movie Maker monteren, of Avid/Adobe monteren.
Je kan toch best grappige dingen doen met after effects...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 01:04 schreef rudedeltadude het volgende:
[..]
Ik kan Avid monteren
Adobe is poep wat video betreft.
Heb je al een update? just checking.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 19:56 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Ik heb vandaag niet verder geschreven nog, maar heb wel het project afgeschermd online gezet
Iedereen die serieus mee wil werken: stuur mij maar een PB en je krijgt de uitnodiging om toegang te krijgen!
quote:
Ik heb je een PB gestuurd met uitleg. De rest van het verhaal komt op zeer korte termijn (en dan zal ik iets minder in detail treden, zodat we sneller aan de slag kunnen)quote:Op maandag 2 november 2009 22:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
![]()
Ja, dat kan gebeuren...
Er is ook niet zo veel gebeurd hè...
Hopelijk komt hij binnenkort met zijn verhaal op plotbot, dan kunnen we verder kijken. Anders ga ik zelf met een fok!-project bezig, maar dan wel een (erg korte) shortfilm.
sorryquote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef D. het volgende:
Ik dacht ie gekickt werd omdat de film klaar was
Plaats hier de linkjes, zou ik zeggen...quote:Op dinsdag 23 maart 2010 19:04 schreef Rucky het volgende:
Er lopen 3 topics over een film maken op fok. Zou het niet handig zijn om in de eerste plaats die drie maar eens samen te laten komen?
Een hoop fokkers zijn enthousiast en hebben goede opmerkingen, ideeën en zijn gemotiveerd om mee te doen.
Fok is één van de grootste internet gemeenschappen in Nederland mijn inziens moet het mogelijk zijn.
Een fokker is zelfs al met een verhaal bezig we hebben al een fokker met camera ervaring en in de forums heb ik wel meer goede ideeën gelezen.
Ik ook.quote:Op dinsdag 9 maart 2010 15:33 schreef D. het volgende:
Ik dacht ie gekickt werd omdat de film klaar was
Zelf een film makenquote:Op donderdag 25 maart 2010 08:22 schreef Patch het volgende:
Plaats hier de linkjes, zou ik zeggen...
Erotiek, dat valt wel goed op FOK!quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:00 schreef klaasdj het volgende:
Zijn er nog steeds mensen geinteresseerd in een bepaald idee?
I'd shoot almost everything. Exept porn, I guess..quote:
I guess? Je weet het dus niet zeker? En waarom niet? En erotiek is toch niet per se porno?quote:Op donderdag 3 juni 2010 22:18 schreef klaasdj het volgende:
[..]
I'd shoot almost everything. Exept porn, I guess..
Notedquote:Op vrijdag 4 juni 2010 09:41 schreef hornage het volgende:
Zoals eerder aangegeven wil ik best wel wat betekenen. Dat zal dan voornamelijk op de opnamedag zijn als acteur oid. Ik zal nog even linken naar dit topic vanaf de FMT SC
Toen ze begonnen deden ze een filmpje in 2 dagen.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 10:14 schreef Stefan het volgende:
Onderschatten jullie het niet een beetje. Bekijk de making of van New Kids eens op de DVD, voor filmpjes van 3 minuten zijn ze dagen bezig met een grote crew.
Preproductie kan je vanuit huis doen. Op de meeste professionele sets doen ze inderdaad ongeveer een minuut per dag, maar veel indiefilmmakers zitten dichter bij de 4-5 minuten per dag.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef Stefan het volgende:
Dus 90 seconden bruikbaar materiaal per dag. Zorg eerst dat je een goed script hebt.
New Kids is ook echt vergelijkbaar materiaalquote:Op vrijdag 4 juni 2010 16:56 schreef Stefan het volgende:
Dus 90 seconden bruikbaar materiaal per dag. Zorg eerst dat je een goed script hebt.
Wat voor kwaliteit streef je dan na?quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:16 schreef Daantke het volgende:
[..]
New Kids is ook echt vergelijkbaar materiaal!!
Tja voor een lowbudget FOK-film is er waarschijnlijk niet de kennis of ervaring om geloofwaardige shots te maken van ontploffende auto's en omvergereden oma'tjesquote:
Ontploffende auto is niet zo moeilijk...quote:Op vrijdag 4 juni 2010 17:20 schreef Daantke het volgende:
[..]
Tja voor een lowbudget FOK-film is er waarschijnlijk niet de kennis of ervaring om geloofwaardige shots te maken van ontploffende auto's en omvergereden oma'tjes![]()
Al ligt dat natuurlijk ook aan het onderwerp dat hier wordt gekozen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Moest ik denken aan de film 50 First DatesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Nu ik hierover nadenk kan je The Bourne Trilogy en de Matrix ook in dat rijtje rekenen (en zelfs Awakenings op een manier). Een paar jaar terug ook een film gezien waarin een aantal mannen opgesloten wakker worden in een warenhuis zonder dat ze zich iets herinneren. Ze moesten maar zien wie de good guys waren en wie de bad guys.
Maargoed je moet toch proberen een beetje een originele premisse hebben:
Een moordenaar moet zijn identiteit achterhalen als ontwaakt in de 'middle of nowhere' en niet weet wie hij is of wat gedaan heeft.
Je kan dan spelen met de vraag wie het slachtoffer is, óf er uberhaupt een slachtoffer of dat de moordenaar denkt dat hij het slachtoffer is. En omdat je weinig tijd hebt mag je het verhaal lekker een beetje vaag houden.Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
Dit dusquote:Op vrijdag 4 juni 2010 18:12 schreef klaasdj het volgende:
Een moordenaar moet zijn identiteit achterhalen als ontwaakt in de 'middle of nowhere' en niet weet wie hij is of wat gedaan heeft.
En ik vind Bourne Identity eigenlijk ook de film die past in die beschrijvingquote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dit dus
[ afbeelding ]
Maar je hebt het over speelfilm, hoelang moet de film worden?
Die film ken ik (denk ik) niet. Ik denk ook niet dat het een heel erg origineel idee is. Maar met details kan het wel origineler maken.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:17 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dit dus
[ afbeelding ]
Maar je hebt het over speelfilm, hoelang moet de film worden?
Sowieso eerder 5 minuten dan 80 minuten. Sowieso al eerder vijf minuten dan tien.quote:Op vrijdag 4 juni 2010 19:19 schreef Stefan het volgende:
Je kunt het beste gewoon een short film maken van 5 minuten. Als je dat goed doet krijg je veel meer respect dan een film van 80 minuten die nergens over gaat.
Voor mijn part heb ik pas eind augustus een mogelijkheid een shoot te doen. Maar preproductie kan altijd. De preproductie van het oorspronkelijke idee is een beetje in het water gevallen nu de belangrijkste schrijver (of eigenlijk de enige), al een poos niets meer van zich heeft laten horen. Hij was van plan om een iets langere film te maken. Ik denk persoonlijk dat een film van een minuut of vijf-tien beter is.quote:
Nee. Ik was er bij betrokken en het verhaal begon vorm te krijgen, maar er is tot nog toe niks van gekomen. Niks meer van die schrijvende user gehoort overigens. Ik zal 'ns opzoeken of 'ie nog actief fokt.quote:
En?quote:Op dinsdag 8 juni 2010 00:18 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Nee. Ik was er bij betrokken en het verhaal begon vorm te krijgen, maar er is tot nog toe niks van gekomen. Niks meer van die schrijvende user gehoort overigens. Ik zal 'ns opzoeken of 'ie nog actief fokt.
edit: nope. Niet recent in ieder geval. Jammer want het idee was erg goed. Alleen wat hij tot zover had 'gepubliceerd' bevatte nog geen finale clou. Je kan dus eigenlijk niks meer met het verhaal, bovendien is dat ook niet zo netjes.![]()
Maar ik wil ooit een shortfilm met fokkers maken, dus dan post ik dat wel in dit topic.
Tja, ik Fok! niet echt meer.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |