Nee, heb wat tv-problemen. Tele2quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:50 schreef Patch het volgende:
[..]
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...
Een pitch/idee hoeft maar 1 zin te zijn, de rest volgt vanzelf. Gisteren DWDD niet gezien?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:52 schreef hornage het volgende:
Van het FMT slowchattopic:
http://www.rtl.nl/compone(...)en_zin.avi_plain.xml
Gekeken op mijn telefoon.quote:
Ik zit ook op mijn werk, en dat fulltime, dus er blijft niet veel tijd over om te IRC-en.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:26 schreef melvddonk het volgende:
Niemand reageert op mijn idee om het via IRC te bespreken. Betekent dat dat niemand dit een goed idee vindt?
Het hoeft van mij ook niet perse nu, misschien een keer 's avonds?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:36 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik zit ook op mijn werk, en dat fulltime, dus er blijft niet veel tijd over om te IRC-en.
Ik wil best IRC 's avonds wel aanslingeren hoor, geen probleemquote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:38 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Het hoeft van mij ook niet perse nu, misschien een keer 's avonds?
quote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:34 schreef Xaryna het volgende:
Ja, dat ben ik met je eens. Maar ik dacht, ik zet even al mijn nuttige bijdragen erbij, dan kun je kiezen wat je wilt gebruiken
C'est vraix. En goed zijn in dingen verzinnen is een goed beginquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:36 schreef Xaryna het volgende:
Niet met scenario's maar wel met fictieve verhalen. Maar hé, ik kan altijd leren.
Fair enough, jij mag schrijvenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 13:39 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
C'est vraix. En goed zijn in dingen verzinnen is een goed begin![]()
Ik heb al een feature screenplay geschreven naar camerawerk a la Blair Witch/Cloverfield. Dus denk dat ik deze wel aardig op poten zou kunnen krijgen.
Je moet je erbij bedenken dat dit in tien minuten opgeschreven is, er stond niks op papier(behalve een paar aantekeningen), ik had alleen een vaag idee in mijn hoofd.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden inEn het geheel mag iets origineler. Maar hé, de beste stuurlui...
![]()
Ik heb het boek besteld. Lijkt me wel interessant.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 11:50 schreef Patch het volgende:
[..]
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...
Een pitch/idee hoeft maar 1 zin te zijn, de rest volgt vanzelf. Gisteren DWDD niet gezien?
Hoe wil je Fok! verwerken in een verhaal op een bungalowpark dan. Dat is namelijk wel het meest practisch.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Grappig idee hoor (niet superorigineel maar dat hoeft ook niet altijd), maar wat heeft het met Fok! te maken?![]()
Ik heb zelf wel een idee voor een film waarin Fok! wel een centrale rol speelt, maar dat idee hou ik voorlopig even in de pocket
Mwa. Een filmstudio gaat ook niet verschillende ideeën naar buiten brengen en dan het publiek laten bepalen welke ze verfilmen..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:21 schreef klaasdj het volgende:
We moeten eigenlijik een poll hebben, waar men stemt op idee. Zodat het populairste idee uitgewerkt wordt.
Dat is waar...Maar dan heeft het wel meer met Fok! te maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:24 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Mwa. Een filmstudio gaat ook niet verschillende ideeën naar buiten brengen en dan het publiek laten bepalen welke ze verfilmen..
Dat is ook weer zo. Maar het "publiek" heeft over het algemeen makkelijk kiezen, terwijl de makers uiteindelijk het maar waar moeten maken.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:28 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Dat is waar...Maar dan heeft het wel meer met Fok! te maken.
Dan heeft het alleen een averechts effectquote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:30 schreef klaasdj het volgende:
Dan doe je het net als referenda. Het volk kiest, maat uiteindelijk besluit de regering.
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Dan heeft het alleen een averechts effect![]()
Maar laten we maar eerst brainstormen, wie weet komen we maar uit op 1 concept.
Dat is een zeer belangrijk criterium.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.
Er moet natuurlijk ook vooral gekeken worden of het haalbaar is..
Dat heb ik inderdaad ook al gedaan.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:42 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien kan je sommige aspecten wel een beetje mixen.
Er moet natuurlijk ook vooral gekeken worden of het haalbaar is..
Misschien moeten we eerst even een paar dingen in die groep gooien en kijken wat de meeste mensen willen..quote:Op woensdag 7 oktober 2009 15:51 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Zal ik anders ook maar eens even aan een pitch werken vanavond/morgen?
Ik ben altijd vóór niet voor niets werkenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:03 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Misschien moeten we eerst even een paar dingen in die groep gooien en kijken wat de meeste mensen willen..
Bijvoorbeeld:
Wat voor Genre?
En misschien kunnen we ook even in 1 zin bepalen waar het over moet gaan, zodat dat dan uitgewerkt kan worden? Dan weet je namelijk zeker dat je niet voor niets hebt zitten werken.
Ik stel maar even wat voor he
Oke, waar wilde je aan gaan werken? ff kort samengevat?quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:05 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
[..]
Ik ben altijd vóór niet voor niets werken
Daarover was ik nog 100% blank. Zoals ik eerder al zei heb ik wel een idee voor een Fok! film, waarin de community zelf een centrale rol speelt. Maar dat idee is totaal ongeschikt voor dit projectquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:07 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Oke, waar wilde je aan gaan werken? ff kort samengevat?
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.quote:
Dat was mijn reden om dat voor te stellen. Een cinematografisch hoogstandje kunnen we niet maken zonder de juiste apparatuur te huren en het lukt al helemaal niet in een midweekje.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.![]()
Misschien is het ook handig om niet met tien verschillende belangrijke personages te gaan spelen, zoals in mijn idee. Dat valt lastig te regisseren en bovendien is het lastig om er een goed verhaal van te maken.
Ik vond zelf Cloverfield een interessante film. Het verhaal boeide me niet zo, maar de manier van filmen vanuit een persoon (of camera) was goed. Daar ben ik ook wel voor, alleen heeft dat ook technische nadelen(focus, belichting e.d.) Maar dat kan ook een voordeel zijn, omdat mensen bij een camcorder geen wonderen verwachten en autofocuseffectjes gewenst kunnen zijn.
Mee eens. En er is ook vast wel iemand die een camcorder heeft. En anders wordt het toch weer kosten maken denk ik.. Wat we dus zo min mogelijk willen uiteindelijk. Ik zet mn IRC aan.. Denk dat ik daar best een groot deel van de avond zit (alleen tussen 7 en half 10 misschien niet, vanwege eten en hier thuis ff socializenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:24 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Ik vind dat suspense inderdaad wel een goed idee is.![]()
Misschien is het ook handig om niet met tien verschillende belangrijke personages te gaan spelen, zoals in mijn idee. Dat valt lastig te regisseren en bovendien is het lastig om er een goed verhaal van te maken.
Ik vond zelf Cloverfield een interessante film. Het verhaal boeide me niet zo, maar de manier van filmen vanuit een persoon (of camera) was goed. Daar ben ik ook wel voor, alleen heeft dat ook technische nadelen(focus, belichting e.d.) Maar dat kan ook een voordeel zijn, omdat mensen bij een camcorder geen wonderen verwachten en autofocuseffectjes gewenst kunnen zijn.
Voor dit soort projecten wel. Als je iemand zo gek krijgt te investeren in een plan, kan je professioneel spul nemen. Maar de doelgroep is natuurlijk vooral fok, dus dat gaat 'm niet worden.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:30 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Mijn eerste film opgenomen met mijn Full HD Camcorder. Zeker geschikt volgens mij
Kut...de firewall blockt het. dat gaat hem niet worden. Als ik thuis ben probeer ik wel even.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:28 schreef melvddonk het volgende:
[..]
Mee eens. En er is ook vast wel iemand die een camcorder heeft. En anders wordt het toch weer kosten maken denk ik.. Wat we dus zo min mogelijk willen uiteindelijk. Ik zet mn IRC aan.. Denk dat ik daar best een groot deel van de avond zit (alleen tussen 7 en half 10 misschien niet, vanwege eten en hier thuis ff socializen).. Kanaal Fokfilm
Moet je vooral in deze tijden proberenquote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:37 schreef klaasdj het volgende:
[..]
Voor dit soort projecten wel. Als je iemand zo gek krijgt te investeren in een plan, kan je professioneel spul nemen. Maar de doelgroep is natuurlijk vooral fok, dus dat gaat 'm niet worden.
Dat denk ik ook, al vind ik het tweede idee een beetje moeilijk realiseerbaar en vooral een beetje onrealistisch. Dan kom je toch bij komedie uit. En dat is misschien geen goed idee.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 17:14 schreef Xaryna het volgende:
Ik heb geen IRC, weet ook niet hoe het werkt...
Je zou kunnen denken aan een detective? Je hebt maar twee-vier hoofdpersonene nodig (detectives en verdachten). Een paar getuigen en omstanders is ook wel leuk, maar je kan het vrij simpel houden.
Fok!meet in het park, iemand wordt ineens vermoord, je weet zeker dat die persoon in het park is... Zoiets bijvoorbeeld.
Of als je meer thriller wilt... Je bent gezellig aan het fokken in een park/uni/bibliotheek als je ineens gehackt/beroofd wordt. Je kunt nog net een oproep op Fok plaatsen voor hulp (je hebt uiteraard allemaal topgeheime info) voordat je laptop wordt overgenomen. En dan komt natuurlijk half Fok in actie om jouw laptop te redden!
Simpele verhaallijnen die best leuk kunnen zijn als ze goed worden uitgewerkt, ik denk dat je in die hoek moet zoeken.
Ik denk dat dat je zeker wel een ploegje van tien man nodig zal hebben en kan krijgen.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 16:46 schreef melvddonk het volgende:
Haha. Zijn we trouwens maar met zijn 3en? Of zijn er nog meer mensen die mee willen doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |