abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73299398
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 10:43 schreef dyonvbaal het volgende:
Ieh... word het dan zo'n film á la Josie and the pussycats... Product placement waar het maar kan?

Maar jij kan toch wel plezier maken zonder alcohol?
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 10:59:55 #77
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_73299596
Ik wel, met joints!
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 2 oktober 2009 @ 13:12:11 #78
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73303234
Over welk script hebben we het nu?
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
American Studies, RuG met minor journalistiek.
pi_73303396
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:12 schreef klaasdj het volgende:
Over welk script hebben we het nu?
Iets wat nog niet bestaat
  maandag 5 oktober 2009 @ 20:34:43 #80
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73403784
quote:
Op vrijdag 2 oktober 2009 13:18 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Iets wat nog niet bestaat
Ik ga wel iets uitwerken
Canada, the promised land!!! Places 2 be: West Michigan, New York State/Long Island (en city),
Washington, DC, Chicago.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 01:32:19 #81
211118 klaasdj
Juice by Tappy!
pi_73445770
Listen to this:

Een aantal vrienden gaan er een weekendje tussenuit ( ) in bungalowpark. Een 'beetje vreemde' neef van een van de vrienden gaat ook mee, omdat hij een grote auto heeft. Op het park komen ze twee beeldschone parkmedewerksters tegen, die uitgenodigd worden om 's avonds wat te komen drinken. Gaat allemaal prima, kortom een feest. De volgende ochtend in de neef verdwenen. Kan gebeuren. Als ze in de koelkast een hart vinden, vindt men dat vreemd. En nog steeds is de gekke neef weg. Als ze samen met die beeldschone meiden opzoek gaan naar de neef splitsen ze op in een aantal kleinere groepjes. Na een poos zoeken vindt een groepje een van die meiden dood, en die jongen, die samen met haar in het groepje zat is spoorloos(!). Stuk voor stuk verdwijnen er mensen, en worden er verschillende organen gevonden, maar geen opengereten mensen. Ze denken dus dat dat de organen van de neef zijn. Een van de personages is constant aan het smsn naar een ander personage. Hij vindt steeds meer uit over het echte verhaal, en probeert iemand over te halen, dat leg ik in het volgende uit.

Tegelijkertijd speelt de al eerder genoemde achronologische verhaallijn (zie mijn eerdere posts). Een van de vrienden houdt een ander onder schot/mes tegen de keel, het is niet duidelijk wie, omdat dit de eerste shot van de film is. Iedere volgende scene leidt gaat een scene terug in de tijd naar achtervolgingen en hoe dit personage dingen uit vindt waardoor hij denkt de dader te hebben. Tegelijkertijd wordt hij via SMS overtuigd niet die persoon te vermoorden.

Uiteindelijk moet het dan de bedoeling zijn dat het duidelijk wordt dat het allemaal in scene is gezet, door de verdwenen neef. Was mijn originele idee, en toen bedacht ik mij dat er ook nog zoiets bestond als de film 'the Game' van David Fincher met Michael Douglas en Sean Penn. Dat gaat dus niet door.

Dan blijft het dus waarschijnlijk hardcore horror, en is de neef wel schuldig, en heeft het personage in de achronologische lijn de verkeerde. Of het blijkt hem toch te zijn. Nog vele mogelijkheden op dat gebied.

De belangrijkste kenmerken aan dit verhaal zijn de organen, de achronologische lijn en de mogelijke daders; een van de vrienden/de neef.

Practisch: een weekje een bungalowpark en een boodschap bij de slager(orgaanvlees).

Als jullie dit wat vinden maar ik er een duidelijke synopsis van.

PS --> eventueel mix je nog het idee van de davince filmmoorden.
Washington, DC, Chicago.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 01:37:31 #82
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73445816
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 01:38:33 #83
104871 remlof
Europees federalist
pi_73445825
Waarom associeer je FOK! met horror?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 01:56:35 #84
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_73445925
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 01:38 schreef remlof het volgende:
Waarom associeer je FOK! met horror?
Misschien kan je vanuit de TBS-kliniek ook wel FOK!ken.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_73445949
Bioscoopstem:

"FOK! the movie!
20000 stakkers die hun halve leven op internet slijten en hun klonen!
De intriges, de ruzies, de ontluikende liefdes en de zinloosheid van het hele gezemel!"

Ik zie het niet voor me.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 03:15:04 #86
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73446251
Ik vind het een goed verhaal. En tevens is het denk ik goed te realiseren. Goed werk TS!
pi_73449112
Grappig idee hoor (niet superorigineel maar dat hoeft ook niet altijd), maar wat heeft het met Fok! te maken?

Ik heb zelf wel een idee voor een film waarin Fok! wel een centrale rol speelt, maar dat idee hou ik voorlopig even in de pocket
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:15:59 #88
18008 hornage
pi_73449303
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:09 schreef Fluffy_Augurk het volgende:
Grappig idee hoor (niet superorigineel maar dat hoeft ook niet altijd), maar wat heeft het met Fok! te maken?

Ik heb zelf wel een idee voor een film waarin Fok! wel een centrale rol speelt, maar dat idee hou ik voorlopig even in de pocket
Das eigenlijk ook mijn enige argument. Voor de rest is het idee wel in een weekend op Center Parcs te verfilmen lijkt me zo.
* hornage heeft nu al zin in het filmen van de gezellige avond met de dames
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:16:58 #89
22457 Patch
FTR HUNK 2009-2007-2005-2004
pi_73449326
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef hornage het volgende:

[..]

Das eigenlijk ook mijn enige argument. Voor de rest is het idee wel in een weekend op Center Parcs te verfilmen lijkt me zo.
Welke dames?
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_73449346
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:15 schreef hornage het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, een feature film (waar deze pitch toch wel naar hint) neem je onder geen beding op in een weekendje. Zelfs niet als je alles op één locatie (binnen 1000m² zeg maar) Dan heb je aan een week nog niet genoeg
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:18:10 #91
18008 hornage
pi_73449358
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:16 schreef Patch het volgende:

[..]

Welke dames?
Deze dames:
quote:
Op het park komen ze twee beeldschone parkmedewerksters tegen, die uitgenodigd worden om 's avonds wat te komen drinken. Gaat allemaal prima, kortom een feest.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:19:38 #92
22457 Patch
pi_73449397
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:17 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd, een feature film (waar deze pitch toch wel naar hint) neem je onder geen beding op in een weekendje. Zelfs niet als je alles op één locatie (binnen 1000m² zeg maar) Dan heb je aan een week nog niet genoeg
Een midweekje dan, is echt wel haalbaar
* Gewonnen FOK-Awards: Hunk (4x) * McDreamy * Brad Pitt * Wentworth Miller * Ewan McGregor * Walt Disney (3x) * Criterion (2x) * Nemo * Hitchcock * David Hasselhof * Academy *
pi_73449484
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:19 schreef Patch het volgende:

[..]

Een midweekje dan, is echt wel haalbaar
Ik geef het je te doen. Stel dat je gemiddeld in 1 uur voor 1 minuut aan materiaal op kan nemen. En dat zou ik nog zeer knap vinden, maar met een hele strakke planning misschien te behalen. Dan zit je over vijf dagen verspreid voor een feature film aan draaidagen van 18 uur.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 10:25:08 #94
22457 Patch
pi_73449546
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:22 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik geef het je te doen. Stel dat je gemiddeld in 1 uur voor 1 minuut aan materiaal op kan nemen. En dat zou ik nog zeer knap vinden, maar met een hele strakke planning misschien te behalen. Dan zit je over vijf dagen verspreid voor een feature film aan draaidagen van 18 uur.
Haalbaar dus
pi_73449749
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:25 schreef Patch het volgende:

[..]

Haalbaar dus
Mits je een serieus team hebt, die van te voren al gerepeteerd hebben, en je het filmen kan limiteren tot gemiddeld 2/3 takes per scene

Het zou het geheel wat makkelijker maken als er gekozen wordt voor een filmmethode a la Blair Witch/Cloverfield. Geen zorgen over verschillende camerastandpunten, belichting en veel minder gedoe qua geluid. Niet geheel ondenkbaar dat een groepje vrienden een camera meeneemt op vakantie. Bovendien zou het geheel wat geloofwaardiger en natuurlijker over kunnen komen zo.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:21:15 #96
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73451058
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 10:34 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Mits je een serieus team hebt, die van te voren al gerepeteerd hebben, en je het filmen kan limiteren tot gemiddeld 2/3 takes per scene

Het zou het geheel wat makkelijker maken als er gekozen wordt voor een filmmethode a la Blair Witch/Cloverfield. Geen zorgen over verschillende camerastandpunten, belichting en veel minder gedoe qua geluid. Niet geheel ondenkbaar dat een groepje vrienden een camera meeneemt op vakantie. Bovendien zou het geheel wat geloofwaardiger en natuurlijker over kunnen komen zo.
Klopt, maar dan kan je denk ik moeilijk zo'n a-chronologisch verhaal door de film doen. Verder zou hij nog redelijk hetzelfde kunnen zijn (lees: wel met die moorden en organen enzo), maar ik vind het complete verhaal van klaas-dj wel heel goed verzonnen eigenlijk.
En verder kunnen de vrienden die op vakantie gaan natuurlijk altijd een groepje mensen van FOK zijn die een midweekje centerparcs hebben geboekt. Toch?
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:22:58 #97
22457 Patch
pi_73451103
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef melvddonk het volgende:

[..]

En verder kunnen de vrienden die op vakantie gaan natuurlijk altijd een groepje mensen van FOK zijn die een midweekje centerparcs hebben geboekt. Toch?
Lijkt mij ook...
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:26:15 #98
231094 melvddonk
Just have fun!
pi_73451194
Maar zoals ik al eerder in het topic zei lijkt het mij fijner als we een keertje overgaan op een chatprogramma, IRC ofzo.. Dan kunnen we samen een beetje brainstormen over het verhaal. Is misschien gemakkelijker dan dit. Toch?
pi_73451838
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:21 schreef melvddonk het volgende:

[..]

Klopt, maar dan kan je denk ik moeilijk zo'n a-chronologisch verhaal door de film doen. Verder zou hij nog redelijk hetzelfde kunnen zijn (lees: wel met die moorden en organen enzo), maar ik vind het complete verhaal van klaas-dj wel heel goed verzonnen eigenlijk.
Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden in En het geheel mag iets origineler. Maar hé, de beste stuurlui...

Bovendien vind ik het "groepje vrienden kent elkaar van Fok!" wel erg magertjes om het tot Fok! film te bombarderen. Het is dan gewoon een film gemaakt door een stel mensen die elkaar via Fok! kent. Maar daar hoeft niets mis mee te zijn.
  woensdag 7 oktober 2009 @ 11:50:51 #100
22457 Patch
pi_73451992
quote:
Op woensdag 7 oktober 2009 11:46 schreef Fluffy_Augurk het volgende:

[..]

Ik vind het ook wel aardig, maar zier er zo mijn screenwriters-onvolledigheden in En het geheel mag iets origineler. Maar hé, de beste stuurlui...

Bovendien vind ik het "groepje vrienden kent elkaar van Fok!" wel erg magertjes om het tot Fok! film te bombarderen. Het is dan gewoon een film gemaakt door een stel mensen die elkaar via Fok! kent. Maar daar hoeft niets mis mee te zijn.
Je legt de lat, denk ik wederom, te hoog...
Een pitch/idee hoeft maar 1 zin te zijn, de rest volgt vanzelf. Gisteren DWDD niet gezien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')