Ja, zuivere spreektijd. Dus minus de interrupties...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:36 schreef waht het volgende:
Zijn die cijfers het aantal minuten dat ze, in theorie, krijgen?
Ja, maar das exclusief onderbrekingen en reacties daarop.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:36 schreef waht het volgende:
Dat is hun zuivere spreektijd voor hun betoog. De interrupties zitten daar niet bij.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:36 schreef waht het volgende:
zit ik ook aan pechtold te denken ondanks dat d66 me teleurgesteld heeft toen die homo nog aan het roer was.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Nee, natuurlijk komt Van Geel niet met woorden terug. Go Pechtold. Moet raar lopen als hij niet mijn stem krijgt bij de volgende verkiezingen...
Dat wel.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:38 schreef EchtGaaf het volgende:
Vreemd dat een paar meer dan het dubbele zorgtoeslag krijgt.
Pechtold heeft hier een punt.
VVD is ook nog een optie, maar niet met Rutte aan het roer...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
zit ik ook aan pechtold te denken ondanks dat d66 me teleurgesteld heeft toen die homo nog aan het roer was.
vvd is te rechtsquote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef Nielsch het volgende:
[..]
VVD is ook nog een optie, maar niet met Rutte aan het roer...
Welke homo!?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
zit ik ook aan pechtold te denken ondanks dat d66 me teleurgesteld heeft toen die homo nog aan het roer was.
jawohl, als staatssecretaris van staatsvernieuwing ofzo...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Welke homo!?
Pechtold heeft nooit in een kabinet gezeten.
Pechtold is economisch net zo rechts. D66 is een verschrikkelijke partij geworden. D66 onder Van Mierlo, dát was een toppartij.quote:
boris dittrichquote:Op woensdag 16 september 2009 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Welke homo!?
Terechte discussie. Pure geldverkwisting.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, krijgen we die JSF-discussie weer over verplichtingen en afspraken
Vreemd dat mensen zo makkelijk switchen naar een andere partij als daar ineens een charismatische of welsprekende leider opstaat terwijl die partij hetzelfde blijft.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:39 schreef ASroma het volgende:
[..]
Dittrich.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Welke homo!?
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:40 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Minister Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties in 2005-2006quote:Op woensdag 16 september 2009 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jawohl, als staatssecretaris van staatsvernieuwing ofzo...
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:41 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh jee, krijgen we die JSF-discussie weer over verplichtingen en afspraken
altijd een zwak gehad voor D66, en jah eindelijk weer een goeie lijsttrekker.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vreemd dat mensen zo makkelijk switchen naar een andere partij als daar ineens een charismatische of welsprekende leider opstaat terwijl die partij hetzelfde blijft.
Bij D'66 is dat een traditie natuurlijk, en dat heeft niet alleen iets met de leider te maken. In de oppositie doet hun gedachtegoed het goed, maar in de regering verkloten ze het nog weleens.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:42 schreef marcodej het volgende:
[..]
Vreemd dat mensen zo makkelijk switchen naar een andere partij als daar ineens een charismatische of welsprekende leider opstaat terwijl die partij hetzelfde blijft.
Nee, ik gun iedereen gewoon gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Ondernemers durven vaak geen vaste contracten uit te delen - en met hele goede redenen. All animals are equal, but some animals are more equal then others...?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij wilt nog diepere dalen en hogere pieken. Ik begrijp dat wel hoor want dan wordt de staat onbetaalbaar en kunnen rijken nog meer graaien terwijl de armen in tijden van crisis de rekening betalen.
Populisme. Pechtold moet het hebben over de bredere taken van defensie. Dat kan echt wel een tandje minder voor zo'n klein landje als ons. Vergelijk ons leger bijv. eens met dat van de Belgen.quote:
Ja zeker, maar ik heb eens 3 uur naar een discussie over verplichtingen, afspraken, toezeggingen, beloftes, aannames, schikkingen en informele overeenkomsten gekeken... Werd er vrij tureluurs vanquote:Op woensdag 16 september 2009 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Terechte discussie. Pure geldverkwisting.
Als je zo begaan bent met mensen die een vlekje hebben dan stel je wel andere dingen voor dan het ontslagrecht versoepelen, uitkeringen verlagen, regels afschaffen en nog meer van die dingen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:44 schreef justanick het volgende:
[..]
Nee, ik gun iedereen gewoon gelijke kansen op de arbeidsmarkt. Ondernemers durven vaak geen vaste contracten uit te delen - en met hele goede redenen. All animals are equal, but some animals are more equal then others...?
Mwhoa, dit antwoord hoor je al vrij lang bij de coalitiepartijen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:44 schreef Nielsch het volgende:
Kijk, het CDA komt alweer terug op terugtrekking van alle troepen uit Afghanistan... Balkenende heeft vast iets beloofd aan Obama waar hij nu niet meer onderuit kan...
buiten dat defensie een belangrijke werkgever is, is het een bodemloze put. Dat budget kan dus wel gehalveerd worden, zeker met die JSF.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Populisme. Pechtold moet het hebben over de bredere taken van defensie. Dat kan echt wel een tandje minder voor zo'n klein landje als ons. Vergelijk ons leger bijv. eens met dat van de Belgen.
Een werkgever die betaald wordt met overheidsgeld.... mag geen argument zijn. Het zijn vaak ook intelligente mensen die daar werken dus die zou je ook elders kunnen inzetten.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef ASroma het volgende:
[..]
buiten dat defensie een belangrijke werkgever is, is het een bodemloze put. Dat budget kan dus wel gehalveerd worden, zeker met die JSF.
Ontslagrecht versoepelen is juist goed voor die mensen. Als je eens bij een ondernemer gaat kijken begrijp je dat. Ik heb het al vaak zat gezien dat mensen ontslagen werden, omdat de werkgever het niet aandurfde om een vast contract te geven.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Als je zo begaan bent met mensen die een vlekje hebben dan stel je wel andere dingen voor dan het ontslagrecht versoepelen, uitkeringen verlagen, regels afschaffen en nog meer van die dingen.
Het alternatief waar Halsema voor pleit, ontwikkelingssamenwerking, is geen ´bodemloze put´?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef ASroma het volgende:
[..]
buiten dat defensie een belangrijke werkgever is, is het een bodemloze put. Dat budget kan dus wel gehalveerd worden, zeker met die JSF.
Kleine legers zijn voor mietjes (zoals Belgen). Wij moeten gewoon 2% BNP aan het leger geven.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:45 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Populisme. Pechtold moet het hebben over de bredere taken van defensie. Dat kan echt wel een tandje minder voor zo'n klein landje als ons. Vergelijk ons leger bijv. eens met dat van de Belgen.
Ontwikkelingssamenwerking en Defensie zijn dermate sterk met elkaar verbonden dat het gecombineerd moet worden. De wereldverbeteraars en de commando's zij aan zij werkend voor een betere wereld.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het alternatief waar Halsema voor pleit, ontwikkelingssamenwerking, is geen ´bodemloze put´?
waar zeg ik dat ik het eens ben met Halsema?quote:Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het alternatief waar Halsema voor pleit, ontwikkelingssamenwerking, is geen ´bodemloze put´?
quote:Op woensdag 16 september 2009 12:46 schreef venomsnake het volgende:
Oneens met Halsema. Opbokken met ontwikkelingssamenwerking.
quote:
Daar willen ze nu weer een of andere experimentele tunnel bouwen.quote:
Excuus, ik bedoelde als lijsttrekker. Mijn fout.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:41 schreef Nielsch het volgende:
[..]
jawohl, als staatssecretaris van staatsvernieuwing ofzo...
NL is uitstekend in diepe gaten graven....quote:Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef Route66runner het volgende:
[..]
Daar willen ze nu weer een of andere experimentele tunnel bouwen.
Ging in Den Haag ook zo goed...
Met het ding op zich is niks mis. Pechtold geeft alleen aan dat de RvS heeft gezegd dat die "crisiswet" van het kabinet niets gaat uithalen, omdat het niet kan...quote:Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Keepertje8 het volgende:
Wat er met die rotonde mis is vraag ik me ook af. Heb er 10 jaar gewoond en behalve dat je goed moet opletten is er niks mis mee.
Wanneer je het goed zou doen, dan zou je er uiteindelijk allemaal beter van worden.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja echt prachtig, we hebben immers geld genoeg, gewoon een puike tunnel aanleggen.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:54 schreef Route66runner het volgende:
[..]
Daar willen ze nu weer een of andere experimentele tunnel bouwen.
Ging in Den Haag ook zo goed...
Zolang we als EU miljarden naar onze eigen boeren blijven dragen in de vorm van subsidies, is het inderdaad een bodemloze put. Als we met dat eerste eens gaan stoppen, hebben de Afrikanen ook wat aan het geld voor ontwikkelingshulp.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:49 schreef marcodej het volgende:
[..]
Die rotonde kan de toekomstige verkeersstromen waarschijnlijk niet verwerken.quote:Op woensdag 16 september 2009 12:55 schreef Keepertje8 het volgende:
Wat er met die rotonde mis is vraag ik me ook af. Heb er 10 jaar gewoond en behalve dat je goed moet opletten is er niks mis mee.
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:05 schreef DJKoster het volgende:
*Hoort Wilders al aan komen lopen*
Tsja, het klinkt tegenstrijdig, maar ondernemingen hebben nou eenmaal kredieten nodig om hun bedrijfsvoering mee te financieren...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:03 schreef justanick het volgende:
'Banken moeten de kredietverlening weer op gang brengen'. Aldus Van Geel.
Oh, lekker slim. We zijn in de problemen gekomen doordat er teveel geleend is - en we gaan dat probleem oplossen door meer te gaan lenen.![]()
Klopt. Je moet alleen de grote schoonmaak even zijn gang laten gaan. Er zijn gruwelijk veel desinvesteringen gedaan, die rotzooi moet worden opgeruimd. Nu lijkt het erop alsof politici gewoon weer willen dat er geld wordt uitgeleend, zonder te kijken of dat geld ook GOED wordt uitgeleend.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, het klinkt tegenstrijdig, maar ondernemingen hebben nou eenmaal kredieten nodig om hun bedrijfsvoering mee te financieren...
daarom moet er ook een strafrechtelijk onderzoek komen, anders zitten we over 10 jaar weer in een bankencrisisquote:Op woensdag 16 september 2009 13:13 schreef Route66runner het volgende:
Ik ben bang dat bij bijv. de IGN nu het gevoel heerst van: "We kunnen doen wat we willen want de regering redt ons wel.".
Inderdaad kan iemand die rechter even ontslaan?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
WTF, iemand een linkje naar dat verhaal?
http://www.nos.nl/nosjour(...)jacht_crimineel.htmlquote:Op woensdag 16 september 2009 13:15 schreef Hephaistos. het volgende:
WTF, iemand een linkje naar dat verhaal?
O, o, wat vindt dit rechtsje dat toch leuk. Wel de handjes ophouden als het slecht gaat en daarmee de maatschappij een hoop ellende bezorgen, maar later niet de rekening betalen. Integendeel: ze gaan gewoon nog lagere belastingen eisen en daar een ja-woord op krijgen.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:03 schreef axis303 het volgende:
Bankenheffing, dat wordt creatief boekhouden. Vooral met de common market
Er wordt al 20 jaar steeds strenger gestraft, dat is een feit.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:17 schreef Nielsch het volgende:
Gelul van Wilders. Door strenger te straffen pak je de uitwassen echt niet aan. Je verbetert er wel het rechtvaardigheidsgevoel in de maatschappij mee, en dat is op zich ook een goed ding. Maar je bant er dingen als vrouwenhandel (waar Wilders het nu over heeft) echt niet mee uit.
De politiek is geknecht geraakt door het grote geld. Dat moet gezien worden.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:14 schreef ASroma het volgende:
[..]
daarom moet er ook een strafrechtelijk onderzoek komen, anders zitten we over 10 jaar weer in een bankencrisis
Dat komt omdat tegenwoordig ook de media zo werkt. Kijk naar de talkshows: het gaat niet meer om het grotere plaatje maar om individuele drama's en jankverhalen. Politiek haakt aan op dat cultuurtje.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:19 schreef Hephaistos. het volgende:
Beetje flauw om nou alles op te hangen aan die ene individuele zaak, hoe bizar ook.
HIJ heeft die regels niet bedacht. Overigens knaop dat hij met het VVD onderwerp aan de haal gaat.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:19 schreef Nielsch het volgende:
Belachelijk dat Wilders de rechter hiervan de schuld geeft en hem een idioot noemt. Ze hebben de regels niet zelf bedacht.... belachelijk is het wel natuurlijk, dat die man een week vrij is, maar dat ligt toch echt aan de regels die door het kabinet zijn opgesteld.
Eens, dat is een slechte zaak.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat komt omdat tegenwoordig ook de media zo werkt. Kijk naar de talkshows: het gaat niet meer om het grotere plaatje maar om individuele drama's en jankverhalen. Politiek haakt aan op dat cultuurtje.
Onzin, dat was al een punt van de VVD toen Wilders nog een echte indo was!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:21 schreef VVDnext het volgende:
[..]
HIJ heeft die regels niet bedacht. Overigens knaop dat hij met het VVD onderwerp (straf voor wie straf verdient) aan de haal gaat.
De politiek zit tussen het grote geld en het volk. Het volk wil meer welvaart, daarvoor zorgt het grote geld. Dat dit allerminst gezond is wil het volk niet weten en het grote geld verdient er aan.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De politiek is geknecht geraakt door het grote geld. Dat moet gezien worden.
Er is niets leuks aan. Het enige amusante is de naiviteit van de SP en die andere Econ/Fin. onwetenden. Het eenzijdig invoeren van een bankenheffing zorgt er alleen maar voor dat die banken gaan kijken naar mogelijkheden. Je beseft toch hopelijk wel dat dit een globaal opererende wereld is?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
O, o, wat vindt dit rechtsje dat toch leuk. Wel de handjes ophouden als het slecht gaat en daarmee de maatschappij een hoop ellende bezorgen, maar later niet de rekening betalen. Integendeel: ze gaan gewoon nog lagere belastingen eisen en daar een ja-woord op krijgen.
dit wilde ik net zeggenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:23 schreef ASroma het volgende:
wilders heeft toch ook een importbruid?![]()
... en in al die jaren dat de VVD ook daadwerkelijk in het kabinet zat, hebben ze er dus blijkbaar niets aan gedaan om dat te verbeteren.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin, dat was al een punt van de VVD toen Wilders nog een echte indo was!
Ja, in de basis is Wilders een VVD'er. Daarom zien heel wat VVD'ers ook samenwerking PVV-VVD wel zittenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Onzin, dat was al een punt van de VVD toen Wilders nog een echte indo was!
Zo werkt een kabinet (soms helaas en soms gelukkig).quote:Op woensdag 16 september 2009 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en in al die jaren dat de VVD ook daadwerkelijk in het kabinet zat, hebben ze er dus blijkbaar niets aan gedaan om dat te verbeteren.
Electoraal gezien zeg ik doen. Of het wenselijk is vanuit een ethisch standpunt betwijfel ik ten zeerste. Maar stemmen win je er 100% zeker mee.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:25 schreef VVDnext het volgende:
[..]
Ja, in de basis is Wilders een VVD'er. Daarom zien heel wat VVD'ers ook samenwerking PVV-VVD wel zitten
Er is wél wat gebeurt. Alleen krijgen mensen dat niet prominent te horen via de media. Er is een mismatch tussen beeldvorming en werkelijkheid.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en in al die jaren dat de VVD ook daadwerkelijk in het kabinet zat, hebben ze er dus blijkbaar niets aan gedaan om dat te verbeteren.
Wat weer een gevolg is van het leven op korte termijn en het anti-intellectualisme. De media is hier maar mede-debet aan.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:20 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat komt omdat tegenwoordig ook de media zo werkt. Kijk naar de talkshows: het gaat niet meer om het grotere plaatje maar om individuele drama's en jankverhalen. Politiek haakt aan op dat cultuurtje.
12 hele import bruiden in 2009!!!quote:Op woensdag 16 september 2009 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Een stijging van 80% zegt niets, hele getallen wil ik horen, RITAAH!
Googlen geeft 654 bruiden in 2006 dus 80% zal betekenen 1177 bruiden in 2007. Niet echt maatschappij brekende getallen.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:29 schreef Nielsch het volgende:
Een stijging van 80% zegt niets, hele getallen wil ik horen, RITAAH!
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef Nielsch het volgende:
HET IS WERKELIJK NIET TE GELOVEN!
dat dus.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:32 schreef Zero2Nine het volgende:
Pure symboolpolitiek maar wel een belangrijk symbool.
Wilders had het net over kruimels. Als dat al kruimels waren, bevinden we ons met dit soort symbolische politiek op wel heel fundamenteel niveau. Atoom? Alsof het ook maar een promille uit zou maken.quote:
Nee, is niet zoiets als bij pedoGiel van 3FM...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:34 schreef Route66runner het volgende:
Als alle publieke functies betaalt door de staat naar de Balkenede-norm moeten, geldt dat dan ook niet voor het koningshuis?
Er is zeker een verschil tussen rechts (met VVD) en een links kabinet. ZIe hier de cijfertjes:quote:Op woensdag 16 september 2009 13:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Er is wél wat gebeurt. Alleen krijgen mensen dat niet prominent te horen via de media. Er is een mismatch tussen beeldvorming en werkelijkheid.
ja dat dacht ik netquote:Op woensdag 16 september 2009 13:36 schreef ASroma het volgende:
die van Geel![]()
![]()
hij zal wel balen, hij was bijna klaar
![]()
Heb je hem ooit wel eens echt een duidelijk antwoord horen geven?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:35 schreef Hephaistos. het volgende:
Waarom geeft Van Geel niet gewoon antwoord? Wat is dit voor onzin?
Voor Rita nog niet...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:37 schreef DJKoster het volgende:
jaja, het punt is nu wel gemaakt hoor
Hij werkt het zelf in de hand. Als ie gewoon had gezegd: 'Ik zou het een mooi vrijwillig symbool vinden, maar wij gaan daar niet op aandringen' dan was ie allang klaar geweest.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:37 schreef DJKoster het volgende:
jaja, het punt is nu wel gemaakt hoor
geen antwoord geven is je rug recht houden?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:38 schreef waht het volgende:
Van Geel houdt zijn rug recht godzijdank. Niet gek laten maken door het gejank van de gehele oppositie.
Rita? Ow, daar staat ze...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:38 schreef Nielsch het volgende:
Het voordeel van Rita aan de microfoon is nu wel dat Marianne er naast staat...
zijn blaadjes houdt ie ook wel rechtquote:Op woensdag 16 september 2009 13:38 schreef waht het volgende:
Van Geel houdt zijn rug recht godzijdank. Niet gek laten maken door het gejank van de gehele oppositie.
Hij geeft antwoord, alleen niet het antwoord wat sommigen willen horen.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:39 schreef koemleit het volgende:
[..]
geen antwoord geven is je rug recht houden?
'Iedereen moet z'n broek aantrekken' ipv Iedereen moet de broekriem aanhalenquote:Op woensdag 16 september 2009 13:40 schreef marcodej het volgende:
Wat een kinderklas is het af en toe.
Maar wat zei Thieme nu precies?
quote:Op woensdag 16 september 2009 13:40 schreef marcodej het volgende:
"Iedereen moet de broek aantrekken" ipv. "Iedereen moet de broekriem aantrekken".quote:Op woensdag 16 september 2009 13:40 schreef marcodej het volgende:
Masturbeer eens wat vaker ofzo, je bent zo'n ontzettend opgefokt verbitterd ventje...quote:Op woensdag 16 september 2009 13:43 schreef Klopkoek het volgende:
Rechtse Ferry van Mengele verdedigd die Van Geel nog ook....
Kut-omroep die NOS. CDA-omroep.
Wie verklaart het taboe? Dat Van Geel geen specifiek antwoord geeft betekent niet dat het koningshuis taboe is.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:44 schreef Igen het volgende:
Het lijkt misschien gemierenneuk, dat geruzie over het Koninklijk Huis. Maar het staat wel als volledig apart onderdeel op de rijksbegroting. Dan is het vreemd als je eerst zegt dat er geen heilige huisjes zijn en alles bespreekbaar is, maar dat je dan een heel onderdeel uit de rijksbegroting taboe verklaart.
Eerder een gevolg van het platte marktdenken en opzichtige pogingen om het volk bij de politiek weg te houden. Het linkse project om burgers intelligent en betrokken te laten nadenken en de media als spreekbuis voor diverse politieke inzichten en visies te laten fungeren heeft helaas gefaald.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:29 schreef Keepertje8 het volgende:
[..]
Wat weer een gevolg is van het leven op korte termijn en het anti-intellectualisme. De media is hier maar mede-debet aan.
Zoals ik zei symboolpolitiek maar het gaat wel over een belangrijk symbool, "een instituut" (Halsema) en "onze gewaardeerde majesteit" (Wilders)quote:Op woensdag 16 september 2009 13:44 schreef Igen het volgende:
Het lijkt misschien gemierenneuk, dat geruzie over het Koninklijk Huis. Maar het staat wel als volledig apart onderdeel op de rijksbegroting. Dan is het vreemd als je eerst zegt dat er geen heilige huisjes zijn en alles bespreekbaar is, maar dat je dan een heel onderdeel uit de rijksbegroting taboe verklaart.
Niet sterk in de debatjes, maar speech gaf wel een aardig overzicht van de CDA-visie.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Van Geel was al met al wel heel vlakjes. Maar CDA'ers worden daar toch nooit op afgerekend.
Van Geel geeft ook geen algemeen antwoord. Hij houdt de vraag af, gaat er niet op in, vingers in de oren * LA LA LA *. Dat komt op mij aardig als een taboe over.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
Wie verklaart het taboe? Dat Van Geel geen specifiek antwoord geeft betekent niet dat het koningshuis taboe is.
Ja, dat ze zich net zo goed kunnen gaan omdopen in de Republikeinse Partijquote:Op woensdag 16 september 2009 13:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet sterk in de debatjes, maar speech gaf wel een aardig overzicht van de CDA-visie.
Ja, hij kan ook zeggen: "Daar gaan we ook naar kijken, bedankt voor dit idee."quote:Op woensdag 16 september 2009 13:47 schreef Igen het volgende:
[..]
Van Geel geeft ook geen algemeen antwoord. Hij houdt de vraag af, gaat er niet op in, vingers in de oren * LA LA LA *. Dat komt op mij aardig als een taboe over.
Het CDA tegen de monarchie? Ik zie het niet gebeuren.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:48 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, dat ze zich net zo goed kunnen gaan omdopen in de Republikeinse Partij
Hun vrindjes in de VS creeeren hun eigen aristocratiequote:Op woensdag 16 september 2009 13:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het CDA tegen de monarchie? Ik zie het niet gebeuren.
Zolang het CDA vasthoudt aan de HRA-regeling, de belangen van boeren, en blijft pretenderen een 'christelijke' partij te zijn, zullen ze iedere verkiezing weer gewoon op 20+ zetels blijven staan.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:42 schreef Hephaistos. het volgende:
Van Geel was al met al wel heel vlakjes. Maar CDA'ers worden daar toch nooit op afgerekend.
Denk dat ie het over de Republikeinen aan de andere kant van de oceaan heeftquote:Op woensdag 16 september 2009 13:50 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Het CDA tegen de monarchie? Ik zie het niet gebeuren.
Mwah, het standaard CDA-verhaaltje. Maar ik had nou niet het idee dat dit de partij is met visie die ons land uit de crisis gaat leiden.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:47 schreef marcodej het volgende:
[..]
Niet sterk in de debatjes, maar speech gaf wel een aardig overzicht van de CDA-visie.
En natuurlijk de holle woorden solidariteit en rentmeesterschap blaten.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:52 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zolang het CDA vasthoudt aan de HRA-regeling, de belangen van boeren, en blijft pretenderen een 'christelijke' partij te zijn, zullen ze iedere verkiezing weer gewoon op 20+ zetels blijven staan.
Tja(!)
En voor 1994?quote:Op woensdag 16 september 2009 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, het standaard CDA-verhaaltje. Maar ik had nou niet het idee dat dit de partij is met visie die ons land uit de crisis gaat leiden.
Op economisch gebied willen ze eerst de kat uit de boom kijken en rapporten produceren. Op maatschappelijk gebied draaide ie af wat ze als sinds 1994 afdraaien.
Uiteraard. En vergeet 'sociaal' niet. Want het is heel sociaal om weer de zwakkeren de rekening te laten betalen, en de studenten te korten (bevriezen = korten). Dit zijn nu juist de groepen die al jarenlang erop achteruit zijn gegaan qua koopkracht, en nu zijn ze alweer aan de beurt.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En natuurlijk de holle woorden solidariteit en rentmeesterschap blaten.
Da's van voor mijn tijdquote:
Ook hoe hij deed over de voorgestelde bankenheffing van Kant (en Bos) voor al de crisis is afgelopen. "Ze betalen al venootschapsbelasting", schamperde hij. Niet vertellende dat die de afgelopen tien jaar met 50% is gedaald.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uiteraard. En vergeet 'sociaal' niet. Want het is heel sociaal om weer de zwakkeren de rekening te laten betalen, en de studenten te korten (bevriezen = korten). Dit zijn nu juist de groepen die al jarenlang erop achteruit zijn gegaan qua koopkracht, en nu zijn ze alweer aan de beurt.
Inderdaad. Van Geel had net zo goed niet kunnen spreken vandaag.quote:Op woensdag 16 september 2009 13:54 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Mwah, het standaard CDA-verhaaltje. Maar ik had nou niet het idee dat dit de partij is met visie die ons land uit de crisis gaat leiden.
Op economisch gebied willen ze eerst de kat uit de boom kijken en rapporten produceren. Op maatschappelijk gebied draaide ie af wat ze als sinds 1994 afdraaien.
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Ik vind dat dit allemaal van Rutte z'n spreektijd af moet gaan!
Ah ja, op de economiefaculteit leer je natuurlijk dat je VVD moet stemmen. Dat is wel zo.quote:
Kant deed precies hetzelfde.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:34 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte heeft gewoon zijn speech van vorig jaar uit de prullenbak gevist.
Kant gaat mijn stem krijgen
Kant had weldegelijk nieuwe punten. Ze was beter. had meer humor dit keer. Minder zuur, wel even direct als altijd.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:36 schreef marcodej het volgende:
[..]
Kant deed precies hetzelfde.
Overigens, over holle frases gesproken: "de hardwerkende Nederlander"
Pas op het eind van het betoog van Rutte.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:36 schreef Meddo het volgende:
Komt Geert Wilders nog met een verhaaltje?
Ik bedoel een eigen betoog achter de betoogtafelquote:Op woensdag 16 september 2009 14:37 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Pas op het eind van het betoog van Rutte.
Die zijn de motor van onze economie, betalen grof aan belastingen en nemen (ondanks de rare regelgeving) nog personeel aan ook. Blijkbaar wil jij die belastinginkomsten niet kunnen spenderen?quote:
Dat kan nog wel even duren denk ik, zie hier http://www.tweedekamer.nl(...)29_tcm118-194311.pdfquote:Op woensdag 16 september 2009 14:37 schreef Meddo het volgende:
[..]
Ik bedoel een eigen betoog achter de betoogtafel
Echt totaal niet, joker. Zet gewoon een cd van de SP op als je niet objectief naar andere input kan luisteren en ga lekker de Donald Duck lezen ofzo.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:37 schreef Klopkoek het volgende:
Eerste keer dat Van Geel een punt heeft ook al is het alleen maar doordat de VVD nog walgelijker is.
ja mooiquote:Op woensdag 16 september 2009 14:38 schreef Nielsch het volgende:
Haha, Van Geel even keihard op z'n plek gezet! Mooi hoor. "We zouden nog jaaaaaaren vooruit kunnen met uw begroting".
Over een uurtje dus, bedankt..quote:Op woensdag 16 september 2009 14:38 schreef Krambo het volgende:
[..]
Dat kan nog wel even duren denk ik, zie hier http://www.tweedekamer.nl(...)29_tcm118-194311.pdf
Wat is er mis mee?quote:
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:38 schreef justanick het volgende:
[..]
Die zijn de motor van onze economie, betalen grof aan belastingen en nemen (ondanks de rare regelgeving) nog personeel aan ook. Blijkbaar wil jij die belastinginkomsten niet kunnen spenderen?
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:34 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte heeft gewoon zijn speech van vorig jaar uit de prullenbak gevist.
Kant gaat mijn stem krijgen
Er is wat mis met Rutte, niet perse met de ondernemersquote:Op woensdag 16 september 2009 14:40 schreef marcodej het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Oh ja, jij kotst op mensen die werken, dat is ook zo...
Ik had wel verwacht dat jij bij de Dark Side zou horenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef TheArt het volgende:
[..]
Als er iemand een cd opzet, dan is het Kant wel. Ook met haar alleenrecht op woorden als 'sociaal' en 'asociaal'. Elke keer gebruikt ze die weer.
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef ErikT het volgende:
Als je door Rutte eruit geluld wordt, dan heb je écht niks te melden.
Nonsens. Rutte wilde nog midden 2008 forse belastingverlagingen doorvoeren, omdat het zgn. hoogconjunctuur was. Dat verzin ik niet.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:39 schreef Nielsch het volgende:
Van Geel lult! 2 jaar geleden begon de Amerikaanse huizenmarkt in elkaar te donderen! Het CDA had kunnen weten dat dit ook gevolgen voor ons zou hebben! Rutte heeft hier helemaal gelijk!!!!
Het is hem dit keer ook wel heel erg makkelijk gemaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:41 schreef teamlead het volgende:
heeft Rutten les gehad ofzo? Ik heb hem in jaren niet zo daadkrachtig gehoord
true.. maar Rutten is normaal niet van het inkoppen van goede voorzetjesquote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef ErikT het volgende:
[..]
Het is hem dit keer ook wel heel erg makkelijk gemaakt.
Het kabinet stelt niks voor: "We gaan het onderzoeken."
Natuurlijk heeft Van Geel gelijk dat Rutte ook onzin voor heeft gesteld in het verleden. Maar dat neemt natuurlijk niet weg dat Rutte op dit moment gelijk heeft dat het kabinet alles voor zich uit schuift.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nonsens. Rutte wilde nog midden 2008 forse belastingverlagingen doorvoeren. Dat verzin ik niet.
Dan hadden we nu nog meer moeten bezuinigen. Niet dat de rechtsen dat erg vinden.... maar toch
Er is in principe niks mis met bezuinigingen, maar dan moet het wel gepaard gaan met belastingverlaging.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:43 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nonsens. Rutte wilde nog midden 2008 forse belastingverlagingen doorvoeren, omdat het zgn. hoogconjunctuur was. Dat verzin ik niet.
Dan hadden we nu nog meer moeten bezuinigen. Niet dat de rechtsen dat erg vinden.... maar toch
Het enige wat hij kan riedelen is 'bezuinigen en belastingverlagingen', in goede en slechte tijden.
Tja, dat heeft Zalm hem natuurlijk ingefluisterd:" Je raadt nooit waar ik NL mee heb opgezadeld...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:38 schreef marcodej het volgende:
Rutte heeft het allemaal voorspeld...
Nee man, de PVV is niet links of rechts. Ze willen gewoon alles "meer en beter". Die gasten krijgen toch nooit een begroting rond. Minder belastingen en meer steun voor de zwakkeren. Yeah yeahquote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef Nielsch het volgende:
Ooow jammer, hij gaat weer over in z'n links/rechts gezeik.... Maar gelijk heeft hij wel: de PVV is economisch links en dat is heel erg te betreuren!!!
Over Zalm gesproken: in 1999 waren er al debatten dat de huishoudschulden enorm opliepen, regels ten aanzien van lenen waren afgeschaft enzovoorts. Zalm deed niets, behalve een 'moreel appel' aan hypotheekverstrekkers.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tja, dat heeft Zalm hem natuurlijk ingefluisterd:" Je raadt nooit waar ik NL mee heb opgezadeld...![]()
![]()
"
Wat een onzin. Er is in Nederland genoeg media over het gehele politiek spectrum.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:46 schreef Klopkoek het volgende:
Rutte heeft gelijk, er zijn alleen nog maar rechtse kranten in nederland
Ontwikkelingssamenwerking afschaffen hequote:Op woensdag 16 september 2009 14:47 schreef ErikT het volgende:
[..]
Nee man, de PVV is niet links of rechts. Ze willen gewoon alles "meer en beter". Die gasten krijgen toch nooit een begroting rond. Minder belastingen en meer steun voor de zwakkeren. Yeah yeah
Ja dat is bv rechts. En levert toch ook geen flikker op. Behalve een grotere potentiële stroom immigranten natuurlijk.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:48 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ontwikkelingssamenwerking afschaffen he
quote:
Die schiet je voor de grens neer, zoals Italië.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dat is bv rechts. En levert toch ook geen flikker op. Behalve een grotere potentiële stroom immigranten natuurlijk.
I know, maar zo vult Wilders zijn gaatjes...quote:Op woensdag 16 september 2009 14:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ja dat is bv rechts. En levert toch ook geen flikker op. Behalve een grotere potentiële stroom immigranten natuurlijk.
Komt door de huidige harde gestresste samenleving dat dit soort problemen vaker noor boven komen drijven. Mede door VVD-idealen veroorzaakt.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:49 schreef justanick het volgende:
5% van de jongeren in de WAjong?!![]()
Hoe kunnen dit soort regelingen zo gruwelijk uit de hand lopen? We zeggen gewoon tegen 1 op iedere 20 jongeren 'je bent niet goed genoeg om te werken, we dumpen je in een uitkering' En dat noemen wij sociaal.
Rutte wil graag grote inkomensverschillen en een lage lonenindustrie hierquote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Nielsch het volgende:
Dat de autoindustrie naar lage loonlanden gaat is niet de schuld van het kabinet natuurlijk.... ook de VS kampt daarmee...
óf we schrijven mensen gewoon veel te vroeg af en accepteren dat adhd een reden is om de rest van je leven je handje op te houden in plaats van mensen te begeleiden zodat ze wel aan het werk kunnenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Komt door de huidige harde gestresste samenleving dat dit soort problemen vaker noor boven komen drijven. Mede door VVD-idealen veroorzaakt.
Tja... (!) Zalmquote:Op woensdag 16 september 2009 14:47 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Over Zalm gesproken: in 1999 waren er al debatten dat de huishoudschulden enorm opliepen, regels ten aanzien van lenen waren afgeschaft enzovoorts. Zalm deed niets, behalve een 'moreel appel' aan hypotheekverstrekkers.
Kom op zeg, zoiets kan je echt niet in de schoenen van de VVD schuiven.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Komt door de huidige harde gestresste samenleving dat dit soort problemen vaker noor boven komen drijven. Mede door VVD-idealen veroorzaakt.
Als we mensen die stress-gerelateerde problematiek hebben in de WAjong dumpen zijn we inderdaad diep gezonken. Die problematiek is immers tijdelijk. Die horen dus niet in een permanente regeling thuis.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:50 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
óf we schrijven mensen gewoon veel te vroeg af en accepteren dat adhd een reden is om de rest van je leven je handje op te houden in plaats van mensen te begeleiden zodat ze wel aan het werk kunnen
lol.. nog even en je gaat me rechts noemenquote:Op woensdag 16 september 2009 14:53 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je zit er zo ongelovelijk naast. Ga toch weg uit die Telegraafmodus
Wel, hoe de huidige maatschappij is voldoet grotendeels aan het liberale ideaalbeeld. De huidige dynamieke, snelle maatschappij is voor velen nu eenmaal een probleem.quote:Op woensdag 16 september 2009 14:52 schreef ErikT het volgende:
[..]
Kom op zeg, zoiets kan je echt niet in de schoenen van de VVD schuiven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |