abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72798549
Waarom laten we (als EU) die hele landbouw niet gewoon over aan Afrika en Zuid-Amerika? Gewoon importeren die zooi, scheelt volgens mij bakken met geld...
pi_72798579
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:19 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

En de problemen volgend jaar een stuk kleiner.
Want?
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72798604
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:23 schreef Nielsch het volgende:
Waarom laten we (als EU) die hele landbouw niet gewoon over aan Afrika en Zuid-Amerika? Gewoon importeren die zooi, scheelt volgens mij bakken met geld...
Dat gebeurt al. Die hebben een preferente status. Waardoor de Afrikanen geen vreten meer hebben. Ze verbouwen voor ons. besef dat eens, rechtsen
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_72798605
U wilde de visie van het CDA? Van Geel geeft nu een aardige, hoewel hij wel teveel is gericht op de harde economie (werk! werk! werk!) en een beetje de sociale samenleving, wat het CDA ook is, mist. Misschien komt dat nog.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_72798616
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarom bezuinigd Donner ook op reintegratie. Daarom wil het CDA op bijscholing al jaren bezuinigen.

Ze willen mensen gewoon opsluiten in hun eigen situatie en zwaar slavenarbeid laten verrichten.
Het CDA wil ook gewoon het ontslagrecht versoepelen. Waardoor werkgevers sneller geneigd zullen zijn om personeel aan te nemen en ook de moeilijkere gevallen een eerlijke kans willen geven.

Waarom zou je een WIA'er aannemen? Als ze niet voldoen, kom je er nooit meer vanaf, tenzij je een zak geld op tafel smijt.
  woensdag 16 september 2009 @ 12:25:13 #281
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72798621
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Want?
Want de drempel om mensen aan te nemen wordt verlaagd.
pi_72798627
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:22 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Daarom bezuinigd Donner ook op reintegratie. Daarom wil het CDA op bijscholing al jaren bezuinigen.

Ze willen mensen gewoon opsluiten in hun eigen situatie en zwaar slavenarbeid laten verrichten.
De mijnen in Limburg zijn al een tijdje gesloten hoor. Of je moet normale banen als schoonmakers, vuilnismannen of fabrieksarbeiders bedoelen. Maar als jij dat slavenarbeid noemt, zegt dat een hoop over jou.
pi_72798644
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:21 schreef justanick het volgende:

[..]

Dan hadden we nu een hogere werkloosheid gehad. Maar dat ontslagrecht kost op de langere termijn veel meer dan het ooit op zal brengen. Daarnaast is het hypocriet om voor ontslagrecht te zijn als je een bloedhekel hebt aan verschillen in de samenleving. Dat ontslagrecht zorgt voor een tweedeling tussen mensen met een vast contract - die je niet of heeeeeeel duur kunt ontslaan - en de rest van Nederland. Met als bijkomend gevolg dat sommige mensen gewoon helemaal niet aan de bak komen en worden veroordeeld tot een uitkering. En dat mensen met een vast contract af en toe dermate vastroesten dat ze niet meer productief genoeg zijn.

Nee, lekker sociaal.
Jij wilt nog diepere dalen en hogere pieken. Ik begrijp dat wel hoor want dan wordt de staat onbetaalbaar en kunnen rijken nog meer graaien terwijl de armen in tijden van crisis de rekening betalen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72798666
quote:
Hebben we te weinig controle over. Plus de nadelen die kleven aan het transport.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72798675
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:25 schreef justanick het volgende:

[..]

Het CDA wil ook gewoon het ontslagrecht versoepelen. Waardoor werkgevers sneller geneigd zullen zijn om personeel aan te nemen en ook de moeilijkere gevallen een eerlijke kans willen geven.

Waarom zou je een WIA'er aannemen? Als ze niet voldoen, kom je er nooit meer vanaf, tenzij je een zak geld op tafel smijt.
Wegwerppersoneel dus. mensen met een vlekje, waarop ook fors bezuinigd is, kun je dan weggooien als het je goeddunkt
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72798686
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat gebeurt al. Die hebben een preferente status. Waardoor de Afrikanen geen vreten meer hebben. Ze verbouwen voor ons. besef dat eens, rechtsen
Jij wordt echt niet gehinderd door enige feitenkennis en besef van de economie he?

Lijkt mij heerlijk, zo'n simpel wereldbeeld. Gewoon alles wat meer geld heeft dan jij hebt haten en de schuld geven van alle problemen. Of het nuttig is, is natuurlijk een tweede. Je riep een tijdje geleden in een ander topic dat je last zou krijgen van bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg. Maak je er toevallig gebruik van?
  woensdag 16 september 2009 @ 12:27:42 #287
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72798694
quote:
Omdat je dan afhankelijk bent van dubieuze regimes voor een eerste levensbehoefte. Olie-afhankelijkheid van de Arabische wereld is al erg genoeg, daar hoeft geen voedselafhankelijkheid van Mugabe bij. Strategische belangen tellen ook.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72798697
Die kolencentrales zijn ook inderdaad belachelijk! Go Femke!
pi_72798739
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wegwerppersoneel dus. mensen met een vlekje, waarop ook fors bezuinigd is, kun je dan weggooien als het je goeddunkt
Het lijkt mij beter dat ze een kans krijgen, dan dat we ze levenslang laten wegrotten en creperen in een uitkering. Ieder mens heeft talenten. En ieder mens verdient de kans om die talenten tot wasdom te laten komen. Dat moet je faciliteren, niet tegenwerken vanuit kortzichtige overwegingen.
pi_72798759
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Door het huidige ontslagrecht komen ze veel moeilijker aan de bak. En als mensen goed functioneren worden ze echt wel behouden hoor.
pi_72798767
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef justanick het volgende:

[..]

Jij wordt echt niet gehinderd door enige feitenkennis en besef van de economie he?

Lijkt mij heerlijk, zo'n simpel wereldbeeld. Gewoon alles wat meer geld heeft dan jij hebt haten en de schuld geven van alle problemen. Of het nuttig is, is natuurlijk een tweede. Je riep een tijdje geleden in een ander topic dat je last zou krijgen van bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg. Maak je er toevallig gebruik van?
Ik zeg de feiten: Afrika verbouwd al heel veel voedsel waarvan het meerendeel (meer dan 60%) naar het Westen wordt vervoerd waardoor zijzelf geen vreten meer hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
  woensdag 16 september 2009 @ 12:29:51 #292
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_72798777
Kernenergie is een goede, relatief schone, tussenoplossing.
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_72798796
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef marcodej het volgende:

[..]

Door het huidige ontslagrecht komen ze veel moeilijker aan de bak. En als mensen goed functioneren worden ze echt wel behouden hoor.
Zorg dan dat ze goed kúnnen functioneren. Dat komt van meerdere kanten.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_72798800
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef Zero2Nine het volgende:
pi_72798808
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:27 schreef Nielsch het volgende:
Die kolencentrales zijn ook inderdaad belachelijk! Go Femke!
Kolencentrales zijn niet zo slecht heur. Het probleem is meer dan er geen alternatief is.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_72798811
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zeg de feiten: Afrika verbouwd al heel veel voedsel waarvan het meerendeel (meer dan 60%) naar het Westen wordt vervoerd waardoor zijzelf geen vreten meer hebben.
Dat is nu jouw liedje. Eerder was het dat de Europese en Noord-Amerikaanse boeren zoveel subsidie krijgen waardoor ze hun producten voor bodemprijzen op de Afrikaanse markt kunnen dumpen, waardoor niemand daar geld krijgt...
  woensdag 16 september 2009 @ 12:31:09 #297
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_72798823
quote:
Eens
pi_72798834
Waarom bedekken we niet gewoon alle daken hier met zonnepanelen? Kost wat, maar dan heb je ook wat. Of eerst investeren in onderzoek naar goedkopere zonnepanelen...
pi_72798856
quote:
Onzin, je hebt je laten indoctrineren door de Elsevier-fabeltjes...
pi_72798895
quote:
Op woensdag 16 september 2009 12:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat is nu jouw liedje. Eerder was het dat de Europese en Noord-Amerikaanse boeren zoveel subsidie krijgen waardoor ze hun producten voor bodemprijzen op de Afrikaanse markt kunnen dumpen, waardoor niemand daar geld krijgt...
Dat is niet tegenstrijdig met elkaar. Kwestie van nadenken
Deuger, Woke & Gutmensch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')