quote:Tijdritten:
Woensdag 23 september
09:30 - 12:45 Mannen U23, 33.2 km
14:00 - 17:15 Vrouwen, 26.8 km
Donderdag 24 September
11:30 - 17:00 Mannen elite, 49.8 km
Wegrit:
Zaterdag 26 September
09:00 - 12:30 Vrouwen, 124.2 km
13:30 - 18:00 Mannen U23, 179.4 km
Sunday 27 September 2009
10:30 - 17:30 Mannen elite, 262.2 km
Die klim naar Castel San Pietro is 4,63 procent over 2,4 kilometer, naar Torrazzo di Novazzano is dat 4,48 procent over 2,7 kilometer.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:03 schreef Felagund het volgende:
Wat zijn nu precies de karakteristieken van de klimmetjes? Je hoort steeds dat dit een heel zwaar WK zal gaan worden.
In Stuttgart had je na de laatste echte klim alleen nog wel een ellenlange afdaling over een snelweg, waardoor parcours tactisch gezien niet erg zwaar was. Op dit parcours zal daarvan geen sprake zijn na de laatste klim.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:37 schreef Zelva het volgende:
[..]
Die klim naar Castel San Pietro is 4,63 procent over 2,4 kilometer, naar Torrazzo di Novazzano is dat 4,48 procent over 2,7 kilometer.
Het WK is zwaarder dan in Varese, maar weegt niet open tegen dat in Stuttgart. Daar liepen de laatste kilometers ook nog eens flink op.
Ja, Valverdequote:Op woensdag 9 september 2009 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er wint er één die in de OP op de bovenste rij staat.
Als er een iemand is die ik het niet gun is het Ivanov. Ik ga weer juichen voor Freire, zoals het hoort. Verder natuurlijk voor alles wat in oranje rijdt.quote:
Ja wat is de Eneco Tour voor koersquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:38 schreef Ereinion het volgende:
Van Langeveld weten we niet veel? Hij werd onlangs nog derde in de Eneco Tour, en won de GP Jef Scherens (ok, geen topkoers). Hij is op Gesink na de man met de beste vorm op dit moment. Als hij niet meegaat moeten we direct een nieuwe bondscoach nemen.
Dat zou heel dom zijn, om Sebas thuis te laten. Als hij één ding kan, dan is het eendagskoersen als dit rijden. Nee, gewoon meenemen. En Tankink heeft nergens bewezen op het WK thuis te horen in een selectie van maar 6 man. Plus dat Moerenhout er al is als ervaren man.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:35 schreef Szura het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat ze voor een echte waterdrager als de Tank kiezen.
Wie zal er dan moeten wijken?
Ik denk dat je Boom en Hoogerland sowieso niet thuis kan laten, die zijn echt in goede doen als je de Vuelta bekijkt.
Van Langeveld weten we niet zoveel, hoewel ie zich in de Memorial van Steenbergen wel goed liet zien.
Stel dat ze de Tank kiezen dan denk ik dat Langeveld zou moeten wijken...
Boonen is wat mij betreft bijna kansloos op dit parcours. Van Gilbert verwacht ik ook vrij veel. Bij hem kan alles.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.
1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego
Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.
1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego
Beetje meer vertrouwen in je land hebben!quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.
Van Avermaet, Nuyens, Devolder, Van Goolen, Seeldraeyers, Devenyns, Willems, Van den Broeck, daar betwijfel ik ten zeerste of ze er wel zullen staan. De beteren van een WK komen bijna allemaal uit de Vuelta en van dat lijstje rijdt alleen Devolder mee en dan nog op een vrij bedenkelijk niveau. De anderen lijken over hun top (VDB2, Seeldraeyers) of hebben dit jaar nauwelijks een top gehad (Nuyens, Van Avermaet, Van Goolen).
Anderzijds is Gilbert niet echt een renner die veel hulp nodig heeft, maar als die dan een slechte dag heeft, is het meteen boeken toe voor de Belgen.
Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beetje meer vertrouwen in je land hebben!![]()
Ja als Gilbert een slechte dag heeft wordt het lastig, maar Gilbert gaat geen slechte dag krijgen. Beloof ik
Nee maar het laatste wat je (een beetje) zegt is wel essentieel; België heeft niet een team nodig waarin 8 sterke mannen zitten, Spanje of Italië gaat het gewicht van de koers toch wel dragen. En als mijn top 3 weg is (Gilbert, Valverde, Cunego), zullen deze landen het wellicht wel best vinden, zeker als Boonen mee is in de groep daarachter, wat ik zeker niet uitsluit gezien z'n zeer goeie conditie (zonder val in de top 5 van een tijdrit van een grote ronde!).
En Devolder zou nog wel eens heel sterk voor de dag kunnen komen denk ik. (Waarom wordt die man zo afgebrand in België)
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.
En wat jij zegt is allemaal wel allemaal als als. De kanttekeningen van SoK zijn, vind ik, wel terecht. Alles valt of staat bij de vorm van de dag van Gilbert. En Boonen op dit parcours geef ik geen schijn van een kans, ook al heeft hij een goede conditie.
Voor de interviewsquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:47 schreef Ereinion het volgende:
Waarom zou je trouwens überhaupt Tankink meenemen?
Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.
Ja in een voorspelling gaat het altijd om 'als'. Jullie tegenargument is net zo goed als. Áls Gilbert niet in vorm is... Ik zie geen enkele reden waarom Gilbert niet in vorm zou zijn, Gilbert is nagenoeg altijd in vorm.
Van een week geleden...quote:Of ik vroeger afstap in de Vuelta? Nu opgeven betekent ook geen WK voor mij."
Mendrisio is bergachtig...quote:"Eigenlijk wou Tom nog een paar dagen langer blijven, tot in Cordoba. Maar na zijn val in de tijdrit is hij nooit meer de oude geweest", zegt de ploegleider van Quick-Step aan Sporza.
"Zijn rug zat helemaal vast na die val. We hebben dat door een fysiotherapeut nog wel kunnen "rechtzetten", maar door het de vele bergen van de voorbije dagen werd het weer erger. Tom vond het verstandiger om ermee te stoppen."
Wilfried Peeters denkt niet dat het WK van Tom Boonen in gevaar is door zijn rugprobleem. "Met wat rust komt dat wel in orde", zegt de ploegleider.
Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.
Op het moment dat het moest, kon hij niet mee. En het was nu niet direct met de grote favorieten. Terwijl je toch had verwacht dat hij mee zou kunnen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.
Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?quote:Op zondag 13 september 2009 10:02 schreef Ereinion het volgende:
Nee, Haussler komt dit jaar niet meer in actie op het WK. Hij zal in de toekomst trouwens gewoon voor Duitsland uit blijven komen.
Gaat niet door. Hij blijft toch voor Duitsland rijden op een WK. Hij is voor dit WK echter niet fit genoeg.quote:Op zondag 13 september 2009 10:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?
4600 hoogtemeters is echt wel veel. Dat ga je echt wel voelen, ook als er rustig wordt gereden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes.
Lijkt me wel. De vorige jaren was Cunego ook voorin te vinden in de finale. En dit jaar heeft Cunego al genoeg bewezen.quote:Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Ereinion het volgende:
Het zal ook een beetje van de tactiek van de Italianen afhangen. De afgelopen jaren waren die niet bang om op meer dan 100 km van de finish de strijd aan te gaan. Maar de afgelopen twee jaar hadden ze met Bettini ook een absoluut speerpunt, durven ze hetzelfde te doen met Cunego in de ploeg?
Varese 2008 = 3.632 hmquote:Op zondag 13 september 2009 10:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
4600 hoogtemeters is echt wel veel. Dat ga je echt wel voelen, ook als er rustig wordt gereden.
Hoeveel hadden de afgelopen WK's?
Mart Smeets gisteren sprak het echt uit als het er stond ipv [Kesjakof]quote:Op zondag 13 september 2009 11:25 schreef Leatherface het volgende:
Ik vlak trouwens Fredrik Kessiakoff niet uit, als ie meedoet.
Wat ze daar wel mee aan het doen zijn bij Fuji. Als eerstejaars prof (ok, hij is al oud, maar toch) direct de Giro en Vuelta laten rijden, met tussendoor nog een stuk of zes rondes van een week. Het is een wonder dat die gast nog op zijn fiets kan zitten.quote:Op zondag 13 september 2009 11:25 schreef Leatherface het volgende:
Ik vlak trouwens Fredrik Kessiakoff niet uit, als ie meedoet.
Hier rijdt ie gewoon in dienst, kan prima toch? Hij gaat volgend jaar voor Garmin fietsen trouwens.quote:Op zondag 13 september 2009 13:12 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Wat ze daar wel mee aan het doen zijn bij Fuji. Als eerstejaars prof (ok, hij is al oud, maar toch) direct de Giro en Vuelta laten rijden, met tussendoor nog een stuk of zes rondes van een week. Het is een wonder dat die gast nog op zijn fiets kan zitten.
Gelukkig weten ze daar altijd wel goed met talentjes om te gaan.quote:Op zondag 13 september 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hier rijdt ie gewoon in dienst, kan prima toch? Hij gaat volgend jaar voor Garmin fietsen trouwens.
Tankink gaat waarschijnlijk sowieso niet mee. Hij maakt alleen nog kans op 1 van de 3 overgebleven plekken, maar de kans dat hij die daadwerkelijk krijgt, is niet groot. Boom, Langeveld en Hoogerland maken veel meer kans.quote:Op zondag 13 september 2009 22:23 schreef Sautor het volgende:
[..]
Gelukkig weten ze daar altijd wel goed met talentjes om te gaan.
Verder, hoorde vandaag Wuyts zeggen dat Tankink op ziet tegen het WK dat het te zwaar is etc. Waarom niet iemand anders meenemen die wel gemotiveerd is?
Maakt het voor van Vliet in ieder geval makkelijker om een keuze te maken. Ik dacht dat de selectie al rond was nl.quote:Op zondag 13 september 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tankink gaat waarschijnlijk sowieso niet mee. Hij maakt alleen nog kans op 1 van de 3 overgebleven plekken, maar de kans dat hij die daadwerkelijk krijgt, is niet groot. Boom, Langeveld en Hoogerland maken veel meer kans.
ik denk het wel, Cunego heeft wel aangetoond dat hij het aankan. Hij had vorig jaar al wereldkampioen kunnen worden.quote:Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Ereinion het volgende:
Het zal ook een beetje van de tactiek van de Italianen afhangen. De afgelopen jaren waren die niet bang om op meer dan 100 km van de finish de strijd aan te gaan. Maar de afgelopen twee jaar hadden ze met Bettini ook een absoluut speerpunt, durven ze hetzelfde te doen met Cunego in de ploeg?
Hm geen Tiralongo.quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef TheArt het volgende:
Even wat belangrijk selectie nieuws.
Bij de Italianen zijn uittredend wereldkampioen Ballan, Cunego en Pozzato zeker van hun plaats. Voor de overige 6 plaatsen kiest Ballerini uit 8 renners. En die 8 renners zijn:
• Ivan Basso
• Stefano Garzelli
• Luca Paolini
• Michele Scarponi
• Giovanni Visconti
• Marzio Bruseghin
• Matteo Tosatto
• Mauro Santambrogio
Weg:quote:Bert Grabsch (Kreuzlingen-CH/Team Columbia-HTC)
Tony Martin (Eschborn/Team Columbia-HTC)
Sebastian Lang (Erfurt/Team Silence-Lotto)
Belgiëquote:Gerald Ciolek (Pulheim/Team Milram)
Johannes Fröhlinger (Gerolstein/Team Milram)
Andre Greipel (Hürth/Team Columbia-HTC)
Christian Knees (Euskirchen/Team Milram)
Paul Martens (Lanaken-B/Team Rabobank)
Tony Martin (Eschborn/Team Columbia-HTC)
Grischa Niermann (Hannover/Team Rabobank)
Marcel Sieberg (Hürth/Team Columbia-HTC)
Fabian Wegmann (Freiburg/Team Milram)
Negende man wordt later bekend gemaakt.quote:Tom Boonen
Philippe Gilbert
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Maxime Monfort
Kevin De Weert
Francis De Greef
Maarten Wynants
Italie mag toch 10 man sturen? Omdat ze de ex-wereldkampioen hebben?quote:Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef TheArt het volgende:
Even wat belangrijk selectie nieuws.
Bij de Italianen zijn uittredend wereldkampioen Ballan, Cunego en Pozzato zeker van hun plaats. Voor de overige 6 plaatsen kiest Ballerini uit 8 renners. En die 8 renners zijn:
• Ivan Basso
• Stefano Garzelli
• Luca Paolini
• Michele Scarponi
• Giovanni Visconti
• Marzio Bruseghin
• Matteo Tosatto
• Mauro Santambrogio
Die zou ik ook meegenomen hebben, wellicht De Waele in plaats van Pauwels. En De Greef en De Weert niet. Kun je wel top-20 rijden in de Vuelta door de aanklamp-tactiek toe te passen, maar dat klimwerk is totaal niet vergelijkbaar met de veel kortere klimmetjes op het WK, dat qua lengte en aard van de wedstrijd ook nog totaal anders is.quote:Op maandag 14 september 2009 16:29 schreef Beregd het volgende:
ja, VDBII, pauwels en vansummeren zou ik ook sowieso meenemen, maar die zullen ook wel uit vorm zijn dan...
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.quote:Op maandag 14 september 2009 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Nou we verzamelen in ieder geval al lekker punten voor het WK van volgend jaar
Ja? Da's wel wonderlijk. De Vuelta en Lombardije zijn toch wel de koersen met de hoogste correlatie met het WK, en die tellen dan nooit mee om te bepalen wie mee mogen?quote:Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radioquote:Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:quote:Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.quote:Op maandag 14 september 2009 19:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:
1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.
Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Met de huidige aanvallende rijstijl maken 3 mannetjes juist wel heel veel uit, namelijk veel meer kans dat er iemand mee kan springen.. Nu is het WK natuurlijk wel zó zwaar dat de meesten dan alsnog moeten passen maargoedquote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
had je wat mannetjes gehad om mee te springen en dergelijke. Er zijn nu wel meer goede renners die de koers mee vorm kunnen geven dan 6. Toch altijd lekker om de 2 kopmannen te ondersteunen.quote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dagquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef Ereinion het volgende:
Haha, DevolderAls hij meer dan één goede dag had gehad die seizoen, misschien dat hij dan wat recht van spreken had gehad.
Que? Waarom knechten als je toch maar met 6 bent. Nederland gaat echt geen gaten moeten dichtrijden. Daar zijn we gewoon met te weinig voor. Daarnaast, types als Kroon en Langeveld (ervan uitgaande dat die laatste zeker meegaat) laten knechten, is wel het domste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Art_Core het volgende:
Ik zou er voor pleiten om Lars Bom de kopman te maken met Gesink als luitenant. Hoogerland mag mee met een lange ontsnapping en de rest moet knechten.
Allemaal waar, maar ik denk dat we met Lars Boom een uitzonderlijk talent in huis hebben die de explosiviteit en het killerinstinct voor een eendaagse koers heeft die Kroon en Gesink missen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Ereinion het volgende:
Daarnaast, Boom heeft in zijn hele leven maar 1 koers van boven de 200 km gereden, Gesink heeft al podium gereden in de AGR, en top-10 vorig jaar op de OS en het WK. Prachtige etappezege van Boom gisteren, maar je moet natuurlijk wel reëel blijven. Boom ziet voor zichzelf ook meer een knechtenrol weggelegd op het WK, omdat hij ook al voluit zal gaan bij het WK tijdrijden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dag
maar vanaf toen hebben we niets gezien, het zou gek zijn hem mee te nemen.
Zijn instelling is ook totaal verkeerd. "Er resten nog 6 Vuelta-ritten, maar ik vraag me af wat ik hier nog doe."quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad.
In de Tour, waar hij naar eigen zeggen naartoe piekte, was hij ruk.
In de Vuelta heeft hij ook geen grootse dingen gedaan, dusja waarom zou je hem meenemen?
Neem dan maar een goede knecht mee.
Vraag me af of dat niet ten koste gaat van z'n volgende seizoen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg.Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
Teletekstquote:13:44 15 September 2009
Boom en Hoogerland in wegrace WK
Bondscoach Leo van Vliet heeft Lars Boom en Johnny Hoogerland geselecteerd voor de wegrace bij de WK wielrennen, eind deze maand in Mendrisio.
Eerder wees Van Vliet al Robert Gesink, Karsten Kroon en Koos Moerenhout aan voor de wereldkampioenschappen.
De opmerkelijke prestaties van Boom en Hoogerland in de Ronde van Spanje waren doorslaggevend voor Van Vliet. Boom won maandag de vijftiende rit en Hoogerland is twaalfde in het algemeen klassement. Laurens ten Dam, Bram Tankink, Sébastian Langeveld en Pieter Weening komen in aanmerking voor het laatste Nederlandse startbewijs voor de wegwedstrijd.
Naar eigen zeggen om te knechten, maar dan vraag ik me af voor wiequote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg.Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
Inderdaad, de mentaliteit van hem is gewoon kut. Eens een aanval ofzo, in ieder geval laten zien wat je waard bent.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:11 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Zijn instelling is ook totaal verkeerd. "Er resten nog 6 Vuelta-ritten, maar ik vraag me af wat ik hier nog doe."
Nee Stijn, er zijn nog 6 ritten, en daarin ga jij bewijzen dat je inderdaad bij die 9 hoort! Er is nog een plaats vrij!
Ik had hem overigens wel meegenomen, je weet het nooit met 'em.
Een Weening zou ook niet misstaan wat mij betreft, heeft zich aardig hersteld na wat moeilijke jaren. Rijd ook in deze Vuelta prima.quote:Op dinsdag 15 september 2009 16:29 schreef TheArt het volgende:
Nu nog Sebas en de Nederlandse selectie is optimaal.
Het zou voor Weening mssn ook een pak extra motivatie zijn naar volgend seizoen toe.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:00 schreef marcodej het volgende:
[..]
Een Weening zou ook niet misstaan wat mij betreft, heeft zich aardig hersteld na wat moeilijke jaren. Rijd ook in deze Vuelta prima.
Maar Langeveld is inderdaad het meest logisch.
Maar daar draait het niet om. En daarnaast, als hij alleen daar zijn motivatie uit zou moeten halen. Nee, gewoon de beste renners voor dat parcours en Langeveld is op een dergelijk parcours beter dan Weening en dan ook nog eens beter in vorm.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:02 schreef Sautor het volgende:
[..]
Het zou voor Weening mssn ook een pak extra motivatie zijn naar volgend seizoen toe.
Ik weet eigenlijk niet hoe het met de vorm van Sebas zit, maar ik geloof je graag als die goed is.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:19 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar daar draait het niet om. En daarnaast, als hij alleen daar zijn motivatie uit zou moeten halen. Nee, gewoon de beste renners voor dat parcours en Langeveld is op een dergelijk parcours beter dan Weening en dan ook nog eens beter in vorm.
Tsja, overbelasting kan zich wreken voor een jonge renner.Ik hoop voor Farrar dat dit hem niet gebeurt.quote:Op dinsdag 15 september 2009 13:32 schreef Szura het volgende:
[..]
Vraag me af of dat niet ten koste gaat van z'n volgende seizoen.
3e in het eindklassement van de Eneco Tour (en 2e in de slottijdrit), winnaar van GP Scherens (altijd een lastige koers) en daarna goed in de Memorial Rik Van Steenbergen en Parijs-Brussel. En een maand daarvoor nog in de eerste groep van de Classica San Sebastian (kan je een beetje vergelijken met het WK). Dat zijn gewoon goede uitslagen en hij kan in principe veel meer op zo'n parcours dan Weening.quote:Op dinsdag 15 september 2009 17:39 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ik weet eigenlijk niet hoe het met de vorm van Sebas zit, maar ik geloof je graag als die goed is.
Geen Ronaldoquote:Op woensdag 16 september 2009 13:26 schreef Szura het volgende:
Nog wat selecties:
Portugal
- Paulinho
- Rui Costa
- Ribeiro
een Nederlander op het podium zou ook al heel wat zijnquote:Op woensdag 16 september 2009 22:12 schreef Szura het volgende:
Daar gaat onze grootste kanshebber![]()
Maak Hoogerland maar medekopman. Kroon kan het toch niet afmaken.
Met alle respect maar op een WK rijdt je niet voor het podium maar voor de titel.quote:Op woensdag 16 september 2009 22:13 schreef rubbereend het volgende:
[..]
een Nederlander op het podium zou ook al heel wat zijn
vandaar dequote:Op woensdag 16 september 2009 22:15 schreef Szura het volgende:
[..]
Met alle respect maar op een WK rijdt je niet voor het podium maar voor de titel.
Ik las het vanochtend pasquote:Op woensdag 16 september 2009 20:09 schreef franklop het volgende:
België zonder Devolder, definitief.
Bert de Waele is de laatste. Bron; Sporza
quote:Geen WK voor Clement
Van onze speciale verslaggever
AMSTERDAM - Stef Clement heeft zich gisterochtend afgemeld bij bondscoach Leo van Vliet voor het WK-tijdrijden volgende week donderdag in Mendrisio. De Brabander ondervindt teveel last van een voetblessure en kan niet optimaal presteren.
Van Vliet heeft inmiddels Koos Moerenhout opgeroepen als vervanger. De Nederlands kampioen op de weg zal naast Lars Boom nu in actie komen in de tijdrit.
Telesport
Evans is niet iemand voor zo'n losse tijdrit. In een tijdrit in rondes kan hij vooraan meedoen, maar tegen de specialisten komt hij toch wel tekort.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:29 schreef Beregd het volgende:
Laat evans dan toch ook de tijdrit rijden, vind ik...
is dat nu zo zwaar, een tijdrit voluit en drie dagen later een wegwedstrijd?
Blijkbaar wel ja. Pozzato reed de laatste tijdrit in de Panne niet meer om goed te zijn in de Ronde van Vlaanderen. Hetzelfde in de Eneco Tour, waar renners de laatste tijdrit ook niet meer reden om op de zaterdag goed te kunnen beginnen met de Vuelta.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:46 schreef Beregd het volgende:
Er is zo goed als één losse tijdrit op een jaar, dus veel vergelijk is er niet. Als hij zich erop voorbereid zou dat wel gaan. Niet winnen, maar wel top 10.
Maar ik vraag me toch af waarom zoveel ploegen een opsplitsing maken wegrit tijdrit dit jaar, is dat dan zo moeilijk recupereren.
Jack Bobridge nu al bij de profs laten starten, zou wel erg dom zijn. Nee, die gaat nog lekker starten bij de beloften, en terecht.quote:Op donderdag 17 september 2009 12:43 schreef Leatherface het volgende:
Cameron Wurf ken ik niet, bij de Australische ploeg.
Had min of meer verwacht dat ze Jack Bobridge zouden laten starten.
De Waele is 'n goede renner. Kan denk ik aardig lang mee.quote:Op donderdag 17 september 2009 10:24 schreef Szura het volgende:
[..]
Ik las het vanochtend pas![]()
Ik ken die De Waele eigenlijk niet maar ik moest wel meteen gniffelen om Devolder.
Ach, als hij na het einde van de Vuelta een paar dagen echt rust neemt en het herstelt dan goed, dan hoeft er nog niets mis te zijn. Het enige wat hij kan doen (en wij ook) is afwachten en hopen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:36 schreef Colplay het volgende:
Echt balen van Gesink. Verwacht hem ook niet tijdens het WK. Hopelijk kan hij zijn tweede plek in de Vuelta wel vasthouden.
Klopt, Van Summeren is een loyale knecht met veel ervaring. Die had ik zeker meegenomen.quote:Op donderdag 17 september 2009 15:31 schreef Beregd het volgende:
van summeren is ook teleurgesteld. Maar hij legt zich wel neer bij de beslissing.
Ik had toch Van Summeren gekozen, die heeft veel meer ervaring op dat niveau, en is altijd bereid zich op te offeren.
Jalabert was ook geen echte tijdritspecialist, maar wist wel te winnen.quote:Op donderdag 17 september 2009 13:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Evans is niet iemand voor zo'n losse tijdrit. In een tijdrit in rondes kan hij vooraan meedoen, maar tegen de specialisten komt hij toch wel tekort.
Tegen Cancellara maakt niemand kansquote:Op donderdag 17 september 2009 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jalabert was ook geen echte tijdritspecialist, maar wist wel te winnen.
Dan geef ik Evans meer kans.
Ik niet. Dat was een erg selectief parcours in San Sebastian.quote:Op donderdag 17 september 2009 17:49 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Jalabert was ook geen echte tijdritspecialist, maar wist wel te winnen.
Dan geef ik Evans meer kans.
Die jongen is mentaal zo dramatischquote:Stijn Devolder heeft nog altijd niet verteerd dat bondscoach Carlo Bomans hem niet meeneemt naar het WK in Mendrisio. De Quick-Step-renner snakt naar het einde van het seizoen en wil over zijn toekomst nadenken.
"Ik heb niet veel laten zien, maar wie deed dat wel in deze Vuelta? Ik was in Spanje om mij voor te bereiden op het WK. Niet voor een rit of het klassement", legt Stijn Devolder uit in Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
"Dat heb ik Bomans ook uitgelegd. Zijn argument is onnozel. Nadat hij me had gezegd dat ik niet in de eerste selectie zat, wou ik niet meer aanvallen om een selectie te verdienen."
"Ik heb dit jaar mooie koersen gewonnen en in het verleden heb ik bewezen dat ik naar een koers kan toeleven. Ik voel ook dat ik goed uit de Vuelta kom."
Devolder zette dit seizoen in de Ronde van Vlaanderen de kroon op zijn voorjaar, maar daarna beleefde hij moeilijke momenten. Wat brengt de toekomst voor de Quick-Step-renner?
"Ik tel af naar het einde in Spanje. Daarna zal ik niet veel meer koersen. Ik heb geen zin in Parijs-Tours. Ik rij de Franco Belge en Putte-Kapellen om uit te bollen."
"Eerst hoofd leegmaken en dan contract respecteren"
Na de Ronde van Frankrijk had Stijn Devolder het moeilijk met de kritiek van manager Patrick Lefevere. Blijft hij volgend seizoen bij Quick-Step?
"Er zijn dit jaar moeilijke en teleurstellende momenten geweest. Ik wil naar huis om mijn hoofd vrij te maken, maar ik zal mijn contract wel respecteren."
Sporza
Hij gaat nu een beetje uitbollenquote:Op vrijdag 18 september 2009 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die jongen is mentaal zo dramatischEn hij heeft het over dat hij meerdere koersen gewonnen heeft. Nou, haal dat '-en' er maar af, want hij heeft alleen de RVV gewonnen en that's it.
Dat begrijp ik niet zo goed, die zwakte die Devolder nu etaleert.quote:Op vrijdag 18 september 2009 11:35 schreef TheArt het volgende:
[..]
Die jongen is mentaal zo dramatischEn hij heeft het over dat hij meerdere koersen gewonnen heeft. Nou, haal dat '-en' er maar af, want hij heeft alleen de RVV gewonnen en that's it.
Denk toch wel dat ze daar Wegmann gaan uitspelen.quote:Op vrijdag 18 september 2009 22:31 schreef ultra_ivo het volgende:
Naast knechten in de eigen ploeg heb je natuurlijk knechten uit een andere ploeg. Rabo heeft meer deelnemers voor andere landen dan Nederland. Dat kan positief of negatief uitpakken. M.n. Martens en Niermann zijn erg handig, Duitsland mikt zo te zien op de sprint met Greipel en Ciolek. Niet handig met een dergelijk parcours. Dus tegen de tijd dat de finale begint zijn er twee extra knechten vrij.
Het hele artikel (duits)quote:Welche Rolle spielte der Triumph in Valencia bei der Entscheidfindung? Dort habe ich registriert, dass ich ein Zeitfahren auch unvorbereitet gewinnen kann. Das ist insofern relevant, als ich in Mendrisio – anders als vor Jahresfrist in Peking – ebenfalls ohne langfristige, gezielte Vorbereitung antreten werde.
Bettini won gewoon in '06 en '07. En daarvoor nog Boonen en daarvoor Freire. Noem het maar niks.quote:Op zondag 20 september 2009 05:18 schreef Colplay het volgende:
Ik heb het idee dat de laatste jaren bij de sterke landen vaak niet de grote favoriet wint, maar eerder een van de meesterknechten. De toppers kijken naar elkaar in de finale en een van te voren minder verwachte renner profiteert.
Zie nu dat het inderdaad mee valt. Ballan was vorig jaar natuurlijk geen topfavoriet en kon mij ook nog het WK van Hamilton herinneren waar Astarloa kampioen werd. De jaren ertussen won inderaad gewoon een wereldtopper, dus vergeet maar wat ik gezegd hebquote:Op zondag 20 september 2009 08:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bettini won gewoon in '06 en '07. En daarvoor nog Boonen en daarvoor Freire. Noem het maar niks.
Denemarken heeft een erg leuke ploeg.quote:Op vrijdag 18 september 2009 09:32 schreef TheArt het volgende:
Selectie Denemarken
Lars Ytting Bak (Saxo Bank)
Matti Breschel (Saxo Bank)
Jakob Fuglsang (Saxo Bank)
Anders Lund (Saxo Bank)
Chris Anker Sorensen (Saxo Bank)
Nicki Sorensen (Saxo Bank)
Oostenrijk
Thomas Rohregger (Milram)
Gerhard Trampusch (Elk Haus)
Peter Wrolich (Milram)
In drie delen een mooie dame die het hele rondje fietst.quote:Op maandag 21 september 2009 19:41 schreef crv het volgende:
Voor diegene die het interesseert een löinkje naar de originele website (misshien iets voor de OP)
Mendrisio 2009
onder "race circuits" staan WMV-tjes met de route en om de 200 meter foto. Op zich aardig om een beeld te krijgen. Ook onderin een snelheidsmeter met geschatte snelheden
Toen Olano op een lekke band won?quote:Op maandag 21 september 2009 20:44 schreef Roberto258 het volgende:
Zoals in 1995 in Colombia? Het lag toen wel helemaal uit elkaar
Goed ideequote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben nog steeds een keer voor een echt klimmers wk. Een wk wat het type Rasmussen echt kan winnen zeg maar. Gewoon een klim van 15km op het einde plaatsen. De laatste jaren is het toch vooral een heuvelrenner of sprinter die wint.
Een type Rasmussen mét of zonder?quote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben nog steeds een keer voor een echt klimmers wk. Een wk wat het type Rasmussen echt kan winnen zeg maar. Gewoon een klim van 15km op het einde plaatsen. De laatste jaren is het toch vooral een heuvelrenner of sprinter die wint.
Eerste stuk telkens een dikke reet in beeldquote:Op maandag 21 september 2009 20:14 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
In drie delen een mooie dame die het hele rondje fietst.
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.quote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Het hoeft ook niet per se een klim van 10 km of meer te zijn die ze 15 keer beklimmen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.
Nee hoor, kwestie van de juiste berg kiezen waar je aan de ene kant op kan en aan de andere kant dalen en weer aan de voet terug rijden. Ik had al als voorbeeld de Mont Ventoux. is een rondje van 54 km. Kun je mooi 5 keer doenquote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.
Het lukte de Spanjaarden dit jaar bij de Vuelta met een berg 2 keer. Het vergt wat creativiteit maar het moet kunnenquote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nou nou, best een leuk meiske anders heurquote:Op maandag 21 september 2009 21:35 schreef crv het volgende:
[..]
Eerste stuk telkens een dikke reet in beeld
Columbia was mooi parcours ja. Maar denk dat er maar heel weinig geschikte parcoursen te vinden zijn. Ben benieuwd hoe dit WK wordt. Dit heeft volgens mij na Columbia de meeste hoogtemeters, dus misschien dat het wel echt iets voor klimmers wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 21:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet per se een klim van 10 km of meer te zijn die ze 15 keer beklimmen.
Medio jaren '90 hadden ze een aantal heel mooie parcoursen waar echte klassementrenners en klimmers de dienst uitmaakten. Daarbij denk ik aan dat WK aan Colombia waar Olano won en het WK op Sicilië met Leblanc als kampioen.
Een klim van 5 of 6 km erin kan al veel doen. Of twee klimmen van drie kilometer.
Nee, Stuttgart had meer hoogtemeters.quote:Op maandag 21 september 2009 22:45 schreef Colplay het volgende:
Dit heeft volgens mij na Columbia de meeste hoogtemeters, dus misschien dat het wel echt iets voor klimmers wordt.
Hoezo jammer? Cavendish wordt op 5 rondes voor het einde gelost, dus zie niet in waarom dat jammer is.quote:Op maandag 21 september 2009 23:09 schreef jakkop het volgende:
21 september 2009 - Het is nog onzeker of Mark Cavendish kan deelnemen aan de WK-wegwedstrijd in Mendrisio. De Britten vaardigen daarom vooralsnog tien in plaats van negen renners af naar Zwitserland. Cavendish werd ziek in de Ronde van Missouri. De Britse sprinter neemt donderdag een beslissing over zijn deelnajme. Mocht hij onvoldoende hersteld blijken dan neemt waarschijnlijk Ian Stannard zijn plaats over. Verder rijden namens de Britten: David Millar, Steve Cummings, Rusell Downing, Chris Froome, Roger Hammond, Dan Lloyd, Ben Swift en Geraint Thomas. Christopher Froome en Bradley Wiggins rijden de tijdrit. (bron: wielermagazine.com)
Zou jammer zijn.
Tuurlijk is hij dat, maar het is erger dat een outsider op dit parcours niet start, dan hij als één van de beste renners van dit moment, maar wel iemand die geen enkele kans maakt op dit parcours.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:35 schreef jakkop het volgende:
Maar hij is toch een van de grotere renners van dit moment, of hij nou kans maakt op de eindzege of niet.
Dit jaar kon Cavendish meer dan Freire. Ook in zware Touretappes, dus ik vlak hem liever niet te snel uit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo jammer? Cavendish wordt op 5 rondes voor het einde gelost, dus zie niet in waarom dat jammer is.
Tijdrit: Spartacus, wegrit: Cunego.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:49 schreef eurosport het volgende:
Op wie gokken jullie voor de tijdrit en wegwedstrijd?
Cavendish niet uitvlakken? Laten we even reëel zijn, ik denk dat Cavendish blij is als hij überhaupt de koers zou kunnen uitrijden, want zelfs daar acht ik hem niet toe in staat. Die gaat hier helemaal niets, maar dan ook niets kunnen klaarspelen. En ook al kon hij in bepaalde Touretappes meer dan pakweg Freire, een WK, en zeker een WK als deze, is heel wat anders. 260 km. a la Milaan - San Remo parcours, ok, maar een parcours als dit? Never nooit niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit jaar kon Cavendish meer dan Freire. Ook in zware Touretappes, dus ik vlak hem liever niet te snel uit.
Al is dit parcours idd wel iets anders dan die ene Touretappe waar Menchov toen nog op kop ging sleuren.
Hopenlijk herstelt hij zich een beetje. Vorig jaar was hij erg goed op het WK!quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:49 schreef eurosport het volgende:
De tijdrit kan voor degene die niet in staat zijn de wedstrijd op tv te bekijken worden gevolgd op Twitter!
Aangezien er toch veel mensen zijn die helaas overdag niet in staat zijn de beelden te bekijken proberen we deze via Twitter op de hoogte te houden op http://twitter.com/EurosportNL
Misschien ook wat voor de liefhebbers hier!
Ongelofelijk jammer van de blessure van Gesink want in deze vorm had ik hem toch wel willen zien in de finale zondag! Op wie gokken jullie voor de tijdrit en wegwedstrijd?
Voor de winst lijkt me het te gaan tussen titelverdediger Malori, Gretsch, Bobridge, Kittel, Van Garderen en Quaade.quote:64 09:30:00 MARMARA Ugur TUR
63 09:31:00 MEYER Travis AUS
62 09:32:00 VAN WINDEN Dennis NED
61 09:33:00 TRATNIK Jan SLO
60 09:34:00 EUGERT Zhupa ALB
59 09:35:00 SOKOLOV Dmitry RUS
58 09:36:00 SERRANO FERNANDEZ Rafael ESP
57 09:37:00 SERGENT Jesse NZL
56 09:38:00 SAI-UDOMSIN Phuchong THA
55 09:39:00 NOVIKAU Siarhei BLR
54 09:40:00 NOVAK Jakub CZE
53 09:41:00 MARYCZ Jaroslaw POL
52 09:42:00 REIMER Martin GER
51 09:43:00 KRIZEK Matthias AUT
50 09:44:00 JOEAAR Gert EST
49 09:45:00 FENN Andrew GBR
48 10:10:00 BORCARD Gustavo Francisco ARG
47 10:11:00 BOARO Manuele ITA
46 10:12:00 VENTER Jacobus RSA
45 10:13:00 TEKLEHAIMANOT Daniel ERI
44 10:14:00 SISKEVICIUS Evaldas LTU
43 10:15:00 SAKELLARIDIS MANGOURAS Neofytos GRE
42 10:16:00 QUINTANA ROJAS Nairo Alexander COL
41 10:17:00 BOONRATANATHANAKORN Turakit THA
40 10:18:00 PLENNIK Alexandr KAZ
39 10:19:00 OESCHGER Nino SUI
38 10:20:00 OBANDO BRENES Gregory CRC
37 10:21:00 MONTEIRO Gideoni BRA
36 10:22:00 KWIATKOWSKI Michal POL
35 10:23:00 KARAGOBEK Eyup TUR
34 10:24:00 KITTEL Marcel GER
33 10:25:00 HACECKY Vojtech CZE
32 10:50:00 ANDERSON John AUS
31 10:51:00 GOUGH Westley NZL
30 10:52:00 FEJES Gabor HUN
29 10:53:00 SORENSEN Jimmi DEN
28 10:54:00 ESTEVEZ CIVIDANES Aser ESP
27 10:55:00 DUFRASNE Jonathan BEL
26 10:56:00 CRUZ BERNALDEZ Alfredo MEX
25 10:57:00 BRANDLE Matthias AUT
24 10:58:00 PRISHPETNIY Alexander RUS
23 10:59:00 ARRON Buggle IRL
22 11:00:00 BOISSON Nicolas FRA
21 11:01:00 AGUERO Gaston ARG
20 11:02:00 VEILLEUX David CAN
19 11:03:00 VILLEGAS Juan COL
18 11:04:00 GASTAUER Ben LUX
17 11:05:00 GRYGORENKO Oleksandr UKR
16 11:30:00 ANDERSON Ryan CAN
15 11:31:00 BALLONI Alfredo ITA
14 11:32:00 OLIVEIRA Nelson POR
13 11:33:00 STETINA Peter USA
12 11:34:00 SCHNYDER Nicolas SUI
11 11:35:00 DOWSETT Alex GBR
10 11:36:00 VERMOTE Julien BEL
9 11:37:00 BOBRIDGE Jack AUS
8 11:38:00 QUAADE Rasmus Christian DEN
7 11:39:00 JARC Blaz SLO
6 11:40:00 LE BON Johan FRA
5 11:41:00 KRUIJSWIJK Steven NED
4 11:42:00 VAN GARDEREN Tejay USA
3 11:43:00 KRASILNIKAU Andrei BLR
2 11:44:00 GRETSCH Patrick GER
1 11:45:00 MALORI Adriano ITA
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:59 schreef Palmboom313 het volgende:
0 medailles voor Nederland gaat het worden
quote:Op dinsdag 22 september 2009 16:59 schreef Palmboom313 het volgende:
0 medailles voor Nederland gaat het worden
quote:41 14:00:00 CHAPOOKHAM Monrudee THA19821015 THA
40 14:01:30 VYSOTSKAYA Eivgenia UKR19751211 UKR
39 14:03:00 VAN DIJK Eleonora NED19870211 NED
38 14:04:30 LEAL BALDERAS Verónica MEX19771015 MEX
37 14:06:00 KLEMENCIC Blaza SLO19800311 SLO
36 14:07:30 ITURRIAGAECHEVARRIA MAZAGA Eneritz ESP19800916 ESP
35 14:09:00 CECCON Monica SKN19760203 SKN
34 14:10:30 SHPYLOVA Iryna UKR19850820 UKR
33 14:12:00 SEREIKAITE Vilija LTU19870212 LTU
32 14:13:30 PHILLIPS Jessica USA19780522 USA
31 14:40:00 RUZICKOVA Martina CZE19800322 CZE
30 14:41:30 O'DONNELL Bridie AUS19740429 AUS
29 14:43:00 HOUVENAGHEL Wendy GBR19741127 GBR
28 14:44:30 GRASSI HERRERA Giuseppina MEX19760829 MEX
27 14:46:00 GALVEZ LOPEZ Debora ESP19850517 ESP
26 14:47:30 DILLON Olivia IRL19730504 IRL
25 14:49:00 SCHNIDER Pascale SUI19841018 SUI
24 14:50:30 BEVERIDGE Julie CAN19880630 CAN
23 14:52:00 BERTINE Kathryn SKN19750511 SKN
22 14:53:30 BATAGELJ Polona SLO19890607 SLO
21 15:20:00 NONTASIN Chanpeng THA19841009 THA
20 15:21:30 GUDERZO Tatiana ITA19840822 ITA
19 15:23:00 ZILIUTE Diana LTU19760528 LTU
18 15:24:30 WHITELAW Vicki AUS19770102 AUS
17 15:26:00 FAHLIN Emilia SWE19881024 SWE
16 15:27:30 WHITTEN Tara CAN19800713 CAN
15 15:29:00 SCHMIDT Trine DEN19880603 DEN
14 15:30:30 WORRACK Trixi GER19810928 GER
13 15:32:00 BURCHENKOVA Alexandra RUS19880916 RUS
12 15:33:30 BRUINS Regina NED19861007 NED
11 16:00:00 LONGO-CIPRELLI Jeannie FRA19581031 FRA
10 16:01:30 CANTELE Noemi ITA19810717 ITA
9 16:03:00 RHODES Alexis AUS19841201 AUS
8 16:04:30 THÜRIG Karin SUI19720704 SUI
7 16:06:00 ARMSTRONG Kristin USA19730811 USA
6 16:07:30 POOLEY Emma GBR19821003 GBR
5 16:09:00 VILLUMSEN Linda Melanie DEN19850409 DEN
4 16:10:30 ANTOSHINA Tatiana RUS19820727 RUS
3 16:12:00 SOEDER Christiane AUT19750115 AUT
2 16:13:30 ARNDT 4 2 Judith GER19760723 GER
1 16:15:00 NEBEN Amber USA19750218 USA
Ik zal mijn post nog wel weer een keer posten na het WK en dan zul je zien wie er gelijk heeft.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Natuurlijk minstens één medaille met Vos en ik verwacht ergens nog wel een medaille en dan waarschijnlijk bij de wegrit voor de beloften (Van Winden of Kreder).
Gelijk maar even de startlijst voor de tijdrit van de vrouwen:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:03 schreef Palmboom313 het volgende:
[..]
Ik zal mijn post nog wel weer een keer posten na het WK en dan zul je zien wie er gelijk heeft.Och meneer de kenner die waarschijnlijk nog niet eens van namen als Van Winden en Kreder gehoord heeftSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dat die vrouw nóg steeds meedoet zeg, geboren in oktober 1958quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:01 schreef TheArt het volgende:
[..]
Gelijk maar even de startlijst voor de tijdrit van de vrouwen:
11 16:00:00 LONGO-CIPRELLI Jeannie FRA19581031 FRA
[..]
Tuurlijk welquote:Op dinsdag 22 september 2009 17:07 schreef TheArt het volgende:
[..]
Och meneer de kenner die waarschijnlijk nog niet eens van namen als Van Winden en Kreder gehoord heeft
Voor een medaille? Nou dat waarschijnlijk niet. Ik schat Neben, Soeder, Villumsen, Pooley, Armstrong, Worrack, Thürig en ook Bruins, Van Dijk, Houvenaghel en Whitelaw wel wat hoger in. Maar goed, je weet nooit bij haar. Maar een medaille lijkt me wel uitgesloten.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:20 schreef Zelva het volgende:
Ze maakt nog kans ook, dat is het 'erge'.
Eens.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:45 schreef TheArt het volgende:
[..]
Tuurlijk is hij dat, maar het is erger dat een outsider op dit parcours niet start, dan hij als één van de beste renners van dit moment, maar wel iemand die geen enkele kans maakt op dit parcours.
Op de Olympische Spelen vorig jaar was ze nog vierde.quote:Op dinsdag 22 september 2009 17:30 schreef TheArt het volgende:
[..]
Voor een medaille? Nou dat waarschijnlijk niet. Ik schat Neben, Soeder, Villumsen, Pooley, Armstrong, Worrack, Thürig en ook Bruins, Van Dijk, Houvenaghel en Whitelaw wel wat hoger in. Maar goed, je weet nooit bij haar. Maar een medaille lijkt me wel uitgesloten.
Dat zegt alleen dat ze op kampioenschappen altijd nog iets kan. Maar toch denk ik dat dat een uitschieter was. Niets wijst erop dat ze dat nog een keer kan.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:18 schreef Zelva het volgende:
[..]
Op de Olympische Spelen vorig jaar was ze nog vierde.
Je hoort ze wel weer zodra een van die beloften een medaille pakt.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat zegt alleen dat ze op kampioenschappen altijd nog iets kan. Maar toch denk ik dat dat een uitschieter was. Niets wijst erop dat ze dat nog een keer kan.
Overigens blijft de NOS stelselmatig die beloften negerenNu ook weer: "Het WK begint morgen met de tijdrit voor de vrouwen." Nee Toine, voor jullie begint het WK bij de tijdrit van de vrouwen, maar het WK begint gewoon morgenochtend met de tijdrit voor de beloften. Dat jullie dat niet uitzenden, betekent niet dat je het maar volledig moet gaan negeren
Drama.
Mja, begrijp de NOS wel. De beloften worden alleen gevolgd door de echte cracks. Voor 90% van het wielerminnend publiek zitten er geen aansprekende namen tussen dus is het niet de moeite waard om te volgen, ook al zijn de beloften van nu de sterren van morgen. In mindere mate geldt dit ook voor het vrouwenwielrennen.quote:Op dinsdag 22 september 2009 22:50 schreef TheArt het volgende:
Overigens blijft de NOS stelselmatig die beloften negerenNu ook weer: "Het WK begint morgen met de tijdrit voor de vrouwen." Nee Toine, voor jullie begint het WK bij de tijdrit van de vrouwen, maar het WK begint gewoon morgenochtend met de tijdrit voor de beloften. Dat jullie dat niet uitzenden, betekent niet dat je het maar volledig moet gaan negeren
Drama.
Dat weet jij vast wel; is er een live stream, of moet ik wachten totdat Sporza om 11:00 live gaat? :[quote:
Live op Eurosport nu. Ik weet niet of je dat kan zien.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Dat weet jij vast wel; is er een live stream, of moet ik wachten totdat Sporza om 11:00 live gaat? :[
Cameron of Travis?quote:Op woensdag 23 september 2009 09:43 schreef TheArt het volgende:
Meyer heeft al bijna 2 man ingehaald na 9 km
Ow, ik dacht dat leeftijd het enige criterium was.quote:Op woensdag 23 september 2009 09:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep. Cameron mag hier ook niet starten vanwege rijdend bij een ProTour-team.
Jep, 2x16,6 km. maakt 33,2 km.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:04 schreef FredWielergek het volgende:
Het gaat om 2 ronden he? 2 x 16 km?
*schakelt in*quote:Op woensdag 23 september 2009 09:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Live op Eurosport nu. Ik weet niet of je dat kan zien.
Boh, wel een paar. Voor de wereldtitel zal het wel gaan tussen Malori, Gretsch, Bobridge, Van Garderen, Quaade en Kittel. Maar het valt moeilijk te zeggen. Ik gok overigens op Bobridge voor het goud.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:15 schreef franklop het volgende:
Ben niet zo in het beloftenwereldje, buiten de Nederlanders (schaam, schaam), maar wie is nou het sterkste gebleken dit jaar bij de beloften bij tijdritten?
Niet vreemd. Sokolov was tweevoudig Europees kampioen tijdrijden bij de junioren in 2005 en 2006.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:19 schreef FredWielergek het volgende:
Oei, Sokolov was er toch dichtbij.
De regie gaf weinig aandacht aan hem.
Die gaan gewoon af op de uitslag van vorig jaar, voornamelijk omdat ze het beloftenwielrennen gewoon niet volgen.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:34 schreef eurosport het volgende:
De Eurosport-studio gokt op Malori als winnaar vandaag! Gaan dus nog niet voor een verrassing als winnaar...
Teklehamainot werd wel mooi 6e in het eindklassement van de Tour de l'Avenirquote:Op woensdag 23 september 2009 10:38 schreef FredWielergek het volgende:
Wat een namen komen er aan de start, kun je ze allemaal vlot uitspreken?
10:13:00 45 TEKLEHAIMANOT Daniel ERI
10:14:00 44 SISKEVICIUS Evaldas LTU
10:15:00 43 SAKELLARIDIS MANGOURAS Neofytos GRE
10:17:00 41 BOONRATANATHANAKORN Turakit THA
10:19:00 39 OESCHGER Nino SUI
10:22:00 36 KWIATKOWSKI Michal POL
10:23:00 35 KARAGOBEK Eyup TUR
Kittel gaat gewoon een kanontijd neerzetten en de vraag is of daar überhaupt maar iemand aan gaat komen.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:42 schreef franklop het volgende:
Kittel loopt langzaam maar zeker uit nu
zag ik nu goed dat het van 17 seconden naar 11 seconden terug was gelopen?quote:Op woensdag 23 september 2009 10:43 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kittel gaat gewoon een kanontijd neerzetten en de vraag is of daar überhaupt maar iemand aan gaat komen.
De vraag is natuurlijk of er van die 17 sec. überhaupt iets klopte.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:45 schreef franklop het volgende:
[..]
zag ik nu goed dat het van 17 seconden naar 11 seconden terug was gelopen?
maar dan vind ik die 11 seconden nog wel meevallen, als het eerst 10 was. Maar van Winden zijn tweede stuk was niet echt zijn beste deel volgens mij.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:47 schreef TheArt het volgende:
[..]
De vraag is natuurlijk of er van die 17 sec. überhaupt iets klopte.
Venter valt trouwens gigantisch tegen.
Juist wel. Daar pakte hij alleen maar tijd op de rest. Alleen Sokolov bleef gelijke tred houden.quote:Op woensdag 23 september 2009 10:49 schreef franklop het volgende:
[..]
maar dan vind ik die 11 seconden nog wel meevallen, als het eerst 10 was. Maar van Winden zijn tweede stuk was niet echt zijn beste deel volgens mij.
dan had ik het verkeerd begrepen, dacht dat ie eerst halve minuut had en op eind 20 seconden ofzo. Zit ook half een sollicitatie voor te bereiden vandaarquote:Op woensdag 23 september 2009 10:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Juist wel. Daar pakte hij alleen maar tijd op de rest. Alleen Sokolov bleef gelijke tred houden.
Kijk even terug, daar heb ik wat namen genoemd. En nee, Phinney doet niet mee.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:26 schreef Leatherface het volgende:
Wie is eigenlijk de topfavoriet?
Doet Taylor Phinney trouwens mee?
Okay, sorry, effe over het hoofd gezien.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:27 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kijk even terug, daar heb ik wat namen genoemd. En nee, Phinney doet niet mee.
Dan moet Boisson wel aardig goed doorrijden en amper wat verliezen op Kittel. Dat lijkt me sterk.quote:Op woensdag 23 september 2009 11:29 schreef franklop het volgende:
Boisson kan zich nog tussen van winden en kittel gooien van dit blok
Een paar gigantische ontgoochelingen met Vermote, Teklehaimanot, Reimer, Venter, maar vooral Gastauer, ook al is het niet de beste tijdrijder, maar dit is gewoon heel slecht.quote:1 9 BOBRIDGE Jack AUS 40:44.79
2 14 OLIVEIRA Nelson POR +18.73
3 2 GRETSCH Patrick GER +27.66
4 34 KITTEL Marcel GER +34.46
5 1 MALORI Adriano ITA +36.48
6 15 BALLONI Alfredo ITA +39.14
7 11 DOWSETT Alex GBR +43.96
8 7 JARC Blaz SLO +59.41
9 8 QUAADE Rasmus Christian DEN +1:06.38
10 20 VEILLEUX David CAN +1:11.93
11 62 VAN WINDEN Dennis NED +1:19.60
12 5 KRUIJSWIJK Steven NED +1:21.77
13 4 VAN GARDEREN Tejay USA +1:24.29
14 3 KRASILNIKAU Andrei BLR +1:31.65
15 22 BOISSON Nicolas FRA +1:35.80
16 59 SOKOLOV Dmitry RUS +1:36.21
17 63 MEYER Travis AUS +1:41.92
18 47 BOARO Manuele ITA +1:42.88
19 53 MARYCZ Jaroslaw POL +1:43.01
20 13 STETINA Peter USA +1:43.23
21 54 NOVAK Jakub CZE +1:44.66
22 12 SCHNYDER Nicolas SUI +1:52.46
23 31 GOUGH Westley NZL +1:58.56
24 24 PRISHPETNIY Alexander RUS +2:02.85
25 50 JOEAAR Gert EST +2:07.34
26 42 QUINTANA ROJAS COL +2:07.88 46.457
27 19 VILLEGAS Juan COL +2:14.61
28 58 SERRANO FERNANDEZ ESP +2:28.00
29 6 LE BON Johan FRA +2:28.16
30 16 ANDERSON Ryan CAN +2:32.24
31 25 BRANDLE Matthias AUT +2:34.29
32 38 OBANDO BRENES Gregory CRC +2:38.61
33 37 MONTEIRO Gideoni BRA +2:40.82
34 57 SERGENT Jesse NZL +2:43.06
35 55 NOVIKAU Siarhei BLR +2:44.93
36 33 HACECKY Vojtech CZE +2:46.62
37 44 SISKEVICIUS Evaldas LTU +2:50.84 45.694
38 27 DUFRASNE Jonathan BEL +2:52.28
39 21 AGUERO Gaston ARG +2:52.49
40 46 VENTER Jacobus RSA +2:53.48
41 32 ANDERSON John AUS +2:59.29
42 60 EUGERT Zhupa ALB +3:05.66
43 36 KWIATKOWSKI Michal POL +3:06.60
44 29 SORENSEN Jimmi DEN +3:08.19
45 49 FENN Andrew GBR +3:09.23
46 52 REIMER Martin GER +3:18.21
47 28 ESTEVEZ CIVIDANES Aser ESP +3:19.18
48 30 FEJES Gabor HUN +3:19.84
49 40 PLENNIK Alexandr KAZ +3:24.55
50 45 TEKLEHAIMANOT Daniel ERI +3:25.36
51 17 GRYGORENKO Oleksandr UKR +3:25.61
52 61 TRATNIK Jan SLO +3:25.61
53 10 VERMOTE Julien BEL +3:36.37
54 43 SAKELLARIDIS MANG. GRE +3:37.34
55 39 OESCHGER Nino SUI +3:38.81
56 56 SAI-UDOMSIN Phuchong THA +3:47.40
57 23 BUGGLE Arron IRL +3:54.81
58 18 GASTAUER Ben LUX +4:01.34
59 48 BORCARD G F ARG +4:14.31
60 51 KRIZEK Matthias AUT +4:49.84
61 26 CRUZ BERNALDEZ Alfredo MEX +5:39.08
62 35 KARAGOBEK Eyup TUR +5:49.41
63 64 MARMARA Ugur TUR +6:12.41
64 41 BOONRATANATHANAKO. THA +7:00.98
65 65 SANCHEZ CUEVAS DOM +7:36.13
Van Dijk en Bruins moeten allebei wel bij de top-15 kunnen eindigen. En daarvoor is alles mogelijk, zelfs een top-10 plaats. Top-5 is te hoog gegrepen.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:11 schreef Felagund het volgende:
Wat zijn de kansen voor Van Dijk op dit parcours? Ik zit niet heel goed in het vrouwentijdrijden.
Ja, want die twee voor haar heeft ze al lang ingehaald.quote:Op woensdag 23 september 2009 14:42 schreef franklop het volgende:
Van Dijk het snelste, ook eerste over finish?
quote:Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie
PERSBERICHT
KNWU zeer content met toewijzing WK weg 2012 aan Nederland
Mendrisio, Zwitserland, 23 september 2009 - De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie heeft vandaag, tijdens een bijeenkomst van de UCI (Union Cycliste Internationale), van voorzitter Pat McQuaid vernomen dat het wereldkampioenschap op de weg in 2012 aan Nederland is toegewezen. Het WK wordt in de omgeving van Maastricht en Valkenburg georganiseerd. "Deze toekenning is een bevestiging van het vertrouwen van de UCI in het Nederlandse organisatietalent," aldus Marcel Wintels, voorzitter van de KNWU. "Daarnaast zorgt de aantrekkingskracht van dit evenement van wereldniveau zeker voor een flinke impuls aan het wielerklimaat in Nederland."
De toewijzing van het WK is mede te danken aan de grote inspanningen van de Provincie Limburg. Het organiseren van dit WK maakt onderdeel uit van het Limburgs Wielerplan, waarin de KNWU en provincie Limburg samenwerken om de wielersport in Limburg zowel in de breedte als de aan top te verstevigen.
Met de internationale allure en de complexe organisatie draagt dit grote evenement ook bij aan de invulling van het Olympisch Plan 2028. Het WK lokt naar verwachting meer dan 100.000 bezoekers naar Limburg. Daarnaast worden er via televisie-uitzendingen over de hele wereld miljoenen kijkers bereikt.
Zuid-Limburg lijkt me wel vrij zeker, anders wordt het een sprint-WK.quote:Op woensdag 23 september 2009 17:45 schreef Zwansen het volgende:
Het zal wel geen Valkenburg worden dan? Lijkt me vreemd om 2 keer zo 'snel' achter elkaar een WK in dezelfde plaats te houden...
Tering, ik zeg wel snel maar het is dan al 14 jaar geleden. Ik word oud.
bron: limburger.nlquote:Limburg gastheer WK wielrennen in 2012
Het WK wielrennen 2012 is toegekend aan Zuid-Limburg. Voorzitter Pat McQuaid van de internationale wielerunie (UCI) heeft dit woensdag in Mendrisio bekend gemaakt. Zuid-Limburg werd verkozen boven Genua en Hooglede, de overige gegadigden voor het WK 2012.
De finish van de meeste wedstrijden is op de Cauberg in Valkenburg. Ook Maastricht, Sittard-Geleen, Heerlen en Margraten worden bij het WK betrokken. Het WK 2012 zal voor het eerst worden uitgesmeerd over een volledige week. Onder meer het WK voor junioren en een ploegentijdrit worden aan het programma toegevoegd. Het is al de vijfde keer dat het WK naar de Cauberg komt. Ook in 1938, 1948, 1979 en 1998 was de beroemdste Limburgse helling het toneel voor de mondiale titelstrijd
Tsja, als je een selectief parcours in Nederland zoekt kom je al snel in Limburg uit...quote:Op woensdag 23 september 2009 18:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
7e keer WK in Nederland, 5e keer Valkenburg. Erg veel variatie zit er iig. niet in.
Ik blijf erbij dat een waaier-vriendelijk parcours voor één van de mooiste WK's ooit kan zorgen. Die Cauberg heb ik ondertussen wel gezien, niet elke Nederlandse wedstrijd moet over diezelfde heuvel gaan.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:19 schreef marcodej het volgende:
[..]
Tsja, als je een selectief parcours in Nederland zoekt kom je al snel in Limburg uit...
Dat was zo zuur idd.quote:Op woensdag 23 september 2009 19:22 schreef Tommeke het volgende:
Moet toch altijd aan Boogerd z'n lekke band denken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |