Ja wat is de Eneco Tour voor koersquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:38 schreef Ereinion het volgende:
Van Langeveld weten we niet veel? Hij werd onlangs nog derde in de Eneco Tour, en won de GP Jef Scherens (ok, geen topkoers). Hij is op Gesink na de man met de beste vorm op dit moment. Als hij niet meegaat moeten we direct een nieuwe bondscoach nemen.
Dat zou heel dom zijn, om Sebas thuis te laten. Als hij één ding kan, dan is het eendagskoersen als dit rijden. Nee, gewoon meenemen. En Tankink heeft nergens bewezen op het WK thuis te horen in een selectie van maar 6 man. Plus dat Moerenhout er al is als ervaren man.quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:35 schreef Szura het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat ze voor een echte waterdrager als de Tank kiezen.
Wie zal er dan moeten wijken?
Ik denk dat je Boom en Hoogerland sowieso niet thuis kan laten, die zijn echt in goede doen als je de Vuelta bekijkt.
Van Langeveld weten we niet zoveel, hoewel ie zich in de Memorial van Steenbergen wel goed liet zien.
Stel dat ze de Tank kiezen dan denk ik dat Langeveld zou moeten wijken...
Boonen is wat mij betreft bijna kansloos op dit parcours. Van Gilbert verwacht ik ook vrij veel. Bij hem kan alles.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.
1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego
Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.
1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego
Beetje meer vertrouwen in je land hebben!quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.
Van Avermaet, Nuyens, Devolder, Van Goolen, Seeldraeyers, Devenyns, Willems, Van den Broeck, daar betwijfel ik ten zeerste of ze er wel zullen staan. De beteren van een WK komen bijna allemaal uit de Vuelta en van dat lijstje rijdt alleen Devolder mee en dan nog op een vrij bedenkelijk niveau. De anderen lijken over hun top (VDB2, Seeldraeyers) of hebben dit jaar nauwelijks een top gehad (Nuyens, Van Avermaet, Van Goolen).
Anderzijds is Gilbert niet echt een renner die veel hulp nodig heeft, maar als die dan een slechte dag heeft, is het meteen boeken toe voor de Belgen.
Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Beetje meer vertrouwen in je land hebben!![]()
Ja als Gilbert een slechte dag heeft wordt het lastig, maar Gilbert gaat geen slechte dag krijgen. Beloof ik
Nee maar het laatste wat je (een beetje) zegt is wel essentieel; België heeft niet een team nodig waarin 8 sterke mannen zitten, Spanje of Italië gaat het gewicht van de koers toch wel dragen. En als mijn top 3 weg is (Gilbert, Valverde, Cunego), zullen deze landen het wellicht wel best vinden, zeker als Boonen mee is in de groep daarachter, wat ik zeker niet uitsluit gezien z'n zeer goeie conditie (zonder val in de top 5 van een tijdrit van een grote ronde!).
En Devolder zou nog wel eens heel sterk voor de dag kunnen komen denk ik. (Waarom wordt die man zo afgebrand in België)
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.quote:Op zaterdag 12 september 2009 13:22 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.
En wat jij zegt is allemaal wel allemaal als als. De kanttekeningen van SoK zijn, vind ik, wel terecht. Alles valt of staat bij de vorm van de dag van Gilbert. En Boonen op dit parcours geef ik geen schijn van een kans, ook al heeft hij een goede conditie.
Voor de interviewsquote:Op vrijdag 11 september 2009 18:47 schreef Ereinion het volgende:
Waarom zou je trouwens überhaupt Tankink meenemen?
Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.
Ja in een voorspelling gaat het altijd om 'als'. Jullie tegenargument is net zo goed als. Áls Gilbert niet in vorm is... Ik zie geen enkele reden waarom Gilbert niet in vorm zou zijn, Gilbert is nagenoeg altijd in vorm.
Van een week geleden...quote:Of ik vroeger afstap in de Vuelta? Nu opgeven betekent ook geen WK voor mij."
Mendrisio is bergachtig...quote:"Eigenlijk wou Tom nog een paar dagen langer blijven, tot in Cordoba. Maar na zijn val in de tijdrit is hij nooit meer de oude geweest", zegt de ploegleider van Quick-Step aan Sporza.
"Zijn rug zat helemaal vast na die val. We hebben dat door een fysiotherapeut nog wel kunnen "rechtzetten", maar door het de vele bergen van de voorbije dagen werd het weer erger. Tom vond het verstandiger om ermee te stoppen."
Wilfried Peeters denkt niet dat het WK van Tom Boonen in gevaar is door zijn rugprobleem. "Met wat rust komt dat wel in orde", zegt de ploegleider.
Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.quote:Op zaterdag 12 september 2009 19:36 schreef TheArt het volgende:
[..]
Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.
Op het moment dat het moest, kon hij niet mee. En het was nu niet direct met de grote favorieten. Terwijl je toch had verwacht dat hij mee zou kunnen.quote:Op zaterdag 12 september 2009 20:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.
Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?quote:Op zondag 13 september 2009 10:02 schreef Ereinion het volgende:
Nee, Haussler komt dit jaar niet meer in actie op het WK. Hij zal in de toekomst trouwens gewoon voor Duitsland uit blijven komen.
Gaat niet door. Hij blijft toch voor Duitsland rijden op een WK. Hij is voor dit WK echter niet fit genoeg.quote:Op zondag 13 september 2009 10:34 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?
4600 hoogtemeters is echt wel veel. Dat ga je echt wel voelen, ook als er rustig wordt gereden.quote:Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |