abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72587244

De selecties stromen weer binnen, elke dag weer handenvol renners die laten weten dat ze toch wel thuishoren in de selectie voor het wereldkampioenschap. Op 23 september gaan we los voor een kleine week van topwielrennen, waarin 6 regenboogtruien te verdienen zijn. De grote vraag zal natuurlijk zijn wie de opvolger wordt van Eddy Merckx, die hier in Mendrisio in 1971 wereldkampioen werd, voor Felice Gimondi en Cyrille Guimard. Maar natuurlijk zijn er ook wereldtitels te verdelen bij de vrouwen, de beloften. Niet alleen in de wegrit, maar ook in de tijdrit, waar het bij de grote jongens uiteraard vooral uitkijken is naar thuisrijder Fabian Cancellara.

Programma:
quote:
Tijdritten:

Woensdag 23 september
09:30 - 12:45 Mannen U23, 33.2 km
14:00 - 17:15 Vrouwen, 26.8 km

Donderdag 24 September
11:30 - 17:00 Mannen elite, 49.8 km

Wegrit:

Zaterdag 26 September
09:00 - 12:30 Vrouwen, 124.2 km
13:30 - 18:00 Mannen U23, 179.4 km

Sunday 27 September 2009
10:30 - 17:30 Mannen elite, 262.2 km

De parcoursen:

Tijdrit vrouwen:

Tijdrit Mannen U23/Elite:

Wegrit Vrouwen, Mannen U23, Mannen elite:

Het absolute hoofdgerecht van dit WK is natuurlijk de wegrit voor de mannen elite. De afgelopen drie edities leverde telkens een Italiaanse winnaar op en een nieuwe overwinning voor de Squadra Azzurra zou een unieke prestatie zijn: in de historie van het WK wielrennen is zo'n reeks nog niet neergezet. Bij de Spanjaarden gaat Oscar Freire voor de derde maal proberen om een ander historisch kwartet vol te maken. Een vierde wereldtitel zou hem alleen boven Merckx, Van Steenbergen en Binda plaatsen.

Fabian Cancellara op het parcours in Mendrisio

Zoals elk jaar wordt er vooraf weer gesproken over een zwaar parcours, waar alleen de sterksten kunnen overleven, maar ook nu zal het weer afwachten zijn hoe zwaar het daadwerkelijk is en hoe zwaar de renners zelf de koers maken. Enfin, hieronder een kransje kanshebbers, waar er zo nog eens 25 bijgezet zouden kunnen worden:

TV/Internet:
Op Sporza zal ongetwijfeld alles te zien en volgen zijn, de NOS en Eurosport zullen er ongetwijfeld ook van alles van uitzenden. Als je geen TV tot je beschikking hebt zal het internet zeer waarschijnlijk voldoende alternatieven bieden. Verder uiteraard dit topic in de gaten houden voor het laatste nieuws omtrent het WK.

pi_72587263
whoesj
pi_72587422
Wat zijn nu precies de karakteristieken van de klimmetjes? Je hoort steeds dat dit een heel zwaar WK zal gaan worden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  woensdag 9 september 2009 @ 17:06:14 #4
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72587518
Lars Boom en Stef Clement rijden de tijdrit, meldt Sporza
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 9 september 2009 @ 17:30:48 #5
164953 Cavalier1
Geen basketbal fan!
pi_72588414
Hebben we bij de espoirs nog Nederlandse kanshebbers?
pi_72588454
Een Spanjaard denk ik.
sig verwijderd door FA
  woensdag 9 september 2009 @ 17:37:22 #7
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_72588637
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:03 schreef Felagund het volgende:
Wat zijn nu precies de karakteristieken van de klimmetjes? Je hoort steeds dat dit een heel zwaar WK zal gaan worden.
Die klim naar Castel San Pietro is 4,63 procent over 2,4 kilometer, naar Torrazzo di Novazzano is dat 4,48 procent over 2,7 kilometer.

Het WK is zwaarder dan in Varese, maar weegt niet open tegen dat in Stuttgart. Daar liepen de laatste kilometers ook nog eens flink op.
pi_72588933
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:37 schreef Zelva het volgende:

[..]

Die klim naar Castel San Pietro is 4,63 procent over 2,4 kilometer, naar Torrazzo di Novazzano is dat 4,48 procent over 2,7 kilometer.

Het WK is zwaarder dan in Varese, maar weegt niet open tegen dat in Stuttgart. Daar liepen de laatste kilometers ook nog eens flink op.
In Stuttgart had je na de laatste echte klim alleen nog wel een ellenlange afdaling over een snelweg, waardoor parcours tactisch gezien niet erg zwaar was. Op dit parcours zal daarvan geen sprake zijn na de laatste klim.
pi_72588957
4600 hoogtemeters in totaal. Da's best wel veel
  woensdag 9 september 2009 @ 17:58:05 #10
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_72589318
Er wint er één die in de OP op de bovenste rij staat.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 9 september 2009 @ 18:03:32 #11
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72589475
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Er wint er één die in de OP op de bovenste rij staat.
Ja, Valverde
  woensdag 9 september 2009 @ 18:18:39 #12
67640 SaintOfKillers
pi_72589917
Nah. Cunego of Spartacus.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_72590057
Cunego of Pipo zouden het dit jaar voor de Italianen kunnen doen. Opnieuw Ballan zou natuurlijk ook kunnen, maar dan gok ik toch meer op die eerder genoemde twee.
pi_72590479
Ik denk dat Valverde een hele goede kans maakt. Ik zou overigens liever zien dat Cancellara of Pozzato wint Jammer dat Frank Schleck er niet zal zijn...
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_72590625
Ik ga lekker voor de tweede rij.
What's it going to be then, eh?
pi_72590924
Jammer dat ze die tijdritten niet in de avonduren doen.
  woensdag 9 september 2009 @ 18:55:21 #17
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72591036
cunego!
pi_72591103
Kolobnev is ook altijd gevaarlijk, maar valt minder op.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_72591441
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:41 schreef Gillingham het volgende:
Ik ga lekker voor de tweede rij.
Same here!
You are the reason that I'm singing
pi_72595239
Na vandaag supporter ik nog meer voor Oscarito, maar geloof ik nog minder in zijn kansen. Fabian moet vanaf de laatste top aangaan, en dan voorblijven - zou kunnen, als hij vooraan kan zitten aan het einde van de laatste klim. Valverde anders, als hij zichzelf niet in de Vuelta opblaast.
pi_72595350
Ivanov pakt hem.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_72600018
quote:
Op woensdag 9 september 2009 20:46 schreef Pritt het volgende:
Ivanov pakt hem.
Als er een iemand is die ik het niet gun is het Ivanov. Ik ga weer juichen voor Freire, zoals het hoort. Verder natuurlijk voor alles wat in oranje rijdt.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:06:41 #23
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72650649
Gesink, Kroon en Moerenhout zijn zeker van het WK.

De overige 3 komen uit:
- Boom
- Hoogerland
- Langeveld
- Tankink
- Ten Dam
- Weening

Doe maar Boom, Hoogerland en Langeveld voor mij
pi_72650910
Inderdaad, die drie kun je haast niet thuislaten.
pi_72650974
Dat zijn op dit moment wel de mannen in vorm ja. Ik had liever Tjalingii gezien ipv. Kroon, maar dit is ook wel te verdedigen.
pi_72651102
Kroon heeft altijd goede benen, alleen vaak een beetje pech of gevangen in ploegentactiek
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Trouwste user 2022 vrijdag 11 september 2009 @ 18:22:53 #27
7889 tong80
Spleenheup
pi_72651146
Mooi parcours voor Gesink

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:33:30 #28
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_72651497
Simon Gerrans wint natuurlijk.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:35:33 #29
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72651572
Het kan natuurlijk ook dat ze voor een echte waterdrager als de Tank kiezen.
Wie zal er dan moeten wijken?
Ik denk dat je Boom en Hoogerland sowieso niet thuis kan laten, die zijn echt in goede doen als je de Vuelta bekijkt.
Van Langeveld weten we niet zoveel, hoewel ie zich in de Memorial van Steenbergen wel goed liet zien.

Stel dat ze de Tank kiezen dan denk ik dat Langeveld zou moeten wijken...
pi_72651682
Van Langeveld weten we niet veel? Hij werd onlangs nog derde in de Eneco Tour, en won de GP Jef Scherens (ok, geen topkoers). Hij is op Gesink na de man met de beste vorm op dit moment. Als hij niet meegaat moeten we direct een nieuwe bondscoach nemen.
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:42:06 #31
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72651808
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:38 schreef Ereinion het volgende:
Van Langeveld weten we niet veel? Hij werd onlangs nog derde in de Eneco Tour, en won de GP Jef Scherens (ok, geen topkoers). Hij is op Gesink na de man met de beste vorm op dit moment. Als hij niet meegaat moeten we direct een nieuwe bondscoach nemen.
Ja wat is de Eneco Tour voor koers

Zoals gezegd is het maar de vraag hoe zwaar het WK nou echt is want we horen altijd dat het een zwaar parcours is. Maar stel ze kiezen voor de Tank, moet Langeveld in mijn ogen wijken.
pi_72651996
De Eneco Tour is een lastige koers met een behoorlijk deelnemersveld, daar kan je aardig goed de vorm van een renner aflezen. In o.a. San Sebastian, de Sachsen Tour en in België heeft hij bevestigd dat zijn vorm uitstekend is.

Waarom zou je trouwens überhaupt Tankink meenemen? Die rijdt het hele seizoen al slecht, zelfs als je hem als pure knecht meeneemt, dan is Langeveld nog altijd een veel betere optie.
pi_72652531
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:35 schreef Szura het volgende:
Het kan natuurlijk ook dat ze voor een echte waterdrager als de Tank kiezen.
Wie zal er dan moeten wijken?
Ik denk dat je Boom en Hoogerland sowieso niet thuis kan laten, die zijn echt in goede doen als je de Vuelta bekijkt.
Van Langeveld weten we niet zoveel, hoewel ie zich in de Memorial van Steenbergen wel goed liet zien.

Stel dat ze de Tank kiezen dan denk ik dat Langeveld zou moeten wijken...
Dat zou heel dom zijn, om Sebas thuis te laten. Als hij één ding kan, dan is het eendagskoersen als dit rijden. Nee, gewoon meenemen. En Tankink heeft nergens bewezen op het WK thuis te horen in een selectie van maar 6 man. Plus dat Moerenhout er al is als ervaren man.
pi_72669366
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.

1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego

pi_72670050
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik verwacht heel veel van de Belgen, met name Gilbert. Maar ook Boonen zou wel eens kunnen verrassen.

1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego

Boonen is wat mij betreft bijna kansloos op dit parcours. Van Gilbert verwacht ik ook vrij veel. Bij hem kan alles.
  zaterdag 12 september 2009 @ 13:07:37 #36
67640 SaintOfKillers
pi_72670806
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 12:04 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

1. Gilbert
2. Valverde
3. Cunego

Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.

Van Avermaet, Nuyens, Devolder, Van Goolen, Seeldraeyers, Devenyns, Willems, Van den Broeck, daar betwijfel ik ten zeerste of ze er wel zullen staan. De beteren van een WK komen bijna allemaal uit de Vuelta en van dat lijstje rijdt alleen Devolder mee en dan nog op een vrij bedenkelijk niveau. De anderen lijken over hun top (VDB2, Seeldraeyers) of hebben dit jaar nauwelijks een top gehad (Nuyens, Van Avermaet, Van Goolen).

Anderzijds is Gilbert niet echt een renner die veel hulp nodig heeft, maar als die dan een slechte dag heeft, is het meteen boeken toe voor de Belgen.
pi_72671097
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:07 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik vraag me af of de Belgische ploeg wel sterk genoeg is. De kopman(nen) lijken in vorm en qua pure helpers (De Greef, De Weert) kun je er ook wel genoeg vinden. Bij hetgene wat daar tussen hangt, de knechten voor de laatste rondes, heb ik toch mijn vragen.

Van Avermaet, Nuyens, Devolder, Van Goolen, Seeldraeyers, Devenyns, Willems, Van den Broeck, daar betwijfel ik ten zeerste of ze er wel zullen staan. De beteren van een WK komen bijna allemaal uit de Vuelta en van dat lijstje rijdt alleen Devolder mee en dan nog op een vrij bedenkelijk niveau. De anderen lijken over hun top (VDB2, Seeldraeyers) of hebben dit jaar nauwelijks een top gehad (Nuyens, Van Avermaet, Van Goolen).

Anderzijds is Gilbert niet echt een renner die veel hulp nodig heeft, maar als die dan een slechte dag heeft, is het meteen boeken toe voor de Belgen.
Beetje meer vertrouwen in je land hebben!
Ja als Gilbert een slechte dag heeft wordt het lastig, maar Gilbert gaat geen slechte dag krijgen. Beloof ik

Nee maar het laatste wat je (een beetje) zegt is wel essentieel; België heeft niet een team nodig waarin 8 sterke mannen zitten, Spanje of Italië gaat het gewicht van de koers toch wel dragen. En als mijn top 3 weg is (Gilbert, Valverde, Cunego), zullen deze landen het wellicht wel best vinden, zeker als Boonen mee is in de groep daarachter, wat ik zeker niet uitsluit gezien z'n zeer goeie conditie (zonder val in de top 5 van een tijdrit van een grote ronde!).

En Devolder zou nog wel eens heel sterk voor de dag kunnen komen denk ik. (Waarom wordt die man zo afgebrand in België )
pi_72671205
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Beetje meer vertrouwen in je land hebben!
Ja als Gilbert een slechte dag heeft wordt het lastig, maar Gilbert gaat geen slechte dag krijgen. Beloof ik

Nee maar het laatste wat je (een beetje) zegt is wel essentieel; België heeft niet een team nodig waarin 8 sterke mannen zitten, Spanje of Italië gaat het gewicht van de koers toch wel dragen. En als mijn top 3 weg is (Gilbert, Valverde, Cunego), zullen deze landen het wellicht wel best vinden, zeker als Boonen mee is in de groep daarachter, wat ik zeker niet uitsluit gezien z'n zeer goeie conditie (zonder val in de top 5 van een tijdrit van een grote ronde!).

En Devolder zou nog wel eens heel sterk voor de dag kunnen komen denk ik. (Waarom wordt die man zo afgebrand in België )
Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.

En wat jij zegt is allemaal wel allemaal als als. De kanttekeningen van SoK zijn, vind ik, wel terecht. Alles valt of staat bij de vorm van de dag van Gilbert. En Boonen op dit parcours geef ik geen schijn van een kans, ook al heeft hij een goede conditie.
pi_72674143
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:22 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat Devolder vanaf de Ronde van Vlaanderen niets, maar dan ook niets meer heeft laten zien. Hij rijdt als een dood vogeltje in de rondte en kan in deze vorm niets uitrichten op dat WK.

En wat jij zegt is allemaal wel allemaal als als. De kanttekeningen van SoK zijn, vind ik, wel terecht. Alles valt of staat bij de vorm van de dag van Gilbert. En Boonen op dit parcours geef ik geen schijn van een kans, ook al heeft hij een goede conditie.
Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.

Ja in een voorspelling gaat het altijd om 'als'. Jullie tegenargument is net zo goed als. Áls Gilbert niet in vorm is... Ik zie geen enkele reden waarom Gilbert niet in vorm zou zijn, Gilbert is nagenoeg altijd in vorm.
  Trouwste user 2022 zaterdag 12 september 2009 @ 19:12:39 #40
7889 tong80
Spleenheup
pi_72679896
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 18:47 schreef Ereinion het volgende:

Waarom zou je trouwens überhaupt Tankink meenemen?
Voor de interviews

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72680536
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes. Een paar keer hard erop kunnen velen nog wel aan. Dus ik moet nog zien of Boonen zo kansloos is om in een tweede groep te zitten. En meer heeft België niet nodig; Gilbert in de kopgroep, Boonen in de groep daarachter.

Ja in een voorspelling gaat het altijd om 'als'. Jullie tegenargument is net zo goed als. Áls Gilbert niet in vorm is... Ik zie geen enkele reden waarom Gilbert niet in vorm zou zijn, Gilbert is nagenoeg altijd in vorm.
Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.

En onderschat asjeblieft het effect niet van die eerste tiental ronden op een WK. Ook al rijden ze daar niet vol, het is enorm slopend en zeker op dit parkoers. Als je ziet hoe het de afgelopen jaren ook uit elkaar is gereden, dan zegt dat veel. En bedenk dan dit parkoers nog meer kans geeft om het spel helemaal uit elkaar te rijden dan die van de afgelopen jaren.
  zaterdag 12 september 2009 @ 19:38:55 #42
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72680600
Van Boonen is nog niet eens zeker dat hij het WK rijdt:
quote:
Of ik vroeger afstap in de Vuelta? Nu opgeven betekent ook geen WK voor mij."
Van een week geleden...
Nadat ie gevallen was in de tijdrit.
quote:
"Eigenlijk wou Tom nog een paar dagen langer blijven, tot in Cordoba. Maar na zijn val in de tijdrit is hij nooit meer de oude geweest", zegt de ploegleider van Quick-Step aan Sporza.
"Zijn rug zat helemaal vast na die val. We hebben dat door een fysiotherapeut nog wel kunnen "rechtzetten", maar door het de vele bergen van de voorbije dagen werd het weer erger. Tom vond het verstandiger om ermee te stoppen."

Wilfried Peeters denkt niet dat het WK van Tom Boonen in gevaar is door zijn rugprobleem. "Met wat rust komt dat wel in orde", zegt de ploegleider.
Mendrisio is bergachtig...

We zullen het zien he
  zaterdag 12 september 2009 @ 20:11:01 #43
67640 SaintOfKillers
pi_72681557
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:36 schreef TheArt het volgende:

[..]

Omdat Gilbert ook wel eens een slechte dag wil hebben en niet thuisgeven op een WK. Zoals vorig jaar bijvoorbeeld.
Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.
pi_72681722
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 20:11 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Hij was 15e en moest slechts passen op de laatste klim. Dat niet thuisgeven noemen vind ik nogal overdreven.
Op het moment dat het moest, kon hij niet mee. En het was nu niet direct met de grote favorieten. Terwijl je toch had verwacht dat hij mee zou kunnen.
pi_72692231
Maakt Haussler kans op dit parcours, of mag ie niet meedoen door die nationaliteitsverwisseling?
pi_72692399
Nee, Haussler komt dit jaar niet meer in actie op het WK. Hij zal in de toekomst trouwens gewoon voor Duitsland uit blijven komen.
pi_72692733
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:02 schreef Ereinion het volgende:
Nee, Haussler komt dit jaar niet meer in actie op het WK. Hij zal in de toekomst trouwens gewoon voor Duitsland uit blijven komen.
Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?
pi_72692761
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:34 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Huh, ik dacht dat hij voor Australië wilde rijden?
Gaat niet door. Hij blijft toch voor Duitsland rijden op een WK. Hij is voor dit WK echter niet fit genoeg.
pi_72693015
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 15:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Een parcours op het WK valt altijd mee. Ze rijden de eerste 15 ronden rustig, dan heeft niemand last van die bergjes.
4600 hoogtemeters is echt wel veel. Dat ga je echt wel voelen, ook als er rustig wordt gereden.
Hoeveel hadden de afgelopen WK's?
pi_72693157
Het zal ook een beetje van de tactiek van de Italianen afhangen. De afgelopen jaren waren die niet bang om op meer dan 100 km van de finish de strijd aan te gaan. Maar de afgelopen twee jaar hadden ze met Bettini ook een absoluut speerpunt, durven ze hetzelfde te doen met Cunego in de ploeg?
pi_72693245
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Ereinion het volgende:
Het zal ook een beetje van de tactiek van de Italianen afhangen. De afgelopen jaren waren die niet bang om op meer dan 100 km van de finish de strijd aan te gaan. Maar de afgelopen twee jaar hadden ze met Bettini ook een absoluut speerpunt, durven ze hetzelfde te doen met Cunego in de ploeg?
Lijkt me wel. De vorige jaren was Cunego ook voorin te vinden in de finale. En dit jaar heeft Cunego al genoeg bewezen.
pi_72693280
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:51 schreef Wombcat het volgende:

[..]

4600 hoogtemeters is echt wel veel. Dat ga je echt wel voelen, ook als er rustig wordt gereden.
Hoeveel hadden de afgelopen WK's?
Varese 2008 = 3.632 hm
Stuttgart 2007 = 5679,8 hm
Salzburg 2006 = ongeveer 2800 hm
Madrid 2005 = ongeveer 3250 hm
Verona 2004 = ongeveer 4000 hm
Hamilton 2003 = ongeveer 4200 hm

Nu moet daarbij aangetekend worden dat er in Stuttgart relatief veel recuperatiemomenten in het parcours zaten. Daar zaten 3 afdalingen in het parcours, waar telkens dus mensen terugkwamen. Dat heb je hier niet. Hier heb je één afdaling. En in Stuttgart werd ook het klimmetje naar de finish meegenomen in de telling. Dat ging inderdaad 2 km. omhoog, maar wel 2 km. aan een procent of 3. Dat stelt dus amper wat voor en vertekent dus iets.
pi_72693325
Hamilton het tweede hoogste aantal hoogtemeters op een WK, in de laatste jaren?

Naar mijn herinnering was dat niet zo'n extreem zwaar WK. Er was wel een duidelijke schifting in de laatste ronde, maar het leek mij niet veel zwaarder dan Verona of Salzburg.
pi_72693680
Ik vlak trouwens Fredrik Kessiakoff niet uit, als ie meedoet.
pi_72696179
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:25 schreef Leatherface het volgende:
Mart Smeets gisteren sprak het echt uit als het er stond ipv [Kesjakof]
pi_72696348
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:25 schreef Leatherface het volgende:
Wat ze daar wel mee aan het doen zijn bij Fuji. Als eerstejaars prof (ok, hij is al oud, maar toch) direct de Giro en Vuelta laten rijden, met tussendoor nog een stuk of zes rondes van een week. Het is een wonder dat die gast nog op zijn fiets kan zitten.
pi_72696518
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:12 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Wat ze daar wel mee aan het doen zijn bij Fuji. Als eerstejaars prof (ok, hij is al oud, maar toch) direct de Giro en Vuelta laten rijden, met tussendoor nog een stuk of zes rondes van een week. Het is een wonder dat die gast nog op zijn fiets kan zitten.
Hier rijdt ie gewoon in dienst, kan prima toch? Hij gaat volgend jaar voor Garmin fietsen trouwens.
pi_72714667
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:19 schreef wimderon het volgende:

[..]

Hier rijdt ie gewoon in dienst, kan prima toch? Hij gaat volgend jaar voor Garmin fietsen trouwens.
Gelukkig weten ze daar altijd wel goed met talentjes om te gaan.

Verder, hoorde vandaag Wuyts zeggen dat Tankink op ziet tegen het WK dat het te zwaar is etc. Waarom niet iemand anders meenemen die wel gemotiveerd is?
pi_72714752
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:23 schreef Sautor het volgende:

[..]

Gelukkig weten ze daar altijd wel goed met talentjes om te gaan.

Verder, hoorde vandaag Wuyts zeggen dat Tankink op ziet tegen het WK dat het te zwaar is etc. Waarom niet iemand anders meenemen die wel gemotiveerd is?
Tankink gaat waarschijnlijk sowieso niet mee. Hij maakt alleen nog kans op 1 van de 3 overgebleven plekken, maar de kans dat hij die daadwerkelijk krijgt, is niet groot. Boom, Langeveld en Hoogerland maken veel meer kans.
pi_72714929
quote:
Op zondag 13 september 2009 22:25 schreef TheArt het volgende:

[..]

Tankink gaat waarschijnlijk sowieso niet mee. Hij maakt alleen nog kans op 1 van de 3 overgebleven plekken, maar de kans dat hij die daadwerkelijk krijgt, is niet groot. Boom, Langeveld en Hoogerland maken veel meer kans.
Maakt het voor van Vliet in ieder geval makkelijker om een keuze te maken. Ik dacht dat de selectie al rond was nl.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 13 september 2009 @ 23:04:31 #61
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72716586
quote:
Op zondag 13 september 2009 10:59 schreef Ereinion het volgende:
ik denk het wel, Cunego heeft wel aangetoond dat hij het aankan. Hij had vorig jaar al wereldkampioen kunnen worden.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_72729260
Even wat belangrijk selectie nieuws.

Bij de Italianen zijn uittredend wereldkampioen Ballan, Cunego en Pozzato zeker van hun plaats. Voor de overige 6 plaatsen kiest Ballerini uit 8 renners. En die 8 renners zijn:

• Ivan Basso
• Stefano Garzelli
• Luca Paolini
• Michele Scarponi
• Giovanni Visconti
• Marzio Bruseghin
• Matteo Tosatto
• Mauro Santambrogio
pi_72729485
Fabian Wegmann zal zich ook wel weer laten zien, zoals elk jaar
  maandag 14 september 2009 @ 14:52:23 #64
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72730110
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef TheArt het volgende:

Bij de Italianen zijn uittredend wereldkampioen Ballan, Cunego en Pozzato zeker van hun plaats. Voor de overige 6 plaatsen kiest Ballerini uit 8 renners. En die 8 renners zijn:

• Ivan Basso
• Stefano Garzelli
• Luca Paolini
• Michele Scarponi
• Giovanni Visconti
• Marzio Bruseghin
• Matteo Tosatto
• Mauro Santambrogio
Hm geen Tiralongo.
Die doet het wel goed in de Vuelta dus dat vind ik wel opvallend
pi_72731497
En nog wat selecties:

Duitsland

Tijdrijden:
quote:
Bert Grabsch (Kreuzlingen-CH/Team Columbia-HTC)
Tony Martin (Eschborn/Team Columbia-HTC)
Sebastian Lang (Erfurt/Team Silence-Lotto)
Weg:
quote:
Gerald Ciolek (Pulheim/Team Milram)
Johannes Fröhlinger (Gerolstein/Team Milram)
Andre Greipel (Hürth/Team Columbia-HTC)
Christian Knees (Euskirchen/Team Milram)
Paul Martens (Lanaken-B/Team Rabobank)
Tony Martin (Eschborn/Team Columbia-HTC)
Grischa Niermann (Hannover/Team Rabobank)
Marcel Sieberg (Hürth/Team Columbia-HTC)
Fabian Wegmann (Freiburg/Team Milram)
België

Weg:
quote:
Tom Boonen
Philippe Gilbert
Nick Nuyens
Greg Van Avermaet
Maxime Monfort
Kevin De Weert
Francis De Greef
Maarten Wynants
Negende man wordt later bekend gemaakt.
  maandag 14 september 2009 @ 16:16:23 #66
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72732370
Haha nog geen Devolder

Is nog keus uit Devolder, Vansummeren, Devenyns, Van den Broeck, Pauwels, De Waele.

Niet de minste namen dus het is maar de vraag of Devolder meegaat
  maandag 14 september 2009 @ 16:18:32 #67
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72732456
devolder is al lang uit vorm, maar een vanavermaet toch ook bijvoorbeeld...
  maandag 14 september 2009 @ 16:21:34 #68
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_72732528
quote:
Op maandag 14 september 2009 14:17 schreef TheArt het volgende:

• Ivan Basso
• Stefano Garzelli
• Luca Paolini
• Michele Scarponi
• Giovanni Visconti
• Marzio Bruseghin
• Matteo Tosatto
• Mauro Santambrogio
Italie mag toch 10 man sturen? Omdat ze de ex-wereldkampioen hebben?
Xbox Live Gamertag : ThaD16
  maandag 14 september 2009 @ 16:22:14 #69
67640 SaintOfKillers
pi_72732553
Dat ze De Waele dan maar meenemen, die zit al jaren te zeuren om eens naar een WK te mogen. Ik weet trouwens niet of ik Monfort wel had meegenomen, niet echt de beste kampioenschapsrenner, geen idee of die wel in vorm is.
  maandag 14 september 2009 @ 16:29:19 #70
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72732763
ja, VDBII, pauwels en vansummeren zou ik ook sowieso meenemen, maar die zullen ook wel uit vorm zijn dan...
pi_72733803
quote:
Op maandag 14 september 2009 16:29 schreef Beregd het volgende:
ja, VDBII, pauwels en vansummeren zou ik ook sowieso meenemen, maar die zullen ook wel uit vorm zijn dan...
Die zou ik ook meegenomen hebben, wellicht De Waele in plaats van Pauwels. En De Greef en De Weert niet. Kun je wel top-20 rijden in de Vuelta door de aanklamp-tactiek toe te passen, maar dat klimwerk is totaal niet vergelijkbaar met de veel kortere klimmetjes op het WK, dat qua lengte en aard van de wedstrijd ook nog totaal anders is.
  maandag 14 september 2009 @ 17:48:05 #72
67640 SaintOfKillers
pi_72735017
Ze zijn wel in vorm en zeker De Weert kan ook kortere klimmetjes aan, voldoende om waterdrager te zijn tot een ronde of 3 van het einde.
  maandag 14 september 2009 @ 18:44:44 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72736788
ja, dat zijn er die even goed zijn als dewaele maar wel gewend zijn helper te spelen. Het is iets te voorspelbaar om die twee dan weer mee te nemen, maar de weert vind ik wel logisch. Vreemd dat Van Impe niet genoemd wordt. Of Willems...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 september 2009 @ 19:11:07 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72737537
Nou we verzamelen in ieder geval al lekker punten voor het WK van volgend jaar
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_72737622
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:11 schreef rubbereend het volgende:
Nou we verzamelen in ieder geval al lekker punten voor het WK van volgend jaar
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_72738038
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Ja? Da's wel wonderlijk. De Vuelta en Lombardije zijn toch wel de koersen met de hoogste correlatie met het WK, en die tellen dan nooit mee om te bepalen wie mee mogen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 september 2009 @ 19:35:34 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72738358
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:

[..]

De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
DeLuna vindt me dik ;(
pi_72738549
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:

1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.

Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 14 september 2009 @ 20:21:56 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72740086
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:41 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:

1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.

Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72740692
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
Met de huidige aanvallende rijstijl maken 3 mannetjes juist wel heel veel uit, namelijk veel meer kans dat er iemand mee kan springen.. Nu is het WK natuurlijk wel zó zwaar dat de meesten dan alsnog moeten passen maargoed
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')