Goed ideequote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben nog steeds een keer voor een echt klimmers wk. Een wk wat het type Rasmussen echt kan winnen zeg maar. Gewoon een klim van 15km op het einde plaatsen. De laatste jaren is het toch vooral een heuvelrenner of sprinter die wint.
Een type Rasmussen mét of zonder?quote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Ik ben nog steeds een keer voor een echt klimmers wk. Een wk wat het type Rasmussen echt kan winnen zeg maar. Gewoon een klim van 15km op het einde plaatsen. De laatste jaren is het toch vooral een heuvelrenner of sprinter die wint.
Eerste stuk telkens een dikke reet in beeldquote:Op maandag 21 september 2009 20:14 schreef Fajarowicz het volgende:
[..]
In drie delen een mooie dame die het hele rondje fietst.
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.quote:Op maandag 21 september 2009 20:37 schreef Sjiznit het volgende:
Het hoeft ook niet per se een klim van 10 km of meer te zijn die ze 15 keer beklimmen.quote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.
Nee hoor, kwestie van de juiste berg kiezen waar je aan de ene kant op kan en aan de andere kant dalen en weer aan de voet terug rijden. Ik had al als voorbeeld de Mont Ventoux. is een rondje van 54 km. Kun je mooi 5 keer doenquote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Het is natuurlijk lastig een klimmers WK te maken als het altijd een rondje moet zijn. Je kunt niet 10 keer zo'n berg op rijden.
Het lukte de Spanjaarden dit jaar bij de Vuelta met een berg 2 keer. Het vergt wat creativiteit maar het moet kunnenquote:Op maandag 21 september 2009 21:49 schreef Colplay het volgende:
[..]
Nou nou, best een leuk meiske anders heurquote:Op maandag 21 september 2009 21:35 schreef crv het volgende:
[..]
Eerste stuk telkens een dikke reet in beeld
Columbia was mooi parcours ja. Maar denk dat er maar heel weinig geschikte parcoursen te vinden zijn. Ben benieuwd hoe dit WK wordt. Dit heeft volgens mij na Columbia de meeste hoogtemeters, dus misschien dat het wel echt iets voor klimmers wordt.quote:Op maandag 21 september 2009 21:56 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet per se een klim van 10 km of meer te zijn die ze 15 keer beklimmen.
Medio jaren '90 hadden ze een aantal heel mooie parcoursen waar echte klassementrenners en klimmers de dienst uitmaakten. Daarbij denk ik aan dat WK aan Colombia waar Olano won en het WK op Sicilië met Leblanc als kampioen.
Een klim van 5 of 6 km erin kan al veel doen. Of twee klimmen van drie kilometer.
Nee, Stuttgart had meer hoogtemeters.quote:Op maandag 21 september 2009 22:45 schreef Colplay het volgende:
Dit heeft volgens mij na Columbia de meeste hoogtemeters, dus misschien dat het wel echt iets voor klimmers wordt.
Hoezo jammer? Cavendish wordt op 5 rondes voor het einde gelost, dus zie niet in waarom dat jammer is.quote:Op maandag 21 september 2009 23:09 schreef jakkop het volgende:
21 september 2009 - Het is nog onzeker of Mark Cavendish kan deelnemen aan de WK-wegwedstrijd in Mendrisio. De Britten vaardigen daarom vooralsnog tien in plaats van negen renners af naar Zwitserland. Cavendish werd ziek in de Ronde van Missouri. De Britse sprinter neemt donderdag een beslissing over zijn deelnajme. Mocht hij onvoldoende hersteld blijken dan neemt waarschijnlijk Ian Stannard zijn plaats over. Verder rijden namens de Britten: David Millar, Steve Cummings, Rusell Downing, Chris Froome, Roger Hammond, Dan Lloyd, Ben Swift en Geraint Thomas. Christopher Froome en Bradley Wiggins rijden de tijdrit. (bron: wielermagazine.com)
Zou jammer zijn.
Tuurlijk is hij dat, maar het is erger dat een outsider op dit parcours niet start, dan hij als één van de beste renners van dit moment, maar wel iemand die geen enkele kans maakt op dit parcours.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:35 schreef jakkop het volgende:
Maar hij is toch een van de grotere renners van dit moment, of hij nou kans maakt op de eindzege of niet.
Dit jaar kon Cavendish meer dan Freire. Ook in zware Touretappes, dus ik vlak hem liever niet te snel uit.quote:Op dinsdag 22 september 2009 00:28 schreef TheArt het volgende:
[..]
Hoezo jammer? Cavendish wordt op 5 rondes voor het einde gelost, dus zie niet in waarom dat jammer is.
Tijdrit: Spartacus, wegrit: Cunego.quote:Op dinsdag 22 september 2009 12:49 schreef eurosport het volgende:
Op wie gokken jullie voor de tijdrit en wegwedstrijd?
Cavendish niet uitvlakken? Laten we even reëel zijn, ik denk dat Cavendish blij is als hij überhaupt de koers zou kunnen uitrijden, want zelfs daar acht ik hem niet toe in staat. Die gaat hier helemaal niets, maar dan ook niets kunnen klaarspelen. En ook al kon hij in bepaalde Touretappes meer dan pakweg Freire, een WK, en zeker een WK als deze, is heel wat anders. 260 km. a la Milaan - San Remo parcours, ok, maar een parcours als dit? Never nooit niet.quote:Op dinsdag 22 september 2009 11:51 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Dit jaar kon Cavendish meer dan Freire. Ook in zware Touretappes, dus ik vlak hem liever niet te snel uit.
Al is dit parcours idd wel iets anders dan die ene Touretappe waar Menchov toen nog op kop ging sleuren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |