Ja? Da's wel wonderlijk. De Vuelta en Lombardije zijn toch wel de koersen met de hoogste correlatie met het WK, en die tellen dan nooit mee om te bepalen wie mee mogen?quote:Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radioquote:Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:quote:Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef rubbereend het volgende:
[..]
De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.quote:Op maandag 14 september 2009 19:41 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:
1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.
Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Met de huidige aanvallende rijstijl maken 3 mannetjes juist wel heel veel uit, namelijk veel meer kans dat er iemand mee kan springen.. Nu is het WK natuurlijk wel zó zwaar dat de meesten dan alsnog moeten passen maargoedquote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
had je wat mannetjes gehad om mee te springen en dergelijke. Er zijn nu wel meer goede renners die de koers mee vorm kunnen geven dan 6. Toch altijd lekker om de 2 kopmannen te ondersteunen.quote:Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:
[..]
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dagquote:Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef Ereinion het volgende:
Haha, DevolderAls hij meer dan één goede dag had gehad die seizoen, misschien dat hij dan wat recht van spreken had gehad.
Que? Waarom knechten als je toch maar met 6 bent. Nederland gaat echt geen gaten moeten dichtrijden. Daar zijn we gewoon met te weinig voor. Daarnaast, types als Kroon en Langeveld (ervan uitgaande dat die laatste zeker meegaat) laten knechten, is wel het domste wat je kunt doen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Art_Core het volgende:
Ik zou er voor pleiten om Lars Bom de kopman te maken met Gesink als luitenant. Hoogerland mag mee met een lange ontsnapping en de rest moet knechten.
Allemaal waar, maar ik denk dat we met Lars Boom een uitzonderlijk talent in huis hebben die de explosiviteit en het killerinstinct voor een eendaagse koers heeft die Kroon en Gesink missen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Ereinion het volgende:
Daarnaast, Boom heeft in zijn hele leven maar 1 koers van boven de 200 km gereden, Gesink heeft al podium gereden in de AGR, en top-10 vorig jaar op de OS en het WK. Prachtige etappezege van Boom gisteren, maar je moet natuurlijk wel reëel blijven. Boom ziet voor zichzelf ook meer een knechtenrol weggelegd op het WK, omdat hij ook al voluit zal gaan bij het WK tijdrijden.
Inderdaad.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Beregd het volgende:
[..]
nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dag
maar vanaf toen hebben we niets gezien, het zou gek zijn hem mee te nemen.
Zijn instelling is ook totaal verkeerd. "Er resten nog 6 Vuelta-ritten, maar ik vraag me af wat ik hier nog doe."quote:Op dinsdag 15 september 2009 12:31 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Inderdaad.
In de Tour, waar hij naar eigen zeggen naartoe piekte, was hij ruk.
In de Vuelta heeft hij ook geen grootse dingen gedaan, dusja waarom zou je hem meenemen?
Neem dan maar een goede knecht mee.
Vraag me af of dat niet ten koste gaat van z'n volgende seizoen.quote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg.Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
Teletekstquote:13:44 15 September 2009
Boom en Hoogerland in wegrace WK
Bondscoach Leo van Vliet heeft Lars Boom en Johnny Hoogerland geselecteerd voor de wegrace bij de WK wielrennen, eind deze maand in Mendrisio.
Eerder wees Van Vliet al Robert Gesink, Karsten Kroon en Koos Moerenhout aan voor de wereldkampioenschappen.
De opmerkelijke prestaties van Boom en Hoogerland in de Ronde van Spanje waren doorslaggevend voor Van Vliet. Boom won maandag de vijftiende rit en Hoogerland is twaalfde in het algemeen klassement. Laurens ten Dam, Bram Tankink, Sébastian Langeveld en Pieter Weening komen in aanmerking voor het laatste Nederlandse startbewijs voor de wegwedstrijd.
Naar eigen zeggen om te knechten, maar dan vraag ik me af voor wiequote:Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg.Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |