abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72738038
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
Ja? Da's wel wonderlijk. De Vuelta en Lombardije zijn toch wel de koersen met de hoogste correlatie met het WK, en die tellen dan nooit mee om te bepalen wie mee mogen?
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 september 2009 @ 19:35:34 #77
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72738358
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:13 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Niet dat die meetellen, vanaf 1 januari weer.
De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_72738549
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:35 schreef rubbereend het volgende:

[..]

De bondscoach zei vanochtend wat anders op de radio
Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:

1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.

Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 14 september 2009 @ 20:21:56 #79
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72740086
quote:
Op maandag 14 september 2009 19:41 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Tsja, dan zal de bondscoach zich maar eens in de reglementen gaan verdiepen. De regel is als volgt:

1. The 10 first countries in world classification by nation on 15 August 2009: each country
may enter 14 riders, with 9 to start.

Men begint op 1 januari 2010 bij het seizoen gewoon opnieuw met tellen en niet vanaf 16 augustus 2009. Anders had Nederland dit jaar namelijk wel in de top 10 gestaan door de prestaties van de Nederlanders in de Eneco Tour en Gesink in de Vuelta vorig jaar.
Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72740692
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:

[..]

Sneu dat de periode vanaf midden augustus dus genegeerd wordt, maar goed drie extra rijders maakt voor NL toch niet zo heel veel uit. Knechtwerk wordt toch meestal opgeknapt door de Spanjaarden of Italianen als het er echt toedoet.
Met de huidige aanvallende rijstijl maken 3 mannetjes juist wel heel veel uit, namelijk veel meer kans dat er iemand mee kan springen.. Nu is het WK natuurlijk wel zó zwaar dat de meesten dan alsnog moeten passen maargoed
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 14 september 2009 @ 21:43:46 #81
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_72744030
quote:
Op maandag 14 september 2009 20:21 schreef Falco het volgende:

[..]

had je wat mannetjes gehad om mee te springen en dergelijke. Er zijn nu wel meer goede renners die de koers mee vorm kunnen geven dan 6. Toch altijd lekker om de 2 kopmannen te ondersteunen.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_72757610
Devolder is niet amused dat hij niet bij de eerste 8 geselecteerden hoort, en na deze uitspraken verwacht ik hem ook niet als 9de man

Devolder: "Grootste vernedering in carrière"

Carlo Bomans heeft Stijn Devolder niet opgenomen in zijn WK-selectie. Devolder reageert boos. "Dit is het zoveelste affront dat ik oploop", zegt de tweevoudige winnaar van de Ronde van Vlaanderen in Het Nieuwsblad. "Ze maken zich hopeloos belachelijk, maar spijtig genoeg ook mij."

Voorlopig geen Devolder in de WK-selectie
"Ik had verwacht dat ik een certitude was", zegt Devolder. "Als je in België drie renners opnoemt, kom je bij Boonen, Gilbert en Devolder uit. Ja, toch?", doet Devolder zijn beklag in de krant.

"Buiten Boonen kan niemand zo'n palmares voorleggen als ik. Ik rijd speciaal de Vuelta om het wereldkampioenschap voor te bereiden."

"Met dit scenario had ik geen seconde rekening gehouden. Zegt Bomans dat ik niets getoond heb in de Ronde van Spanje? Wie dan wel, Philippe Gilbert uitgezonderd?"

Bomans heeft acht WK-namen bekendgemaakt, de negende naam geeft hij pas woensdagavond. De keuze gaat tussen zes renners, Devolder heeft niet meer dan een waterkans.

"Dit is het zoveelste affront dat ik oploop", zegt Devolder nog in Het Nieuwsblad. "De grootste vernedering in mijn carrière. Dat kan er nog wel bij, zeker? Als ze me niet respecteren, is dat maar zo."

"Er resten nog zes Vuelta-ritten, maar ik vraag me af wat ik hier nog doe. Twee autobussen vol fans van mij rijden naar het WK. Ze zullen er mooi staan blinken. Als ik woensdag definitief afval, weet ik niet of ik dit jaar nog rijd."
pi_72757952
Haha, Devolder Als hij meer dan één goede dag had gehad die seizoen, misschien dat hij dan wat recht van spreken had gehad.
pi_72758193
Van het lijstje van 16 voorgeselecteerden zijn inmiddels 7 man zeker bij de Spanjaarden:

Alejandro Valverde (Caisse d’Epargne)
Joaquim Rodríguez (Caisse d’Epargne)
Dani Moreno (Caisse d’Epargne)
Oscar Freire (Rabobank)
Juanma Garate (Rabobank)
Samuel Sánchez (Euskaltel-Euskadi)
Rubén Plaza (Liberty)

Zoals al bekend rijden José Iván Gutiérrez (Caisse d’Epargne) en Héctor Guerra (Liberty) de tijdrit.

[ Bericht 5% gewijzigd door TheArt op 15-09-2009 10:01:27 ]
pi_72758245
Sterke ploeg hoor. Met Valverde, Rodriguez en Sanchez hebben ze drie mannen in topvorm die makkelijk zo'n zware koers aankunnen, en dan hebben ze Freire daarachter in de wachtkamer. En de meeste knechten zullen ook wel in topvorm uit de Vuelta komen.
pi_72758374
En die van de VS is ook bekend:

Wegrit: Tom Danielson, Tyler Farrar, Tom Peterson en Tim Duggan (Garmin), Brent Bookwalter en Jeff Louder (BMC), Craig Lewis (Columbia), Andrew Bajadali (Kelly Benefit) en Jason McCartney (Saxo Bank)

Tijdrit: Tom Danielson (Garmin) en Tom Zirbel (Bissell)

Geen Zabriskie dus. Zelfs niet in de tijdrit.

En Zwitserland:

Albasini Michael
Bertogliati Rubens
Cancellara Fabian
Frank Mathias
Rast Gregory
Zaugg Oliver

Reserves : David Loosli, Florian Stalder en Steve Morabito
pi_72758565
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg. Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:20:24 #88
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72758842
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 09:43 schreef Ereinion het volgende:
Haha, Devolder Als hij meer dan één goede dag had gehad die seizoen, misschien dat hij dan wat recht van spreken had gehad.
nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dag

maar vanaf toen hebben we niets gezien, het zou gek zijn hem mee te nemen.
  dinsdag 15 september 2009 @ 10:22:24 #89
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_72758885
zabriskie nu niet meenemen is toch wel heel vreemd. Is er een reden?
pi_72760542
Ik zou er voor pleiten om Lars Bom de kopman te maken met Gesink als luitenant. Hoogerland mag mee met een lange ontsnapping en de rest moet knechten.
"That rug really tied the room together".
pi_72760605
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:20 schreef Art_Core het volgende:
Ik zou er voor pleiten om Lars Bom de kopman te maken met Gesink als luitenant. Hoogerland mag mee met een lange ontsnapping en de rest moet knechten.
Que? Waarom knechten als je toch maar met 6 bent. Nederland gaat echt geen gaten moeten dichtrijden. Daar zijn we gewoon met te weinig voor. Daarnaast, types als Kroon en Langeveld (ervan uitgaande dat die laatste zeker meegaat) laten knechten, is wel het domste wat je kunt doen.
pi_72760827
Daarnaast, Boom heeft in zijn hele leven maar 1 koers van boven de 200 km gereden, Gesink heeft al podium gereden in de AGR, en top-10 vorig jaar op de OS en het WK. Prachtige etappezege van Boom gisteren, maar je moet natuurlijk wel reëel blijven. Boom ziet voor zichzelf ook meer een knechtenrol weggelegd op het WK, omdat hij ook al voluit zal gaan bij het WK tijdrijden.
pi_72761054
Nederland moet helemaal niet met kopmannen en knechten gaan rijden, 1 knecht misschien die af en toe water haalt. Voor de rest gewoon wie zich sterk voelt, moet meegaan met kansrijke ontsnappingen. Van Gesink en Kroon verwacht ik sowieso een sterk WK, bij Boom en Hoogerland is dat nog afwachten, maar er bestaat een reële kans dat ze verrassen

Zin in WK
pi_72761211
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 11:30 schreef Ereinion het volgende:
Daarnaast, Boom heeft in zijn hele leven maar 1 koers van boven de 200 km gereden, Gesink heeft al podium gereden in de AGR, en top-10 vorig jaar op de OS en het WK. Prachtige etappezege van Boom gisteren, maar je moet natuurlijk wel reëel blijven. Boom ziet voor zichzelf ook meer een knechtenrol weggelegd op het WK, omdat hij ook al voluit zal gaan bij het WK tijdrijden.
Allemaal waar, maar ik denk dat we met Lars Boom een uitzonderlijk talent in huis hebben die de explosiviteit en het killerinstinct voor een eendaagse koers heeft die Kroon en Gesink missen.
"That rug really tied the room together".
pi_72761447
Dat ben ik wel met je eens, ik denk dat Boom ook de meeste potentie heeft van deze generatie in het ééndagswerk (hoewel het altijd afwachten is hoeveel van die potentie eruit komt), maar hij moet nog alles bewijzen. Om Gesink nu zijn luitenant te maken is eigenlijk gewoon een belediging.
pi_72762526
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:20 schreef Beregd het volgende:

[..]

nou ja, in het voorjaar had hij wel een goede dag

maar vanaf toen hebben we niets gezien, het zou gek zijn hem mee te nemen.
Inderdaad.

In de Tour, waar hij naar eigen zeggen naartoe piekte, was hij ruk.
In de Vuelta heeft hij ook geen grootse dingen gedaan, dusja waarom zou je hem meenemen?

Neem dan maar een goede knecht mee.
pi_72763573
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 12:31 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Inderdaad.

In de Tour, waar hij naar eigen zeggen naartoe piekte, was hij ruk.
In de Vuelta heeft hij ook geen grootse dingen gedaan, dusja waarom zou je hem meenemen?

Neem dan maar een goede knecht mee.
Zijn instelling is ook totaal verkeerd. "Er resten nog 6 Vuelta-ritten, maar ik vraag me af wat ik hier nog doe."

Nee Stijn, er zijn nog 6 ritten, en daarin ga jij bewijzen dat je inderdaad bij die 9 hoort! Er is nog een plaats vrij!

Ik had hem overigens wel meegenomen, je weet het nooit met 'em.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:32:07 #98
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72764153
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Farrar toch op het wk. Wat draait die kerel een lang seizoen zeg. Al vanaf begin maart volop in de slag (hoewel hij natuurlijk een deel van het voorjaar misliep door een val)
Vraag me af of dat niet ten koste gaat van z'n volgende seizoen.

En Devolder:
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  dinsdag 15 september 2009 @ 13:48:46 #99
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_72764694
Boom en Hoogerland ook zeker van het WK
quote:
13:44 15 September 2009
Boom en Hoogerland in wegrace WK
Bondscoach Leo van Vliet heeft Lars Boom en Johnny Hoogerland geselecteerd voor de wegrace bij de WK wielrennen, eind deze maand in Mendrisio.

Eerder wees Van Vliet al Robert Gesink, Karsten Kroon en Koos Moerenhout aan voor de wereldkampioenschappen.

De opmerkelijke prestaties van Boom en Hoogerland in de Ronde van Spanje waren doorslaggevend voor Van Vliet. Boom won maandag de vijftiende rit en Hoogerland is twaalfde in het algemeen klassement. Laurens ten Dam, Bram Tankink, Sébastian Langeveld en Pieter Weening komen in aanmerking voor het laatste Nederlandse startbewijs voor de wegwedstrijd.
Teletekst

Volkomen terecht
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_72764720
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:10 schreef Leatherface het volgende:
Naar eigen zeggen om te knechten, maar dan vraag ik me af voor wie . Met Hincapie of eventueel Horner had je nog iemand gehad om echt voor te werken, maar nu?

Farrar gaat ook nog de Franco-Belge en Parijs-Tours rijden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')