Ja inderdaad. Helaas is elke handicap/ziekte/beperking dat.quote:Op woensdag 30 september 2009 21:19 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
Zo’n bezoek lijkt me emotioneel wel vrij zwaar. Er komen dan blijkbaar toch mensen die zich in de maatschappij heel onbegrepen voelen, vaak worden geconfronteerd met zichzelf en verlangen naar herkenning. Het moeilijke is dat ze weten dat ze anders zijn. Niet kunnen werken door het sociale aspect is wel sneu. Zo ingrijpend kan autisme dus zijn.
Ach, dat is vergelijkbaar met mensen die "kankerhomo" roepen en zo... Die snappen ook niet wat ze zeggen maar gooien er maar eens een random woord doorheen om hun uitspraken kracht bij te zetten.quote:Op woensdag 30 september 2009 17:48 schreef sander-3 het volgende:
Wat wens ik dit soort gasten toch op een verschrikkelijke manier allerlei erge ziektes toe. Inclusief autisme.
[..]
Overigens worden er op meer plekken in heet land van die bijeenkomsten gehouden. http://www.autismevriendelijk.nlquote:Autisme vriendelijk 3 tot en met 10 oktober 2009
Iemand met autisme bekijkt de wereld anders dan u of ik.
Dat kan eenvoudige dingen als een gesprek voeren en begrip voor elkaar opbrengen lastig maken. Autisme is onzichtbaar. Er is niks te zien aan de mensen die dagelijks moeten leven met hun handicap. Wie het heeft, wordt nooit meer beter. En ondanks dat men zich anders gedraagt, iemand met autisme heeft hetzelfde gevoelsleven als alle andere mensen. Het onbegrip waarmee zij dagelijks te maken hebben levert frustratie en onzekerheid op. En dat kan veranderen.
Jaarlijks wordt wereldwijd op 10 oktober aandacht besteedt aan psychische problemen. In Nederland worden op deze Landelijke Dag Psychische Gezondheid in het gehele land activiteiten georganiseerd die dit jaar allen te maken hebben met het thema ´autisme vriendelijk´.
GGzE heeft in samenwerking met veel organisaties een weekprogramma samengesteld over autisme.
Het programma is bedoeld voor een breed publiek. U bent van harte welkom om aan deze activiteiten deel te nemen. Bekijk het volledige programma hier.
Praktische gegevens Autisme vriendelijk 3 t/n 10 oktober 2009
Alle activiteiten zijn gratis toegankelijk. Meld u snel aan: vol = vol.
Informatie en aanmelding
afdeling Preventie GGzE (040) 297 09 10 of preventie@ggze.nl
GGzE Eindhoven
Hier staan de activiteiten per provincie: klikquote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:09 schreef Juup© het volgende:
Voor mensen die interesse hebben:
[..]
Overigens worden er op meer plekken in heet land van die bijeenkomsten gehouden. http://www.autismevriendelijk.nl
Dan zit je goed! Heel star zijn naar anderen toe lijkt me ook niet verstandig bij autisme. Of bij de kleinste dingen er iets persoonlijks achter zoeken. Dan zou ik tenminste juist de boot afhouden. Een flexibele instelling komt positief over, sluit beter aan bij de maatschappij en sommige minder prettige dingen kun je ook van de grappige kant bekijkenquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 05:33 schreef NiceThingsAddict het volgende:
Sempron, dat is ook de versie die ik heb![]()
beetje grip op dingen willen hebben, maar tegelijkertijd ook zeer flexibel en nonchalant over een hoop zaken. stemmingswisselingen ken ik ook niet echt (hoogtens als ik honger heb).
Het geinige is wel dat ik het vaak 'zie' in anderen, maar anderen niet in mij. achja, de ervaring van 5 jaar internaat zeker. wat dat soort dingen betreft is autisme - asperger (de nonchalante variant) best fijn![]()
nouja, relatief dan. mensen inschatten, situaties pijlen, samen werken in kleine groepen... *ril*, gaat niet altijd lekker...
Sorry.quote:
Weekend he, dan ben ik niet zo druk bezig met afleiding zoeken van mijn werkquote:Op zaterdag 3 oktober 2009 18:26 schreef sempron2400 het volgende:
Het is stil bij de vaste kern...
Da's een goede houdingquote:behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden

Tenzij hij sterk in zijn schoenen staat en/of goed begeleid wordt kan dit enorm over z'n hoofd gaan groeien. Hoop het niet voor hem, want als er één ding vervelend is, is het wel als dingen over je hoofd groeien en zo groot worden dat je niet meer weet waar je ze beet kan pakken.quote:Op maandag 5 oktober 2009 23:13 schreef Cassandra87 het volgende:
Van de engelse x factor, Scott James. Hij is zo'n onwijze inspiratie, heb echt bewondering voor hem.
Maar over het niet sociaal zijn in combinatie met asperger, ik ben echt benieuwd of dit nu grotendeels een symptoom is (onvermijdelijk), of een kwestie van buiten de maatschappij vallen of een combinatie hiervan.
Oftewel, is het iets wat overwonnen kan worden, met de juiste mensen om je heen, en dus dieper kan gaan dan 'aangeleerd gedrag?'
Ik heb globaal diverse topics doorgelezen en hier en daar is wat blijven hangen.
Maar het wekt zeer zeker mijn interesse, wat ik scott bijv. ook heb gevraagd, ik heb gelezen over het feit dat mensen met AS behoefte hebben aan structuur. Die jongen is na zijn auditie bij x factor door verschillende mensen enz. benaderd om op te treden en heeft t razend druk. 'Life's a rollercoaster', weg structuur. Hoe gaat zo iemand daar dan mee om?
Interessante instellingquote:Nogmaals, ik ben er nieuwsgierig van nature, absoluut niet bedoeld om mensen te kwetsen, meer om dingen beter te begrijpen.
Ik ben altijd op de hogere school de vreemde eend in de bijt geweest door met íedereen om te gaan en niets aan te trekken van stereotypen. In mijn schooljaren heeft dit alleen maar heel veel voordeel opgeleverd, de grootste etterbak van de klas respecteerde mij omdat ik niet naar m op keek of op m neerkeek, waardoor hij automatisch de pispaaltjes in de klas met rust liet omdat ik dat wilde.
Daar komt die instelling ook vandaan, behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.
Gelukkig is het acceptatieniveau in de afgelopen eeuw enórm gegroeid. Mag nog wel een stuk hoger hoor, maar als "beperkt" persoon zit je tegenwoordig een stuk beter dan vroegâh. Toen moest je maar gewoon als simpele ziel op het land of in de bouw gaan werken omdat niemand wist hoe ze met je om moesten gaan.quote:Maar, mensen met een 'beperking' of die anders zijn dan de maatschappelijke standaard, worden helaas in een hoekje gedrukt, terwijl ze zóveel te bieden hebben, elk op je eigen manier. En ik vind dat echt fantastisch gewoon om mee te kunnen maken of beleven. Gewoon door open te staan. En er zijn wel mensen die dezelfde instelling hebben maar helaas nog te weinig en zeker tijdens schooltijd![]()
Dat hoeft niks met autistiforme stoornissen te maken te hebben, kan ook een gevalletje hoogbegaafdheid zijn of iets dergelijks. Je hebt blijkbaar een bepaalde soort data die je goed kan verwerken.quote:Overigens ben ik in mijn jeugd ook getest op autisme omdat mijn ouders het idee hadden dat er iets niet goed zat bij me. Testen waren negatief maar ik heb toch nog steeds lichte trekjes. Motoriek, in een eigen wereldje leven, problemen met contacten. Mijn projectleider merkte afgelopen week nog op, of ik niet autistisch was (hij bedoelde t een beetje als grap) ik kende het hele klantenbestand van een paar 100 klanten nl. uit mijn hoofd, wie hadden we wel gesproken en wie niet?
quote:1% Amerikaanse kinderen autistisch
In de Verenigde Staten heeft 1 op de 100 kinderen autisme. Dat blijkt uit twee grote onderzoeken van de Amerikaanse overheid. Dit is fors meer dan vorige inzichten, toen nog uitgegaan werd van 1 op de 150 kinderen die met autisme te maken hebben.
Bij het nieuwe onderzoek zijn 17.000 ouders betrokken geweest en zijn gezondheidsonderzoeken in verschillende steden naast elkaar gelegd. Onderzoekers stellen dat de gevallen van autisme toenemen door meer kennis over het onderwerp, maar zij sluiten ook niet uit dat er steeds meer autisten geboren worden.
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 14:38 schreef Oxymoron het volgende:
[..]
Daarnaast vind ik wel, dat er mensen zijn met een ASS-diagnose, die heel erg afwijken van het ''standaard autisme''. Het spectrum is heel erg, breedt geworden, en ik vraag me af of dat positief is?!![]()
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 @ 13:25 schreef Yi-Long het volgende:
Komt misschien vooral omdat we steeds meer weten over autisme,en het dus steeds vaker en eerder herkennen.
20-30 jaar geleden noemden we alleen kinderen die het overduidelijk hadden, autistisch, en al die anderen waarbij het minder duidelijk was, noemen we dom, moeilijk, druk, etc etc.
Dat bepaal je zelf toch?quote:Die kansen heb ik gepakt en verprutst en nu bestaat het leven voortaan uit grote grijze massa eenzaamheid.
Niemand kan je helpen op het gebied van liefde dat zal je toch helemaal zelf moeten doen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:17 schreef DeHovenier het volgende:
Ik begreep dat plaatje ook nooit, tot nu
Ik had ook voor de mand gekozen. Wat ik niet snapte is waarom die Anne die bal in de doos doet
@Dr.Mikey: welkom! Ik heb gen ervaring in de liefde dus op dat gebied kan ik je niet helpen
Wat voor werk doe je? Welke opleiding heb je gedaan? Heb je hobby's? Je kan je leven zo interessant maken als je zelf wil.
[..]
Dat bepaal je zelf toch?
Klopt.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 19:22 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Niemand kan je helpen op het gebied van liefde dat zal je toch helemaal zelf moeten doen.![]()
En welkom trouwens Dr.Mikey
Gewoon iemand zoeken die jou wel snaptquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:02 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Klopt.
Maar gewone mensen snappen er al niets van, hoe moet dat dan met autisten die helemaal buiten 'de normalen' staan?
Ik snap mijzelf al niet eensquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:06 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Gewoon iemand zoeken die jou wel snapt
quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik snap mijzelf al niet eens
Plus: dat zoeken, tja. Zoeken dus? Hmmm...
Dat doe ik ook nietquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:10 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik snap mijzelf al niet eens
Plus: dat zoeken, tja. Zoeken dus? Hmmm...
Nee, want ik nam aan dat mijn vader dat wel gedaan zou hebbenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:27 schreef DeHovenier het volgende:
Heb je haar dat dan niet verteld dan
Je bent niet erg close met je ouders volgens mij, of wel?
Misschien heb je jouw autisme niet van een vreemde. Heb je daar wel eens aan gedacht?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 20:29 schreef tijnbrein het volgende:
Nee, want ik nam aan dat mijn vader dat wel gedaan zou hebbenzeker omdat hij ook terughoudend reageerde op de onderzoeken en diagnose.
Dat klopt.
In ieder geval niet mijn moeder want die heeft Bordelinequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef Howl het volgende:
[..]
Misschien heb je jouw autisme niet van een vreemde. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ach het went zo'n familiequote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:22 schreef DeHovenier het volgende:
Dat is balen dan
Ik heb een goede band met m'n ouders, en het was m'n moeder die wilde dat ik me zou laten testen
Mijn vader herkent veel dingen van zichzelf in mij, dus ik heb het niet van een vreemde. M'n vader ook niet trouwens, want die lijkt kwa karakter ook heel veel op zijn vader
Autisten voelen, denken en ervaren net als gewone mensen.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:53 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Mag ik wat opmerken? Ik heb globaal een aantal topics doorgelezen en wat ik als rode draad tegen kom is toch wel de (angst voor gebrek aan) acceptatie van een 'normaal' persoon en een autist. Is dat niet iets wat alleen maar blijft groeien? Waardoor het voor een autistisch persoon alleen al moeilijker maakt om een ander te benaderen? Want wat als je dit verkeerd doet of dat verkeerd zegt..
Het heeft dan niets meer met snappen te maken, maar een stereotype.
En dan wil ik er nog even heel rationeel aan toevoegen.. Liefde is geen kwestie van snappen, maar van voelen..
[..]
Wat is een nt-er?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:13 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Autisten voelen, denken en ervaren net als gewone mensen.
Alleen wel op een compleet andere manier.
Aanpassen? Graag, naar wat? Hoe?
En vooral, waarom?
Als autist ben je nu eenmaal anders, je ervaart het meeste letterlijk anders. NT'ers kunnen zich dat niet voorstellen, maar van een autist wordt wel verwacht dat die zich kan voorstellen hoe nt'ers zijn (terwijl dat nu juist het autisme bepaalt...)
Tja, dan kom je heel snel op angst uit, op dat kleine donkere stukje wat ook bij de menselijke ziel hoort, waar trouwens ook een enorme grote berg nt'ers zit. Als het al angst is, want er zijn veel autisten die gewoon doen, doen (her)kennen geen angst.
NeuroTypisch, dus niet autistisch.quote:
Een kleine geruststelling: het UWV is er om iedereen gek te maken, afgezien van de ergernis en frustatie hoef je je dat echt niet aan te rekenenquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:16 schreef Autidude het volgende:
[..]
NeuroTypisch, dus niet autistisch.
Ik word knettergek van het UWV, kan er over uitwijden maar heb daar nu ff helemaal geen zin in.
Het komt er op neer dat de afgelopen 2 maanden (!!) al mijn inzet en moeite en gedoe allemaal voor
niets is geweest en dat het UWV ook niets maar dan ook echt niets met mijn WIA aanvraag heeft
gedaan. Toen bleek dat ik toch WAjong moest aanvragen en daar waarschijnlijk, ondanks mijn leeftijd,
toch echt wel recht op heb, heb ik de aanvraag opgestuurd en 10dgn later is die nog steeds niet
ontvangen.
Heb gister een nieuwe aanvraag persoonlijk afgeleverd en nu gaat het hele circus weer opnieuw beginnen ofzo. Ik wordt er helemaal knettergek van en vreselijk moe en gefrustreerd. Ik kreeg ook elke keer iemand anders aan de lijn, elke keer andere verhalen te horen.. zelfs leugens.. onbeschoft te woord gestaan etc.
Heb ook een klacht ingediend en dát wordt wel goed opgepakt.. Maar wat een ramp!
Krijg sinds vandaag Zyprexa om het allemaal een beetje rustig te houden in mijn koppie.
Ervaring: ja.quote:Hebben mensen hier ervaring met hulp vanuit Stichting MEE? Zijn die goed en kunnen ze ook echt wat
betekenen?
Had mijn post aangepast voor je reactie.quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat is een nt-er?
Ehm volgens mij heb ik het niet over aanpassen, en dat is in ieder geval niet wat ik bedoel. Wat ik in mijn hele stukje wil zeggen is juist níet aanpassen. Autist of niet, degene die je niet neemt zoals je bent, is je niet waard.
En ik verwacht niet dat de een zich kan voorstellen hoe de ander zich voelt.
Absoluut niet.
Ik verwacht alleen van mezelf dat ik open sta voor anderen en mij zo goed mogelijk kan inleven, en verder is dat voor ieder verschillend.
Maar ik was er gewoon nieuwsgierig naar. Angst is niet het goede woord, maar snap je wat ik bedoel? Als je leeft met een verwachting, ga je op den duur de verwachting leven.
Het anders zijn is de kern van autisme. Wij doen vrijwel alles anders, en soms ontbreekt het daarbij aan tact. Soms weten we niet hoe we de ander moeten benaderen. Mensen met autisme kunnen letterlijk vragen: ‘Wil je contact met mij?’. Terwijl dat al een beetje uit de context blijkt (bijvoorbeeld als ik vraag of hij een Hyves-pagina heeft).quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 21:53 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik wat opmerken? Ik heb globaal een aantal topics doorgelezen en wat ik als rode draad tegen kom is toch wel de (angst voor gebrek aan) acceptatie van een 'normaal' persoon en een autist. Is dat niet iets wat alleen maar blijft groeien? Waardoor het voor een autistisch persoon alleen al moeilijker maakt om een ander te benaderen? Want wat als je dit verkeerd doet of dat verkeerd zegt..
Het heeft dan niets meer met snappen te maken, maar een stereotype.
En dan wil ik er nog even heel rationeel aan toevoegen.. Liefde is geen kwestie van snappen, maar van voelen..
Leuk om te zien dat je je echt probeert te verdiepen en open te staanquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 22:19 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Wat is een nt-er?
Ehm volgens mij heb ik het niet over aanpassen, en dat is in ieder geval niet wat ik bedoel. Wat ik in mijn hele stukje wil zeggen is juist níet aanpassen. Autist of niet, degene die je niet neemt zoals je bent, is je niet waard.
En ik verwacht niet dat de een zich kan voorstellen hoe de ander zich voelt.
Absoluut niet.
Ik verwacht alleen van mezelf dat ik open sta voor anderen en mij zo goed mogelijk kan inleven, en verder is dat voor ieder verschillend.
Maar ik was er gewoon nieuwsgierig naar. Angst is niet het goede woord, maar snap je wat ik bedoel? Als je leeft met een verwachting, ga je op den duur de verwachting leven.
Dat klinkt interessant, bij de Sociale Dienst werkenquote:Op maandag 5 oktober 2009 18:17 schreef Cassandra87 het volgende:
Mag ik mij hier ook even melden?
Ben zelf niet autistisch of iets dergelijks, gewoon erg geinteresseerd.
Even in het kort over mijzelf (al wil ik wel proberen anoniem te blijven, ondanks t feit dat ik een echte flapuit ben) 22 jaar, woonachtig in Flevoland, via een omweg werkzaam bij de Sociale Dienst wat mij het best ligt.
Ik ben een van de weinige, naieve mensen, met de instelling, wees de verandering die je wilt zien, behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden. Altijd al gehad.
Was in mijn klas de beschermende factor voor de klasgenoten die moesten lijden onder de pestkoppen.
...
Ok, lang verhaal kort, ik wil me graag meer verdiepen in AS en autisme op zich. wellicht kies ik er alsnog wel voor om op het Wajong-stukje te gaan werken bij de sociale dienst.
Ik wil nog veel meer kwijt maar ben allereerst nieuwsgierig hoe jullie tegenover een 'buitenstaander'' staan in jullie topic.
Veel geven en (voor je gevoel) niks terugkrijgen kan inderdaad zeer frustrerend werken. Tenzij je ook echt om iemand geeft valt dat ook niet echt lang uit te houden. Jammer dat het zo gelopen is maar als het op deze manier beter gaat, dan maar op deze manier.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo, hele tekst kwijt omdat ik niet was ingelogd *blond*
Die eerlijkheid en recht voor zn raap (letterlijkheid) vind ik juist geweldig.
Voorbeeld, als een meisje aan een jongen vraagt, vind je me dik geworden? En die jongen antwoord, ja je bent wel wat aangekomen. Dat zij vervolgens boos wordt om zijn eerlijkheid. Maar waarom vraagt ze er dan om?
Nee hoor, liever dat dan kromme 'logica' en gedachtenkronkels.
Dat stukje over sociale angst, en moedeloosheid is overigens precies waar ik op doelde. Sociaal gebrek als gevolg van autisme is een ding, maar vaak tegen een muur oplopen is een tweede en niet onbelangrijke factor.
Aanpassingen maken, is voor iedereen lastig. Autist of niet autist. Dit is de reden dat ik mijn relatie na 5 jaar heb verbroken. Ik heb altijd veel voor anderen gegeven, en gedaan. Ik zeg altijd, ook al ken ik je niet, ik doe alles voor je. Geef ik om je, ga ik door t vuur.
Dat zei ik al eerder, ik ben een erg empatisch persoon. Maar ik kom uit een moeilijke jeugd en vervolgens een moeilijke relatie in waarin ik bleef aanpassen en niks terug kreeg. En eens is de druppel, k had geen energie meer.
Dus nu ben ik op een punt dat ik zeg, neem me zoals je bent, en anders flikker je maar opEven bot gezegd.
Wajong gebeurd via het jongerenloket, cwi. Ik zit nu totaal ergens anders nl. de inburgering, maar ik zit te overwegen om scholing te volgen en in de toekomst met (probleem)jongeren te werken.
Veel mensen met autisme zijn ook altijd eerlijk en direct. Wat dat laatste betreft zal ik wel een uitzondering zijn dan. Direct zijn wordt in Nederland erg gewaardeerd, maar wordt in andere landen zoals Frankrijk als onbeleefd ervaren.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 10:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo, hele tekst kwijt omdat ik niet was ingelogd *blond*
Die eerlijkheid en recht voor zn raap (letterlijkheid) vind ik juist geweldig.
Voorbeeld, als een meisje aan een jongen vraagt, vind je me dik geworden? En die jongen antwoord, ja je bent wel wat aangekomen. Dat zij vervolgens boos wordt om zijn eerlijkheid. Maar waarom vraagt ze er dan om?
Nee hoor, liever dat dan kromme 'logica' en gedachtenkronkels.
Erg voor je! Ik moet zeggen dat ik misschien wel een uitzondering ben, maar bij het UWV in Heerlen was en is altijd alles prima verlopen. Had binnen de gestelde termijn na aanvraag de keuring, de mensen waren aardig, en daarna heb ik ook nooit problemen gehadquote:Op dinsdag 6 oktober 2009 23:16 schreef Autidude het volgende:
Ik word knettergek van het UWV, kan er over uitwijden maar heb daar nu ff helemaal geen zin in.
Kan ik me voorstellen ja!quote:Op woensdag 7 oktober 2009 12:00 schreef Cassandra87 het volgende:
Ook als je echt om iemand geeft is het zwaar. Het is samenwerken, continu, compromissen maken samen.
Maar hoe toegeeflijk en meedenkend ik ook ben, ook ik heb mijn grenzen.
[...]
Wat een lul is die ex van jouquote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Afhandeling verschilt per uwv werkbedrijf geloof ik. Hier hebben ze de boel op de schop gegooit, compleet andere boeg, fuseringen etc. weet eigenlijk niet hoe het nu gaat.
Ok ik mag dan een positieve aardige meid zijn, het begint wel obsessieve vormen te krijgen haha.
Ik heb mijn hele leven gewijdt aan het 'zorgen' voor anderen, opkomen voor anderen.
Ik zou nooit een kutopmerking kunnen maken of iemand kunnen kwetsen, zit gewoon niet in mij.
Mijn ex heeft dat door en loopt me nu op te naaien, en juíst door te zeggen dat ik egoistisch ben en mensen alleen maar gebruik en nooit klaar sta voor een ander. Dat is compleet het tegenovergestelde van wie ik ben als persoon en behoorlijk kwetsend.
Serieus, alle meubels en witgoed heb ik bij hem achtergelaten zodat hij niet opnieuw moest beginnen, maar wel allemaal van mijn spaarcentjes. Egoistisch he??
Heb me de hele dag kut gevoelt omdat hij me zo ver kreeg hem terug te kwetsen. Kreeg 5 dagen om mn spullen op te halen of hij flikkerde het bij oud vuil. Kon t niet nalaten om te zeggen dat ie dan maar een nieuw bed, bankstel en wasmachine etc. moest aanschaffen dan was ie verder van huis.
Vervolgens de hele avond niet boos op hem maar boos op mezelf omdat ik t een kutstreek van mezelf vond.
Moet niet gekker worden..
Als jij die meubels enzo betaald heb zou ik ze meenemen. Ze zijn tenslotte van jou.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:54 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik ben ook wel boos op hem. Heb nog een hele lange mail gestuurd die hij weigert te lezen. Goed, mij om het even.
Maar opzettelijk iemand kwetsen gaat zó tegen mijn natuur in. Zelfs als ik iemand écht niet mag, dan zou ik nog alles voor diegene doen. En dat is zo idioot aan mijMaar ik ben er tevreden mee hoor..
Alleen is het wel pijnlijk om af en toe terug te bijten, ben ik niet gewend, en zeker niet na bijna 5 jaar lief en leed.
Nee ik ben een loods aan t regelen, maar ben geneigd om de grote meubels enz. daar te laten staan omdat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen hem met niets achter te laten. Maf he.. Het kriebelt wel hoor.
Tsja dan moet je vooral doen wat jij denkt dat het beste is.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 18:58 schreef Cassandra87 het volgende:
Je bent zeker niet de eerste die t zegt. Weet ik ook.
Maar ik heb ruimte om iets te sparen en net een nieuwbouwwoning gekocht, voor mij is t makkelijker om nieuwe spullen te kopen..
Maar goed de ergste frustratie is 'eruit getypt' dus dat lucht wel weer op!
Die gast kan echt goed zingen. Alhoewel het niet mijn smaak is kan ik wel horen dat hij talent heeft.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Zo wat een stilte hier..
Net even langs de bibliotheek geweest en heel wat leesvoer gehaald, 2 dikke pillen over asperger maar dan in verhaalvorm, en een informatief boek. Kijk er naar uit een weekendje niet druk doen en gewoon rustig lekker lezen.
Hebben jullie mijn idooltrouwens al eens gezien?
Pijnlijk om te ondervinden dat zelfs in bootcamp amper iemand de moeite nam om met hem te spreken.
Hihi ik zal wel een rare smaak hebbenmaar dat vind ik dus echt een leuke jongen
Maar ik val juist weer op mannen die staan voor waar ze in geloven en niet bang zijn om zich zelf te zijn.
Hoop echt iets te kunnen bijdragen aan zijn droom, en niet alleen voor autisten maar voor iedereen die zich anders voelt en hierdoor niet voldoende mee kan komen in deze (achterlijke) stereotype maatschappij van tegenwoordig
Waarschijnlijk komt hij er ook wel zonder de X-factor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:13 schreef Cassandra87 het volgende:
stereotypenwel ergerlijk, een reactie van een vriendin van me: Nerds kunnen dus toch wel wat!
maar ik ben altijd lekker eigenwijs geweest.
Kan voor deze jongen echt respect op brengen.
You raise me up is ook niet mijn nummer 1 hit maar hij heeft een fantastische stem en kan praktisch alles zingen!
Dat ie eruit lag was ook wel sneu, hij was buiten aan t oefenen maar doordat het regende, hebben ze hem binnen gezet in de drukte alwaar hij een paniekaanval kreeg. Hierdoor heeft hij zijn 3e auditie verpest, en mocht deze later over doen vanwege zijn asperger, maar hij wilde niet anders behandeld worden dan de resten heeft geweigerd.
Ik heb moet altijd geduld opbrengen met normale mensen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:16 schreef Labjas het volgende:
Ik heb een paar (licht) autistische vrienden... Echt leuke mensen, soms heb je wel geduld nodig met ze.
tvp
Oke ik overdrijf bij sommige mensen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:40 schreef Cassandra87 het volgende:
Nou zeg 'altijd geduld op brengen'??
quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:56 schreef DeepChord het volgende:
*heet Labjas van harte welkom!
de ene autist is de andere niet
Dit heeft volgens mij niets met autisme te maken, maar meer met een wanhopige jongen die alle kansen aangrijpt om een relatie te krijgen. Volgens mij wil hij het zo graag dat hij niet meer openstaat voor jouw hints dat jij het óók na 12 maanden wachten niet ziet zitten.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Klinkt dit als een herkenbare situatie? Ik probeer echt begrip te tonen en mijzelf in te leven. Maar nee is voor mij nee, dat kan ik dan aardig vertellen of op een gegeven moment wat botter uit de hoek komen. Ik werd t een beetje zat om die jongen elke keer te kwetsen, maar toch kan ik mij in een dergelijke situatie niet echt goed inleven..
Dit klinkt ergens wel herkenbaarquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 19:57 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha ik moet veel geduld opbrengen bij 'normale' mensen en bij mensen met een labeltje, en eigenlijk bij allen geen want ik heb gewoon vrij veel geduld. Alhoewel ik het niet kan uitstaan als iemand mij 10 x vraagt waar t knopje van de pc zit om m aan te doen.
Oh vraagje in zijn algemeenheid. Of eigenlijk een toelichting op mijn stelling wat betreft relaties. Ik vroeg me af of herhaaldelijk tegen een muur oplopen bijdroeg aan een reactie van een autist. Hoop dat het zo niet uit de context valt.
Voorbeeldje: In 2004/2005 zat ik op de avondschool. Heb daar een jongen leren kennen en ging vriendschappelijk met hem om. Had immers al een relatie. Nu bijna 5 jaar later is hij weer in contact met mij gekomen, en op mijn hyves stond dat ik inmiddels vrijgezel was. Begon met de vraag of ik zin had om eens wat te drinken (via msn overigens). Ja tuurlijk, waarom niet. Al gauw begonnen de gesprekken erover dat hij mij nooit is vergeten en wilt zien waar het op uit draait. Waarop ik heb verteld dat ik voorlopig geen relatie wilde, ik kwam net uit een en wilde ongebonden zijn. Ach hij kon wel 3 maanden of 6 of zelfs 12 wachten.
Eh![]()
Dus maar weer gezegd dat ik geen interesse had en niet op zoek was naar een relatie. Werd niet gesnapt, ik had hem al jaren niet gezien dus hoe kon ik hem nog kennen, en ik moest hem maar de kans geven en hem leren kennen. Hele hoop gedram aan te pas gekomen. Nu krijg ik nog af en toe een opmerking dat ik oppervlakkig ben en niet open sta voor t leven want anders had ik m wel een kans gegeven.
Denk inmiddels ookzoek t maar uit.
Heeft ie later zijn excuses aangeboden en verteld dat hij de diagnose pdd-nos heeft gekregen en hierdoor moeite heeft met contact zoeken. Plus het feit dat hij vaker werd afgewezen zonder duidelijke reden (en dit was dus mijn hele punt) maakte dat hij zichzelf opdrong (en dan bedoel ik niet een moment, maar elke keer als we elkaar spraken, msn, telefoon, irl, en dat is dus de reden dat ik liever geen contact zoek)
Klinkt dit als een herkenbare situatie? Ik probeer echt begrip te tonen en mijzelf in te leven. Maar nee is voor mij nee, dat kan ik dan aardig vertellen of op een gegeven moment wat botter uit de hoek komen. Ik werd t een beetje zat om die jongen elke keer te kwetsen, maar toch kan ik mij in een dergelijke situatie niet echt goed inleven..
Volgens mij is dat raar zijn in jouw geval niet vervelend, als je zelfs klaar staat voor autistjes en ze met geduld benaderd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:01 schreef Labjas het volgende:
[..]
![]()
(ik ben ook een beetje raar trouwens, maar dat is elke fokker!)
Ik begrijp het ook altijd verkeerd.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Deepchord het ging mij er niet om dat dit typisch een geval van autisme was![]()
Ik kan me er alles bij voorstellen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Deepchord het ging mij er niet om dat dit typisch een geval van autisme wasZou een beetje sneu zijn.
Maar het omgaan en benaderen met en van dingen. Moeilijk contact leggen en er op een desperate manier (in dit geval) mee omgaan, maar voornamelijk het oppakken van hints en reactie na (herhaaldelijke) afwijzing. Dat laatste is waar mijn stelling namelijk over ging.
Tijnbrein hoe werkte dat voor jou? Is dat dat stukje lichaamstaal verkeerd interpreteren? Meestal denken de écht leuke jongens juist dat meiden niet geinteresseerd zijn hihi wat ook niet altijd handig is. Hoe heb je dat beter leren begrijpen? Of is dat hetzelfde als een vogel vragen hoe hij heeft leren vliegen..
Ik ben ook raar overigens maar noem t liever prettig gestoord
Joh dat is pas iets waar je je zorgen om moet maken als er geen ruimte voor interpretatie isquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:19 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Ik begrijp het ook altijd verkeerd..
Laat staan als ik signalen van vrouwen zou moeten interpreteren: recipe for disaster!
Normaal hou ik niet zo van programma's als x factor en popstars en hoe het allemaal heet.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 18:55 schreef Cassandra87 het volgende:
Hebben jullie mijn idooltrouwens al eens gezien?
Pijnlijk om te ondervinden dat zelfs in bootcamp amper iemand de moeite nam om met hem te spreken.
Hihi ik zal wel een rare smaak hebbenmaar dat vind ik dus echt een leuke jongen
Maar ik val juist weer op mannen die staan voor waar ze in geloven en niet bang zijn om zich zelf te zijn.
Hoop echt iets te kunnen bijdragen aan zijn droom, en niet alleen voor autisten maar voor iedereen die zich anders voelt en hierdoor niet voldoende mee kan komen in deze (achterlijke) stereotype maatschappij van tegenwoordig
Lichaamstaal begrijp ik totaal niet. Dus daar kijk ik ook niet naar. Ik kan er niets mee. Maar ik snap nu steeds beter dat als ik in contact met iemand kom dat dit meestal gewoon vriendschappenlijk is. Hoe ik dat weet geen idee. Ik denk dat ik andere gewoon steeds beter begin te begrijpen.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:18 schreef Cassandra87 het volgende:
Deepchord het ging mij er niet om dat dit typisch een geval van autisme wasZou een beetje sneu zijn.
Maar het omgaan en benaderen met en van dingen. Moeilijk contact leggen en er op een desperate manier (in dit geval) mee omgaan, maar voornamelijk het oppakken van hints en reactie na (herhaaldelijke) afwijzing. Dat laatste is waar mijn stelling namelijk over ging.
Tijnbrein hoe werkte dat voor jou? Is dat dat stukje lichaamstaal verkeerd interpreteren? Meestal denken de écht leuke jongens juist dat meiden niet geinteresseerd zijn hihi wat ook niet altijd handig is. Hoe heb je dat beter leren begrijpen? Of is dat hetzelfde als een vogel vragen hoe hij heeft leren vliegen..
Ik ben ook raar overigens maar noem t liever prettig gestoord
Ik zou zeggen begin hier met tips gevenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Joh dat is pas iets waar je je zorgen om moet maken als er geen ruimte voor interpretatie is
Ik stel de dingen misschien ook ietwat omhandig, kan ook.
Maar disaster, hieruit maak ik op dat jij nog vrijgezel bent?
Misschien toch maar eens een handleiding 'omgaan met vrouwen' schrijven dat is een gat in de markt! Alhoewel ik de slechtst denkbare auteur ooit zou zijn
Gelukkig dat jij die ruimte voor interpretatie laat, dan kan ik toch nog de hoop blijven koesteren dat het misschien niet helemaal aan mij ligt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:24 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Joh dat is pas iets waar je je zorgen om moet maken als er geen ruimte voor interpretatie is
Ik stel de dingen misschien ook ietwat omhandig, kan ook.
Maar disaster, hieruit maak ik op dat jij nog vrijgezel bent?
Misschien toch maar eens een handleiding 'omgaan met vrouwen' schrijven dat is een gat in de markt! Alhoewel ik de slechtst denkbare auteur ooit zou zijn
Nog een extra complicerende factor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:33 schreef Troel het volgende:
Heren, maak je niet druk. Zelfs de gemiddelde vrouw weet zelf niet hoe ze in elkaar steekt
Ik denk een beetje van beide. Mijn zelfvertrouwen is best wel laag eigenlijkquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:32 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb hetzelfde gehad als scott met zijn docente. Mijn vroegere beste vriend was zoals hem, en die heb ik ook uit zijn isolement kunnen trekken. Daarom vind ik scott zo leuk, denk ik, hij doet mij aan hem denken. Die jongen heeft me na 2 jaar wel keihard laten vallen maar ik heb veel geleerd van hem en met name mijn beeld ten opzichte van anderen, hoe ik in het leven sta.
Dus ja, dat er mensen in deze koude wereld nog wel met anderen begaan zijn geloof ik zekerik ben (probeer) er zelf ook een.
Tijnbrein ben er toch nav mijn stelling nieuwsgierig naar of dat echt begrijpen of ervaring is. Wel apart. Maar je hebt gewoon lekker veel zelfvertrouwen als je denkt dat je leuk gevonden wordt![]()
Het schrijven kan ik overigens wel, de tips geven juist nietIk ben compleet anders dan de gemiddelde vrouw.
Herkenbaarquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:35 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Gelukkig dat jij die ruimte voor interpretatie laat, dan kan ik toch nog de hoop blijven koesteren dat het misschien niet helemaal aan mij ligt..
Ik ben inderdaad nog vrijgezel ja. Ik geef grif toe dat ik het moeilijk vind. In eerste instantie durfde ik niet op meisjes af te stappen, en nu ik die verlegenheid/schrik van mij afgeworpen heb kom ik ineens tot de conclusie dat het misschien wel een goede reden heeft dat ik zo'n moeite heb om contacten met meisjes aan te gaan. An sich wel jammer, een beetje flirten lijkt me gigantisch leuk, maar dan moet je de "spelregels" (namelijk de signalen die over en weer verstuurd worden) wel naleven en snappen. En wie weet waar dat toe geleid had. Anyway, we blijven oefenen, en misschien wordt het ooit nog wel eens iets.
Maar jouw stelling is volgens mij voor het grootste deel wel een mannending hoor. Volgens mij zijn die veel wanhopiger en meer van het met oogkleppen op doorgaan totdat het vrouwelijke slachtoffer niets anders meer dan "ja" kan zeggen..
Vanzelf? Vanzelf als in iemand bij de supermarkt tegenkomen bij de koffieautomaat en die je vraagt of ze nog eens ergens anders wat met je wilt drinken?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk een beetje van beide. Mijn zelfvertrouwen is best wel laag eigenlijkik vraag mijzelf wel af wat andere in mij zien eigenlijk. Dat begrijp ik nooit.
Overigens heb ik sinds kort contact met een leuke vrouw. Volgende week hebben wij weer wat afgesproken
Hoe mij dat gelukt is weet ik eigenlijk ook niet. Het ging gewoon vanzelf.
![]()
Overingens is toch elke vrouw andersEn wat Troel zegt klopt ook
Gelukkig geeft een vrouw dat nu eindelijk een keer toequote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:42 schreef Troel het volgende:
Ja tuurlijk, dat is nou een van de dingen die ik wel zeker weet
Hey joh helemaal top! En dat soort dingen moeten ook vanzelf gaan, niet te geforceerd, lekker spontaan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:41 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik denk een beetje van beide. Mijn zelfvertrouwen is best wel laag eigenlijkik vraag mijzelf wel af wat andere in mij zien eigenlijk. Dat begrijp ik nooit.
Overigens heb ik sinds kort contact met een leuke vrouw. Volgende week hebben wij weer wat afgesproken
Hoe mij dat gelukt is weet ik eigenlijk ook niet. Het ging gewoon vanzelf.
![]()
Overingens is toch elke vrouw andersEn wat Troel zegt klopt ook
Dan ben jij de uitzondering die de regel ....quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:42 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha troel ik weet dondersgoed hoe ik in elkaar steek hoorDaar niet van
Ja het ging vanzelf.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:44 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Vanzelf? Vanzelf als in iemand bij de supermarkt tegenkomen bij de koffieautomaat en die je vraagt of ze nog eens ergens anders wat met je wilt drinken?. Ofzo?
Nog even dit haha. Heeft een hele hoop pijnlijke ervaringen gekost maar ik ben zooo blij dat ik er met mijn 22e achter ben gekomen en niet 10 jaar later.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef Troel het volgende:
[..]
Dan ben jij de uitzondering die de regel ....
Ik merk in mijn omgeving dat de dames net als ik zelf regelmatig ja zeggen en eigenlijk toch nee bedoelen.
Nee hoor, je hoeft voor valentijnsdag niets te doen (maar o wee als de heer in kwestie dan niets doet)
Ik wil er eigenlijk ook niet over nadenken en gewoon zien wat er komen gaatquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:45 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
Hey joh helemaal top! En dat soort dingen moeten ook vanzelf gaan, niet te geforceerd, lekker spontaan.
Je hoeft dingen ook niet altijd te begrijpen, het zal je verbazen wat wij vrouwen denken en vinden en dus ook aantrekkelijk vinden.
Nou.. ik heb het hier wel naar mijn zin, gezellige gesprekken! Maar ik moet jullie helaas verlaten voor vanavond, want ik ga naar de bioscoop. Dus ik hoop vanavond weer interessante berichtjes te lezen, en een fijne avond allemaal!
Pas op dat je over een paar maanden niet ineens 6 kaartjes van Fok!-autisten krijgt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:49 schreef Cassandra87 het volgende:
[..]
En juist om niet voor pijnlijke teleurstellingen komen te staan zeg ik nu gewoon dat ik íets verwacht voor valentijnsdagHet leverde niets op om stille hints uit te delen en vervolgens niet te krijgen wat je wilt.
Hahaha goed planquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:51 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Pas op dat je over een paar maanden niet ineens 6 kaartjes van Fok!-autisten krijgt..
Voor ons autisten is dat wel handig inderdaadquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 20:55 schreef DeepChord het volgende:
[..]
Tja, als iemand zúlke duidelijke signalen geeft dan wil ik wel..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |